Ralph Richardson: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Ralph Richardson: Filmy a seriály

  • Second City TV
    Second City TV (1976)
    SeriálRole: Sám sebe
    85%
    1
  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    SeriálRole: Barrister
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    82%
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    2
  • Doktor Živago
    Doktor Živago (1965)
    FilmRole: Alexandr
    • iTunes
    • Rakuten
    81%
    3
  • Dědička
    Dědička (1949)
    FilmRole: Dr. Austin Sloper

    V podmanivém dramatu se sešli držitelka Oscara Olivia De Havilland a Montgomery Clift. Catherine Sloper (De Havilland) pochází z aristokratické rodiny, jíž vládne despotický otec. Když se na scéně objeví pohledný, ale chudý nápadník, pohrozí otec dceři vyděděním. Podle něj totiž mladík usiluje jen o její majetek. Láska a peníze - může mít Catherine obojí? Nyní si můžete tenhle čtyřhvězdičkový (Leonard Maltin) film oceněný čtyřmi Oscary, natočený podle dramatizace známého románu Henryho Jamese Washington Square, vychutnat ve zbrusu nové, digitálně upravené verzi. Dědička, to je nejen mistrovské dílo o lásce, zklamání a zradě, ale zároveň ukázka skutečného filmového umění. (oficiální text distributora)

    81%

    V podmanivém dramatu se sešli držitelka Oscara Olivia De Havilland a Montgomery Clift. Catherine Sloper (De Havilland) pochází z aristokratické rodiny, jíž vládne despotický otec. Když se na scéně objeví pohledný, ale chudý nápadník, pohrozí otec dceři vyděděním. Podle něj totiž mladík usiluje jen o její majetek. Láska a peníze - může mít Catherine obojí? Nyní si můžete tenhle čtyřhvězdičkový (Leonard Maltin) film oceněný čtyřmi Oscary, natočený podle dramatizace známého románu Henryho Jamese Washington Square, vychutnat ve zbrusu nové, digitálně upravené verzi. Dědička, to je nejen mistrovské dílo o lásce, zklamání a zradě, ale zároveň ukázka skutečného filmového umění. (oficiální text distributora)

    4
  • Ježíš Nazaretský
    Ježíš Nazaretský (1977)
    SeriálRole: Simeon
    Judea pred 2000 rokmi patrila k územiam Rímskej ríše. Mladá žena Mária (OLIVIA HUSSEYOVÁ) sa vydá za Jozefa (YORGO VOYAGIS), keď jej anjel zvestuje, že sa stane matkou božieho syna, Ježiša Krista. Porodí ho v maštali v Betleheme, kde ju navštívia traja mudrci (JAMES EARL JONES, DONALD PLEASENCE, FERNANDO REY), ktorí sa poklonia jej synovi a prinesú mu vzácne dary zlato, myrhu a kadidlo. O 33 rokov neskôr Ján Krstiteľ (MICHAEL YORK) očakáva príchod nového mesiáša, o čom káže všetkým ľuďom. Mesiášom je Ježiš Kristus. Kráľovi Herodesovi (CHRISTOPHER PLUMMER) sa jeho kázne nepáčia, pretože vyvolávajú medzi ľuďmi nepokoje, a preto ho dá zatknúť a neskôr popraviť. Ježiš (ROBERT POWELL) dospel, učil sa a načúval starším, napokon z neho vyrástol duchovný vodca porobeného národa. Učí a koná množstvo zázrakov, ale zápasí aj s diablom a jeho pokušeniami. Má svojich dvanástich verných druhov, apoštolov, ktorí ho verne nasledujú na jeho ceste. Po príchode do Jeruzalema vyhodí kupcov z chrámu. Cíti, že čoskoro zomrie, pretože jeho učenie sa nepáči žiarlivým kňazom, ktorí žiadajú od rímskeho miestodržiteľa Piláta (ROD STEIGER), aby Ježiša zatkol a dal popraviť. Napokon miesto pobytu mesiáša prezradí Judáš Iškariotský (IAN McSHANE). Ježiša po učení popravia ako zločinca na kríži... O filme Mnohé exteriérové scény sa nakrúcali priamo na miestach, kde sa odohrával Ježišov život (Palestína, Líbya). Zeffirelli do mnohých úloh vybral hercov so semitskými črtami, aby dodal svojmu veľkolepému eposu autenticitu. Mimoriadnu atmosféru snímke dodáva aj hudba Mauricea Jarreho, ktorá v dokonalej harmónii zdôrazňuje Ježišov príbeh. Ježiš Nazaretský je jedným z najambicióznejších a súčasne aj najúspešnejších filmov Franca Zeffirelliho. Zeffirellimu sa podarilo do mnohých rolí obsadiť vtedajšiu hereckú špičku, mnohí svetoznámi herci s radosťou prijali aj menšie vedľajšie úlohy, ako napríklad Anthony Quinn (Kaifáš), Christopher Plummer (Herodes Antipas), Laurence Olivier (Nikodém), Rod Steiger (Pilát). Franco Zeffirelli chcel pôvodne obsadiť do postavy hlavného hrdinu amerického herca Al Pacina a Robert Powell mal hrať Judáša. Podľa Vatikánu, ktorý zostavil zoznam 45 filmov podporujúcich vieru, je Ježiš Nazaretský na piatom mieste (ako prvý je Schindlerov zoznam, nasledujú ho Evanjelium svätého Matúša, Život je krásny, Nové časy).
    79%
    Judea pred 2000 rokmi patrila k územiam Rímskej ríše. Mladá žena Mária (OLIVIA HUSSEYOVÁ) sa vydá za Jozefa (YORGO VOYAGIS), keď jej anjel zvestuje, že sa stane matkou božieho syna, Ježiša Krista. Porodí ho v maštali v Betleheme, kde ju navštívia traja mudrci (JAMES EARL JONES, DONALD PLEASENCE, FERNANDO REY), ktorí sa poklonia jej synovi a prinesú mu vzácne dary zlato, myrhu a kadidlo. O 33 rokov neskôr Ján Krstiteľ (MICHAEL YORK) očakáva príchod nového mesiáša, o čom káže všetkým ľuďom. Mesiášom je Ježiš Kristus. Kráľovi Herodesovi (CHRISTOPHER PLUMMER) sa jeho kázne nepáčia, pretože vyvolávajú medzi ľuďmi nepokoje, a preto ho dá zatknúť a neskôr popraviť. Ježiš (ROBERT POWELL) dospel, učil sa a načúval starším, napokon z neho vyrástol duchovný vodca porobeného národa. Učí a koná množstvo zázrakov, ale zápasí aj s diablom a jeho pokušeniami. Má svojich dvanástich verných druhov, apoštolov, ktorí ho verne nasledujú na jeho ceste. Po príchode do Jeruzalema vyhodí kupcov z chrámu. Cíti, že čoskoro zomrie, pretože jeho učenie sa nepáči žiarlivým kňazom, ktorí žiadajú od rímskeho miestodržiteľa Piláta (ROD STEIGER), aby Ježiša zatkol a dal popraviť. Napokon miesto pobytu mesiáša prezradí Judáš Iškariotský (IAN McSHANE). Ježiša po učení popravia ako zločinca na kríži... O filme Mnohé exteriérové scény sa nakrúcali priamo na miestach, kde sa odohrával Ježišov život (Palestína, Líbya). Zeffirelli do mnohých úloh vybral hercov so semitskými črtami, aby dodal svojmu veľkolepému eposu autenticitu. Mimoriadnu atmosféru snímke dodáva aj hudba Mauricea Jarreho, ktorá v dokonalej harmónii zdôrazňuje Ježišov príbeh. Ježiš Nazaretský je jedným z najambicióznejších a súčasne aj najúspešnejších filmov Franca Zeffirelliho. Zeffirellimu sa podarilo do mnohých rolí obsadiť vtedajšiu hereckú špičku, mnohí svetoznámi herci s radosťou prijali aj menšie vedľajšie úlohy, ako napríklad Anthony Quinn (Kaifáš), Christopher Plummer (Herodes Antipas), Laurence Olivier (Nikodém), Rod Steiger (Pilát). Franco Zeffirelli chcel pôvodne obsadiť do postavy hlavného hrdinu amerického herca Al Pacina a Robert Powell mal hrať Judáša. Podľa Vatikánu, ktorý zostavil zoznam 45 filmov podporujúcich vieru, je Ježiš Nazaretský na piatom mieste (ako prvý je Schindlerov zoznam, nasledujú ho Evanjelium svätého Matúša, Život je krásny, Nové časy).
    5
  • Bitva o Británii
    Bitva o Británii (1969)
    FilmRole: Sir David Kelly - British Minister to Switzerland
    • Amazon Prime Video
    78%
    6
  • Great Performances
    Great Performances (1971)
    Seriál
    77%
    7
  • Šťastný to muž
    Šťastný to muž (1973)
    FilmRole: sir James Burgess / Monty
    • iTunes
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    77%
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    8
  • Richard III.
    Richard III. (1955)
    FilmRole: Duke of Buckingham
    Příběh Anglie, jako jiných zemí, tvoří historie a legendy. Zbaveny svých legend by dějiny světa byly suchopárné jako slova bez poezie, květy bez vůně, mysl bez imaginace. Děj této legendy, jedné z nejslavnějších i nejhanebnějších zároveň, vážících se k anglické koruně, zavádí svého diváka do druhé poloviny 15. století. Do doby, které předcházela stoletá válka mezi dvěma nejmocnějšími feudálními rody, usilujícími o získání dědičného práva na anglický trůn. V bojích mezi přívrženci Lancasterů (kteří měli ve znaku červenou růži) a Yorků (bílá růže) se stará nejvyšší šlechta Anglie téměř zlikvidovala. Zvítězil Edward IV. (1461-83) z rodu Yorků. Opíral se v duchu raného kapitalismu o města a snažil se vybudovat moc po vzoru renesančních vládců. Po jeho smrti se však na scéně objevuje jeho bratr Richard, muž s duší znetvořenou stejně jako jeho tělo, který se neštítil k dosažení osobních cílů nejodpornějších zločinů...
    77%
    Příběh Anglie, jako jiných zemí, tvoří historie a legendy. Zbaveny svých legend by dějiny světa byly suchopárné jako slova bez poezie, květy bez vůně, mysl bez imaginace. Děj této legendy, jedné z nejslavnějších i nejhanebnějších zároveň, vážících se k anglické koruně, zavádí svého diváka do druhé poloviny 15. století. Do doby, které předcházela stoletá válka mezi dvěma nejmocnějšími feudálními rody, usilujícími o získání dědičného práva na anglický trůn. V bojích mezi přívrženci Lancasterů (kteří měli ve znaku červenou růži) a Yorků (bílá růže) se stará nejvyšší šlechta Anglie téměř zlikvidovala. Zvítězil Edward IV. (1461-83) z rodu Yorků. Opíral se v duchu raného kapitalismu o města a snažil se vybudovat moc po vzoru renesančních vládců. Po jeho smrti se však na scéně objevuje jeho bratr Richard, muž s duší znetvořenou stejně jako jeho tělo, který se neštítil k dosažení osobních cílů nejodpornějších zločinů...
    9
  • Richard Wagner
    Richard Wagner (1983)
    SeriálRole: Pfordten
    76%
    10
  • Play for Today
    Play for Today (1970)
    Seriál
    76%
    11
  • Padlý idol
    Padlý idol (1948)
    FilmRole: Baines
    76%
    12
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    FilmRole: Vypravěč
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    13
  • Fireside Theatre
    Fireside Theatre (1949)
    Seriál
    Fireside Theater byl americký dramatický seriál, který se vysílal na NBC v letech 1949 až 1958. Jednalo se o první úspěšný filmový seriál v americké televizi. Příběhy měly nízký rozpočet a často vycházely z veřejně dostupných děl nebo je psali nezávislí autoři, jako byl Rod Serling. I když byl kritiky odsouzen, po většinu svého vysílání zůstal v první desítce nejoblíbenějších pořadů. O dva roky předcházel dalšímu významnému průkopníkovi filmové televize v Americe, seriálu I Love Lucy.
    Žánry:Drama
    75%
    Fireside Theater byl americký dramatický seriál, který se vysílal na NBC v letech 1949 až 1958. Jednalo se o první úspěšný filmový seriál v americké televizi. Příběhy měly nízký rozpočet a často vycházely z veřejně dostupných děl nebo je psali nezávislí autoři, jako byl Rod Serling. I když byl kritiky odsouzen, po většinu svého vysílání zůstal v první desítce nejoblíbenějších pořadů. O dva roky předcházel dalšímu významnému průkopníkovi filmové televize v Americe, seriálu I Love Lucy.
    Žánry:Drama
    14
  • Daleká cesta za domovem
    Daleká cesta za domovem (1978)
    FilmRole: vedoucí králík (mluví)
    74%
    15
  • Čtyři pera
    Čtyři pera (1939)
    FilmRole: John Durrance
    Barvitý historický snímek Zoltana Kordy Čtyři pera, natočený podle oblíbeného a mnohokrát zfilmovaného románu A. E. W. Masona, opěvuje anglické dobývání afrických území: boje se súdánskými vzbouřenci, zjednodušeně nazývanými derviši, v posledních dvou desetiletích 19. století se stávají barvitou kulisou pro osudy mladého důstojníka Harryho z váženého šlechtického rodu, jenž vzdá vojenskou dráhu a je proto svými kamarády i snoubenkou označen za zbabělce - dostane od každého z nich bělavé pírko. (LFŠ 2006)
    74%
    Barvitý historický snímek Zoltana Kordy Čtyři pera, natočený podle oblíbeného a mnohokrát zfilmovaného románu A. E. W. Masona, opěvuje anglické dobývání afrických území: boje se súdánskými vzbouřenci, zjednodušeně nazývanými derviši, v posledních dvou desetiletích 19. století se stávají barvitou kulisou pro osudy mladého důstojníka Harryho z váženého šlechtického rodu, jenž vzdá vojenskou dráhu a je proto svými kamarády i snoubenkou označen za zbabělce - dostane od každého z nich bělavé pírko. (LFŠ 2006)
    16
  • Tarzan
    Tarzan (1984)
    FilmRole: šestý hrabě Greystoke
    • iTunes

    Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle.

    72%

    Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle.

    17
  • ABC Afterschool Specials
    ABC Afterschool Specials (1972)
    Seriál
    71%
    18
  • Náš člověk v Havaně
    Náš člověk v Havaně (1960)
    FilmRole: 'C'
    • iTunes
    71%
    19
  • Sound Barrier, The
    Sound Barrier, The (1952)
    FilmRole: John Ridgefield
    • Netflix
    Sound Barrier je britské drama, které se noří do nebezpečného světa pilotů, kteří se snaží prolomit zvukovou bariéru. Bohatý výrobce letadel John Ridgefield, který pokusy dotuje, je totiž odhodlaný si sen o létání nadzvukovou rychlostí splnit, ať to stojí, co to stojí. Přijde tak i o svého syna Christophera, když se jeden ze zkušebních letů zvrhne, a nakonec i o dceru Susan, která se mu začne po bratrově smrti vyhýbat. Viní ho totiž z Christopherovy smrti, a navíc se bojí o svého manžela, který přebírá Christopherovu roli...
    Žánry:DramaOscarový
    Režie:David Lean
    69%
    Sound Barrier je britské drama, které se noří do nebezpečného světa pilotů, kteří se snaží prolomit zvukovou bariéru. Bohatý výrobce letadel John Ridgefield, který pokusy dotuje, je totiž odhodlaný si sen o létání nadzvukovou rychlostí splnit, ať to stojí, co to stojí. Přijde tak i o svého syna Christophera, když se jeden ze zkušebních letů zvrhne, a nakonec i o dceru Susan, která se mu začne po bratrově smrti vyhýbat. Viní ho totiž z Christopherovy smrti, a navíc se bojí o svého manžela, který přebírá Christopherovu roli...
    Žánry:DramaOscarový
    Režie:David Lean
    20
  • Twelfth Night
    Twelfth Night (1970)
    FilmRole: Sir Toby Belch
    Sir Alec Guinness, Sir Ralph Richardson a Joan Plowright září v této veselé jevištní záměně identity, pohlaví a lásky v inscenaci Večera tříkrálového od Williama Shakespeara, kterou režíroval držitel ceny Tony, John Dexter. Tato klasická inscenace, původně vysílaná na britské ITV, zachycuje veškerou grotesknost, slovní hříčky a dvojsmysly, které ohromují a baví diváky již více než čtyři sta let.
    69%
    Sir Alec Guinness, Sir Ralph Richardson a Joan Plowright září v této veselé jevištní záměně identity, pohlaví a lásky v inscenaci Večera tříkrálového od Williama Shakespeara, kterou režíroval držitel ceny Tony, John Dexter. Tato klasická inscenace, původně vysílaná na britské ITV, zachycuje veškerou grotesknost, slovní hříčky a dvojsmysly, které ohromují a baví diváky již více než čtyři sta let.
    21
  • Nesprávná truhla
    Nesprávná truhla (1966)
    FilmRole: Joseph Finsbury
    Jen ten, kdo všechny ostatní přežije, může vyhrát tontinu, investiční spekulaci původně dvacetkrát jednoho tisíce liber šterlinků do společného fondu dvaceti mladých chlapců poručníky či otci jejich vloženou a po léta dozorčí radou (ovšem za přiměřený poplatek) moudře spravovanou. Série nešťastných nehod krátí seznam čekatelů na výhru, až na zakládací listině fondu zůstanou jen jména dvě – Masterman Finsbury (John Mills) a Joseph Finsbury (Ralph Richardson), bratři. Tito dva, ač bydlí v domech situovaných tak říkajíc bok po boku, spolu už přes čtyřicet let...
    68%
    Jen ten, kdo všechny ostatní přežije, může vyhrát tontinu, investiční spekulaci původně dvacetkrát jednoho tisíce liber šterlinků do společného fondu dvaceti mladých chlapců poručníky či otci jejich vloženou a po léta dozorčí radou (ovšem za přiměřený poplatek) moudře spravovanou. Série nešťastných nehod krátí seznam čekatelů na výhru, až na zakládací listině fondu zůstanou jen jména dvě – Masterman Finsbury (John Mills) a Joseph Finsbury (Ralph Richardson), bratři. Tito dva, ač bydlí v domech situovaných tak říkajíc bok po boku, spolu už přes čtyřicet let...
    22
  • Jaká to rozkošná válka!
    Jaká to rozkošná válka! (1969)
    FilmRole: Sir Edward Grey
    68%
    23
  • Exodus
    Exodus (1960)
    FilmRole: generál Sutherland
    • Amazon Prime Video
    67%
    24
  • Drakobijce
    Drakobijce (1981)
    FilmRole: Ulrich
    Temný plášť mlhy zakrývající celé království se prudce rozevírá a do světa lidí vniká přes husté mračno šupinatý tvor. Zděšení lidé, kteří zahlédnou letící monstrum, ze strachu utíkají do svých příbytků a toužebně čekají, že se najde někdo odvážný, kdo je ze strachu a bezmoci osvobodí. Samotný král země je zděšen v momentu, kdy se dozví, že se jedná o prastarého draka, chrlícího oheň, jenž má zálusk na dívky z celého království. Král ze strachu a starých proroctví splňuje drakovi nároky na nevinné a půvabné dívky, které žijí v chudobě a mají hlad. Jenže to nebudou ony krásky, které budou stát na konci potravinového řetězce, nýbrž samotný věčně nenajezený starý tvor z temnot. Tohle vše se dozví v pravý čas moudrý kouzelník a rozhodne se svým kouzelnickým učněm zakročit.
    67%
    Temný plášť mlhy zakrývající celé království se prudce rozevírá a do světa lidí vniká přes husté mračno šupinatý tvor. Zděšení lidé, kteří zahlédnou letící monstrum, ze strachu utíkají do svých příbytků a toužebně čekají, že se najde někdo odvážný, kdo je ze strachu a bezmoci osvobodí. Samotný král země je zděšen v momentu, kdy se dozví, že se jedná o prastarého draka, chrlícího oheň, jenž má zálusk na dívky z celého království. Král ze strachu a starých proroctví splňuje drakovi nároky na nevinné a půvabné dívky, které žijí v chudobě a mají hlad. Jenže to nebudou ony krásky, které budou stát na konci potravinového řetězce, nýbrž samotný věčně nenajezený starý tvor z temnot. Tohle vše se dozví v pravý čas moudrý kouzelník a rozhodne se svým kouzelnickým učněm zakročit.
    25
  • Bitva u Thermopyl
    Bitva u Thermopyl (1962)
    FilmRole: Themistocles z Athén
    V roce 480 před n. l. ambiciózní, krutý a nemilosrdný perský král Xerxes (David Farrar) napadl Řecko se svou obrovskou armádou aby rozšířil své impérium. Hrdinská spartánská armáda je velkou nadějí pro svobodné a jednotné Řecko a král Leonidas (Richard Egan) slíbí shromáždění řeckých států, že zastane Termopylskú soutěsku, jedinou cestu po souši, kterou se dá dostat do Atén. No je zrazen sparťanský politiky a zůstane sám se svou osobní armádou 300 bojovníků. Jelikož Leonidas je skvělý voják a stratég, ubrání Thermopyl dokud podvratný pasák koz nevyzradí králi Xerxes tajný chodník vedoucí do týla Leonidasovej armády.
    67%
    V roce 480 před n. l. ambiciózní, krutý a nemilosrdný perský král Xerxes (David Farrar) napadl Řecko se svou obrovskou armádou aby rozšířil své impérium. Hrdinská spartánská armáda je velkou nadějí pro svobodné a jednotné Řecko a král Leonidas (Richard Egan) slíbí shromáždění řeckých států, že zastane Termopylskú soutěsku, jedinou cestu po souši, kterou se dá dostat do Atén. No je zrazen sparťanský politiky a zůstane sám se svou osobní armádou 300 bojovníků. Jelikož Leonidas je skvělý voják a stratég, ubrání Thermopyl dokud podvratný pasák koz nevyzradí králi Xerxes tajný chodník vedoucí do týla Leonidasovej armády.
    26
  • Chartúm
    Chartúm (1966)
    FilmRole: William Gladstone
    • iTunes
    Po vyhlášení svaté války za osvobození Súdánu od britsko-egyptské nadvlády v 80. letech 19. století zmasakroval fanatický súdánský vůdce Muhammad Ahmad osmitisícovou armádu pod britským vedením a pochoduje na strategické město Chartúm, které leží na soutoku Bílého a Modrého Nilu. Britská vláda premiéra Williama Ewarta Gladstonea rozhoduje vyslat jednoho ze svých nejlepších generálů, Charlese George Gordona, do Chartúmu, aby zajistil mír a zachránil město. Gordon se totiž dříve vyznamenal například v Číně, Indii nebo Jižní Africe. Jeho hlavní devizou ovšem je, že sloužil také jako guvernér Súdánu v předcházející dekádě a na žádost Egypta tam prováděl institucionální reformy, omezoval obchod s otroky a rozvíjel ekonomiku. Než se ale dostane do Chartúmu, mnoho z jeho bývalých přátel se přidá na stranu mahdiho, ale i přesto se mu ve městě dostane v březnu roku 1884 bouřlivého přijetí. V poušti se setkává s mahdim a pokouší se s ním podepsat mírovou smlouvu, ale dozví se, že arabský vůdce chce dobýt nejen Chartúm, ale i Káhiru, Mekku, Bagdád a Konstantinopol, aby vytvořil říši, které bude vládnout. Válka je tedy nevyhnutelná a Gordon se s věrnými Egypťany připravuje na bitvu. Mezitím se londýnské vládě nechce poslat nezbytné posily, protože vměšování v koloniích je politicky nepopulární. Aby předešel katastrofě, odkloní Gordon Nil a vytvoří tak kolem Chartúmu vodní příkop a navíc ukradne mahdiho dobytek, aby obléhanému městu zajistil jídlo. Když ale Nil ustoupí, tak bitvě, která rozhodne osud Chartúmu, už nestojí nic v cestě.
    Režie:Basil Dearden
    67%
    Po vyhlášení svaté války za osvobození Súdánu od britsko-egyptské nadvlády v 80. letech 19. století zmasakroval fanatický súdánský vůdce Muhammad Ahmad osmitisícovou armádu pod britským vedením a pochoduje na strategické město Chartúm, které leží na soutoku Bílého a Modrého Nilu. Britská vláda premiéra Williama Ewarta Gladstonea rozhoduje vyslat jednoho ze svých nejlepších generálů, Charlese George Gordona, do Chartúmu, aby zajistil mír a zachránil město. Gordon se totiž dříve vyznamenal například v Číně, Indii nebo Jižní Africe. Jeho hlavní devizou ovšem je, že sloužil také jako guvernér Súdánu v předcházející dekádě a na žádost Egypta tam prováděl institucionální reformy, omezoval obchod s otroky a rozvíjel ekonomiku. Než se ale dostane do Chartúmu, mnoho z jeho bývalých přátel se přidá na stranu mahdiho, ale i přesto se mu ve městě dostane v březnu roku 1884 bouřlivého přijetí. V poušti se setkává s mahdim a pokouší se s ním podepsat mírovou smlouvu, ale dozví se, že arabský vůdce chce dobýt nejen Chartúm, ale i Káhiru, Mekku, Bagdád a Konstantinopol, aby vytvořil říši, které bude vládnout. Válka je tedy nevyhnutelná a Gordon se s věrnými Egypťany připravuje na bitvu. Mezitím se londýnské vládě nechce poslat nezbytné posily, protože vměšování v koloniích je politicky nepopulární. Aby předešel katastrofě, odkloní Gordon Nil a vytvoří tak kolem Chartúmu vodní příkop a navíc ukradne mahdiho dobytek, aby obléhanému městu zajistil jídlo. Když ale Nil ustoupí, tak bitvě, která rozhodne osud Chartúmu, už nestojí nic v cestě.
    Režie:Basil Dearden
    27
  • Bezcharakterní žena
    Bezcharakterní žena (1964)
    FilmRole: Charles Richmond

    V tomto britském snímku na motivy francouzského románu z pera Catherine Arley si Sean Connery zahrál pohledného Anthonyho Richmonda, chamtivého mladého muže, kterého rozzuřilo, že jej jeho excentrický, bohatý, ale umírající strýček plánuje vynechat z poslední vůle. Místo toho chce Charles Richmond dát veškeré své jmění na charitu. Anthony tedy najme mladou ošetřovatelku jménem Maria, kterou chce využít pro svůj hanebný plán. Jejím úkolem bude starat se o starého pána, zařídit, aby si ji vzal a změnil svou závěť tak, aby jeho jmění dostala ona. Potom má dát Anthonymu tři miliony jako podíl. Maria dělá svou práci dobře, ale problém je, že se do Charlese doopravdy zamiluje. Když je pak starý pán zavražděn, podezření logicky padá na krásnou vdovu Marii. Případ se ale začne pomalu rozplétat, aby nakonec bylo spravedlnosti učiněno zadost.

    Žánry:DramaKrimiThriller
    67%

    V tomto britském snímku na motivy francouzského románu z pera Catherine Arley si Sean Connery zahrál pohledného Anthonyho Richmonda, chamtivého mladého muže, kterého rozzuřilo, že jej jeho excentrický, bohatý, ale umírající strýček plánuje vynechat z poslední vůle. Místo toho chce Charles Richmond dát veškeré své jmění na charitu. Anthony tedy najme mladou ošetřovatelku jménem Maria, kterou chce využít pro svůj hanebný plán. Jejím úkolem bude starat se o starého pána, zařídit, aby si ji vzal a změnil svou závěť tak, aby jeho jmění dostala ona. Potom má dát Anthonymu tři miliony jako podíl. Maria dělá svou práci dobře, ale problém je, že se do Charlese doopravdy zamiluje. Když je pak starý pán zavražděn, podezření logicky padá na krásnou vdovu Marii. Případ se ale začne pomalu rozplétat, aby nakonec bylo spravedlnosti učiněno zadost.

    Žánry:DramaKrimiThriller
    28
  • Citadela
    Citadela (1938)
    FilmRole: Dr. Philip Denny

    Americká RR a její velmi britští partneři Robert, Ralph a Rex – ve filmu líčícím profesní i soukromé osudy nadaného mladého lékaře. Za ním se skrývá A. J. Cronin, autor stejnojmenného románu. Britská filiálka hollywoodské MGM nepoužila své obvyklé ateliéry v Pinewoodu, nýbrž postoupila natáčení studiu Alexandra Kordy v Denhamu. Pro architekta Lazare Meersona skýtala Citadela z výtvarného hlediska řadu možností, protože děj se odehrává jak v nuzném prostředí waleské hornické komunity, tak i v elegantních vyšších vrstvách metropolitního Londýna. (Ponrepo)

    Žánry:Drama
    Režie:King Vidor
    67%

    Americká RR a její velmi britští partneři Robert, Ralph a Rex – ve filmu líčícím profesní i soukromé osudy nadaného mladého lékaře. Za ním se skrývá A. J. Cronin, autor stejnojmenného románu. Britská filiálka hollywoodské MGM nepoužila své obvyklé ateliéry v Pinewoodu, nýbrž postoupila natáčení studiu Alexandra Kordy v Denhamu. Pro architekta Lazare Meersona skýtala Citadela z výtvarného hlediska řadu možností, protože děj se odehrává jak v nuzném prostředí waleské hornické komunity, tak i v elegantních vyšších vrstvách metropolitního Londýna. (Ponrepo)

    Žánry:Drama
    Režie:King Vidor
    29
  • South Riding
    South Riding (1938)
    FilmRole: Robert Carne
    Winifred Holtby si uvědomovala, že místní samospráva není jen nudná záležitost schůzí a memorand, ale "obranná linie, kterou lidstvo nastražilo proti svým společným nepřátelům – nemoci, chudobě a nevědomosti". Svůj příběh vystavěla kolem šesti lidí pracujících pro typickou krajskou radu. Pod životy veřejných zaměstnanců se vine vlákno jejich osobních dramat. Náš příběh vypráví o tom, jak veřejný život ovlivňuje ten soukromý a jak osobní utrpení formuje člověka v jeho veřejné roli. Korupce, intriky a romantika v prostředí Yorkshire. Statkář, jehož manželka je v psychiatrické léčebně, se začne sbližovat s bojovnou místní učitelkou.
    Žánry:DramaGotický
    67%
    Winifred Holtby si uvědomovala, že místní samospráva není jen nudná záležitost schůzí a memorand, ale "obranná linie, kterou lidstvo nastražilo proti svým společným nepřátelům – nemoci, chudobě a nevědomosti". Svůj příběh vystavěla kolem šesti lidí pracujících pro typickou krajskou radu. Pod životy veřejných zaměstnanců se vine vlákno jejich osobních dramat. Náš příběh vypráví o tom, jak veřejný život ovlivňuje ten soukromý a jak osobní utrpení formuje člověka v jeho veřejné roli. Korupce, intriky a romantika v prostředí Yorkshire. Statkář, jehož manželka je v psychiatrické léčebně, se začne sbližovat s bojovnou místní učitelkou.
    Žánry:DramaGotický
    30
  • Zloději času
    Zloději času (1981)
    FilmRole: Supreme Being
    Kevinovi rodiče žijí naprosto všedním způsobem, jejich zvídavý syn však po takovém nudném životě ani v nejmenším netouží. Svou fantazií se nad něj povznese a s gangem trpasličích lupičů, bývalých pomocníků Všemohoucího, proniká pomocí mapy děr času do různých historických epoch či mýtických sfér. Vystupuje zde jako hrdina, který zachrání např. krále Agamemnóna i samotný gang před zlým obrem. Nejtěžší boj však Kevina teprve čeká - se Zlobou, který usiluje o získání mapy děr času, aby mohl zničit dílo Všemohoucího. Gang čelí jeho útokům pod vedením Kevina a za pomoci současných i historických spojenců. Nakonec se ukazuje, že se všechno dělo z vůle Všemohoucího, který si chtěl vyzkoušet kvalitu svého díla.
    66%
    Kevinovi rodiče žijí naprosto všedním způsobem, jejich zvídavý syn však po takovém nudném životě ani v nejmenším netouží. Svou fantazií se nad něj povznese a s gangem trpasličích lupičů, bývalých pomocníků Všemohoucího, proniká pomocí mapy děr času do různých historických epoch či mýtických sfér. Vystupuje zde jako hrdina, který zachrání např. krále Agamemnóna i samotný gang před zlým obrem. Nejtěžší boj však Kevina teprve čeká - se Zlobou, který usiluje o získání mapy děr času, aby mohl zničit dílo Všemohoucího. Gang čelí jeho útokům pod vedením Kevina a za pomoci současných i historických spojenců. Nakonec se ukazuje, že se všechno dělo z vůle Všemohoucího, který si chtěl vyzkoušet kvalitu svého díla.
    31
  • Tales from the Crypt
    Tales from the Crypt (1972)
    FilmRole: The Crypt Keeper
    66%
    32
  • Friday the Thirteenth
    Friday the Thirteenth (1933)
    FilmRole: Horace Dawes
    Je pátek třináctého, jedna minuta do půlnoci a leje jako z konve. Řidič londýnského autobusu se snaží za rozmazaným oknem rozeznat prázdnou silnici, po které se jeho vozidlo plaví. Náhle udeří blesk a obrovský jeřáb se zřítí do cesty přijíždějícímu autobusu... Poté se Big Ben začne otáčet pozpátku. Čas se vrací. A my poznáváme životy všech cestujících a události, které je přivedly na tuto noční autobusovou linku, od podvodníka se stokilibrovým šekem až po zničenou a postarší manželku podnikatele. Čas plyne dál, nevyhnutelně, ke srážce – a i po ní, protože někteří přežijí a někteří zemřou.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Je pátek třináctého, jedna minuta do půlnoci a leje jako z konve. Řidič londýnského autobusu se snaží za rozmazaným oknem rozeznat prázdnou silnici, po které se jeho vozidlo plaví. Náhle udeří blesk a obrovský jeřáb se zřítí do cesty přijíždějícímu autobusu... Poté se Big Ben začne otáčet pozpátku. Čas se vrací. A my poznáváme životy všech cestujících a události, které je přivedly na tuto noční autobusovou linku, od podvodníka se stokilibrovým šekem až po zničenou a postarší manželku podnikatele. Čas plyne dál, nevyhnutelně, ke srážce – a i po ní, protože někteří přežijí a někteří zemřou.
    Žánry:DramaKomedie
    33
  • The Silver Fleet
    The Silver Fleet (1943)
    FilmRole: Jaap van Leyden
    66%
    34
  • Things to Come
    Things to Come (1936)
    FilmRole: The Boss
    Pojem budovatelský film českým divákům asociuje primárně komunisticky zabarvené tituly, existují však i jiné ekvivalenty tohoto konceptu, a to dokonce nespojené s dobově dominantní ideologií, jak dokládá fenomenální britské sci-fi Svět za sto let. Mimořádně ambiciózní a nákladná produkce nepřestává fascinovat coby mrazivě prorocké dílo, které předpovědělo druhou světovou válku a bitvu o Británii, i jako výjimečný příklad vědeckého budovatelského filmu. Právě vědecký pokrok oproštěný od národních sentimentů a dalších konfliktních neduhů společnosti 20. století představuje zdejší ideál. Příznačným milníkem, jenž má stvrdit dosažení cílů společnosti, by se měla stát cesta člověka do vesmíru. Jiří Flígl
    66%
    Pojem budovatelský film českým divákům asociuje primárně komunisticky zabarvené tituly, existují však i jiné ekvivalenty tohoto konceptu, a to dokonce nespojené s dobově dominantní ideologií, jak dokládá fenomenální britské sci-fi Svět za sto let. Mimořádně ambiciózní a nákladná produkce nepřestává fascinovat coby mrazivě prorocké dílo, které předpovědělo druhou světovou válku a bitvu o Británii, i jako výjimečný příklad vědeckého budovatelského filmu. Právě vědecký pokrok oproštěný od národních sentimentů a dalších konfliktních neduhů společnosti 20. století představuje zdejší ideál. Příznačným milníkem, jenž má stvrdit dosažení cílů společnosti, by se měla stát cesta člověka do vesmíru. Jiří Flígl
    35
  • Oscar Wilde
    Oscar Wilde (1960)
    FilmRole: Sir Edward Carson
    65%
    36
  • Škola tajné služby
    Škola tajné služby (1946)
    FilmRole: Prof. Heatherville
    65%
    37
  • Java Head
    Java Head (1934)
    FilmRole: William Ammidon
    V přístavním městě Bristol v Anglii se v 19. století nachází Java Head, lodní společnost provozující plachetnice. Její majitel má dva syny. Jeden z nich, pohledný mořeplavec, je zamilovaný do místní dívky, ale nemůže si ji vzít kvůli dlouholetému sporu mezi jejich otci. Po dlouhé plavbě se vrací s velmi exotickou, urozenou čínskou manželkou, což pohoršuje konzervativní město. Jeho druhý syn, "suchozemec", se snaží přejít na parníky, což otce znechucuje. A co hůř, tajně obchoduje s pašovaným zbožím.
    Žánry:Romantický
    64%
    V přístavním městě Bristol v Anglii se v 19. století nachází Java Head, lodní společnost provozující plachetnice. Její majitel má dva syny. Jeden z nich, pohledný mořeplavec, je zamilovaný do místní dívky, ale nemůže si ji vzít kvůli dlouholetému sporu mezi jejich otci. Po dlouhé plavbě se vrací s velmi exotickou, urozenou čínskou manželkou, což pohoršuje konzervativní město. Jeho druhý syn, "suchozemec", se snaží přejít na parníky, což otce znechucuje. A co hůř, tajně obchoduje s pašovaným zbožím.
    Žánry:Romantický
    38
  • Who Slew Auntie Roo?
    Who Slew Auntie Roo? (1972)
    FilmRole: Mr. Benton
    64%
    39
  • Rollerball
    Rollerball (1975)
    FilmRole: Librarian
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    Kultovní sci-fi snímek neméně známého režiséra Normana Jewisona, za nímž stojí například filmové zpracování muzikálu Jesus Christ Superstar, se už dočkal dokonce i remaku. Přivádí nás do světa budoucnosti, jemuž vládnou nemilosrdné nadnárodní korporace. K umlčení po zábavě prahnoucích mas slouží brutální sport jménem rollerball. Kdo vítězí, je celosvětovým hrdinou, kdo prohrává, umírá. O žádnou fair play zde nejde, pouze o přežití. A pokud se nějaký z hráčů znelíbí vedení, může očekávat brzkou likvidaci. Anebo se může vzbouřit proti všeobecnému teroru.
    63%
    Kultovní sci-fi snímek neméně známého režiséra Normana Jewisona, za nímž stojí například filmové zpracování muzikálu Jesus Christ Superstar, se už dočkal dokonce i remaku. Přivádí nás do světa budoucnosti, jemuž vládnou nemilosrdné nadnárodní korporace. K umlčení po zábavě prahnoucích mas slouží brutální sport jménem rollerball. Kdo vítězí, je celosvětovým hrdinou, kdo prohrává, umírá. O žádnou fair play zde nejde, pouze o přežití. A pokud se nějaký z hráčů znelíbí vedení, může očekávat brzkou likvidaci. Anebo se může vzbouřit proti všeobecnému teroru.
    40
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (1948)
    FilmRole: Alexei Karenin
    63%
    41
  • On the Night of the Fire
    On the Night of the Fire (1940)
    FilmRole: Will Kobling
    63%
    42
  • Ideální manžel
    Ideální manžel (1947)
    Film
    Anglický barevný film podle divadelní hry Oscara Wilda hovoří o muži, který představuje ideál anglické společnosti koncem minulého století jako politik i jako manžel. Pod nátlakem intrik krásné vyděračky se odhodlá k podlému politickému manévru, avšak láska k ženě, která v něm vidí ideálního manžela, mu pomůže najít správnou cestu. (FILMOVÝ PŘEHLED 14 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Anglický barevný film podle divadelní hry Oscara Wilda hovoří o muži, který představuje ideál anglické společnosti koncem minulého století jako politik i jako manžel. Pod nátlakem intrik krásné vyděračky se odhodlá k podlému politickému manévru, avšak láska k ženě, která v něm vidí ideálního manžela, mu pomůže najít správnou cestu. (FILMOVÝ PŘEHLED 14 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    43
  • Q Planes
    Q Planes (1939)
    FilmRole: Maj. Charles Hammond
    62%
    44
  • Day Will Dawn, The
    Day Will Dawn, The (1942)
    FilmRole: Frank Lockwood
    Sportovní novinář Colin Metcalfe získá práci zahraničního zpravodaje v Norsku, právě když Hitler napadne Polsko. Cestou do Langedalu je jeho loď napadena německou ponorkou. Když o tom informuje námořnictvo, nikdo mu nevěří a navíc je propuštěn z práce. Po německé invazi do Norska se Metcalfe vrací odhodlaný odhalit, co se děje, a zastavit Němce.
    Žánry:DramaVálečný
    61%
    Sportovní novinář Colin Metcalfe získá práci zahraničního zpravodaje v Norsku, právě když Hitler napadne Polsko. Cestou do Langedalu je jeho loď napadena německou ponorkou. Když o tom informuje námořnictvo, nikdo mu nevěří a navíc je propuštěn z práce. Po německé invazi do Norska se Metcalfe vrací odhodlaný odhalit, co se děje, a zastavit Němce.
    Žánry:DramaVálečný
    45
  • Obývací ložnice
    Obývací ložnice (1969)
    FilmRole: Lord Fortnum of Alamein
    Komedie ve stylu sci-fi, kterou její tvůrce inscenoval jako absurdní divadlo, je vlastně protiválečný film. Při své Odysseji zničeným Londýnem se mladá Penelope setkává s všelijakými lidmi. Ti všichni přežili jadernou válku stejně jako Allan, do kterého se Penelope zamilovala. Mladá žena jde vstříc dalším zítřkům s optimismem...
    Žánry:Komedie
    61%
    Komedie ve stylu sci-fi, kterou její tvůrce inscenoval jako absurdní divadlo, je vlastně protiválečný film. Při své Odysseji zničeným Londýnem se mladá Penelope setkává s všelijakými lidmi. Ti všichni přežili jadernou válku stejně jako Allan, do kterého se Penelope zamilovala. Mladá žena jde vstříc dalším zítřkům s optimismem...
    Žánry:Komedie
    46
  • Bulldog Jack
    Bulldog Jack (1935)
    FilmRole: Morelle
    Zatímco zaskakuje za zraněného superslídila Bulldoga Drummonda (Atholl Fleming), prvotřídní hráč kriketu Jack Pennington (Jack Hulbert) se pokouší překazit připravovanou loupež zločineckého bosse (Ralph Richardson), který má v hledáčku cenný náhrdelník s drahokamy uložený v Britském muzeu. Tato komediální detektivka z 30. let oplývá odvážnými záchrannými akcemi, intenzivními pěstními souboji a napínavým finále na palubě neovladatelného vlaku.
    61%
    Zatímco zaskakuje za zraněného superslídila Bulldoga Drummonda (Atholl Fleming), prvotřídní hráč kriketu Jack Pennington (Jack Hulbert) se pokouší překazit připravovanou loupež zločineckého bosse (Ralph Richardson), který má v hledáčku cenný náhrdelník s drahokamy uložený v Britském muzeu. Tato komediální detektivka z 30. let oplývá odvážnými záchrannými akcemi, intenzivními pěstními souboji a napínavým finále na palubě neovladatelného vlaku.
    47
  • Outcast of the Islands
    Outcast of the Islands (1951)
    FilmRole: Captain Tom Lingard
    60%
    48
  • The Passionate Stranger
    The Passionate Stranger (1957)
    FilmRole: Roger Wynter / Sir Clement
    • Netflix
    60%
    49
  • 50
  • Alice's Adventures in Wonderland
    Alice's Adventures in Wonderland (1972)
    FilmRole: The Caterpillar
    56%
    51
  • The Lion Has Wings
    The Lion Has Wings (1939)
    FilmRole: Wing Commander Richardson
    55%
    52
  • Pozdravuj na Broad Street
    Pozdravuj na Broad Street (1984)
    FilmRole: Jim
    55%
    53
  • Lady Caroline Lamb
    Lady Caroline Lamb (1972)
    FilmRole: George IV
    54%
    54
  • Ghoul, The
    Ghoul, The (1933)
    FilmRole: Nigel Hartley
    Profesor Henry Morlant žije velmi podivínský život. Byl zapáleným archeologem, který věřil v posmrtný život i moc vzácných artefaktů. Ty samozřejmě shromažďoval ve svém domě a v tichosti se připravoval na svou smrt. Morlant totiž trpí podivnou nemocí a je jen otázkou času, než odejde na věčnost. Nyní se mu konečně podařilo získat posvátný šperk, který by jej měl po smrti přivést zpět mezi živé. Po svém služebníkovi chce, aby mu jej připevnil k ruce a byl s ním pochován v sarkofágu. Má totiž strach, že by se jej mohl někdo pokusit ukrást a poté vydechne naposledy. Vzácný artefakt je však záhy skutečně ukraden a Morlant se během úplňku probouzí, aby vykonal svou pomstu a získal jej zpět. Jenže spory o dědictví a touha získat drahocenný šperk zavedly do profesorova domu hned několik lidí najednou, z nichž většina nemá o blížícím se nebezpečí ani potuchy…
    Žánry:Horor
    54%
    Profesor Henry Morlant žije velmi podivínský život. Byl zapáleným archeologem, který věřil v posmrtný život i moc vzácných artefaktů. Ty samozřejmě shromažďoval ve svém domě a v tichosti se připravoval na svou smrt. Morlant totiž trpí podivnou nemocí a je jen otázkou času, než odejde na věčnost. Nyní se mu konečně podařilo získat posvátný šperk, který by jej měl po smrti přivést zpět mezi živé. Po svém služebníkovi chce, aby mu jej připevnil k ruce a byl s ním pochován v sarkofágu. Má totiž strach, že by se jej mohl někdo pokusit ukrást a poté vydechne naposledy. Vzácný artefakt je však záhy skutečně ukraden a Morlant se během úplňku probouzí, aby vykonal svou pomstu a získal jej zpět. Jenže spory o dědictví a touha získat drahocenný šperk zavedly do profesorova domu hned několik lidí najednou, z nichž většina nemá o blížícím se nebezpečí ani potuchy…
    Žánry:Horor
    55
  • The Return of Bulldog Drummond
    The Return of Bulldog Drummond (1934)
    FilmRole: Major Hugh 'Bulldog' Drummond
    • Netflix
    54%
    56
  • The Looking Glass War
    The Looking Glass War (1970)
    FilmRole: LeClerc
    53%
    57
  • Midas Run
    Midas Run (1969)
    FilmRole: Lord Henshaw
    48%
    58

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.