-
40%
-
50%
-
40%
V podstatě všechno špatně, od upozadění komické vložky, kdy je většina zábavných vedlejších figur původního snímku jen nezajímavé statické křoví, přes buď nevýrazný, nebo rovnou mizerný casting, až po fádní režii a lacinou výpravu. Jsem upřímně překvapený, že něco takového Disney pouští s vážnou tváří do kin. Vypadá to spíš jako nějaká orientálnější verze televizního Muzikálu ze střední, s přehrávajícím "Disney Channel" záporákem a chybně obsazeným Willem Smithem, který se sice snaží, ale ta postava zkrátka potřebuje větší neřízenou střelu. Je to ohromná škoda už proto, že Guy Ritchie rozhodně mohl tomuhle tématu dát něco svého (pouliční hajzlíci, to je rozhodně jeho parketa), ale on mu nedal vůbec nic. Je jen jménem v titulcích, nikde jinde se jeho osobnost nepřipomene. Je něco, co nový Aladin má? Nejlepší jsou přepálené hudebně/taneční pasáže jak z Bollywoodu. To jsou jediné momenty, kdy ten film opravdu ožívá. Ale to je tak 10 minut...
-
60%
Pohádka natolik výpravná, že si nezadá s Bollywoodskými spektákly. Will Smith je vynikající, Naomi Scott je moc hezká princka, Aladin mi nevadil a Guy Ritchie předvedl, že mu nedělá sebemenší problém rozházet jakkoliv bohatý rozpočet, jen když to bude dobře vypadat. Písničky jsem taky přežil, takže když budu hodnotit filmové kvality, tak jde o lehce nadprůměrnou, ale dějově dutotupou podívanou. Potíž je navíc v tom, že je to Disney. Studio známé svým pokrytectvím ohledně perzekuování lidí za prohřešky proti hollywoodskému bontonu dnešní doby. Studio, jehož vlastníci se snaží nacpat gaye a černochy do rolí, kde to nedává smysl, jen aby lezli do zadků odborům a různým bojovníkům za práva menšin, vypouští další a další příběhy, kde dětem předkládá, že když máš hlad, tak můžeš krást, když něco moc chceš, můžeš lhát...důležité je mít dobré srdce, být vtipálek a pak se hezky omluvit, když se na ty lži přijde, nebo se to podělá. Jediné co mě uklidňuje je fakt, že stejně jako si děti nic nedělají z těch pozitivních point, nejspíš se do většiny otupělých hlav nedostane ani ta americká hniloba. PS: s kresleným Aladinem nesrovnávám, neviděl jsem ho a hodnotím dabovanou verzi.
-
65%
Co funguje jako animovaný film nemusí vždycky fungovat i v hrané podobě a Aladin je tomu dobrým příkladem. Po povedených snímcích jako Kniha džunglí nebo Kráska a zvíře tak nastupuje obrovské zklamání s nudným obsazením, otřesným coverem původních písní, ale na druhou stranu úchvatným vizuálem, což je obvykle to jediné, co se filmům v dnešní době vždycky podaří. Když už jsem zmínil ono obsazení, pochválit rozhodně musím výběr sultána, ale ani Jasmína v podání Naomi Scott a džin s tváří Willa Smithse nebyli až tak špatní. Na druhou stranu je hlavní hvězda filmu strašně nevýrazná a největším zklamáním tu je pak Jafar, který byl v původním animáku fantastický, ale zde jej hraje naprosté dřevo. Scénář se Disneymu naštěstí zkonit nepodařilo, takže dávám filmu se vším všudy 65%
-
70%
-
45%
Největší mor a rakovina dnešního filmového průmyslu, mající podobu hraných Disney předělávek, už zaryla drápy i do Prince z Per- ehm, chci říct do Aladdina. Tudíž se divák může opět těšit na klasický shit fest speciálních efektů, téměř nulové originality a řemeslné bezduchosti, stejně jako u dalších předělávek, které (se stylem líbivého mozkomora) vysávají duši svým kresleným originálům. Aladdin není žádnou výjimkou. Je to naprosto zbytečný remake, který se snaží diváky omámit nostalgií, hezkými tvářičkami a rádoby cool vizuálně podmanivým stylem, což mu bohužel spousta lidí žere. Aladdin ještě navíc zachází do takových rovin, že schválně celý děj ještě více natahuje, což se pěkně obrátí proti němu, protože výsledkem jsou pak scény, které nejen samotný děj, ale i jeho postavy nikam neposouvají, přičemž to pak vypadá, že tam jsou jenom proto, aby se tvůrci mohli víc chlubit tou CGI. Oceňuji ale, že se s Willem Smithem pokusili jinak pojmout bezvadného Džina, který je jednoznačně největší tahoun celé téhle umělé tragédie. A na hranou Jasmínu se velice hezky koukalo, to nebudu lhát. Gratuluji Disneymu, že zadupal do země svou další milovanou klasiku, jen tak dál, myšáku! Už se těším, až mi zničíš Zvoníka a Hercula. Tímto tě zdravím svým zvednutým prostředním prstem.
-
80%
-
60%
-
80%
Pestrobarevná a především ohromně zábavná pohádka pro celou rodinu, která konečně využila plný potenciál, jenž myšákovo portfólio animovaných dobrodružství skýtá a je radost pohledět, že u toho je Guy Ritchie, kterému tento úspěch po debaklu s (výborným!) Králem Artušem moc přeji. Jen mě mrzí, že na Aladinovi není jeho tvůrčí ruka tak patrná… Bezesporu odvedl výbornou práci a převedl na velké plátno kultovní Disneyovku s grácií jemu vlastní, poutavým vizuálem, sympatickými herci a ohromnou dávkou zábavnosti, ale jeho starší filmy by jste zde hledali jen těžko. Paradoxně považuji za jediný problém snahu odlišit se od původního filmu, díky které se zde setkáte s mírnými nelogickými lapsy, kterými Aladin v roce 1992 ve své jednoduchosti nedisponoval. Ale co naplat, když to jako rozptýlení od každodenní rutiny funguje na 110% a po skončení závěrečných titulků máte chuť si tuto vizuálně strhující a pohodovou estrádu užít znova. 8/10 (Disney Live Action Reimaginings: Cinderella 6/10 Beauty and the Beast 4/10 The Jungle Book 6/10)
-
40%
-
75%
-
65%
“Novodobé Disney pohádky” to maj těžký. Hodnotí je většinou lidi co vyrůstali na luxusních kreslených originálech, na které málokdo dá dopustit. Disneymu první pokusy u Popelky či Knihy celkem vyšly, pak už to šlo víceméně kvalitativně dolu a trend stále trvá. Lepší než originál rozhodně nee, ale pro dnešní generaci asi v poho. Třeba se dočkáme u Krále.
-
40%
-
65%
-
65%
-
80%
-
80%
-
90%
-
100%