Jiří Hlupý: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jiří Hlupý: Filmy a seriály

  • „Marečku, podejte mi pero!“
    „Marečku, podejte mi pero!“ (1976)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Jiří Kroupa, mistr v továrně na zemědělské stroje, by mohl povýšit - musel by ovšem vystudovat večerní průmyslovku. Pan Kroupa se tomu vehementně brání, nakonec však podlehne naléhání členů dílenského výboru a na školu se dá zapsat. Stejný vzdělávací ústav navštěvuje i jeho syn, přes den dokonce sedává v téže lavici. Náhle se ukazuje, že tatínek má mnohem horší prospěch než jeho ratolest. Dokáže si rodič napravit reputaci a obstát před profesory i spolužáky?
    Žánry:Komedie
    87%
    Jiří Kroupa, mistr v továrně na zemědělské stroje, by mohl povýšit - musel by ovšem vystudovat večerní průmyslovku. Pan Kroupa se tomu vehementně brání, nakonec však podlehne naléhání členů dílenského výboru a na školu se dá zapsat. Stejný vzdělávací ústav navštěvuje i jeho syn, přes den dokonce sedává v téže lavici. Náhle se ukazuje, že tatínek má mnohem horší prospěch než jeho ratolest. Dokáže si rodič napravit reputaci a obstát před profesory i spolužáky?
    Žánry:Komedie
    1
  • Bylo nás pět
    Bylo nás pět (1995)
    Seriál
    84%
    2
  • Čtyři vraždy stačí, drahoušku
    Čtyři vraždy stačí, drahoušku (1971)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    • +1
    82%
    3
  • Tichá bolest
    Tichá bolest (1991)
    Film
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    79%
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    4
  • Lotrando a Zubejda
    Lotrando a Zubejda (1997)
    Film
    Lotrando a Zubejda je laskavá pohádka s písničkami pro celou rodinu. Za lesy hlubokými a kopci oblými se rozkládá půvabná česká kotlina. Kromě obyvatel počestných a pracovitých tu ale bydlí také loupežníci. Nejhorší z nich, starý raubíř Lotrando, si pro samé obírání pocestných málem ani nevšiml, že mu z jeho syna vyrostl pěkný, ale nevzdělaný mladík. Pošle proto mladého Lotranda (J. Strach) do kláštera, aby se mu dostalo řádného vychování. Z chlapce, který dosud rostl jako dříví v lese, se mezi mnichy stane jemný mladý muž. Jako poslušný syn svému umírajícímu otci slíbí, že řádně převezme jeho řemeslo. Když se duše starého arcilotra konečně odebere do pekla, nastanou mladému Lotrandovi těžké chvíle. Jako slušně vychovaný člověk není schopen obrat ani toho nejobyčejnějšího kupčíka. Ještěže potká drvoštěpa Drnce, který se s ním rozdělí o kus chleba s tvarohem. S fortelným dřevorubcem se Lotrando dostane také do daleké Solimánie. Tam už dlouhou dobu shánějí pravého studovaného doktora, aby mohl vyléčit stonavou princeznu Zubejdu...
    77%
    Lotrando a Zubejda je laskavá pohádka s písničkami pro celou rodinu. Za lesy hlubokými a kopci oblými se rozkládá půvabná česká kotlina. Kromě obyvatel počestných a pracovitých tu ale bydlí také loupežníci. Nejhorší z nich, starý raubíř Lotrando, si pro samé obírání pocestných málem ani nevšiml, že mu z jeho syna vyrostl pěkný, ale nevzdělaný mladík. Pošle proto mladého Lotranda (J. Strach) do kláštera, aby se mu dostalo řádného vychování. Z chlapce, který dosud rostl jako dříví v lese, se mezi mnichy stane jemný mladý muž. Jako poslušný syn svému umírajícímu otci slíbí, že řádně převezme jeho řemeslo. Když se duše starého arcilotra konečně odebere do pekla, nastanou mladému Lotrandovi těžké chvíle. Jako slušně vychovaný člověk není schopen obrat ani toho nejobyčejnějšího kupčíka. Ještěže potká drvoštěpa Drnce, který se s ním rozdělí o kus chleba s tvarohem. S fortelným dřevorubcem se Lotrando dostane také do daleké Solimánie. Tam už dlouhou dobu shánějí pravého studovaného doktora, aby mohl vyléčit stonavou princeznu Zubejdu...
    5
  • Na kometě
    Na kometě (1970)
    Film
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    77%
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    6
  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1991)
    Film
    75%
    7
  • Signum laudis
    Signum laudis (1980)
    Film
    • DaFilms
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řadový kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týlu vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    74%
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řadový kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týlu vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    8
  • Kytice
    Kytice (2000)
    Film
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    72%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    9
  • Akce Bororo
    Akce Bororo (1973)
    Film
    70%
    10
  • Pan Tau a cesta kolem světa
    Pan Tau a cesta kolem světa (1972)
    Film
    70%
    11
  • Pan Tau a Claudie
    Pan Tau a Claudie (1972)
    Film
    70%
    12
  • Leť, ptáku, leť!
    Leť, ptáku, leť! (1979)
    Film
    I přísný a nepříliš oblíbený učitel může u svých žáků dosáhnout mimořádné obliby. Když si jejich oblíbený učitel zlomí nohu těsně před chystanou cyklistickou výpravou, nahradí ho právě onen přísný kolega. Jeho nedobrovolní svěřenci sice zprvu nehoří nadšením, ale nakonec se přesvědčí, že není dobré člověka okamžitě zavrhovat jen proto, že si s ním zprvu nerozumíme. Jednoznačné výchovné tendence prý lze vysvětlit účelem filmu: vznikl na počest Pionýrské organizace.
    Žánry:KomedieRodinný
    69%
    I přísný a nepříliš oblíbený učitel může u svých žáků dosáhnout mimořádné obliby. Když si jejich oblíbený učitel zlomí nohu těsně před chystanou cyklistickou výpravou, nahradí ho právě onen přísný kolega. Jeho nedobrovolní svěřenci sice zprvu nehoří nadšením, ale nakonec se přesvědčí, že není dobré člověka okamžitě zavrhovat jen proto, že si s ním zprvu nerozumíme. Jednoznačné výchovné tendence prý lze vysvětlit účelem filmu: vznikl na počest Pionýrské organizace.
    Žánry:KomedieRodinný
    13
  • Nehynoucí láska
    Nehynoucí láska (1994)
    Film
    Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazuji své nehynoucí lásce - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. Můj anděli, mé všechno, mé druhé já - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. Poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdődyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scenárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    68%
    Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazuji své nehynoucí lásce - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. Můj anděli, mé všechno, mé druhé já - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. Poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdődyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scenárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    14
  • Poplach v oblacích
    Poplach v oblacích (1979)
    Film
    Celovečerní film byl sestaven ze tří dílů třetí řady seriálu, natočeném v roce 1978: Poplach v oblacích, Lov na slona a Noc v safari. Pan Tau ve filmu způsobí poprask na letišti, protože se navzdory přírodním zákonům procházel po křídle letadla, aby pobavil malou Alenku. Někteří lidé, kteří ho také zahlédli, ho považují za halucinaci, jiní za trik a III. bezpečnostní inspektor Málek za zašifrovanou zprávu o únosu. Zatímco Málek dělá vše proto, aby muže v buřince dopadl, pan Tau přijde o svou buřinku, kterou mu ukradne slůně Bimbo. Buřinku najde zřízenec safari Kalous, jehož život tak dostane neočekávaný směr. S pomocí dětí však pan Tau naštěstí dokáže dát všechno zase do pořádku…
    67%
    Celovečerní film byl sestaven ze tří dílů třetí řady seriálu, natočeném v roce 1978: Poplach v oblacích, Lov na slona a Noc v safari. Pan Tau ve filmu způsobí poprask na letišti, protože se navzdory přírodním zákonům procházel po křídle letadla, aby pobavil malou Alenku. Někteří lidé, kteří ho také zahlédli, ho považují za halucinaci, jiní za trik a III. bezpečnostní inspektor Málek za zašifrovanou zprávu o únosu. Zatímco Málek dělá vše proto, aby muže v buřince dopadl, pan Tau přijde o svou buřinku, kterou mu ukradne slůně Bimbo. Buřinku najde zřízenec safari Kalous, jehož život tak dostane neočekávaný směr. S pomocí dětí však pan Tau naštěstí dokáže dát všechno zase do pořádku…
    15
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1981)
    Film
    • Oneplay
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    16
  • Hledá se pan Tau
    Hledá se pan Tau (1972)
    Film
    67%
    17
  • Pan Tau na horách
    Pan Tau na horách (1970)
    Film
    66%
    18
  • Draculův švagr
    Draculův švagr (1996)
    Seriál
    65%
    19
  • Jako zajíci
    Jako zajíci (1982)
    Film
    • Oneplay
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, zamýšlí se nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekreačního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, zamýšlí se nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekreačního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    20
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1991)
    Film
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    21
  • Pan Tau jde do školy
    Pan Tau jde do školy (1970)
    Film
    64%
    22
  • Dva na koni, jeden na oslu
    Dva na koni, jeden na oslu (1987)
    Film
    • Oneplay
    Krutá romance z dávno zapomenutých časů s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život, přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    63%
    Krutá romance z dávno zapomenutých časů s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život, přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    23
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1982)
    Film
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    24
  • Červená kůlna
    Červená kůlna (1968)
    Film
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček), se po dlouhém čekání konečně dočkala vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici, je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    61%
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček), se po dlouhém čekání konečně dočkala vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici, je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    25
  • Fabrika na oficíry
    Fabrika na oficíry (1989)
    Minisérie
    Únor 1944: nadporučík Karl Krafft přežil bitvu o Stalingrad. Jedna noční můra je za ním, ale další jej čeká, protože je převelen na vojenskou akademii v Bavorsku. Tam se brzy propadá do sporu mezi německou vojenskou tradicí a hnusnou realitou nacistického systému, mezi slušností a korupcí, bezúhonností a vlastní degradací. Krafftův předchůdce, poručík Barkow, přišel o život v průběhu výbušné demonstrace. Vojenský soud vyloučil možnost vraždy, ale major generál Moderson nabízí Krafftovi, aby vedl vlastní vyšetřování – je to nevděčný úkol, který postaví Kraffta proti vojenskému soudu, jeho kolegům i studentům. Jeho vyšetřování odhaluje mnohá problematická tajemství, která se objevují pod dobře uspořádanou slupkou akademie. Nejhorší ze všeho je však zaslepenost jeho kolegů, kteří – ať již omámeni alkoholem, pod vlivem osobních ambicí nebo kvůli ztrátě vlastních morálních hodnot – jsou tvrdě vycvičenými mladými vojáky, kteří chtějí za každou cenu vyhrát již prohranou válku … Když Krafft odhalí vraha, mladého fanatického kadeta, stane se pravda fatální pro lovce i oběť. Mladý muž spáchá sebevraždu a Krafft je popraven po přednesení plamenného projevu, v němž požadoval, aby kadeti i důstojníci otevřeli oči, aby viděli hrůzy, které se dějí kolem nich.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    61%
    Únor 1944: nadporučík Karl Krafft přežil bitvu o Stalingrad. Jedna noční můra je za ním, ale další jej čeká, protože je převelen na vojenskou akademii v Bavorsku. Tam se brzy propadá do sporu mezi německou vojenskou tradicí a hnusnou realitou nacistického systému, mezi slušností a korupcí, bezúhonností a vlastní degradací. Krafftův předchůdce, poručík Barkow, přišel o život v průběhu výbušné demonstrace. Vojenský soud vyloučil možnost vraždy, ale major generál Moderson nabízí Krafftovi, aby vedl vlastní vyšetřování – je to nevděčný úkol, který postaví Kraffta proti vojenskému soudu, jeho kolegům i studentům. Jeho vyšetřování odhaluje mnohá problematická tajemství, která se objevují pod dobře uspořádanou slupkou akademie. Nejhorší ze všeho je však zaslepenost jeho kolegů, kteří – ať již omámeni alkoholem, pod vlivem osobních ambicí nebo kvůli ztrátě vlastních morálních hodnot – jsou tvrdě vycvičenými mladými vojáky, kteří chtějí za každou cenu vyhrát již prohranou válku … Když Krafft odhalí vraha, mladého fanatického kadeta, stane se pravda fatální pro lovce i oběť. Mladý muž spáchá sebevraždu a Krafft je popraven po přednesení plamenného projevu, v němž požadoval, aby kadeti i důstojníci otevřeli oči, aby viděli hrůzy, které se dějí kolem nich.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    26
  • Čarovné dědictví
    Čarovné dědictví (1986)
    Film
    Ústřední zápletkou koprodukční česko-německé pohádky je kouzelná čepice, která svému majiteli splní jakékoli přání. Vzácný předmět objevil ve staré truhle sympatický čepičářův syn, ale jakmile vejde ve známost, chce ji za každou cenu získat krutý vévoda. Nezbytné ponaučení prozrazuje, že chamtivost se nevyplácí, ale negativně se odráží inscenační těžkopádnost.
    Žánry:Pohádka
    59%
    Ústřední zápletkou koprodukční česko-německé pohádky je kouzelná čepice, která svému majiteli splní jakékoli přání. Vzácný předmět objevil ve staré truhle sympatický čepičářův syn, ale jakmile vejde ve známost, chce ji za každou cenu získat krutý vévoda. Nezbytné ponaučení prozrazuje, že chamtivost se nevyplácí, ale negativně se odráží inscenační těžkopádnost.
    Žánry:Pohádka
    27
  • Malé letní blues
    Malé letní blues (1968)
    Film
    59%
    28
  • Anna, sestra Jany
    Anna, sestra Jany (1976)
    Film
    57%
    29
  • Vlastně se nic nestalo
    Vlastně se nic nestalo (1989)
    Film
    Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).
    Žánry:Drama
    57%
    Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).
    Žánry:Drama
    30
  • My tři a pes z Pětipes
    My tři a pes z Pětipes (1972)
    Film
    • Oneplay
    57%
    31
  • Tím pádem
    Tím pádem (1980)
    Film

    Hrdinou neprávem zapomenutého filmu režiséra Karla Kováře je vesnický listonoš s neobvyklým jménem Amadeus Macků. Nenapravitelný snílek (hrál ho Josef Hrubý), který měl být hudebním virtuosem, je posedlý touhou létat. Vymýšlí a vlastnoručně staví vznášecí aparáty, čímž se stane trnem v oku křupanským sousedům. Partu hospodských žvanilů (nejaktivnějšího z nich hrál Pavel Zedníček) popuzuje hlavně dřevěná rozjezdová dráha, kterou umíněný pošťák buduje pro svůj další experiment. Bezelstný podivín však zaujme místní lékařku (Zuzana Cigánová), která má známost s uhlazeným doktorem z velkoměsta (Josef Abrhám)... Výtvarně zajímavá hříčka - vzniklá podle scénáře Jana Fleischera - připomíná hořké gruzínské komedie z osmdesátých let. Má nádech protitotalitní alegorie o výjimečném jedinci, který je šikanován konformním stádem.

    Žánry:Komedie
    57%

    Hrdinou neprávem zapomenutého filmu režiséra Karla Kováře je vesnický listonoš s neobvyklým jménem Amadeus Macků. Nenapravitelný snílek (hrál ho Josef Hrubý), který měl být hudebním virtuosem, je posedlý touhou létat. Vymýšlí a vlastnoručně staví vznášecí aparáty, čímž se stane trnem v oku křupanským sousedům. Partu hospodských žvanilů (nejaktivnějšího z nich hrál Pavel Zedníček) popuzuje hlavně dřevěná rozjezdová dráha, kterou umíněný pošťák buduje pro svůj další experiment. Bezelstný podivín však zaujme místní lékařku (Zuzana Cigánová), která má známost s uhlazeným doktorem z velkoměsta (Josef Abrhám)... Výtvarně zajímavá hříčka - vzniklá podle scénáře Jana Fleischera - připomíná hořké gruzínské komedie z osmdesátých let. Má nádech protitotalitní alegorie o výjimečném jedinci, který je šikanován konformním stádem.

    Žánry:Komedie
    32
  • Houpačka
    Houpačka (1990)
    Film
    Na prstech jedné ruky lze spočítat české režiséry hraných filmů, kteří se po celý život programově věnovali tvorbě pro nejmladší diváky a zároveň šířili dobré jméno českého dětského filmu po celém světě. Řadu let k této skupině nadšenců nadaných zaujetím pro svět dětí, fantazií, humorem a dobrými nervy patří Věra Šimková-Plívová. Její filmy jako Páni kluci, Lišáci, Myšáci a Šibeničák, Krakonoš a lyžníci, Jak se točí Rozmarýny a řada dalších jsou notoricky známé dětem i jejich rodičům z častého uvádění v televizi i v kinech. Jedinou nedětskou výjimkou mezi nimi je film Houpačka natočený na přelomu let 1989/90, který v překotné porevoluční době neprávem zapadl. Pro hlavní roli studentky, která dá neuváženě k adopci své právě narozené dítě, objevila režisérka tehdy sedmnáctiletou Lenku Vlasákovou.
    Žánry:Drama
    56%
    Na prstech jedné ruky lze spočítat české režiséry hraných filmů, kteří se po celý život programově věnovali tvorbě pro nejmladší diváky a zároveň šířili dobré jméno českého dětského filmu po celém světě. Řadu let k této skupině nadšenců nadaných zaujetím pro svět dětí, fantazií, humorem a dobrými nervy patří Věra Šimková-Plívová. Její filmy jako Páni kluci, Lišáci, Myšáci a Šibeničák, Krakonoš a lyžníci, Jak se točí Rozmarýny a řada dalších jsou notoricky známé dětem i jejich rodičům z častého uvádění v televizi i v kinech. Jedinou nedětskou výjimkou mezi nimi je film Houpačka natočený na přelomu let 1989/90, který v překotné porevoluční době neprávem zapadl. Pro hlavní roli studentky, která dá neuváženě k adopci své právě narozené dítě, objevila režisérka tehdy sedmnáctiletou Lenku Vlasákovou.
    Žánry:Drama
    33
  • Mys dobré naděje
    Mys dobré naděje (1976)
    Film
    56%
    34
  • Pražský duet
    Pražský duet (1998)
    Film
    56%
    35
  • Podivný výlet
    Podivný výlet (1978)
    Film
    56%
    36
  • Velké trápení
    Velké trápení (1975)
    Film
    55%
    37
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    Film
    55%
    38
  • Perfektní manžel
    Perfektní manžel (1993)
    Film
    54%
    39
  • Já jsem Stěna smrti
    Já jsem Stěna smrti (1979)
    Film
    53%
    40
  • Hordubal
    Hordubal (1980)
    Film
    Jímavý příběh Karla Čapka o tragickém osudu navrátilce z Ameriky se dočkal prvního zfilmování již v meziválečném období, koncem 70. let vznikla další verze. Motivace postav však byly hodně zjednodušeny, poměru hrdinovy ženy, citově strádající dlouholetým odloučením, s obhroublým čeledínem schází větší plasticita stejně jako Hordubalovu zoufalému úsilí získat zpět manželčinu přízeň, zjednodušeno je i vyšetřování nešťastníkovy smrti.
    Žánry:Drama
    51%
    Jímavý příběh Karla Čapka o tragickém osudu navrátilce z Ameriky se dočkal prvního zfilmování již v meziválečném období, koncem 70. let vznikla další verze. Motivace postav však byly hodně zjednodušeny, poměru hrdinovy ženy, citově strádající dlouholetým odloučením, s obhroublým čeledínem schází větší plasticita stejně jako Hordubalovu zoufalému úsilí získat zpět manželčinu přízeň, zjednodušeno je i vyšetřování nešťastníkovy smrti.
    Žánry:Drama
    41
  • Monstrum z galaxie Arkana
    Monstrum z galaxie Arkana (1981)
    Film
    Málokterý film je bezmocnější než tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani to, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek a že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější než sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    51%
    Málokterý film je bezmocnější než tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani to, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek a že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější než sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    42
  • Dobrý den, město
    Dobrý den, město (1976)
    Film

    Na průmyslovém Kladně se odehrává čtveřice všedních příběhů, které přesto ovlivní budoucí osudy jednotlivých protagonistů. Spatříme, jak mladý řidič s napětím očekává narození děcka, jak rozvedený muž sám vychovává jedenáctiletého syna, jak se mistr z válcovny chystá na odchod do důchodu, jak se staří manželé mají stěhovat do panelákového bytu. Ve své době tento film příliš nezaujal, takže nyní máme možnost připomenout si jeden z neprávem pozapomenutých titulů.

    51%

    Na průmyslovém Kladně se odehrává čtveřice všedních příběhů, které přesto ovlivní budoucí osudy jednotlivých protagonistů. Spatříme, jak mladý řidič s napětím očekává narození děcka, jak rozvedený muž sám vychovává jedenáctiletého syna, jak se mistr z válcovny chystá na odchod do důchodu, jak se staří manželé mají stěhovat do panelákového bytu. Ve své době tento film příliš nezaujal, takže nyní máme možnost připomenout si jeden z neprávem pozapomenutých titulů.

    43
  • Druhý tah pěšcem
    Druhý tah pěšcem (1985)
    Film
    • Oneplay
    50%
    44
  • Pršelo jim štěstí
    Pršelo jim štěstí (1964)
    Film
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáže v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dni. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních, dnešním dnem pomine.
    50%
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáže v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dni. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních, dnešním dnem pomine.
    45
  • Zpívající film
    Zpívající film (1973)
    Film
    48%
    46
  • Experiment Eva
    Experiment Eva (1986)
    Film

    Maloměšťácké pozůstatky v myšlení a jednání lidí ztrpčují život mladé ambiciózní učitelce, která se po mateřské dovolené vrací do školy. Snaží se žít podle svých značně idealistických představ, chce i v soukromí dodržovat názory, jaké hlásá v hodinách občanské výchovy. A zákonitě naráží na nepochopení a odmítavé postoje, dokonce i u svého zpohodlnělého manžela zubaře. Vznikla ideově příkladná, ale přesto značně mondénní moralita, která dnes sotva někoho osloví.

    48%

    Maloměšťácké pozůstatky v myšlení a jednání lidí ztrpčují život mladé ambiciózní učitelce, která se po mateřské dovolené vrací do školy. Snaží se žít podle svých značně idealistických představ, chce i v soukromí dodržovat názory, jaké hlásá v hodinách občanské výchovy. A zákonitě naráží na nepochopení a odmítavé postoje, dokonce i u svého zpohodlnělého manžela zubaře. Vznikla ideově příkladná, ale přesto značně mondénní moralita, která dnes sotva někoho osloví.

    47
  • Velikonoční dovolená
    Velikonoční dovolená (1972)
    Film
    47%
    48
  • Šestapadesát neomluvených hodin
    Šestapadesát neomluvených hodin (1977)
    Film
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů, se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba protagonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život, který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    47%
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů, se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba protagonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život, který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    49
  • Rytmus 1934
    Rytmus 1934 (1980)
    Film
    30%
    50
  • Atomová katedrála
    Atomová katedrála (1985)
    Film
    Pozdně normalizační film Jaroslava Balíka, ve své době pozitivně hodnocený jako příklad angažované tvorby, se pokouší navodit téma příkladné komunistické morálky, prohlašující práci za první potřebu člověka. Vznáší požadavek na osobní zodpovědnost každého člověka na kterémkoli článku řízení, plakátovitě odmítá kariéristické prospěchářství - proto hlavní hrdina inženýr Hlaváč (Jiří Krampol), tvrdohlavě prosazující poctivost v jednání i rozhodování, se stává, naštěstí jen dočasně, obětním beránkem, když svěřená velkostavba atomové elektrárny nepokračuje předpokládaným tempem. Film se vyznačuje krajním zjednodušováním pohnutek v zaměstnání i rodinném zázemí, postavy jsou posouvány k černobílému zobrazení, které je vymezuje ve veškerých činnostech.
    Žánry:Drama
    28%
    Pozdně normalizační film Jaroslava Balíka, ve své době pozitivně hodnocený jako příklad angažované tvorby, se pokouší navodit téma příkladné komunistické morálky, prohlašující práci za první potřebu člověka. Vznáší požadavek na osobní zodpovědnost každého člověka na kterémkoli článku řízení, plakátovitě odmítá kariéristické prospěchářství - proto hlavní hrdina inženýr Hlaváč (Jiří Krampol), tvrdohlavě prosazující poctivost v jednání i rozhodování, se stává, naštěstí jen dočasně, obětním beránkem, když svěřená velkostavba atomové elektrárny nepokračuje předpokládaným tempem. Film se vyznačuje krajním zjednodušováním pohnutek v zaměstnání i rodinném zázemí, postavy jsou posouvány k černobílému zobrazení, které je vymezuje ve veškerých činnostech.
    Žánry:Drama
    51
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1975)
    Film

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    28%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    52

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.