86%
The Batman
Ve svém druhém roce boje se zločinem Batman odhaluje korupci v Gotham City, která se spojuje s jeho vlastní rodinou, zatímco čelí sériovému vrahovi známému jako The Riddler (Hádankář). (InJo)

Recenze: The Batman

Kinobox.cz
85%

Reevesův Batman má každopádně daleko do tupého, výplachového blockbusteru, který stojí jen na prvoplánových atrakcích. Jde o dílo vyzrálého tvůrce, jenž se sice přiznaně a viditelně nechává inspirovat jinde, přesto ale dokáže ve finále přijít s počinem, jenž si svou existenci dokáže plně obhájit. Není to bezchybný film (mírné zkrácení by mu mohlo dodat na větší sevřenosti a lepším spádu) a nejde ani o takové bezprecedentní zjevení, jako byly ve svých dobách snímky Burtona a Nolana, určitě se ale jedná o jeden z nejlepších superhrdinských komiksových velkofilmů za posledních několik let nazpět. Případnému pokračování ve stejném stylu a se stejným tvůrčím týmem se nejen nebráním, ale vlastně si ho i dost přeju.

47 099 bodů
8.5
Po Nolanově trilogii asi nejlepší Batman (Sorry Michaeli). Trochu jsem se bál Pattinsona v této ikonické roli, ale moje obavy rozptýlil hned první trailer. Do této Noir verze se skvěle hodil. Reeves tuhle látku uchopil za správný konec a nabídl nám napínavý příběh s prvky detektivky a osobitou vizi Gothamu. Tady v podstatě není co vytknout. Batman i přes svou délku uplyne jako voda a vy při závěrečných titulcích ucítíte pocit uspokojení a to je známka, že jste viděli něco víc než jen hloupý příběh se superhrdinou s pláštěm co bojuje s bezprávím. Herci, technická stránka, scénář a režie dělají z tohohle Batmana prostě prvotřídní podívanou. Pokud milujete postavu Batmana a nejsou vám cizí filmy jako Sedm, nebo Vraždy podle Jidáše, tak jste na správném místě.
31 182 bodů
7.5
Tento Batman je hodně svérázný. Že bude Robert Pattinson s vhodně řezanými rysy spodní části obličeje vizuálně dobrým Batmanem jsem nepochyboval od začátku. I po herecké stránce se role ujal velmi dobře. Batman v roli detektiva, proti zvláštnímu psychopatovi, dočkáme se i starých známých postav ze starších příběhů, akce je však velmi málo a je "servírovaná jen po malých doušcích". Co tento snímek ztrácí v akční stránce, dohání v napětí a ponuré Gothamské atmosféře. Hudba vše pěkně dokresluje.
kunafix
kunafix
20 042 bodů
8
Konečně trochu realistický Batman - teda když nepočítám ten náraz ve fly suitu, který se ani digitálně moc nepovedl. Ale to je tak jediný zásek, pokud si vzpomínám. A když si nevzpomínám, tak už bych byl jenom rejpal. Robert Pattinson vyspěl v opravdu solidního herce a na jeho výkon si nemůžu stěžovat. A maska Batmana mu rozhodně sedne víc, než Affleckovi. Ale největší nářez je Penguin Colina Farrella - neuvěřitelná proměna a vlastně bych ho vůbec nepoznal. Což mě vede k myšlence, že klidně mohli použít někoho typově mnohem víc vhodnějšího a nemuseli se drbat s tou jeho maskou. Ale musím uznat, že ta maska byla neuvěřitelně realistická, a tak rozprašuju chválu do okolí. Také další záporák Paul Dano jako Riddler byl hustej, i když vzhledově silně připomínal postavu, kterou ztvárnil ve filmu Zmizení. Líbila se mi ta uvěřitelnost všech postav jakožto lidí z masa a krve - Batmanovy vychytávky nebyly tak cool (a neuměl ještě plachtit), ostatní postavy také neoplývají super schopnostmi nebo dokonalým vybavením a to je právě to, čím se to tak parádně liší. A samozřejmě ten děj, který připomíná spíš kriminálku bo thriller, ale rozhodně ne přeplácanou komiksovou adaptaci plnou destrukce, digitálních orgií a mega soubojů. Prostě konečně snad někdo z Hollywoodu vytáhl svou zpropadenou hlavu z prdele a začal myslet i na kvalitu, než jen na prachy. I když ani ty prachy se tady neztratí. Za mě spokojenost, která sice nedosáhla těch největších výšin, ale možná si to časem rozmyslím. Akorát si říkám, že pokud se ještě batmanovské filmy budou někdy restartovat, začne to už být opravdu okoukané...

Dodatečné informace

Původní název:
The Batman (více)