Michel Piccoli: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Michel Piccoli: Filmy a seriály

  • Moji přátelé
    Moji přátelé (1975)
    Film
    Partu pěti italských přátel rozhodně netrápí příbývající věk, ba naopak. Krizi středního věku překonávají s humorem a život si tak naplno užívají pomocí různých žertů, bláznivých léček a žen! Žádného člena nenechají nikdy ve štychu, pokud si to zrovna nezaslouží. Tento snímek je krásným přikladem každého chlapa, jak by měli vypadat MOJI PŘÁTELÉ. (MJMilan)
    Žánry:Komedie
    80%
    Partu pěti italských přátel rozhodně netrápí příbývající věk, ba naopak. Krizi středního věku překonávají s humorem a život si tak naplno užívají pomocí různých žertů, bláznivých léček a žen! Žádného člena nenechají nikdy ve štychu, pokud si to zrovna nezaslouží. Tento snímek je krásným přikladem každého chlapa, jak by měli vypadat MOJI PŘÁTELÉ. (MJMilan)
    Žánry:Komedie
    1
  • Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    FilmRole: Le deuxième préfet de police
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    2
  • Krásná hašteřilka
    Krásná hašteřilka (1991)
    FilmRole: Edouard Frenhofer
    Mladý malíř Nicolas se svou přítelkyní přicházejí na návštěvu ke stárnoucímu kolegovi Frenhoferovi (skvělý Michel Piccoli), kterého Nicolas obdivuje. Ten je se svojí ženou Liz přivítá a ukáže jim své práce. Během hovoru se zmíní o kdysi započatém obrazu Krásná hašteřilka, ke kterému ho inspiroval příběh o skutečné kurtizáně s touto přezdívkou. Ukáže se, že tento obraz maloval kdysi před lety podle své tehdejší modelky - nyní už manželky Liz...
    Žánry:DramaErotický
    75%
    Mladý malíř Nicolas se svou přítelkyní přicházejí na návštěvu ke stárnoucímu kolegovi Frenhoferovi (skvělý Michel Piccoli), kterého Nicolas obdivuje. Ten je se svojí ženou Liz přivítá a ukáže jim své práce. Během hovoru se zmíní o kdysi započatém obrazu Krásná hašteřilka, ke kterému ho inspiroval příběh o skutečné kurtizáně s touto přezdívkou. Ukáže se, že tento obraz maloval kdysi před lety podle své tehdejší modelky - nyní už manželky Liz...
    Žánry:DramaErotický
    3
  • Deník komorné
    Deník komorné (1964)
    FilmRole: Monsieur Monteil
    • DaFilms
    Čierna história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane necitlivému pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov, je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom Nech žije Chiappe (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film bol natočený na motívy románu Octave Mirabeaua.
    75%
    Čierna história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane necitlivému pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov, je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom Nech žije Chiappe (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film bol natočený na motívy románu Octave Mirabeaua.
    4
  • Nenápadný půvab buržoazie
    Nenápadný půvab buržoazie (1972)
    FilmRole: ministr vnitra
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    5
  • Věci života
    Věci života (1970)
    FilmRole: Pierre Bérard
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhává ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    75%
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhává ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Kráska dne
    Kráska dne (1967)
    FilmRole: Henri Husson

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinované děvky - se Buñuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Buñuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    74%

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinované děvky - se Buñuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Buñuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    7
  • Slečinky z Rochefortu
    Slečinky z Rochefortu (1967)
    FilmRole: Simon Dame
    • MUBI
    Francouzský muzikál Slečinky z Rochefortu (v originále Les demoiselles de Rochefort) sleduje příběh dvou sester, Delphine a Solange, které v přímořském městečku vyučují balet. Obě hledají v životě svou pravou lásku a plánují odchod do Paříže, kde by se Delphine mohla více věnovat tanci a Solange hudbě. Všechny plány se ale změní poté, co do života Solange náhle vstoupí šarmantní americký skladatel Andy Miller… Hlavní postavy sester si zde zahrály slavné francouzské herečky Catherine Deneuve a Françoise Dorléac, jež byly sestrami i v reálném životě. Slečinky z Rochefortu se zároveň staly jejich poslední spoluprací před kamerou, neboť krátce po premiéře Françoise Dorléac tragicky zahynula při automobilové nehodě.
    74%
    Francouzský muzikál Slečinky z Rochefortu (v originále Les demoiselles de Rochefort) sleduje příběh dvou sester, Delphine a Solange, které v přímořském městečku vyučují balet. Obě hledají v životě svou pravou lásku a plánují odchod do Paříže, kde by se Delphine mohla více věnovat tanci a Solange hudbě. Všechny plány se ale změní poté, co do života Solange náhle vstoupí šarmantní americký skladatel Andy Miller… Hlavní postavy sester si zde zahrály slavné francouzské herečky Catherine Deneuve a Françoise Dorléac, jež byly sestrami i v reálném životě. Slečinky z Rochefortu se zároveň staly jejich poslední spoluprací před kamerou, neboť krátce po premiéře Françoise Dorléac tragicky zahynula při automobilové nehodě.
    8
  • Milou v máji
    Milou v máji (1990)
    FilmRole: Milou
    74%
    9
  • Pohrdání
    Pohrdání (1963)
    FilmRole: Paul Javal
    73%
    10
  • Tajemný předmět touhy
    Tajemný předmět touhy (1977)
    FilmRole: Mathieu
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    73%
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    11
  • Krásná hašteřilka - Divertimento
    Krásná hašteřilka - Divertimento (1992)
    FilmRole: Edouard Frenhofer
    73%
    12
  • Noc ve Varennes
    Noc ve Varennes (1982)
    FilmRole: King Louis XVI (uncredited)
    Velká francouzská revoluce je v plném proudu. Tiskař Restif de la Bretonne a snad nejznámější milovník Giacomo Casanova se shodou okolností ocitnou v dostavníku s postavičkami, které jsou doslova reprezentanty tehdejší společnosti. Uvidíme bývalou zpěvačku s milencem, lotrinského průmyslníka, vdovu proslulou svým šampaňským, tajemnou šlechtičnu se svým kadeřníkem a myslitele Thomase Paina. Vybroušené rozhovory, grimasy, kostýmy a společenské vystupování jsou nepřehlédnutelné a naprosto okouzlující... Nepřehlédnutelný historický snímek je nejen dokonalou sondou do dob Francouzské revoluce, ale především hereckým koncertem Marcela Mastroianniho, který jako Casanova působí neuvěřitelně lidsky. (oficiální text vydavatele)
    Žánry:DramaHistorický
    73%
    Velká francouzská revoluce je v plném proudu. Tiskař Restif de la Bretonne a snad nejznámější milovník Giacomo Casanova se shodou okolností ocitnou v dostavníku s postavičkami, které jsou doslova reprezentanty tehdejší společnosti. Uvidíme bývalou zpěvačku s milencem, lotrinského průmyslníka, vdovu proslulou svým šampaňským, tajemnou šlechtičnu se svým kadeřníkem a myslitele Thomase Paina. Vybroušené rozhovory, grimasy, kostýmy a společenské vystupování jsou nepřehlédnutelné a naprosto okouzlující... Nepřehlédnutelný historický snímek je nejen dokonalou sondou do dob Francouzské revoluce, ale především hereckým koncertem Marcela Mastroianniho, který jako Casanova působí neuvěřitelně lidsky. (oficiální text vydavatele)
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Zlá krev
    Zlá krev (1986)
    FilmRole: Marc
    • iVysílání
    Paříž na sklonku jednadvacátého století. Město se nezměnilo. Pouze vagóny metra jsou červené, v noci jsou hrozná vedra (k Zemi se blíží kometa) a objevila se nová smrtelná nemoc STBO, která se přenáší některými milostnými dotyky a ohrožuje muže i ženy. Čtyřiadvacetiletý Alex chce po smrti otce zmizet a začít nový život. Nastěhuje se k Markovi, příteli svého otce. Ten si Alexe najme, aby ukradl vzorek viru STBO. Alex se ale zamiluje do Markovy přítelkyně Anny a chce s ní utéct, až dokončí to, co začal… Festival francouzského filmu.
    Režie:Leos Carax
    72%
    Paříž na sklonku jednadvacátého století. Město se nezměnilo. Pouze vagóny metra jsou červené, v noci jsou hrozná vedra (k Zemi se blíží kometa) a objevila se nová smrtelná nemoc STBO, která se přenáší některými milostnými dotyky a ohrožuje muže i ženy. Čtyřiadvacetiletý Alex chce po smrti otce zmizet a začít nový život. Nastěhuje se k Markovi, příteli svého otce. Ten si Alexe najme, aby ukradl vzorek viru STBO. Alex se ale zamiluje do Markovy přítelkyně Anny a chce s ní utéct, až dokončí to, co začal… Festival francouzského filmu.
    Režie:Leos Carax
    14
  • Un homme de trop
    Un homme de trop (1967)
    FilmRole: L'homme de trop
    72%
    15
  • César a Rosalie
    César a Rosalie (1972)
    FilmRole: Vypravěč
    Příběh milostného trojúhelníku a zrodu jednoho přátelství. César, společenský a energický muž, stojí v čele firmy obchodující s železným šrotem. Miluje Rosalii, která má velmi blízko ke své rodině. Rosalie teď sice žije s Césarem, ale je tu ještě David. David je umělec a Rosaliin bývalý milenec, který se jí zapsal hluboko do srdce. Z mužů soupeřících o stejnou ženu se nakonec stávají přátelé. (FFF)
    72%
    Příběh milostného trojúhelníku a zrodu jednoho přátelství. César, společenský a energický muž, stojí v čele firmy obchodující s železným šrotem. Miluje Rosalii, která má velmi blízko ke své rodině. Rosalie teď sice žije s Césarem, ale je tu ještě David. David je umělec a Rosaliin bývalý milenec, který se jí zapsal hluboko do srdce. Z mužů soupeřících o stejnou ženu se nakonec stávají přátelé. (FFF)
    16
  • Velká žranice
    Velká žranice (1973)
    FilmRole: Michel
    • MUBI
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    71%
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    17
  • Zločin v expresu
    Zločin v expresu (1965)
    FilmRole: René Cabourg, l'employé besogneux (Victime #2)
    71%
    18
  • Čarodějky ze Salemu
    Čarodějky ze Salemu (1957)
    FilmRole: James Putnam
    71%
    19
  • Paris brűle-t-il?
    Paris brűle-t-il? (1966)
    FilmRole: Edgar Pisani
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    71%
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    20
  • Práskač
    Práskač (1962)
    FilmRole: Nuttheccio
    71%
    21
  • Vincent, François, Paul a ti druzí...
    Vincent, François, Paul a ti druzí... (1974)
    FilmRole: François, médecin
    Staří kamarádi Vincent, François a Paul – šéf firmy, lékař a spisovatel – se pravidelně scházejí s dalšími známými, mezi jinými i s boxerem Jeanem, a s několika ženami. Všichni procházejí více či méně obtížným obdobím, ať už v osobním nebo pracovním životě. Ovšem když Vincenta postihne infarkt, všichni kolem si uvědomí, jak jsou jejich problémy relativní. (FFF)
    Žánry:Drama
    71%
    Staří kamarádi Vincent, François a Paul – šéf firmy, lékař a spisovatel – se pravidelně scházejí s dalšími známými, mezi jinými i s boxerem Jeanem, a s několika ženami. Všichni procházejí více či méně obtížným obdobím, ať už v osobním nebo pracovním životě. Ovšem když Vincenta postihne infarkt, všichni kolem si uvědomí, jak jsou jejich problémy relativní. (FFF)
    Žánry:Drama
    22
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: markýz de Sade
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    23
  • Francouzský kankán
    Francouzský kankán (1955)
    FilmRole: Le Capitaine Valorgueil
    70%
    24
  • Mado
    Mado (1976)
    FilmRole: Simon Léotard
    70%
    25
  • Atentát v Paříži
    Atentát v Paříži (1972)
    FilmRole: Colonel Kassar
    Jean-Louis Trintignant, Gian Maria Volonté a Michel Piccoli v hlavních rolích dramatu inspirovaného skutečnými událostmi. Atentát v Paříži režiséra Yvese Boisseta byl inspirován událostmi kolem zmizení marockého politika Mehdiho Ben Barky. Kolem tohoto levicově orientovaného politika, který žil poslední roky ve Švýcarsku a usiloval o sjednocení zemí třetího světa v národně osvobozeneckém hnutí proti imperialismu, je stále mnoho nezodpovězených otázek.
    Žánry:Thriller
    69%
    Jean-Louis Trintignant, Gian Maria Volonté a Michel Piccoli v hlavních rolích dramatu inspirovaného skutečnými událostmi. Atentát v Paříži režiséra Yvese Boisseta byl inspirován událostmi kolem zmizení marockého politika Mehdiho Ben Barky. Kolem tohoto levicově orientovaného politika, který žil poslední roky ve Švýcarsku a usiloval o sjednocení zemí třetího světa v národně osvobozeneckém hnutí proti imperialismu, je stále mnoho nezodpovězených otázek.
    Žánry:Thriller
    26
  • Špion, na kterého nezapomněli
    Špion, na kterého nezapomněli (1982)
    FilmRole: Jean-Paul Chance
    Napínavý příběh francouzského špiona na stopě vrahů jeho kolegů. Filmy označené jako špionážní nejsou jen oddechové dobrodružné bondovky, ale také vážně pojaté příběhy jako třeba Ruský dům nebo právě toto francouzské drama z roku 1982. Ve Švýcarsku ho natočil zkušený režisér Yves Boisset a vypráví příběh Sebastiena Greniera, zdánlivě pokojného švýcarského úředníka, ve skutečnosti však krtka, tedy špiona, který je mimo akci. Když je v Curychu spáchán atentát na jeho kolegu Zimmera, dostane Grenier po osmi odstavných letech úkol - má prošetřit okolnosti útoku. Zkušený francouzský agent se však ocitá v daleko nebezpečnější situaci, než by se zpočátku mohlo zdát. Vražedných útoků na jeho kolegy totiž přibývá a odhalit zrádce se zdá téměř nemožné. V hlavní roli se objeví slavný Lino Ventura. V roli Greniera měl sice scénářem předepsánu řadu nebezpečných situací, tu nejnebezpečnější však zažil v kanceláři producenta filmu, která byla jednoho dne přepadena čtyřmi italskými zločinci.
    69%
    Napínavý příběh francouzského špiona na stopě vrahů jeho kolegů. Filmy označené jako špionážní nejsou jen oddechové dobrodružné bondovky, ale také vážně pojaté příběhy jako třeba Ruský dům nebo právě toto francouzské drama z roku 1982. Ve Švýcarsku ho natočil zkušený režisér Yves Boisset a vypráví příběh Sebastiena Greniera, zdánlivě pokojného švýcarského úředníka, ve skutečnosti však krtka, tedy špiona, který je mimo akci. Když je v Curychu spáchán atentát na jeho kolegu Zimmera, dostane Grenier po osmi odstavných letech úkol - má prošetřit okolnosti útoku. Zkušený francouzský agent se však ocitá v daleko nebezpečnější situaci, než by se zpočátku mohlo zdát. Vražedných útoků na jeho kolegy totiž přibývá a odhalit zrádce se zdá téměř nemožné. V hlavní roli se objeví slavný Lino Ventura. V roli Greniera měl sice scénářem předepsánu řadu nebezpečných situací, tu nejnebezpečnější však zažil v kanceláři producenta filmu, která byla jednoho dne přepadena čtyřmi italskými zločinci.
    27
  • Compagna di viaggio
    Compagna di viaggio (1996)
    FilmRole: Cosimo
    69%
    28
  • Souper, Le
    Souper, Le (1992)
    FilmRole: Chateaubriand (voice)
    Francie, 1815. Napoleon po porážce u Waterloo míří do exilu. V Paříži se usazují roajalisté a pokoušejí se obnovit monarchii. Zdá se ale, že bitva neskončila. 6. července Talleyrand, protřelý politik s ohebnými názory, pozve na večeři policejního šéfa a horlivého revolucionáře Fouchého a snaží se ho přesvědčit, aby sloužil králi. Během jídla se urážejí, obviňují a na první pohled vypadají jako smrtelní nepřátelé. Jednu věc ale mají společnou: oba touží po moci.
    Žánry:Historický
    69%
    Francie, 1815. Napoleon po porážce u Waterloo míří do exilu. V Paříži se usazují roajalisté a pokoušejí se obnovit monarchii. Zdá se ale, že bitva neskončila. 6. července Talleyrand, protřelý politik s ohebnými názory, pozve na večeři policejního šéfa a horlivého revolucionáře Fouchého a snaží se ho přesvědčit, aby sloužil králi. Během jídla se urážejí, obviňují a na první pohled vypadají jako smrtelní nepřátelé. Jednu věc ale mají společnou: oba touží po moci.
    Žánry:Historický
    29
  • Máme papeže!
    Máme papeže! (2011)
    FilmRole: papež
    • Edison
    • Filmana
    Z balkónu baziliky svatého Petra zazní slavnostní "Habemus papam!" a statisícový dav věřících netrpělivě očekává nového papeže. Ale balkón zůstává prázdný. Právě zvolený papež se odmítá ujmout funkce. V této situaci najde Vatikán jediné možné řešení. Povolá uznávaného psychiatra, aby vyřešil neobvyklou situaci. Citlivý snímek je založen na slovním humoru a inteligentních dialozích. Nabízí nevšední pohled do zákulisí papežské volby, která se odehrává v atraktivních prostorách suverénního městského státu ukrytého za zdmi uvnitř Říma. Svěží komedii režíroval přední italský herec a režisér Nanni Moretti, jenž se zde také spolupodílel na scénáři a vytvořil roli psychoanalytika. V hlavní roli nejistého a nedůvěřivého papeže exceluje Michel Piccoli a v postavě tiskového mluvčího Vatikánu se představí jedinečný Jerzy Stuhr. Snímek "Máme papeže!" byl slavnostně uveden v rámci hlavní soutěže prestižního MFF v Cannes 2011, kde byl nadšeně přijat publikem a ve stejném roce si odnesl italskou cenu Zlatý glóbus v kategorii nejlepší film.
    68%
    Z balkónu baziliky svatého Petra zazní slavnostní "Habemus papam!" a statisícový dav věřících netrpělivě očekává nového papeže. Ale balkón zůstává prázdný. Právě zvolený papež se odmítá ujmout funkce. V této situaci najde Vatikán jediné možné řešení. Povolá uznávaného psychiatra, aby vyřešil neobvyklou situaci. Citlivý snímek je založen na slovním humoru a inteligentních dialozích. Nabízí nevšední pohled do zákulisí papežské volby, která se odehrává v atraktivních prostorách suverénního městského státu ukrytého za zdmi uvnitř Říma. Svěží komedii režíroval přední italský herec a režisér Nanni Moretti, jenž se zde také spolupodílel na scénáři a vytvořil roli psychoanalytika. V hlavní roli nejistého a nedůvěřivého papeže exceluje Michel Piccoli a v postavě tiskového mluvčího Vatikánu se představí jedinečný Jerzy Stuhr. Snímek "Máme papeže!" byl slavnostně uveden v rámci hlavní soutěže prestižního MFF v Cannes 2011, kde byl nadšeně přijat publikem a ve stejném roce si odnesl italskou cenu Zlatý glóbus v kategorii nejlepší film.
    30
  • Atlantic City
    Atlantic City (1980)
    FilmRole: Joseph
    Atlantic City je spolu s Las Vegas nejslavnějším hráčským centrem ve Spojených státech. Z celé země se do něj sjíždějí lidé zkusit své štěstí za stoly nesčetných kasin, ať už jako hráči, nebo jako krupiéři. Jednou z nich je i mladá žena Sally, která přicestovala z kanadského venkova a touží se stát krupiérkou, vypracovat se k dokonalosti a poté odcestovat do Monte Carla. Lou, její soused, je starý muž s minulostí gangsterského pobočníka, který celý život pouze přisluhoval skutečně mocným. Jednoho dne je osud svede dohromady, aby si navzájem pomohli splnit své největší sny.
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    68%
    Atlantic City je spolu s Las Vegas nejslavnějším hráčským centrem ve Spojených státech. Z celé země se do něj sjíždějí lidé zkusit své štěstí za stoly nesčetných kasin, ať už jako hráči, nebo jako krupiéři. Jednou z nich je i mladá žena Sally, která přicestovala z kanadského venkova a touží se stát krupiérkou, vypracovat se k dokonalosti a poté odcestovat do Monte Carla. Lou, její soused, je starý muž s minulostí gangsterského pobočníka, který celý život pouze přisluhoval skutečně mocným. Jednoho dne je osud svede dohromady, aby si navzájem pomohli splnit své největší sny.
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    31
  • Prisonnière La
    Prisonnière La (1968)
    FilmRole: L'invité pressé au vernissage (uncredited)
    68%
    32
  • Adieu Philippine
    Adieu Philippine (1962)
    FilmRole: Izquierdo dans l'émission de télévision 'Montserrat' (uncredited)
    Michel je mladý technik v rozvíjejícím se televizním průmyslu a za dva měsíce má nastoupit vojenskou službu v době Alžírské války. Juliette a Liliane jsou nerozlučné nejlepší přítelkyně a aspirující herečky, které se potulují před televizním studiem. Michel je pozve dovnitř na prohlídku, flirtuje s oběma a začne s nimi chodit – zvlášť i společně. Když Michel odjede na dovolenou na Korsiku těsně před odvodem, dívky ho následují.
    Žánry:Drama
    68%
    Michel je mladý technik v rozvíjejícím se televizním průmyslu a za dva měsíce má nastoupit vojenskou službu v době Alžírské války. Juliette a Liliane jsou nerozlučné nejlepší přítelkyně a aspirující herečky, které se potulují před televizním studiem. Michel je pozve dovnitř na prohlídku, flirtuje s oběma a začne s nimi chodit – zvlášť i společně. Když Michel odjede na dovolenou na Korsiku těsně před odvodem, dívky ho následují.
    Žánry:Drama
    33
  • Dillinger je mrtvý
    Dillinger je mrtvý (1969)
    FilmRole: Glauco
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    68%
    Glauco se večer vrací z práce. Manželka je nemocná a večeře na stole nestojí za nic. Je třeba uvařit si pořádné jídlo. Během příprav však Glauco narazí na nečekaný objev. Ve spíži mezi starými novinami najde pečlivě zabalený revolver, který možná patřil gangsterovi jménem Dillinger. Glauco s bravurou kuchaře-kutila dokončí večeři, provede údržbu smrtícího nástroje a natře revolver na červeno. Těkání fantazie mu odhalí potřebu zásadního životního rozhodnutí...
    Žánry:DramaKrimiSatira
    34
  • Holy Motors
    Holy Motors (2012)
    FilmRole: Muž s mateřským znaménkem
    Leos Carax, nevyzpytatelný enfant terrible francouzského filmu, se po třináctileté pauze vrátil triumfálním způsobem. Ve filmu, který měl podle mnohých letos v Cannes získat Zlatou palmu, ztvárnil režisérův věrný druh Denis Lavant tajuplného pana Oscara, beroucího na sebe v průběhu jednoho dne nejrůznější identity ve zneklidňující show snímané neviditelnými kamerami. „Kvůli čemu to ještě děláte?“ ptá se Oscara jeho šéf, ztvárněný Michelem Piccolim. „Pro krásu samotného gesta,“ odpovídá Lavantův chameleonský hrdina a charakterizuje tak režisérovo krédo „rozprostřené“ do pěti filmů v průběhu téměř třiceti let. Pro Caraxe typické, bolestně romantické vidění světa se snoubí s hravou provokativností a nezměrnou láskou k bizarním milníkům v dějinách filmu (mezi mnoha jinými Oči bez tváře Georgese Franjua). Jeho uhrančivý spektákl je prostoupen obdivem k Paříži, která bezmocně přihlíží pomalému zániku legendárního obchodního domu Samaritaine v sousedství Pont Neuf, ale třeba i k mizejícímu světu limuzín či zpěvu Kylie Minogue. (MFF Karlovy Vary)
    Režie:Leos Carax
    67%
    Leos Carax, nevyzpytatelný enfant terrible francouzského filmu, se po třináctileté pauze vrátil triumfálním způsobem. Ve filmu, který měl podle mnohých letos v Cannes získat Zlatou palmu, ztvárnil režisérův věrný druh Denis Lavant tajuplného pana Oscara, beroucího na sebe v průběhu jednoho dne nejrůznější identity ve zneklidňující show snímané neviditelnými kamerami. „Kvůli čemu to ještě děláte?“ ptá se Oscara jeho šéf, ztvárněný Michelem Piccolim. „Pro krásu samotného gesta,“ odpovídá Lavantův chameleonský hrdina a charakterizuje tak režisérovo krédo „rozprostřené“ do pěti filmů v průběhu téměř třiceti let. Pro Caraxe typické, bolestně romantické vidění světa se snoubí s hravou provokativností a nezměrnou láskou k bizarním milníkům v dějinách filmu (mezi mnoha jinými Oči bez tváře Georgese Franjua). Jeho uhrančivý spektákl je prostoupen obdivem k Paříži, která bezmocně přihlíží pomalému zániku legendárního obchodního domu Samaritaine v sousedství Pont Neuf, ale třeba i k mizejícímu světu limuzín či zpěvu Kylie Minogue. (MFF Karlovy Vary)
    Režie:Leos Carax
    35
  • Cena za nebezpečí
    Cena za nebezpečí (1983)
    FilmRole: Frédéric Mallaire
    67%
    36
  • Krvavé svatby
    Krvavé svatby (1973)
    FilmRole: Pierre Maury
    Lucienne Delamare a Pierre Maury mají poměr. Luciennin manžel Paul je starosta a francouzský poslanec. Pierrova žena Clotilde je už léta slabá a nemocná. Luciennin manžel ji vůbec nevzrušuje a neustále je pryč v Paříži kvůli práci. Pierre je nyní díky Paulovi místostarostou. Lucienne a Pierre mají tajné místo setkávání u jezera podél venkovské cesty. Pierrova žena náhle zemře, podle klepů ve městě spáchala sebevraždu. Pierre se Lucienne přizná, že to tak nebylo. Paul navrhne pochybný obchod s pozemky, který "prospěje městu", a chce Pierrovu politickou podporu a spolupráci. Poté Paul objeví důkaz o aféře své ženy...
    67%
    Lucienne Delamare a Pierre Maury mají poměr. Luciennin manžel Paul je starosta a francouzský poslanec. Pierrova žena Clotilde je už léta slabá a nemocná. Luciennin manžel ji vůbec nevzrušuje a neustále je pryč v Paříži kvůli práci. Pierre je nyní díky Paulovi místostarostou. Lucienne a Pierre mají tajné místo setkávání u jezera podél venkovské cesty. Pierrova žena náhle zemře, podle klepů ve městě spáchala sebevraždu. Pierre se Lucienne přizná, že to tak nebylo. Paul navrhne pochybný obchod s pozemky, který "prospěje městu", a chce Pierrovu politickou podporu a spolupráci. Poté Paul objeví důkaz o aféře své ženy...
    37
  • To nejsem já
    To nejsem já (2024)
    FilmRole: (Archive footage)
    • MUBI
    Pro účel nikdy neuskutečněné výstavy byla kurátory z muzea Centre Pompidou režisérovi položena otázka, jež měla být zodpovězena formou obrazů: Kde je teď Leos Carax? O odpověď se pokusil, jenže ta byla opět plná otázek, o něm i o „jeho“ světě. „Nevím, ale kdybych věděl, tak…“. A tak vznikl autoportrét s příznačným názvem To nejsem já. Kultovní filmový samouk Leos Carax se v esejistické koláži ohlíží do dětství, reviduje své první filmové pokusy, vrací se ke svým již vyspělým filmovým dílům, osobní dějiny prolíná s těmi světovými. Čtyřicetiminutový úder na smysly diváka i bohatý materiál pro přemýšlení po zhlédnutí byl ve světové premiéře uveden na letošním festivalu v Cannes.
    Režie:Leos Carax
    67%
    Pro účel nikdy neuskutečněné výstavy byla kurátory z muzea Centre Pompidou režisérovi položena otázka, jež měla být zodpovězena formou obrazů: Kde je teď Leos Carax? O odpověď se pokusil, jenže ta byla opět plná otázek, o něm i o „jeho“ světě. „Nevím, ale kdybych věděl, tak…“. A tak vznikl autoportrét s příznačným názvem To nejsem já. Kultovní filmový samouk Leos Carax se v esejistické koláži ohlíží do dětství, reviduje své první filmové pokusy, vrací se ke svým již vyspělým filmovým dílům, osobní dějiny prolíná s těmi světovými. Čtyřicetiminutový úder na smysly diváka i bohatý materiál pro přemýšlení po zhlédnutí byl ve světové premiéře uveden na letošním festivalu v Cannes.
    Režie:Leos Carax
    38
  • Champs-Elysées
    Champs-Elysées (1982)
    Seriál
    67%
    39
  • Cestující ze Sans-souci
    Cestující ze Sans-souci (1982)
    FilmRole: Max Baumstein
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wienerovi se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Maxe Baumsteina poté, co byl jeho otec brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, svou ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození svého muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    67%
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wienerovi se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Maxe Baumsteina poté, co byl jeho otec brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, svou ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození svého muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    40
  • Audience
    Audience (1972)
    FilmRole: Padre Amerin
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    41
  • Tout va bien, on s'en va
    Tout va bien, on s'en va (2000)
    FilmRole: Louis
    Životy tří francouzských sester se obrátí vzhůru nohama a jejich vztahy jsou zkoumány, když se po 15 letech vrací jejich otec, který je kdysi opustil i s jejich zesnulou matkou. Každá z nich reaguje na jeho návrat jinak, v závislosti na tom, jak se její charakter vyvíjel ve vztahu k němu a jeho nečekanému odchodu. Postupně si však uvědomí, že otec, který už není nejmladší, rychle ztrácí paměť a schopnost fungovat. Rozhodnutí nejmladší dcery přijmout ho zpět, dokud může, navždy změní rodinné vazby s jejími sestrami.
    Žánry:Drama
    66%
    Životy tří francouzských sester se obrátí vzhůru nohama a jejich vztahy jsou zkoumány, když se po 15 letech vrací jejich otec, který je kdysi opustil i s jejich zesnulou matkou. Každá z nich reaguje na jeho návrat jinak, v závislosti na tom, jak se její charakter vyvíjel ve vztahu k němu a jeho nečekanému odchodu. Postupně si však uvědomí, že otec, který už není nejmladší, rychle ztrácí paměť a schopnost fungovat. Rozhodnutí nejmladší dcery přijmout ho zpět, dokud může, navždy změní rodinné vazby s jejími sestrami.
    Žánry:Drama
    42
  • Adresát neznámý
    Adresát neznámý (1951)
    FilmRole: Un journaliste aux archives
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    66%
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    43
  • Velké manévry
    Velké manévry (1955)
    FilmRole: Un officier

    Francouzská komedie režiséra René Claira. Místo děje je malé posádkové městečko, hlavní osoby příběhu jsou záletný poručík 33. regimentu dragounů Armand de la Verne a krásná rozvedená Pařížanka Marie-Louise Riviérová. Zápletka filmu je jednoduchá: poručík se vsadil o slavnostní večeři na rozloučenou před odjezdem na velké manévry, že do určené lhůty se stane milencem ženy, již mu určí náhoda. Los padne na Marii-Louise. Poručíkovi se přihodí pro něho nezvyklá věc – zamiluje se poprvé v životě. Marie-Louise se však dozví o potupné sázce, a přestože Armanda miluje, odmítne jej. (FILMOVÝ PŘEHLED 25 / 1956)

    Malé posádkové městečko je co chvíli vzrušeno vojenskou parádou. Znovu a znovu se ženy se zalíbením dívají na vojáky v pěkných uniformách. Jedním z nich je Armand de la Verne, sukničkářský poručík 33. regimentu dragounů, jenž se před odjezdem na velké manévry vsadí s přáteli, že se do určené lhůty stane milencem ženy, kterou mu určí náhoda. Los padne na rozvedenou Marii-Louise, která se nedávno přistěhovala z Paříže. Poručíkovi se však přihodí pro něho nezvyklá věc - poprvé v životě se skutečně zamiluje. Krásná a elegantní žena mu ale dává najevo, že u ní nemá žádnou šanci uspět, a naopak se sbližuje s jiným důstojníkem. Celé město sleduje soutěžení obou soků. Když už se zdá, že přece jen bude mít Armand štěstí, dovídá se obletovaná žena o potupné sázce.

    66%

    Francouzská komedie režiséra René Claira. Místo děje je malé posádkové městečko, hlavní osoby příběhu jsou záletný poručík 33. regimentu dragounů Armand de la Verne a krásná rozvedená Pařížanka Marie-Louise Riviérová. Zápletka filmu je jednoduchá: poručík se vsadil o slavnostní večeři na rozloučenou před odjezdem na velké manévry, že do určené lhůty se stane milencem ženy, již mu určí náhoda. Los padne na Marii-Louise. Poručíkovi se přihodí pro něho nezvyklá věc – zamiluje se poprvé v životě. Marie-Louise se však dozví o potupné sázce, a přestože Armanda miluje, odmítne jej. (FILMOVÝ PŘEHLED 25 / 1956)

    Malé posádkové městečko je co chvíli vzrušeno vojenskou parádou. Znovu a znovu se ženy se zalíbením dívají na vojáky v pěkných uniformách. Jedním z nich je Armand de la Verne, sukničkářský poručík 33. regimentu dragounů, jenž se před odjezdem na velké manévry vsadí s přáteli, že se do určené lhůty stane milencem ženy, kterou mu určí náhoda. Los padne na rozvedenou Marii-Louise, která se nedávno přistěhovala z Paříže. Poručíkovi se však přihodí pro něho nezvyklá věc - poprvé v životě se skutečně zamiluje. Krásná a elegantní žena mu ale dává najevo, že u ní nemá žádnou šanci uspět, a naopak se sbližuje s jiným důstojníkem. Celé město sleduje soutěžení obou soků. Když už se zdá, že přece jen bude mít Armand štěstí, dovídá se obletovaná žena o potupné sázce.

    44
  • Přátelé na neděli
    Přátelé na neděli (1957)
    FilmRole: Le directeur de l'aéro-club
    • Netflix
    66%
    45
  • Poslední žena
    Poslední žena (1976)
    FilmRole: Michel
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    65%
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    46
  • Topaz
    Topaz (1969)
    FilmRole: Jacques Granville
    John Forsythe hraje amerického agenta, který si pro špionážní operaci na Kubě najme francouzského spolupracovníka jménem Devereaux (Frederick Stafford). Právě na Kubě se měly údajně objevit ruské rakety a také špión NATO s krycím jménem Topaz. V Havaně se Devereauxovo pátrání stává nebezpečným a zanechává za sebou otřesy ve vládě, vraždu, zradu i sebevraždu. Po skončení své mise se Devereaux vrací zpět do Francie a chystá se odhalit totožnost dvojitého agenta.
    65%
    John Forsythe hraje amerického agenta, který si pro špionážní operaci na Kubě najme francouzského spolupracovníka jménem Devereaux (Frederick Stafford). Právě na Kubě se měly údajně objevit ruské rakety a také špión NATO s krycím jménem Topaz. V Havaně se Devereauxovo pátrání stává nebezpečným a zanechává za sebou otřesy ve vládě, vraždu, zradu i sebevraždu. Po skončení své mise se Devereaux vrací zpět do Francie a chystá se odhalit totožnost dvojitého agenta.
    47
  • Une étrange affaire
    Une étrange affaire (1981)
    FilmRole: Bertrand Malair
    65%
    48
  • Válka skončila
    Válka skončila (1966)
    FilmRole: Inspector #1
    65%
    49
  • Benjamin aneb Deník panice
    Benjamin aneb Deník panice (1968)
    FilmRole: Count Philippe
    64%
    50
  • Jeste jste nic nevideli
    Jeste jste nic nevideli (2012)
    FilmRole: Le père
    Slavný dramatik Antoine d'Anthac se ze záhrobí rozhodne shromáždit všechny své přátele, kteří se v průběhu let objevili v jeho hře "Eurydika". Tito herci sledují záznam díla v podání mladého hereckého souboru La Compagnie de la Colombe. Má láska, život, smrt a láska po smrti ještě místo na divadelních prknech? To musí rozhodnout oni. A překvapení teprve začínají...
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Slavný dramatik Antoine d'Anthac se ze záhrobí rozhodne shromáždit všechny své přátele, kteří se v průběhu let objevili v jeho hře "Eurydika". Tito herci sledují záznam díla v podání mladého hereckého souboru La Compagnie de la Colombe. Má láska, život, smrt a láska po smrti ještě místo na divadelních prknech? To musí rozhodnout oni. A překvapení teprve začínají...
    Žánry:DramaKomedie
    51
  • Cukr
    Cukr (1978)
    FilmRole: Grezillo
    64%
    52
  • Den a hodina
    Den a hodina (1963)
    FilmRole: Antoine
    Therese Dutheilová žije tak, aby válku přežila. Bydlí v Paříži, kam se provdala za bohatého průmyslníka. Kraj, kde vyrůstala a kde ji všichni znají, občas navštěvuje, aby přivezla čerstvé potraviny pro dvě děti, které vychovává. Antoine, její dávný známý, jí nabídne odvoz ve svém nákladním voze. Možná to neměl dělat, když zároveň vezl sestřelené anglické letce, které má předat kdesi v Paříži. Akce je prozrazena a je na Therese, zda se postará o amerického kapitána Allana Morleyho, který jí doslova zůstane na krku. Měla by ho převést do svobodné zóny, odkud má letec šanci být vyvezen z Francie. Mezi Therese a Allanem vzniká silné pouto umocněné všudypřítomnou hrozbou smrti. Filmu Reného Clémenta vévodí silná osobnost Simone Signoretové, která vždy vyzařovala zvláštní sílu a odhodlání.
    64%
    Therese Dutheilová žije tak, aby válku přežila. Bydlí v Paříži, kam se provdala za bohatého průmyslníka. Kraj, kde vyrůstala a kde ji všichni znají, občas navštěvuje, aby přivezla čerstvé potraviny pro dvě děti, které vychovává. Antoine, její dávný známý, jí nabídne odvoz ve svém nákladním voze. Možná to neměl dělat, když zároveň vezl sestřelené anglické letce, které má předat kdesi v Paříži. Akce je prozrazena a je na Therese, zda se postará o amerického kapitána Allana Morleyho, který jí doslova zůstane na krku. Měla by ho převést do svobodné zóny, odkud má letec šanci být vyvezen z Francie. Mezi Therese a Allanem vzniká silné pouto umocněné všudypřítomnou hrozbou smrti. Filmu Reného Clémenta vévodí silná osobnost Simone Signoretové, která vždy vyzařovala zvláštní sílu a odhodlání.
    53
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    FilmRole: Nikita Kruschev (segment "Rencontre unique")
    64%
    54
  • Nebezpečná partie
    Nebezpečná partie (1984)
    FilmRole: Akiva Liebskind
    64%
    55
  • Dritte Grad, Der
    Dritte Grad, Der (1975)
    FilmRole: L'enquêteur
    • Netflix
    Řecko, 1974 – v době kruté vojenské junty je nevinný manažer cestovní kanceláře (Ugo Tognazzi) obviněn z členství v ilegálním odboji. Dva tajní agenti (Michel Piccoli a Mario Adorf) převážejí nevinnou oběť do Athén. Během cesty se jejich auto porouchá a zastavují v malé vesnici. Od této chvíle se všichni začínají navzájem obviňovat a rozvíjí se psychologická hra na kočku a myš...
    Žánry:Thriller
    64%
    Řecko, 1974 – v době kruté vojenské junty je nevinný manažer cestovní kanceláře (Ugo Tognazzi) obviněn z členství v ilegálním odboji. Dva tajní agenti (Michel Piccoli a Mario Adorf) převážejí nevinnou oběť do Athén. Během cesty se jejich auto porouchá a zastavují v malé vesnici. Od této chvíle se všichni začínají navzájem obviňovat a rozvíjí se psychologická hra na kočku a myš...
    Žánry:Thriller
    56
  • Chamade, La
    Chamade, La (1968)
    FilmRole: Charles
    63%
    57
  • Généalogies d'un crime
    Généalogies d'un crime (1997)
    FilmRole: Georges Didier
    63%
    58
  • Mohager, al-
    Mohager, al- (1994)
    FilmRole: Adam - Ram's father
    Biblický příběh o Josefovi je vyprávěn z egyptské perspektivy v této zajímavé studii charakteru. V tomto filmu se Josef jmenuje Ram. Ram, unavený zaostalým a pověrčivým životem své rodiny a šikanou ze strany svých bratrů, chce jít do Egypta studovat zemědělství. Jeho bratři s ním cestují přes Sinaj, ale pak ho náhle prodají Ozirovi, Egypťanovi, který pracuje pro thébského vojenského vůdce Amihara. Amihar je ohromen Ramovou energií a osobním kouzlem, a tak Ramovi daruje pustou zemi za hlavním městem. Ram se brzy ocitne jako pěšák v politických a sexuálních hrách mezi Amicharem a jeho manželkou Simihit, velekněžkou kultu Amona.
    Žánry:Drama
    63%
    Biblický příběh o Josefovi je vyprávěn z egyptské perspektivy v této zajímavé studii charakteru. V tomto filmu se Josef jmenuje Ram. Ram, unavený zaostalým a pověrčivým životem své rodiny a šikanou ze strany svých bratrů, chce jít do Egypta studovat zemědělství. Jeho bratři s ním cestují přes Sinaj, ale pak ho náhle prodají Ozirovi, Egypťanovi, který pracuje pro thébského vojenského vůdce Amihara. Amihar je ohromen Ramovou energií a osobním kouzlem, a tak Ramovi daruje pustou zemi za hlavním městem. Ram se brzy ocitne jako pěšák v politických a sexuálních hrách mezi Amicharem a jeho manželkou Simihit, velekněžkou kultu Amona.
    Žánry:Drama
    59
  • La fille prodigue
    La fille prodigue (1981)
    FilmRole: Le père
    63%
    60
  • Herci
    Herci (2000)
    FilmRole: Sám sebe
    • Netflix
    62%
    61
  • Nedotýkej se bílé ženy
    Nedotýkej se bílé ženy (1974)
    FilmRole: Buffalo Bill
    62%
    62
  • Liza
    Liza (1972)
    FilmRole: Giorgiův přítel
    62%
    63
  • Deset strašných dní
    Deset strašných dní (1971)
    FilmRole: Paul Regis
    62%
    64
  • Vzali nohy na ramena
    Vzali nohy na ramena (1971)
    FilmRole: Valentin
    61%
    65
  • Adieu Bonaparte
    Adieu Bonaparte (1985)
    FilmRole: Caffarelli
    61%
    66
  • Ať žije život
    Ať žije život (1984)
    FilmRole: Michel Perrin
    61%
    67
  • Rendez-vous, Le
    Rendez-vous, Le (1961)
    FilmRole: Paul
    61%
    68
  • L'imprécateur
    L'imprécateur (1977)
    FilmRole: Saint-Rame
    V této sarkastické komedii, poté co je vysoce postavený manažer zabit při záhadné autonehodě, jsou francouzské kanceláře jeho nadnárodní společnosti zaplaveny tajemnými anti-kapitalistickými letáky ozdobenými stužkami, které se přes noc objeví na všech stolech. Později je tělo manažera přivezeno do kanceláří firmy k oficiálnímu rozloučení — jenže nikdo z firmy nic takového neobjednal. Tajemný šprýmař, který dokáže napodobit hlas prezidenta společnosti, zařídil všechny tyto věci. Když se Američané z centrály dozvědí o těchto událostech, zahájí pátrání po viníkovi, které je zavede do tajemných podzemních chodeb pod mrakodrapem společnosti.
    Žánry:Drama
    61%
    V této sarkastické komedii, poté co je vysoce postavený manažer zabit při záhadné autonehodě, jsou francouzské kanceláře jeho nadnárodní společnosti zaplaveny tajemnými anti-kapitalistickými letáky ozdobenými stužkami, které se přes noc objeví na všech stolech. Později je tělo manažera přivezeno do kanceláří firmy k oficiálnímu rozloučení — jenže nikdo z firmy nic takového neobjednal. Tajemný šprýmař, který dokáže napodobit hlas prezidenta společnosti, zařídil všechny tyto věci. Když se Američané z centrály dozvědí o těchto událostech, zahájí pátrání po viníkovi, které je zavede do tajemných podzemních chodeb pod mrakodrapem společnosti.
    Žánry:Drama
    69
  • Marie-Antoinette reine de France
    Marie-Antoinette reine de France (1956)
    Film
    60%
    70
  • Diabolik
    Diabolik (1968)
    FilmRole: Ginko
    • iTunes
    60%
    71
  • Prach času
    Prach času (2008)
    FilmRole: Spyros
    Pan A. – americký režisér řeckého původu se vrací do filmových studií v Římě, aby dokončil natáčení filmu, které z neznámého důvodu přerušil. Hlavní hrdinkou je žena, jejíž příběh je inspirován osudem režisérovy matky. Až do konce svého života miluje dva muže, kteří jí lásku opětují. Postavy ve filmu se navzájem ztrácejí a znovu nalézají, míjejí se v čase, prostoru i v běhu nejdůležitějších událostí druhé poloviny 20. století: na Sibiři, v severním Kazachstánu, Itálii, Německu i Americe. Od smrti Stalina přes aféru Watergate a válku ve Vietnamu až po pád berlínské zdi, začátek nové éry i traumatické odmítnutí snů o lepším světě na přelomu tisíciletí. Jako ve snu si A. vybavuje lidi a příběhy minulosti, které je nucen znovu bolestně prožívat. V prázdných berlínských ulicích na úsvitu 21. století se bezhlučně snáší sníh na dobu minulou, přítomnou i na celý okolní svět.
    Žánry:DramaHistorický
    60%
    Pan A. – americký režisér řeckého původu se vrací do filmových studií v Římě, aby dokončil natáčení filmu, které z neznámého důvodu přerušil. Hlavní hrdinkou je žena, jejíž příběh je inspirován osudem režisérovy matky. Až do konce svého života miluje dva muže, kteří jí lásku opětují. Postavy ve filmu se navzájem ztrácejí a znovu nalézají, míjejí se v čase, prostoru i v běhu nejdůležitějších událostí druhé poloviny 20. století: na Sibiři, v severním Kazachstánu, Itálii, Německu i Americe. Od smrti Stalina přes aféru Watergate a válku ve Vietnamu až po pád berlínské zdi, začátek nové éry i traumatické odmítnutí snů o lepším světě na přelomu tisíciletí. Jako ve snu si A. vybavuje lidi a příběhy minulosti, které je nucen znovu bolestně prožívat. V prázdných berlínských ulicích na úsvitu 21. století se bezhlučně snáší sníh na dobu minulou, přítomnou i na celý okolní svět.
    Žánry:DramaHistorický
    72
  • Contre l'oubli
    Contre l'oubli (1991)
    FilmRole: Sám sebe
    59%
    73
  • Podzimní zahrady
    Podzimní zahrady (2006)
    FilmRole: Marie, la mère de Vincent
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    59%
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    74
  • Success Is the Best Revenge
    Success Is the Best Revenge (1984)
    FilmRole: French Official
    58%
    75
  • I pro lásku se zabíjí
    I pro lásku se zabíjí (2010)
    Film
    • DaFilms
    • SWEET.TV
    Ve filmu se promítají nejdůležitější události minulého století, které zasáhly tak či onak do života všech protagonistů. Dějové linie započaté v minulosti se v jedné chvíli protínají v událostech pozdější doby. Hlavní postava Ilva vzpomíná na své předchozí vztahy se dvěma Francouzi, dvěma Američany a Němcem. Do Francie přišla jako malá se svou matkou Sophií. Seznámily se tam s promítačem Mauricem, který se dívce stal skvělým otcem. Pak vypukne druhá světová válka. Maurice, který se účastní odboje, je spolu s devatenácti dalšími náhodnými cestujícími zajat a má být zastřelen za to, že někdo v metru spáchal atentát na dva německé důstojníky. Ilva jde za otce prosit, setkává se s německým důstojníkem Horstem, který otci skutečně pomůže a ona se stane jeho milenkou. Při přípravě další odbojové akce přichází Maurice o život. V Paříži, kde Ilva pracuje jako uvaděčka v kině, se mezitím chystá její zatčení, protože měla poměr s německým důstojníkem...
    Žánry:Drama
    57%
    Ve filmu se promítají nejdůležitější události minulého století, které zasáhly tak či onak do života všech protagonistů. Dějové linie započaté v minulosti se v jedné chvíli protínají v událostech pozdější doby. Hlavní postava Ilva vzpomíná na své předchozí vztahy se dvěma Francouzi, dvěma Američany a Němcem. Do Francie přišla jako malá se svou matkou Sophií. Seznámily se tam s promítačem Mauricem, který se dívce stal skvělým otcem. Pak vypukne druhá světová válka. Maurice, který se účastní odboje, je spolu s devatenácti dalšími náhodnými cestujícími zajat a má být zastřelen za to, že někdo v metru spáchal atentát na dva německé důstojníky. Ilva jde za otce prosit, setkává se s německým důstojníkem Horstem, který otci skutečně pomůže a ona se stane jeho milenkou. Při přípravě další odbojové akce přichází Maurice o život. V Paříži, kde Ilva pracuje jako uvaděčka v kině, se mezitím chystá její zatčení, protože měla poměr s německým důstojníkem...
    Žánry:Drama
    76
  • Zločin a la Neapol
    Zločin a la Neapol (1979)
    FilmRole: Victor Navarro
    57%
    77
  • Bláznivá cesta
    Bláznivá cesta (1993)
    FilmRole: Henri Toussaint
    Bertrand Daumale je mondénní pařížský psychiatr. Jeho prominentním pacientem, kterému se Bertrand věnuje již celá léta, je profesor filosofie Toussaint, zavřený na psychiatrické léčebně. Slavný profesor trpí maniodepresemi a sexuálními obsesemi. Nemůže zapomenout, jak našel svou ženu v náručí potetovaného barmana. Chybělo málo a místo v bláznici seděl slavný profesor ve vězení za vraždu své ženy. Jeho manželka sice škrcení přežila, ale nyní umírá a chce svého manžela naposledy vidět. Doufá, že jí odpustí. Bertrand přemluví svého přítele, ředitele ústavu, aby pustil Toussainta za jeho manželkou. V jejich společné cestě vidí příležitost, jak prověřit své sedmileté snažení a práci s Toussaintem. Cesta by pravděpodobně proběhla v klidu, kdyby profesor neměl svůj věrný stín. Jeden z pacientů kliniky, psychotický Angel, nemůže bez Toussainta žít, a tak není divu, že si nenechá tento výlet ujít.
    Žánry:Komedie
    Režie:Marco Pico
    57%
    Bertrand Daumale je mondénní pařížský psychiatr. Jeho prominentním pacientem, kterému se Bertrand věnuje již celá léta, je profesor filosofie Toussaint, zavřený na psychiatrické léčebně. Slavný profesor trpí maniodepresemi a sexuálními obsesemi. Nemůže zapomenout, jak našel svou ženu v náručí potetovaného barmana. Chybělo málo a místo v bláznici seděl slavný profesor ve vězení za vraždu své ženy. Jeho manželka sice škrcení přežila, ale nyní umírá a chce svého manžela naposledy vidět. Doufá, že jí odpustí. Bertrand přemluví svého přítele, ředitele ústavu, aby pustil Toussainta za jeho manželkou. V jejich společné cestě vidí příležitost, jak prověřit své sedmileté snažení a práci s Toussaintem. Cesta by pravděpodobně proběhla v klidu, kdyby profesor neměl svůj věrný stín. Jeden z pacientů kliniky, psychotický Angel, nemůže bez Toussainta žít, a tak není divu, že si nenechá tento výlet ujít.
    Žánry:Komedie
    Režie:Marco Pico
    78
  • Petite Lili, La
    Petite Lili, La (2003)
    FilmRole: acteur qui joue Simon
    Tento film, volně inspirovaný Čechovovou hrou Racek, vypráví příběh o sexu, rodině a filmovém průmyslu. Když mladý a přecitlivělý filmař Julien promítne svůj nový artový film natočený na DV kazetu, v němž hraje jeho přítelkyně Lili (Ludivine Sagnier ze Swimming Pool) – sexy mladá místní dívka – své slavné herecké matce Mado a jejímu milenci Briceovi, uznávanému filmovému režisérovi, začne se křehký mír v jejich domě rozpadat. Lili, půvabná kráska, která sní o tom, že se stane slavnou herečkou jako Mado, je okamžitě fascinována Bricem, který se s radostí stává obětí jejího kouzla.
    Žánry:Drama
    57%
    Tento film, volně inspirovaný Čechovovou hrou Racek, vypráví příběh o sexu, rodině a filmovém průmyslu. Když mladý a přecitlivělý filmař Julien promítne svůj nový artový film natočený na DV kazetu, v němž hraje jeho přítelkyně Lili (Ludivine Sagnier ze Swimming Pool) – sexy mladá místní dívka – své slavné herecké matce Mado a jejímu milenci Briceovi, uznávanému filmovému režisérovi, začne se křehký mír v jejich domě rozpadat. Lili, půvabná kráska, která sní o tom, že se stane slavnou herečkou jako Mado, je okamžitě fascinována Bricem, který se s radostí stává obětí jejího kouzla.
    Žánry:Drama
    79
  • Puritánka
    Puritánka (1986)
    FilmRole: Pierre
    Pierre je uměleckým ředitelem divadla a když mu dcera Manon oznámí, že ho po roce přijede navštívit, rozhodne se na setkání připravit. Jde se svou přítelkyní Ariane do divadla a nechá herečky ze svého souboru zahrát různé aspekty povahy jeho dcery. Bohužel, tato příprava se ukáže jako nedostatečná, protože když se Manon objeví, nic nejde tak, jak si představoval...
    56%
    Pierre je uměleckým ředitelem divadla a když mu dcera Manon oznámí, že ho po roce přijede navštívit, rozhodne se na setkání připravit. Jde se svou přítelkyní Ariane do divadla a nechá herečky ze svého souboru zahrát různé aspekty povahy jeho dcery. Bohužel, tato příprava se ukáže jako nedostatečná, protože když se Manon objeví, nic nejde tak, jak si představoval...
    80
  • Lady L
    Lady L (1965)
    FilmRole: Lecoeur
    Jak prostá dívka ke štěstí přišla a vyměnila palác rozkoší za palác vévody. Svůdná pradlena se rozhoduje mezi anarchistou a britským lordem... Stařičká lady Louise Lendaleová (Sophia Lorenová) vypráví svému dlouholetému obdivovateli, britskému básníkovi siru Percymu (Cecil Parker), o svém pohnutém životě. Jako mladičká pradlena pracovala ve vyhlášeném pařížském nevěstinci Le Mouton Bleu, kde se dala dohromady s Armandem (Paul Newman). Ten byl mimo svého nesporného charismatu také teroristou, nutno říci, že nepříliš úspěšným. Anarchistu metajícího bomby toužil po Louisině boku vystřídat sir Dicky Lendale (David Niven), britský lord, který krásné Louise nabídl zajištění a laskavé zacházení. Louise souhlasila, měla však jednu podmínku…
    56%
    Jak prostá dívka ke štěstí přišla a vyměnila palác rozkoší za palác vévody. Svůdná pradlena se rozhoduje mezi anarchistou a britským lordem... Stařičká lady Louise Lendaleová (Sophia Lorenová) vypráví svému dlouholetému obdivovateli, britskému básníkovi siru Percymu (Cecil Parker), o svém pohnutém životě. Jako mladičká pradlena pracovala ve vyhlášeném pařížském nevěstinci Le Mouton Bleu, kde se dala dohromady s Armandem (Paul Newman). Ten byl mimo svého nesporného charismatu také teroristou, nutno říci, že nepříliš úspěšným. Anarchistu metajícího bomby toužil po Louisině boku vystřídat sir Dicky Lendale (David Niven), britský lord, který krásné Louise nabídl zajištění a laskavé zacházení. Louise souhlasila, měla však jednu podmínku…
    81
  • Generale dell'armata morte, Il
    Generale dell'armata morte, Il (1983)
    FilmRole: Benetandi
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    56%
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    82
  • L'insurgée
    L'insurgée (2009)
    FilmRole: Maurice Reverdy
    Osmnáctiletá Claire se zmítá mezi plaveckým tréninkem a prvními milostnými vzplanutími. Starý a výstřední Maurice Reverdy ji ubytuje ve svém velkém domě, ale dívka se této vzdálené postavě, která není nikdo jiný než její dědeček, úzkostlivě vyhýbá. Hrdí, vzpurní, osamělí, představují dvě generace, které se navzájem přitahují a zároveň odpuzují. Jejich životy se propletou, když jeden hledá svou budoucnost a druhého trápí minulost.
    Žánry:Drama
    56%
    Osmnáctiletá Claire se zmítá mezi plaveckým tréninkem a prvními milostnými vzplanutími. Starý a výstřední Maurice Reverdy ji ubytuje ve svém velkém domě, ale dívka se této vzdálené postavě, která není nikdo jiný než její dědeček, úzkostlivě vyhýbá. Hrdí, vzpurní, osamělí, představují dvě generace, které se navzájem přitahují a zároveň odpuzují. Jejich životy se propletou, když jeden hledá svou budoucnost a druhého trápí minulost.
    Žánry:Drama
    83
  • Part du feu, La
    Part du feu, La (1978)
    FilmRole: Robert Hansen
    • Netflix
    56%
    84
  • Fraška
    Fraška (1965)
    FilmRole: Georges Sarrassin
    55%
    85
  • Bolest lásky
    Bolest lásky (1987)
    FilmRole: Raoul
    Julie se ve vlaku cestou do Bordeaux zamiluje do mladého muže, na něhož však čeká na nádraží jeho snoubenka. Julie dostane v Bordeaux práci v kadeřnictví, kde se objeví postarší doktor, prof. Raoul Bergeron, a okamžitě se do Julie zamiluje. Brzy se oba sblíží a Julie se nastěhuje do Raoulova domu. Po nějakém čase Julie potká mladíka z vlaku. Jmenuje se Clément Portel a pracuje ve stejné nemocnici jako profesor Bergeron, jeho nadřízený. Jednoho dne se Julie s Clémentem setká v nemocnici, přeskočí mezi nimi jiskra a skončí spolu v hotelovém pokoji. Netuší však, že je potají sleduje Clémentův kolega.
    Žánry:DramaRomantický
    54%
    Julie se ve vlaku cestou do Bordeaux zamiluje do mladého muže, na něhož však čeká na nádraží jeho snoubenka. Julie dostane v Bordeaux práci v kadeřnictví, kde se objeví postarší doktor, prof. Raoul Bergeron, a okamžitě se do Julie zamiluje. Brzy se oba sblíží a Julie se nastěhuje do Raoulova domu. Po nějakém čase Julie potká mladíka z vlaku. Jmenuje se Clément Portel a pracuje ve stejné nemocnici jako profesor Bergeron, jeho nadřízený. Jednoho dne se Julie s Clémentem setká v nemocnici, přeskočí mezi nimi jiskra a skončí spolu v hotelovém pokoji. Netuší však, že je potají sleduje Clémentův kolega.
    Žánry:DramaRomantický
    86
  • Zloděj dětí
    Zloděj dětí (1991)
    FilmRole: Mr. Armand
    54%
    87
  • Boxes
    Boxes (2007)
    FilmRole: Papa
    Pobrežie Bretónska. Anna sa práve presťahovala do veľkého starého domu, kde sa ocitá medzi množstvom krabíc. Je sama. Alebo nie je? Z krabíc sa zmätene vynárajú bývalí manželia, milenci, deti, matka, otec, duchovia... Anna mala tri lásky, po ktorých jej zostali tri dcéry. Tie sa tvária nahnevane, ale aj láskyplne. Žena dúfa, že sa niekedy dočká zmierenia a pokoja.
    Žánry:Drama
    52%
    Pobrežie Bretónska. Anna sa práve presťahovala do veľkého starého domu, kde sa ocitá medzi množstvom krabíc. Je sama. Alebo nie je? Z krabíc sa zmätene vynárajú bývalí manželia, milenci, deti, matka, otec, duchovia... Anna mala tri lásky, po ktorých jej zostali tri dcéry. Tie sa tvária nahnevane, ale aj láskyplne. Žena dúfa, že sa niekedy dočká zmierenia a pokoja.
    Žánry:Drama
    88
  • Oltre la porta
    Oltre la porta (1982)
    FilmRole: Mr. Mutti
    48%
    89
  • 90
  • René la canne
    René la canne (1977)
    FilmRole: Ispettore Marchand
    44%
    91
  • Mon beau-frère a tué ma soeur
    Mon beau-frère a tué ma soeur (1986)
    FilmRole: Étienne Sembadel
    42%
    92

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.