71%
Ještěr
Nichols, drsný detektiv z Nové Anglie, neochvějný ve své honbě za případem, kde nic není, jak vypadá, postupně začíná ztrácet iluze týkající se jeho vlastního života.

Recenze: Ještěr

Kinobox.cz
80%

Hypnoticky vyprávěný Ještěr uspokojí i příznivce náročnějších severských detektivek, ačkoli jeho forma reflektuje či překrucuje hlavně hollywoodská schémata. Benicio Del Toro ztvárňuje silného protagonistu lapeného ve vlastních výčitkách a podezřelých machinacích, přičemž jedna nástraha úzce souvisí s tou druhou. Dostát pracovním povinnostem stojí mnohem víc než jen nalézt vraha, a přestože na klasiky žánru se film nechytá, jako plíživý napínák s retro vizuálem je suverénní.

29 898 bodů
7
Opravdu slušná kriminálka. Diváka nechává dlouho tápat, přitom vyústění není nakonec nic extra. Bohužel slabou stránkou filmu je herecké obsazení, žádná z postav vyjma hlavního hrdiny v podání Benicia Del Tora není výrazná a stejně tak je to s hereckými výkony. Nejlepší na celém filmu je až skandinávsky mrazivá atmosféra, výborný soundtrack a ozvučení celkově.
8 615 bodů
0
Ještěr je film, kterej nejspíš lze zkouknout bez toho, aby se divák začal vyloženě nudit, ale současně není žádný důvod ho vidět (pokud tedy člověk netouží po pěně dní), protože nenabízí nic pozoruhodného. Jedná se totiž o bezpředmětnou detektivku, která není obsahově (příběhem, psychologií postav ani tématy) zajímavá a chybí jí i jakýkoliv pamětihodný moment. Atmosféra je chladná a tempo volné, čímž film připomíná severské kriminálky nebo Fincherovo "Muže, kteří nenávidí ženy" (což je slabej Fincher, ale furt lepší než tohle). Charisma Benicia Del Tora je sice patrné, i když nemá moc co hrát, ale samo o sobě film neutáhne. Postavy si cestu k srdci diváků spíše nenajdou, protože jsou příliš nevýrazné a zaměnitelné. Vyšetřování případu je nudné, protože scénář není dobře vystavěn. Protagonistovi jsou prakticky všechny odpovědi předány na flashce. Působí to, že scénárista nevěděl, jak napsat/vystavět detektivku tak, aby byla napínavá a poutavá a šlo tam o víc než jen to, kdo to udělal (…což je divákovi jedno, protože k oběti nemohl mít vybudovaný žádný vztah, tak proč by pak teda zrovna tohle mělo táhnout děj?) Když si poté protagonista uvědomí, že jeho policejní parťáci jsou zkorumpovaní, tak nastane moment, kdy by měl ukázat, kým vlastně doopravdy je, skrze to, jak se k tomu rozhodne postavit. V příběhu je lehce naťuknuto, že v minulosti o korupci u policie mlčel. Navzdory tomu, že film má 135 minut, tak ale scénář se jeho psychologií příliš nezabývá, což způsobilo, že jsem s protagonistou nebyl sžitý a jeho morální dilema na mě tedy nedoléhalo. Vzhledem k tomu, že vedlejší postavy (parťáci od policie) byly ještě méně zajímavé než protagonista, takže jsem neviděl důvod, proč bych divák neměl hlasovat pro rozkmotření a přestřelku (která však nestála za nic), aby se ve filmu aspoň něco stalo. Pro mě tedy žádné dilema nevzniklo, protože mě scénárista nedostal na stejnou vlnu (je úkolem scénáristy, aby s látkou pracoval tak, že v kýžený moment vzbudí kýženou reakci). Ačkoliv to k tomu dilematu celé spěje, tak ono vlastně nemá žádný rozměr. Přitom se nabízí řada otázek, na něž by mohl příběh předkládat odpovědi: Co udělat, když se vaši přátelé ukáží být někým jiným? Co pro protagonistu znamená být policajt? Proč by měla být vazba k zákonu větší než vazba k přátelům? - Film však s těmito motivy nepracuje, ačkoliv celý působí hrozně seriózně. Reálně se v něm však jen odehraje nějakej bezvýznamnej děj, kterej si nezasluhuje žádnou zvláštní pozornost. Typická netflixovská rychlokvaška.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů