Nadějná mladá žena

74%

Komentáře a recenze 21

6
Nadějná mladá žena si hrdě kráčí za Oscarovými nominacemi a přitom hrdě drží vztyčenou vlajku s nápisem #metoo. Pokud má nějaké téma stále silnou výpovědní hodnotu,tak je to právě toto. Kolem filmu se už samozřejmě nesou samé pochválné komentáře a ocenění. No u mě to tak kladné není. V první řadě mám problém s Mulligan. Jakkoliv je sympatická a výborná herečka,tak jde vidět,že už něco pamatuje. Moc se mi do této role prostě nehodila,ale na druhou stranu mne bavilo sledovat její jízdu za pomstou. Druhá věc je míra násilí. Není zde v podstatě žádné a myslím,že je to škoda. Bylo zde pár scén,které po tom vyloženě volaly. Jenže kdo chce Oscara míti nesmí v sobě násilí míti. No a pak je to závěr,který nebude sedět každému a já si nejsem jistý jestli mě dostatečně uspokojil. Každopádně je zajímavý.
29 851 bodů
6.5
Mladá žena, která se rozhodně napravit křivdu z minulosti a všichni sexuální predátoři se musí mít na pozoru. Zpracování je nevšední, zvláště přezpívané hudební pecky jsou do filmu pěkně zapracované a na film se dobře dívá. Závěr je zajímavý, ale přeci jen snímku chybí troška té šťávy navíc.
8
Nepříjemné na sledování to nakonec bylo víc než I Spit On Your Grave. Skvěle koncipovaná protagonistka, která nikdy nezačne být sympatická, ale nejde ji ani ignorovat. Celý zážitek byl intenzivně zneklidňující. Největší hodnota toho filmu ale je, že je nomonivaný na Oscara - přítomnost na tak prominentním místě, aby se nad ním mohli lidi rozhořčovat a lámat rukama, je přece jenom úžasná a dodává hodně plusových bodů. (Paradoxně jediná scéna, která mi přišla zvlášť přehnaná, byla ta s Molinou, která se snažila ukázat upřímně litujícího muže - zajímalo by mě, jestli byl záměr, že ze všech zrovna tenhle prvek vypadá tak nepřirozeně a nezvykle.) Nadějná mladá žena je statement, který byl slyšet. A já zvládnul ten film sledovat i s tím, jak moc mě irituje Bo Burnham, což je velký výkon. Jediné, co mě mrzelo, byla ta snaha vyextrahovat tomu v nějakém slova smyslu šťastný konec, ve kterém bude nějaké zadostiučinění - přišlo mi, že to trochu neguje sílu filmu.
6
Tak trošku jiný revenge movie, kolem kterého ale vznikl dost zbytečný hype. Protože zas taková pecka to fakt není. 6.5/10
7.5
Sice to hraje hlavně v závěru dost na efekt, ale zvědavost je našponovaná na dost slušnou úroveň a osudem hlavní postavy dokáže příběh dokonce i příjemně překvapit. Carey Mulligan je dobrá (i když jsem se nemohl zbavit pocitu, že oproti ostatním vrstevníkům vypadá nějak staře) a vůbec - na to, jak blízko nekontrolovatelnému feministickému blábolu námět byl, tak nakonec vše drží dost přesvědčivě pohromadě a nesklouzává se k laciné parodii. Kvalitní #metoo jednohubka, která chlapy jen samoúčelně nese*e. :)
6
Nadějná mladá žena AKA Promising Young Woman je celovečerním režijním a scenáristickým debutem herečky Emerald Fennell. Její režijní debut už přitom začal sklízet hlasité ovace a od Los Angeles Film Critics Assocation už film dokonce obdržel ceny za nejlepší scénář a nejlepší ženský herecký výkon, který má v tomto případě dle LAFCA na svědomí hlavní herečka Carey Mulligan. Celkově se tento film dočkává velmi pozitivních ohlasů, spekuluje se, že by mohlo jít o film, který posbírá pár nominací na Oscara. Dává to do velké míry i smysl, protože film v jisté míře reaguje na hnutí Me Too a vůči sexuálnímu obtěžování a zneužívání se vyhraňuje velmi originálním a do jisté míry svěžím postupem. Jenomže stačí to? Promising Young Woman v zásadě balancuje mezi žánry a to konkrétně mezi dramatem, černou komedií a thrillerem. V podžánru filmů o pomstě se Nadějná mladá žena v jistých vlnách vydává netypickým směrem a rozhodně nejde o rutinní záležitost, která by vykrádala tolikrát ohraná klišé. Carey Mulligan moc nemusím a šel jsem s tím i do tohoto filmu, ve finále mě ale překvapilo jak moc mi Mulligan nevadila a jak moc jsem si vlastně její herecký výkon užil. Ne zase tak moc, že bych řadil mezi nejlepší ženské herecké výkony roku a uvědomil si, že jsem herečce celá ty léta dost možná křivdil, přesto ale ona není problém filmu. Není to přitom ani žádný z jejich hereckých kolegů, protože Alison Brie, Connie Britton, Clancy Brown, Alfred Molina, Adam Brody nebo Max Greenfield jsou též ve svých úlohách velmi dobří a Fennell tak má na kontě několik velmi trefných castingových tref do černého. Právě v obsazení tak problém není. Problém osobně vidím právě v tom trochu nešikovném přeskakování mezi žánry, které mi v případě Promising Young Woman nepřijde úplně ideální. Dá se to sice omluvit, protože je Fennell pořád debutantka (její cameo je též velmi úsměvné), přesto ale v tomhle duchu tkví některé zásadní problémy. Především černý humor dle mého názoru úplně nefunguje a díky faktu, že je hlavní téma tak citlivé, většinu času mi to vlastně přišlo v jistém ohledu nevkusné. Pořád platí, že Fennell si z tohohle tématu neutahuje, její záměr navíc zároveň tkví v tom, aby se víceméně obětí Me Too podpořila, přesto jsem měl ale chvílemi pocit, že je celá ta iniciativa Fennell tak trochu bizardní a její záměr se zásadně míjí s výsledkem. Na samotném scénáři oceňuji právě ten fakt, že se podařilo přijít se zajímavým námětem, který měl skutečně zaděláno na podařenou záležitost. Samotné postavy ale nejsou kdovíjak zajímavé (jediná částečně zajímavá je postava právníka v podání Alfreda Moliny) a především se závěrečná třetina vydá tak trochu jiným směrem, než by divák čekal. Právě v tomhle ohledu poté Fennell do jisté míry zariskovala v tom ohledu, že se jí závěrečný šach mat mohl razantně vymstít a z mého pohledu se právě to stalo u závěru celého filmu. A velmi výrazně mi ten závěr zkazil do té doby vlastně fakt celkem fajn film. Vizuální stránka je velmi pěkná, Benjamin Kracun si umí vyhrát s barvami. Opět si nemyslím, že by šlo o vrcholnou práci ve svém oboru, právě díky vizuální estetice, se kterou se navíc následně v několika záběrech elegantně pracuje se na to celé hezky kouká a dokazuje to, že v zárodku je zaděláno na skutečně pamětihodný film. Soundtrack Anthonyho B. Willise též funguje, tak jak by měl a skutečně nejde o film, který by nefungoval kvůli neschopnosti tvůrčího týmu. Nefunguje jen díky faktu, že mu přeskakování mezi žánry do jisté míry podráží nohy a že se to celé v závěru rozpadne jako domeček z karet. A upřímně mě to mrzí, protože jsem byl vlastně do druhé třetiny víceméně spokojen. Spousta lidí už teď shledává Promising Young Woman jako film, který by se měl dočkat mnoha diskuzí, rozborů a především uznání. A za sebe to zrovna u tohohle filmu kdovíjak nevidím. Cením to v některých aspektech, herci jsou fajn, vizuálně to působí pěkně a Toxic zahraný na kontrabas je fenomenální slyšet. Jde ale o film, který zároveň trailerem vyzradil, co mohl a ve finále sice dokázal v mnoha aspektech zaujmout, zároveň ale pochybuji nad tím, že se z toho skutečně časem vyroste nějaká klasika. I kdyby se tomu tak ale stalo, zrovna u tohohle filmu mě to štvát vlastně nebude. Toho frontrunnera na Oscary v tom ale nevidím a vlastně mě ve finále nejvíc mrzí, že se Fennell neutrhla ze řetězu pořádně a nedorazilo něco, co by definitivně dodalo důvod, kvůli kterému by se na film mělo pamatovat. Žádný výrazný totiž skutečně neshledávám. Na příští film Fennell ale budu minimálně zvědav.
slord
slord
3 832 bodů
8
Carey Mulligan podáva výborný výkon, každú scénu si vyložene užíva (Oscar je dosť pravdepodobný). Veľmi dobrá žánrovka, ktorá poteší dosť fajn konceptom, v ktorom všetko pekne ladí a dopĺňa sa. Záverečné vyvrcholenie je len čerešničkou na torte. Veľká spokojnosť. 8/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Carey Mulligan, která v minulosti už jednou hrála mladou mamču. Ano, v Drive. Není moc dobře, že bych tentýž herečce, co z obrovitánský náhody hraje "mladou" třicítku, na okraji sebereflexe, tipoval že hraje něčí mamčinu. Takže, sympatie u hlavní herečky, se pozdávala minimalně v těsném latexovém korzetu cosplaye zdravotní sestřičky. Beznadějně stará striga, definován jako ten film, který rozdělí oboje pohlaví na rovinu společnosti. Chlapovi přijde debiliologie ve filmu dost hloupá, ale režisérka chtěla silně překreslit mužskou povahu na ujetého šovinistického a machiakalního prasáka, co znásilňuje mladé dívky. A muži, kterému chybí dost mozkových buněk a péro, si bude jen zbytečně klást bulíky na nos, a chrousta do prdele, a třeba si to bude klást za vinu. Na oplátku ženská, nebude ani na setinu váhat, a bude o tom chatovat s "kámoškama*" po síti, (*inteligencí stejně srovnatelné kravky, co bučí doma po svém bejkovi, že nevynesl pytel s odpadky..), a nedej bože, na ksichtbuk, označovat fotku, nedělního pečení zemlbáby, heštegem #jataki. Jsem už možná rozmazlen, tou moderní "rape-revenge" kulturou, nebo je to třeba tím, že si pomstu představuju trochu jinak. Já vám nevím, ale třeba rozdrcení koulí svěračem by byl dostatečný důraz na věc, ale nebyla by to náhodou pak romantická komedie? A Oskarovi nevěřím už ani to, že je opravdu ze zlata, natož dát tomuto filmu zvláštní pozornost, a chraň nás Bůh, ještě nominovat na nejlepší film. Ale pak si oddychnu, a skrolnutí dole uvidím pak jen reboot Občana Kane, ale jen s negrama, a ejhle vedle sequel Zkrocený hory, ale jen s kundama. Kluci jsou kluci. A ať už v mládí uděláte cokoliv dost špatného, v dospělosti se to odplací ještě na dvakrát. No, jak se říká zlatou větou: "Kam čert nemůže, tam nastrčí ženskou.."
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
10
Velice uvědomělý obrat na typické filmy o pomstě za znásilnění. Život nadějné studentky medicíny se otřásl a překroutil během trauma ze střední, které ji navždy změnilo. Proto žije dvojí život a v noci předstírá, že je na šrot, aby si to vyřídila s chlápky, kteří toho chtějí zneužít. Když Cassandra potká milého spolužáka ze střední, který ji připomene, že se všichni po této události posunuli dál v životech, je na čase jim to připomenout a vrátit. Film mohl být velice snadno velmi předpojatým kázáním, ale je to dost uvědomělá černá komedie, která se svou zprávou a myšlenkou není tak přímočará, poučující a kázající. Celý popový styl, ať už vizuálem nebo hudbou to celé jen krásně dokresluje a podtrhuje a v hlavní roli je tu Carey Mulligan naprostá superhvězda.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8
Poněkud surová hříčka s jediným cílem – pomsta všem chlapům, kteří si myslí, že opilá holka je volně k dispozici. Není to seriózní drama, ale způsob, jak prezentovat pokrytectví dvojího metru. To se to krásně, s lehkostí a nadhledem káže, jak se má slušná dívka chovat, dokud se neukáže, že ve hře je vlastní dcera. Závěr koresponduje s celkovým nastavením a stylem, a proto jej docela beru. Nejméně propracované je obrácení advokáta, ale budiž, asi mu ta špína přetekla přes hlavu. Každopádně je stylová prezentace #MeToo vcelku originálního pojetí s dobrou demonstrací, o co se jedná.