Nadějná mladá žena

74%
Nadějná mladá žena
Cassie (Carey Mulligan) byla nadějná mladá žena … dokud se vše ze záhadného důvodu vše nezměnilo. Zdá se, že v jejím životě není nic takové, jak se zdá: je děsivě chytrá, provokativně mazaná a navíc po nocích žije tajným druhým životem. A nečekané setkání Cassii nabídne šanci napravit křivdy minulosti. (CinemArt CZ)

Recenze: Nadějná mladá žena

Kinobox.cz
75%

Nadějná mladá žena je tak v součtu hezky promyšlenou hříčkou, která sice nekončí v tom stylu, v jakém sama sebe od počátku profiluje, ale osobní i 'pracovní' linie dokáže plnohodnotně a smysluplně splést dohromady a jednání nejprve pochybné protagonistky vypointuje způsobem, který ocení nejen ženské publikum. Rozhodně neokoukaný a originální koncept, který by sice mohl být ještě neotřelejší a hlavně tíživější, ale za jehož existenci můžeme být tentokráte rádi.

6
Nadějná mladá žena si hrdě kráčí za Oscarovými nominacemi a přitom hrdě drží vztyčenou vlajku s nápisem #metoo. Pokud má nějaké téma stále silnou výpovědní hodnotu,tak je to právě toto. Kolem filmu se už samozřejmě nesou samé pochválné komentáře a ocenění. No u mě to tak kladné není. V první řadě mám problém s Mulligan. Jakkoliv je sympatická a výborná herečka,tak jde vidět,že už něco pamatuje. Moc se mi do této role prostě nehodila,ale na druhou stranu mne bavilo sledovat její jízdu za pomstou. Druhá věc je míra násilí. Není zde v podstatě žádné a myslím,že je to škoda. Bylo zde pár scén,které po tom vyloženě volaly. Jenže kdo chce Oscara míti nesmí v sobě násilí míti. No a pak je to závěr,který nebude sedět každému a já si nejsem jistý jestli mě dostatečně uspokojil. Každopádně je zajímavý.
29 898 bodů
6.5
Mladá žena, která se rozhodně napravit křivdu z minulosti a všichni sexuální predátoři se musí mít na pozoru. Zpracování je nevšední, zvláště přezpívané hudební pecky jsou do filmu pěkně zapracované a na film se dobře dívá. Závěr je zajímavý, ale přeci jen snímku chybí troška té šťávy navíc.
22 285 bodů
8
Nepříjemné na sledování to nakonec bylo víc než I Spit On Your Grave. Skvěle koncipovaná protagonistka, která nikdy nezačne být sympatická, ale nejde ji ani ignorovat. Celý zážitek byl intenzivně zneklidňující. Největší hodnota toho filmu ale je, že je nomonivaný na Oscara - přítomnost na tak prominentním místě, aby se nad ním mohli lidi rozhořčovat a lámat rukama, je přece jenom úžasná a dodává hodně plusových bodů. (Paradoxně jediná scéna, která mi přišla zvlášť přehnaná, byla ta s Molinou, která se snažila ukázat upřímně litujícího muže - zajímalo by mě, jestli byl záměr, že ze všech zrovna tenhle prvek vypadá tak nepřirozeně a nezvykle.) Nadějná mladá žena je statement, který byl slyšet. A já zvládnul ten film sledovat i s tím, jak moc mě irituje Bo Burnham, což je velký výkon. Jediné, co mě mrzelo, byla ta snaha vyextrahovat tomu v nějakém slova smyslu šťastný konec, ve kterém bude nějaké zadostiučinění - přišlo mi, že to trochu neguje sílu filmu.

Dodatečné informace

Původní název:
Promising Young Woman (více)