Josef Steigl: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Josef Steigl: Filmy a seriály

Josef Steigl se narodil v roce 1897. O jeho raném životě a vzdělání je známo jen málo informací. Předpokládá se, že již od mládí projevoval zájem o herectví, což ho vedlo k tomu, aby se této profesi věnoval.

Začátky herecké kariéry

Steigl zahájil svou hereckou kariéru na divadelních prknech, kde si postupně budoval své jméno. Jeho talent a oddanost herectví mu umožnily získat první role v menších divadlech, kde si osvojil základy hereckého řemesla.

Přechod k filmu

S rostoucí popularitou filmu ve 20. století se Steigl rozhodl rozšířit své působení i na stříbrné plátno. Jeho přirozený talent a charismatický projev mu umožnily získat role v několika filmech, kde zanechal výraznou stopu.

Významné role a spolupráce

Během své kariéry spolupracoval s řadou významných režisérů a herců té doby. Jeho role byly různorodé, od dramatických postav až po komediální charaktery, což svědčí o jeho herecké všestrannosti.

Osobní život

O osobním životě Josefa Steigla je známo jen málo informací. Předpokládá se, že svůj život zasvětil především herectví a umění. Jeho oddanost profesi byla patrná v každé jeho roli.

Odkaz a vliv

I přes omezené informace o jeho životě a kariéře zanechal Josef Steigl trvalý otisk v českém divadle a filmu. Jeho práce inspirovala mnoho mladých herců a jeho přínos k české kultuře je dodnes ceněn.


  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1960)
    FilmRole: hospodský
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    1
  • Chudá holka
    Chudá holka (1930)
    FilmRole: host U janotů
    Marie Růžová, nemanželské dítě, vyrůstá v rodině mlynáře Bořického. Dětství a mládí tráví se synem Bořice, Klementem. Klement prosazuje práva, stane se právníkem a ožení se s Jiřinou. Aby nezpůsobila další rozpory, Marie v noci tajně odejde do Prahy. Tam živoří jako servírka. Odolává urážkám architekta Janského, dokud se nakonec v zoufalství nerozhodne spáchat sebevraždu.
    Žánry:Drama
    80%
    Marie Růžová, nemanželské dítě, vyrůstá v rodině mlynáře Bořického. Dětství a mládí tráví se synem Bořice, Klementem. Klement prosazuje práva, stane se právníkem a ožení se s Jiřinou. Aby nezpůsobila další rozpory, Marie v noci tajně odejde do Prahy. Tam živoří jako servírka. Odolává urážkám architekta Janského, dokud se nakonec v zoufalství nerozhodne spáchat sebevraždu.
    Žánry:Drama
    2
  • Starci na chmelu
    Starci na chmelu (1964)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +3
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uplynulo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách.
    79%
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uplynulo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách.
    3
  • Poslední mohykán
    Poslední mohykán (1947)
    FilmRole: kočí
    • Prima Plus
    Majitel starožitnictví Bořivoj Kohout (J. Marvan) vládne své ženě, dvěma dcerám a synovi přísnou rukou. Je to v jádru hodný člověk, avšak přehlíží přání a touhy ostatních. Nevidí, že dcera Zdena si našla ženicha, že druhá dcera Helena se zamilovala a že vášní syna Jaroslava je plavání. Zdenčin vyvolený, inženýr Bečvář, se pokusí pana Kohouta v jeho výchovných metodách nalomit, a tak se mu vetře do přízně pod záminkou, že o něm chce napsat knihu. Skutečnou změnu však přinese Bořivojův bratr - dvojče Jaroslav, který je lesníkem a za kterého se Bořivoj v nouzi musí vydávat... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    78%
    Majitel starožitnictví Bořivoj Kohout (J. Marvan) vládne své ženě, dvěma dcerám a synovi přísnou rukou. Je to v jádru hodný člověk, avšak přehlíží přání a touhy ostatních. Nevidí, že dcera Zdena si našla ženicha, že druhá dcera Helena se zamilovala a že vášní syna Jaroslava je plavání. Zdenčin vyvolený, inženýr Bečvář, se pokusí pana Kohouta v jeho výchovných metodách nalomit, a tak se mu vetře do přízně pod záminkou, že o něm chce napsat knihu. Skutečnou změnu však přinese Bořivojův bratr - dvojče Jaroslav, který je lesníkem a za kterého se Bořivoj v nouzi musí vydávat... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    4
  • Svědomí
    Svědomí (1948)
    FilmRole: vrátný v hotelu
    Ve filmu jsou konfrontována dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to raní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    77%
    Ve filmu jsou konfrontována dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to raní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    5
  • Obušku, z pytle ven!
    Obušku, z pytle ven! (1956)
    FilmRole: sedlák
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Někdo má všechno a jiný nic. Tak už to chodí i v pohádkách. Například v příběhu o chudém muzikantovi se zlatým srdcem, který se rozdělí o poslední kousek chleba, ačkoli mu samotnému kručí v žaludku hlady. Jako odměnu za své dobré srdce dostane kouzelný ubrousek, prostírající na požádání i ty nejvybranější pochoutky. Než si jej však stačí pořádně užít, ukradne mu ho lakomý krčmář, který má všechno, ale chce ještě víc. A protože mu kouzelný ubrousek nestačí, okrade důvěřivého muzikanta i o oslíka, z něhož se sypou dukáty. Jenže nebyla by to pohádka, kdyby se nakonec všechno neobrátilo v dobré, a tak je muzikant spravedlivě odměněn a lakotný hostinský po zásluze potrestán.
    73%
    Někdo má všechno a jiný nic. Tak už to chodí i v pohádkách. Například v příběhu o chudém muzikantovi se zlatým srdcem, který se rozdělí o poslední kousek chleba, ačkoli mu samotnému kručí v žaludku hlady. Jako odměnu za své dobré srdce dostane kouzelný ubrousek, prostírající na požádání i ty nejvybranější pochoutky. Než si jej však stačí pořádně užít, ukradne mu ho lakomý krčmář, který má všechno, ale chce ještě víc. A protože mu kouzelný ubrousek nestačí, okrade důvěřivého muzikanta i o oslíka, z něhož se sypou dukáty. Jenže nebyla by to pohádka, kdyby se nakonec všechno neobrátilo v dobré, a tak je muzikant spravedlivě odměněn a lakotný hostinský po zásluze potrestán.
    6
  • Tajemství krve
    Tajemství krve (1953)
    FilmRole: hostinský
    72%
    7
  • Máte doma lva?
    Máte doma lva? (1964)
    FilmRole: Francouz
    71%
    8
  • Prstýnek
    Prstýnek (1945)
    FilmRole: venkovan
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěné v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    70%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěné v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    9
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: radní
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Tři vejce do skla
    Tři vejce do skla (1937)
    FilmRole: ospalý cestující ve vlaku
    • Oneplay
    Vincenc Babočka, bezvýznamný zaměstnanec policejní stanice, si v soukromí hraje na detektiva, přesvědčen o svých výjimečných schopnostech. Dovolená v Karlových Varech mu však zcela nečekaně poskytne příležitost dokázat, co v něm opravdu vězí. Omylem je totiž považován za mezinárodního a policií stíhaného dobrodruha Leona Webera. Rozhodne se využít záměny a odhalit Weberovy komplice, chystající krádež diamantů patřících maharádžovi z Yohiru. Podle Weberova plánu se s maharádžou seznámí v přestrojení za generála Nariškina, ale vše klape jen do chvíle, kdy se ve městě objeví skutečný Weber. Oblíbená detektivní komedie, ve které si král komiků Vlasta Burian zahrál celkem tři role.
    Žánry:KomedieKrimi
    70%
    Vincenc Babočka, bezvýznamný zaměstnanec policejní stanice, si v soukromí hraje na detektiva, přesvědčen o svých výjimečných schopnostech. Dovolená v Karlových Varech mu však zcela nečekaně poskytne příležitost dokázat, co v něm opravdu vězí. Omylem je totiž považován za mezinárodního a policií stíhaného dobrodruha Leona Webera. Rozhodne se využít záměny a odhalit Weberovy komplice, chystající krádež diamantů patřících maharádžovi z Yohiru. Podle Weberova plánu se s maharádžou seznámí v přestrojení za generála Nariškina, ale vše klape jen do chvíle, kdy se ve městě objeví skutečný Weber. Oblíbená detektivní komedie, ve které si král komiků Vlasta Burian zahrál celkem tři role.
    Žánry:KomedieKrimi
    11
  • Před maturitou
    Před maturitou (1932)
    Film
    Oktaváni se chystají k maturitě, mají však napjatý vztah k třídnímu profesorovi Klečovi, vyučujícímu matematiku. Dobře naopak vycházejí s profesorem Donátem. Nadaný student Jan Šimon sdílí podnájem s Karlem Kafkou, který má problémy s matematikou. Jan má dost času na sport i schůzky se studentkou Minervy Martou, zatímco Karel vysedává nad učením. Na školním výletě se konflikt mezi studenty a Klečem vyhrotí a Karel se rozhodne pro sebevraždu.
    Žánry:Drama
    70%
    Oktaváni se chystají k maturitě, mají však napjatý vztah k třídnímu profesorovi Klečovi, vyučujícímu matematiku. Dobře naopak vycházejí s profesorem Donátem. Nadaný student Jan Šimon sdílí podnájem s Karlem Kafkou, který má problémy s matematikou. Jan má dost času na sport i schůzky se studentkou Minervy Martou, zatímco Karel vysedává nad učením. Na školním výletě se konflikt mezi studenty a Klečem vyhrotí a Karel se rozhodne pro sebevraždu.
    Žánry:Drama
    12
  • Návrat domů
    Návrat domů (1949)
    FilmRole: Karásek, majitel klobouku
    68%
    13
  • Dnes neordinuji
    Dnes neordinuji (1948)
    FilmRole: taxikář
    Stačí prožít jednu příliš bouřlivou noc a ráno se vypaří veškeré vzpomínky. Právě to se přihodí jednomu psychiatrovi, jenž povýšení zapíjel tak mohutně, že si vůbec nedokázal vybavit, co všechno osudné noci vyváděl. Poněkud ziskuchtivé ženy se toho pokusí využít ve svůj prospěch. Pokud vám námět připadá povědomý, nemýlíte se. Poskytla jej už dříve zfilmovaná hra Olgy Scheinpflugové Okénko.
    Žánry:Komedie
    68%
    Stačí prožít jednu příliš bouřlivou noc a ráno se vypaří veškeré vzpomínky. Právě to se přihodí jednomu psychiatrovi, jenž povýšení zapíjel tak mohutně, že si vůbec nedokázal vybavit, co všechno osudné noci vyváděl. Poněkud ziskuchtivé ženy se toho pokusí využít ve svůj prospěch. Pokud vám námět připadá povědomý, nemýlíte se. Poskytla jej už dříve zfilmovaná hra Olgy Scheinpflugové Okénko.
    Žánry:Komedie
    14
  • Naši furianti
    Naši furianti (1938)
    FilmRole: řezník

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    15
  • Paklíč
    Paklíč (1944)
    FilmRole: asistent pokladníka
    67%
    16
  • Nejlepší člověk
    Nejlepší člověk (1954)
    FilmRole: muži na schůzi
    • Magenta TV
    Pětice jsou klidné, ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    67%
    Pětice jsou klidné, ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    17
  • Železný dědek
    Železný dědek (1948)
    FilmRole: mistr
    Strojvedoucí Matys zachrání za druhé světové války při náletu svou lokomotivu, které láskyplně říká Líza. Sám je při útoku zraněn. Čeká pak doma na uzdravení a na konec války a těší se, že bude znovu na opravené lokomotivě jezdit. Konečně je po válce. Matysův zeť Vojta se stane také strojvůdcem. V den narození svého syna se Vojta opije a zapomene, že má služební pohotovost. Když je pak volán k plnění povinnosti, není k nalezení. Starý Matys se nechá přemluvit, aby ho tajně zastoupil. Na trati zabrání nehodě, když zastaví odpojené vagony. Všichni se domnívají, že vagony zachránil Vojta. Ten však pod tlakem rodiny o celé věci mlčí. Matys je poslán do penze. Ještě předtím, než mu přátelé uspořádají slavnost na rozloučenou, spojí se Matys s učni a s jejich pomocí lokomotivu opraví.
    Žánry:Komedie
    66%
    Strojvedoucí Matys zachrání za druhé světové války při náletu svou lokomotivu, které láskyplně říká Líza. Sám je při útoku zraněn. Čeká pak doma na uzdravení a na konec války a těší se, že bude znovu na opravené lokomotivě jezdit. Konečně je po válce. Matysův zeť Vojta se stane také strojvůdcem. V den narození svého syna se Vojta opije a zapomene, že má služební pohotovost. Když je pak volán k plnění povinnosti, není k nalezení. Starý Matys se nechá přemluvit, aby ho tajně zastoupil. Na trati zabrání nehodě, když zastaví odpojené vagony. Všichni se domnívají, že vagony zachránil Vojta. Ten však pod tlakem rodiny o celé věci mlčí. Matys je poslán do penze. Ještě předtím, než mu přátelé uspořádají slavnost na rozloučenou, spojí se Matys s učni a s jejich pomocí lokomotivu opraví.
    Žánry:Komedie
    18
  • Červená ještěrka
    Červená ještěrka (1948)
    FilmRole: vrátný
    65%
    19
  • Pán a sluha
    Pán a sluha (1938)
    FilmRole: fanda na kopané
    V demokraticky založené společnosti přináší zděděný sluha samé potíže. Mladý, moderně založený úředník záložny neví, co si má počít s aristokraticky vznešeným sluhou, jenž jej provází na každém kroku a kterého se nemůže zbavit. Navíc se tak ocitá v nesnázích. Totiž i jeho kamarádi se na něho začínají dívat skrze prsty a začíná být jako podezřelý člověk, který má feudální manýry. Jeho okolí není totiž jasné, odkud bere na vydržování sluhy peníze.
    Žánry:Komedie
    65%
    V demokraticky založené společnosti přináší zděděný sluha samé potíže. Mladý, moderně založený úředník záložny neví, co si má počít s aristokraticky vznešeným sluhou, jenž jej provází na každém kroku a kterého se nemůže zbavit. Navíc se tak ocitá v nesnázích. Totiž i jeho kamarádi se na něho začínají dívat skrze prsty a začíná být jako podezřelý člověk, který má feudální manýry. Jeho okolí není totiž jasné, odkud bere na vydržování sluhy peníze.
    Žánry:Komedie
    20
  • Věštec
    Věštec (1963)
    FilmRole: náměstek
    65%
    21
  • Honzíkova cesta
    Honzíkova cesta (1956)
    FilmRole: muž s hodinkami
    64%
    22
  • Hlídač dynamitu
    Hlídač dynamitu (1963)
    FilmRole: Hlídač dynamitu - kontrolor
    64%
    23
  • Kam s ním
    Kam s ním (1956)
    FilmRole: domovník
    64%
    24
  • Taková láska
    Taková láska (1959)
    FilmRole: soused
    63%
    25
  • Velká cesta
    Velká cesta (1963)
    FilmRole: porter in a hotel (uncredited)
    63%
    26
  • Robinsonka
    Robinsonka (1957)
    FilmRole: Borův zákazník v dešti
    Tklivý dívčí románek Marie Majerové se odehrává v meziválečném období a zachycuje osudy dospívající Bláži, které zemřela maminka a ona musí v domácnosti zastoupit její místo, navíc se musí starat o hodného, ale nepříliš samostatného otce. Zůstává ovšem otázkou, zda konvenčně ba staromilsky načrtnuté dívčí problémy s vařením, praním a dalšími nezbytnými činnostmi ještě někoho osloví.
    Žánry:Drama
    62%
    Tklivý dívčí románek Marie Majerové se odehrává v meziválečném období a zachycuje osudy dospívající Bláži, které zemřela maminka a ona musí v domácnosti zastoupit její místo, navíc se musí starat o hodného, ale nepříliš samostatného otce. Zůstává ovšem otázkou, zda konvenčně ba staromilsky načrtnuté dívčí problémy s vařením, praním a dalšími nezbytnými činnostmi ještě někoho osloví.
    Žánry:Drama
    27
  • Vražda v Ostrovní ulici
    Vražda v Ostrovní ulici (1933)
    FilmRole: policejní úředník
    61%
    28
  • Zaostřit, prosím!
    Zaostřit, prosím! (1956)
    FilmRole: úředník Šálek

    V této povídkové satiře naposledy vystoupil král komiků Vlasta Burian. Humor jednotlivých scének je ovšem hodně krotký a neprůbojný, aby snad nebyl nikdo dotčen. Takže se pobavíme jen zmatky, které způsobí jeden anonym. Rozesmějí rozpaky literárního kritika, jenž neví, zda má knihu chválit, nebo odsoudit, dočkáme se i nového ředitele, jenž si své budoucí působiště přichází prohlédnout inkognito.

    Žánry:Komedie
    61%

    V této povídkové satiře naposledy vystoupil král komiků Vlasta Burian. Humor jednotlivých scének je ovšem hodně krotký a neprůbojný, aby snad nebyl nikdo dotčen. Takže se pobavíme jen zmatky, které způsobí jeden anonym. Rozesmějí rozpaky literárního kritika, jenž neví, zda má knihu chválit, nebo odsoudit, dočkáme se i nového ředitele, jenž si své budoucí působiště přichází prohlédnout inkognito.

    Žánry:Komedie
    29
  • Tulák Macoun
    Tulák Macoun (1939)
    FilmRole: návštěvník hospody
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženu život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    61%
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženu život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    30
  • Žíznivé mládí
    Žíznivé mládí (1943)
    FilmRole: šafář
    61%
    31
  • Pozor, straší
    Pozor, straší (1938)
    FilmRole: hotelový vrátný František Blecha
    61%
    32
  • Experiment
    Experiment (1943)
    FilmRole: návštěvník divadla
    61%
    33
  • První a poslední
    První a poslední (1959)
    FilmRole: pokladní v muzeu
    Snímek reaguje na nedostatek bytů, s nímž se musela potýkat zejména mladá manželství. Tento problém řeší i manželé Slávka a Olda. Dívka získá podnájem na Hradčanském náměstí, ve velkém bytě ovdovělého penzisty Bendy. Benda zde prožil téměř celý svůj život, je k bytu vázán tisícerými vzpomínkami a city. Podivínský a nemocný starý muž tak musí přemoci mrzoutství a nedůvěru k lidem, než svou podnájemnici i s jejím manželem plně přijme za své.
    60%
    Snímek reaguje na nedostatek bytů, s nímž se musela potýkat zejména mladá manželství. Tento problém řeší i manželé Slávka a Olda. Dívka získá podnájem na Hradčanském náměstí, ve velkém bytě ovdovělého penzisty Bendy. Benda zde prožil téměř celý svůj život, je k bytu vázán tisícerými vzpomínkami a city. Podivínský a nemocný starý muž tak musí přemoci mrzoutství a nedůvěru k lidem, než svou podnájemnici i s jejím manželem plně přijme za své.
    34
  • Bílá spona
    Bílá spona (1961)
    FilmRole: Kindl, vedoucí Adrie
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renesanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    60%
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renesanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    35
  • Znamení kotvy
    Znamení kotvy (1947)
    FilmRole: inspicient
    V temných zákoutích bratislavského přístavu se odehrává záhadný příběh mladé dívky Pavly, která před pěti lety záhadně zmizela své matce. Dívku unesl hypnotizér Lascani, který vystupuje ve varieté a právě se na svých cestách ocitl v Pavlině rodném městě. Svou oběť zcela ovládá a Pavla si na nic nepamatuje. Musí Lascanimu sloužit jako „médium“, a dokonce být i jeho milenkou. Do dívky se však zamiluje mladý převozník Franta a pokusí se ji osvobodit…
    60%
    V temných zákoutích bratislavského přístavu se odehrává záhadný příběh mladé dívky Pavly, která před pěti lety záhadně zmizela své matce. Dívku unesl hypnotizér Lascani, který vystupuje ve varieté a právě se na svých cestách ocitl v Pavlině rodném městě. Svou oběť zcela ovládá a Pavla si na nic nepamatuje. Musí Lascanimu sloužit jako „médium“, a dokonce být i jeho milenkou. Do dívky se však zamiluje mladý převozník Franta a pokusí se ji osvobodit…
    36
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: sekretář na poště
    59%
    37
  • Cirkus bude!
    Cirkus bude! (1954)
    FilmRole: recepční v Centralu
    Družstevníci mají sice objednané cirkusové představení, ale vinou administrativních zmatků málem o ně přijdou. Cirkusoví umělci - navzdory nerudnému úředníkovi - však udělají vše, aby se vystoupení uskutečnilo, objíždějí jednotlivé účinkující, kteří rovnou během cesty předvádějí svá akrobatická čísla. Z celkového příklonu k pohybovým atrakcím se vymyká vzorová klauniáda, jakou předvádí dvojice Kopecký - Lipský.
    Žánry:Komedie
    59%
    Družstevníci mají sice objednané cirkusové představení, ale vinou administrativních zmatků málem o ně přijdou. Cirkusoví umělci - navzdory nerudnému úředníkovi - však udělají vše, aby se vystoupení uskutečnilo, objíždějí jednotlivé účinkující, kteří rovnou během cesty předvádějí svá akrobatická čísla. Z celkového příklonu k pohybovým atrakcím se vymyká vzorová klauniáda, jakou předvádí dvojice Kopecký - Lipský.
    Žánry:Komedie
    38
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: vrátný u Portheima
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    39
  • Polibek ze stadionu
    Polibek ze stadionu (1948)
    FilmRole: revizor

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    58%

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    40
  • Svatební cesta
    Svatební cesta (1938)
    FilmRole: spící pasažér
    57%
    41
  • Případ ještě nekončí
    Případ ještě nekončí (1957)
    Film
    Jeden z prvních kriminálních filmů 50. let, v němž darebáctví netropí třídní nepřítel, nýbrž obyčejní zloději. Děj se převážně odehrává na vědeckém pracovišti, odkud byla odcizena vysoká částka peněz, navíc byly fotografovány výzkumné protokoly. Ač oceníme náznaky autenticity v kresbě prostředí, kriminální zápletka je rozehrána ještě neuměle a naivně.
    Žánry:DramaKrimi
    57%
    Jeden z prvních kriminálních filmů 50. let, v němž darebáctví netropí třídní nepřítel, nýbrž obyčejní zloději. Děj se převážně odehrává na vědeckém pracovišti, odkud byla odcizena vysoká částka peněz, navíc byly fotografovány výzkumné protokoly. Ač oceníme náznaky autenticity v kresbě prostředí, kriminální zápletka je rozehrána ještě neuměle a naivně.
    Žánry:DramaKrimi
    42
  • Vzbouření na vsi
    Vzbouření na vsi (1949)
    FilmRole: spáč ve vlaku
    Film s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oráčky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    56%
    Film s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oráčky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    43
  • Nechte to na mně
    Nechte to na mně (1955)
    FilmRole: vedoucí Kovomatu
    56%
    44
  • Tři kamarádi
    Tři kamarádi (1947)
    FilmRole: taxikář
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    55%
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    45
  • Na konci města
    Na konci města (1955)
    FilmRole: svědek
    55%
    46
  • V trestném území
    V trestném území (1951)
    FilmRole: host v kavárně Stadion
    54%
    47
  • Einstein kontra Babinský
    Einstein kontra Babinský (1964)
    Film
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až po civilní pohledy začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    53%
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až po civilní pohledy začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    48
  • Handlíři
    Handlíři (1964)
    FilmRole: nákupčí
    53%
    49
  • Pod jednou střechou
    Pod jednou střechou (1938)
    FilmRole: lékař
    53%
    50
  • Prosím, nebudit
    Prosím, nebudit (1963)
    Film
    50%
    51
  • Pára nad hrncem
    Pára nad hrncem (1950)
    FilmRole: muž před národním výborem
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    48%
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    52
  • Na sluneční straně
    Na sluneční straně (1933)
    FilmRole: exekutor
    48%
    53
  • Slovo dělá ženu
    Slovo dělá ženu (1953)
    Film

    Příkladná agitka z počátku 50. let zdůrazňuje, že ve zlepšovatelském a údernickém hnutí jsou důležité i ženy. Neměly by se podceňovat, protože hravě zastanou také donedávna ryze mužskou práci. Hlavní hrdina, jehož ztělesňuje někdejší elegán Oldřich Nový, se tu prochází ve slušivých montérkách, dívaje se podezíravě na snahy žen vyrovnat se mužům, jmenovitě jemu. Ale o slibně se rozvíjející milostný motiv se bát rozhodně nemusíme.

    Žánry:Komedie
    47%

    Příkladná agitka z počátku 50. let zdůrazňuje, že ve zlepšovatelském a údernickém hnutí jsou důležité i ženy. Neměly by se podceňovat, protože hravě zastanou také donedávna ryze mužskou práci. Hlavní hrdina, jehož ztělesňuje někdejší elegán Oldřich Nový, se tu prochází ve slušivých montérkách, dívaje se podezíravě na snahy žen vyrovnat se mužům, jmenovitě jemu. Ale o slibně se rozvíjející milostný motiv se bát rozhodně nemusíme.

    Žánry:Komedie
    54
  • Co řekne žena
    Co řekne žena (1958)
    FilmRole: cizí delegát v turbanu

    Zahraniční výjezdy nebývají bez rizika: studijní pobyt českého spisovatele, který v Polsku potká půvabnou dívku, sice skončí bez manželské nevěry, ale podezření přesto zůstává. Koprodukční projekt složitě hledal společnou řeč a nakonec uvízl v dávno vyšumělých schématech. O Polsku, kde tehdy vznikaly takové filmy jako Popel a démant, nic nevypovídá.

    Žánry:Komedie
    44%

    Zahraniční výjezdy nebývají bez rizika: studijní pobyt českého spisovatele, který v Polsku potká půvabnou dívku, sice skončí bez manželské nevěry, ale podezření přesto zůstává. Koprodukční projekt složitě hledal společnou řeč a nakonec uvízl v dávno vyšumělých schématech. O Polsku, kde tehdy vznikaly takové filmy jako Popel a démant, nic nevypovídá.

    Žánry:Komedie
    55
  • DS-70 nevyjíždí
    DS-70 nevyjíždí (1951)
    FilmRole: horník
    Proslavený tvůrce společenských komedií Vladimír Slavínský se i v komunistickém režimu pokusil sloužit novým pánům a zvolil si látku přímo budovatelskou. Nadšeným horníkům na povrchovém dolu stále kdosi narušuje pracovní aktivitu, záškodníci dokonce poškodí velkobagr, aby nebylo možné splnit plán těžby. Slavínský se zoufale potýká s obskurní látkou, během natáčení zemře. Film byl dokončen a uveden do kin až dva roky po jeho smrti.
    Žánry:Drama
    43%
    Proslavený tvůrce společenských komedií Vladimír Slavínský se i v komunistickém režimu pokusil sloužit novým pánům a zvolil si látku přímo budovatelskou. Nadšeným horníkům na povrchovém dolu stále kdosi narušuje pracovní aktivitu, záškodníci dokonce poškodí velkobagr, aby nebylo možné splnit plán těžby. Slavínský se zoufale potýká s obskurní látkou, během natáčení zemře. Film byl dokončen a uveden do kin až dva roky po jeho smrti.
    Žánry:Drama
    56
  • Písnička za groš
    Písnička za groš (1952)
    FilmRole: vrátný v rozhlase
    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíšou chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže lidové skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.
    Žánry:Komedie
    42%
    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíšou chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže lidové skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.
    Žánry:Komedie
    57
  • Zocelení
    Zocelení (1951)
    FilmRole: četník
    42%
    58
  • Ledové moře volá
    Ledové moře volá (1961)
    FilmRole: obchodní cestující
    42%
    59
  • Únos
    Únos (1953)
    FilmRole: úředník
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    38%
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    60
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1953)
    FilmRole: portýr na nádraží
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mimo jiné se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá „sociálního vědomí“. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděn na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín a další). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mimo jiné se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá „sociálního vědomí“. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděn na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín a další). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    61
  • Dva ohně
    Dva ohně (1949)
    FilmRole: Balda
    36%
    62

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.