Vurhor
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 dalsi posledni
  • 70%
    1
    0
    27. 4. 2020

    Extraction se v mnoha ohledech snaží napodobit filmografii slavných rejžů jako Tony Scott nebo Michael Mann, přičemž v některých aspektech se mu to daří, v jiných naopak drasticky selhává. Po technické stránce je film opravdu velice působivou jízdou, obzvlášť akční sekvence na konci první třetiny byla vyloženou lahůdkou pro oko, nicméně po té narativní to už je bohužel mnohem horší. Ať si kdo chce co chce říká, akčňáky by měly být napínavé. A skvělého napětí se dá dosáhnout tím, když je hlavní hrdina zranitelný. U Thora tomu tak bohužel příliš není. Během téměř celého filmu jsem se o Hemsworthovu postavu téměř vůbec nebál. Ani jediný záchvěv pochyb tam nebyl. Díky tomu mě tak celá dějová linie zanechala dost chladným, i přestože mě vlastně bavilo na to koukat. Nemluvě také o tom, že celá ta jeho postava je jedno velké chodící klišé. Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby se místo něho zaměřili spíše na jeho stejně schopný indický protějšek, který byl asi nejstylovější postavou filmu. Celkově tak Extraction připomíná příjezd vaší atraktivní tety, na kterou se sice hezky kouká, ale veškerá její slova vám lezou jedním uchem dovnitř a druhým ven. Ale sakra, nejde z ní spustit oči. (Ani nevim, jak jsem na tuhle analogii přišel.) Ale jestli v akčních filmech dáváte přednost spíše té pastvě pro oči, Extraction si užijete.

  • 60%
    0
    0
    9. 4. 2020
    Díra (2019)

    Jako sorry, ale mě už ty antikapitalistický filmy trochu lezou krkem. I přestože snímek má poněkud zajímavý námět, který dobře udržuje divákovu pozornost, zabývá se těžce očividnou a poněkud lacinou metaforou, související s kritikou třídních rozdílů. Ti nahoře se mají jak prasata v žitě a ti dole bojují o holé přežití. No to je objev Ameriky, cywe. Do toho všeho se ještě film poněkud přehnaně snaží diváka šokovat některými krvavými a násilnými scénami, nicméně jejich implementace do samotného děje příliš věrohodná není. Navíc ještě film prudí velice otravnými (rádoby uměleckými) halucinogenními scénami hlavního hrdiny, které jsem obecně nesnášel snad úplně všude. Poslední třetina je ale celkem povedená, plus kdyby s jejím dějem tvůrci přišli o něco dřív, snad bych nebyl zas až tak kritický. Vlastně si říkám, zda by nebylo lepší, kdyby se ten film nebral zas až tolik vážně. Změna žánru k něčemu žoviálnějšímu by možná celému zážitku více prospěla, takhle to je jen další laciná káravá orwelovka, nad jejímž poselstvím člověk jen ledabyle protáčí oči v sloup.

  • 80%
    0
    0
    26. 3. 2020
    Gentlemani (2020)

    Už podle anotace, trailerů a hereckého obsazení muselo být mnohým lidem jasné, že Guy Ritchie bude ve svém nejnovějším filmu opět používat šablonu svých divokých a akčně hravých filmů jako Sbal prachy a vypadni, Snatch nebo RocknRolla. Jeden by si řekl, že tohlecto věčné kopírování už musí člověka omrzet, ale opak je pravdou. Guy Ritchie je opravdu velice zdatný scénárista a režisér, i přes určitou podobnost s jeho předchozími ikonickými snímky jsou Gentlemani velice svěží, zábavnou a chytlavou jízdou, které dominují skvělí herci a hlavně parádní dialogy, dosahující až tarantinovského levelu. Snímek se ale nevyhnul určitému negativnímu trendu, který jsem vypozoroval už v Ritchieho předchozích filmech, čímž je určitá chaotičnost ve vyprávění samotného děje. Ten film jede na plné koule, nezdržuje se nějakou pomalou expozicí, prostě to hned na diváka rychle vypálí, přičemž i když jsou scény zábavné a dobře natočené, člověk se v tom občas zbytečně ztrácí. Gentlemanům se to ale dá více méně odpustit, hlavně kvůli nesmírně uspokojujícím dialogům a zajímavým vtipným postavám, které drží celý snímek pevně na nohou. Velice milé překvapení, tak nějak jsem čekal, že po všech těch jeho předchozích titulech to bude jen vohraná písnička, nad kterou mávnu rukou. Příště si dám už většího majzla!

  • 75%
    0
    0
    24. 3. 2020

    Podle traileru to vypadalo na třetiřadý a nanicovatý horůrek, ale překvapivě se nakonec jedná o relativně slušný a napínavý thriller s dobrou atmosférou a fajn nápady. Paranoia a následně i zoufalství hlavní hrdinky z toho, že ji mučí neviditelná síla, jejíž existenci však nemůže nikomu pořádně dokázat, jsou největší síly filmu. Obzvlášť v první třetině, ve které je mnoho skvěle zkomponovaných záběrů na "prázdné" místnosti a místa v domě, vyvolávající v divákovi pocit znepokojení a možná i strachu, protože si je jistý, že tam "něco" je, i když to nemůže vidět. Nemluvě o povedené implementaci zvukových efektů a hudby, které doplňují už tak skvělou atmosféru. Faktu, že poslední třetina byla už mnohem akčnější, se asi nedalo vyhnout, ale stejně bych možná víc ocenil, kdyby si tvůrci ještě více pohráli s onou děsivou mysteriózností celé té neviditelné síly, protože právě tehdy snímek opravdu pevně držel diváka v křesle. Navíc samotný konec mi přišel velice uspěchaný a v podstatě i vcelku nelogický. Ale ona parádní první třetina to naštěstí zachraňuje. Není to horor. Jen takový strašidelný polo akční thriller.

  • 35%
    0
    1
    17. 3. 2020

    Rise of the Skywalker je zcela bezpochyby tím úplně nejohavnějším Star Wars snímkem všech dob. I všechny tři prequely oproti němu vypadají jako něco od Ingmara Bergmana. Ono to vlastně už jako Star Wars nepůsobí, spíš to působí dojmem extrémně laciné a trapné fan fiction, která má naprosto katastrofální scénář, hloupé dialogy, nulový character development a bez jakékoliv autorské inovace. BAF! Palpatine je zpátky. Jak? Nevíme. Prostě je zpátky. Bez jakýchkoliv předchozích náznaků. Deal with it. A čirou náhodou si vytvořil mega velkou flotilu lodí, přičemž každá z nich má kanón se silou jedné Hvězdy smrti. Rey sice hraje velice sympatická herečka, ale její postava je opravdu strašně špatně napsaná. Nemá žádný development, nepotýká se s žádným vnitřním bojem, nedělá chyby, je ve všem dokonalá. Být hlavní postavou Kylo Ren, který byl pro mě tou nejzajímavější postavou celé nové trilogie, bylo by to daleko koukatelnější. Film mi navíc potvrdil, že J. J. Abrams je neskutečná divácká děvka. Celý film se zoufale snaží zavděčit všem fanouškům tím, že jim předhazuje jednu fan service za druhou. Ignoruje mnohé dějové linky z předchozího dílu a místo toho se snaží divákovi zavázat oči růžovou páskou, aby viděl jen to hezké a nostalgické. Celý snímek je tak studený, prázdný bordel bez věrohodných emocí, který vytváří tečku za smutnou novou etapou populární série, kterou už mnozí přestali brát vážně.
    Jo, a The Last Jedi se tak stává nejlepším dílem celé trilogie. Jednoznačně. Ten Rian Johnson to měl natočit celý, ten se aspoň nesnažil vykouřit každému SW fanouškovi pinďoura.

  • 75%
    0
    0
    11. 3. 2020
    Na nože (2019)

    Abych řekl pravdu pravdoucí, vlastně jsem to čekal chytřejší, skromnější a herecky bohatší. Tím samozřejmě nemyslím, že by film postrádal dobré herce, naopak, je to tam jeden sympaťák vedle druhého. Ale po zhlédnutí si člověk vlastně uvědomí, že z celé té skvělé herecké smetánky bylo dáno nejvíce prostoru hlavně Craigovi, Aně de Armas, ze které jsem nemohl spustit oči (❤️), a trochu i Plummerovi, zbytek tam prostě jen tak...je. A vzhledem k talentu oněch herců mi to přijde jako věčná škoda. I tak se ale snímek vytasí se zajímavě napsanou detektivní zápletkou, které nechybí vtip, hlava a pata, plus i trocha napětí. A lidé si mohou na Riana Johnsona kydat hnůj jak chtějí, člověk prostě musí uznat, že ten chlapík umí točit. Klidně bych ale ubral na oněch divočejších pasáží mimo místa činu, přičemž bych se více zaměřil na jednotlivé členy rodiny, kteří byli ze začátku krásně načrtnutí, ale pak na ně scénář začal tak nějak zapomínat, což zároveň vidím jako největší nedostatek filmu. Technická stránka a kvalitně odvyprávěný děj to ale hodně zachraňují. Ve výsledku zábavná a docela vtipná krimoška, která ale mohla být mnohem lepší, kdyby měřila stejnou měrou a byla trochu víc při zemi.
    Slabší 4*

  • 75%
    0
    0
    10. 3. 2020
    Nákaza (2011)

    Film o koronaviru... tak trochu.
    Akorát má jiné jméno, propukne skoro o 10 let dřív a je mnohem MNOHEM víc smrtící. Contagion je v podstatě obecné a téměř až epizodické vyobrazení toho, co se děje se světem, ve kterém propukne pandemie fiktivního viru, jež si během několika měsíců vyžádá více než 2 miliony obětí. Ten film jsem viděl už před lety, ale s onou momentální situací kolem korony bylo tentokrát druhé zhlédnutí o něco více zajímavější, protože se v něm daly najít různé paralely - fake news, vzrůstající panika, zdravotnictví v obležení, atd. Film vcelku obratně přeskakuje z jedné dějové linky určitých postav ke druhé, přičemž každá zastupuje jiný druh pohledu na celou nákazu. Díky tomu se tak prolínají osobní příběhy obyčejných lidí, kteří se s nákazou střetnou, s nezáviděníhodnou světovou politikou, která zase řeší, jak si s celým tím bordelem poradit. Ten minimalizmus a skromnost je ostatně také něco, co je na filmu nejzajímavější - není to žádná apokalypsa katastrofálních rozměrů, ale zároveň je patrné, že to také není žádná brnkačka, kterou by lidé mohli jen tak přejít. Právě díky tomu působí snímek v mnoha pasážích velice autenticky, přičemž kdyby ten koronavirus měl o něco větší mortalitu, tenhle film dává poměrně dobrou ukázku toho, jak by to nakonec mohlo dopadnout. I přes několik utahaných pasáží pěkná podívaná. Btw, a zase za to můžou netopýři!

  • 85%
    0
    0
    6. 3. 2020

    Pokud vám momentální super panika kolem koronaviru ještě nedokázala, že média mají opravdu nesmírnou moc, zkuste juknout na nejnovější snímek největšího badass režisérského staříka, který i rok před svou devadesátkou dokazuje, že filmové řemeslo pořád umí na jedničku. Eastwood je prostě výborný vypravěč - nepatetizuje, nepřehání, celkový děj tak má svižné tempo a působí strašně přirozeně, což je u těch snímků podle skutečných událostí dost důležité. Richard Jewells je tak velice unikátní podívanou, která v divákovi vyvolá nepříjemné píchání v břiše, způsobené sledováním nevinného člověka, který se po svém hrdinském činu, týkající se objevení bomby na veřejné akci, následně stane také hlavním podezřelým. Pod nátlakem FBI a médií se tak stále víc a víc propadá do frustrujícího a téměř i devastujícího chaosu, během kterého jen divák skřípe zubama a nadává, jaká je to nespravedlnost. Přijdete k tomu ještě parádní výkony Sama Rockwella, Jona Hamma a fešnady Olivie Wildové a můžete se těšit na vcelku dost napínavou a poutavou podívanou. Clint furt umí. Ten chlap je prostě bůh.

  • 75%
    0
    0
    29. 2. 2020
    Uncut Gems (2019)

    V podstatě dost frustrující a chaotická podívaná (zejména protože se tam téměř konstantně mele), ovšem z velké části v tom dobrém slova smyslu. Uncut Gems se svým rychlým tempem diváka téměř vůbec nešetří, okamžitě ho hodí do stále zhoršujícího se kolotoče honby za prachama, které se zoufale snaží vyštrachat poněkud nesympatický charakter Adama Sandlera. Film vcelku věrohodně dokázal navodit onen pocit naléhavosti a téměř i beznaděje, který se vznáší kolem hlavní postavy, přičemž divák to cítí i za něj. Když už podnikne určité kroky, aby jeden problém vyřešil, rázem tím vytvoří problém nový, mnohokrát i akutnější. To zběsilé tempo, které se promítá hlavně na dialozích, nemusí všem divákům úplně vyhovovat. Stejně tak i velice nesympatické typy, se kterými Sandler musí jednat, mohou některé diváky donutit snímek prostě vypnout. Pokud to ale člověk vydrží, čeká ho v poslední třetině poměrně dost napínavá jízda, i přestože třeba ještě nebude mít jasno v tom, zda vůbec hlavnímu hrdinovi chce fandit, nebo by ho raději hodil napospas vlkům. V některých pasážích to tempo bylo hodně rušivé a dost to sráželo jinak vysokou kvalitu celého filmu. Kdyby to tvůrci přeci jen zkusili udělat o trochu víc vyrovnanější, byla by to skvělá záležitost. Ale i tak to byla podívaná více než slušná.

  • 80%
    0
    0
    15. 2. 2020
    See (2019)

    ,,Chet chet."
    ,,Chet chet chet!"
    Velice slušná post apo jízda s naprosto nářezovým začátkem, ale poněkud uspěchaným koncem. See velice hezkým způsobem propojuje motivy přeživších lidí, kteří žijí ve stylu indiánských kmenů, s motivy světa 21. století, ze kterého zbyla už jen hromada sutin a prachu. Jestli se tomu seriálu ale fakt něco povedlo, jsou to právě postavy. Ať už mluvíme badass slepém Khal Drogovi, který se nakonec o hlavní roli dělil s více lidmi, extrémně sympatickou Bow Lion, kterou jsem si musel dát na titulní fotku, nebo i hrozivé padouchy jako charismatický Tamacti Jun a ona hráblá Královna, každá z těchto postav je svým unikátním způsobem zajímavá, přičemž divák si tak snadno najde oblíbence. Velká škoda, že posledních pár epizod začalo trochu moc tlačit na pilu, v rámci čehož se některé postavy chovaly poněkud nelogicky, plus onen do té doby slušný rytmus příběhu se změnil v menší uspěchaný chaos. Obzvlášť poslední epizoda mi přišla, jako kdyby tvůrci přeskočili celou jednu velkou dějovou linku. Celkově ale zábavná a velice hezky natočená podívaná. Má to vlastně podobný vibe jako Walking Dead (post apo konverzačka s občasnými boji). A ty souboje poslepu byla jedna velká audiovizuální lahůdka. Na druhou sérii jsem moc zvědavej.

  • 80%
    1
    0
    29. 1. 2020
    Malé ženy (2019)

    Abych řekl pravdu pravdoucí, musel jsem se do zhlédnutí trochu přemluvit. Nemůžu totiž úplně říct, že bych byl vyloženým fandou romantických dramat z tohoto období. Nicméně během první třetiny mě velice překvapilo, jak rychle mě film začal bavit. Jedna z nejhezčích věcí na celém snímku je zejména to, jak neskutečně příjemně a hřejivě některé scény působí. Jde především o pasáže, ve kterých mezi sebou mají interakce všechny čtyři sestry, které byly fakt výborně obsazené. Saoirse Ronan jednoho dne udělá hereckou díru do světa, tím jsem si jistý. Každá z nich má svou vlastní zajímavou dějovou linku, se kterou se dobře pracuje jak v přítomnosti, tak i ve vzpomínkových pasážích, kdy to byly ještě holčiny. Jen škoda, že Beth se nedostalo takové pozornosti jako zbytku sester. A která byla nejlepší? Amy. Hlavně teda kvůli výborné Florence Pugh, která odváděla dobrou práci už ve Slunovratu. Umět hrát nejdříve uvěřitelně infantilní a následně důstojně vážnou postavu určitě není žádná sranda. Gerwingová očividně umí psát, její scénář si udržuje po většinu doby konzistentnost, která se prokazuje v dobrém propojování jednotlivých linek všech sester do sebe, aniž by to působilo vnuceně nebo nevěrohodně. Možná to skákání z minulosti do přítomnosti mohlo být zvládnuté trochu lépe, ale na druhou stranu to tvůrci chytře odlišovali například barvami - když se to odehrávalo v minulosti, film byl barevnější. Když zas v přítomnosti, působil víc studeněji a se ztlumenými barvami, celkově znázorňující konec dětství. Celkově ale moc příjemná a hezká adaptace. A ten konec je doják!

  • 80%
    0
    0
    28. 1. 2020

    No vida. Koukám, že nejsem jediný, komu po zvolení Františka proběhlo hlavou, že se strašně podobá Jonathanu Prycovi alias Nejvyššímu vrabčákovi alias bondovskému padouchovi Carterovi. Pro tu roli byl jako stvořený. Jedna z nejpůsobivějších věcí na celém snímku je především přirozený styl, díky kterému do sebe tvůrci hravě prolínají vtipné a milé momenty společně s těmi závažnějšími a hlubšími. Není to jen dobře napsaná kecačka mezi dvěma muži víry, kteří se v mnoha názorech liší, je to i skvělá demonstrace toho, že i když se mohou papežové zdát jako staří podivíni, kteří nedokáží mluvit o ničem jiném než o bohu, jsou to stále jen lidé. Lidé, co mají své preference v jídle, hudbě (ta ABBA mi vykouzlila úsměv na tváři) nebo i fotbalovém mužstvu. Když už je řeč o hudbě, její výběr je zde senzační. V mnoha momentech působí, jako kdyby do dané scény vůbec neseděla, ale zároveň se ta bizarnost divákovi bude vlastně zamlouvat. Nemuselo to být tak sentimentální, plus některé scény z Bergogliovo minulosti postrádaly švih a nějakou silnější emocionální dávku. Chemie mezi oběma papeži ale skvělá, své na tom dělají ty opravdu dobře napsané dialogy.
    Hezký film. Akorát si říkám, že by bylo vtipný, kdyby Benedikta místo Hopkinse hrál Ian McDiarmid. Benedikt totiž zase trochu vypadá jako císař Palpatine. A to nic proti němu! Má prý rád kočky, takže u mě má plusové body!

  • 70%
    0
    0
    27. 1. 2020
    Ad Astra (2019)

    Ad Astra je trochu past.
    Námět láká na vzrušující a podmanivé dobrodružství napříč celou soustavou, až téměř k jejímu okraji, ale divák se ve skutečnosti dočká velice pomalé psychologické cesty jednoho astronauta, který je plný vnitřních monologů. V některých částech to relativně funguje, v některých zas vůbec. Snímek si bere silnou inspiraci hned z několika známých filmů z vesmíru, jmenovitě z Gravitace od Cuaróna, pak Interstellar, plus samozřejmě i Vesmírná odysea, od které si toho půjčil asi nejvíce. Ona podivně klidná a melancholická atmosféra funguje relativně dobře na místech, kde se musel (mimochodem výbornej) Brad Pitt potýkat s jinými lidmi. Například "honička" na Měsíci a návštěva Marsu byly moc pěkné sekvence. Tvůrci si ale nedokázali moc dobře poradit se směrem, kterým se film ubíral. A to jak po té dějové stránce, tak i té vypravěčské. V určitých místech se to totiž nesnesitelně táhne. Já chápu, že tohle nemá být žádný divoký snímek s rychlým tempem, ale stejně je potřeba si v tom udržovat nějakou rovnováhu. Plus na konci filmu si člověk řekne něco ve stylu: ,,OK? ... What was the point?" Jako kdyby nějaký závodník konečně dosáhl cílové pásky, ale pro zcela prázdné tribuny. Celkově zajímavý a v mnoha ohledech hezký film, který ale zároveň promarnil celou řadu skvělých příležitostí.

  • 80%
    0
    0
    26. 1. 2020

    Důstojné pokračování Kubrickova hrůzostrašného Osvícení. A už i docela chápu to vysoké hodnocení na čsfd, vzhledem k tomu, že horory obecně příliš kladně hodnocené nejsou, přišlo mi to pozoruhodný. Fígl je v tom, že Doktor Spánek zas až tak úplně hororem není. Jasně, je tam několik děsivých sekvencí, ale je to více ve stylu à la Stranger Things. Tudíž film diváka párkrát vyděsí nějaký tím hrůzným zjevením, ale obecně se moc bát nebude. Je to spíše takový mysteriózní thriller se značnou dávkou nadpřirozena, který skvěle pracuje s poetikou původního Osvícení, i přestože v některých částech (hlavně na konci) až moc využívá jeho děsivé motivy, což trochu ubírá na jejich tajemné hrůzostrašnosti. Prostě děs ze shnilé báby ve vaně vychází i z toho, že divák pořádně neví, co to má znamenat. Od druhé půlky film skvěle pracuje s napětím, přičemž samotný závěr dává Kubrickově klasice jedno velké úctyhodné přikývnutí. A musím říct, že Rebecca Ferguson, která hrála skvělou hlavní záporačku, je strašně zajímavý typ. A jsem rád, že od dob posledních Mission Impossiblů se vybarvuje čím dál víc. Na pokračování staršího kultovního filmu moc dobrý výkon.

  • 100%
    0
    0
    22. 1. 2020

    Na počest zesnulému Terrymu Jonesovi jsem si řekl, že by nebylo špatné zavzpomínat na jeden z nejlepších filmů, co s tou svou britskou bandou plantážníků vytvořil. Život Briana je téměř ve všech ohledech geniální. Je to snímek, jehož humor není jen inteligentní a nadčasový, ale také si nebere žádné skrupule. Nedělá mu problém si z oné náboženské tématiky dělat prču téměř ve všech ohledech, zároveň ale nikdy nezaběhne do přílišných rovin nějaké trapnosti nebo infantilnosti. Monty Pythoni jsou prostě vynikající pisálci. Přidejte k tomu ještě onen britský herecký šarm, v mnoha situacích zvládnutou nadsázku, plus naprosto parádní zakončení, kterému se dodnes snad ani žádný film nevyrovnal, a dostanete skvělou a nesmírně vtipnou satiru, která je vlastně zároveň jedním z nejlepších náboženských filmů všech dob (Společně třeba ještě s Princem Egyptským). A nestárne to. I po těch dlouhých čtyřiceti letech funguje většina fórů furt na jedničku - Pilátovo zkoušení svých stráží, zda se rozesmějí po vyslovení jména jeho dobrého přítele jménem Biggus Dickus, je pro mě vždy záruka náramného pobavení, které neomrzí. Tak se měj, Terry. A žádné slzy přece! Always look on the bright side of life! A pozdravuj Grahama alias Briana alias Artuše!

  • 95%
    1
    0
    19. 1. 2020
    1917 (2019)

    Tak se to asi opravdu stalo.
    Od října jsem byl přesvědčený, že Jokera z mého pomyslného trůnu nejlepšího filmu roku 2019 už snad nic nesesadí. A najednou se objeví zpět ve formě Sam Mendes se svým neuvěřitelným válečným dramatem, které dokázalo, že rčení "to nejlepší na konec" má nějakou váhu. 1917 není jen nějakým všedním válečným filmem, který sleduje stejnou šablonu snímků jako vojín Ryan nebo Hacksaw Ridge. Je to prohlídka. Surová a autentická prohlídka válečných oblastí 1. světové války, po které diváka vezmou dva britští vojáci s naléhavým úkolem. Vtáhnutí do neskutečné atmosféry a téměř permanentního napětí má na svědomí především ten fakt, že celý film působí, jako kdyby byl natočený pouze na jeden záběr, což mi hned evokovalo tvorbu Iñárrita a Cuaróna, přesněji snímky Revenant a Potomci lidí (technicky a atmosférou je to také hodně podobné). Člověk tak má pocit, že je na té cestě společně s hlavními hrdiny, že i on sám je jakýmsi neviditelným společníkem, který se taktéž musí dostat z bodu A do bodu B. Mendes naprosto bravurně zvládá nejen intenzivní a akční sekvence, ale i ty emocionálně nabité. Nepatetizuje, nerochňá se v sentimentalitě. Díky tomu mají mnohé klidnější sekvence nejen ono unikátní autentické kouzlo, ale v určitých případech jsou i dojemné (zpěv v lese). Možná jen škoda těch pár momentů, kdy němečtí vojáci měli mušku stormtrooperů ze Star Wars, ale dá se to prominout.
    Překrásný film. Ten Zlatý glób dostal zcela zaslouženě. A hudba Thomase Newmana neskutečná.

  • 70%
    0
    0
    18. 1. 2020

    Přísahám bohu, po prvních pěti minutách jsem měl strašnou chuť to okamžitě vypnout, jít do pokoje, prokopnout knihovnu, otevřít okno a zařvat z něho hlasité: ,,FUCK!" Jako kdyby scénáristé byli sami nějakými stroji, kteří byli naprogramováni, aby napsali film, který pobaví, ale zároveň byli i zbaveni emocí a nebyli schopní pochopit sentimentální a nostalgické pouto mezi dlouholetými fanoušky a geniálním druhým dílem. Když to ale člověk překousne, dostane vcelku zábavný a dobře natočený nový kousek terminátorské série, který se může chlubit tím, že je ze všech dílů po dvojce asi tím nejlepším. Návrat Lindy Hamilton jako Sáry Connorové určitě zahřeje u srdce, plus ani nový padouch není nijak zvlášť hrozný. Strašně mě ale štve, že film si trochu bere příklad z nejhoršího dílu série, tedy Terminator: Genisys, a servíruje divákovi častokrát až moc přemrštěnou a na efekty bombastickou akci. Kdyby s tím krapet zvolnili, vůbec bych se nezlobil. Přeci jenom to byla součást kouzla prvních dvou dílů. Příběhově to je ale takové... jalové. Tvůrci se sice vytasili s pár dobrými nápady, ale celkově to působí ne příliš originálně, plus hlavně z toho má člověk pocit, jako kdyby veškeré ty události ve dvojce byly vlastně takové zbytečné. Celkově se ale jedná o slušnou zábavu, ve které to mezi postavami jiskří, plus některé povídací scény mají šťávu. O žádný skvělý díl se ale nejedná, ke kvalitám dvojky to má i tak hodně daleko.

  • 65%
    1
    0
    11. 1. 2020

    Dámy a pánové, představuji vám nejpřeceňovanější film minulého roku!
    Nojono. Udělat tragikomedii z období druhé světové války ve fašistickém Německu holt není nic jednoduchého. Budoucí snímky by si z toho měly vzít ponaučení. Jojo Rabbit upoutal pozornost velice slibným trailerem, který lákal na sympatické herecké obsazení a několik dobrých vtipů, nicméně konečný výsledek je opravdové zklamání. Když opomenu fakt, že celý film vlastně není kdovíjak vtipný (až na pár momentů je to fakt bída), hrozně mě vytáčí, jak nesmírně lacině a nedotaženě tvůrci pracují s hlavní dějovou linkou, ve které se malý Hitlerjugend hošík skamarádí s židovskou holčinou, která tajně přebývá v hošíkově domě. Film až nevyrovnaně přeskakuje z vážného tónu ke komediálnímu, bohužel ani v jednom případě se nedokázal úplně přesně trefit. A přitom to tak pěkně a vtipně začínalo, vlastně bych klidně víc ocenil, kdyby se celý film odehrával na nějakém fašounském letním táboře. Bylo by to takový WesAndersonovský. Plus postava Sama Rockwella dobře nahozená, ale po nějaké době se hodně vytratí do pozadí. Od režiséra povedeného třetího Thora je to pěkný zklamaní.

  • 85%
    1
    0
    7. 1. 2020
    Maják (2019)

    Robert Eggers nezklamal. A s Ari Asterem si může dát jednoho velkého plácáka, protože oba jsou momentálně dva nejlepší hororoví režiséři současnosti. The Lighthouse je v mnohém podobný Eggersovo předchozímu snímku, vynikající Čarodějnici, zejména svou nesmírně pochmurnou atmosférou, pomalým tempem a znepokojující plíživou hrůzou. The Lighthouse ale do už tak temné omáčky přidává i pěknou dávku postupného sestupu do šílenství, režisérskou parádní práci se světly a celkovou kamerou, plus vynikající chemie mezi dvěma hlavními představiteli. A když už jsme u toho - ať si kdo chce co chce říká, Robert Pattinson je prostě KURVA dobrej herec. Role mladého asistenta, který na onom hrůzném místě pomalu přichází o rozum, je zatím jeho vůbec nejlepší. Každý někdy dělá chyby. A přijmutí role trapného upíra v nudné a debilní Twilight sérii je přešlap, který se holt může stát každému z nás, žejo. The Lighthouse je film, kterému musíte věnovat celou svou pozornost. Je třeba ho sledovat po tmě, pokud možno sám a s dobrým zvukem. Nechte to na sebe působit a máte zaručený skvělý a děsivý zážitek, ze kterého bude běhat mráz po zádech. Zvuk nautofonu mi bude znít v hlavě ještě dlouho...

  • 85%
    0
    0
    4. 1. 2020
    Le Mans '66 (2019)

    Auta do mého světa snad nikdy nepatřila. Jako malý jsem si s nimi téměř nikdy nehrál (tato čest náležela legu a dinosaurům), jedna hodina autoškoly byla horší než pětihodinovka chemie na gymplu, plus nikdy jsem pořádně nepochopil, proč jsou jimi ti chlapi tak fascinovaní. V rámci toho taktéž nemůžu říct, že bych byl velkým fandou závodních filmů. Ovšem když ho někdo dobře natočí a hrají v něm samé sympatické tváře, jsem víc než schopný onu nechuť překousnout. Ať si kdo chce co chce říká, Mangold je prostě schopnej režisér. Během oněch dvou a půl hodin dokáže i pro auťácké neznabohy představit pěkný a podmanivý příběh, který má pevně ukotvenou strukturu a neutápí se v nějakém patosu. Skvěle diváka uvádí do automobilového světa, přičemž zároveň dává pozor, aby se v něm neztratil, plus nechává si dostatek času pro pěkné interakce mezi jednotlivými charaktery. To momentální hodnocení na čsfd je dle mého ale krapet přestřelený, řekl bych totiž, že spousta lidí se nechala unést oním nadupaných a parádním finálním závodem, který je bezesporu vrcholem celého filmu. Co mu ale předcházelo bych osobně ještě doladil většímu se ponoření do vztahů mezi jednotlivými postavami, aby ono finále mělo opravdu pravé emocionální grády. Celkově ale skvělá (určitě oscarová) záležitost.

  • 90%
    0
    0
    29. 12. 2019

    Jak bych jen mohl odolat badass Oberynovi Martellovi, jehož hlavní misí je chránit roztomilého baby Yodu, který je inkarnací našeho nového kotěte, co máme doma. Mandalorian si v podstatě bere to nejlepší z úplně nejstaršího dílu původních Star Wars (Epizody IV), to znamená špinavé a syrové prostředí, interakce s bizarními a divnými emzáky, plus i skvělá práce s postavami, přičemž tomu dodává krapet modernější šťávu a pojetí. Vlastně odvádí lepší práci než většina Star Wars filmů novodobé doby - na rozdíl od Epizody VII nerecykluje a pokouší se o nějaké nové originální věci, na rozdíl od Rogue One tam divákovi na vedlejších postavách záleží, plus na rozdíl od Epizody VIII tam jsou fillerové části, které diváka ale baví a nebudou mi připadat zbytečné. Ano, jelikož jde o seriál s mnohem širšími časovými možnostmi, tak je to asi krapet nefér srovnávání, ale stejně mi to nedalo. Celkově si Mandalorian vůbec nesnaží hrát na něco většího než čím doopravdy je, skvěle pracuje s napětím, s postavami a celkovým dějem, který sice na některých místech mírně pokulhával (epizoda 5), ale jinak si držel pěkné tempo. Potěší i několik odkazů na předešlé SW snímky, plus uvidíme i několik známých míst. Po první sezóně obrovská spokojenost, tak nějak jsem si volné pokračování původní trilogie představoval - bez zbytečného nostalgického sentimentu. Jen tak dál!

  • 70%
    0
    0
    27. 12. 2019

    V podstatě stejná odreagovačka jako díl předešlý. Humor tu funguje skvěle, postavy sympatický (hlavně ten Harrelson je boží), plus je tam i pár vcelku originálních nápadů. Ale stejně jako u předešlého dílu z toho je tak nějak cítit určité nedotažení. Je to dobrý film, ale nemohl jsem se celou dobu zbavit pocitu, že do toho tvůrci nedávají všechno, co by správná komediální zombie řezničina měla mít (V tomto ohledu i nadále sedí na trůnu Soumrak mrtvých). Ovšem mnoho věcí tam fungovalo náramně - nerdovské odkazy na slavné filmy a hry, dělání si prdel z celého zombie žánru, plus Zoey Deutch je jedna z nejvtipnějších "tupých sexy bárbín", co jsem za poslední dobu ve filmu viděl. Ovšem na rozdíl od prvního dílu ona finálová zombie bitka už neměla takové koule, což je škoda. Ve výsledku je druhý Zombieland dost dobrá vtipná konverzačka, která ale postrádá švih a pořádnou krvavou šťávu starších a lepších zombie komedií. Velká škoda, že na tomhle ztrácí, jinak by se jednalo o fakt dost dobrou podívanou. Stejně ale bylo fajn vidět všechny ty čtyři plantážníky opět pohromadě.

  • 90%
    0
    0
    22. 12. 2019

    K velkým oscarovým kandidátům se přidal další kousek. Tentokrát však mnohem skromnější a dojemnější. Marriage Story je smutným, ale velice milým a okouzlujícím dramatem, které divákovi jasně přednese, jak těžký a nepříjemný může rozvod být. Ovšem velice lidským a autentickým způsobem. Není tu žádná jednoduchá šablona, kdy jeden z manželů je více padouchem, přičemž ten druhý je zas více v právu. Oba dva divák chápe, mimo jiné se také spolu oba snaží komunikovat vřelým způsobem, ale jakmile do celého rozvodového frmolu zatáhnou justici kvůli co nejlepšímu životu jejich syna, hned se celá věc promění v jeden velký frustrující kolotoč. A sakrblé, Johanssonová a Driver tam jsou naprosto neuvěřitelní. Během jejich velké a srdcervoucí hádací scény jsem si okamžitě říkal, že jestli oba na zlatoplešouna nenominují, tak v Hollywoodu musí evidentně na něčem ujíždět. Ten film fakt výborně ilustruje niterné vztahové chvíle mezi dvěma třicátníky, kteří už spolu nechtějí být, ale zároveň se vlastně také nechtějí úplně odcizit. Za režii a scénář fakt minimálně nominace, počáteční čtení dopisů a Driverovo zpívání si to zaslouží stopro.

  • 80%
    0
    0
    21. 12. 2019
    Zaklínač (2019)

    Nadšení ze seriálové adaptace jedné z nejlepších knižních fantasy sérií bude hodně záležet na tom, nakolik vám bude vadit její "poameričtění". Pokud jste se těšili na surovou slovanskou atmosféru, budete asi zklamaní. Pokud však její absenci seriálu prominete, čeká vás velice kvalitní a zábavná podívaná, na kterou jsem osobně čekal mnoho dlouhých let. I přestože některé části jsou poněkud zmatečné, seriál divákovi vcelku šikovně předkládá události z obou povídkových knih, ale zároveň si už připravuje píseček pro události ze ságy - v rámci toho bylo moudré, že o hlavní roli se s Geraltem dělí zatím výborná Ciri, jejíž velké a cool chvíle přijdou v dalších sériích, a obstojná Yennefer, která ovšem mohla být přeci jenom větší potvora. Cavill jako Geralt super. I to fešáčkovství po nějaké době přestane vadit, plus je ale trochu vtipný, jak se strašně snaží mluvit jako Batman. Očividně to odkoukal od anglického Geralta z video herních adaptací. Nemuselo to být tak vyšňořený, klidně bych tomu vizuálu dodal na větší syrovosti, nicméně bojové scény byly jedno velké blaho. Nejoblíbenější postava? Marigold. Přesně takového jsem si ho při čtení těch knih představoval. More of him! Lauren Hissrich má evidentně tu sérii ráda, přičemž si myslím, že se onoho přetěžkého úkolu zadaptování zhostila obstojně. A sper ďas všechny "ochránce slovanské kultury", kteří seriál automaticky odsoudili do horoucích pekel po zjištění, že tam bude hrát pár černochů. Až na toho votravného černého elfa to vůbec nevadí. A hudba teda parádní! To je myslím i věc, na které se shodnou fakt všichni. I přes tu absenci unikátní atmosféry a poněkud nesystematického vyprávění je netflixový Zaklínač moc fajn. Těším se na další sérii, hlavně na thaneddský banket

  • 85%
    0
    0
    14. 12. 2019

    Zatímco Vězeň z Azkabanu je nejlepším dílem filmové série, 1. část Relikvií smrti je zas dílem nejméně doceněným. Nejčastěji na něj totiž nadávají chytráci, kteří žijí v domnění, že filmy HP série nikdy nesmějí být pomalé, nebo plantážníci, co životě nesáhli na původní knižní předlohy a stěžují si, že bez Bradavic to není pravý Harry Potter. Yates se zde skvěle a kvalitně drží knižní osnovy příběhu, přičemž veškeré důležité a výrazné momenty z první a druhé třetiny zde jsou dobře a častokrát i působivě vyobrazeny - příběh tří bratří samozřejmě skvělý, nemluvě i scéně s náhlým přerušením svatby kvůli pádu ministerstva. Celý film doprovází ona beznadějná a temná atmosféra z měnícího se čarodějného světa, ve kterém good guys citelně prohrávají a bad guys mají čím dál větší moc. Toulající se scény s naší hlavní trojkou jsou bezva. Mimo jiné prohlubují vztahy mezi nimi taky trochu v jiném stylu, než jen ze školního prostředí, plus je tam i pár neknižních momentů, které mi přišly fakt super. (nepříjemný pískající viteál, tanec Harryho a Hermiony - alegorie na ždibec světla a štěstí v temném světě plného bezpráví a krutosti). Ten film si fakt zaslouží víc chvály. Dle mého je i mnohem MNOHEM lepší než naopak přeceňovaná 2. část, které mnoho fanoušků fláklo 5 hvězdiček čistě jen ze sentimentálního důvodů, protože tam ten Pottrák skončí. "Bůů, když to je tak dojemný!

  • 95%
    0
    0
    8. 12. 2019

    HBO GO mi nadělilo předčasnou vánoční nadílku v podobně všech dílů HP série (i s českým dabingem, který překonává originál), tudíž nějaké to chronologické opětovné zhlédnutí bylo nevyhnutelné. A po čerstvém zkouknutí trojky musím i nadále konstatovat, že se jedná o nejlepší díl série, který mi vždy zpříjemní den. Po příběhové stránce by se daly najít nějaké výtky, ale po čistě filmařské je to učiněné blaho, které mi potvrzuje, že Cuarón se na to neměl vybodnout a normálně v sérii pokračovat dál. Nejenom jeho režisérská ruka, ale také práce s kamerou je něco, čím si zcela strká do kapsy nějakého Yatese nebo Columba - skvěle si hraje se svými dlouhými a dynamickými záběry, díky kterým má divák pocit, že film a jeho děj jsou v pohybu. Nemluvě o těch pár krutopřísných záběrech typu projetí skleněným odrazem bubákovy skříně a zamrznutí rostlin z chladné přítomnosti mozkomorů. Skvěle pracuje s nastavováním správné atmosféry (Které dopomáhá výborná Williamsova hudba) různých okamžiků (příjezd do školy za doprovodu písně školního sboru, ticho při příchodu mozkomora do kupé, atd.) A tyvole, ty detaily a naznačování! Ne nadarmo ve filmu často vidíme velké kyvadlo a hodinový mechanismus, když nám to dává najevo, že se bude v příběhu pracovat s časem samotným. Ne nadarmo vidíme přechod ročních období skrze Vrbu Mlátičku, když nás to seznamuje se zásadním místem příběhu. Nemluvě o detailech typu několikaminutový tikot v pozadí, když se Harry s Hermionou vrátí v čase, a ztlumené barvy (ne tolik jako v Princi dvojí krve, kde to zas jak na palici moc přestřelili), které dávají najevo, že série se začíná ubírat temnějším směrem. Ten film je prostě blaho sledovat. Už jen kvůli tomu extrémně vtipnýmu Snapeovi.

  • 90%
    1
    0
    27. 11. 2019
    Irčan (2019)

    Vzpomínka.
    Vzpomínka na devadesátá léta, kdy pardál Scorsese vyrážel divákům dech svými gangesterkými kousky jako Casino a Mafiáni. Však se podívejte na obsazení, to je vyloženě narvaný samými sympatickými šedivými štamgasty. Film je svým způsobem podobný Tarantinovu nejnovějšímu kousku Tenkrát v Hollywoodu - bere v potaz historické události a trochu spoléhá na to, že se v nich divák alespoň trochu vyzná. Do toho všeho jedna konverzačka za druhou v klasickém Scorseseho stylu. A konverzačky věru kvalitní, protože těch šílených 3 a půl hodiny utečou jak voda, což je vždycky známka toho, že to tvůrci dělají dobře. Irishman však není jen nějakou obyčejnou stylovou gangsterkou, kde se všichni předhání v tom, kdo má většího kvéra. Skvěle totiž divákovi přednáší i pocity jednotlivých postav, které jsou naprosto skvěle napsané a zahrané. De Niro samozřejmě boží, ale osobně u mě nejvíc zazářil Al Pacino jako Jimmy Hoffa, za tak vynikající výkon se u mě stává favoritem za nej vedlejšího herce na zlatých plešounech(,,Omluvím se ti až když se omluvíš ty mně za to, že jsi přijel pozdě, ty taliánskej kuřbuřte."). Scorseseho tvorba je jako něco elfského - je to starší a starší, ale furt si to udržuje onen krásný, podmanivý a unikátní styl, díky kterému lidé jeho filmy milují už několik desetiletí. Jak si hraje se záběry, vyprávěním,.. ten chlap je prostě furt ve formě. Rád jsem všechny ty dědky zas pohromadě viděl.

  • 75%
    0
    0
    26. 11. 2019

    V podstatě taková něžnější kombinace McCarthyho Cesty a nedávno snímku Debry Granik Beze stop. Light of my Life těžce spoléhá na budování dojemného pouta mezi otcem a dcerou ve smutném post apokalyptickém světě, ve kterém vymřely všechny ženy. Je to z velké části konverzačka, už jen první scéna dá divákovi jasně najevo, že se bude koukat na pomalé melodrama, žádnou napínavou temňařinu, kde se hrdinové musí každou minutu vypořádávat s nějakým problémem. Na rozdíl od nudnějšího Beze stop si ale film udržuje po většinu doby relativně slušnou vypravěčskou rovnováhu a strukturu. Pouto mezi otcem a dcerou je uvěřitelné a kvalitně zpracované, člověk si fakt přeje, aby to spolu dotáhli do šťastného konce. Je to šikula, ten mladej Affleck. Umí jak docela dobře točit, tak i psát, o hereckém výkonu nemluvě. Vlastně mi vyhovuje víc než jeho slavnější starší brácha. Snad jen ten konec byl krapet nedoladěný a uspěchaný, plus druhá půlka začala ztrácet na onom atmosférickém kouzlu, které si skvěle budovala půlka první. Ve výsledku ale příjemné post apo drama. Po zhlédnutí první půlky desáté série Walking Dead hlavně takové odpočinkové.

  • 75%
    0
    0
    25. 11. 2019

    Snímek, který mi potvrdil jednu věc - hororových komedií je setsakramentsky málo a potřebujeme jich mnohem víc. Ready or Not sice není mistrem ani v jednom žánru, napětí je málo, plus lekačky tam jsou laciné, stejně tak s onou komediální vložkou se taky vyloženě nepřetrhl, nicméně do sebe je to zkombinovaný vcelku dost obstojně. Tvůrci evidentně od diváka nevyžadují, aby jejich film bral příliš vážně, je tam mnoho nadsázky, WTF momentů, plus i samotný námět je takový připitomnělý, ale to neva. Protože prdel je tak jako tak. Vlastně si říkám, že kdyby se jednalo pouze o horor, kde se nebohá blondýnečka snaží vyváznout z domu hrůzy plného členů rodiny jejího manžela, kteří ji chtějí zabít, ztratilo by to na svém trhlém kouzlu. Svým způsobem mi to vlastně připomínalo kombinaci snímků Chata v lesích a Happy Death Day, hlavně kvůli onomu humoru. Není to žádné umění, žádný Bergman nebo Lynch, ale zábavné to bylo náramně. Jen škoda těch několika nudnějších a nelogických pasáží zejména ve druhé třetině. Hlavní herečka, která je btw neteř Elronda/Agenta Smithe, byla skvělá. A cywe, ty oči!

  • 80%
    1
    0
    3. 11. 2019
    Král (2019)

    Král je svým stylem hodně podobný jiné netflixové středověčině z minulého roku, povedenému snímku Outlaw King, jenom je o něco komornější a divácky složitější. Není to žádná hrdinská podívaná, ve které musí udatní Angličané vytáhnout proti svým nepřátelům, je to více o proniknutí do mysli mladého krále, který některými svými charakteristickými prvky připomíná spíše postavu anti hrdinskou. Nebo snad ne? Jelikož se nacházíme na anglickém královském dvoře, který je plný intrik a falešnosti, je ono surovější jednaní i na jinak ušlechtilého krále vlastně docela pochopitelné. I když se snímek nevyhne bitevním sekvencím, celkově se dá říct, že se jedná spíše o historické drama. Pomalé a skvěle zrežírované. Nemluvě o parádním výkonu vycházející hvězdy Timothée Chalameta, o kterém jsem přesvědčen, že jednoho dne vyhraje Oscara. Holt kralování je prostě těžký. Král nám to krásně demonstroval. Vizuálně skvělá podívaná, škoda některých těch utahaných sekvencí, s čímž souvisí i poněkud přestřelená stopáž, ale zas až tolik naštěstí nepřetahuje.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 dalsi posledni

Pořadí v kraji

Uživatel nemá vyplněný kraj

OMůj oblíbený uživatel

1 ×

Poslední aktivita