Karel Peyr: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Karel Peyr: Filmy a seriály

Karel Peyr se narodil 6. února 1904 pravděpodobně v Praze. Vystudoval práva na Karlově univerzitě a získal titul JUDr. Po studiích působil jako právník v Praze. Po roce 1948, kdy byl označen za "buržoazního" právníka, musel opustit své povolání a pracoval jako pomocný dělník, například jako závozník v hutích. Během této doby si přivydělával jako epizodní herec ve znárodněném československém filmu.

Začátky herecké kariéry

Peyr debutoval na filmovém plátně během protektorátu ve filmu "Čtrnáctý u stolu" (1943). Do roku 1948 ztvárnil několik menších rolí, například právního zástupce JUDr. Malíka ve filmu "U pěti veverek" (1944) či sturmführera Tiddena ve snímku "Uloupená hranice" (1947).

Role v 50. a 60. letech

V 50. letech byl obsazován do rolí inteligentů, ředitelů a pánů z vyšší společnosti. Objevil se například jako ředitel von Doderer ve filmu "Zocelení" (1950) či velitel gestapa Cortus ve snímku "Past" (1950). V 60. letech pokračoval v herecké kariéře rolemi ve filmech jako "Tarzanova smrt" (1962) nebo "Kdyby tisíc klarinetů" (1964).

Pozdější tvorba

V 70. a 80. letech se Peyr objevil v řadě filmů a televizních seriálů. Hrál například ve filmech "Pane, vy jste vdova!" (1970), "Dny zrady" (1973) či "Božská Ema" (1979). Také účinkoval v seriálech jako "Třicet případů majora Zemana" nebo "Okres na severu".

Osobní život a úmrtí

Karel Peyr zemřel 21. prosince 1989 v Praze ve věku 85 let.


  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1969)
    SeriálRole: funkcionář LTC (2/Malý a velký vrah)
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:KrimiDrama
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:KrimiDrama
    1
  • Rozpuštěný a vypuštěný
    Rozpuštěný a vypuštěný (1985)
    FilmRole: dr. Pátý, 14. podezřelý
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +1
    Pražský policejní inspektor Trachta a jeho nezkušený praktikant Hlaváček pátrají po záhadně zmizelém továrníkovi Bierhanzlovi. Jeho továrna se zabývala výrobou vyhlášené masti pro růst vlasů. Pan továrník však náhle a nečekaně zmizel - zůstalo po něm jen pár osobních věcí. Při pátrání narážejí Trachta s Hlaváčkem na spoustu paradoxů. Podaří se jim zjistit, že většina mužů, kteří si svoji plešatost u pana továrníka léčili, po úspěchu také zmizela - vždy ale poslali pohled, že s novými vlasy začínají nový život někde jinde. Pátrání vrcholí v tajuplném sanatoriu...
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Pražský policejní inspektor Trachta a jeho nezkušený praktikant Hlaváček pátrají po záhadně zmizelém továrníkovi Bierhanzlovi. Jeho továrna se zabývala výrobou vyhlášené masti pro růst vlasů. Pan továrník však náhle a nečekaně zmizel - zůstalo po něm jen pár osobních věcí. Při pátrání narážejí Trachta s Hlaváčkem na spoustu paradoxů. Podaří se jim zjistit, že většina mužů, kteří si svoji plešatost u pana továrníka léčili, po úspěchu také zmizela - vždy ale poslali pohled, že s novými vlasy začínají nový život někde jinde. Pátrání vrcholí v tajuplném sanatoriu...
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Dnes naposled
    Dnes naposled (1958)
    FilmRole: Monti
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    79%
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    3
  • Kdyby tisíc klarinetů
    Kdyby tisíc klarinetů (1965)
    Film
    • Oneplay
    • Canal+
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    74%
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    4
  • U pěti veverek
    U pěti veverek (1944)
    FilmRole: právní zástupce JUDr. Malík
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích, co ke štěstí přišli, a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    72%
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích, co ke štěstí přišli, a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    5
  • Kde alibi nestačí
    Kde alibi nestačí (1961)
    FilmRole: Sochor - man at interrogation
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    72%
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    6
  • Božská Ema
    Božská Ema (1979)
    FilmRole: ředitel Metropolitní opery
    • Oneplay
    72%
    7
  • Lucie, postrach ulice
    Lucie, postrach ulice (1984)
    FilmRole: Man at the Lake
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • DaFilms
    • +1
    Film Lucie, postrach ulice vypráví příběh šestileté Lucie, která tráví poslední týden prázdnin s partou starších dětí vedenou rošťákem Osvaldem. Když ji starší kamarádi nechtějí mezi sebou, dají jí úkol ukrást něco v obchodním domě, což se jí podaří v podobě krabičky formely. Po neúspěšné snaze ostrahy ji přistihnout, Lucie zjišťuje, že formela je kouzelná a obsahuje dva živé plastelínové skřítky, Friedricha a Bedřicha, které si přejmenuje na Ferdu a Ferdu. Spolu s novými kamarády, kteří mění svou podobu, Lucie zažívá dobrodružství, která zamotají hlavu jak Osvaldově partě, tak i dospělým.
    70%
    Film Lucie, postrach ulice vypráví příběh šestileté Lucie, která tráví poslední týden prázdnin s partou starších dětí vedenou rošťákem Osvaldem. Když ji starší kamarádi nechtějí mezi sebou, dají jí úkol ukrást něco v obchodním domě, což se jí podaří v podobě krabičky formely. Po neúspěšné snaze ostrahy ji přistihnout, Lucie zjišťuje, že formela je kouzelná a obsahuje dva živé plastelínové skřítky, Friedricha a Bedřicha, které si přejmenuje na Ferdu a Ferdu. Spolu s novými kamarády, kteří mění svou podobu, Lucie zažívá dobrodružství, která zamotají hlavu jak Osvaldově partě, tak i dospělým.
    8
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    70%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    9
  • Varúj...!
    Varúj...! (1947)
    FilmRole: důlní ředitel
    Dráma zo života slovenských vysťahovalcov v časoch pred prvou svetovou vojnou. Mladý horal Ondrej Muranica utečie pred útlakom maďarských gazdov do Ameriky. Sny a nádeje na lepší život mu však zmarí banská katastrofa. Ondrej je vyhlásený za nezvestného a keď sa po rokoch opäť vracia do vlasti zistí, že sa jeho žena vydala za jeho najlepšieho kamaráta. Filmová adaptácia drámy Ivana Stodolu Bačova žena. (CS Film)
    Žánry:Drama
    70%
    Dráma zo života slovenských vysťahovalcov v časoch pred prvou svetovou vojnou. Mladý horal Ondrej Muranica utečie pred útlakom maďarských gazdov do Ameriky. Sny a nádeje na lepší život mu však zmarí banská katastrofa. Ondrej je vyhlásený za nezvestného a keď sa po rokoch opäť vracia do vlasti zistí, že sa jeho žena vydala za jeho najlepšieho kamaráta. Filmová adaptácia drámy Ivana Stodolu Bačova žena. (CS Film)
    Žánry:Drama
    10
  • Past
    Past (1950)
    FilmRole: Cortus
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer.
    Žánry:DramaVálečný
    11
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: host u Bartošů

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti kvůli své polo-židovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti kvůli své polo-židovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    12
  • Já, spravedlnost
    Já, spravedlnost (1968)
    Film
    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.
    63%
    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.
    13
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1963)
    Film
    63%
    14
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    Film
    • Oneplay
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    60%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    15
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    Film
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajić své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahráli tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednali jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikli do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajić své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahráli tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednali jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikli do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    16
  • Martin a červené sklíčko
    Martin a červené sklíčko (1967)
    Film
    Detektivky určené dětem slavily v 60. letech značné úspěchy, příběhy kriminalisty Martina se dokonce dočkaly několikerého pokračování. V tomto snímku Martin vyšetřuje záhadný dávný zločin na zámku, kde dnes tuto skutečnost zmiňuje průvodkyně jen jako zajímavost. Přivedla jej k tomu rozbitá vitrína, na níž nalezl otisky dětské ruky. A ve zdánlivě všedním červeném sklíčku, snadno zaměnitelném se vzácným briliantem, nalezne důležitou stopu.
    Žánry:KrimiRodinný
    60%
    Detektivky určené dětem slavily v 60. letech značné úspěchy, příběhy kriminalisty Martina se dokonce dočkaly několikerého pokračování. V tomto snímku Martin vyšetřuje záhadný dávný zločin na zámku, kde dnes tuto skutečnost zmiňuje průvodkyně jen jako zajímavost. Přivedla jej k tomu rozbitá vitrína, na níž nalezl otisky dětské ruky. A ve zdánlivě všedním červeném sklíčku, snadno zaměnitelném se vzácným briliantem, nalezne důležitou stopu.
    Žánry:KrimiRodinný
    17
  • Dvojí svět hotelu Pacifik
    Dvojí svět hotelu Pacifik (1975)
    FilmRole: host
    60%
    18
  • Muži bez křídel
    Muži bez křídel (1946)
    FilmRole: Reditel letišté
    První rok znárodněné kinematografie přinesl na plátna kin pětici filmů s okupační tematikou. Jednoznačně nejlépe dopadlo okupační drama režiséra Františka Čápa Muži bez křídel, situované do událostí kolem heydrichiády. Hrdiny příběhu s akčními prvky jsou členové odbojové skupiny, kteří pracují na mimořádně exponovaném místě - na ruzyňském letišti. Jde většinou o zaměstnance údržbářských dílen, kteří ukrývají mimo jiné i malého chlapce Jirku, který zázrakem přežil tragédii v Lidicích. Proti nim stojí německé vedení letiště, gestapo a velice aktivní donašeč - vedoucí údržby Ullmann, původem sudetský Němec... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    59%
    První rok znárodněné kinematografie přinesl na plátna kin pětici filmů s okupační tematikou. Jednoznačně nejlépe dopadlo okupační drama režiséra Františka Čápa Muži bez křídel, situované do událostí kolem heydrichiády. Hrdiny příběhu s akčními prvky jsou členové odbojové skupiny, kteří pracují na mimořádně exponovaném místě - na ruzyňském letišti. Jde většinou o zaměstnance údržbářských dílen, kteří ukrývají mimo jiné i malého chlapce Jirku, který zázrakem přežil tragédii v Lidicích. Proti nim stojí německé vedení letiště, gestapo a velice aktivní donašeč - vedoucí údržby Ullmann, původem sudetský Němec... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    19
  • Slečna Golem
    Slečna Golem (1973)
    Film
    Dávno předtím, než na veřejnost pronikly zvěsti o klonování, vymyslel Jaroslav Balík něco podobného právě v tomto filmu natočeném v roce 1972. Dlouho trvá, než vyjde najevo, že zlá a bezcitná dvojnice, k nerozeznání podobná půvabné dívce, je umělá bytost. Nakonec však spravedlnost a láska přece jen zvítězí. Poplatnost normalizační době se projevuje v tom, že za všechny špatnosti mohou bestiální imperialisté, sledující jedině zisk. Titulní dvojroli si zahrála spíše jen pózující Jana Brejchová, atraktivní téma podlehlo ideologickému zatížení.
    58%
    Dávno předtím, než na veřejnost pronikly zvěsti o klonování, vymyslel Jaroslav Balík něco podobného právě v tomto filmu natočeném v roce 1972. Dlouho trvá, než vyjde najevo, že zlá a bezcitná dvojnice, k nerozeznání podobná půvabné dívce, je umělá bytost. Nakonec však spravedlnost a láska přece jen zvítězí. Poplatnost normalizační době se projevuje v tom, že za všechny špatnosti mohou bestiální imperialisté, sledující jedině zisk. Titulní dvojroli si zahrála spíše jen pózující Jana Brejchová, atraktivní téma podlehlo ideologickému zatížení.
    20
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    SeriálRole: (6/Bestie)
    • iVysílání
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    57%
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    21
  • Anděl s ďáblem v těle
    Anděl s ďáblem v těle (1984)
    FilmRole: baron
    • Oneplay

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    57%

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    22
  • Lekce
    Lekce (1972)
    Film
    57%
    23
  • Hlavní výhra
    Hlavní výhra (1959)
    Film
    56%
    24
  • V trestném území
    V trestném území (1951)
    FilmRole: Froněk, předseda AC Olympie
    54%
    25
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1983)
    Film
    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, který se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran v honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se nevymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)
    54%
    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, který se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran v honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se nevymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)
    26
  • Svatá hříšnice
    Svatá hříšnice (1970)
    Film
    53%
    27
  • Zocelení
    Zocelení (1951)
    FilmRole: Doderer
    42%
    28
  • Únos
    Únos (1953)
    FilmRole: President of the UN General Assembly
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    38%
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    29
  • Okres na severu
    Okres na severu (1981)
    Seriál
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu, soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ni je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    31%
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu, soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ni je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    30
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1975)
    Film

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    28%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    31
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1975)
    FilmRole: diplomat
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    23%
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    32
  • Vítězný lid
    Vítězný lid (1978)
    Film
    23%
    33

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.