Giuseppe Rotunno: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Giuseppe Rotunno: Filmy a seriály

  • Rocco a jeho bratři
    Rocco a jeho bratři (1960)
    Film
    • KVIFF TV
    Italský film vynikajícího režiséra Luchina Viscontiho Rocco a jeho bratři patří k stěžejním dílům současné světové kinematografie. Je to film hluboce lidský. Vypráví o osudech pěti bratří, kteří přicházejí z venkova do velkého města hledat obživu. Visconti mistrovsky vykreslil jednotlivé charaktery. Dobrý až neskutečně dobrý Rocco nelituje ani největší oběti pro svého bezcharakterního bratra Simona: vzdá se lásky, přijme na sebe téměř neúnosné finanční závazky a nakonec se pokouší krýt Simona před policií, třebaže ví, že je vrahem dívky, kterou miloval. Je někdy až těžké pochopit takovou bratrskou lásku. Proto je divákům nejbližší z bratří mladý Ciro, jdoucí cílevědomě za správnou představou poctivého života. V jeho závěrečných slovech vidíme poslání filmu: lidé musí znát a plnit své povinnosti. Kdo se jim zpronevěří, sám se vyloučí z lidské společnosti, jako právě Simon. A poctiví lidé nemohou ztratit víru, že nový svět bude lepší. Porota benátského bienále 1960 jej vyznamenala Zvláštní cenou a současně získal cenu FIPRESCI. Na XII. FFP 1961 byl film poctěn cenou v kategorii filmů bojujících za sociální pokrok.
    Žánry:DramaKrimiSportovní
    81%
    Italský film vynikajícího režiséra Luchina Viscontiho Rocco a jeho bratři patří k stěžejním dílům současné světové kinematografie. Je to film hluboce lidský. Vypráví o osudech pěti bratří, kteří přicházejí z venkova do velkého města hledat obživu. Visconti mistrovsky vykreslil jednotlivé charaktery. Dobrý až neskutečně dobrý Rocco nelituje ani největší oběti pro svého bezcharakterního bratra Simona: vzdá se lásky, přijme na sebe téměř neúnosné finanční závazky a nakonec se pokouší krýt Simona před policií, třebaže ví, že je vrahem dívky, kterou miloval. Je někdy až těžké pochopit takovou bratrskou lásku. Proto je divákům nejbližší z bratří mladý Ciro, jdoucí cílevědomě za správnou představou poctivého života. V jeho závěrečných slovech vidíme poslání filmu: lidé musí znát a plnit své povinnosti. Kdo se jim zpronevěří, sám se vyloučí z lidské společnosti, jako právě Simon. A poctiví lidé nemohou ztratit víru, že nový svět bude lepší. Porota benátského bienále 1960 jej vyznamenala Zvláštní cenou a současně získal cenu FIPRESCI. Na XII. FFP 1961 byl film poctěn cenou v kategorii filmů bojujících za sociální pokrok.
    Žánry:DramaKrimiSportovní
    1
  • Velká válka
    Velká válka (1959)
    Film
    79%
    2
  • Stalo se v Turíně
    Stalo se v Turíně (1963)
    Film
    78%
    3
  • Film o lásce a anarchii
    Film o lásce a anarchii (1973)
    Film
    78%
    4
  • All That Jazz
    All That Jazz (1979)
    Film
    Joe Gideon je broadwayský režisér, choreograf, tanečník a filmař, který si u svých projektů dělá rád většinu věcí sám, včetně výběru komparzu nebo tanečních čísel, a při tom všem stříhá i film. Nenapravitelný sukničkář navíc spal s většinou svých tanečnic, je silným kuřákem, nadmíru pije a miluje hudbu. Není snadné s ním vyjít a jeho bývalá žena Audrey a dcera Michelle o tom vědí své. Pod neustálým tlakem od producentů, investorů i nezdravého a vyčerpávajícího životního stylu se Joe začíná emocionálně i fyzicky rozpadat...
    Režie:Bob Fosse
    77%
    Joe Gideon je broadwayský režisér, choreograf, tanečník a filmař, který si u svých projektů dělá rád většinu věcí sám, včetně výběru komparzu nebo tanečních čísel, a při tom všem stříhá i film. Nenapravitelný sukničkář navíc spal s většinou svých tanečnic, je silným kuřákem, nadmíru pije a miluje hudbu. Není snadné s ním vyjít a jeho bývalá žena Audrey a dcera Michelle o tom vědí své. Pod neustálým tlakem od producentů, investorů i nezdravého a vyčerpávajícího životního stylu se Joe začíná emocionálně i fyzicky rozpadat...
    Režie:Bob Fosse
    5
  • Natálie
    Natálie (1957)
    Film
    77%
    6
  • Gepard
    Gepard (1963)
    Film
    Film Gepard (1963), adaptace románu Giuseppa Tomasiho di Lampedusy, nás zavede na Sicílii 19. století. Na pozadí bouřlivých událostí let 1860-61, kdy ostrov dobyla Garibaldiho revoluční vojska, vypráví o šlechtickém rodu Salinů, který měl ve svém znaku právě geparda. Konfrontuje odcházející svět hrdé, ale konzervativní šlechty a nových, nastupujících společenských vrstev s poněkud rozdílnými hodnotami i morálkou. Ve filmu, který získal Zlatou palmu na MFF v Cannes v roce 1963, zářili Burt Lancaster, Claudia Cardinaleová či Alain Delon. Viscontiho film je velkorysou podívanou glosující společenské změny a je velkorysý i svou délkou, tu však vyváží vynikající umělecký zážitek, kde se mistrovská režie spojuje s neméně výbornými hereckými výkony, kamerou, kostýmy (Piero Tosi nominován na Oscara) i výpravou a hudbou (Nino Rota).
    76%
    Film Gepard (1963), adaptace románu Giuseppa Tomasiho di Lampedusy, nás zavede na Sicílii 19. století. Na pozadí bouřlivých událostí let 1860-61, kdy ostrov dobyla Garibaldiho revoluční vojska, vypráví o šlechtickém rodu Salinů, který měl ve svém znaku právě geparda. Konfrontuje odcházející svět hrdé, ale konzervativní šlechty a nových, nastupujících společenských vrstev s poněkud rozdílnými hodnotami i morálkou. Ve filmu, který získal Zlatou palmu na MFF v Cannes v roce 1963, zářili Burt Lancaster, Claudia Cardinaleová či Alain Delon. Viscontiho film je velkorysou podívanou glosující společenské změny a je velkorysý i svou délkou, tu však vyváží vynikající umělecký zážitek, kde se mistrovská režie spojuje s neméně výbornými hereckými výkony, kamerou, kostýmy (Piero Tosi nominován na Oscara) i výpravou a hudbou (Nino Rota).
    7
  • Non ci resta che piangere
    Non ci resta che piangere (1984)
    Film
    76%
    8
  • Amarcord
    Amarcord (1973)
    Film
    Felliniho autobiografický film AMARCORD se odehrává v Rimini, režisérově rodišti, ve 30. letech. Fellini ve filmu vzpomíná na své dospívání, k němuž nutně náleží třeba i první erotické zážitky, tajné návštěvy kina či platonická láska. Film získal roku 1975 Oscara za nejlepší zahraniční film (v témž roce byl ve stejné kategorii nominován i na Zlatý glóbus), o rok později byl nominován na Oscara za režii a původní scénář. Fellini byl navíc oceněn dalšími cenami - mj. Cenou newyorských filmových kritiků, Stříbrnou stuhou Italského národního syndikátu novinářů a Davidem francouzského syndikátu filmových recenzentů.
    75%
    Felliniho autobiografický film AMARCORD se odehrává v Rimini, režisérově rodišti, ve 30. letech. Fellini ve filmu vzpomíná na své dospívání, k němuž nutně náleží třeba i první erotické zážitky, tajné návštěvy kina či platonická láska. Film získal roku 1975 Oscara za nejlepší zahraniční film (v témž roce byl ve stejné kategorii nominován i na Zlatý glóbus), o rok později byl nominován na Oscara za režii a původní scénář. Fellini byl navíc oceněn dalšími cenami - mj. Cenou newyorských filmových kritiků, Stříbrnou stuhou Italského národního syndikátu novinářů a Davidem francouzského syndikátu filmových recenzentů.
    9
  • Slunečnice
    Slunečnice (1970)
    Film
    Pozdní snímek Vittoria De Sicy je melodramatem, které upomíná na nesmyslnost a ničivou sílu války. Píše se čtyřiačtyřicátý rok. Ztřeštěná mladičká Neapolitánka Giovanna (Sophia Lorenová) si začne s vojákem Antoniem (Marcello Mastroianni), který má zakrátko vyplout do Afriky. Mladý pár zjistí, že na sňatek by Antonio dostal dvanáct dní dovolené, a bez otálení zamíří k oltáři. Dvanáct dní však novomanželům uteče jako voda a Antonio ve snaze ještě oddálit odjezd nafinguje duševní poruchu. Je odhalen a za trest poslán na ruskou frontu, kde beze stopy mizí...
    Žánry:DramaRetro
    75%
    Pozdní snímek Vittoria De Sicy je melodramatem, které upomíná na nesmyslnost a ničivou sílu války. Píše se čtyřiačtyřicátý rok. Ztřeštěná mladičká Neapolitánka Giovanna (Sophia Lorenová) si začne s vojákem Antoniem (Marcello Mastroianni), který má zakrátko vyplout do Afriky. Mladý pár zjistí, že na sňatek by Antonio dostal dvanáct dní dovolené, a bez otálení zamíří k oltáři. Dvanáct dní však novomanželům uteče jako voda a Antonio ve snaze ještě oddálit odjezd nafinguje duševní poruchu. Je odhalen a za trest poslán na ruskou frontu, kde beze stopy mizí...
    Žánry:DramaRetro
    10
  • Toby Dammit
    Toby Dammit (1968)
    Film
    75%
    11
  • Včera, dnes a zítra
    Včera, dnes a zítra (1963)
    Film
    • iVysílání
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    74%
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    12
  • A loď pluje
    A loď pluje (1983)
    Film
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    74%
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    13
  • Zkouška orchestru
    Zkouška orchestru (1979)
    Film
    Felliniho film zobrazující mikrosvět symfonického orchestru odhaluje zároveň metaforický přesah fungování skupiny, většího společenství lidí, či dokonce státu. Je rovněž zamyšlením o úloze silných osobností v minulosti i současnosti. Třebaže kamera nepřekročí prostor hudebního studia, rozkryje jak malá individuální dramata i vzájemná nedorozumění hudebníků, tak i zcela přirozeně narůstající kolektivní nevoli vůči dirigentovi.
    74%
    Felliniho film zobrazující mikrosvět symfonického orchestru odhaluje zároveň metaforický přesah fungování skupiny, většího společenství lidí, či dokonce státu. Je rovněž zamyšlením o úloze silných osobností v minulosti i současnosti. Třebaže kamera nepřekročí prostor hudebního studia, rozkryje jak malá individuální dramata i vzájemná nedorozumění hudebníků, tak i zcela přirozeně narůstající kolektivní nevoli vůči dirigentovi.
    14
  • Řím
    Řím (1972)
    Film
    Po filmu Klauni (1970) na jedno z Felliniho oblíbených témat, prostředí cirkusů, vznikly krátce po sobě dva snímky věnované místům, která Fellini miloval. Amarcord (1973), ve kterém vytvořil obraz malého přímořského městečka, kde se narodil a prožil dětství, a rok předtím film Roma - s městem Římem v hlavní roli. Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a svým jedinečným Římanům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá z opět nezakrytě autobiografického pohledu: chlapec z Rimini, pro kterého je Řím téměř legendárním městem z vyprávění, se s ním setkává jako mladý muž a je pohlcen jeho pulzujícím životem, doslova vtažen do víru velkoměsta. Ve třetí části filmu se už jako zralý muž - filmař - snaží postihnout obraz města mnohem plastičtěji a hlouběji, s důrazem na jeho historii a její propojení se současností. Ve své široké fresce kombinuje Fellini téměř dokumentární pasáže se snovými vizemi. Sám o filmu Roma řekl, že je jakousi kompilací filmů, které dosud natočil, i těch, které ještě nenatočil.
    Žánry:DramaSatira
    73%
    Po filmu Klauni (1970) na jedno z Felliniho oblíbených témat, prostředí cirkusů, vznikly krátce po sobě dva snímky věnované místům, která Fellini miloval. Amarcord (1973), ve kterém vytvořil obraz malého přímořského městečka, kde se narodil a prožil dětství, a rok předtím film Roma - s městem Římem v hlavní roli. Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a svým jedinečným Římanům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá z opět nezakrytě autobiografického pohledu: chlapec z Rimini, pro kterého je Řím téměř legendárním městem z vyprávění, se s ním setkává jako mladý muž a je pohlcen jeho pulzujícím životem, doslova vtažen do víru velkoměsta. Ve třetí části filmu se už jako zralý muž - filmař - snaží postihnout obraz města mnohem plastičtěji a hlouběji, s důrazem na jeho historii a její propojení se současností. Ve své široké fresce kombinuje Fellini téměř dokumentární pasáže se snovými vizemi. Sám o filmu Roma řekl, že je jakousi kompilací filmů, které dosud natočil, i těch, které ještě nenatočil.
    Žánry:DramaSatira
    15
  • Cizinec
    Cizinec (1967)
    Film
    72%
    16
  • Rodinná kronika
    Rodinná kronika (1962)
    Film
    Enrico, protloukající se novinář v Římě roku 1945, obdrží telefonát s oznámením, že jeho mladší bratr Lorenzo zemřel. Enrico si vybavuje jejich dlouhý a komplikovaný vztah; on sám vyrůstal u chudé, ale dobrosrdečné babičky, zatímco Lorenzo byl vychováván jako gentleman bohatým místním aristokratem. Znovu se setkávají ve Florencii 30. let a Enrico se stává strážcem svého zhýčkaného bratra, navždy pronásledován pocitem viny a odpovědnosti vůči muži, kterého zároveň nenávidí i miluje.
    Žánry:Drama
    72%
    Enrico, protloukající se novinář v Římě roku 1945, obdrží telefonát s oznámením, že jeho mladší bratr Lorenzo zemřel. Enrico si vybavuje jejich dlouhý a komplikovaný vztah; on sám vyrůstal u chudé, ale dobrosrdečné babičky, zatímco Lorenzo byl vychováván jako gentleman bohatým místním aristokratem. Znovu se setkávají ve Florencii 30. let a Enrico se stává strážcem svého zhýčkaného bratra, navždy pronásledován pocitem viny a odpovědnosti vůči muži, kterého zároveň nenávidí i miluje.
    Žánry:Drama
    17
  • Vášeň
    Vášeň (1954)
    Film
    72%
    18
  • Vlk
    Vlk (1994)
    Film
    • iTunes
    Redaktor newyorského nakladatelství Will Randall je jedné noci na opuštěné silnici pokousán vlkem. Zpočátku se zdá, že se zranění obejde bez následků, ale Will si brzy uvědomí, že se v jeho těle děje cosi podivného. Cítí se neobyčejně svěží, až nepřirozeně se mu zbystřil sluch a čich. Vlk mu předal své schopnosti a co víc, i svou povahu. Will je náhle rozhodnější, tvrdší, agresivnější. Jen díky tomu dokáže vzdorovat situaci, v níž se ocitl. Jeho šéf se chce schopného a inteligentního redaktora zbavit, nejlepší přítel mu svedl manželku... Starý Will by se před ranami osudu pasivně sklonil, nový Will se rozhodne situaci razantně řešit a postavit se na odpor. Jeho dny jsou vyplněny osnováním plánů, jak si udržet práci, a rodícím se milostným vztahem k šéfově krásné dceři Lauře. Noci jsou zahaleny tajemstvím. Will se probouzí zkrvavený a ve svých kapsách nachází důkazy hrůzné skutečnosti, že jeho život po setmění ovládá vlčí vášeň...
    71%
    Redaktor newyorského nakladatelství Will Randall je jedné noci na opuštěné silnici pokousán vlkem. Zpočátku se zdá, že se zranění obejde bez následků, ale Will si brzy uvědomí, že se v jeho těle děje cosi podivného. Cítí se neobyčejně svěží, až nepřirozeně se mu zbystřil sluch a čich. Vlk mu předal své schopnosti a co víc, i svou povahu. Will je náhle rozhodnější, tvrdší, agresivnější. Jen díky tomu dokáže vzdorovat situaci, v níž se ocitl. Jeho šéf se chce schopného a inteligentního redaktora zbavit, nejlepší přítel mu svedl manželku... Starý Will by se před ranami osudu pasivně sklonil, nový Will se rozhodne situaci razantně řešit a postavit se na odpor. Jeho dny jsou vyplněny osnováním plánů, jak si udržet práci, a rodícím se milostným vztahem k šéfově krásné dceři Lauře. Noci jsou zahaleny tajemstvím. Will se probouzí zkrvavený a ve svých kapsách nachází důkazy hrůzné skutečnosti, že jeho život po setmění ovládá vlčí vášeň...
    19
  • Tajemství Santa Vittorie
    Tajemství Santa Vittorie (1970)
    Film

    Hrdinství je jako dobré víno: dlouho nevydrží. To ví každý obyvatel italské horské vesnice Santa Vittoria. Když padne Mussolini, nevyvolá to zde žádnou velkou pozornost. Stane se jen to, že místní radní z obav před mstou obyvatel narychlo dosadí za starostu největšího místního ochlastu jménem Italo Bombolini. Ten si neumí zjednat úctu ani u své ženy Rosy a dcery Angely, natož u celého městečka. Jenže do Santa Vittorie záhy přijede německá okupační jednotka. Jejím úkolem je převzít veškerou kontrolu nad zdejším děním - a hlavně zabavit zdejší zásoby vína. Nic horšího se venkovanům nemohlo stát. Jejich víno je totiž ta nejvzácnější tekutina, kterou znají. Krev je teprve druhá na řadě. Dvojnásob to platí pro Bomboliniho, kterému v žilách většinou koluje jedno i druhé. A tak se v Santa Vittorii rozběhne velká akce, jejímž cílem je ukrýt před ozbrojenými okupanty milion lahví lahodného moku.

    71%

    Hrdinství je jako dobré víno: dlouho nevydrží. To ví každý obyvatel italské horské vesnice Santa Vittoria. Když padne Mussolini, nevyvolá to zde žádnou velkou pozornost. Stane se jen to, že místní radní z obav před mstou obyvatel narychlo dosadí za starostu největšího místního ochlastu jménem Italo Bombolini. Ten si neumí zjednat úctu ani u své ženy Rosy a dcery Angely, natož u celého městečka. Jenže do Santa Vittorie záhy přijede německá okupační jednotka. Jejím úkolem je převzít veškerou kontrolu nad zdejším děním - a hlavně zabavit zdejší zásoby vína. Nic horšího se venkovanům nemohlo stát. Jejich víno je totiž ta nejvzácnější tekutina, kterou znají. Krev je teprve druhá na řadě. Dvojnásob to platí pro Bomboliniho, kterému v žilách většinou koluje jedno i druhé. A tak se v Santa Vittorii rozběhne velká akce, jejímž cílem je ukrýt před ozbrojenými okupanty milion lahví lahodného moku.

    20
  • Boccaccio '70
    Boccaccio '70 (1962)
    Film
    71%
    21
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1988)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Tento film, inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785, je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    70%
    Tento film, inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785, je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    22
  • Bible
    Bible (1966)
    Film
    • iTunes
    68%
    23
  • Tělesné vztahy
    Tělesné vztahy (1971)
    Film
    68%
    24
  • Casanova di Federico Fellini, Il
    Casanova di Federico Fellini, Il (1976)
    Film
    68%
    25
  • Na břehu
    Na břehu (1959)
    Film
    • iTunes
    Po nukleární katastrofě zůstali posledními obyvateli Země Australané. Radioaktivní záření, způsobené válkou, se však nezadržitelně šíří i k nim. Lidem zbývá nejvýš několik měsíců života. Dwight Lionel Towers, velitel americké ponorky Sawfish, kotvící u australských břehů, se v této bezvýchodné situaci seznámí s okouzlující ženou Moirou. Jejich vztah může mít jen krátkou budoucnost. Právě tak je k zániku odsouzeno i harmonické manželství Mary Holmesové, jejíž muž Peter je příslušníkem australského námořnictva. Oni i jejich přátelé si musejí položit otázku, čím naplní čas, který jim zbývá. Je tu vůbec nějaká naděje? Skrývá se třeba v podivném vysílání v Morseově abecedě, které Australané zachytili z amerického San Diega...? Film Stanleyho Kramera se odehrává v roce 1965, avšak vznikl o šest let dříve; ve své době byl tedy příběhem z nedaleké budoucnosti. Jde o jedno z děl, jež umělecky zpracovávala aktuální téma, nastolené tehdejším rozdělením světa. Zápletka filmu byla shodou okolností opravdu prorocká: v říjnu 1962 nechal Fidel Castro na Kubě rozmístit sovětské jaderné rakety, čímž se svět skutečně ocitl na pokraji globální jaderné války. Stanley Kramer se ve vyprávění soustředil především na komorní líčení vztahů hlavních protagonistů. Nevyhýbal se však ani výpravným spektakulárním sekvencím: mezi ty nejpozoruhodnější patří záběry na liduprázdné ulice San Francisca, včetně proslulého mostu Golden Gate, nebo sekvence automobilových závodů, které se změní v sebevražedný masakr účastníků. Kramerův neobvyklý film byl nominován na Oscary za střih a za hudbu. V roce 2000 se dočkal televizního remaku.
    Žánry:DramaSci-fiVálečný
    68%
    Po nukleární katastrofě zůstali posledními obyvateli Země Australané. Radioaktivní záření, způsobené válkou, se však nezadržitelně šíří i k nim. Lidem zbývá nejvýš několik měsíců života. Dwight Lionel Towers, velitel americké ponorky Sawfish, kotvící u australských břehů, se v této bezvýchodné situaci seznámí s okouzlující ženou Moirou. Jejich vztah může mít jen krátkou budoucnost. Právě tak je k zániku odsouzeno i harmonické manželství Mary Holmesové, jejíž muž Peter je příslušníkem australského námořnictva. Oni i jejich přátelé si musejí položit otázku, čím naplní čas, který jim zbývá. Je tu vůbec nějaká naděje? Skrývá se třeba v podivném vysílání v Morseově abecedě, které Australané zachytili z amerického San Diega...? Film Stanleyho Kramera se odehrává v roce 1965, avšak vznikl o šest let dříve; ve své době byl tedy příběhem z nedaleké budoucnosti. Jde o jedno z děl, jež umělecky zpracovávala aktuální téma, nastolené tehdejším rozdělením světa. Zápletka filmu byla shodou okolností opravdu prorocká: v říjnu 1962 nechal Fidel Castro na Kubě rozmístit sovětské jaderné rakety, čímž se svět skutečně ocitl na pokraji globální jaderné války. Stanley Kramer se ve vyprávění soustředil především na komorní líčení vztahů hlavních protagonistů. Nevyhýbal se však ani výpravným spektakulárním sekvencím: mezi ty nejpozoruhodnější patří záběry na liduprázdné ulice San Francisca, včetně proslulého mostu Golden Gate, nebo sekvence automobilových závodů, které se změní v sebevražedný masakr účastníků. Kramerův neobvyklý film byl nominován na Oscary za střih a za hudbu. V roce 2000 se dočkal televizního remaku.
    Žánry:DramaSci-fiVálečný
    26
  • Muž jménem La Mancha
    Muž jménem La Mancha (1972)
    Film
    Cervantes je zatčen a uvězněn vojáky španělské inkvizice poté, co sehrál komediální divadelní představení, které zesměšňovalo španělskou vládu. Cervantesovi spoluvězni by si rádi rozdělili jeho majetek, ale autor se zoufale snaží zachránit rukopis svého posledního díla. A aby si vězně získal, s jejich přičiněním uspořádá představení své nové komedie o idealistickém rytíři Donu Quijotovi. Don Quijote, s pomocí svého věrného sluhy Sancha Panzy, je rozhodnut bojovat se zlem ve všech jeho formách, ale nejčastěji nakonec bojuje s větrnými mlýny. Don Quijote se setká s krásnou pannou jménem Dulcinea - kterou zosobňuje uvězněná prostitutka, Aldonza - a je si jist, že našel lásku svého života. Stane se ovšem, že zatímco Don Quijote spí, skupina divochů Dulcineu znásilní. Nyní se musí Quijote rozhodnout, ke komu je jeho loajalita největší, protože za ním dorazí jeho neteř Antonia, která jej prosí, aby se vrátil domů k rodině. Ve většině muzikálových scén byl hlas Petera O'Toolea dabován, zatímco Sophia Loren se všech svých písňových partů zhostila úplně sama.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    67%
    Cervantes je zatčen a uvězněn vojáky španělské inkvizice poté, co sehrál komediální divadelní představení, které zesměšňovalo španělskou vládu. Cervantesovi spoluvězni by si rádi rozdělili jeho majetek, ale autor se zoufale snaží zachránit rukopis svého posledního díla. A aby si vězně získal, s jejich přičiněním uspořádá představení své nové komedie o idealistickém rytíři Donu Quijotovi. Don Quijote, s pomocí svého věrného sluhy Sancha Panzy, je rozhodnut bojovat se zlem ve všech jeho formách, ale nejčastěji nakonec bojuje s větrnými mlýny. Don Quijote se setká s krásnou pannou jménem Dulcinea - kterou zosobňuje uvězněná prostitutka, Aldonza - a je si jist, že našel lásku svého života. Stane se ovšem, že zatímco Don Quijote spí, skupina divochů Dulcineu znásilní. Nyní se musí Quijote rozhodnout, ke komu je jeho loajalita největší, protože za ním dorazí jeho neteř Antonia, která jej prosí, aby se vrátil domů k rodině. Ve většině muzikálových scén byl hlas Petera O'Toolea dabován, zatímco Sophia Loren se všech svých písňových partů zhostila úplně sama.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    27
  • Nejlepší nepřítel
    Nejlepší nepřítel (1961)
    Film
    Za domov by bojovali. Ale tady, v africké poušti, daleko od svých, daleko od všeho, co mají rádi? Jenomže se píše rok 1941, válka je válka a vojáci si nemůžou vybírat. A tak jim nezbývá nic jiného než zatnout zuby a podle svých sil - a povahy - dělat to, co se od nich chce. Major Richardson je každým coulem pravý anglický gentleman a i když válku nemá rád, ví, co je jeho povinnost. Kapitán Blasi je ovšem horkokrevný a svérázný Ital, jemuž na rozloučenou řekla jeho žena: nebude mi vadit, když budeš zbabělec, hlavně se mi vrať. A kapitán Blasi hodlá její přání splnit do puntíku. Může setkání těchto dvou protipólů dopadnout jinak než střetnutím?
    67%
    Za domov by bojovali. Ale tady, v africké poušti, daleko od svých, daleko od všeho, co mají rádi? Jenomže se píše rok 1941, válka je válka a vojáci si nemůžou vybírat. A tak jim nezbývá nic jiného než zatnout zuby a podle svých sil - a povahy - dělat to, co se od nich chce. Major Richardson je každým coulem pravý anglický gentleman a i když válku nemá rád, ví, co je jeho povinnost. Kapitán Blasi je ovšem horkokrevný a svérázný Ital, jemuž na rozloučenou řekla jeho žena: nebude mi vadit, když budeš zbabělec, hlavně se mi vrať. A kapitán Blasi hodlá její přání splnit do puntíku. Může setkání těchto dvou protipólů dopadnout jinak než střetnutím?
    28
  • Myslete na Henryho
    Myslete na Henryho (1991)
    Film
    • iTunes

    Snímek vypráví o newyorském advokátovi Henrym Turnerovi, který má vše, co dělá muže v jistých kruzích úspěšným. Dobrou práci, peníze, krásnou manželku, odpovídající byt a nepříliš citlivé svědomí. Nečekaná tragédie však rázem všechno změní. Henry se stane náhodným terčem pouličního násilníka. Jen zázrakem nezemře, kulkou poškozený mozek se však zotavuje velmi obtížně. Muž je zprvu ochromen jak fyzicky, tak psychicky, a jen díky rehabilitační péči se mu podaří opustit brány sanatoria. Stane se z něj však docela jiný člověk a ztráta paměti mu umožní zkoumat svou dosavadní existenci jako život někoho třetího, se kterým kupodivu často nesouhlasí. Zatímco snobské okolí jeho změnu těžko přijímá, pro ženu a dcerku je "nový" Henry daleko přijatelnější.

    Žánry:DramaRomantický
    67%

    Snímek vypráví o newyorském advokátovi Henrym Turnerovi, který má vše, co dělá muže v jistých kruzích úspěšným. Dobrou práci, peníze, krásnou manželku, odpovídající byt a nepříliš citlivé svědomí. Nečekaná tragédie však rázem všechno změní. Henry se stane náhodným terčem pouličního násilníka. Jen zázrakem nezemře, kulkou poškozený mozek se však zotavuje velmi obtížně. Muž je zprvu ochromen jak fyzicky, tak psychicky, a jen díky rehabilitační péči se mu podaří opustit brány sanatoria. Stane se z něj však docela jiný člověk a ztráta paměti mu umožní zkoumat svou dosavadní existenci jako život někoho třetího, se kterým kupodivu často nesouhlasí. Zatímco snobské okolí jeho změnu těžko přijímá, pro ženu a dcerku je "nový" Henry daleko přijatelnější.

    Žánry:DramaRomantický
    29
  • Město žen
    Město žen (1980)
    Film
    Po filmech Sladký život a 8 1/2 se opět sešli režisér Federico Fellini a jeho herec, Marcello Mastroianni. Také ženy z titulu nového společného díla patří k Felliniho oblíbeným motivům: ženy všech podob, povah, tvarů, ženy staré i mladé, sebevědomě agresivní i naivně nevinné, mateřské typy i moderní emancipované... I když Město žen je spíš než o ženách o mužích, lépe řečeno o jednom z nich. Sukničkář Snaporaz koketuje ve vlaku s neznámou kráskou. Při jejím pronásledování se ocitne v hotelu, kde právě probíhá kongres feministek. Snaporaz se stává objektem jejich zájmu a vášní - a najednou toho je moc i na vyhlášeného záletníka. Snaporaz se snaží uprchnout a dostane se do vily doktora Katzoneho, jenž právě oslavuje svou desetitisící milenku - ale ani tady nenajde uprchlík definitivní záchranu. Mnohem více než dějem však Město žen zaujme způsobem vyprávění. Celý film je obrovským ohňostrojem obrazů a asociací, stejně jako citací z jiných Felliniho snímků. Satira se mísí s fantasknem a Snaporaz alias Fellini alias muž jako takový klopýtá svými bizarními představami a vzpomínkami.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    66%
    Po filmech Sladký život a 8 1/2 se opět sešli režisér Federico Fellini a jeho herec, Marcello Mastroianni. Také ženy z titulu nového společného díla patří k Felliniho oblíbeným motivům: ženy všech podob, povah, tvarů, ženy staré i mladé, sebevědomě agresivní i naivně nevinné, mateřské typy i moderní emancipované... I když Město žen je spíš než o ženách o mužích, lépe řečeno o jednom z nich. Sukničkář Snaporaz koketuje ve vlaku s neznámou kráskou. Při jejím pronásledování se ocitne v hotelu, kde právě probíhá kongres feministek. Snaporaz se stává objektem jejich zájmu a vášní - a najednou toho je moc i na vyhlášeného záletníka. Snaporaz se snaží uprchnout a dostane se do vily doktora Katzoneho, jenž právě oslavuje svou desetitisící milenku - ale ani tady nenajde uprchlík definitivní záchranu. Mnohem více než dějem však Město žen zaujme způsobem vyprávění. Celý film je obrovským ohňostrojem obrazů a asociací, stejně jako citací z jiných Felliniho snímků. Satira se mísí s fantasknem a Snaporaz alias Fellini alias muž jako takový klopýtá svými bizarními představami a vzpomínkami.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    30
  • Chléb, láska a .....
    Chléb, láska a ..... (1955)
    Film
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    66%
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    31
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    32
  • 5 Branded Women
    5 Branded Women (1960)
    Film
    65%
    33
  • Podivuhodné příběhy
    Podivuhodné příběhy (1968)
    Film
    Tři povídky klasika hororu Edgara Allana Poea svedly k práci na jednom filmu tři slavné režiséry – Itala Federica Felliniho a Francouze Louise Malla a Rogera Vadima. Děj samostatných filmových příběhů tak, jak jej líčí jednotlivé povídky – Komtesa z Metzengersteinů, William Wilson a Toby Dammit – nás zavádí do temných hlubin lidských duší. Každý z režisérů do nich otiskl svůj nezaměnitelný rukopis, stejně jako velké herecké osobnosti: Jane Fondová, Alain Delon a Brigitte Bardotová.
    64%
    Tři povídky klasika hororu Edgara Allana Poea svedly k práci na jednom filmu tři slavné režiséry – Itala Federica Felliniho a Francouze Louise Malla a Rogera Vadima. Děj samostatných filmových příběhů tak, jak jej líčí jednotlivé povídky – Komtesa z Metzengersteinů, William Wilson a Toby Dammit – nás zavádí do temných hlubin lidských duší. Každý z režisérů do nich otiskl svůj nezaměnitelný rukopis, stejně jako velké herecké osobnosti: Jane Fondová, Alain Delon a Brigitte Bardotová.
    34
  • Všechno je úplně jinak
    Všechno je úplně jinak (1974)
    Film
    64%
    35
  • Mio caro dottor Gräsler
    Mio caro dottor Gräsler (1990)
    Film
    63%
    36
  • Capriccio all'italiana
    Capriccio all'italiana (1968)
    Film
    63%
    37
  • Assisi Underground, The
    Assisi Underground, The (1985)
    Film
    60%
    38
  • Anzio
    Anzio (1968)
    Film
    • iTunes
    Jedna z nejkrvavějších bitev II. světové války se odehrála mezi lednem a červnem roku 1944 poté, co se spojenecká vojska vylodila u Anzia, přibližně 60 km jižně od Říma. Ačkoliv cesta na Řím byla v té chvíli volná a válečný korespondent Dick Ennis (ve skutečnosti americký novinář Ernie Pyle) o tom podal přesvědčivou zprávu generálu Carsonovi (ve skutečnosti generál Mark Clark), velící generál Lesley (podle skutečného Johna P. Lucase) se tehdy fatálně rozhodl čekat. Armáda zůstala na místě, čekajíc na vylodění zbylých jednotek. Když konečně dostala povel k cestě na Řím, byly již německé síly dostatečně zkoncentrované a v nepřehledném prostoru získaly strategické pozice, které jim umožnily úspěšně čelit spojeneckému náporu. Bitva o Anzio stála spojeneckou armádu 43 000 obětí a definitivní ztrátu nadějí na rychlý postup přes Itálii.
    60%
    Jedna z nejkrvavějších bitev II. světové války se odehrála mezi lednem a červnem roku 1944 poté, co se spojenecká vojska vylodila u Anzia, přibližně 60 km jižně od Říma. Ačkoliv cesta na Řím byla v té chvíli volná a válečný korespondent Dick Ennis (ve skutečnosti americký novinář Ernie Pyle) o tom podal přesvědčivou zprávu generálu Carsonovi (ve skutečnosti generál Mark Clark), velící generál Lesley (podle skutečného Johna P. Lucase) se tehdy fatálně rozhodl čekat. Armáda zůstala na místě, čekajíc na vylodění zbylých jednotek. Když konečně dostala povel k cestě na Řím, byly již německé síly dostatečně zkoncentrované a v nepřehledném prostoru získaly strategické pozice, které jim umožnily úspěšně čelit spojeneckému náporu. Bitva o Anzio stála spojeneckou armádu 43 000 obětí a definitivní ztrátu nadějí na rychlý postup přes Itálii.
    39
  • Čarodějky
    Čarodějky (1967)
    Film
    60%
    40
  • Strašidelné léto
    Strašidelné léto (1988)
    Film
    V létě roku 1816 se u Ženevského jezera sešli básník Percy Shelley (Eric Stoltz) se svou milenkou Mary Godwinovou (Alice Krigeová) a její nevlastní sestrou Claire Clairmontovou (Laura Dernová) a lord Byron (Philip Anglim) se svým společníkem a osobním lékařem Johnem Polidorim (Alex Winter). Společný čas v Byronově pronajaté vile trávili filozofickými debatami, rozjímáním o umění, sexem a drogami, jimiž je ochotně zásoboval Polidori. Pod vlivem oněch letních událostí začala Mary (která se za Shelleyho později provdala) psát svého slavného Frankensteina, Polidori vytvořil klasickou hororovou povídku Upír a lord Byron napsal báseň Mont Blanc (jehož silueta se za hezkého počasí odrážela ve vodách jezera). Ivan Passer, který po srpnové okupaci Československa emigroval do Spojených států, se sice uplatnil v Hollywoodu (jeho nejlepším americkým dílem zůstává drama vietnamského veterána Cutterova cesta - 1981), ale nikdy nedosáhl vrcholného úspěchu jako např. Miloš Forman. V roce 1988 zfilmoval román Anne Edwardsové Strašidelné léto (1972), popisující výše zmíněné události. Na rozdíl od předchozího filmu Gothic (1986) britského režiséra Kena Russella, vyprávěného s typickým Russellovým zaujetím pro hororové fantazie a vizuální úlety, zvolil Passer realističtější a také serióznější přístup pro zobrazení trýzněných myslí obou romantických básníků a jejich přátel. Místy až snovou atmosféru podtrhuje působivá fotografie známého kameramana Giuseppeho Rotunna (natáčelo se u italského Lago di Como) a uměřené výkony hlavních představitelů. Kromě zmíněných dvou filmů popisuje toto setkání u Ženevského jezera rovněž španělský snímek Veslovat po větru (1987, Remando al viento) s poněkud překvapivě obsazeným Hughem Grantem jako lordem Byronem.
    Žánry:Drama
    59%
    V létě roku 1816 se u Ženevského jezera sešli básník Percy Shelley (Eric Stoltz) se svou milenkou Mary Godwinovou (Alice Krigeová) a její nevlastní sestrou Claire Clairmontovou (Laura Dernová) a lord Byron (Philip Anglim) se svým společníkem a osobním lékařem Johnem Polidorim (Alex Winter). Společný čas v Byronově pronajaté vile trávili filozofickými debatami, rozjímáním o umění, sexem a drogami, jimiž je ochotně zásoboval Polidori. Pod vlivem oněch letních událostí začala Mary (která se za Shelleyho později provdala) psát svého slavného Frankensteina, Polidori vytvořil klasickou hororovou povídku Upír a lord Byron napsal báseň Mont Blanc (jehož silueta se za hezkého počasí odrážela ve vodách jezera). Ivan Passer, který po srpnové okupaci Československa emigroval do Spojených států, se sice uplatnil v Hollywoodu (jeho nejlepším americkým dílem zůstává drama vietnamského veterána Cutterova cesta - 1981), ale nikdy nedosáhl vrcholného úspěchu jako např. Miloš Forman. V roce 1988 zfilmoval román Anne Edwardsové Strašidelné léto (1972), popisující výše zmíněné události. Na rozdíl od předchozího filmu Gothic (1986) britského režiséra Kena Russella, vyprávěného s typickým Russellovým zaujetím pro hororové fantazie a vizuální úlety, zvolil Passer realističtější a také serióznější přístup pro zobrazení trýzněných myslí obou romantických básníků a jejich přátel. Místy až snovou atmosféru podtrhuje působivá fotografie známého kameramana Giuseppeho Rotunna (natáčelo se u italského Lago di Como) a uměřené výkony hlavních představitelů. Kromě zmíněných dvou filmů popisuje toto setkání u Ženevského jezera rovněž španělský snímek Veslovat po větru (1987, Remando al viento) s poněkud překvapivě obsazeným Hughem Grantem jako lordem Byronem.
    Žánry:Drama
    41
  • Dovolená snů
    Dovolená snů (1984)
    Film
    59%
    42
  • 43
  • Sindrome di Stendhal, La
    Sindrome di Stendhal, La (1996)
    Film
    58%
    44
  • Byl jednou jeden zločin
    Byl jednou jeden zločin (1992)
    Film
    • iTunes
    57%
    45
  • Pět dní jednoho léta
    Pět dní jednoho léta (1982)
    Film
    Držitel čtyř Oscarů, režisér Fred Zinnemann, a Sean Connery, to jsou dvě hlavní hvězdy dramatu natočeného v roce 1982 v exteriérech švýcarských Alp. Právě sem přijíždí v roce 1932 na dovolenou skotský doktor ve středním věku, Douglas Meredith. Společnost mu dělá půvabná Kate, kterou všude představuje jako svoji manželku. Jenže díky vzpomínkám, které se v horské chatě derou na povrch, postupně vyplývá pravda. Tihle dva se znají už dlouho, možná příliš dlouho, ale oddáni nikdy nebyli. Přesto Kate Douglase celým srdcem miluje. Tedy alespoň si to myslí. Potíž je však v tom, že ona je jeho neteř a on její strýc. A jejich cesty následujících pět letních dní rozhodně nepovedou společným směrem…
    57%
    Držitel čtyř Oscarů, režisér Fred Zinnemann, a Sean Connery, to jsou dvě hlavní hvězdy dramatu natočeného v roce 1982 v exteriérech švýcarských Alp. Právě sem přijíždí v roce 1932 na dovolenou skotský doktor ve středním věku, Douglas Meredith. Společnost mu dělá půvabná Kate, kterou všude představuje jako svoji manželku. Jenže díky vzpomínkám, které se v horské chatě derou na povrch, postupně vyplývá pravda. Tihle dva se znají už dlouho, možná příliš dlouho, ale oddáni nikdy nebyli. Přesto Kate Douglase celým srdcem miluje. Tedy alespoň si to myslí. Potíž je však v tom, že ona je jeho neteř a on její strýc. A jejich cesty následujících pět letních dní rozhodně nepovedou společným směrem…
    46
  • Fine del mondo nel nostro solito letto in una notte piena di pioggia, La
    Fine del mondo nel nostro solito letto in una notte piena di pioggia, La (1978)
    Film
    57%
    47
  • Divina creatura
    Divina creatura (1975)
    Film
    56%
    48
  • Žena pro dva střelce
    Žena pro dva střelce (1978)
    Film
    56%
    49
  • Anna di Brooklyn
    Anna di Brooklyn (1958)
    Film
    55%
    50
  • The Naked Maja
    The Naked Maja (1958)
    Film
    54%
    51
  • Ci troviamo in galleria
    Ci troviamo in galleria (1953)
    Film
    54%
    52
  • Bankovní převod
    Bankovní převod (1981)
    Film
    Ovdovělá Lee Winters (Jane Fonda), kterou celkem logicky zajímají okolnosti zavraždění jejího manžela, člena správní rady velké petrochemické společnosti, a Hubell Smith (Kris Kristofferson), finančník a profesionál, který má zjistit likviditu jedné ze společností spadajících pod velkou banku. Smith se zaplete hned do dvou nebezpečných věcí, zamiluje se do krásné vdovy a přijde na stopu spiknutí, které má způsobit globální krizi a pád dolaru.
    Žánry:DramaThriller
    53%
    Ovdovělá Lee Winters (Jane Fonda), kterou celkem logicky zajímají okolnosti zavraždění jejího manžela, člena správní rady velké petrochemické společnosti, a Hubell Smith (Kris Kristofferson), finančník a profesionál, který má zjistit likviditu jedné ze společností spadajících pod velkou banku. Smith se zaplete hned do dvou nebezpečných věcí, zamiluje se do krásné vdovy a přijde na stopu spiknutí, které má způsobit globální krizi a pád dolaru.
    Žánry:DramaThriller
    53
  • The Night and the Moment
    The Night and the Moment (1995)
    Film
    52%
    54
  • Angel Wore Red, The
    Angel Wore Red, The (1960)
    Film
    52%
    55
  • Pepek námořník
    Pepek námořník (1980)
    Film
    Kdo by neznal Pepka námořníka, slavnou postavičku amerických kreslených grotesek, které bavily několik generací filmových diváků. Na stříbrné plátno se však Pepek vrátil také v hrané podobě, ve skvělém podání známého komediálního herce Robina Williamse. A samozřejmě tu s ním jsou další známé postavy: půvabná Olive Oyle, kapitán Bluto, Swee'pea a Wimpy. Pepek a kapitán Bluto spolu bojují o lásku Olive, ale teprve když mořský vlk spořádá pořádnou dávku špenátu, aby doplnil síly, podaří se mu Bluta přemoci a společně s Olive vykročí vstříc blaženému životu.
    50%
    Kdo by neznal Pepka námořníka, slavnou postavičku amerických kreslených grotesek, které bavily několik generací filmových diváků. Na stříbrné plátno se však Pepek vrátil také v hrané podobě, ve skvělém podání známého komediálního herce Robina Williamse. A samozřejmě tu s ním jsou další známé postavy: půvabná Olive Oyle, kapitán Bluto, Swee'pea a Wimpy. Pepek a kapitán Bluto spolu bojují o lásku Olive, ale teprve když mořský vlk spořádá pořádnou dávku špenátu, aby doplnil síly, podaří se mu Bluta přemoci a společně s Olive vykročí vstříc blaženému životu.
    56
  • Sturmtruppen
    Sturmtruppen (1976)
    Film
    Hrstka rekrutů se připravuje na válku, jejíž smysl a motiv nikdo nezná. Polnímu veliteli je generál, který si hraje s loutkou Marxe a žije v luxusním paláci, který zvenku vypadá jako chata. Jeho pobočníci jsou kapitán, který žije v arabském oděvu v závěsu, a seržant ve výcviku, který nevyniká inteligencí. Výcvik pokračuje mezi různými a groteskními nehodami, dokud nepřijde rozkaz k frontě. A pak?
    50%
    Hrstka rekrutů se připravuje na válku, jejíž smysl a motiv nikdo nezná. Polnímu veliteli je generál, který si hraje s loutkou Marxe a žije v luxusním paláci, který zvenku vypadá jako chata. Jeho pobočníci jsou kapitán, který žije v arabském oděvu v závěsu, a seržant ve výcviku, který nevyniká inteligencí. Výcvik pokračuje mezi různými a groteskními nehodami, dokud nepřijde rozkaz k frontě. A pak?
    57
  • Rudá Sonja
    Rudá Sonja (1985)
    Film
    • Oneplay
    47%
    58
  • Najatý policajt
    Najatý policajt (1987)
    Film
    Důkladně naplánovaný zásah v hotelu na drogové dealery nabere špatný směr a přeroste v opravdová jatka. Chicagský policista Church přijde kvůli této nevydařené akci o parťáka a dva miliony dolarů. Je propuštěn od policie a začne pracovat jako soukromý bodyguard. Della Robertsová, call-girl, se náhodou stane svědkyní této brutální operace a málem i další obětí. Teď ji pronásleduje hrůzu nahánějící mladý muž, který je zřejmě spojen se zásahem v hotelu. Della si pronajme právě Churche, aby ho našel a zlikvidoval. Tajemný psychopat si říká Tanečník...
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    47%
    Důkladně naplánovaný zásah v hotelu na drogové dealery nabere špatný směr a přeroste v opravdová jatka. Chicagský policista Church přijde kvůli této nevydařené akci o parťáka a dva miliony dolarů. Je propuštěn od policie a začne pracovat jako soukromý bodyguard. Della Robertsová, call-girl, se náhodou stane svědkyní této brutální operace a málem i další obětí. Teď ji pronásleduje hrůzu nahánějící mladý muž, který je zřejmě spojen se zásahem v hotelu. Della si pronajme právě Churche, aby ho našel a zlikvidoval. Tajemný psychopat si říká Tanečník...
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    59

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.