Dunkerk

79%
Dunkerk

Očekávané válečné drama vizionáře Christophera Nolana vychází z událostí evakuace obklíčených francouzských, britských a belgických vojáků z pláží severofrancouzského Dunkerku na jaře 1940. Ve filmu se objeví herecké hvězdy Tom Hardy, Cillian Murphy či Kenneth Branagh. (Vertical Entertainment CZ)

Recenze: Dunkerk

Kinobox.cz
90%

Nezbývá čas skoro na nic, protože film neustále uhání vpřed a ani na okamžik se nezastaví. Ve většině válečných filmů se bojové scény střídají s volnějšími, aby si divák odechl. Ne tak v Dunkerku. Film má překvapivě střídmých 100 minut, ale jeho tempo nezvolní ani na chvíli. Všichni pořád někam spěchají a nikdo si nemůže dovolit ten luxus, aby na pár minut zvolnil a začal deklamovat o smyslu války...

47 059 bodů
9.5
Nolan opět nezklamal! Dunkirk není typickým válečným filmem,přestože by se to tak na první pohled mohlo zdát. Jenže Nolan na to šel trochu jinak a už samotný styl vyprávění kde nám je naservírováno několik časových linií,které se s blížícím se finále protínají je v tomto žánru originálním osvěžením. Navíc hrůzy války jsou zde natočené bez zbytečných brutalit a krve. Očividně,když je film kvalitní už v samotném scénáři,tak si nemusí pomáhat nadbytečnými záběry s létajícími končetinami. Jen těžko můžu přijít s chválou,která zde již nebyla zmíněná. Snímek si zaslouží jen samá superlativa. Po celou dobu snímku jsem byl v němém úžasu. Střídala se zde jedna napínavější scéna za druhou a občas jsem si připadal jako bych ty hrůzy zažíval spolu s vojáky. Při scéně,kdy jsou vojáci schováni v podpalubí a slyší někoho chodit nad jejich hlavami,tak jsem skoro nedýchal. Po filmařské stránce dokonalý požitek ve kterém bych jen těžko hledal použití digitálních triků. Můj zážitek z filmu umocňují navíc vynikající herci v čele s Markem Rylancem a Tomem Hardym,kteří si v mých očích ukradli i přes minimum prostoru pro sebe. Hned v závěsu musím také pochválit Cilliana Murphyho,Kennetha Branghana a Harryho Stylese. Dalším pro mne důležitým prvkem bylo ozvučení,které udělalo polovinu práce a kvality filmu. Myslím,že zde máme žhavého adepta na Oscara. O kvalitě tohoto snímku mluví i to,že se velmi líbil mé mamce,která normálně nemá válečné filmy ráda. Z kina odcházela spokojená a se slzami v očích. Kdo film neviděl,tak udělal obrovskou chybu.
29 102 bodů
8.5
Velmi povedený válečný film. Několik příběhů spojených v jeden byl skvělý tah. Film není předigitalizovaný a působí velmi realisticky. Jediným drobným mínusem je pro mě hudba, která je v dlouhých monotóních skladbách místy únavná a někdy i hororová vhodná spíše pro Čelisti. Každpoádně je to skvělá vizuální podívaná bez hektolitrů krve. Christopher Nolan vsadil na příběh a to mu vyšlo na jedničku.
22 265 bodů
8
To čeho jsem se bál, tedy štědrá věková přístupnost, nakonec nevadí. Dokonce je působivé, jak mrtví vojáci jakoby mizeli do prázdna, tím jde o velmi "filmový" zážitek. Ostatně hodně věcí tu je velmi "filmových" i při "obětování" vztahu k realitě - což ale neberu jako výtku v žádném slova smyslu. Jde zkrátka o velkolepý konstrukt, příběh o události (proto ne o lidech). Filmovost Dunkerku ostatně dokáže to, že se vsadím, že bude popisován takřka výhradně skrze to, jak se vztahuje k jiným válečným filmům, o kolik toho ukazuje víc nebo míň než ony... Rozhodně velká Nolanova exhibice, kterou nejde nerespektovat, i když mě příliš nezasáhla, nevtáhla a můj zážitek z ní byl "jen" racionální úcta k dobře odvedené práci. Byť třeba hrátky časem hraničí s čistým gimmickem... i když tím se opět vracím k tomu, že Dunkerk není nic míň a nic víc než Film.

Dodatečné informace

Původní název:
Dunkirk (více)