-
65%
Příjemná hororová jednohubka,která zaručeně potěší nejednoho fanouška tohoto žánru. Filmu o čarodějnicích vzniklo v poslední době spousta,ale tento řadím mezi ty lepší. Napětí funguje jak má,herci jsou sympatičtí a je lehké jim fandit. Tohle je podle mne u hororu nejdůležitější. Jakmile vás neosloví hlavní hrdinové a nemáte komu fandit,tak v tu chvíli horor ztrácí veškerou šanci na úspěch. Hodinka a půl tak uteče jako voda což je u filmu nejdůležitější.
-
70%
Problematické dospívání v rámci rodinného dramatu a k tomu hrůza a napětí ze strany podivné čarodějnice. Tak by se dal shrnout hororový thriller na poli čarodějnických filmů, který svým nadšením moc neuspokojí, ale v rámci zmíněného napětí a přesvědčivých vizuálních efektů zaujmout může. Čarodějnice je inspirovaná indiánskými folklorem, což předpokládá něco nového, ale tak jednoduché to zase není. Maska lebky s rohy je skutečně málo na nějakou tu originalitu, neboť chování čarodějnice je jinak klasicky stereotypní. Po dějové stránce problematika dospívajícího jedince a jeho vztah s otcem také nic nového nepřináší. Vizuální efekty v kombinaci tzv. staré trikové školy a novodobé CGI jsou nadmíru povedené, takže je vidět, že si na tom tvůrci dali dost záležet. Dějový vývoj s veškerými zvraty však ale kupodivu může diváka upoutat do sedačky. Tvůrci jako by si byli stereotypností námětu vědomi a tak se snažili celý koncept navnadit hrůznou atmosférou s překvapujícími momenty. A to se jim daří. Je vidět, že když se se známým námětem patřičně pohraje, vyobrazí se aspekty, které fanoušky hororového žánru nadchnou. I přesto před usednutím k tomuto snímku je potřeba nic významného či výjimečného neočekávat. O to víc se film dá užít.
-
65%
The Wretched je vlastně takový ten typ hororu, na který narazíte při znuděném brouzdání televizními programy kolem půl jedné ráno. Nijak zvlášť výjimečný či unikátní, ale je docela prča na to koukat. Hororovou atmosféru má ten film minimální. A přitom to dobré hrůzostrašné intro naznačovalo, že by tomu tak být nemuselo. Počáteční divákovo napětí je ale rázem během pár chvil zcela odváto za hory a doly. Čas od času tam divák narazí na nějaký ten děsivý a mnohdy i povedený moment, jenže to je právě to - jsou to jen momenty. A i když třeba fungují, stejně diváka moc neznepokojí, protože celý ten snímek je pořád v takovém relativně odlehčeném duchu, který si nedá záležet na tom vybudovat nějakou pořádně fungující temnou atmošku. Abych to upřesnil - není to špatný film. Je to jen špatný horor. Jediná opravdu hrozivá věc tam je snad pouze prezentování odpornosti hlavní zlé bytosti, se kterou by si démoni z Evil Dead mohli dát plácáka. Ale člověk se u toho vlastně zas až tolik nebojí, což je prostě u hororu veliké nou nou. Ale zároveň to nenudí. Není to nic úmorného, původ démonické bytosti je vcelku zajímavý, plus dívat se na tragický osud jejích obětí byla švanda. Navíc některé motivy byly i vcelku originální. Prostě ok film.
Not great, not terrible. -
45%
Dost zajímavá premisa, která selhává v dílčí "strašidelnosti" i celkové atmosféře. Ben je sice docela v pohodě, ale práce s napětím se tady dost nepovedla. Já jsem totiž člověk, který má s dobrými horory pořádný problém. A tady jsem byl celou dobu (až na jeden záškub u jump-scare scény) fakt v pohodě. Hlavní problém vidím v tom, že s mytologií se pracuje opravdu jen okrajově. Navíc by tomu dost pomohlo, kdyby se nedůvěra ostatních postav směrem k Benovi gradovala alespoň tak od poloviny filmu. Místy tak Wretched chováním démona připomíná spíše nějakou (nezáměrnou) karikaturu než opěvovaný horor. Chválím tak alespoň za předposlední povedený zvrat a odvahu zabíjet dětí. Jinak jsem zklamaný. Zatraceně!
-
45%
-
45%
-
80%
-
25%
Chtěl jsem být smířlivější, když se Piercovi vykašlali povětšinou na lekačky, ta holka křupavá v závěru je docela fajn a prolézání podzemních tunelů s bouchačkou mi vždycky vrátí flashbacky na Vietcong. Ale ono to fakt nemá cenu. Většinu času film tráví tím, že se snaží vybudovat nějaké vzájemné vztahy mezi postavami, čímž odhaluje jak strašná herecká dřeva jsou všichni zúčastnění. Navíc třetina dialogů je o jídle, protože jiný témata lidi dneska nejspíš nemaj. Asi v polovině se mohl film ukončit, kdyby protagonista nezačal blábolit úplný nesmysly a místo toho se prostě zmínil o zmizelém dítěti sousedů. Působí to uměle, protože polodetaily a detaily mají přepísklou hloubku ostrosti, která vytrhává postavy z prostředí a pokud se snažím vytvořit iluzi hrozby přicházející z lesa, prostě to nefunguje, pokud nedokážu natočit ten les tak, aby nepůsobil jako městský park.