Naprosto precizní záležitost. Úžasně natočené, napínavé, plné skvělých herců, drsné a občas se objeví i hodně černý humor... Je to taky hodně zaměřené na společenskou kritiku, ale pokud nejste sami psychouši, tak si z toho snad neodnesete, že máte jít zapalovat auta a střílet boháče v klaunské masce. Holt tak už to někdy u filmu bývá, že fandíte vraždícím psychopatům. Takže ani tohle nemám filmu za zlé. Pro mě je tohle ultimátní filmový zážitek
Double Tap zdatně sekunduje prvnímu dílu a rozhodně mu nedělá ostudu. S příchodem Madison jsou sice některé vtípky trochu jednodušší a "příběh" o chlup předvídatelnější, ale i tak je to pecka, kterou jsem po hodně slabém traileru ani v nejmenším nečekal. Herci mezi sebou mají úžasnou chemii a referencí na ostatní filmy je tady taky dost - což já naprosto miluji. Vůbec bych se nebránil tomu, kdyby Emma Stone dostála svému slovu a Zombieland se točil každých 10 let. Stárnout vedle těchto postav by bylo fajn.
Nádherný film o životní vášni, se kterou se prostě někdy seknout nedá. 150 minut čistého adrenalinu. Měla jsem chuť si jít okamžitě sednout za volant. Na tenhle film by se člověk vážně neměl dostavit autem. Damon je skvělý, ale Bale je o třídu jinde. Žrala jsem mu to i s navijákem. Neskutečně inspirativní, zábavný, dojemný a energii do žil vlévající film. Soundtrack je navíc absolutní bomba. Tohle je ten typ filmu, o kterém s ním, když se vydávám do kina.
Maximální spokojenost. Jako minule. Jedna věc mě ale obzvlášť překvapila - že se druhý film neobejde bez prvního, to jsem čekal, ovšem že se teď už ani ten první neobejde bez druhého, to ne. Tak mazaná je druhá kapitola Toho, ve které se přítomnost prolíná s minulostí a která se sama prolíná s minulým filmem a spoustu toho, co v něm zůstalo (po)otevřeno, dopovídá. Myslím, že jedině když si dobře pamatujete první film nebo ještě lépe když oba vidíte rychle po sobě, nebude se vám (mylně) zdát, že ve druhém je Bowers zbytečný, Pennywise že je tam málo a dospělé postavy nefungují. Nic z toho není pravda, máte-li k nim vy sami ten vztah, s nímž tvůrci úplně oprávněně počítají. A vytýkaný humor? Atmosféře vůbec neškodí, stačí si všimnout, že ho postavy používají hlavně jako štít proti strachu. Já jsem fakt spokojený a myslím, že navzdory všem změnám oproti předloze
Nabarvené ptáče rozhodně není snímkem převratným a snad ani morálně diskutabilním, jak nám vnucovaly prvotní ohlasy, ale přesto je to filmařina poctivá, intimní a přemýšlivá, jaké se ostatní tuzemská produkce zkrátka nemůže moc rovnat. Padala srovnání s Tarkovským nebo Markétou Lazarovou, ovšem ani do toho bych se nehrnul - Marhoul je usedlejší, více naturalistický a z pohledu výpravy i přístupnější. Černobílá kompozice je pochopitelným a správným krokem u takhle bezútěšné látky a málomluvnost ve spojení s nadužíváním detailů a řídkým střihem nechává diváka, aby se více ponořil do atmosféry a byl připraven empaticky reagovat na všechny ty hrůzy, před nimiž kamera většinou vkusně uhybá a příběh tak nepůsobí samoúčelně násilným dojmem. Nabarvené ptáče je mistrovskou vizuální výpovědí o lidech, o jejich povaze i době ve které se příběh odehrává.
Komornější side-kick Interstellaru s podobnou formální opulencí, hudebním aranžmá i filozofičnem, avšak umělecky a scénáristicky méně ambiciózní, bez kulervoucího finále, i pomyslně highlightových scén. Vesmírná vztahovka otce a syna a příběh o správných životních volbách a rozhodnutích, které se vyjmečně neodehrávají na planetě Zemi. Brad Pitt opět fantastický.
Skvělé pokračování legendárního prvního dílu. Samozřejmě druhý díl není tak kvalitní jako předchozí díl, ale u dvojky se nebudete nudit a druhý díl Lvího krále vám dokáže vykouzlit úsměv na rtech. O humor celých 80 minut se především stará Timon a Pumba. Jejich hlášky nemají prostě chybu a celý film docela slušně táhnou.
Lví král má v sobě obrovskou sílu a já pro něj mám jen slova chvály. Tvůrci proti sobě postaví Dartha Vadera a Jeremyho Ironse. V čele je neuvěřitelný záporák, který prostě vraždí a neremcá kolem toho a u Disneyho se hlavně rozhodli pro radikální krok - nebát se smrti postav. Klobouk dolů před jejich odvahou. Myslím, že následný úspěch filmu, kdy Lví král přerostl v obří kult, se jim přinesl dostatečné uznání.
Původní Lví král patří mezi mé nejoblíbenější disneyovské pohádky, a s velkou pravděpodobností je i nejlepší. Hrana verze klasickému animáku ostudu rozhodně nedělá, jen má jeden problém. Tím problémem samozřejmě myslím, že nepřináší nic nového, krom vizuální stránky. Někdo to může brát jako mínus, pro někoho je to plus, že mu nikdo neničí jeho pohádku. Já jsem byl s filmem spokojený, a dostal jsem od něho přesně to co jsem očekával. Krásnou pohádku v moderním hávu, kde jsem si znovu zopakoval ikonické scény a momenty. Animák je pořád lepší, ale hraná verze není vůbec špatná.
Nádherný scifi snímek... někomu může vadit to, že jsou to všechno věci které už někde viděl ... nebo to že zápletka byla vyzrazena už v traileru ... či že ji pochopíte po 15ti minutách filmu ... avšak tyhle věci se dají klidně odpustit a když budete koukat, uvidíte jak prostý a zároveň krásný snímek to ve skutečnosti je. Po stránce vizuální jde o učiněný skvost vše vypadá tak skutečně a uvěřitelně ... atmosféra je vyloženě skvělá po celou dobu filmu .. a to vše ještě dokresluje vynikající soundtrack.
Pro děcka skvělé, ale rodiče si tentokrát kromě skvělé animace moc neužijí. Nejvíc mě asi bavila kočka Chloe alias Koule. No a Dejdarův bílý králíček, tam už ale autoři moc tlačili na pilu.Secret life of Pets není ve finále ničím jiným než průměrným animákem, který do puntíku naplňuje očekávaná klišé, všechny zažité mechanismy animáku splňuje na jedničku. Bohužel nepřináší nic nového a ani takové to osobní líbítko se mu ode mě nedaří získat.
Marvel nám opět nadělil povedený a vyvážený popcorn, a já jsem se bavil! Musím říct ze jim tuto šablonu už moc nezeru a několik posledních solovek hodnotím jako průměr, Captain Marvel ale podle mého fungovala skvěle, jak po humorné tak po pribehove stránce. Casting filmu je skvělý a omlazený Samuel Jackson film neskutečně táhne do předu, s Brie v hlavní roli jsem také neměl nejmenší problém a její postava mě opravdu bavila. I tak se dá ale něco filmu vytknout a to hlavně ne moc povedený začátek a průměrná až nudná akce ( hlavne ta ve vesmíru ta na zemi byla naopak docela napaditá) I tak film ale hodnotim pozitivně a přijde mi ze se jedna o velmi dobrý MCU origin
Detektiv Pikachu je jednoduše povedený a zábavný film, který funguje i jako odlehčený detektivní film, i jako rodinný film a i jako komediální film. Detektiv Pikachu nikdy nezačne ztrácet šťávu a vlastně i strašně rychle uteče. Do diváka nasype hodně zajímavých dějových oblouků při čemž se každému ze zajímavých nápadů dostane dostatečného prostoru. Některé nápady jsou opravdu dosti přitažené za vlasy a minimálně v první sérii si nepamatuji, že by na ně jakýkoliv díl animáku měl odvahu. Nikdy to ale nezačne působit divně a nepůsobí jako béčková záležitost.
Endgame hraje na všechny struny emocí a dovolil bych si říct, že je v tomhle o aspoň řád zdařilejší jak nejasný předchůdce Infinity War, který vlastně tak nějak všecko jen připravil pro tenhle epický závěr. Přiznám se, že jsem se záměrně držel stranou od všech teorií, jak kdo dopadne a jak se nakonec s Thanosem naloží, takže jsem nebyl nijak výrazně ovlivněn a prostě se jen nechal unést tím, co Russovci nakonec naservírovali. A že těch chodů bylo požehnaně a žádný nenechal (hlavně skalního) fanouška chladným. Potěšila i patřičná dávka humoru (možná větší a rozhodně trefnější jak u Infinity War), která nesmírně ladně vyvažovala osudový tón celého příběhu, potažmo zakončení všech dílčích příběhů servírovaných MCU za posledních 11 roků.
Nevídaně dlouho před premiérou v kinech avizovaný film dal nakonec to, co jsem od něj očekával. Úžasný zážitek, protože takové triky do té doby nikdo nedokázal vytvořit. Spielbergovi se povedl fim, který zná snad každý a na který se po deseti letech koukám jako na klasiku v daném žánru. A klasice patří plné hodnocení.
Další veliká popcornová trefa! Upřímně nemám Jurský park za nějakou obří modlu a trailery třetího pokračování moc velkou parádu neslibovaly. O to víc jsem se ale divil tomu, co Trevorrow dotlačil do kin. Velká porce jedničky, špetka Vetřelců, trocha jonesovského dobrodružství a voila, výsledkem je našlapaná akční jízda, která nezpomaluje a v poslední třetině vyloženě rve plyn až k podlaze. Jistě, postavám jako tradičně chybí pud sebezáchovy a telefony jim nefungují jen ve chvílích, kdy se to scenáristovi zrovna hodí do krámu. I tak ale Jurský svět nabízí opulentní podívanou pro celou rodinu,
Taková ta neškodná letní popcornovka pro celou rodinu. Je to škoda, myslím si, že dinosauři implementovaní v našem moderním světě mají pořád co nabídnout, chtělo by to ale trochu lépe promyslet. Ze všech postav má jakýsi rozměr jen ta Prattova (a taky se s ní pojí jediné fungující zábavné momenty), ostatní jsou jen jak špatně rozestavené kuželky. Taky hororový naturel režiséra je z filmu cítit jen velmi stopově, což je kór promarněná šance
Solo je velké potěšení především pro obeznámené fanoušky, ale myslím, že i úplný Star Wars laik si z něj dokáže leccos odnést. Je to především zábavný dobrodružný film (místy je humoru MOŽNÁ trochu moc, ale nikdy nepřekročí zdravou míru) s výborným Aldenem Ehrenreichem, který se takřka nemožného úkolu zhostil skvěle - hraje víceméně po svém, od Harrisona Forda si vypůjčil jen nějaká ta gesta a úšklebky, nijak zvlášť ho neimituje a přesto je to Solo. Režie Rona Howarda je fajn, příběh není hloupý a má v rukávu spoustu překvapení včetně návratu jedné velmi známé postavy (ovšem právě s jejím návratem si možná bude leckdo lámat hlavu a říkat si: Cože? Jak? Proč?), no a doslova úžasnou práci odvedl John Powell. S pomocí Johna Williamse (dodal i nový hlavní motiv) složil skvělý soundtrack, který si budu pouštět stejně rád jako všechna Williamsova Star Wars alba nebo Giacchinův Rogue One.
Pecka! Předčí moje očekávání a chvílema bere dech od úst. Infinity war je podle mě tím, co většina fanoušků Avengers chtěla. Za mě jedna z nejlepších Marvelovek. Těšil jsem se na to, až se Avengers spojí s Guardians of the Galaxy. Teď se mi to konečně splnilo a mohu říct, že se to povedlo výborně. Postavy se doplňují a já už se nemohu dočkat pokračování.
Tenhle film je prostě absolutní nářez. Už dlouho jsem se u nějakého filmu nepobavil natolik, jako u druhého Deadpoola. Užil jsem si i jedničku, ale doteď ji nepovažuju za nic až tak skvělého. Druhý díl mě ale naprosto rozsekal, ať už akcí, hláškami, narážkami, známými i novými postavami, hudbou, prostě vším. Film navíc funguje skvěle jak ve vtipných, tak vážných scénách, což je v případě tohoto druhu filmu téměř zázrak. Rozhodně doporučuji všem, kterým se líbil první díl a vlastně asi i těm, kterým jednička přišla slabší. Možná je to jen mnou, ale tohle je jedno z nejlepších pokračování vůbec. Na mě opravdu Deadpool 2 zafungoval ve všech směrech. Úžasný filmový zážitek!
Jediné velké plus tohoto filmu jsou herci, kteří si svoje role užívají do puntíku. Plus Elton John, který na podobnou zkušenost patrně do smrti nezapomene. Po shlédnutí jsem si říkal, že kdyby se film zkrátil tak o půl hodiny a některé scény by se vypilovaly, mohl to být vzorový nástupce originální jedničky. Třeba Marka Stronga, jak mám rád, tak určité momenty v závěru filmu byly na poblití. Nechci spoilerovat, ale ten jeden konkrétní moment mě doslova nasral a kdybych byl Spáčilová, pravděpodobně v tu chvíli odcházím ze sálu. Já ale Spáčilová nejsem a tak jsem film v poklidu duše dokoukal.
Pár Whedonových dolepených hlášek nezakryje fakt, že tahle týmovka působí rozpačitě téměř na všech frontách a nebýt geniálního Ezry Millera a neselhávajícího mesiáše Cavilla, katastrofa by byla dokonána. Když si vzpomenu na výtky vůči záporákům z většiny Marvelovek a pak se podívám na až trapně generický vývoj Steppenwolfa, je mi za tu salvu výtek, které se snese několikaletým snahám DC na hlavu, docela nepříjemně stydno. Tady vede cesta vzhůru už jenom přes sólovky. Samozřejmě za předpokladu, že tímto ona cesta neskončila.
Film o politickém a osobním životě s AIDS, dokonale zachycený tep 90. let, totálně drtivá druhá polovina, závěr smích přes slzy, bouřlivé ovace, proto do Cannes člověk jezdí. Jdeme si počítat krvinky. Palčivá připomínka pozapomenuté (a stále aktuální) situace předminulé dekády, zároveň velmi bystrá reflexe vztahu aktivismu / intimity. Není to bez chyb, procedurál v první polovině se hodně opakuje, zabředává do nadměrných detailů, ale katarze to vykoupí bohatě.
Trochu mi film připomínal film Steve Jobs, ten koncept mi jde proti srsti. Film je ve své podstatě slepen ze situací, kdy se jen hasí problémy, které se plus mínus nabalují, čímž se hlavní aktéři dostávají do paradoxních chvil, které mají vyvolávat smích. Místy se daří více, místy méně. Ale spád to mělo. Je to rozhodně nadprůměrná komedie.
Působivá vražda v nejslavnějším expresu, který se pohybuje po evropských drahách. Do první třídy tohoto luxusního vlaku nastoupili osobnosti světové kinematografie a společně se vydávají na putování, které naruší takový malý a ulíznutý Belgičan (nebo snad Francouz, s tím jeho vychováním, že Seane?). Bude vše sledovat, analyzovat, vyptávat se, zkoušet každého cestujícího (i toho, který neplatil lístek, divák se mu říká). Vedle všech hvězd je velmi "výrazný" Albert Finney bourající moje představy o slavném detektivovy (ach ach, vždyť já bych mu tam uvěřil i zoofila...pejsci princezny Dragomiroff v tuto chvíli jistě nastražily své uši a nebo rovnou utíkají:)). Víc podobných filmů plných vybroušenosti a herecké smetánky.
Předlohu neznám, takže netuším, jak moc mohli/nemohli tvůrci hýbat s prostorem jednotlivých postav, nicméně mi těch hereckých es ve "vedlejších" rolích přišlo chvílemi líto. Například Penélope (i přes takovou stopáž!) vedle detektiva prostě nemá šanci vyniknout, což je škoda.. Vizuálně vytříbená one man show pana Branagha, který si celý film ukradl pro sebe a evidentně si to náramně užíval
Když jsem tento film viděla poprvé, vůbec jsem neznala knižní předlohu, ale přesto nebo právě proto jsem se zamilovala. Do Froda, Sama, Arwen, Aragorna, Legolase, Gandalfa, do hobitů, elfů, dokonce i do Gluma. Uchvátilo mne nejen nádherné vizuální zpracování, ale zejména příběh, který nevtíravým způsobem vtáhl do nevšedního světa, kde se odehrává boj dobra se zlem. Pro někoho jen krásná pohádka, pro mně však srdeční záležitost.
I když příběh jako takový nic nového nepřináší, talentovaný žánrový tvůrce ždíme z jednotlivých scén tu nejpoctivější dávku strachu, jakou jsme mohli v žánru Jamese Wana kdy zažít, hraje si s nervózními kamerovými úhly, bezchybně propojuje náhlé střihy s nervydrásajícím zvukem a přináší zajímavé nápady, které nedovolují strkat Annabelle do stínu slavnější příbuzné značky The Conjuring. Naopak - díky drásavějšímu tempu, chvílemi až překvapivé brutalitě a charakteru zla, které nepřestává ani na moment děsit a fyzicky se zjevuje jen minimálně, považuji tenhle horůrek za dosud nejlepší část vznikajícího duchařského vesmíru. Napodruhé by efekt jistě o dost zeslábl, napoprvé jsem měl ale často nutkání odvrátit od plátna zrak, abych zachoval svoje nejlepší trenky v čistotě. A to se mi líbí...
Nolanovy předchozí filmy byly sice vypravěčsky rafinovanější a myšlenkově ambicióznější, ale okázalá struktura v nich mnohdy zastiňovala emoce. Dunkerk, držící se v řadě ohledů více při zemi, je zatím jeho nejfunkčnějším prototypem velkofilmu, jaký Hollywood v současnosti potřebuje, velkofilmu, který budete chtít vidět nejen v technicky špičkově vybaveném kině (nejlépe v kině IMAX), ale navíc opakovaně. Díky soustředěné režii je v něm vše podřízené maximálnímu smyslovému zážitku, jehož intenzita stoupá s každým zhlédnutím, neboť se lépe orientujete v časových vztazích mezi jednotlivými liniemi a můžete víc prožívat a méně řešit naratologickou skládačku. Opojné, závratné a ve své intenzitě nepolevující od začátku do konce.