Dirk Bogarde: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Dirk Bogarde: Filmy a seriály

  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    SeriálRole: Charles Condomine (1964-1966)
    84%
    1
  • Příliš vzdálený most
    Příliš vzdálený most (1977)
    FilmRole: generálporučík Browning
    • iTunes
    V srpnu 1944 byla osvobozena Paříž. Armádě však chybělo dostatečné zásobování. Generál Montgomery vymyslel plán jménem Market Garden: Market - letecké síly, Garden - pozemní síly. Hlavním úkolem bylo vybojovat a udržet tři mosty v Holandsku (Eindhoven, Nijmegen a Arnhem) přes Rýn. Celou akci komplikují terénní možnosti přistání dopravních letadel, vojáci musí seskakovat padáky a přemístit se do Arnhemu vzdáleného 12 km. Pozemní síly u Nijmegenu potřebují ovládnout obě strany mostu, na druhou stranu řeky se mohou dostat pouze pomocí člunů, pod palbou německých obránců. Celková situace se pro spojence nevyvíjí dobře...
    79%
    V srpnu 1944 byla osvobozena Paříž. Armádě však chybělo dostatečné zásobování. Generál Montgomery vymyslel plán jménem Market Garden: Market - letecké síly, Garden - pozemní síly. Hlavním úkolem bylo vybojovat a udržet tři mosty v Holandsku (Eindhoven, Nijmegen a Arnhem) přes Rýn. Celou akci komplikují terénní možnosti přistání dopravních letadel, vojáci musí seskakovat padáky a přemístit se do Arnhemu vzdáleného 12 km. Pozemní síly u Nijmegenu potřebují ovládnout obě strany mostu, na druhou stranu řeky se mohou dostat pouze pomocí člunů, pod palbou německých obránců. Celková situace se pro spojence nevyvíjí dobře...
    2
  • Victim
    Victim (1961)
    FilmRole: Melville Farr
    75%
    3
  • Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    FilmRole: Frederick Bruckmann
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    4
  • Sluha
    Sluha (1963)
    FilmRole: Hugo Barrett
    • iTunes
    74%
    5
  • Prozřetelnost
    Prozřetelnost (1977)
    FilmRole: Claude Langham
    V předvečer svých 78. narozenin tráví churavějící, alkoholický spisovatel Clive Langham bolestnou a bezesnou noc tím, že si v mysli skládá a přeskupuje scény pro román. Postavy v něm, vytvořené podle členů jeho vlastní rodiny, jsou formovány jeho fantaziemi a vzpomínkami, doprovázenými jeho jízlivými komentáři k jejich chování.
    Žánry:Drama
    74%
    V předvečer svých 78. narozenin tráví churavějící, alkoholický spisovatel Clive Langham bolestnou a bezesnou noc tím, že si v mysli skládá a přeskupuje scény pro román. Postavy v něm, vytvořené podle členů jeho vlastní rodiny, jsou formovány jeho fantaziemi a vzpomínkami, doprovázenými jeho jízlivými komentáři k jejich chování.
    Žánry:Drama
    6
  • Quartet
    Quartet (1948)
    FilmRole: George Bland
    74%
    7
  • King & Country
    King & Country (1964)
    FilmRole: Capt. Hargreaves
    72%
    8
  • Drahoušek
    Drahoušek (1965)
    Film
    71%
    9
  • Daddy Nostalgie
    Daddy Nostalgie (1990)
    FilmRole: otec
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něj stará a dohlíží na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka vážou k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    71%
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něj stará a dohlíží na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka vážou k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    10
  • A Tale of Two Cities
    A Tale of Two Cities (1958)
    FilmRole: Sydney Carton
    71%
    11
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    FilmRole: Aschenbach
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    12
  • Hunted
    Hunted (1952)
    FilmRole: Chris Lloyd
    70%
    13
  • H.M.S. Defiant
    H.M.S. Defiant (1962)
    FilmRole: poručík Scott-Padget
    • iTunes
    70%
    14
  • Libel
    Libel (1959)
    FilmRole: sir Mark Sebastian Loddon / Frank Welney
    70%
    15
  • Drahoušek
    Drahoušek (1965)
    FilmRole: Robert Gold
    69%
    16
  • Jaká to rozkošná válka!
    Jaká to rozkošná válka! (1969)
    FilmRole: Stephen
    68%
    17
  • Our Mother's House
    Our Mother's House (1967)
    FilmRole: Charlie Hook
    68%
    18
  • Password Is Courage, The
    Password Is Courage, The (1962)
    FilmRole: seržant Charles Coward
    Statečný britský voják, rotmistr Charles Coward, je během druhé světové války zajat německými silami. Jakmile se ocitne v zajateckém táboře, okamžitě plánuje útěk. V přestrojení za zraněného německého vojáka se dostane až do lékařského stanu, kde mu nic netušící nepřátelé udělí Železný kříž. I když je nakonec odhalen, s nezkrotnou a obdivuhodnou smělostí se dál snaží dosáhnout svobody.
    68%
    Statečný britský voják, rotmistr Charles Coward, je během druhé světové války zajat německými silami. Jakmile se ocitne v zajateckém táboře, okamžitě plánuje útěk. V přestrojení za zraněného německého vojáka se dostane až do lékařského stanu, kde mu nic netušící nepřátelé udělí Železný kříž. I když je nakonec odhalen, s nezkrotnou a obdivuhodnou smělostí se dál snaží dosáhnout svobody.
    19
  • Noční vrátný
    Noční vrátný (1974)
    FilmRole: Maximilian Theo Aldorfer
    Bývalý nacistický důstojník se setká v roce 1957 s jednou ze svých vězeňkyň, židovskou dívkou z koncentračního tábora. On pracuje jako noční vrátný v hotelu a ona je vdaná za významného dirigenta. V táboře to byla láska mezi trýznitelem a vězeňkyní, která nyní přerůstá v upřímnou a oddanou lásku. Němec necítí vinu za to, co udělal, a oba to berou jako přirozenou věc. Film se věnuje i fenoménu spolupráce bývalých nacistických vůdců prostřednictvím tajných spolků, které existovaly dlouho po skončení druhé světové války.
    67%
    Bývalý nacistický důstojník se setká v roce 1957 s jednou ze svých vězeňkyň, židovskou dívkou z koncentračního tábora. On pracuje jako noční vrátný v hotelu a ona je vdaná za významného dirigenta. V táboře to byla láska mezi trýznitelem a vězeňkyní, která nyní přerůstá v upřímnou a oddanou lásku. Němec necítí vinu za to, co udělal, a oba to berou jako přirozenou věc. Film se věnuje i fenoménu spolupráce bývalých nacistických vůdců prostřednictvím tajných spolků, které existovaly dlouho po skončení druhé světové války.
    20
  • Doktor v domě
    Doktor v domě (1954)
    FilmRole: Simon Sparrow

    Anglická veselohra. — Příhody mladého medika Simona Sparrowa začínají jeho příchodem do nemocnice St. Swithin a končí dnem, kdy jeho několikaleté studium bylo ukončeno poslední zkouškou. Sparrow proplul s trochou píle a s trochou svědomitosti úskalím mnoha zkoušek dříve a lépe než ostatní z jeho party, s níž prožíval všechny slasti, ale také strasti studentského života. Úspěch veselohry „Doktor v domě“ inspiroval její autory k natočení dalších dvou veseloher s hlavním hrdinou dr. Simonem Sparrowem — „Doktor na moři“ a „Doktor hledá místo“. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1957)

    67%

    Anglická veselohra. — Příhody mladého medika Simona Sparrowa začínají jeho příchodem do nemocnice St. Swithin a končí dnem, kdy jeho několikaleté studium bylo ukončeno poslední zkouškou. Sparrow proplul s trochou píle a s trochou svědomitosti úskalím mnoha zkoušek dříve a lépe než ostatní z jeho party, s níž prožíval všechny slasti, ale také strasti studentského života. Úspěch veselohry „Doktor v domě“ inspiroval její autory k natočení dalších dvou veseloher s hlavním hrdinou dr. Simonem Sparrowem — „Doktor na moři“ a „Doktor hledá místo“. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1957)

    21
  • Woman in Question, The
    Woman in Question, The (1950)
    FilmRole: R.W. (Bob) Baker
    67%
    22
  • 23
  • Nehoda
    Nehoda (1967)
    FilmRole: Stephen
    66%
    24
  • Zoufalství
    Zoufalství (1978)
    FilmRole: Hermann Hermann
    Berlín, 1930, v době nástupu nacismu. Hermann Hermann, ruský emigrant a výrobce čokolády, ženatý s rozmarnou Lydií, ztrácí den ode dne trpělivost při jednání se svými zaměstnanci i obchodními partnery. Jednoho dne potká Felixe, tuláka, který se mu fyzicky nápadně podobá. Tato znepokojivá skutečnost Hermanna Hermanna dovede ke spřádání plánu, jak se vymanit z falešného světa, který ve skutečnosti nenávidí.
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    66%
    Berlín, 1930, v době nástupu nacismu. Hermann Hermann, ruský emigrant a výrobce čokolády, ženatý s rozmarnou Lydií, ztrácí den ode dne trpělivost při jednání se svými zaměstnanci i obchodními partnery. Jednoho dne potká Felixe, tuláka, který se mu fyzicky nápadně podobá. Tato znepokojivá skutečnost Hermanna Hermanna dovede ke spřádání plánu, jak se vymanit z falešného světa, který ve skutečnosti nenávidí.
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    25
  • Mohla bych zpívat
    Mohla bych zpívat (1963)
    FilmRole: David Donne

    V dramatu Mohla bych zpívat si Judy Garland zahrála roli Jenny Bowmanové, strhující zpěvačky, která miluje pódium a zpěv. Kdysi též milovala jistého britského doktora, Davida Donna (Dirk Bogarde) a z jejich vztahu se narodil chlapeček. Kvůli kariéře se vzdala role matky a chlapce přenechala Davidovi, který jej vychovává, jako by byl adoptovaný. David se ožení a on i Jenny se ubírají životem odděleně. O mnoho let později se Jenny ocitá opět v Londýně a rozhodne se navštívit svého syna, zatímco je jeho otec v Římě. David je nyní vdovec, a jakmile s Jenny opět setkává, přeskočí mezi nimi opět milostná jiskra – ve vzduchu visí otázka, zdali je její vášeň pro pódium a potlesk stále silnější než láska k Davidovi. Jejich syn Matt musí navíc čelit sváru mezi svou věrností otci a svou náklonností k Jenny…

    Žánry:DramaMuzikál
    66%

    V dramatu Mohla bych zpívat si Judy Garland zahrála roli Jenny Bowmanové, strhující zpěvačky, která miluje pódium a zpěv. Kdysi též milovala jistého britského doktora, Davida Donna (Dirk Bogarde) a z jejich vztahu se narodil chlapeček. Kvůli kariéře se vzdala role matky a chlapce přenechala Davidovi, který jej vychovává, jako by byl adoptovaný. David se ožení a on i Jenny se ubírají životem odděleně. O mnoho let později se Jenny ocitá opět v Londýně a rozhodne se navštívit svého syna, zatímco je jeho otec v Římě. David je nyní vdovec, a jakmile s Jenny opět setkává, přeskočí mezi nimi opět milostná jiskra – ve vzduchu visí otázka, zdali je její vášeň pro pódium a potlesk stále silnější než láska k Davidovi. Jejich syn Matt musí navíc čelit sváru mezi svou věrností otci a svou náklonností k Jenny…

    Žánry:DramaMuzikál
    26
  • Blue Lamp, The
    Blue Lamp, The (1950)
    FilmRole: Tom Riley
    • Netflix
    66%
    27
  • Mind Benders, The
    Mind Benders, The (1963)
    FilmRole: dr. Henry Longman
    • Netflix
    The Mind Benders je britské sci-fi, které sleduje vědce, Dr. Henryho Longmana, jenž se zabývá experimenty se smyslovou deprivací. Když jeho kolega, profesor Sharpey, spáchá sebevraždu, objeví se podezření, že ochotně vyzrazoval detaily svého utajeného výzkumu. Longman ale odmítá uvěřit tomu, že by Sharpey dobrovolně zradil svou zemi, a tak přijde s teorií, že si profesor omylem vymyl mozek během svých experimentů. Aby teorii ověřil, podrobí se stejným podmínkám jako on – a výsledky jsou děsivé...
    Žánry:Sci-fi
    65%
    The Mind Benders je britské sci-fi, které sleduje vědce, Dr. Henryho Longmana, jenž se zabývá experimenty se smyslovou deprivací. Když jeho kolega, profesor Sharpey, spáchá sebevraždu, objeví se podezření, že ochotně vyzrazoval detaily svého utajeného výzkumu. Longman ale odmítá uvěřit tomu, že by Sharpey dobrovolně zradil svou zemi, a tak přijde s teorií, že si profesor omylem vymyl mozek během svých experimentů. Aby teorii ověřil, podrobí se stejným podmínkám jako on – a výsledky jsou děsivé...
    Žánry:Sci-fi
    28
  • Serpent, Le
    Serpent, Le (1973)
    FilmRole: Philip Boyle
    65%
    29
  • The Fixer
    The Fixer (1968)
    FilmRole: Bibikov
    Děj se odehrává v carském Rusku na přelomu století a vychází ze skutečného příběhu ruského židovského rolníka Jakova Boga, který byl neprávem uvězněn za nepravděpodobný zločin – „rituální vraždu“ nežidovského dítěte v Kyjevě. Sledujeme neúprosné detaily ze života tohoto rolnického údržbáře ve vězení a vidíme, jak získává na důstojnosti, protože snahy o jeho ponížení a donucení k přiznání selhávají.
    65%
    Děj se odehrává v carském Rusku na přelomu století a vychází ze skutečného příběhu ruského židovského rolníka Jakova Boga, který byl neprávem uvězněn za nepravděpodobný zločin – „rituální vraždu“ nežidovského dítěte v Kyjevě. Sledujeme neúprosné detaily ze života tohoto rolnického údržbáře ve vězení a vidíme, jak získává na důstojnosti, protože snahy o jeho ponížení a donucení k přiznání selhávají.
    30
  • Desperate Moment
    Desperate Moment (1953)
    FilmRole: Simon Van Halder
    65%
    31
  • Sea Shall Not Have Them, The
    Sea Shall Not Have Them, The (1954)
    FilmRole: Flt Sgt Mackay
    Na podzim roku 1944 je RAF Hudson s VIP pasažérem, který má u sebe přísně tajné informace, sestřelen a nouzově přistane v Severním moři. Posádka letadla bojuje s živly a snaží se udržet morálku, a přitom v záchranném člunu hovoří o svých životech a čeká na záchranu, v kterou doufá. Název filmu odráží motto Záchranné služby RAF, jejíž rychlý člun bojuje s vlastními mechanickými problémy, nepřátelskou akcí, časem a počasím, aby lokalizoval a zachránil sestřelenou posádku a životně důležité tajné dokumenty, které nesou.
    Žánry:DramaVálečný
    65%
    Na podzim roku 1944 je RAF Hudson s VIP pasažérem, který má u sebe přísně tajné informace, sestřelen a nouzově přistane v Severním moři. Posádka letadla bojuje s živly a snaží se udržet morálku, a přitom v záchranném člunu hovoří o svých životech a čeká na záchranu, v kterou doufá. Název filmu odráží motto Záchranné služby RAF, jejíž rychlý člun bojuje s vlastními mechanickými problémy, nepřátelskou akcí, časem a počasím, aby lokalizoval a zachránil sestřelenou posádku a životně důležité tajné dokumenty, které nesou.
    Žánry:DramaVálečný
    32
  • Koketování se zločinem
    Koketování se zločinem (1947)
    FilmRole: Policeman (uncredited)
    65%
    33
  • So Long at the Fair
    So Long at the Fair (1950)
    FilmRole: George Hathaway
    64%
    34
  • Simba
    Simba (1955)
    FilmRole: Alan Howard
    63%
    35
  • Jeho koníček
    Jeho koníček (1939)
    FilmRole: Extra
    Georgova sláva i trampoty začaly jednoho slunného dne na dostihovém závodišti. Nebylo snad vášnivějšího dostihového fanouška, než byl tento zmrzlinář, který prodával své sladké občerstvení před vchodem na závodiště. Jak často si zaměnil v duchu křehký cukrářský vozík za závodního oře, který jej nese k bílé cílové pásce. Snad proto přehlédl ctihodného Sira Charlese Baileyho, kterého zle poznamenal předním kolem svého vozíku. A potom to začalo...
    Žánry:HudebníKomedie
    63%
    Georgova sláva i trampoty začaly jednoho slunného dne na dostihovém závodišti. Nebylo snad vášnivějšího dostihového fanouška, než byl tento zmrzlinář, který prodával své sladké občerstvení před vchodem na závodiště. Jak často si zaměnil v duchu křehký cukrářský vozík za závodního oře, který jej nese k bílé cílové pásce. Snad proto přehlédl ctihodného Sira Charlese Baileyho, kterého zle poznamenal předním kolem svého vozíku. A potom to začalo...
    Žánry:HudebníKomedie
    36
  • Doktor hledá místo
    Doktor hledá místo (1957)
    FilmRole: dr. Simon Sparrow
    Anglický barevný širokoúhlý film. Komedie z lékařského prostředí. Je třetím filmem (u nás uváděn jako druhý) ze série filmů o mediku a později mladém lékaři Simonu Sparrowovi a jeho přátelích. Veseloherní formou, která místy zabíhá do grotesky, ukazuje vznešené lékařské povolání z jeho druhé stránky, tak říkajíc „v županu“. Divák se zájmem a pln dobré pohody sleduje rozmarné příhody mladého sympatického lékaře, který bere své povolání vážně a poctivě, je však stíhán nehodami, za něž většinou nemůže. Nejdříve je vyhozen z londýnské nemocnice, najde si místo na venkově u lakomého starého lékaře, ale brzy odtud musí odejít kvůli jeho mladé ženě. Stane se společníkem módního „neurologa“, ale i odtud musí po čase odejít. Ani jeho třetí místo – opět na venkově – není trvalé. Nakonec se dostane zpět do londýnské nemocnice, je přijat jako asistent slavného chirurga Sira Lancelota Spratta a může se oženit s milovanou dívkou. (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1957)
    Žánry:Komedie
    62%
    Anglický barevný širokoúhlý film. Komedie z lékařského prostředí. Je třetím filmem (u nás uváděn jako druhý) ze série filmů o mediku a později mladém lékaři Simonu Sparrowovi a jeho přátelích. Veseloherní formou, která místy zabíhá do grotesky, ukazuje vznešené lékařské povolání z jeho druhé stránky, tak říkajíc „v županu“. Divák se zájmem a pln dobré pohody sleduje rozmarné příhody mladého sympatického lékaře, který bere své povolání vážně a poctivě, je však stíhán nehodami, za něž většinou nemůže. Nejdříve je vyhozen z londýnské nemocnice, najde si místo na venkově u lakomého starého lékaře, ale brzy odtud musí odejít kvůli jeho mladé ženě. Stane se společníkem módního „neurologa“, ale i odtud musí po čase odejít. Ani jeho třetí místo – opět na venkově – není trvalé. Nakonec se dostane zpět do londýnské nemocnice, je přijat jako asistent slavného chirurga Sira Lancelota Spratta a může se oženit s milovanou dívkou. (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1957)
    Žánry:Komedie
    37
  • Song Without End
    Song Without End (1960)
    FilmRole: Franz Liszt
    • iTunes
    Božský klavírista, ještě vášnivější svůdník... Klavírní virtuos Franz Liszt (1811–1886) patřil mezi vrcholné představitele romantismu, následně se stal díky svým symfonickým básním jedním z průkopníků programní hudby. Jeho hudební dráhu na pozadí divokého osobního života podrobně mapuje životopisný snímek Píseň bez konce. Jedná se o poslední snímek režiséra maďarského původu Charlese Vidora (Dívka z titulní strany, Sbohem, armádo). Ten v průběhu natáčení melodramatu o slavném krajanovi náhle zemřel na infarkt, snímek poté dokončil legendární režisér George Cukor (Příběh z Filadelfie, Plynové lampy, My Fair Lady). V hlavní roli věčného romantika a geniálního pianisty zazářil slavný britský herec Dirk Bogarde, jeho dlouholetá životní partnerka Capucine se představila jako osudová Lisztova milenka – kněžna Carolyne zu Sayn-Wittgensteinová.
    62%
    Božský klavírista, ještě vášnivější svůdník... Klavírní virtuos Franz Liszt (1811–1886) patřil mezi vrcholné představitele romantismu, následně se stal díky svým symfonickým básním jedním z průkopníků programní hudby. Jeho hudební dráhu na pozadí divokého osobního života podrobně mapuje životopisný snímek Píseň bez konce. Jedná se o poslední snímek režiséra maďarského původu Charlese Vidora (Dívka z titulní strany, Sbohem, armádo). Ten v průběhu natáčení melodramatu o slavném krajanovi náhle zemřel na infarkt, snímek poté dokončil legendární režisér George Cukor (Příběh z Filadelfie, Plynové lampy, My Fair Lady). V hlavní roli věčného romantika a geniálního pianisty zazářil slavný britský herec Dirk Bogarde, jeho dlouholetá životní partnerka Capucine se představila jako osudová Lisztova milenka – kněžna Carolyne zu Sayn-Wittgensteinová.
    38
  • Lionpower From MGM
    Lionpower From MGM (1967)
    Film
    "Síla lvů od MGM" (1967) je strhující krátký propagační film ze 60. let, který představuje filmy MGM pro sezónu 1967-68 pod tématem "pěti ročních období" – podzim, zima, jaro, léto – plus "fantastická pátá sezóna". Hlavní hudba je založena na burácejícím motivu z filmu "Vznešený Yankee" (The Magnificent Yankee), který v roce 1950 složil David Raksin. Promo film je namluven některými z nejlepších hlasových herců té doby a je vynikající časovou kapslí dávno minulé éry.
    62%
    "Síla lvů od MGM" (1967) je strhující krátký propagační film ze 60. let, který představuje filmy MGM pro sezónu 1967-68 pod tématem "pěti ročních období" – podzim, zima, jaro, léto – plus "fantastická pátá sezóna". Hlavní hudba je založena na burácejícím motivu z filmu "Vznešený Yankee" (The Magnificent Yankee), který v roce 1950 složil David Raksin. Promo film je namluven některými z nejlepších hlasových herců té doby a je vynikající časovou kapslí dávno minulé éry.
    39
  • Campbell's Kingdom
    Campbell's Kingdom (1957)
    FilmRole: Bruce Campbell
    62%
    40
  • Once a Jolly Swagman
    Once a Jolly Swagman (1949)
    FilmRole: Bill Fox
    62%
    41
  • Doctor at Sea
    Doctor at Sea (1955)
    FilmRole: dr. Simon Sparrow
    Takhle si Simon svůj vstup do vážené lékařské profese vskutku nepředstavoval. Věděl, že učení absolvováním lékařské fakulty tak zcela nekončí, že se ještě bude muset hodně snažit, než se bude moci samostatně etablovat ve slavné londýnské Harley Street. Ale že bude dělat někomu poskoka, že jej jeho první šéf bude doslova a do písmene vykořisťovat, to jej tedy nenapadlo. A kdyby jen to! Ještě je tu ta hrozná Wendy, kterou by tatíček s mamičkou tak rádi dostali pod čepec. Simon cítí, že jde do tuhého, že jej zachrání jen útěk. Co nejdřív a co nejdál. Někam, kam na něj vdavekchtivá Wendy ani při největší snaze nedosáhne. Na moře! A pokud možno na nákladní loď, kam nesmí vkročit ženská noha.
    Žánry:Komedie
    61%
    Takhle si Simon svůj vstup do vážené lékařské profese vskutku nepředstavoval. Věděl, že učení absolvováním lékařské fakulty tak zcela nekončí, že se ještě bude muset hodně snažit, než se bude moci samostatně etablovat ve slavné londýnské Harley Street. Ale že bude dělat někomu poskoka, že jej jeho první šéf bude doslova a do písmene vykořisťovat, to jej tedy nenapadlo. A kdyby jen to! Ještě je tu ta hrozná Wendy, kterou by tatíček s mamičkou tak rádi dostali pod čepec. Simon cítí, že jde do tuhého, že jej zachrání jen útěk. Co nejdřív a co nejdál. Někam, kam na něj vdavekchtivá Wendy ani při největší snaze nedosáhne. Na moře! A pokud možno na nákladní loď, kam nesmí vkročit ženská noha.
    Žánry:Komedie
    42
  • Sebastian
    Sebastian (1968)
    FilmRole: Sebastian
    61%
    43
  • Esther Waters
    Esther Waters (1948)
    FilmRole: William Latch
    61%
    44
  • Penny Princess
    Penny Princess (1952)
    FilmRole: Tony Craig
    Malá evropská země, která léta přežívala jen díky vyhýbání se placení účtů a pašování, konečně čelí bankrotu. V tom se objeví bohatý Američan, který souhlasí s tím, že zemi zachrání tím, že ji koupí. Než se ale obchod uzavře, zemře. Jeho nejbližší příbuzný a dědic je mladá žena s vysokými etickými a demokratickými standardy, ale bez zkušeností s penězi, státními záležitostmi nebo Evropou. Okouzlující mladý anglický návštěvník jí pomáhá se v tom zorientovat. Následuje komedie a romantika.
    Žánry:Komedie
    Režie:Val Guest
    60%
    Malá evropská země, která léta přežívala jen díky vyhýbání se placení účtů a pašování, konečně čelí bankrotu. V tom se objeví bohatý Američan, který souhlasí s tím, že zemi zachrání tím, že ji koupí. Než se ale obchod uzavře, zemře. Jeho nejbližší příbuzný a dědic je mladá žena s vysokými etickými a demokratickými standardy, ale bez zkušeností s penězi, státními záležitostmi nebo Evropou. Okouzlující mladý anglický návštěvník jí pomáhá se v tom zorientovat. Následuje komedie a romantika.
    Žánry:Komedie
    Režie:Val Guest
    45
  • Schůzka při měsíčku
    Schůzka při měsíčku (1957)
    FilmRole: Patrick Leigh Fermor
    60%
    46
  • Doktor v nesnázích
    Doktor v nesnázích (1963)
    FilmRole: dr. Simon Sparrow
    Nejhorší pacienti jsou lékaři, to je všeobecně známá věc. A platí to v pravém i přeneseném smyslu slova. Simon Sparrow, který se už dávno etabloval jako vážený a uznávaný lékař, se o tom právě přesvědčuje na vlastní kůži. Tedy ne že by nějakou chorobou onemocněl zrovna on. Ale dívat se na to, jak jeho nejbližší šéf a už dávno i přítel, ten tvrdý a všemi obávaný Sir Lancelot, měkne pod náporem dosud nepoznaných citů, pozorovat, jakých vylomenin je tak vážená osoba pod knutou lásky schopna, to je opravdu hodně náročné. Může se někdo divit, že se ze všech svých skromných sil snaží udělat té nedůstojné frašce konec? Láska je ovšem mocná čarodějka a do svých plánů si moc mluvit nedá. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    59%
    Nejhorší pacienti jsou lékaři, to je všeobecně známá věc. A platí to v pravém i přeneseném smyslu slova. Simon Sparrow, který se už dávno etabloval jako vážený a uznávaný lékař, se o tom právě přesvědčuje na vlastní kůži. Tedy ne že by nějakou chorobou onemocněl zrovna on. Ale dívat se na to, jak jeho nejbližší šéf a už dávno i přítel, ten tvrdý a všemi obávaný Sir Lancelot, měkne pod náporem dosud nepoznaných citů, pozorovat, jakých vylomenin je tak vážená osoba pod knutou lásky schopna, to je opravdu hodně náročné. Může se někdo divit, že se ze všech svých skromných sil snaží udělat té nedůstojné frašce konec? Láska je ovšem mocná čarodějka a do svých plánů si moc mluvit nedá. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    47
  • Wind Cannot Read, The
    Wind Cannot Read, The (1958)
    FilmRole: Michael Quinn
    59%
    48
  • The High Bright Sun
    The High Bright Sun (1964)
    FilmRole: Major McGuire
    59%
    49
  • Doctor's Dilemma, The
    Doctor's Dilemma, The (1959)
    FilmRole: Louis Dubedat
    57%
    50
  • Sleeping Tiger, The
    Sleeping Tiger, The (1954)
    FilmRole: Frank Clemmons
    • Netflix
    • iTunes
    57%
    51
  • They Who Dare
    They Who Dare (1954)
    FilmRole: Lieutenant Graham
    • Netflix
    56%
    52
  • Permission to Kill
    Permission to Kill (1975)
    FilmRole: Alan Curtis
    56%
    53
  • We Joined the Navy
    We Joined the Navy (1963)
    FilmRole: Dr. Simon Sparrow (uncredited)
    55%
    54
  • Horko jako v červnu
    Horko jako v červnu (1964)
    FilmRole: Nicholas Whistler
    V 60. letech se zrodila jedna z nejoblíbenějších sérií filmového plátna, jejímž hrdinou je nezničitelný britský agent James Bond. V Bondově vlasti vznikla i jedna z prvních parodií na dobrodružství agenta 007, příběh nezaměstnaného spisovatele, který je pověřen špionážním posláním v Praze. Jako pracovník britské sklářské společnosti má Nicholas v českých sklárnách kontaktovat spojku pomocí nevinného titulního hesla a dopravit do Londýna jakési materiály. Kromě údajné znalosti češtiny (která ve filmu prakticky nezazní) nemá pro svůj úkol ani ty nejmenší předpoklady. V Praze je mu přidělena sličná šoférka Vlasta, která je samozřejmě špionkou. Nicholasovi se podaří navázat kontakt na nejméně pravděpodobném místě skláren a v druhé polovině filmu nedělá nic jiného, než že utíká před komunistickými agenty a snaží se dostat na britskou ambasádu. Vydatně mu v tom pomáhá Vlasta, nejspíš proto, aby dokázala svou nezávislost na tatínkovi, šéfovi tajné policie.
    55%
    V 60. letech se zrodila jedna z nejoblíbenějších sérií filmového plátna, jejímž hrdinou je nezničitelný britský agent James Bond. V Bondově vlasti vznikla i jedna z prvních parodií na dobrodružství agenta 007, příběh nezaměstnaného spisovatele, který je pověřen špionážním posláním v Praze. Jako pracovník britské sklářské společnosti má Nicholas v českých sklárnách kontaktovat spojku pomocí nevinného titulního hesla a dopravit do Londýna jakési materiály. Kromě údajné znalosti češtiny (která ve filmu prakticky nezazní) nemá pro svůj úkol ani ty nejmenší předpoklady. V Praze je mu přidělena sličná šoférka Vlasta, která je samozřejmě špionkou. Nicholasovi se podaří navázat kontakt na nejméně pravděpodobném místě skláren a v druhé polovině filmu nedělá nic jiného, než že utíká před komunistickými agenty a snaží se dostat na britskou ambasádu. Vydatně mu v tom pomáhá Vlasta, nejspíš proto, aby dokázala svou nezávislost na tatínkovi, šéfovi tajné policie.
    55
  • Justine
    Justine (1969)
    FilmRole: Pursewarden
    54%
    56
  • Modesty Blaise
    Modesty Blaise (1966)
    FilmRole: Gabriel

    Velká Británie hodlá zaplatit diamanty v hodnotě padesáti tisíc liber šejkovi ze země Středního východu za koncesi k těžbě nafty. Tajná služba získá informace o tom, že se diamantů chce zmocnit arcilotr Gabriel Fothergill. Šéf tajné služby Sir Gerald Tarrant se proto obrátí na sexy agentku Modesty Blaise, která už měla s tímto zločincem co do činění, a pověří ji úkolem zásilku diamantů ochránit. Modesty není obyčejná agentka. Je totiž obdařena schopností pouhým lusknutím prstů měnit nejen barvu vlasů a účes, ale také oblečení, většinou poněkud excentrické, což jí závidí nejen módní svět, ale také špionážní kruhy. Kromě toho je ovšem také nesmírně chytrá, takže jí nedá moc práce odhalit, že je pouze návnadou v léčce, jejímž cílem je dopadnout Gabriela, o němž se domnívala, že je mrtvý. Jenže ďábelský Gabriel je živý až příliš a se svou bandou sadistických zločinců je Blaise a diamantům v patách. Podaří se mu dokonce Blaise zajmout a uvěznit na svém ostrově. Pak nutí jejího parťáka a milence Willieho Garvina, aby diamanty ukradl. Blaise se však záhy podaří uprchnout v přestrojení za mnicha a s pomocí Garvina a několika dalších přátel hodlá splnit úkol, doručit diamanty do cíle a přechytračit nejen všechny padouchy v čele s Gabrielem a jeho ženou, ale také tajnou službu.

    52%

    Velká Británie hodlá zaplatit diamanty v hodnotě padesáti tisíc liber šejkovi ze země Středního východu za koncesi k těžbě nafty. Tajná služba získá informace o tom, že se diamantů chce zmocnit arcilotr Gabriel Fothergill. Šéf tajné služby Sir Gerald Tarrant se proto obrátí na sexy agentku Modesty Blaise, která už měla s tímto zločincem co do činění, a pověří ji úkolem zásilku diamantů ochránit. Modesty není obyčejná agentka. Je totiž obdařena schopností pouhým lusknutím prstů měnit nejen barvu vlasů a účes, ale také oblečení, většinou poněkud excentrické, což jí závidí nejen módní svět, ale také špionážní kruhy. Kromě toho je ovšem také nesmírně chytrá, takže jí nedá moc práce odhalit, že je pouze návnadou v léčce, jejímž cílem je dopadnout Gabriela, o němž se domnívala, že je mrtvý. Jenže ďábelský Gabriel je živý až příliš a se svou bandou sadistických zločinců je Blaise a diamantům v patách. Podaří se mu dokonce Blaise zajmout a uvěznit na svém ostrově. Pak nutí jejího parťáka a milence Willieho Garvina, aby diamanty ukradl. Blaise se však záhy podaří uprchnout v přestrojení za mnicha a s pomocí Garvina a několika dalších přátel hodlá splnit úkol, doručit diamanty do cíle a přechytračit nejen všechny padouchy v čele s Gabrielem a jeho ženou, ale také tajnou službu.

    57
  • Angel Wore Red, The
    Angel Wore Red, The (1960)
    FilmRole: Arturo Carrera
    52%
    58

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.