38 skvělých filmů na Netflixu v listopadu 2025. Děsivý Frankenstein, české komedie i atomový hit
Frankenstein (2025) | Netflix
Hledáte-li specifičtější filmové tipy, možná vás uspokojí články o nejlepších komediích, přehlížených klenotech,bizarních dokumentech či velkolepých blockbusterech, které Netflix produkoval s různými výsledky. To svoje si na službě najdou v podstatě všechny divácké generace a podle toho vypadá následující seznam, který obsahuje díla od 30. let minulého století až po současnost, a to z mnoha žánrů. Všechny vybrané tituly disponují buď českým dabingem, nebo alespoň titulky. Pokud si z doporučení redakce Kinoboxu nevyberete, můžete se podívat na nejlepší filmy na Netflixu podle hodnocení uživatelů.
Jeden z atmosféricky i vizuálně nejopojnějších (nejen netflixovských) filmů tohoto roku. Dobové drama podle stejnojmenného románu Denise Johnsona sleduje dřevorubce Roberta Grainiera, který pomáhá rozšiřovat železnice napříč Amerikou. Grainier je nucen trávit dlouhé období odloučen od své rodiny, během něhož se snaží pochopit své místo v rychle se měnící a rozvíjející se Americe na počátku 20. století. Silná i meditativní podívaná s výtečným Joelem Edgertonem.
Nabušený válečný snímek od Michaela Baye, který je viditelně silně inspirovaný klasikou Černý jestřáb sestřelen, vypráví o útoku na americkou ambasádu v libyjském Benghází. I přes varování tajných služeb tehdy nechala vláda napospas zaměstnance tamní ambasády, kteří se ocitli pod zdrcujícím útokem teroristů. Jejich jedinou nadějí na záchranu je skupina mariňáků, která se nebojí porušit pravidla a bránit ambasádu za každou cenu. V Bayově režii to zajišťuje příval intenzivní akce a velkého množství výbuchů.
13 hodin: Tajní vojáci z Benghází | Paramount Pictures
Očekávané velkolepé zpracování legendárního hororového monstra od Guillerma del Tora. Dostaneme znovu zrod legendárního Netvora, jeho komplikovaný vztah se stvořitelem Victorem Frankensteinem a samozřejmě se neobejdeme ani bez nešťastné lásky. Oscarový režisér se snaží nestárnoucí dílo Mary Shelley pojmout netradičním způsobem a s opulentní vizuální stránkou.
Český remake oscarového dánského filmu Chlast, který nám nabízí známý příběh z ženské perspektivy. Místo čtyř mužů v čele s Madsem Mikkelsenem dostáváme kvarteto žen, u nichž je hlavní tváří Hana Vagnerová. Ta si zahrála učitelku Martinu, která neprožívá nejlepší období svého života. Prochází manželskou krizí a její studenti ji nerespektují. Se svými kamarádkami se proto rozhodne vyzkoušet teorii norského psychiatra Finna Skårderuda, podle které lidský organismus nejlépe funguje, když si zachovává „hladinku“ 0,5 promile. Výsledky jsou zprvu pozitivní, brzy se jim však projekt začne vymykat z rukou.
Colin Farrell předvádí další hereckou show v novém dramatu Edwarda Bergera (Konkláve, Na západní frontě klid) coby lord Doyle, který se zamiloval do kasin v Macau. Nenapravitelný gambler se však dostal do nekonečné spirály dluhů a po krku mu jde také soukromá vyšetřovatelka s tváří Tildy Swinton. Hlavní hrdina propadá čím dál většímu zoufalství, které se snaží přepít alkoholem. Záchranné lano mu podává až tajemná zaměstnankyně kasina.
Nový filmový hit od Netflixu, který dokázal pobouřit Pentagon a vyvolat husí kůži nespočtu diváků. Držitelka Oscara Kathryn Bigelow (Smrt čeká všude) servíruje hutné drama, v němž na Spojené státy míří neznámá ničivá raketa. Vládní složky a vedoucí armádní komunikace v podání Rebeccy Ferguson musí rychle a adekvátně jednat a zároveň udělat vše pro to, aby se vyhnuly možné nukleární válce. Můžeme ale v systému, který spoléhá na zdravý rozum jednotlivých osob i jejich aktuální příčetnost, tragédii vůbec zabránit?
Na Netflix před blížícími se Vánoci dorazil také oblíbený zlobr Shrek ve všech svých filmových dobrodružstvích. Nepřekonatelným a nejlepším dílem ovšem stále zůstává jednička, v níž se Shrek a Oslík vydávají zachránit půvabnou Fionu a přinést ji coby nevěstu lordu Farquaadovi. Vznikla z toho špičková animovaná zábava parodující všemožné pohádkové propriety i klišé, zároveň film obsahuje řadu dvojsmyslů pro dospělé publikum.
Oceňovaný dokument pojednává o případu Susan Lorincz, která na svém prahu zastřelila afroamerickou sousedku. U soudu se následně odvolávala na skutečnost, že se bránila před nebezpečím. Dokument složený z telefonátů na tísňovou linku, policejních kamer či dalších záznamů ale naznačuje pravé motivy jejího činu. Formálně výtečně zrealizovaný dokument naznačuje, že žena své sousedy vystavovala pravidelnému teroru, šikaně a rasistickým narážkám. Vše pak vyvrcholilo naprostou tragédií.
Kontroverzní český film inspirovaný případem sexuálního zneužívání ve sboru Bambini di Praga. Sledujeme v něm třináctiletou Karolínu, jež se dostala do prestižního pěveckého sboru sbormistra Máchy, kde už zpívá i její starší sestra. Prosadit se mezi ostatními nadějnými dívkami ale není během zimního soustředění snadné, zejména když všechny bojují o Máchovu pozornost. Začíná tak hra plná skryté manipulace, během níž začne mezi Máchou a Karolínou vznikat nebezpečné pouto. A divákovi nebude během některých pasáží vůbec dobře.
Moderní variace na klasickou tragédii Williama Shakespeara, v níž Baz Luhrmann převedl tradiční příběh o Romeovi a Julii do tehdy moderních kulis velkoměsta 90. let. Rodiny Monteků a Kapuletů jsou tak znepřátelené famílie byznysmenů a místo kordů se zde tasí bouchačky. To vše ovšem za doprovodu tradičních replik s patřičným divadelním i přepáleným přednesem a nesmírně dravým střihem. Mladí Leonardo DiCaprio a Claire Danes jsou navíc funkčním i okouzlujícím párem.
Keira Knightley v oddychové kriminálce ztvárňuje novinářku, která se zúčastní luxusní plavby plné boháčů. Jenže během jedné noci vidí, jak je někdo zavražděn a hozen přes palubu. Podle lodních záznamů však na lodi nikdo nechybí a v kajutě č. 10, kde mělo dojít k vraždě, nikdo zapsán nebyl. Příčetnost a mysl hlavní hrdinky začíná být zpochybňována, zároveň jí někdo usiluje o život.
Držitel Oscara Cillian Murphy tentokrát září jako ředitel nápravného zařízení, který se snaží udržet instituci v chodu a řešit problémy svých mladistvých svěřenců. Sám má však svých vlastních psychických problémů nad hlavu. Mezi jeho „ovečkami“ je i mladý Shy, jenž má za sebou traumatizující minulost a snaží se bojovat se svými výbuchy násilí. Obě zlomené duše si k sobě pomalu nachází cestu a Steve se mladíkovi snaží pomoci.
Dokumentární tým okolo režiséra Robina Kvapila vzal tři jedince a přívržence Vladimíra Putina, kteří nevěří mediálnímu obrazu o válce na Ukrajině, do ukrajinských měst, aby je konfrontoval se skutečností. I mezi sutinami, masovými hroby a bombami ovšem tito lidé ukazují, jak velký a smutný vliv mohou mít na člověka internetové dezinformace. Nejpropíranější český dokument tohoto roku, který otevírá velmi důležitá současná témata.
Na blížící se zimu či rovnou Vánoce se můžete na Netflixu naladit v oceňované dramedii Zimní prázdniny. Snímek vypráví o nesourodé trojici, která spolu musí nedobrovolně trávit vánoční svátky v kampusu soukromé univerzity. Patří do ní sarkastický učitel Paul (Paul Giamatti), problémový student Angus (Dominic Sessa) a rázná kuchařka Mary (Da’Vine Joy Randolph), vyrovnávající se s traumatickou ztrátou syna. Připravte se na závan pohodové atmosféry, ale také skvěle napsané dialogy a perfektní herecké výkony.
Animovaný fenomén K-pop: Lovkyně démonů na Netflixu hladce překonal 300 milionů zhlédnutí a v historické tabulce se dostal před dosud vedoucí Red Notice, čímž symbolicky utnul vládu hollywoodských filmových hvězd. Mládež momentálně propadá korejskému popíku a snímek o dívčí kapele a jejím rytmickém souboji s nestvůrami je podle většiny ohlasů esenciálním produktem pro mladší mileniály.
I filmy pro mládež mohou být někdy nesnesitelně trýznivé. Hrob světlušek, který svého času v kinech musel být doprovázený optimističtějším imaginativním příběhem Můj soused Totoro, doputoval na Netflix začátkem loňského podzimu.Snímek s úchvatně detailní a živou animací sleduje osudy opuštěných sourozenců, pubertálního Seita a jeho malé sestřičky Setsuko, jimž při bombardování během války v Pacifiku zemře matka. O otci ve službě nemají žádné zprávy a po nevyhovujícím soužití s tetou si musejí ve zpustošené krajině obstarávat přístřeší a obživu sami. Je to nezapomenutelná podívaná, která vás zdecimuje, ale také vám připomene, jak vypadá lidskost v extrémních situacích.
Smrt mladé realitní makléřky Summer (Matilda Anna Ingrid Lutz) vede v tajuplném krimithrilleru debutujícího režiséra Granta Singera k odhalení prohnilého systému. Zločin spouští řetězovou reakci, která donutí otrlého detektiva Tommyho Nicholse (Benicio del Toro) zamyslet se nad celou svou kariérou a vštěpovanými principy. Dostát pracovním povinnostem stojí mnohem víc než jen nalézt vraha, a přestože se hypnoticky zrežírovaný a dějově nečitelný film na klasiky žánru nechytá, jako plíživý napínák s retro vizuálem je suverénní.
Carpe diem. Latinský výraz s doslovným překladem „užívej dne“ nebyl tím, co vedení internátních škol v polovině minulého století svým studentským loutkám vštěpovalo. Společnost mrtvých básníků přivádí do tohoto konzervativního a autoritářského prostředí svobodomyslného učitele Keatinga, jenž studenty povzbuzuje, aby přemýšleli samostatně a slova nechali plynout v krásných básnických obratech. Pravidlům odporující mentor se stává klíčovou figurou v životech mladíků, kteří si formují vlastní identitu, a snímek nádherně pojednává o mocné síle zdravé inspirace.
Jeden z největších filmů posledních let je mrazivým životopisem o vývojáři jaderné zbraně, stejně jako vzrušující „nolanovkou“, která klade morální nástrahy v komplikovaném nelineárním rámci. Americký Prometheus, geniální i kontroverzní fyzik Robert Oppenheimer, vede projekt Manhattan a poráží nacisty v konstrukci ničivé bomby, načež se staví do úlohy mučedníka a odmítá pokračovat v „patriotické“ činnosti, která může celý svět proměnit v prach. Takřka miliardový hit Christophera Nolana po zásluze sklidil sedm Oscarů a rozhodně by vám neměl uniknout.
Máte-li zrovna den blbec, vzpomeňte si na klenotníka Howarda Ratnera s tváří Adama Sandlera, jenž na sebe v neobvykle dramatické poloze kupí jeden přešlap za druhým. Hektický snímek o prodeji vzácného drahokamu a pádu do spirály obchodních intrik a gamblování s vlastním životem plně zužitkoval Sandlerovu intenzitu a publikum napojil na silně subjektivní vyprávění, které takřka neodbočuje od hysterického Howarda a vytváří silně nepředvídatelný řetězec událostí, v němž se každý záblesk naděje opakovaně neguje dalším blbým rozhodnutím.
Jeden z nejoblíbenějších animovaných filmů posledních let se vydává po stopách vůbec prvních dopisů Santovi, jejichž tradici v severském ostrovním zapadákově odkojeném na nenávisti a rivalitě mazaně spustí vyděděnec Královské poštovní akademie, zhýčkaný a upovídaný pošťák Jesper. Musí orazítkovat šest tisíc dopisů v prostředí, kde si lidé vzkazují maximálně přání dýmějového moru, jinak jej jeho bohatý a vlivný otec pošle na ulici. S pomocí tajuplného zálesáka Klause, žijícího v obklopení podomácku vyrobených hraček, nicméně objevuje nový smysl života v obdarovávání dětí, v regionu dosud učených hlavně podlosti a nenávisti ke všem sousedům.
Možná nejdůležitější vesmírná sci-fi od Vesmírné odysey, kterou Christopher Nolan nepřekvapivě obdivuje, skýtá působivé propojení intelektuální filosofické kroniky lidstva a polopatické sentimentální cesty do mezihvězdného prostoru, která strhne syrovými emocemi či fantastickou hudbou Hanse Zimmera. Interstellar zachází s osudem civilizace jako heroický maratonec, jenž se zamotává do labyrintu příliš spletitého na to, abychom ho mohli racionálně následovat. Mysl dlící ve hvězdách se ale poměje a finiš téhle osudové záchranné mise je podobnou měrou komorní i majestátní a nadpozemský.
Posedlost úspěchem může být dobrou výchozí pozicí k jeho dosažení. Jenže když do života nadaného jazzového bubeníka vstoupí takřka psychopatický autoritářský učitel, jenž při každé příležitosti ponižuje své studenty a razí filosofii „přežijí jen ti nejsilnější“, utváří se nebezpečná koncentrace mučivé disciplíny, kdy ani jeden z aktérů nehodlá uhnout. J. K. Simmons předvádí jako hrubý motivátor hraničící s armádním instruktorem jeden z nejlepších výkonů století a snímek, sestříhaný ve stále intenzivnějším jazzovém rytmu, má hlavně díky němu nevyčerpatelnou sílu.
Než zaprodal svou duši Netflixu s globálním fenoménem Hra na oliheň, režisér a scenárista Dong-hyeok Hwang si posvítil na to možná nejcitlivější téma spojené se školními institucemi. Mladý idealistický učitel nastoupí do školy pro sluchově postižené děti a s hrůzou zjišťuje, že mnoho z nich bylo sborem sexuálně zneužíváno. V soudním procesu dle skutečné události usiluje o potrestání viníků, ale nad okolní korupcí a zlomyslností zůstává rozum stát a krev se pomalu vaří. Když je snad celý svět zkažený a násilný, může se plamínek naděje vůbec rozdmýchat?
Christopher Nolan zachránil Batmanovu reputaci, stále otřesenou po katastrofě s názvem Batman & Robin, zřejmě nejoceňovanější komiksovou trilogií historie. Temný rytíř v podání Christiana Balea je dnes nejpopulárnější filmovou verzí Bruce Waynea a především prostřední článek trilogie lidé zbožňují díky výkonu Heatha Ledgera coby Jokera. Na Netflixu najdete všechny tři filmy včetně úvodního Batman začíná a trojky Temný rytíř povstal.
Za genialitu se většinou platí určitá daň, která byla v případě geniálního matematika Johna Forbese Nashe proklatě vysoká. Držitel Nobelovy ceny za ekonomii sice v oscarovém dramatu Rona Howarda sklízí uznání a akademický obdiv, ale schizofrenie nebezpečně deformuje jeho vnímání reality. Protagonista v úžasném podání Russella Crowea se učí rozlišovat skutečnost od přeludů a díky lásce své věrné manželky nachází způsob, jak nad zákeřnou poruchou osobnosti vyzrát a žít plnohodnotný život. A vy přitom možná uroníte nejednu slzu.
Možná nejvýznamnější dílo proslulého animátora Hayaa Miyazakiho je umělecky nekompromisním ztvárněním zlomového bodu dospívání, kdy se musíme odtrhnout od rodičů a přijmout zodpovědnost za sebe, ale také za naše okolí, odkaz našich předků i životní prostředí, jemuž můžeme ulevit. Desetiletá Čihiro se ocitá v říši přírodních božstev a s roztodivnými bytostmi a přízraky se podílí na chodu obřích lázní, v nichž se imaginaci meze nekladou. Miyazaki na nás chrlí mytologické či spirituální vjemy, které ohromují se stejnou intenzitou nejmladší diváky i jejich moudřejší prarodiče. Nechte se unášet fantazií, která byla málokdy tak impozantní.
Komediální a spletitá gangsterka Guye Ritchieho duchovně navazuje na režisérův úspěšný debut Sbal prachy a vypadni (1998). Oproti němu má Podfu(c)k ještě propracovanější zápletku a silnější postavy, z nichž se těžko vybírá ta nejzábavnější. Podsvětí hodlá využít železné pěsti buranského cikána ke zfixlování ilegálního zápasu, jenže dotyčný svéráz je tvrdohlavější než Butch v Pulp Fiction. Převážený čtyřiaosmdesátikarátový diamant navíc rozpoutá válku mezi gangstery i mimo ring a ulice se plní vyšinutými hazardéry, nájemnými lovci či nešťastnými poskoky, jejichž čachry tvoří jeden z nejzábavnějších filmů století.
Mnozí myslitelé jsou fascinováni představou, že ve skutečnosti žijeme v počítačem naprogramované simulaci. Od roku 1999, kdy sestry Wachowské v Hollywoodu natočily dosud nejpozoruhodnější výtažek cyberpunkových, anime a videoherních tradic, se tou myšlenkou naočkovala značná část světa. Matrix je uměle vytvořenou realitou, v níž lidské projekce včetně Thomase Andersona (Keanu Reeves) netušeně existují pod nadvládou strojů, které dávno kontrolují lidské tělesné schránky. Červená, nebo modrá pilulka? To je, oč tu běží. Matrix zůstává přelomovým dílem a také jedním z nejdravěji a nejkreativněji natočených blockbusterů všech dob.
Elitní lupič se nad šálkem kávy sejde s lítým policistou, tlachají o životě, svědomí a morálce, projeví si chlapské uznání a přihodí varování, že jejich sdílené principy nikomu z nich nezabrání, aby toho druhého v krizovém okamžiku neodpravil. V podání Roberta De Nira a Al Pacina z toho vznikla nejproslulejší sekvence jedné z nejoceňovanějších krimi všech dob. Nelítostný souboj vycházel z vyprávění skutečného policisty Chucka Adamse a navzdory přesně zkonstruovanému hollywoodskému příběhu oplývá vzácným naturalismem – například scéna bankovní loupeže je tak autentická, že ji údajně promítali v bankách jako instruktáž pro prevenci.
Strach dělá z lidí vězně, naděje jim dává křídla. Vykoupení z věznice Shawshank dle knižní předlohy Stephena Kinga vkládá filmové komunitě do úst už tři dekády odpověď na otázku, který film může být objektivně tím nejlepším. Nejvyšší postavení v žebříčcích hned několika filmových databází film Franka Darabonta nedrží náhodou, jeho výstavba spočívající v zamlčování a následném euforickém odkrytí karet má nevyčerpatelný efekt a život za mřížemi se navzdory jisté romantizaci nikdy nejevil tak plnokrevný – a přitom tragický pro každého, kdo by se rád očistil a zamířil svobodně k oceánu.
Forrest Gump je další často zmiňovanou odpovědí v průzkumech nejoblíbenějších filmů. Hrdina s nízkým IQ v srdceryvné retrospektivě proplouvá americkými dějinami hladce, jelikož mu hlava správně nepobírá despotické tendence, násilí či chamtivost lidstva, o jehož utopické představě tklivě zpíval nepochopitelně zastřelený John Lennon. Stále úspěšnější a stále stejnější a morálně čistší Forrest upíná svou existenci k milované Jenny a my s ním pozorujeme všechno zlo a nespravedlnost světa, které film ventiluje a mění v nekonečně dojemnou a hořkosladkou poctu nezkažené lidskosti a kráse jednotlivých okamžiků.
Kolonizace Severní Ameriky napsala mnoho krvavých a tragických, ale také morálně inspirativních dějinných kapitol. Jednu z nejkrásnějších cituje knižní adaptace Jamese Fenimora Coopera, která nás zavádí do období francouzsko-indiánské války v 18. století. Běloch s přezdívkou Sokolí Oko, adoptovaný a vychovávaný Mohykány, se spolu s otcem a bratrem zaplete do konfliktu mezi Brity, Francouzi a domorodými kmeny. Strhující snímek s reálným historickým pozadím popisuje střet kultur na soumraku tradiční civilizace v nelítostné, ale úchvatné přírodě. Zejména finále, v němž se beze slov koncentruje dobrodružství, žal, zuřivost a romance za doprovodu legendárního soundtracku, patří ke zlatým hřebům kinematografie jako takové.
Oceňované drama, které nasnímal český kameraman Miroslav Ondříček, vypráví o lékaři Malcolmu Sayerovi (Robin Williams), jenž na konci 60. let zkoumá potenciál nového léku u pacientů dlouhá léta trpících katatonickým stavem po encefalitidě. Krátkodobé „probuzení“ dává lidem pocítit zázrak žití, drobných radostí a mezilidských vztahů. Bolestné vědomí, že účinky nejsou trvalé, dodává obsaženému humanismu a soucitu další emoční rozměr. Empatie je zásadní výbavou člověka a Čas probuzení to nadčasově a dojemně stvrzuje.
Padesátiletý Spielbergův „první letní blockbuster“ stárne jako Salma Hayek. Čelisti jsou jedním z hrstky filmů z novohollywoodského období, které znají i dnešní generace dětí, a nemalé peníze vydělávají během znovuuvedení v kinech, kde stále podněcují všechny žádoucí druhy emocí. Hon na žraloka lidožrouta, který v první půlce terorizuje malebné přímořské letovisko, má nefalšovaně hororového záporáka a krystalicky lidské hrdiny, jejichž strachy prochází až mytologickou zkouškou. Etalon zvířecích hororů, k němuž se už nikdy nic nepřiblíží.
Vrcholné dílo Juraje Herze i české nové vlny se natáčelo během okupace a stejně jako řada dalších tehdejších titulů se vracelo ke druhé světové válce. V tomto případě o pár let před její vypuknutí, tedy do doby, kdy se leckdo mohl nechat okouzlit Hitlerovou osobností. Případ Karla Kopfrkingla v mrazivém podání děsivého Rudolfa Hrušínského nám dodnes připomíná, jak snadno může člověk podlehnout propracované manipulaci. „Rybí oko“ v kameře Stanislava Miloty je pro změnu příkladem excesivního stylistického prvku, který do znepokojivé formy zapadl tak hladce, že lepší využití tohoto deformovaného hlediska zřejmě v kinematografii nenajdeme.
Přirozeně bylo na Britech, aby americký boom varovných sci-fi alegorií v padesátých letech přenesli do co možná nejrealističtější, byť pořád vědeckofantastické předpovědi. Den, kdy Země vzplanula zobrazuje následky studené války: Spojené státy a Sovětský svaz provedou současně masivní jaderné testy, jejichž vedlejší efekt vychýlí Zemi z oběžné dráhy a přiblíží ji ke Slunci. Film sleduje hlavně práci londýnských novinářů, kteří se snaží zachytit postupně se zhoršující situaci – od změn klimatu přes přírodní katastrofy až po globální paniku. Dílo je ceněno pro svůj téměř dokumentární přístup, civilní atmosféru a varování před neuváženým zbrojením jaderného věku.
Jedno z vrcholných děl francouzského poetického realismu 30. let skvěle naplňuje dominanty tohoto hnutí a v mnohém předchází americkému filmu noir v jeho pozdějším rozkvětu. Charismatický pařížský zločinec Pépé le Moko v podání slavného Jeana Gabina se ukrývá v Alžíru, kde je nedotknutelný díky labyrintu uliček a ochraně místních. Policie se ho snaží vylákat ven, ale jeho slabostí se stává láska – když Pépé pozná krásnou Pařížanku Gaby, probudí se v něm touha po návratu do rodného města a po jiném životě.