Profilový obrázek

TheSompeque

Komentáře 191

Od nejnovějších
  1. Barbie
    Barbie (2023)
    8
    Nečekal jsem po Oppenheimerovi od Barbie tolik, ale byl jsem příjemně překvapen. Šel jsem na film kvůli tomu, že to byl od začátku meme, ale vyklubala se z toho poměrně chytrá (místy infantilní) satira na kritiku společnosti a patriarchátu. Poměrně oku líbivá oddechovka. Ken je doslova já.
  2. Oppenheimer
    Oppenheimer (2023)
    9
    Oppenheimer je tříhodinový vodopád povedených dialogů, který má tak rychlé tempo, co ne každému sedne. Koho baví spíš filmy plné akce a zdlouhavé rozhovory ho nudí, Oppenheimer není pro vás. Ale pro vás ostatní? - 3 hoďky utečou ale jako voda a film vám nedá prostor nudit se. Po Tenetu si Nolan u mě spravil reputaci. Doslova dechberoucí záběry, parádní herecký výkony (Hlavně Murphy a Downey Jr.) a nečekaně poměrně komplexní příběh. Na tohle rozhodně do kina.
  3. Indiana Jones a nástroj osudu
    Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
    7
    Vždycky mě fascinoval příběh učitele archeologie, který po přednášce vezme klobouk, bič, Colt a vyrazí na dobrodružnou výpravu. Po legendárních Dobyvatelích, brutálnímu Chrámu, mé oblíbené Poslední křížové výpravě a underrated Křišťálové lebce se Indiana Jones vrátil naposled na stříbrné plátno. Už u 15 let Křišťálové lebky bylo na pováženou sledovat postaršího Harrisona Forda, který mydlí soupeře bez ohledu na věk. Ani v Nástroji osudu tomu nebylo jinak. Přesto se tvůrci více snažili udělat z osmdesátiletého herce zranitelnější cíl, který už nemá energii na to, aby se vypořádal s celou armádou sám. Náckové jsou holt s Indym spjatí, takže i přes fakt, že se děj odehrává v 60. letech, Indy jim opět čelí. Sázka na jistotu, ačkoliv bych radši viděl něco z tématiky studené války ve stylu Kříšťálové lebky. Po stránce příběhu je to dost podobný s předchozím dílem - má to skvělý momenty, dialogy, chemii mezi postavami, ale pak přijde ten bodu zlomu, kdy v uvozovkách přízemní příběh jde do absurdního extrému, který vypadá prazvláštně, bizarně a naruší tak téma zbytku filmu. Je to škoda, protože jsem si film z velké části užíval, ale ten konec byl na mě trochu moc. Ale předem říkám, mohlo to dopadnout hůř a jsem rád, že nakonec závěr filmu nebyl tak sentimentálně klišovitý, jak to zprvu vypadalo, že bude. Postavy jsou ve filmu vyloženě povedený. Jonesova kmotřenka Helena je sympatická a přes asi dva momenty, kdy řekla, že je silná a nezávislá a v další scéně zase Indyho poučila o něčem, co by asi měl znát, vážně zábavná parťačka. Dále Teddy, což je takový méně otravný Short Round z Chrámu zkázy byl taky fajn. Bál jsem se, že kluk bude fungovat v ději jako takové to otravné dítě, co poučuje zkušenější starší a dělá si srandu z jejich věku, ale tady to naštěstí nenastalo. Na druhou stranu, jeho postava není tak výrazná a kdyby se vystřihla, ani byste si toho nevšimli. Záporák, nacistický doktor Voller, kterého hraje Mads Mikkelsen, jsem si užil dost. Když se nad tím zamýšlím, ve filmu není snad žádná postava, která by byla špatná, což je vzácnost. Teď bych přešel k problémům, kterých je kupodivu pomálu. První půlhodinka je to, na co byl film nejvíce promován - osmdesátiletý Ford je digitálně omlazen, aby vypadal mladě a úvod filmu se tedy odehrává ještě během druhé světové války. Autoři se snažili o určitý závan nostalgie, který zabral jen částečně. Digitální omlazení moc dobře nefungovalo, málokdy to působilo přirozeně. Co hůř, celý úvod se odehrává v noci, takže nejen, že pořádně nevidíte omlazeného Forda, ale ani pomalu nevíte, jestli koukáte na něj, nebo na někoho úplně jiného. Chápu, že chtěli pomocí tmy zakrýt nedokonalé CGI, ale když v té tmě stěží rozeznám na co koukám, tak si horko těžko dokážu užít akci. Neříkám nic, vrátit herce do jejich dřívějších let je fascinující a má to rozhodně využití, ale tady to působilo spíš rušivě. Akce je filmu více než dost. Možná až zbytečně moc. Když už nějaká taková scéna započne, trvá někdy až zbytečně dlouho. Neříkám, že jsou akční sekvence natočené špatně, to vůbec ne, ale jejich dávkování a délka by mohla být trošku skromnější. A ten konec. Jak jsem psal v úvodu, po vzoru Křišťálové lebky se film tři čtvrtiny filmu drží poměrně kvalitního akčního dobrodružného tempa, které působí i jakž takž reálně, ale až do bodu, kdy to přejde do absurdních rovin a akorát to tak pokazí dojem z celého filmu, který jsem si jinak naprosto užil. První tři filmy nechci ani srovnávat, ale když si vezmu Křišťálovou lebku a Nástroj osudu, užil jsem si víc letošní film. Nabízí víc zajímavých postav, poutavějších prostředí a akčních sekvencí, které neobsahují CGI opice. Takže za mě takových 7/10. Nezklame. Nenadchne. Ostudu sérii rozhodně nedělá. V moderních dobrodružných filmech rozhodně ten lepší.
  4. Bullet Train
    Bullet Train (2022)
    9
    Vezměte Kill Billa, šlehněte ho s klasickými akčňáky z počátku milénia, přidejte Tarantinovský um pro dialogy a vyjde vám Bullet Train. Dlouho jsem se nebavil (a nezasmál) u akčního filmu. Na to, že se tenhle kousek odehrává (nečekaně) ve vlaku, funguje to skvěle a nepůsobí to nikdy vyčerpaně. Herecký výkony u všech parádní. Neměl jsem takový očekávání, čekal jsem béčkový film a dostal jsem hidden gem z minulého roku. Koukněte, nebudete litovat.
  5. Sirotek: První oběť
    Sirotek: První oběť (2022)
    2
    Po solidní jedničce přišla po letech dvojka. Už nemá ten moment překvapení, který měl první díl, takže se celá atmosféra vytratila a místo toho máte extrémně průměrný, až podprůměrný horor, který ničím nezaujme. Ztráta času, radši mrkněte na jedničku.
  6. Velryba
    Velryba (2022)
    10
    Řeknu to hned. Není to pro každého a rozhodně to není film, u kterého se budete smát, spíš naopak. Velryba je silná dávka deprese, emocí a ponurého příběhu s poměrně jednoduchou linkou, která je ale plna silných momentů. Sledujeme Charlieho, bývalého učitele angličtiny, který opustil svou rodinu včetně malé dcery kvůli příteli, o kterého přišel. Kvůli jeho ztrátě Charlie se uzavřel do sebe a začal se přejídat. Najde cestu zpátky ke své rodině? Bude o to ta rodina vůbec stát?
  7. Halloween končí
    Halloween končí (2022)
    0
    CO. TO. SAKRA. BYLO? Já jsem člověk, který má rád horory. Moc se u nich nebojím, takže se přinejhorším bavím nad tím, jak jsou ty filmy plné klišé a předvídatelných událostí a zvratů. Takže se i když je to z pohledu scénáře totální odpad, tak se málokdy stane, že by se mi nelíbilo. Ale Halloween Ends tohle změnilo. Po fenomenálním Halloween 2018 přišlo slabší, ale pořád koukatelný Halloween Kills. A jelikož tenhle reboot trilogie, který ignoruje všechny díly, co se natočily po úplně prvním filmu Halloween z roku 1978, potřebuje nějaký závěr, tak vyšel letos DOUFÁM poslední díl a to Halloween Ends. Halloween jako filmová série má momentálně 12 filmů, z čehož vyloženě dobrý jsou první dva, pak první od Roba Zombie a pak Halloween 2018. Jste zmatení? Nedivím se, série má solidní problém s nějakou celistvostí. Nějaké díly na sebe navazují, některé popírají jiné, další navazují jenom na první díl. Jo... je v tom krapet bordel. Takže tvůrci museli přijít s něčím novým, co by diváky překvapilo a dalo to už tak moc vyčpělé sérii nový dech. A tím novým přístupem bylo to, že se tvůrci totálně vykašlali na fanoušky Halloweenu, Michaela Myerse a všeho, co Halloween dělalo Halloweenem. Ve filmu je představena postava Coreye, dvacetiletého kluka, který během hlídání omylem skopne malého kluka z dobrých tří pater na zem, kde pochopitelně zemře. Coreye nesnáší celé město, ale nakonec najde útěchu a vztah ve vnučce Laurie. (Ano, ta ženština, co je v Halloweenu od vůbec prvního dílu.) Corey je šikanovaný, parta generických šikanátorů ho shodí z mostu a myslí si, že je mrtvý. Co netuší je to, že pád přežil a že ho jakási postava odtáhla do kanálu. A tou postavou je nikdo jiný než Michael Myers. Ano, asi až po hodině filmu se konečně dostane taková malá vedlejší postava na scénu, hurá. Stárnoucí Myers, který zevlil čtyři roky po událostech Halloween Kills, ochmatá Coreye a tím mu předá (nejspíš, ve filmu to působí fakt zvláštně) něco jako schopnosti a chtíč zabíjet. Corey získá sebevědomí, párkrát vyděsí Laurie, která od té doby má strach o svou vnučku a nechce, aby se bavila dál s Coreyem, protože jí připomína Myerse. Mezitím se odehraje pár pseudo-romantických scén mezi tou vnučkou a Coreyem, který však po rande zajde kuchnout pár lidí. A aby to byl Halloween, aby diváci náhodou nezapomněli, tak má za kámoše Myerse, který mu dělá doslova poskoka. Ano, ten dominatní osamělý vrah je teď zabíjecím asistentem nějakého kluka. Parádní. Corey zabije všechny lidi, co mu nějakým způsobem ublížili, a následně se rozhodne zabít i tu poslední - Laurie. Ta je na něj ready, předstírá, že se chce sama zastřelit, což se zdá poměrně pochopitelné, protože jí doslova celé město nenávidí. Bum prásk, Laurie postřelí Coreye, který doslova ukradl Myersovi masku. (Jen chci připomenout, že v minulém díle Myers doslova zabil 20+ lidí sám během asi tří minut v jedné scéně, ale tady mu dělal problém jeden týpek. Corey leží na zemi postřelený a pak zandá něco ve stylu, že když nemůže mít tu vnučku, nebude ji mít nikdo. A pak se sám podřízne. V ten moment přijde vnučka, vidí mrtvolu svého BF, naštve se na Laurie, protože si myslí, že ho zabila, a jde pryč. Mezitím se do domu dostane skutečný Myers, chvíli bojuje s Laurie, ta ho přišpendlí noži ke kuchyňské lince, podřízne ho s asistencí vnučky, která se nakonec vrátí. Pak s celým městem odvezou Myersovo tělo na vrakoviště, hodí ho drtičky odpadů. Hurá, konec, titulky. xD V tomhle filmu reálně nic není udělané dobře. Film je všude promovaný jako epický závěr série, kde se utká Myers a Laurie. Spolu tihle dva mají screentime tak 5 minut z těch dvou hodin filmu. 95 % času je věnováno Coreymu a vnučce Laurie a jejich romanci, která prostě nefunguje, nepůsobí přirozeně. Pak ta celá myšlenka toho, že Myers předá tu moc na Coreye je sice jako nápad dobrý, v Pátku 13. se stalo něco podobného, ale i tam to bylo udělané líp. A to je co říct. Tady Myers působí vážně směšně a je zoufalé od tvůrců, že se báli ohlasů a radši veškeré trailery a plakáty zabíraly hlavně Myerse a Laurie, ačkoliv o tyhle dva ve filmu reálně nejde. Jsou spíš na pozadí a nemají zas tak zásadní vliv. Jestli mám něco pochválit, bude to náročné, tak možná vizuál. Soundtrack docela nic moc, hlavní téma je reálně jenom u titulků. Ve zbytku filmu nic zapamatovatelného. Co se týče brutalit, tak jako jo, krví a násilí se nešetřilo. Ale kdybych se chtěl dívat na tupý krvák, radši se podívám znova na Žižku. Nečekal bych, že by mě horor jako Halloween unudil. Ne, tohle se vážně nepovedlo a jsem rád, že Halloween skončil. Tohle byla čirá bolest. Odpad.
  8. Mimořádná událost
    Mimořádná událost (2022)
    10
    Po skvělé české komedii (jo, tohle spojení se jen tak nevidí) Vlastníci přišel režisér Havelka s filmem na podobném rázu. Stejně jako Vlastníci se i Mimořádná událost odehrává z velké části v jedné místnosti, tentokráte v motoráčku, který se během cesty porouchá. Strojvedoucí vystoupí, avšak netuší, že se vlak sám rozjede. A to bez něj. Cestující, kteří jsou každý sám za sebe originál a svébytná osobnost, se postupně dozví, v jaké prekérní situaci jsou. Přežijí nebo si nějak poradí? U českých filmů často trpí scénář a téma samotného filmu, ale Mimořádná událost exceluje snad ve všem. Vážně skvělá, zábavná nevšední podívaná. Je to na Netflixu, tak na chvíli vypněte toho Jeff Dahmera a dejte si radši něco kvalitního. Třeba Mimořádnou událost. Stojí za to.
  9. Jan Žižka
    Jan Žižka (2022)
    4
    Tak jsem se konečně dostal k Žižkovi. Na film jsem šel s očekáváním, že dostanu americkou patetickou slátaninu, kde se budou LARP bojovníci mlátit meči a občas zahlédnu nějakou tuzemskou lokalitu. No a musím říct, že se moje očekávání splnilo. Film se odehrává v roce 1402, tedy v době, kdy o Žižkovi víme max to, že byl žoldnéřem, takže měl režisér poměrně volnou ruku s tím, jak postavu husitského vojevůdce využije. Zápletka se točí kolem nějaké Kateřiny. (Snažil jsem se najít reálnou předlohu, prý šlo o příbuznou francouzského krále, což byl v té době Karel VI., ale žádnou Kateřinu, co by na to seděla, jsem nenašel. Tak hlavně, že měl Jákl odborníky na historii :) ) Kateřina je snoubenka Jindřicha z Rožmberka (historický spoiler: ne, nebyla) a Žižka je osloven, aby ji unesl, protože Rožmberk vydírá krále Václava IV., protože mu ten opilý bambula, co se koupe s lazebnicemi, dluží peníze. (Jo, je to krapet složitější, já sám jsem se v tom moc nevyznal a to jsem na Václava psal bakalářku.) Film je založený hlavně na soubojích, které jsou z většiny fakt povedené, hlavně ten první s vozovou hradbou. Naproti tomu finální bitva, která by asi jako měla být jó epická, tak je sestříhaná tak hloupě, co vteřina to střih, že se nevyznáte v tom, co se vlastně sakra děje. Nemluvě o trendu "haha, teď budu klepat s kamerou, to bude vypadat parádně." Ne, vypadá to, že kameraman má solidní klepavku. Takže ano, pro fanoušky akce vyloženě skvělá podívaná. Lítají šípy, sekají se ruce, probodávají se těla, věší se děti, hryžou se frňáky, sekají se hlavy. Vyloženě brutalitky, které v české produkci nemají obdoby. Na druhou stranu je docela s podivem vidět, že co se týče k velkoleposti, tak ty souboje působí mnohem komorněji než třeba ve Vávrově trilogii z 50. let. což není na škodu, o to lépe se dokážete soustředit na konkrétní duely. Brutalitou se rozhodně nešetřilo. Na čem se ale zatraceně šetřilo byl scénář. Jo, souboje parádní, ale samotný příběh je dost o ničem. Film se snaží místy o zpomalení a menší navození romance, ale moc se mu to nedaří. Když se snaží být film vážný, nefunguje to. Celou dobu očekáváte finále, kde dojde k nějakému velkému rozuzlení, kdy se konečně stane něco, na co čekáte celý film a nakonec dojde k tomu nejlínějšímu a nejvíc klišé konci, kdy si uvědomíte, že byl vlastně celý děj, veškeré události, k ničemu. Patetické finále, Kdož sú boží bojovníci a konec. Nic víc. To vždycky potěší po dvou hodinách sledování. Lokace byly v jádru čtyři. Les, lom Velká Amerika, Praha a náhodné hrady. Samozřejmě všude bláto, šedý medieval filtr, bez něho by to nešlo. Až na tu Ameriku, která měla představovat Itálii, to docela působilo věrohodně. Holt tvůrci měli štěstí, že byly kulisy už hotové a nemusí se projevit jejich odbornost při tvorbě autentického prostředí. Protože to se u kostýmů nestalo. Jákl byl tak svědomitý v tvorbě autentického středověku, že se ani nepodíval do hry svého kámoše Vávry, Kingdom Come Deliverance, kde by viděl, že v té době (a nejen té) se nosilo dost pestrobarevné oblečení. Ne, Jákl se drží hollywoodského středověku, takže místo barevných tunik nosí postavy ve filmu de facto špinavé pytle od brambor. Nemluvě o detailech, že třeba ta Kateřina nemá žádný účes, žádný drdol, nic. Prostě rozpuštěné vlasy, protože proč se držet iluminací z té doby, když už je máme, že jo. A to, že Žižka ve filmu používá takovou zubatou dýku ze 17. století, kterou se lámaly čepele, to ani nekomentuju. Prý se Jáklovi líbila, tak jí tam dal. Ale abych jenom nekřivdil, Kumáni, Zikmund a Václav měli docela dobře udělané kostýmy. Ale to je tak všechno. Jsem z toho všeho takový rozpačitý. Akce byla sice parádní, občas vidět známé tváře z dějin nebo lokality bylo fajn, ale to je tak všechno. Film je propadák v Americe, skoro nikdo na něj nechodí, v Česku diváky ničím nepřekvapí a znalejší historie možná tak namíchne. Jde vidět, že tenhle film byl dělaný pro Američany, aby poznali, že nějaká malá zemička v Evropě má daleko zajímavější historii než oni, (což máme, trhni si, Ameriko) ale jelikož je to absolutně nezajímá, tak se nic nezmění. Ani se nedivím, protože v angličtině se tenhle film jmenuje Medieval, což moc pozornosti nepřiláká. To se bude skvěle googlit. To musel vymyslet opravdový koumák. Jak jsem už zmínil, film má vážně dobrou akci, ničím jiným nepřekvapí. Herecké výkony to nezachraňují, zahraniční hvězdy krom představitele Žižky mockrát neuvidíte a Roden, který hrál Václava a na kterého jsem se těšil nejvíc, má tak 8 minut screentime. Film mě nezklamal, nenadchnul a nepřekvapil. Vážně nevím, kde je ten 450 milionový budget. Asi šel na plat cizích herců a CGI lva, fakt netuším.
  10. Elvis
    Elvis (2022)
    8
    Asi nejlepší z těch všech možných filmů o kapelách/zpěvácích. Začátek je sice trošku chaos, střihač se docela vyřádil, ale pak se to uklidní. Má to občas některý theatrální až přehnaný scény, ale kupodivu v kontextu fungujou. Někomu asi nebude sedět styl vyprávění, který tak nějak skáče a není to nějaká souvislá podívaná, ale za mě spokojenost. Oproti třeba Bohemian Rhapsody to má aspoň nějaký příběh, který je zábava sledovat. Že to má skvělý audiovizuál není třeba zmiňovat. Fakt mě to překvapilo, jak dobrý to je. Je to na HBO Max, tak mrkněte, na necelý tři hodiny máte o zábavu vystaráno. Jo a nejlepší postava není kupodivu Elvis, ale jeho manažer, kterého hraje dost namaskovaný Tom Hanks.
  11. Obi-Wan Kenobi
    Obi-Wan Kenobi (2022)
    8
    Disney dodalo další seriál ze světa Star Wars, který sází podobně jako Book of Boba Fett na jistotu. Vrátilo legendární postavu Obi-Wana Kenobiho v podání Ewana McGregora na plátno. Stál seriál Kenobi za to? Seriál má šest epizod, které dají dohromady nějaké 4 hodiny a půl poměrně sledovatelné podívané, kde si užijete každou scénu se strárnoucím Jediem. Naštěstí se děj netočí jenom na hroudě písku jménem Tatooine, takže o varietu prostředí nebude nouze. I když je pravda, že po vzoru Marvelu se tvůrci rozhodli většinu nových planet hodit do tmy, takže si jejich vizuál úplně nevychutnáte naplno. Příběh je extrémně jednoduchý a nehraje si na něco promyšleného. Někdo někoho unese, Obi-Wan ho jde zachránit, konec. O předvídatelnosti děje tady nemá cenu se rozepisovat vzhledem k tomu, že víte, jak ty postavy dopadnou. To ale neznamená, že seriálu chybí napětí a akce, u které byste se o postavy nebáli. Ale zkrátka to nefunguje tak dobře, když si vlastně v hlavě řeknete, že ta postava přece nemůže umřít, když v dalším filmu/seriálu přece žije. Akce je většinu času docela fajn, scénář v prostředních epizodách extrémně pokulhává a některé scény jsou vyloženě dementní. Toho si všimne i člověk, co reálně Star Wars nezná. Klasické filmové problémy ohledně teleportujících se lidí na místa, kde by doslova neměli být, slepí stormtroopeři a další věci, co naprosto postrádají logiku a já se divím, že se nad tím tvůrci líp nezamysleli a neřekli si sami, že scéna XY nedává absolutní smysl. Čeho si ale nevšimne běžný divák jsou věci, které narušují kontinuitu událostí, které se mají v budoucnu v příběhu teprve stát. Tvůrci šli až tak moc fanouškům na ruku s tím největším fanservisem, že tomu bylo místy až na škodu. Jasně, furt ty konkrétní scény vypadají dobře, možná tady zbytečně rýpu, ale kurňa, když víte, co se má v budoucnu stát mezi jistými postavami, tak to prostě nejde jen tak odpustit. Jinak vizuál nebyl tak výjimečný. Často působí spíš jako fanfilm, nejspíš většina budgetu šla na plat Ewanovi. Takže vizuál planet moc nezaujme a když už by se mohlo zdát, že by se na designu tvůrci mohli vyřádit, šup to hodit do tmy, takže nevidíte doslova nic. Supr no. Vrátí se postavy, některé dokonce včetně svých původních herců, což bylo fajn. Nové charaktery jsou jak už je u Disney Star Wars klasikou docela nezajímaví, nevýrazní a nejspíš je za pár týdnů po zhlédnutí zapomenete. Ale postavy z předchozí SW tvorby si užijete naprosto. Takže co říct závěrem? Seriál Kenobi není něco tak přelomového, co by měl vidět každý, i když neviděl filmy Star Wars. To zatím stále přenechávám Mandalorianovi, kterého by vážně měl vidět každý. Na tohle se koukněte spíš vy, které Star Wars ještě alespoň trochu zajímá. Přivede vám to nostalgický úsměv na tváři. Má to hodně problémů, ať už jde o scénář, ale i po stránce lore. Přesto je to fajn akční jízda od začátku do konce, která se na sílu snaží udělat co největší fanservis fanouškům, kteří z toho budou unešení, nebo v alespoň částečně potěšení. Škoda prostředních dvou epizod, které jsou vyloženě špatné. Zbytek ale stojí za to.
  12. The Batman
    The Batman (2022)
    10
    Tak, jak byl unikátní před lety film Joker, tak stejně, ne-li víc je skvělý i tenhle kousek. Zapomeňte na předsudky o superhrdinských filmech, kde super týpci s pláštíkem dávají na frak záporákům a při tom stíhají zandávat hlášky, které se hodně zoufale snaží o humor. Ne, The Batman je vážnější, surový a drsný film, kde napětí je od začátku do konce. Co záběr, to unikát. Vážně jsem nikdy neviděl tak propracované scény, hra se světlem a stínem (s tím hlavně) je tady dokonalá. Autorům se podařilo udělat pořádně ponurý a temný Gotham. Bez hudby by to nebylo ono, celý film provází jedna hlavní melodie, která se skvěle podtrhuje postavu temného rytíře a její různé alterace pro každou scénu jsou parádní. Má to skoro tři hodiny, ale já jsem si přesto přál, aby nikdy nepřišlo finále, což se mi u filmu nikdy nestalo. Při titulcích jsem si začal postupně uvědomovat, kolik událostí a zvratů zvládli autoři vtěsnat do jednoho filmu. Všechno do sebe perfektně zapadá a vy jenom s napětím sledujete, co se stane dál. Před premiérou si většina lidí dělala srandu z Pattinsona, že „lmao, tenhle upír ze Stmívání má být Batman? To nebude fungovat.“ Tak moc se mýlili. Pattinson dal charakteru chladnost a tajemnost, kterou má v komiksech. Byl přesně tím Batmanem z komiksů, kterého si fandové přáli. Jde z něj strach. Stejně tak i ze Hádankáře, který na první pohled vypadal směšně, ale nakonec se z něj vyklubal zatraceně děsivá postava. Na to, jak miluju Temného rytíře s Christianem Balem, tak musím říct, že ho i The Batman dokázal překonat. Sakra, tohle bylo naprosto skvělý.
  13. Halloween zabíjí
    Halloween zabíjí (2021)
    6
    Po několika měsících jsem si zašel do kina, Duna mě nezajímá, takže jsem si vybral radši očekávané pokračování slasheru Halloween 2018 s tím nejtrapnějším názvem - Halloween zabíjí. To musel vymýšlet opravdový koumák. No a jaký to bylo? Jestli se vám líbil předchozí díl jako mně, tak budete nejspíš zklamaní. Scénář pokulhává, ke konci ani nedává smysl, nemělo to daleko k LIDL béčkovým hororům alá Chata v horách. Flashbacky do roku 1978, kdy vyšel první Halloween film byly věrohodně udělaný, kdyby to nebylo točené moderní kamerou, nepoznal bych rozdíl. Ale ten konec filmu. Ten konec byl vyloženě k smíchu. I když si tady víceméně stěžuju, furt to stojí za to se podívat, audiovizuálně to je skvělý, jen ten scénář to shazuje dolů.Pořád je to lepší než odpady typu V zajetí démonů a podobně. Pokud nemáte vysoké nároky, tak asi fajn podívaná. Masakry jsou nápaditější oproti minulému dílu, furt si to drží tu ikonickou atmosféru jak ze 70. let, je dáván prostor více postavám, takže se to už netočí jenom kolem stárnoucí Laurie, což je rozhodně fajn. Holt jsem neměl být natěšený kvůli předchozímu dílu, na který Halloween zabíjí přímo navazuje. Trošku se bojím následujícího filmu Halloween končí, kde má být zapojen koronavirus. No co, Michael masku má, takže je v klídku.
  14. Prvok, Šampón, Tečka a Karel
    Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021)
    10
    Češi moc neumí komedie. Většinou tam hodí nějakou jednoduchou zápletku, děvkaře Langmajera a extrémně trapný humor. Ale filmová prvotina spisovatele Patrika Hartla je komedie, která za to opravdu stojí. Parta kamarádů se setká po letech, pořádně se opijou a v alkoholickém opojení si dohodnou, že se každý z nich zúčastní výzvy - být nahý jednu celou minutu mezi lidmi, natočit se přitom a ten samý úkol musí udělat další člen z party, který dostane zprávu s videem. Úkol musí provést bez ohledu na tom, kde zrovna je. Ať už v práci, na pohovoru nebo během policejního výcviku. A tím to nekončí, absurdních situací je ve filmu mnohem víc. Jak asi tušíte, vtipných scén je v Prvokovi požehnaně a všechno působí přirozeně, herci si své role užívají a jde to z jejich výkonu vidět. Tenhle film mě překvapil - je českou komedií, která je vážně vtipná, což už samo o sobě stojí za pozornost. Máte-li možnost, zajděte na to. Zaručeně se pobavíte a možná vás to donutí si přečíst knižní předlohu.
  15. LIKE HOUSE
    LIKE HOUSE (2021)
    0
    Absolutní přehypovaná srajda. Vyvolení byli v minulosti populární proto, že naházíte úplně cizí lidi, kteří se neznají, do jednoho baráku a dáte všude kolem skryté kamery a počkáte, až se rozhádají. Ale Likehouse jde na to jinak - místo no name lidí dá do vily v podstatě kamarády influencery, (no, tak 3/4 z nich neznám, holt moc toho vlivu nemají.) kteří jsou z TIk Toku, takže klasický český boomer absolutně nepochopí. Banda nesympatických namyšlených troubů mě fakt nedonutí tuhle zbytečnost sledovat dál. Nemluvě o tom, že si teď každý bude říkát, že kdo má vliv na internetu (čili je influencer) je stejně namyšlený hňup jako ten blonďák co si rád dá svíčkovou.
  16. Liga spravedlnosti Zacka Snydera
    Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021)
    6
    Původní Justice League byl absolutně nudný trash. Snyder's cut je o trošku vylepšenější verze. Je to extrémně natahovaný, vůbec to neutíká, žádná spása toho filmovému omylu se nekoná. Jsou tam scény navíc, které ničemu extra nepomáhají a akorát z téhle srajdy dělají ještě delší utrpení než původní Justice League. Jinak Joker byla asi nejlepší část, což je docela smutný, lol
  17. Jan Hus
    Jan Hus (1954)
    10
    Návrat do éry, kdy Češi dělali dobré filmy jeden za druhým. Ignorujte rok premiéry, Jan Hus je jeden z nejpovedenějších českých (respektive československých) filmů. Kostýmy a kulisy jsou perfektní. Co se týče příběhu, asi by bylo zbytečné to tady vypisovat, každopádně jako poměrně věrný skok do historie se smyslem pro detail je Jan Hus naprosto ideální kousek. Kdyby bych měl udělat seznam nejlepších českých filmů, tenhle by tam rozhodně byl.
  18. Wonder Woman 1984
    Wonder Woman 1984 (2020)
    2
    Superman už je prý za zenitem podle DC a proto filmaři vytáhli Wonder Woman. Té se dočkáte asi půl hodiny čistého času z těch 2,5h hodin tohodle vizuálního odpadu, zbývající dvě hoďky jsou věnovány romantickým a prázdným pasážím, které jsou asi tak zábavné jako VR pro nevidomé. Čekal jsem, že aspoň finále bude nějaká epická bitva. Ne, ve finále se Wonder Ženština porve s kočkoholkou a pak si pokecá s Pedro Pascalem, co zrovna netočí Mandaloriana. Usnul jsem jenom 27krát.
  19. Veronika
    Veronika (2017)
    4
    Jestli si chcete dát drinking game na každé filmové klišé v hororech, pusťte si tenhle film. Absolutně ničím nezajímavý horor, který možná nějaké nováčky v žánru oslní, ale kdo jich viděl už víc, tak tu nenajde nic nového.
  20. Havel
    Havel (2020)
    4
    Co k tomu říct. Bylo zajímavé vidět Havla v jiném světle než jako absolutně bezchybného člověka. A o tom je v podstatě celý film - de facto ukázat, že i Havel v životě párkrát něco pokazil. (ten nápad o společném bydlení mluví za vše) A to je všechno. Doslova nic víc. Ten film je tak prázdný, což bych u životopisu o Havlovi nečekal. Jediný, co tohle melodrama oživuje, je Hoffman, který tam má skvělou roli, která mezi nezajímavými a nudnými postavami vybočuje. Jinak nic.
  21. Noční můra v Elm Street
    Noční můra v Elm Street (2010)
    4
    Tak špatný remake/pokračování jsem viděl naposled u Doktora Spánku. I tady se žije z originálního filmu, který je tisíckrát lepší než tahle slátanina. Z Freddyho je najednou zombie pedofil a roli Johnnyho Deppa tady převzal nějaký cápek, co vypadá, že pár dní nespal. (Ha ha) Takže nejen, že to kopíruje co se dá, ale ještě špatně.
  22. Sociální dilema
    Sociální dilema (2020)
    4
    Zbytečnější dokument jsem dloooouho neviděl. Celý to je o tom, že zhrzení bývalí zaměstnanci Googlu, Facebooku, Twitter, etc. povídají, že dle vašich zájmů na sociálních sítí se tvoří váš vlastní feed a že by se to dalo zneužít. Plus to, že lidi jsou závislí na soc. sítích. Tak a teď jsem vás ušetřil hodinu a půl blábolů., nemusíte děkovat.
  23. Krajina ve stínu
    Krajina ve stínu (2020)
    4
    Na Krajinu ve stínu jsem nešel s nějakým velkým očekáváním. Po fantastickém Šarlatánovi jsem nepředpokládal, že ho něco tak brzy předčí. A i tak jsem šel z kina mírně zklamaný. Krajina ve stínu je tak moc prázdný film. Přitom téma zní zajímavě - film o české pohraniční vesnici, která si projde obdobím před, během a po druhé světové válce. S čímž jsou pochopitelně spjaté změny režimů a vlád, které mají vliv na chování obyvatel. Tak co se pokazilo? Vždyť Češi umí (aspoň něco z mála) točit kvalitní historické filmy. Problémů je hned několik. Začal bych asi tím, že Krajina ve stínu v podstatě nemá hlavní postavu. Charaktery ve filmu jsou jedno klišé za druhým - postava co je kladná, postava co je záporná, postava co hraje na obě strany, kolaborant, vlastenec. V nemalém množství rolí se po celou dobu budete ztrácet a můžete tím pádem zapomenout na vytvoření vztahu k nějaké postavě. Spíš než jednotlivci působí postavy jako jeden velký dav. Jak mohl autor filmu zapomenout na to nejzákladnější pravidlo dramatu nebo kinematografie - pojmenovat postavy a dát jim větší nebo menší důležitost v ději. Ne, tady prostě casting nabral 50 lidí, oblékl je do kostýmů z 30. let a pár "šťastlivcům" dal možnost i něco říct. (většina z nich mi přišla jako naprostí herečtí amatéři a uvěřitelnosti jejich charakterům rozhodně nepomáhalo to, že přeříkávají své repliky jako roboti bez citu) I postavy v Nabarveném ptáčeti daly víc emocí než v Krajině ve stínu. Co příběh? Jak jsem naznačil, děj začíná krátce před Mnichovem a končí v padesátých letech. Vesnice si projde zabráním pohraničí, okupací, koncem války a lynčováním německých sousedů. Postavy převlékají kabáty a jejich povahové vlastnosti se mění od základu. Neznáte jejich motivace, natož jména. Víte jenom to, za kterou "stranu" postava kope. Nic víc. Působí to hrozně prázdně a na sílu. Takže vlastně celá pointa filmu je....? Že válka je peklo? Že lidi se mění? Že lidi dokážou měnit strany, když se jim to zrovna hodí? O to celé ty dvě hodiny šlo? Krajinu ve stínu beru spíš jako snahu natočit nějaké pěkné black&white záběry než nějaké historické drama, na které se bude dlouho vzpomínat. Radši sáhněte po starším Habermannově mlýnu, ten si vede daleko lépe.
  24. Šarlatán
    Šarlatán (2020)
    10
    Po těch všech filmových katastrofách mající v názvu "ženská," "ženy," nebo "muži," bylo poměrně velkým překvapením, že z našich luhů a hájů vzešlo něco takového jako Šarlatán. Už v počátku filmu jsem byl přesvědčený, že to bude stát za to. A stálo. Příběh se točí kolem Jana Mikoláška, který díky svým znalostem bylin dokáže léčit pacienty ze zdánlivě nevylečitelných chorob. Přiláká tak tím pozornost statisíců lidí a i těch, jejich pozornost by radši neměl. V dějové lince se objeví Mikoláškovo mladí, kde se teprve nabírá své znalosti - v těchto retrospektivních částech léčitele hraje Josef Trojan a musím říct, že jsem čekal trochu víc. Těch návratů do minulosti bylo poměrně málo. A když už, tak na malou chvíli. Vždycky se objevila nějaká zajímavá zápletka, která odhalila další kousek minulosti a pak v tom nejlepším střih na starého Mikoláška s PTSD na mladí. Přesto Ivan Trojan odvádí skvělý výkon, jeho charakter a pohled na něj se vám bude často měnit. Mikoláškova povaha není rozhodně černá nebo bílá. A to je na Šarlatánovi to nejlepší - to, že si během filmu přemítáte v hlavě jaký vlastně je a jakým způsobem se na něj máte koukat. Audiovizuálně to je skvělý. Kameraman evidentně ví jak natočit fakt dobrý záběry. Až jsem si místy říkal, že tohle nemůže být český film. (Za to možná může fakt, že většina českých filmů za poslední dekádu je extrémně špatná a trapná.) Nechci to úplně nazývat nejlepším českým filmem ever, to ne, ale troufám si říct, že Šarlatán je něco co česká filmová tvorba potřebuje. Protože špatných filmů bylo za poslední roky více než dost. Je smutné, že aby vznikl v dnešní době dobrý český film, tak ho musí režírovat Polka.
  25. Na nože
    Na nože (2019)
    10
    Režisér Johnson se do historie zapsal filmem The Last Jedi, který neměl zrovna nejlepší ohlasy. Universum Hvězdných válek mu moc nesedlo. Ale to, co byste od něj rozhodně měli vidět, je film Na nože. Jde o detektivku - děda z bohaté rodiny zemře v den svých narozenin a Daniel Craig coby detektiv je povolán, aby zjistil jak k tomu došlo. Každý člen rodiny má nějaký motiv, uvěřitelnou povahu a vztah k zmíněnému a nebude nejjednodušší najít pachatele. Tohle zní asi jako nejvíc klišé detektivka, ale Na nože je v něčem jiném a to se mi na tom hrozně líbilo. Nebudu prozrazovat víc, koneckonců bych vám zkazil zážitek a moment překvapení, takže už vám jenom závěrem chci říct, že pokud chcete zažít dvouhodinový brainstorming maratón, tak Na nože na vás čekají. Zase po dlouhé době super film.
  26. Anatomie zrady
    Anatomie zrady (2020)
    4
    Tak tohle bylo zklamání. Když už něco Češi točí, tak je to v 90% historický film. (Zbytek jsou absolutně nevtipný komedie) U těch historických jsem byl doteď zvyklý na určitou jistotu, že to zkrátka Češi umí točit a že se to nedá zkazit. Nejnovější dvojfilm Anatomie zrady mi změnil názor. Herecký výkony jsou žalostný, působí to strašně klišovitě a neupřímně. Vůbec, celý film mi přišel jako dost levná záležitost. Emanuel Moravec, ze začátku největší vlastenec a během pár minut je z něj jak charakterově, tak i politicky úplně jiný člověk? Tohle se fakt nepovedlo.
  27. Chlapec v pruhovaném pyžamu
    Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008)
    10
    Bruno je osmiletý kluk, žije v rodině jednoho z esesáků, který vede pracovní tábor. Bruno na to brzy přijde, tábor objeví a seznámí se tam se stejně starým klukem, Shmuel, který je Žid. Stanou se z nich přátelé. Vydrží jejich přátelství?
  28. Rambo: Poslední krev
    Rambo: Poslední krev (2019)
    6
    John Rambo si poklidně žije na ranči, kde si staví tunely jak z Vietnamu. Když tu náhle se musí vrátit do akce, zabije pár cápků v Mexiku a ve velkém finále připraví pasti alá Sám doma a vyvraždí celý kartel. Jednodušší film jsem dlouho neviděl.
  29. Párty Hárd
    Párty Hárd (2019)
    2
    Budu citovat jednu postavu: "Je to sračka." Kdyby to nebylo od člověka, kterého poslouchají zoomeři, tak by o tom filmu doslova nikdo nevěděl.
  30. 1917
    1917 (2019)
    10
    Když se podíváme na filmy z druhé světové války, máme opravdu veliký výběr. Všemi známé Zachraňte vojína Ryana, Železná srdce, Schindlerův seznam,... mohl bych pokračovat dál. Tohle období je zkrátka na filmy jako dělané. Navíc je pro diváky atraktivnější, jelikož o něm ví zdaleka víc než o Velké válce. Když vyšel trailer na 1917, tak jsem si uvědomil, že neznám žádný jiný film, který by se během první světové války odehrával. (Švejka budeme radši ignorovat) Zároveň jsem si pokládal otázku; jak udělat poutavý film ze zákopové války, kdy se linie posouvala byť o metr celé měsíce? Nevěřil jsem, že by mohlo být něco tak zdlouhavého natočeno a zároveň neunudit. Režisér Sam Mendes překvapil. Využil příběhu svého předka, který se bojů na frontě zúčastnil a tím vznikl film 1917. Zápletka je jednoduchá. Dostat písemný rozkaz o zastavení útoku z bodu A do bodu B. Dvojice britských vojáků se tedy vydává na cestu, která se zdá pro ostatní nesplnitelná. O nějakou komplexnost příběhu nejde. Film je naprosto geniálně zpracovaný pohled do krvavých bojů a nenechá divákovi nic skryté. A to doslova. 1917 je v podstatě natočen bez střihu. (což tak trochu není, párkrát nastane střih, ale je tak nenápadný, že si ho nevšimnete, pokud vyloženě nedáváte pozor) Už díky tomu má pro mě nesmírnou hodnotu, protože už jen samotný styl jak je natočený je nevídaný a zároveň musel být neuvěřitelně pracný. Upřímně si nevybavím film, ze kterého by na mě sála více brutálnost a surovost války, v podstatě jakékoliv, než právě z 1917. Krve se nešetřilo, výbuchy se nešetřilo, zdeformovanými těly se nešetřilo, úmrtími se nešetřilo. Co byste od první světové čekali, to tu dostanete. A tak by to mělo být v autentickém vyobrazení, kterého se ve filmu dočkáte. Audiovizuální skvost, který nemá obdoby. Do detailu promyšlené scenérie, které na sebe plynule navazují, autenticky vypadající prostředí. Zkrátka filmařský magnum opus. Bezchybný masterpiece.
  31. Syn temnoty
    Syn temnoty (2019)
    2
    Jak začít. Film se prezentuje jako superhrdinský horor což zní stejně absurdně jako přátelství mezi ženou a mužem. Jeden manželský pár z Vidlákova po několika marných koitusech vzdá snahu o dítě, když tu náhle jedné noci v lese najdou vesmírnou loď a v ní batole, které adoptují. Samozřejmě to dítě není jako každé jiné, je z něj v podstatě 500IQ kluk, který když se naštve, tak ho ovládnou jeho superschopnosti, díky kterým zabíjí. A jelikož se dostane do přítomnosti šikanujících dětí, tak nervy pracují samy. Je to klišé fest. Creepy dítě co maluje obrázky, které by v dnešní době kdejaký pseudo-umělec hodil na IG, blikající světla, hodný policista, který dostane bídu a LIDL jumpscare scény. Horory jsou vážně dead.
  32. Doktor Spánek od Stephena Kinga
    Doktor Spánek od Stephena Kinga (2019)
    6
    Začnu s klady, protože jich bylo poměrně málo. Herecké výkony jsou oproti jiným hororům na podstatně vyšší úrovni, Ewan McGregor tahá celý film. Audiovizuální stránka, stejně jako u Osvícení, je naprosto skvělá. Mno... to by bylo ke kladům, teď zápory. Většina pokračování kultovních filmů po desítkách let ve většině dopadne bídně. A Doktor Spánek není výjimkou. Vrací se postava Dannyho, toho malého kluka z Osvícení, co si po hotelu trajdal na tříkolce. Kdyby byl film věnovaný plně jemu, možná by to změnilo moje hodnocení. Bohužel se film věnoval i jistému kultu, který doslova nasával jakýsi čmoud, co vycházel z mrtvých těl. Co to do háje? To mě fakt nezajímá. Následně se objevuje prvek novodobých filmů Stephena Kinga neboli WTF momenty, kdy si říkáte co se sakra děje. To u původního filmu Osvícení rozhodně nebylo. Celý film mi připomíná nové díly Star Wars. (A ne, není to tím, že hlavní postavu hraje Obi-Wan Kenobi.) Co scéna to nostalgická vzpomínka na původní film, co vám vykouzlí úsměv na tváři. „Hele, to jsou ty dveře, co zničil Jack Nicholson. Hele, to je to bludiště. Hele, to jsou ty creepy dvojčata. Hele, nápis REDRUM.” To je všechno sice hezký, ale ve finále... je to pro nový film k něčemu? Je to spíš připomínka, která vám říká: „Hele, my jsme pokračování Osvícení, vidíte? Věřte nám, prosím.” Film působí jako masivní dojení původního filmu. Samo o sobě se jedná o filmařsky povedený kousek. Film si opět drží vysokou laťku soundtracku a ambientních zvuků, které jsou pro předchozí díl pomyslné série typické. Pokud neznáte Osvícení, pravděpodobně si to užijete, ačkoliv budete mít jako u jiných novodobých filmů na motivy Stephena Kinga plno otázek. Ale pro znalce původního filmu, což je snad každý, je to ztráta času. 3/5
  33. Tolkien
    Tolkien (2019)
    6
    Životopis o Tolkienovi na který se sice pěkně kouká, ale to je tak všechno. Obsahově to je strašný klišé. Přátelství, láska, odhodlání a další. Viděl jsem to jednou a podruhé snad už radši ani nechci.
  34. Hungry Hearts
    Hungry Hearts (2014)
    10
    Další film s Adamem Driverem, kde dostává bídu od své manželky. Tentokrát se se svou ženou poprvé setká náhodou na toaletách, okamžitě se do sebe zamilují, zandají nějaký ten koitus a narodí se jim syn. Avšak jeho matce Míně lehce jebne v hlavě a stane se z ní typická ezomamina - bojí se nečistoty, krmí syna různými pseudo-léky, olejíčky a další nezdravými věcmi. Pochopitelně to má následky; dítě neroste a vypadá to s ním zle. Driver pochopitelně nenechá syna na holičkách a snaží se ho zachránit před jistou smrtí. Povede se mu to?
  35. Star Wars: Vzestup Skywalkera
    Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
    4
    Dnes skončilo něco, co trvá již pár desítek let. Skončilo něco, co zanechalo devět epizod, dva spin-off filmy, několik seriálů, desítek videoher, stovky knih. Fenomén STAR WARS. Je dost těžké ukončit něco, co má tak dlouho historii. Měli jsme tu původní trilogii, která měla začít a skončit pouze Novou nadějí. Film měl úspěch a proto se pokračovalo dál skrze Impérium vrací úder a Návrat Jediů. Tyhle filmy by mohly fungovat samy o sobě, přesto to jimi neskončilo. Prequely. Někdo je miluje, někdo je nesnáší. Přes veškeré špatné dialogy, které se těžko srovnávají s předešlými epizodami, jsou přesto prequely něco, co dalo SW zcela nový směr, Klonové války a víceméně prohloubily život a charakter Anakina Skywalkera. A tím to mělo skončit. Jak sám George Lucas řekl, Star Wars je příběh o Anakinovi. Přesto se stalo to, co mnohé fanoušky pobouřilo natolik, že ságu STAR WARS absolutně zavrhli. Sequelová trilogie. Když se podívám na původní trilogii a prequely, vidím jejich smysl - původní trilogie je zkrátka samostatný příběh, který prequely doplňují a vytváří větší kontext. K čemu jsou sequely? Jejich důvod existence je čistě z komerčního hlediska. Disney, které získalo právo na STAR WARS značku v roce 2012, využilo a doslova vydojilo světoznámou ságu. Když se podíváme na sedmou epizodu, Síla se probouzí, vidíme de facto Novou naději, která je lehce pozměněná a ochuzená o nudnější části čtvrtého dílu, aby se potenciální noví fanoušci nenudili. Nic nového, jen přeobsazení postav, lehce pozměněný příběh, aby se neřeklo, ale zápletka téměř totožná. Následovala osmá epizoda, Poslední z Jediů, která rozpoutala hotové peklo. Nejhorší SW film, zničené postavy, nulový Star Wars feel. Od tohoto filmu mnoho lidí pokračování zavrhlo. A teď se dostávám k samotnému závěru. STAR WARS: Vzestup Skywalkera. Film, který to má všechno skončit. Poté, co předchozí díl narušil to, co J.J. Abrams začal, měl režisér dost práce, aby vytvořil pokračování. A jaké to pokračování je? Špatné. U žádného jiného Star Wars filmu jsem se nenudil. Až teď. Star Wars bylo vždycky epické, vždycky tam byl nějaký prvek kdy jste si řekli: „Wow." Tady se toho nedočkáte. Film vyloženě nudí. To, co by bylo za normálních okolností impozantní, je tady tuctové a co se týče jisté postavy, která tam byla vyloženě daná na poslední chvíli, tak i levné. Vyložený fan servis, nic víc. A tím nová trilogie žije - pouze nostalgií. A to nemluvím pouze o téhle postavě. Děj tak nějak plyne bez vlivu na vás. Střídá se scéna po scéně, planeta za planetou. Postava udělá tohle a támhleto. Nezajímá vás to. Když by umřela tahle a tahle postava, tak by vás to nějak neranilo. Ty postavy nemají charakter. Rey je ženština, která většinu svého života žila na poušti. Proč je tak silná? Proč zcela náhodou umí bojovat se světelným mečem? Proč umí pilotovat jako nikdo jiný? Jak to, že perfektně rozumí různým technologiím? Jak to, že umí jazyky, když je to doslova no name holka z pouště? Proč je tak silná? Dále Finn - jeho charakter se moc neposunul. Naštěstí s sebou netahá otravnou Rose, ale ve finále je to naprosto stejná identická postava jako v minulých epizodách - furt se snaží zachránit Rey, občas zandá nějakou hlášku s Poem a to je tak všechno. Absolutně nudný charakter. Poe se opět ukáže jako dobrý pilot... to je tak všechno. Chewbacca a C3PO jsou takové nutné pozůstatky, které nám mají připomenout „Hej, tohle je furt Star Wars, víte?" Nové postavy není třeba zmiňovat, doslova nevíte jejich jméno a jsou naprosto nedůležité a když byste je vypustili, nic tím nezkazíte. Párkrát se objeví Lando, kterého tvůrci využili opět pro potřebu fan servisu. Taky ho můžete vypustit. Nic důležitého neudělá, prostě tam jenom je. Jediná postava, která mne bavila po celou trilogii, byl Kylo Ren. I tady mě bavil. Přesto jeho výkon nezmůže nic. Nastane závěr, finální bitva mezi dobrem a zlem, zlo je poraženo, konec. Tak prázdný konec. Objeví se klišé scéna, která prostě musela být, titulky. Netušil jsem, že se po zhlédnutí deváté epizody budu cítit tak prázdně. To všechno, co jsem v úvodu zmínil, ten všechen obsah, to všechno je skončeno masivní nezajímavým závěrem, které bylo odsouzeno do záhuby už na začátku. Star Wars mám fakt rád a o to víc mě mrzí, jak se celá trilogie završila tak prázdným filmem, který mě totálně zdeptal. Star Wars pro mě nebude už nikdy stejný.
  36. Requiem za sen
    Requiem za sen (2000)
    10
    Myslel jsem, že po filmu Cesta neuvidím depresivnější film. Jak jsem se mýlil. Requiem za sen mě přesvědčil o opaku. Ve filmu vystupují tří hlavní postavy; Harry, který je závislý na drogách. Jeho přítelkyně Marion, kterou bezostyšně miluje a kterou závislost neminula. Poslední hlavní postavou je matka Harryho, Sara, která nemá manžela, její syn jí víceméně opustil a její náplní jejího mrzkého života je sledování televizních pořadů, které se na ní projeví. Do jednoho z její oblíbených pořadů dostane pozvánku, aby se zúčastnila. Nevejde se do šatů, které si chce vzít, proto začne brát léky, které sice její tělo udělají o několik kil lehčí, ale zároveň je na tom psychicky zle. Je to dost depresivní film, kdo se má zrovna dobře, tak na to snad radši ani nekoukejte. Následky jsou zaručené.