21 nejlepších filmů na Apple TV v listopadu 2025. Za tyhle pecky nemusíte připlácet
Autobus naděje | Apple TV
Vzhledem ke značnému mládí této platformy se níže dočtete pouze o novodobých titulech, které pochází z originální produkce Applu. Tamní knihovna se tak liší od nabídky Netflixu či HBO Max, kde najdeme i starší licencovaná díla od jiných společností. Takový obsah se v aplikaci Apple TV může rovněž zobrazovat, ale přehrát ho lze jen formou samostatného nákupu nebo půjčení přes iTunes Store. Apple se tak zdánlivě víc soustředí na kvalitu vlastního produktu a mezi dvacítkou nejzajímavějších filmových titulů nalezneme i díla, která nejprve obdržela exkluzivní uvedení v kinech. Tento postup se provádí zejména u nákladných produkcí včetně letního hitu F1 s Bradem Pittem, na jehož distribuci se podílelo studio Warner Bros. A který na VOD zatím nedoputoval. Pořídit si ho zatím můžete pouze za příplatek, takže ho do tohoto výčtu nezařazujeme. Podívejte se také na žebříček nejlepších filmů na Apple TV či seznam aktuálních novinek.
Král intenzivních dramat a roztřesené kamery Paul Greengrass (Let číslo 93, Bourneův mýtus) přichází s dalším maximálně stresujícím zážitkem podle skutečné události. Matthew McConaughey se zde představuje jako obyčejný řidič autobusu, který musí během rozsáhlých požárů v Kalifornii převézt společně s učitelkou do bezpečí děti z místní školy. Čeká je ale napínavá cesta ohnivým peklem.
Spike Lee je od 80. let silným hlasem afroamerické tvorby, jemuž se vyplatí pozorně naslouchat. Nejinak je tomu u jeho nového remaku tradičního díla Akiry KurosawyNebe a peklo, jež adaptuje knižní předlohu Těžký prachy ze slavné kriminální série 87. revír. Hudební mogul v podání Denzela Washingtona stojí před osudným dilematem, když v jeho blízkosti dojde k dětskému únosu a jeho peníze, šetřené na odkup společnosti, mohou situaci vyřešit. Lee po vzoru původního filmu energicky střídá žánry a sledujeme korporátní drama, které se překlene v psychologický thriller, následně v kriminálku a poté akční zúčtování.
Snímek Scotta Derricksona se žánrově rozkročuje nad zamlženou propastí uprostřed zalesněné krajiny, již z východní a západní strany svírají strážné věže s celoroční obsluhou dvou osamocených elitních odstřelovačů. Miles Teller a Anya Taylor-Joy zažehávají sezónní románek optikou svých sniperských hledí a do toho čas od času sestřelují stromové mutanty, kteří se z „brány do pekel“ pokoušejí vyšplhat do našeho světa. Neurvalý hybrid dystopické videohry je sympatickou postmoderní sci-fi podobně jako Válka zítřka od Amazonu.
Nejde sice o pokračování Dannyho parťáků, ale jejich veteráni Brad Pitt a George Clooney vás přesto mohou potěšit v podobně odlehčeném snímku od režiséra marvelovské trilogie Spider-Man Jona Wattse. V akční komedii Vlci musí spolupracovat jako dva ilegální „čističi“ pověření stejným úkolem. Oba muži vyznávají samotářský kodex a vzájemně se špičkují i poté, co zdánlivě zabitý mladík v jejich kufru obživne a na paty jim dupe místní mafie. Herecké ikony si lehčí pózu užívají a film pohodlně splňuje nároky kvalitní hvězdné oddechovky.
Málokdy se podaří, aby životopisný dokument věrně odrážel náturu svého protagonisty. Dokumentu Still o životě Michaela J. Foxe se to ovšem dle recenze Kinoboxu povedlo. Hrdina Návratu do budoucnosti se víc jak tři dekády potýká s Parkinsonem a z televize i stříbrných pláten se kvůli nezvratné diagnóze skoro úplně vytratil. Dokument nicméně nepředkládá oslavnou zpověď plnou sebedojímání, nýbrž inspirativní a především filmařsky velmi zdatné dílo. Režisér vycházel rovnou ze čtyř optimistických autobiografických knih, jež Fox sepsal mezi lety 2002 a 2020. „Jsem jako šváb. A švába nic nezabije,“ tvrdí nezlomný a milovaný herec, jehož životní příběh nás může ledacos naučit.
Nejlepší film roku 2023 podle zámořských kritiků je možná definitivní epikou Martina Scorseseho, v níž tvůrce gangsterských klasik Mafiáni a Casino vypráví o zamlčovaném vyvražďování původních obyvatel ve 20. letech minulého století. Běloši tehdy dostali zálusk na půdu prošpikovanou ropnými nalezišti a neváhali se vetřít do majetných a naivních indiánských rodin, které rozkládali přímo zevnitř. Leonardo DiCaprio a Robert De Niro excelují jako bezpáteřní synovec a bestiální strýc, jejichž filosofie „ber, na co dosáhneš“ charakterizuje i dnešní státnické klima s mrazivou přesností.
Napoleonský komplex přiřazujeme k lidem, jejichž ego vysoce ční nad nevelkou či fyzicky jakkoli indisponovanou postavou. Původce Napoleon Bonaparte, jehož životopis od megalomana Ridleyho Scotta Apple nabízí také v prodloužené verzi dlouhé 208 minut, se v procesu drzé dekonstrukce osobnosti stává figurou ubohou a hodnou ryzí skepse. Protagonista se rozkračuje mezi armádní službu Francii a nekonečnou věrnost lůnu manželky Josefíny, která je těžištěm vyprávění, poskládaného z osobních korespondencí vojevůdce a francouzského císaře, jenž stihne popravu Marie Antoinetty, rozprášení povstání royalistů, bitvy u Slavkova či Waterloo a nechvalně proslulé tažení na Moskvu. Jako lekce historie film neobstojí, ale historický velkofilm podobného ražení mnozí přesto uvítají.
Jestliže je v jednoduchosti opravdu síla, Tetris představuje nejsilnější počítačovou hru všech dob. Kdežto stavění souvislých bloků z padajících kostiček slouží k zabíjení volného času a zábavě, zákulisní bitva o jeho licencování svedla do jediné místnosti zástupce dvou znepřátelených politických bloků na vrcholu studené války. Ranou historii vypráví snímek Tetris, který si neodpouští hollywoodské stereotypy, z nichž ale doluje strhující, zábavný a svižný příběh s politickým podhoubím, jež nepřestává být aktuální. Film zobrazuje „hru pro všechny“ jako budoucnost, která přesahuje zbytky přežívajících režimů a vnáší radost i do vyprávění.
Krátký animovaný film vznikl podle stejnojmenné ilustrované knihy Charlieho Mackesyho a sleduje putování malého chlapce zasněženou krajinou. Hrdina potkává trojici zvířecích společníků – dobrosrdečného a věčně hladového krtka, zamlklou, nedůvěřivou lišku a moudrého, laskavého koně. Prostřednictvím jednoduchých dialogů i poetických obrazů objevují sílu přátelství, soucitu a přijetí vlastní křehkosti. Film se vyznačuje ručně kreslenou, akvarelově působící animací, která věrně přenáší ilustrace z knihy na plátno, a jemným hudebním doprovodem, jenž podtrhuje meditativní náladu příběhu. Dílo, které si odneslo Oscara v kategorii Nejlepší krátkometrážní animovaný film, je spíše filosofickou pohádkou než klasickým dobrodružstvím. Důraz klade na univerzální otázky lidské existence a snaží se divákům všech věkových kategorií připomenout hodnotu laskavosti a odvahy.
Do první bojové linie se nechodí s dvakrát optimistickými vyhlídkami, a už vůbec ne s pivními plechovkami. Lenivého Newyorčana Chickieho Donahuea (Zac Efron) přesto v šedesátých letech napadlo, že jeho hrdinné kumpány ve Vietnamu by pohled na známou tvář přinášející tekuté štěstí potěšil. O své pozoruhodné pivní štaci v zemi, odkud se většina jeho vrstevníků tehdy vracela v rakvích, napsal knihu a Peter Farrelly (Zelená kniha) podle ní natočil hořkou komedii Na pivo do první linie. Patriotický a zprvu blazeovaný protagonista ve Vietnamu v přítomnosti válečného žurnalisty (Russell Crowe) vystřízliví a brzy mu jeho růžové brýle spadnou. Místo do války je lepší vyrazit na čtyři chlazená do hospody a tenhle snímek je zvláštním průsečíkem obou protichůdných nálad.
Rozverná muzikálová komedie s Willem Ferrellem a Ryanem Reynoldsem boří pomyslnou stěnu mezi literární předlohou a její sebeuvědomělou adaptací a vychází z myšlenky, že sám Charles Dickens se inspiroval činností duchů, kteří mají vlastní kancelářské a logistické středisko. Moderní příběh o duchovi současných Vánoc, jenž napravuje sobeckého podnikatele Clinta, se originálněoddává stírání rozdílů mezi fantazií a realitou. Film je koncipovaný do muzikálových čísel a zběsilého pohybu mezi realitou a prostředím duchů, potažmo mezi jednotlivými fázemi Clintova života. Především dětské publikum proto snadno strhne svým tempem, vánočními barvičkami a fyzičností některých gagů.
Kmotr jazzové scény ovlivnil hudbu i celou společnost. Dokument Sachy Jenkinse vzdává Louisi Armstrongovi hold prostřednictvím archivních záběrů a dosud nezveřejněných domácích nahrávek i osobních rozhovorů. Kritiky skvěle přijaté dílo vypráví muzikantův příběh jeho vlastními slovy a líčí odkaz zakladatelské osobnosti jazzu, jednoho z prvních mezinárodně proslulých a milovaných umělců a také kulturního velvyslance Spojených států. Film ukazuje, jak Armstrongův život obsáhl období od doznívání občanské války až po hnutí za občanská práva a jak se z něj v této bouřlivé době stal postojově výrazný a často kontroverzní symbol.
Vstup do třetího desetiletí 21. století na hudební scéně patřil mladé zpěvačce s charakteristickým melírem, pytlovitým oblečením a melancholickou energií. Životní dráha Billie Eilish dokládá pravdivost fráze, podle níž si může svůj sen splnit opravdu kdokoli a za jakýchkoli podmínek. Takřka dvouapůlhodinový pohled do zákulisí vzniku zpěvaččina debutového alba s názvem 'When We All Fall Asleep. Where Do We Go?' zavádí diváka do soukromí vycházející superstar a odkrývá nevídaně skromné zázemí, v němž zpěvačka tráví s rodinou většinu času a kde vznikaly budoucí globální hity vyloženě na koleni, ve spolupráci s bratrem Finneasem. Režisér se snaží prozkoumat také temnější stránky osobnosti a Billie odhaluje jako (ne)obyčejného dospívajícího člověka.
Sluneční záření odstranilo ochrannou ozonovou vrstvu a drtivá většina živých organismů na Zemi vymřela. Jedním z hrstky přeživších je nadaný počítačový inženýr Finch (Tom Hanks), jenž apokalypsu přečkal v podzemní laboratoři v St. Louis, kde mu dělá společnost pes Goodyear a malý robot Dewey. Jak to u filmů s Tomem Hanksem často bývá, také Finch ve většině případů brnká na odlehčenější notu a zaměřuje se spíše na pozitivní vztahové motivy nežli na hrůzy toho, co může svět po apokalypse skýtat. Tvůrci zamýšleli podívanou pro celou rodinu a v tomto ohledu uspěli. Náročnější publikum, které se těší na nečekané zvraty a sugestivnější vizi dystopické budoucnosti, by na to mělo brát zřetel.
Eddie Palmer (Justin Timberlake) se právě vrací z dvanáctiletého pobytu ve vězení a hodlá žít spořádaný život na okraji malého města u své letité babičky Vivian (June Squibb). Hned za jejím domem ale stojí přívěs, v němž pobývá drogově závislá matka Shelly (Juno Temple) s jejím mladým synem Samem (Ryder Allen). Krátce po Eddieho příjezdu se Shelly na dlouhou dobu vytratí a poté, co babička Vivian vydechne ve spánku naposledy, musí se o opuštěného chlapce starat bývalý trestanec. Mezi drsným mužem a poněkud odlišným klučinou, který si nejraději hraje s panenkami a nosí dívčí šaty, pomalu vzniká silné pouto. Hřejivý film cílí na jasně srozumitelné dilema a diváka pozvolna tlačí k úvahám na téma adekvátní výchovy dosud zanedbaného dítěte. A takové téma je samozřejmě vděčné samo o sobě, obzvláště pak v případě, že titulní dvojici tvoří sympatičtí a dobře vykreslení protagonisté, s jejichž osudy se není těžké ztotožnit.
Nezávislý snímek o neslyšící rybářské rodině a jednom velkém pěveckém snu zaujal Akademii natolik, že mu přiklepla hlavního Oscara v konkurenci Spielbergova West Side Story či favorizované Síly psa. Protagonistkou je přitom „CODA“, tedy dítě hluchých rodičů Ruby. Ta se pokouší najít rovnováhu mezi rodinným životem, který je pro ni kvůli neustálým překladatelským povinnostem svým způsobem prací, a osobními touhami spojenými ani ne tak se školou, v níž podle svých slov není dobrá, jako spíše se zpěvem. Film vystavuje velmi tradiční zápletku kolem protagonistky rozpolcené mezi dvěma zdánlivě neslučitelnými tábory, učí nás toleranci vůči jiným komunitám a také lásce, kterou handicapovaní rodiče s pozitivním přístupem svou dceru zahrnují. Druhá z celkem tří zlatých sošek připadla Troyi Kotsurovi, jenž se stal historicky prvním neslyšícím hercem/mužem oceněným Oscarem.
Jeden z nejlepších hudebních dokumentů všech dob v režii oceňovaného tvůrce Todda Haynese (Sametová extáze, Mildred Piercová) líčí fascinující dráhu i rozpory rockového uskupení The Velvet Underground kolem Lou Reeda. Snímek ukazuje, jak se skupina stala kulturním symbolem zosobňujícím řadu paradoxů: je zároveň dobová i nadčasová, literární i realistická, zakořeněná ve vysokém umění i pouliční kultuře. Film dle oficiální synopse přináší hloubkové rozhovory s klíčovými aktéry té doby a kombinuje je s bohatým souborem dosud neviděných vystoupení, nahrávek, Warholových filmů a další experimentální tvorby, čímž vytváří pohlcující obraz tvůrčího étosu kapely, který zakládající člen John Cale popisuje slovy: „jak být elegantní a jak být brutální.“
Oceňovaná adaptace Shakespeara je výsadní filmovou událostí z několika důvodů. Jedná se o první projekt, který po takřka 40 letech plodné spolupráce rozdělil bratrské tvůrčí duo Ethana a Joela Coenových. Další novota se svého času týkala obsazení afroamerické hvězdy Denzela Washingtona do úlohy skotského lorda, jehož proroctví ponoukne ke královraždě. Joel Coen nabízí hutné prolnutí divadelní a filmové řeči, jeho umělecká vize se vyznačuje strohými divadelními kulisami, černobílým obrazem ve formátu 4:3 a bodovým osvětlením, které vrhá zlověstné stíny na zamlženou skotskou krajinu v 11. století. Režisér chápe, že Shakespearovo dílo už není záležitostí nové interpretace, jako spíše originální inscenace, a nechává nás rochnit v pohlcujícím časoprostoru, který více než historickou epiku evokuje nadčasovými a fantasy prvky prosycené jeviště.
Irský animovaný film nominovaný na Oscara se odehrává v polovině 17. století, kdy anglickou expanzi doprovází kácení lesů a podrobování místních obyvatel. Hlavní hrdinka Robyn, dcera anglického lovce vlků, touží po dobrodružství a nezávislosti. V lese se spřátelí s divokou dívkou Mebh, jež patří k legendárnímu kmeni „vlkochodců“, jehož členové se ve spánku dokážou proměnit ve vlka. Jejich přátelství spouští dilema a Robyn si musí vybrat mezi poslušností vůči otci a náklonností k odtajněnému magickému světu. Film se vyznačuje originální výtvarnou stylizací připomínající středověké iluminace a dřevořezy, která podtrhuje pohádkovou atmosféru a kontrast mezi řádem a divokostí. Vlkochodci jsou nejen napínavým příběhem o odvaze a svobodě, ale také poetickou úvahou o soužití člověka s přírodou a respektu k jejím tajemstvím.
Drama, inspirované skutečnými událostmi z 50. a 60. let, staví do popředí dva ambiciózní Afroameričany odhodlané prorazit ve světě realit a bankovnictví, a to navzdory tvrdé rasové segregaci. Protože jim systém nedovoluje otevřeně podnikat, najmou si mladého bělocha, aby se prezentoval jako tvář jejich rostoucího impéria, zatímco oni sami naoko působí jako jeho řidič a vrátný. Jejich strategie jim umožní vlastnit banku a poskytovat úvěry černošským rodinám, čímž přímo bojují proti diskriminaci, avšak zároveň riskují odhalení. Film kombinuje prvky společenského dramatu a biografie s lehce odlehčenými momenty.
Válečné drama podle scénáře Toma Hankse se od své premiéry bez přerušení pohybuje v desítce nejsledovanějších filmů na Apple TV+. Příběh amerického torpédoborce USS Greyhound, který roku 1942 vede spojenecký konvoj přes severní Atlantik, se zaměřuje na techniku velení, napětí a psychologii hlavního hrdiny, jímž je kapitán Ernest Kraus (Hanks). Konvoj pluje několik dní bez leteckého krytí a pod nájezdy německých ponorek, takže Kraus, zodpovědný za stovky životů, musí činit okamžitá a neúprosná rozhodnutí pod velkým tlakem a v nelítostném rytmu námořních bitev. Intenzivní i komorní dílo vytváří realistický obraz permanentního stresu, odvahy a loajality v extrémních válečných podmínkách.