-
90%
Ještě teď,když píšu tento komentář marně přemýšlím kdo z dvojce Viggo Mortensen - Mahershala Ali mne bavil více. Nejspíš to nechám jako remízu,protože oba dva předvedli geniální a takřka bezchybný výkon. Green Book může působit jako ten typ filmu co cíleně tlačí na divákovi emoce,ale po shlédnutí názor rychle změníte. Nádherný příběh o přátelství i přes veškeré rozdíly. Místy úsměvné a místy mrazivě kruté. Při závěrečné scéně jsem jen stěží zadržel slzu v oku. Farrelly po dlouhé době dokázal jak je skvělým režisérem a jak umí pracovat s tempem a dávkováním emocí. Zde je jeho místo a komedie by měl pustit k vodě. Obrovská spokojenost.
-
75%
Herecký koncert Vigga Mortensena. Zahrál jednoduššího buranského grázlíka s dobrým srdcem s naprostou noblesou. Věřil jsem mu každé slovo a možná tomu přispěl i perfetkní český dabing a zvolení dobrého dabéra. Popravdě řečeno příběh mě zcela nepohltil, ale zpracování velmi dobré a hlavně jsem to hercům prostě věřil. Moc hezký snímek.
-
100%
Zelená kniha je v podstatě Řidič slečny Daisy, ale pochopitelně trochu jinak. Je to road movie o drsném chlápkovi, Taliánovi jak poleno se srdcem na správném místě a citlivém muzikantovi, který to má v hlavě v pořádku, ale nechce se smířit s tím, že pro ten svět tam venku je jen atrakce. Nechápu proč o tomhle filmu někdo říká, že je to pohádka. To ani náhodou. Mimochodem ve srovnání s BlacKKKlansmanem je tohle mnohem lepší film.
-
60%
Pohodová road-movie se silnými postavami (Mortensen si krade film pro sebe), přesvědčivou dobovou atmosférou a dialogy, které minimálně na jedno zhlédnutí uši rozhodně netrhají. Ale "konflikt", který film nabízí, je natolik nepůvodní a umělý, že to celé kvalitativně pohřbívá. Vývoj Tonyho rasistického postoje je v podstatě neviditelný a scénář je víceméně sérií zastávek ve stanicích morálních klišé a profláklých motivů (policista u cesty, "bílá" restaurace). Potenciál by byl a k dobru lze Farrellymu připsat, že jeho hrdinům jsem fandil, to ale bohužel nadprůměrné sociální drama neudělá.
-
65%
Viggo Mortensen pro mě zachránll celý film. Byl skvělý a uvěřitelný. Možná už jsem lehce alergický na "oscarový" kalkul a tím byl homosexuální trpící černoch v hlavní roli, který má hodně problémů sám se sebou a následně s celým světem. Ještě že nebyl židovského původu. Celý film byl jeden velký kalkul, aby to fungovalo. Bylo to vlastně ploché, obyčejné. Čekal jsem hlubší vnitřní rozpor. Začátek byl skvěle nahozen (hození skleniček do koše po doteku černochy), ale pak to bylo vše uhlazené, rozpor mezi hrdiny byl minimální a Zelená kniha hrála jen vedlejší roli, neřešilo se to nějak výrazně. Od problémů hned pryč, i to je i dnešní recept na úspěšné filmy.
- Viggo Mortensen, námět filmu
- souboj o to, kdo dá kufry do auta a podobné scény udělaly film filmem
- kalkul a předvídatelnost, nedokreslené charaktery z hudebního tria
- uměle naházené odpadky v klavíru a podobné scény byly příliš okatě připraveny
-
80%
Velice feel good road movie, které dominuje perfektní Aragorn po 15 letech. Na Oscara to podle mě nestačí, ale chápu, že se dotýká velice citlivého důvodu a proto to mělo z 90% vyhráno. Zrovna u Farrellyho bych nečekal, že natočí takhle "wannabe" vážný flm. Inu v celku to je vlastně obrovský kýč. Ale kdo by neměl rád kýče.
-
70%
Příběh o sociálních rozdílech mezi bílým jednoduchým ranařem a černým vzdělaným umělcem a to navíc v období 60. let na divokým jihu Ameriky. Příběh spíše jednoduchý a předvídatelný, kdy divák sleduje vznikající přátelství mezi hlavními hrdiny. Nejedná se o špatný film, ale nějak se nemohu ztotožnit s tím, že by to byl (podle výsledků letošních Oskarů) ten nejlepší snímek za rok 2018.
-
85%
Hodně vtipných dialogů, konflikty nejdou na dřeň, naopak jsou pojaty sametově. Moc dramatu jsem tam nenacházela, spíš tu kultivovanou komedii. Samozřejmě občas něco zabolí, v jádru se totiž film opírá o reálně žijící osoby a dobové reálie (černoši nesměli u bílých na záchod, a obdobné „vychytávky“). Pokud je někde naznačena bída, nerve to srdce, spíš si člověk musí znovu přeříkat, že být tehdy černý, to byl dost průšvih. A to byl rok 1962. Kultivovaný, neprovokující film s připomenutím, že rasismus nebyl dobrý nápad. Jediným nedostatkem je malinko nadsazená délka.
-
75%
-
85%
Píšou se šedesátá léta a bílý buran dělá šoféra vzdělanému a elegantnímu černochovi. Ne, nejedná se o příběh z alternativní reality, ale skutečné postavy, které se nebály změnit pohled tehdejší společnosti. Film nám ukazuje zábavnou cestu, během které se postavy seznamují a mění si navzájem názory na skupiny, z nichž pochází. Rozhodně musím pochválit obsazení, které je špičkové, i myšlenky, jež se snímek snaží divákům předat. Nezáležím na tom, z jaké vrstvy společnosti pocházíte, vždycky si můžete nalézt přítele i v někom, od koho to vůbec nečekáte. Nedivím se, že film získal Oscara, ale osobně se mi víc líbil BlacKkKlansman, který některé z myšlenek, jež mají filmy společné, dokázal ještě více vyzdvihnout. 85%
-
85%
V hlavní roli talianský Aragorn, který se chová jako kdyby byl neobjeveným synem De Nirova Jamese Conwaye? No to mi nemohlo ujít! Green Book je jedna velká pohodová jízda napříč jižními státy USA, která si bere do malíčku vážná témata ohledně tamějšího chování k černošské komunitě, ovšem zároveň si nechává dost místa na to, aby diváka fakt příjemně pobavila. Je to z velké části film o rasismu, ale necpe to divákovi vyloženě do chřtánu, což v dnešní době oceňuji. Vynikající scénář navíc posilňuje opravdu skvělý Mortensenův výkon, za který si tu nominaci víc než zaslouží. Podobně je na tom i Mahersala Ali, na kterého se už setsakramentsky těším ve třetí sérii True Detective. Dohromady tvoří zajímavou a sympatickou dvojku, která si sice ze začátku úplně nerozumí, ale postupem času si k sobě najdou cestu. Ano, zní to jako hrozný kýč. A vlastně i je. Ale je to tak hrozně příjemný, že to vlastně nevadí, obzvlášť i s ohledem na to, že to je podle skutečné události. Vtipné, zábavné, podmanivé. Plus slyšet mluvit Vigga tím typickým mafiánským dialektem, místo toho medového aragornovského hlasu, je prostě k nezaplacení.
-
70%
-
75%
-
60%
Nevěděl jsem jestli se na to mám vůbec podívat. Z popisu filmu mi totiž nevychátelo nic zajímavého, protože jsem spíše na akční filmy a navíc filmy, které nějakým způsobem "řeší" rasovou otázku, tak ty už mne nebaví vůbec. Nicméně jsem se nechal přemluvit a myslím, že mohu směle říci OK. Film byl pro mne zajímavý hlavně tím rozdílem mezi obhroublým italem a jemným klavíristou, který je úplným opakem. Ale jinak, díky výše popsanému, nic moc.
-
80%
Je skoro až neuvěřitelné že vidíte film který zobrazuje Ameriku šedesátých let, kde se dějů takové nesmysli jako je to, že exestují podniky pouze pro lidi tmavé pleti. Jakoby záleželo na barvě karoserie auta a ne na tom jak auto jezdí a co má pod kapotou. A navrch vidíte, že se to ani za půl století moc neposunulo v té zemi splněným přání. Je to smutné ale film je moc hezký
-
90%
Tvůrci česko-slovenského Tlumočníka by se měli podívat na Zelenou knihu, aby zjistili, jak se má točit road movie o dvou naprosto odlišných lidech, které společná cesta naučí jednoho o druhém víc, než by si dokázali představit. Viggo Mortensen musel spořádat spoustu jídla během natáčení a byl tak věrohodný, že jsem po asi šesti letech dostal pořádnou chuť na kyblík z KFC, mimochodem jedna z nejlepších scén celého filmu poukazující na rozdílnost obou postav. Mahershala Alí dostal podle mě nezaslouženě sošku za Moonlight a tentokrát možná nezaslouženě vyjde naprázdno. A je to velká škoda.
-
85%
-
85%
-
30%
Velice krotký film, který mě sice nijak neurazil a řemeslně byl v podstatě bez chyby, ale ta nuda! Herectví velice dobré, především Viggo opět nezklamal, ale i přesto všechno, že šlo o formálně zvládnutý projekt, mám problém s nulovým přesahem, myšlenkovým vzduchoprázdnem, sázkou na jistotu, "uměleckým" konformismem, neochotou zpracovat věc osobitě, autorsky. Bohužel také ukázka toho, jaké filmy mají šanci u akademiků rozhodujících o tak významných věcech, jako je udělení Oscara. Ve smyslu další kariéry tvůrců, pro které je to většinou vstupenka do velkého světa, dnes už ne tolik prestižnosti ceny jako takové, která časem vyčpěla.
-
75%
-
95%
Film o rasismu, který můžu. Oběť rasismu, převzdělaný a humánní černoch, se v jistou chvíli ocitne v roli samotného rasisty a vlastně celý film tak nějak balancuje na hranici rasimus a snobismu svým jemným opovržením nad méně kulturně obohaceným svým okolím. Je to vlastně takový milý filmek plný krásného italského akcentu v angličtině. Nenudil jsem se. Díky.
-
80%
-
90%
Velmi příjemným způsobem zpracovaná problematika o rasové nenávisti v USA (stále bohužel aktuální), kde se přímočarý příběh o dost nepříjemných věcech opírá o skvělé herecké výkony. Film je plný i neprvoplánovaného humoru, což lze přisoudit určitě nejen scénáři, ale i překvapení na režisérské židli, kterým je Peter Farrelly, autor mnoha méně či více povedených komedií hrubšího zrna.
-
95%
-
90%
-
90%
-
80%
-
85%
Zelená kniha je snímek u kterého jsem si zaplakala a také se zasmála z plných plic. Snímek, který si na nic nehraje a při tom má ty nejvyšší filmové ambice. Předávání Oscarů dokázalo, že v sobě Zelená kniha skrývá víc než jen příběh o přátelství dvou rozdílných mužů. A že to není zcela podle pravdy? To vem čert, ja se bavila
-
75%
-
60%
Marně dumám, proč bych se na tenhle film měl ještě někdy podívat znovu, nebo proč ho někomu doporučit... Dobré řemeslo, děj shrnutelný jednou větou, několik málo gagů (KFC??) a zcela očekávatelný konec. Mahershala Ali je vynikající herec, ale tady nepředvádí nic výjimečného, stačí srovnat už jen s tím, jak exceluje v True Detective III.