machetetete
Komentáře

1 2 dalsi posledni
  • "Předávkovala mě perníkem!" Sourozenecké duo, které likviduje zplozence pekla? Variace na staré pohádky? Svůdná záporačka žijící nedaleko v lese? Peter Stormare? Kde jsem tohle už jednou viděl? Jeníček a Mařenka skutečně působí jako pokračování Gilliamova filmu o slavných německých pohádkářích a národních buditelích, jen se jedná oproti svému předchůdci o drsnější a přímočařejší záležitost. Za pochvalu rozhodně stojí drsná a pekelně sestříhaná akce, povedená hudba i ústřední herecké duo, kterého by se zalekl i vlk od Karkulky. Příběh je samozřejmě jednodušší a celkem lehce se dá odhadovat, jakým směrem se bude vyvíjet dál, ale co. 3D neurazí a úvodní i závěrečné titulky nadchnou. Pokud se vám líbila Kletba Bratří Grimmů, tak nevidím nejmenší důvod, proč by vás neměli okouzlit sourozenci z perníkové chaloupky. P.S. Doufejme že úmyslné rýpnutí si do jedné nejmenované upíří ságy velice potěšilo.

  • 65%
    0
    0
    8. 4. 2016
    Angel (1999)

    "Když se vzdálíš od přátel, tak stvůra v tobě vždycky vyhraje." Joss Whedon je démon, nebo minimálně prodal duši ďáblu. Protože jinak si nedovedu představit, že kolem jedné z nejnudnějších (alespoň pro mě, i když se musí nechat, že Angel potenciál prostě má) postav a pár dalších zbytečných a plochých figurek z Buffy dokázal stvořit další zábavný a především kvalitní seriál. Angel je opravdu zdařilý Spin-off, který svému předchůdci ostudu rozhodně nedělá. Ale nejedná se o pouhou kopii. Angel je jiný. Je mnohem temnější. Snoubí v sobě mnohem více žánrů (od hororu, přes temné noir detektivky až po komedii). Také jeho téma je jiné. Samozřejmě i tady je vyobrazen úděl a osamělost spasitele světa, ale není to tak markantní jako u Buffy. Angel je totiž o věčném boji se zlem, o vyšším dobru na úkor jednotlivce, o zlu v nás samých, kdy není vždy jasné, kdo je vlastně ten zlý a kdo ten hodný. Všechny postavy tak prakticky celou dobu přešlapují po tenké čáře, která odděluje dobro a zlo a ano, občas se stane, že některá zavrávorá a přešlápne na druhou stranu. Je to také dáno tím, že samotný Angel se prakticky celou dobu musí ohlížet přes rameno, aby jeho moderní doktor Jekyll neviděl svého Hydea.

  • 55%
    0
    0
    8. 4. 2016

    Mám rád Waltera Hilla a jeho testosteronové filmy, ale tahle další Slyova agitace za tetovací salony je přešlap jak pro pana režiséra, tak pro italského hřebce samotného. Bullet to the Head je totiž čistý průměr ve všech aspektech. Ať už se jedná o vizuál, který vypadá, jako by právě vypadl z Kriminálky Miami, či tupý scénář, ve kterém si gangsteři platí za masáže kreditkou a to předem, nebo ve kterém si policejní důstojník nechává přes centrálu vyjíždět informace o členech podsvětí a nikomu na policejní stanici není podezřelé, že každý, na kterého se zeptal, má do hodiny v hlavě kulku. Navíc je to zbytečně doslovné: poté, co Slye vyhodí do vzduchu svůj úkryt, následuje záběr, který vysvětluje, že si pod něj dal bomby. Proboha proč? O nefunkční chemii mezi hlavními hrdiny a nevtipných hláškách už pak nemusí být ani řeč. Výsledný dojem nezachrání ani hektolitry krve, ani Khal Drogo ohánějící se sekyrou, ani fakt, že Hill po letech opět natočil bitku v lázních.

  • 75%
    0
    0
    8. 4. 2016

    Jaj, dlouho jsem nebyl po filmu plný tak rozporuplných pocitů. A to Jackson dělal vlastně vše pro to, aby byl druhý Hobit lepší než ten první. Zamíchal do svého guláše mnohem více akce a nasadil mnohem vyšší tempo, jenže tak často učinil ve špatných místech. Nechápu, proč by měly být zkracovány nejlepší pasáže knihy (souboj s pavouky, představení trpaslíků Meddědovi) na úkor věcí, které v knize ani nejsou. To je prostě špatně. Navíc je celý film nabubřelá jízda lunaparkem Středozemě, které chybí lehkost a vtip knižní předlohy i emoce. Ve finále to tak působí jako Zápas Playoff NHL, který skončil nerozhodně a tak se neustále prodlužuje, dokud nepadne gól. Hráči jsou unavení, diváci jsou unavení a jen se čeká, až padne gól. Uvidíme, co s tím udělá druhá projekce. P.S. Před Šmakem samozřejmě klobouk dolů.

  • 100%
    0
    0
    8. 4. 2016

    Je to jako by Matthew Vaughn klečel před starými Bondovkami, držel je za ruce, zhluboka se jim díval do očí, aby je během vteřiny popadl, ohnul přes koleno a pořádně jim naplácal na holou. Ale obojí dělá s láskou a na výsledku je to sakra znát. Kingsman je parádní jízda, plná šílené akce, fiflajícího Samuela L. Jacksona a zadku švédské princezny, které slabší triky naopak sluší, než by jí ubíraly na příjemném béčkovém vzhledu. Takhle vypadá čistá láska.

  • 60%
    0
    0
    8. 4. 2016

    Typické Greengrassovské téma se tady tluče s patosem a epileptickým vyprávěním Michaela Baye, ale paradoxně z toho vychází koukatelná podívaná plná skvěle natočené akce a sympatických postav, které jen občas dojíždějí na dialogy šustící papírem. P.S. Zajímavé je, že film jde do kin zrovna těsně před americkými primárkami.

  • 60%
    0
    0
    8. 4. 2016

    Tedy pokud by k poměření posloužili druzí Avengers, kteří jsou úplně stejně emočně prázdní a zakončení přepáleným a nepřehledným akčním finále. Batman v Superman je na tom stejně. DC totiž dojeli na to, že se během jediného filmu snaží nastartovat celý vesmír a dorovnat tak to, co Marvel budoval několik let. Měření dvou nejslavnějších hrdinů téhle značky je tak roztříštěné milionem motivů a dějových linek a Snyder, ač si při přežvykování div nevykloubil čelist, tohle sousto prostě nezvládá ukousat. S tím je spojené, že herci nemají tolik prostoru a když už ho mají, tak přehrávájí jako o život (Eisenbergu dívám se tvým směrem). Jediný, kdo z toho vychází s čistým štítem (ne, tím Kapitána Ameriky), je Affleck. Ale samozřejmě film má i kladné stránky. Jednou z nich je velmi promakaný vizuál, který si umí hrát s detaily a symboly. Tou druhou jsou snové scény, které první polovině snímku (podle mého té lepší) dodávají šťávu... Takhle mi z toho vychází čistý průměr. Uvidíme po té o 30 minut delší a drsnější verzi.

  • 70%
    0
    0
    6. 4. 2016

    án Einar Wegener byl prvním člověkem, jenž roku 1930 prodělal operaci změny pohlaví. Rok nato zemřel ve svých 48 letech, už jako Lili Elbe. Průkopníky proměny představuje oscarový Tom Hooper, který si získal akademiky sebejistou Královou řečí (ač pro mě neosobní) a následně pro změnu mě blízkými Bídníky, kteří dokonale rozdělili diváckou obec. Právě v jejich případě se sešel i s Eddiem Redmaynem, který exceloval v (podle mnohých přeceňované humanistické) Teorii všeho, kde transformuje své tělo k nerozeznání od skutečného předobrazu. Tady příjemně šokuje podruhé. Ač se to mnohým asi nebude líbit, Brit, jehož postava našla odvahu opravit to, v čem příroda chybovala, si zaslouží další velké uznání. Snad i ten Oscar je výrazně blízko. Ano, jeho výkon je trochu jednostranný a mimikou a gesty se opakující, ale i tak je to silná herecká jízda. Redmayne navrch představuje ideál ženy daného období – spíš chlapecká postava s malým poprsím. Střídání štěstí, statečnosti a bezradnosti v tváři stále zajímavější Alicie Vikander je stejně výtečné jako výkon jejího „muže“, navíc její průkopnický duch zůstává inspirací pro dnešní transgenderové hnutí. Vikander srší energií, mění polohy, kamera se jí ráda věnuje. Ve finále pro mě film dvou polovin: první zajímavá, druhá lehce se opakující, na místě přešlapující. Scénář je málo dramatický, Hooper měl vykřesat víc emocí.

  • 75%
    0
    0
    6. 4. 2016
    Brooklyn (2015)

    Nakonec sympatické romantické drama, kterak jedna Irka štěstí za oceánem hledala. Ale kořeny a stesk po rodině jsou silnější, než si původně myslela. Zvlášť když se „doma“ dějí nečekané věci. A za velkou louží to zpočátku nevypadá, že to vůbec nějak půjde. Snímek o „těžkých rozhodnutích“ nemá ohromit zvraty nebo samotným dějem, nicméně poměrně umně buduje atmosféru, poukazuje na drobné detaily. Režisér John Crowley divákům nepodlézá, nepřibližuje se vykalkulovanosti, ostatně stejně jako ve svém dramatu Ten kluk. Scénář poskytuje velkorysý prostor hlavní hrdince v podání Saoirse Ronan, která si pozornost kritiků právem zaslouží. Nese v sobě křehkost, zranitelnost, ale i slušný ranec odhodlání a odvahy. Ve výsledku docela příjemné překvapení.

  • 95%
    0
    0
    5. 4. 2016
    Spotlight (2015)

    Jakožto někdo, jenž do novinařiny tak trochu nahlédl, samozřejmě můžu pochybovat nad produktivitou investigativního týmu (respektive kdo v tuzemsku by mohl platit několikaměsíční hon za, sic vydatným a nesmírně atraktivním, materiálem?). Ušlechtilé drama se silným základem, kterak na nemocnou církev už nemůžeme brát pražádné ohledy. A dupnout na ně pěkně od základu. Žádná jedna senzace, ale kompletní seznam hříšníků, kteří neudrželi v kalhotách to, co měli. Tým žurnalistů z Boston Globe přinesl sérii článků o zneužívání dětí katolickými kněžími, vysloužil si za to prestižní Pulitzerovu cenu a dodal odvahu dalším, kteří se podělili o své nepříjemné zážitky. Tvůrci na to jdou s rozumem, neženou se za senzacemi, neexhibují, nutí novináře do mravenčí práce, do nekončící dřiny (a ukazuje prostředník všem těm rozumbradům, kteří mají novináře za hyeny, přičemž jsou těmi prvními, kteří hltají všechny ty tragické události, kterým bleskově roste čtenost), čímž se oddělují od povrchních webových pisálků. Nenabízí žádné atraktivní linie (výhružky ze strany mocné církevní instituce). Možná je to pro někoho nevstřícný přístup, mě osobně bavil. Překvapí třeba to, že církev nic moc nezametá pod koberec, ale místy to našemu týmu až nelogicky usnadňuje (jeden z kněží se mezi dveřmi bez potíží rozvykládá o svých choutkách). Šikovně se pracuje i s katolickými kořeny čtyřčlenného týmu, který se s důvěrou k církvi vyrovnává po svém. Abychom si rýpli i do samotného systému tištěných médií, připomene se i fakt, že redakce o případu věděla už dřív, než do něj začal bušit nový editor. Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Stanley Tucci, Liev Schreiber. Ti všichni jsou přesní, oscarové nominace (ač zůstane jen u nich) mým oblíbencům (McAdams a Ruffalo) moc přeju.

  • 70%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Solidně natočené, ale co do příběhu a charakterů postav dost nezajímavé. Ron Howard umí. O tom žádná. Ale v poslední dekádě ne tak, jak bych si alespoň já představoval. Mnohem raději se vracím k jeho starším kouskům. Na druhou stranu obdivuju jeho chameleonství, kolik žánrů už vystřídal. Tentokrát přispěchal s poctivým chlapským dramatem, který šlape jako dobře promazaný stroj. Ale to je asi tak všechno. Je to takové uhlazené, ale já bych občas nějakou kaňku, nějakou ostřejší scénu, nějakou dravost přivítal. Podíváme se na palubu rybářské lodi, která má naplnit sudy velrybím tukem a vrátit se na pevninu, kde někteří námořníci očekávají přírůstek do rodiny. Jsou to pánové odvážní, ale pořád filmoví, tedy necítíme to skutečné ohrožení, boj o život. Prostě jsem nevěřil. Řemeslně je to fajn. Mořské nemoci se ale bát nemusíme, zase takový efektní veletoč to není. Když už efekty přijdou, jsou místy odfláknuté. Což k té většině povedených překvapí. Zajímavých charakterů je na palubě zoufale málo, herci nestrhnout, navíc velmi slušný Cillian Murphy dostává pramálo prostoru.

  • 85%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Co chcete slyšet? Předvídatelné je to jak prase. Nečekejte žádný návod, co dál se zpackaným životem. Skvělý spisovatel a ještě o krapet lepší táta nezvládne řízení a zabije svou manželku sedící na místě spolujezdce. Sviňárny vždycky přicházejí od těch nejbližších, takže malou blondýnku chce adoptovat teta se strýcem, kteří se o ni starali, když onen skvělý otec zrovna odpočíval s následky nárazu do hlavy v psychiatrické léčebně. A lepší to nebude. Kromě toho sledujeme tuhle blondýnku i v dospělosti, kterak se její obtížné dětství podepsalo hlavně v navazování nových vztahů. Obě roviny se prolínají, dělí je asi dvě dekády. A každá je svým způsobem zajímavá. Rodák z italského Říma Gabriele Muccino ví, jak scénu slušně nasvítit, jak vést herce, jak a kdy udeřit na ta správná místa. Jeho předešlé filmové výlety byly úspěšnými útoky na divákovy city, poctivé, ale pořád okatě kalkulující. A tak záleží, zda mu to baštíme. Spolehnout se znovu může na herce, zejména na nadanou Kylie Rogers, která hraje naprosto přirozeně, jakoby sama někoho ztratila. Russell Crowe je samozřejmě jistota, naštěstí při svých kolapsech nevypadá směšně. Některé situace jsou pojaté komplexně, jiné působí odfláknutě a vyřeší se tak nějak samy. Já si ale výsledek užil. A to je přeci rozhodující.

  • 60%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Všechny postavy, které vytváří, mají hluboký vnitřní rozměr. Každou svou (často rozpolcenou) roli prožívá, na každou se celé měsíce pečlivě připravuje. Prvně jsem si říkal, proč mu maskéři udělali takový pupek, pak bylo evidentní, že je jeho. I tady mi Joaquin Phoenix jednoduše sedl. Woody Allen za kamerou už tolik ne. Filmy točí jak na běžícím pásu, což mnohé vytáčí. Protože to dělá poslední roky tak nějak stejně. Leckterou myšlenku o pár vteřin později zopakuje voice-over tak zbytečný, že je to divákovi až líto. Nechci ale bilancovat a zdůrazňovat, jak se Allen opakuje. Prostě si užívám jeho nový kousek, kde znovu zkoumá morálku obyčejného člověka. Akademik Phoenix je cynik, který si rád přihne a studentům osobitě přednáší o filosofii. Okouzlí kolegyni, stejně tak studentku v kouzelném podání Emmy Stone, kterou nelze nemilovat.

  • 80%
    0
    0
    5. 4. 2016
    Muž v ohni (2004)

    Syčáci holku, kterou měl hlídat, unesli. A chtějí tučné prachy. Osobní strážce z Nového Mexika v drsném a nekompromisním balení. Před neposednou kamerou bývalý vládní agent Denzel Washington, který si rád přihne, za kamerou osvědčený hitmaker Tony Scott. Co víc si přát? Naprosto přirozenou Dakotu Fanning? Kruté výslechové metody? Dusné velkoměsto prolezlé korupcí, kde se budou zabijácké instinkty sakra hodit? Nebo první desítky minut, ve kterých se nestřílí, ale díky ústřední dvojici jsou zatraceně cool? Za vším hledej Tonyho. Znovu se toho nebál, znovu pálí ostrými. Rozmáchl se délkou (ano, stříhat někde měl), nepřekvapil okoralou duší, která zjihne při plaveckých závodech a roztomilých debatách při cestě do školy. Kamera je drásavá, řízná i sakra estetická, štědře zoomovaná, velmi dynamická a zatraceně chutná. A furt tak nějak přehledná.

  • 60%
    0
    0
    5. 4. 2016
    Gangster Ka (2015)

    Denně sledujeme ve zprávách, jak je ten svět prolezlý špínou a korupcí. Když pak nad nějakým „podnikatelem“ zlomí i obhájce hůl a pobyt za mřížemi je neodvratný, máme z toho upřímnou radost. Takoví prostě jsme. Nadávání na poměry, které u nás panují, se stalo už jakýmsi folklórem. Ve filmu to máme rádi jakbysmet. Když to tudíž nějaký poměrně mladý dravec za kamerou zabalí do svižného kabátu, předloží několik průstřelů hlav, kufrů plných peněz i odhalených hrudníků, divák je vesměs spokojený. Ten český zvlášť. Jenže většinou to pokazí hodně mizerné dialogy a pitomé situace. Politické thrillery holt u nás moc neumíme. Respektive mě osobně žádný nijak zvlášť nenadchnul. Tady je to jiné. Život Radovana Krejčíře asi není třeba nějak pitvat. Náš „jiný“ hrdina se jmenuje Radim Kraviec. Je to osobité hovado, které je extravagantní, buranské, přesto inteligentní, manipulátorské, původně moravské, přitahující prsatou playmate s hudebním talentem a (ne)zdravou sebejistotou oškubat každého, jenž se nabízí. Vyvázne z pokusu o likvidaci a jeho moc sílí. Jenže rodinná tragédie a pobyt za mřížemi v něm rozdmýchají i instinkty mstitele. Takže jeho oddaný zabiják začne leštit bouchačku. Námět je fajn, dialogy netahají za uši, pocit trapnosti nevzbuzují, děj je přehledný.

  • 70%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Kam se tahle série dostala, mě upřímně docela dost mrzí. První i druhý díl jsem si poměrně užil, první dokonce i víc. Boj za svobodu a proti tyranii prezidenta Snowa graduje, hodně se mluví, hodně se utíká, hodně to nudí. Když jsem viděl druhý díl, čekal jsem u třetího (rozděleného na dva) hutné a velkolepé finále. První polovina byla o dvou nevzrušivých hodinkách, prostě leccos špatně. A dost kritiky. Vyvrcholení je krapet lepší, ale říct, že jsem spokojený, zdaleka nemůžu. Banda děcek a dalších nevýrazných dospěláků prochází rozbombardovaným městem, občas jim jde o kejhák, občas se pokoušejí o kejhák diváků, jakmile začnou mlít o smyslu života. Mistrná práce kostymérů a maskérů z prvních dvou dílů je tatam, pohybujeme se v šedivých ruinách z jak nějakého akčního béčka, rafinovaných pastí se také nedočkáme, efektů, které by stály za zmínku, je zoufale málo. Nějaký technický standard tady sice (i vzhledem k rozpočtu) máme, ale prostě nestrhne. Hlavní symbol hnutí odporu s tváří Jennifer Lawrence naštěstí dál baví. Kdo se před prvním dílem obával, že půjde o tupou dobrodružnou fantasy romanci, oddychl si, kdo po posledním dílu očekával, že se dočká velkého završení série, může litovat lístků do kina. Dravost, dynamika a nápaditost šly holt na hodně dlouhou pauzu na čůrání.

  • 90%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Díky za to, že takové tvůrce u nás pořád máme. Autory, kteří dokáží konkurovat evropské kinematografii a vůbec se nemusí krčit někde v koutě. Petr Zelenka podle vlastního scénáře popichuje filmové řemeslo, chvíli sledujeme něco, pak následuje hraný film o „úvodním cosi“, rýpe do novinářů, řeší papouška, Mnichovskou dohodu i další kostlivce. A je u toho zatraceně zajímavý a přitažlivý. Nastolil hru, na kterou divák neodkojený Kameňáky milerád přistoupí, jeho přelívání skutečnosti a filmové reality fikčního světa je moc fajn, herci jsou příjemně civilní, lidé za kamerou si své odmakali na jedničku. Párkrát škobrtneme v tempu, ale to nechejme stranou. Nápadité, úderné, inteligentní.

  • 60%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Rodina je základ státu. Brian Helgeland byl vždycky docela zajímavý chlapík, když se mu to sejde, divák se může tetelit blahem. A Tom Hardy je zase dříč, který ze sebe v posledních letech vymačkal tolik, že si ho museli všimnout i diváci v Mongolsku. Jemu i jeho bráchovi leží (nejen) londýnské podsvětí u nohou. Jeden je typický charismatický kořen, inteligentní manažer, se slušným přehledem i solidní vyřídilkou. Tu má i jeho bratr, jenže ten je zároveň nevypočitatelný, agresivní podivín a představuje tak trochu neřízenou střelu. Oba hraje právě Hardy. A na oba je radost pohledět. Jenže samotný příběh není až tak atraktivní. Je to stylově natočené, je to absurdní i přitažlivé, ale poměrně rychle se to začne zajídat. Tvůrci se úplně nerozhodli, co vlastně chtějí divákovi nabídnout, krkolomně hledají, co by měli nabídnout: tu černý humor, tam divoká scéna, pak romantická sekvence, záhy drsný pěstní souboj. A nakonec nám to všechno nabobtnalo na předlouhých 133 minut, které nejsou zdaleka tak živelné a dynamické, jak bych si přál.

  • 40%
    0
    0
    5. 4. 2016

    Renny Harlin měl úraz hlavy. Buď proto, že si nepohlídal základní stavební kameny svého dítka, nebo proto, že to ještě zkouší. Většinou neúspěšně. Koukáme na televizní výpravu, sledujeme herecká dřeva, musíme vytrpět i mizerné triky a mdlou mytologii. Choreografie působí jak z devadesátých let, film měl navíc známku PG-13, takže se něčeho ostřejšího nedočkáme. Navíc měl tenhle omyl v tuzemských kinech „potěšit“ hrstku diváků, kteří zřejmě chtěli vědět, kam se posunul někdejší akční specialista. Nechápu. Tvůrci si prostě jen půjčili známou značku, nabalili na ní nějaký příběh a bylo. Nicméně to kompletně bolelo, a to místy dost. Harlin padá opakovaně na bradu a měl by toho nechat.

  • 65%
    0
    0
    15. 3. 2016

    Emmm, plytká nuda. Ve své podstatě Tarantino nepřišel opravdu s ničím novým, resp. recykluje jak může. Zápletka je docela zajímavá, ale tři hodiny postavené na kvákání cca desíti postav pořád stejným způsobem dokolečka jako kolovrátek. A na můj vkus i hodně a lacině brutální scény, divný look, fádní Morricone a nesympatické obsazení.

  • 60%
    0
    0
    15. 3. 2016
    Joy (2015)

    První třetina filmu byla tak chaotická, zdlouhavá a nezáživná, že jsem to chtěl pomalu zabalit. Pak film začal mít určité obrysy a děj nabral na síle, že jsem vydržel a dokoukal ho v lepších 60% Jediné co mne fakt štvalo, tak byla ta famílie. Na jejím místě bych je kompletně vykopal z baráku. Takovej hamižnej póvl! Filmově ale né tak oslňující, jak jsem čekal i když třeba síla teleshopingu mne teda uzemnila :-) Já bych v něm nekoupil ani sirky! Promiň Horste :-)

  • 40%
    0
    1
    15. 3. 2016

    Škoda, že ve filmu nebyl daný taneček na sporťácích co bylo v traileru, ale byl tam záběr na auta jen několik málo vteřin. Pokud hodnotím jak se k tomu měl syn, tak bych řekl, že ho to asi bavilo nejméně co v kině zatím byl ( cca 10x ). Takže tak asi. Díky tomu, že jsem počítal, že to nebude pecka mi film ani tak nevadil.

  • 55%
    3
    0
    15. 3. 2016

    Nejočekávanější film roku? Možná. Nezapomenutelný zážtek? Určitě. V žádném jiném snímku totiž neuslyšíte říkat Hitlera: "Máte hezký klobouček." Dokumentům zrovna neholduji, takže díky téhle nové renčovině jsem získala nové vědomosti a ty dvě hodinky v kině jsem si vlastně docela užila. Samozřejmě uznávám, že se nejedná o výpravné veledílo s geniálním scénářem. K záporům určitě patří nechtěná komičnost některých scén a zkratkovité vylíčení vztahu Baarové s Goebbelsem (jedno milování u krbu osudovou lásku vážně nedělá). Plusové body si zaslouží Stašová s Hubou a paní Procházková jako vypravěčka. P. S. Ve vší úctě k panu Preissovi, dabing byl kolosální průšvih a ubral jinak přesvědčivému Markovicsovi minimálně polovinu výrazu.

  • 60%
    0
    0
    15. 3. 2016

    Kdyby to nebylo True Story, tak bych si řekl, že se to totálně nepovedlo, páč to ani nepůsobí uvěřitelně... ale když to říkají, tak jim to věřme. Film mi přišel celou dobu hrozně tmavý, nevím zda to bylo z důvodu zpracování pro 3D, nebo aby docílili stísněného dojmu, ale někdy mi to fakt vadilo, páč jsem měl pocit že se akorát houpavě koukám na rozmazané vlny ve tmě.... příběh takový klišoidní, stokrát viděný... tuctový outsider (jenž vypadá jako totální alfasamec) to dokáže a rodilé vísce dokáže, že je přeci jen borec... jen co mi hlava nebere... všichni se tam navzájem znají a přitom svoji milovanou cca vrstevnici nezná? Takové průměrné pokoukání.

  • 30%
    0
    0
    3. 3. 2016

    Nečekal jsem moc a i tak jsem byl znechucen. Hitmana 47 jsem vždycky bral jako dokonalý stroj na zabíjení, který sází více na strategii a plánování než na šílené pobíhání a uhýbání před kulkama. Ale v tomto filmu je každý "hrdinův" úkryt prozrazen během pár hodin a veškerá strategie spočívá v tom, že "budou po mě střílet a já uhnu a zastřelím je". Přemýšlel jsem, zda by se mi takový film líbil, kdyby mi bylo 15 - a doufám, že tak blbej jsem nebyl nikdy :)

  • 70%
    1
    0
    3. 3. 2016

    Budu upřímný, prvního Kurýra si už příliš nevybavuji, vím jen, že jsem si díky němu zapamatoval jméno Jasona Stathama a bylo to celkem cool. Další dva díly byly sračky a tím pro mě tahle série tak nějak skončila. Pak ale někoho napadlo natočit s Edem Skreinem nenápadný remake a do našlápnutého traileru narvat tři celkem slušný kočičky, přičemž jsem si (logicky) řekl "tak fajn, tohle mě začíná zajímat." No a o pár týdnů později tady sedím, poslouchám závěrečné titulky, úsměv na tváři a říkám si, že proč vlastně ne. V rámci toho, co to je, to funguje přesně tak, jak má a že mi se mi to na vrch k tomu ještě celé kompletně trefilo nejen do vkusu (obsazení), ale i do nálady (užít si dobré béčko)? Jo, mám pocit, že si to ode mě těch 7/10 bez problémů zaslouží. P. S. klidně bych bral dvojku.

  • 75%
    0
    0
    3. 3. 2016
    Hitman (2007)

    U Hitmana sem měl největší obavu z jeho představitele Timothy Olyphanta, ten sice nakonec neni vůbec tak hroznej, jak jsem čekal, ale zároveň prostě z něj neni tak moc cejtit ta nemilosrdnost a stylovost jak by to asi mělo být. Jinak ale akce skvěla, i když málo hitmanovská a správně stylová s otlumičovanejma dualama, muzika parádní, i když bych rozhodně uvítal daleko víc takový tý operní, která byla na úplným začátku a příběh, ač dost okoukanej a jednoduchej, tak solidní. Nicméně, i když se Timothy fakt snaží tvářit pořád neskutečně nemilosrdně, tak nakonec ta postava taková moc neni, což je docela škoda, já sem ve hře nikdy nikoho neušetřil. Krom toho je to trošku moc podobný nájemným vrahům. Ale akční zábava je to stejně parádní, nicméně kult z toho fakt nebude

  • 75%
    0
    0
    2. 3. 2016

    Pokud vás štvala přílišná epičnost a bombastičnost První třídy, budete s Budoucí minulostí spokojeni. Proč? Výtečný temný prolog z budoucnosti á la Terminátor 2, kdy se po zemi válí lebky mutantů i lidí, dynamické bojůvky méně známých mutantů, kteří se brání tak trochu matrixovským Sentinelům, bezproblémově vyřešený časový paradox, kvalitní casting a perfektní triky a masky. Slabinou je možná až příliš lineární vyprávění, kdy se postavy posouvají z bodu A do bodu B a očekávaného střetu v bodě C (Francie). Přestřihávání mezi dvěma liniemi je relativně střídmé, děj zůstává přehledný, ale někdy se konverzuje až moc a taky se hodně pláče. Rozervaný mladý Xavier je de facto feťák bez ambicí, kterého McAvoy ztvárnil velmi dobře, to ano, ovšem jeho třífázový vývoj (apatie/zhroucení/odhodlání) je trochu očekávatelný.

  • 85%
    1
    0
    2. 3. 2016
    Deadpool (2016)

    Po tom, co nás neúnavná marketingová kampaň dlouhé měsíce lákala na "jiný druh superhdiny", se nemohu vyhnout zklamání z toho, že je první Deadpoolův celovečerák vlastně poměrně nenápaditý, krotký a konzervativní. Dobře se to projevuje například v (inscenačně nijak omračujících) akčních scénách, kde sice teče krev a sekají se končetiny, ale střih a volené úhly záběrů se snaží tyto brutální detaily co možná nejvíc zakrýt. Mám Deadpoola rád jako postavu, ale sorry, oproti Vaughnovým Kingsmanům zatím hraje alespoň o ligu níž - a to nejen co se týče kreativity a určité drzosti, s jakou si oba filmy pohrávají se žánrovými klišé a diváckým očekáváním.

  • 70%
    1
    0
    2. 3. 2016

    Očekávání naplněno. Šel jsem na nablblý fantasy, dostal jsem nablblý fantasy. Komerčně čuju, že bude tenhle film kapitální průser a Proyas už se asi hned tak k dalšímu kino filmu nedostane, ale úplnej odjeb není na místě. Pokud jste ochotní nechat mozek doma a užívat si ty moc pěkný barvičky, nejrůznější příšery a samozřejmě i nějaký ty bitvy plus nechybí nezbytná dávka romantiky, tak jste na správný adrese. Tohle je nenáročná vizuálně moc pěkná pohádka který by snad jenom neuškodilo menší zkrácení, protože po pravdě velmi triviální a nijak extra originální příběh tu dvouhodinovou délku úplně neutáhne, ale zatím co třeba u Exodusu jsem se vyloženě nudil, tak tady jsem filmem proplul v pohodě občas s upřímným pobaveným úsměvem na tváři. Ústřední duo Waldau, Thwaites pravda nejsou extra bombarďáci, ale ani mě vyloženě neiritovali.

1 2 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Poslední aktivita