Anouk Aimée: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Anouk Aimée: Filmy a seriály

  • Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    Film
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    82%
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    1
  • Horší to už nebude
    Horší to už nebude (2006)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    Horší to už nebude (Stranger Than Fiction) je americko-britská filmová komedie. Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít hlavní postavu příběhu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick žije ve skutečném světě a že slyší její slova. Zmatený Harold tak musí rychle najít způsob, jak změnit konec příběhu, protože zemřít se mu rozhodně ještě nechce...
    78%
    Horší to už nebude (Stranger Than Fiction) je americko-britská filmová komedie. Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít hlavní postavu příběhu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick žije ve skutečném světě a že slyší její slova. Zmatený Harold tak musí rychle najít způsob, jak změnit konec příběhu, protože zemřít se mu rozhodně ještě nechce...
    2
  • Osm a půl
    Osm a půl (1963)
    FilmRole: Luisa Anselmiová
    • Filmbox+
    77%
    3
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Maddalena
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    4
  • Muž a žena
    Muž a žena (1966)
    FilmRole: Anne Gauthier
    Psychologické melodrama, které svého času vyvolalo u kritiky protichůdné reakce, ačkoliv mu všichni přiznali vysokou profesionalitu. Filmová skriptka Anne Gauthierová se v Deauville seznámí s automobilovým závodníkem Jeanem-Louisem Durocem. Oba sem jezdí do penzionátu navštěvovat své děti. Annin muž zahynul jako kaskadér, Durocova žena spáchala sebevraždu. Při dalších návštěvách se osamělí lidé sblíží. Vzpomínky na minulost jim však brání plně se poddat svému citu. Zdá se, že milostný vztah skončil dříve, než byl naplněn. Jednoduchý děj obohatil tvůrce pozoruhodnou kameramanskou prací, nevšední silou citu a sugestivností atmosféry. To umožňuje divákovi, aby intenzivně prožíval velké city milenecké dvojice, sahající od smutku až po rozkoš, od utrpení až po naději. Jednotlivé dialogy herci improvizovali během natáčení, aniž by znali scénář.
    75%
    Psychologické melodrama, které svého času vyvolalo u kritiky protichůdné reakce, ačkoliv mu všichni přiznali vysokou profesionalitu. Filmová skriptka Anne Gauthierová se v Deauville seznámí s automobilovým závodníkem Jeanem-Louisem Durocem. Oba sem jezdí do penzionátu navštěvovat své děti. Annin muž zahynul jako kaskadér, Durocova žena spáchala sebevraždu. Při dalších návštěvách se osamělí lidé sblíží. Vzpomínky na minulost jim však brání plně se poddat svému citu. Zdá se, že milostný vztah skončil dříve, než byl naplněn. Jednoduchý děj obohatil tvůrce pozoruhodnou kameramanskou prací, nevšední silou citu a sugestivností atmosféry. To umožňuje divákovi, aby intenzivně prožíval velké city milenecké dvojice, sahající od smutku až po rozkoš, od utrpení až po naději. Jednotlivé dialogy herci improvizovali během natáčení, aniž by znali scénář.
    5
  • Napoleon
    Napoleon (2002)
    SeriálRole: Letizia Ramolino
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát překročily francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    75%
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát překročily francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    6
  • Šťastný nový rok
    Šťastný nový rok (1973)
    Film
    Simon je propuštěn z vězení, kde si odpykával trest za krádež šperků. Vrací se do Paříže, kde doufá, že se setká se svým komplicem Charlotem a s mladou prodavačkou starožitností Francoise, s níž hodlá začít nový život. Jak je pro Lelouche typické, film spojuje řadu žánrů, ale navrch postupně získává milostný příběh dvou lidí ze zcela rozdílných prostředí. Namísto obvyklé emocionální montáže sledujeme paralelní příběhy dvou vyhraněných osobností, které ne nutně byly stvořeny jedna pro druhou...
    Žánry:AkčníKomedie
    75%
    Simon je propuštěn z vězení, kde si odpykával trest za krádež šperků. Vrací se do Paříže, kde doufá, že se setká se svým komplicem Charlotem a s mladou prodavačkou starožitností Francoise, s níž hodlá začít nový život. Jak je pro Lelouche typické, film spojuje řadu žánrů, ale navrch postupně získává milostný příběh dvou lidí ze zcela rozdílných prostředí. Namísto obvyklé emocionální montáže sledujeme paralelní příběhy dvou vyhraněných osobností, které ne nutně byly stvořeny jedna pro druhou...
    Žánry:AkčníKomedie
    7
  • Pod pokličkou
    Pod pokličkou (1957)
    FilmRole: Marie Pichon
    72%
    8
  • Milenci z Montparnassu
    Milenci z Montparnassu (1958)
    FilmRole: Jeanne Hébuterne
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    72%
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    9
  • Lola
    Lola (1961)
    FilmRole: Lola (Cécile)
    72%
    10
  • Seasons of Our Love
    Seasons of Our Love (1966)
    FilmRole: Francesca
    71%
    11
  • Les dragueurs
    Les dragueurs (1959)
    FilmRole: Jeanne
    71%
    12
  • Successo, Il
    Successo, Il (1963)
    FilmRole: Laura Ceriani
    71%
    13
  • La tête contre les murs
    La tête contre les murs (1959)
    FilmRole: Stéphanie
    69%
    14
  • Les amants de Vérone
    Les amants de Vérone (1949)
    FilmRole: Georgia Maglia (Juliette)
    Angelo, sklář z Murana, a Georgia Maglia, půvabná dcera padlého fašistického soudce, jsou vybráni, aby zastoupili hvězdy filmové verze "Romea a Julie", která se natáčí v Benátkách a Veroně. Netrvá dlouho a zamilují se do sebe a jejich romance se podobá romanci Shakespearových nesmrtelných hrdinů. Jejich svazek je ohrožen intrikami Raffaeleho, pochybného pasáka rodiny Magliů...
    Žánry:Drama
    69%
    Angelo, sklář z Murana, a Georgia Maglia, půvabná dcera padlého fašistického soudce, jsou vybráni, aby zastoupili hvězdy filmové verze "Romea a Julie", která se natáčí v Benátkách a Veroně. Netrvá dlouho a zamilují se do sebe a jejich romance se podobá romanci Shakespearových nesmrtelných hrdinů. Jejich svazek je ohrožen intrikami Raffaeleho, pochybného pasáka rodiny Magliů...
    Žánry:Drama
    15
  • Nejlepší léta jednoho života
    Nejlepší léta jednoho života (2019)
    FilmRole: Anne Gauthier
    68%
    16
  • Journey, The
    Journey, The (1959)
    FilmRole: Eva
    68%
    17
  • Žít a užít
    Žít a užít (1967)
    FilmRole: spectatrice match de boxe
    67%
    18
  • Spiritistický stoleček
    Spiritistický stoleček (1988)
    FilmRole: Herself, The Shepherdess
    67%
    19
  • Il terrorista
    Il terrorista (1963)
    FilmRole: Anna Braschi
    67%
    20
  • Jeden večer, jeden vlak
    Jeden večer, jeden vlak (1968)
    FilmRole: Anne
    67%
    21
  • Všechna tvoje slunce
    Všechna tvoje slunce (2011)
    FilmRole: Agathe
    Alessandro vyučuje muzikologii na univerzitě ve Štrasburku. Kromě toho dobrovolně předčítá pacientům v nemocnicích. Bydlí ve společném bytě s patnáctiletou dcerou Irinou a anarchistickým bratrem Luigim. Život u Alessandra není vždycky růžový, a to ze tří hlavních důvodů: je vdovec a nikdy se doopravdy nevzpamatoval ze smrti mladé ženy, jeho bratr je tak trochu parazit, který odmítá prodávat své obrazy kapitalistickým spekulantům, a tak přispívat na chod domácnosti, a Irina, kterou vychovává sám od pěti měsíců a vždycky k ní měl blízko, se rychle mění z holčičky v puberťačku a přeje si, aby se k ní tak přistupovalo. Jednoho dne vstoupí do Alessandrova života krásná mladá žena Florence. Chopí se nakonec příležitosti a zkusí s ní něco víc? A podaří se mu přestat dusit Irinu? A konečně se srovná s Luigim?
    67%
    Alessandro vyučuje muzikologii na univerzitě ve Štrasburku. Kromě toho dobrovolně předčítá pacientům v nemocnicích. Bydlí ve společném bytě s patnáctiletou dcerou Irinou a anarchistickým bratrem Luigim. Život u Alessandra není vždycky růžový, a to ze tří hlavních důvodů: je vdovec a nikdy se doopravdy nevzpamatoval ze smrti mladé ženy, jeho bratr je tak trochu parazit, který odmítá prodávat své obrazy kapitalistickým spekulantům, a tak přispívat na chod domácnosti, a Irina, kterou vychovává sám od pěti měsíců a vždycky k ní měl blízko, se rychle mění z holčičky v puberťačku a přeje si, aby se k ní tak přistupovalo. Jednoho dne vstoupí do Alessandrova života krásná mladá žena Florence. Chopí se nakonec příležitosti a zkusí s ní něco víc? A podaří se mu přestat dusit Irinu? A konečně se srovná s Luigim?
    22
  • 23
  • Le rideau cramoisi
    Le rideau cramoisi (1953)
    FilmRole: Albertine
    66%
    24
  • Začít znovu
    Začít znovu (1976)
    FilmRole: Sarah Gordon
    66%
    25
  • Poslední soud
    Poslední soud (1961)
    FilmRole: Giorgio's wife Irene
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    26
  • Model Shop
    Model Shop (1969)
    FilmRole: Lola aka Cecile
    66%
    27
  • Tragedia di un uomo ridicolo, La
    Tragedia di un uomo ridicolo, La (1981)
    FilmRole: Barbara Spaggiari
    65%
    28
  • Bethune: The Making of a Hero
    Bethune: The Making of a Hero (1993)
    FilmRole: Marie-France Coudaire
    65%
    29
  • L'imprevisto
    L'imprevisto (1961)
    FilmRole: Claire Plemian - Thomas' Wife
    64%
    30
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    FilmRole: (segment "Cinéma de Boulevard") (archive footage)
    64%
    31
  • Salto nel vuoto
    Salto nel vuoto (1980)
    FilmRole: Marta Ponticelli
    64%
    32
  • La fuga
    La fuga (1965)
    FilmRole: Luisa
    63%
    33
  • Nejkratší den
    Nejkratší den (1963)
    FilmRole: Crocerossina
    • Netflix
    63%
    34
  • A žili spolu šťastně až na věky
    A žili spolu šťastně až na věky (2004)
    FilmRole: la mère de Vincent
    Francouzské komediální drama vypráví o trojici čtyřicátníků, kteří se zamýšlejí nad svým životem. Vincent žije s Gabrielle, Georges s Nathalií. Každý pár má pětileté dítě a oba cítí, že upadli do rutinního životního kolotoče. Oba ženáči žárlí na třetího kamaráda Freda, který zůstal starým mládencem a užívá si bez závazků. A Fred naopak závidí Vincentovi a Georgesovi jejich manželství i děti, které dávají životu smysl. Když si Vincent najde milenku, zjistí to jedině Gabrielle a hledá cestu, jak se s touto situací vyrovnat. Miluje svého manžela, trpělivě na něho čeká, ale přesto se neubrání myšlenkám na úplně jiný život... V režii Yvana Attala, který ztělesnil i jednu z hlavních mužských postav, hrají Charlotte Gainsbourgová, Emmanuelle Seignerová, Alain Chabat a Alain Cohen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Yvan Attal
    62%
    Francouzské komediální drama vypráví o trojici čtyřicátníků, kteří se zamýšlejí nad svým životem. Vincent žije s Gabrielle, Georges s Nathalií. Každý pár má pětileté dítě a oba cítí, že upadli do rutinního životního kolotoče. Oba ženáči žárlí na třetího kamaráda Freda, který zůstal starým mládencem a užívá si bez závazků. A Fred naopak závidí Vincentovi a Georgesovi jejich manželství i děti, které dávají životu smysl. Když si Vincent najde milenku, zjistí to jedině Gabrielle a hledá cestu, jak se s touto situací vyrovnat. Miluje svého manžela, trpělivě na něho čeká, ale přesto se neubrání myšlenkám na úplně jiný život... V režii Yvana Attala, který ztělesnil i jednu z hlavních mužských postav, hrají Charlotte Gainsbourgová, Emmanuelle Seignerová, Alain Chabat a Alain Cohen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Yvan Attal
    35
  • Les mauvaises rencontres
    Les mauvaises rencontres (1955)
    FilmRole: Catherine Racan
    62%
    36
  • Ztracen v L.A.
    Ztracen v L.A. (1999)
    FilmRole: Self (uncredited)
    Mladý Richard zdědil pohřební ústav po svém otci ve Skotsku. Zanedlouho by se měl oženit s Joy, dcerou bohatého místního obchodníka, tajně však touží po něčem jiném. Poznává krásnou herečku Barbaru z Los Angeles, opouští jistotu a vydává se přes Atlantik do L.A. Již nápis v taxíku z letiště Vítejte v Kalifornii, přizpůsobte tomu vaše chování ho varuje, že nemusí být všechno tak, jak by si to představoval on. Podaří se mu dosáhnout svého cíle a získat lásku svého života?
    61%
    Mladý Richard zdědil pohřební ústav po svém otci ve Skotsku. Zanedlouho by se měl oženit s Joy, dcerou bohatého místního obchodníka, tajně však touží po něčem jiném. Poznává krásnou herečku Barbaru z Los Angeles, opouští jistotu a vydává se přes Atlantik do L.A. Již nápis v taxíku z letiště Vítejte v Kalifornii, přizpůsobte tomu vaše chování ho varuje, že nemusí být všechno tak, jak by si to představoval on. Podaří se mu dosáhnout svého cíle a získat lásku svého života?
    37
  • Ať žije život
    Ať žije život (1984)
    FilmRole: Anouk
    61%
    38
  • Golden Salamander
    Golden Salamander (1950)
    FilmRole: Anna
    61%
    39
  • Le voci bianche
    Le voci bianche (1964)
    FilmRole: Lorenza
    61%
    40
  • Muž a žena po 20 letech
    Muž a žena po 20 letech (1986)
    FilmRole: Anne Gauthier
    Po skutečných dvaceti letech se legendární francouzský režisér Claude Lelouch rozhodl vrátit k velkému příběhu lásky a osamělosti, který v roce 1966 získal nejen dva Oscary, ale především nesmrtelnost v očích evropského i zámořského publika. Hlavními hrdiny jsou stále Anne Gauthierová a Jean-Louis Duroc, kteří před dvěma dekádami prožili milostné vzplanutí, ale bolestné vzpomínky jim tehdy nedovolily jít dál spolu životem. A nyní jsou o dvacet let starší. On se stále točí kolem automobilů a závodí, z ní se stala producentka málo úspěšných filmů, do nichž obsazuje vlastní dceru. A je to právě její profese, jež pár opět svede dohromady. Anne se totiž rozhodne natočit romantický příběh, který bude zrcadlem minulosti, přičemž při setkání s Jean-Louisem pochopí, že je to právě on, koho celou dobu milovala. Otázka ale zní, jestli všechen ten uplynulý čas dodal oběma i životní moudrost, jež by jim nyní konečně umožnila prožít štěstí. Anouk Aiméeová a Jean-Louis Trintignant se znovu pokusí nalézt vše, co kdysi dávno ztratili.
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Po skutečných dvaceti letech se legendární francouzský režisér Claude Lelouch rozhodl vrátit k velkému příběhu lásky a osamělosti, který v roce 1966 získal nejen dva Oscary, ale především nesmrtelnost v očích evropského i zámořského publika. Hlavními hrdiny jsou stále Anne Gauthierová a Jean-Louis Duroc, kteří před dvěma dekádami prožili milostné vzplanutí, ale bolestné vzpomínky jim tehdy nedovolily jít dál spolu životem. A nyní jsou o dvacet let starší. On se stále točí kolem automobilů a závodí, z ní se stala producentka málo úspěšných filmů, do nichž obsazuje vlastní dceru. A je to právě její profese, jež pár opět svede dohromady. Anne se totiž rozhodne natočit romantický příběh, který bude zrcadlem minulosti, přičemž při setkání s Jean-Louisem pochopí, že je to právě on, koho celou dobu milovala. Otázka ale zní, jestli všechen ten uplynulý čas dodal oběma i životní moudrost, jež by jim nyní konečně umožnila prožít štěstí. Anouk Aiméeová a Jean-Louis Trintignant se znovu pokusí nalézt vše, co kdysi dávno ztratili.
    Žánry:DramaRomantický
    41
  • Sodoma a Gomora
    Sodoma a Gomora (1962)
    FilmRole: The Queen
    60%
    42
  • Podivná spravedlnost
    Podivná spravedlnost (1975)
    Film
    60%
    43
  • Tous peuvent me tuer
    Tous peuvent me tuer (1957)
    FilmRole: Isabelle
    Přepadení banky proběhlo úspěšně. Vše se odehrálo podle plánu. Nyní si Cyril Gad a jeho čtyři komplicové musí zajistit alibi. A co by mohlo být lepší než vězeňská cela? Pětice gangsterů se proto nechá zatknout za drobné přečiny a čekají, až budou propuštěni. Bohužel tři z nich záhadně zemřou a další je otevřeně zavražděn. Jediný, kdo přežije, je Tony, a ten má strach. A je pochopitelné proč...
    Žánry:Drama
    60%
    Přepadení banky proběhlo úspěšně. Vše se odehrálo podle plánu. Nyní si Cyril Gad a jeho čtyři komplicové musí zajistit alibi. A co by mohlo být lepší než vězeňská cela? Pětice gangsterů se proto nechá zatknout za drobné přečiny a čekají, až budou propuštěni. Bohužel tři z nich záhadně zemřou a další je otevřeně zavražděn. Jediný, kdo přežije, je Tony, a ten má strach. A je pochopitelné proč...
    Žánry:Drama
    44
  • Petite prairie aux bouleaux, La
    Petite prairie aux bouleaux, La (2003)
    FilmRole: Myriam
    • Netflix
    59%
    45
  • Na shledanou a děkuji
    Na shledanou a děkuji (1988)
    FilmRole: Laura
    Carlo, unavený manželstvím a svou profesí, se rozhodne opustit firmu, kterou vlastní, a přenechá ji své ženě. Odchází z domova a stěhuje se do pronajatého bytu v srdci starého Říma. Carlův syn Paolo, dramatik toužící po vytouženém úspěchu, také hledá nový byt. Kvůli chybě realitní kanceláře skončí oba v jednom pokoji. Mají ale naprosto odlišné povahy a brzy vyjdou najevo jejich rozdíly. Situace se nečekaně zkomplikuje s příchodem druhého syna Giacoma a jeho manželky Francescy, která čeká dítě.
    Žánry:Komedie
    59%
    Carlo, unavený manželstvím a svou profesí, se rozhodne opustit firmu, kterou vlastní, a přenechá ji své ženě. Odchází z domova a stěhuje se do pronajatého bytu v srdci starého Říma. Carlův syn Paolo, dramatik toužící po vytouženém úspěchu, také hledá nový byt. Kvůli chybě realitní kanceláře skončí oba v jednom pokoji. Mají ale naprosto odlišné povahy a brzy vyjdou najevo jejich rozdíly. Situace se nečekaně zkomplikuje s příchodem druhého syna Giacoma a jeho manželky Francescy, která čeká dítě.
    Žánry:Komedie
    46
  • There Were Days... and Moons
    There Were Days... and Moons (1990)
    FilmRole: Elle-même / Seul film-annonce
    58%
    47
  • Success Is the Best Revenge
    Success Is the Best Revenge (1984)
    FilmRole: Monique des Fontaines
    58%
    48
  • Hommes, femmes, mode d'emploi
    Hommes, femmes, mode d'emploi (1996)
    FilmRole: la veuve
    Benoit Blanc miluje život, miluje ženy a miluje riskování. Je to slavný podnikatel, kterého trápí bolesti břicha. Fabiolini, rádoby herec a policista, trpí stejnou nemocí. Oba muži se s tímto trápením vyrovnávají odlišně: Benoit Blanc je optimista, zatímco Fabiolini, neustále si nejistý, je přesvědčen, že je vážně nemocný. Ti dva se náhodou setkají při gastroskopii a spřátelí se. Poté, co se dozvědí o svých skutečných odlišných stavech, se změní a lépe pochopí své životy. Lidé kolem nich, muži i ženy, také prožijí změny ve svých životech, ať už náhodou, z lásky nebo prostě proudem života.
    58%
    Benoit Blanc miluje život, miluje ženy a miluje riskování. Je to slavný podnikatel, kterého trápí bolesti břicha. Fabiolini, rádoby herec a policista, trpí stejnou nemocí. Oba muži se s tímto trápením vyrovnávají odlišně: Benoit Blanc je optimista, zatímco Fabiolini, neustále si nejistý, je přesvědčen, že je vážně nemocný. Ti dva se náhodou setkají při gastroskopii a spřátelí se. Poté, co se dozvědí o svých skutečných odlišných stavech, se změní a lépe pochopí své životy. Lidé kolem nich, muži i ženy, také prožijí změny ve svých životech, ať už náhodou, z lásky nebo prostě proudem života.
    49
  • I pro lásku se zabíjí
    I pro lásku se zabíjí (2010)
    FilmRole: Madame Blum
    • DaFilms
    • SWEET.TV
    Ve filmu se promítají nejdůležitější události minulého století, které zasáhly tak či onak do života všech protagonistů. Dějové linie započaté v minulosti se v jedné chvíli protínají v událostech pozdější doby. Hlavní postava Ilva vzpomíná na své předchozí vztahy se dvěma Francouzi, dvěma Američany a Němcem. Do Francie přišla jako malá se svou matkou Sophií. Seznámily se tam s promítačem Mauricem, který se dívce stal skvělým otcem. Pak vypukne druhá světová válka. Maurice, který se účastní odboje, je spolu s devatenácti dalšími náhodnými cestujícími zajat a má být zastřelen za to, že někdo v metru spáchal atentát na dva německé důstojníky. Ilva jde za otce prosit, setkává se s německým důstojníkem Horstem, který otci skutečně pomůže a ona se stane jeho milenkou. Při přípravě další odbojové akce přichází Maurice o život. V Paříži, kde Ilva pracuje jako uvaděčka v kině, se mezitím chystá její zatčení, protože měla poměr s německým důstojníkem...
    Žánry:Drama
    57%
    Ve filmu se promítají nejdůležitější události minulého století, které zasáhly tak či onak do života všech protagonistů. Dějové linie započaté v minulosti se v jedné chvíli protínají v událostech pozdější doby. Hlavní postava Ilva vzpomíná na své předchozí vztahy se dvěma Francouzi, dvěma Američany a Němcem. Do Francie přišla jako malá se svou matkou Sophií. Seznámily se tam s promítačem Mauricem, který se dívce stal skvělým otcem. Pak vypukne druhá světová válka. Maurice, který se účastní odboje, je spolu s devatenácti dalšími náhodnými cestujícími zajat a má být zastřelen za to, že někdo v metru spáchal atentát na dva německé důstojníky. Ilva jde za otce prosit, setkává se s německým důstojníkem Horstem, který otci skutečně pomůže a ona se stane jeho milenkou. Při přípravě další odbojové akce přichází Maurice o život. V Paříži, kde Ilva pracuje jako uvaděčka v kině, se mezitím chystá její zatčení, protože měla poměr s německým důstojníkem...
    Žánry:Drama
    50
  • Dis-moi oui...
    Dis-moi oui... (1995)
    Film
    57%
    51
  • Generale dell'armata morte, Il
    Generale dell'armata morte, Il (1983)
    FilmRole: Countess Betsy Mirafiore
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    56%
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    52
  • 1999 Madeleine
    1999 Madeleine (1999)
    FilmRole: Eve, Madeleine's mother
    Madeleine 1999 je prvním krokem ambiciózního projektu francouzského filmaře Laurenta Bouhnika, který si předsevzal natočit každý rok v letech 1999–2009 jeden film, zachycující přelom století v proplétajícím se narativním vzorci. První epizoda je o Madeleine, osamělé ženě posedlé náboženstvím a čistotou. Její samotářská existence ji vede k tomu, aby si podala inzerát na muže, který by byl ochoten sdílet svůj život s "nezadanou, pracující 35letou". Je to žena naší doby, která je chycena mezi paradoxy moderního života a individuálními potřebami komunikace. Svět jí nabízí příležitosti k uspokojení materiálních potřeb, ale bohužel na úkor jejích duchovních potřeb.
    56%
    Madeleine 1999 je prvním krokem ambiciózního projektu francouzského filmaře Laurenta Bouhnika, který si předsevzal natočit každý rok v letech 1999–2009 jeden film, zachycující přelom století v proplétajícím se narativním vzorci. První epizoda je o Madeleine, osamělé ženě posedlé náboženstvím a čistotou. Její samotářská existence ji vede k tomu, aby si podala inzerát na muže, který by byl ochoten sdílet svůj život s "nezadanou, pracující 35letou". Je to žena naší doby, která je chycena mezi paradoxy moderního života a individuálními potřebami komunikace. Svět jí nabízí příležitosti k uspokojení materiálních potřeb, ale bohužel na úkor jejích duchovních potřeb.
    53
  • Prêt-à-Porter
    Prêt-à-Porter (1994)
    FilmRole: Simone Lowenthal
    55%
    54
  • Mince alors!
    Mince alors! (2012)
    FilmRole: La mère de Nina
    Na „farmě tlouštíků“ Nina potkává rozličnou skupinu jedinců, kteří ze souboje s kily vyšli jako poražení. Pod svá ochranná křídla si ji vezmou dvě ženy s velkými osobnostmi: Emilie, tlustá a přívětivá hospodyňka plných tvarů, která sice prosazuje názor, že „Čím větší, tím lepší!“, ale do lázní jezdí každým rokem a nikdy nepřizná, že není tak šťastná a zdravá, jak vypadá; a Sophie, totálně přepracovaná právnička, která odmítá stárnout, drží diety, aby měla kontrolu nad svým tělem, a platí za sex, aby pod kontrolou držela i svoje srdce. Mezi hodinami fitness, na kterých mohou vypotit duši, a lekcemi správného stravování se z našich tří protagonistek stávají nejlepší přítelkyně, které si společně upravují pravidla, flirtují a dávají si do nosu v restauracích! A taky si začínají uvědomovat, že jediným klíčem ke štěstí a úspěchu je přijetí sebe sama.
    Žánry:Komedie
    54%
    Na „farmě tlouštíků“ Nina potkává rozličnou skupinu jedinců, kteří ze souboje s kily vyšli jako poražení. Pod svá ochranná křídla si ji vezmou dvě ženy s velkými osobnostmi: Emilie, tlustá a přívětivá hospodyňka plných tvarů, která sice prosazuje názor, že „Čím větší, tím lepší!“, ale do lázní jezdí každým rokem a nikdy nepřizná, že není tak šťastná a zdravá, jak vypadá; a Sophie, totálně přepracovaná právnička, která odmítá stárnout, drží diety, aby měla kontrolu nad svým tělem, a platí za sex, aby pod kontrolou držela i svoje srdce. Mezi hodinami fitness, na kterých mohou vypotit duši, a lekcemi správného stravování se z našich tří protagonistek stávají nejlepší přítelkyně, které si společně upravují pravidla, flirtují a dávají si do nosu v restauracích! A taky si začínají uvědomovat, že jediným klíčem ke štěstí a úspěchu je přijetí sebe sama.
    Žánry:Komedie
    55
  • Justine
    Justine (1969)
    FilmRole: Justine
    54%
    56
  • Qu'est-ce qui fait courir David?
    Qu'est-ce qui fait courir David? (1982)
    FilmRole: Hélène
    53%
    57
  • Contraband Spain
    Contraband Spain (1955)
    FilmRole: Elena Vargas
    53%
    58
  • Appointment, The
    Appointment, The (1969)
    FilmRole: Carla
    52%
    59
  • Svišti
    Svišti (1993)
    Film
    51%
    60
  • De particulier à particulier
    De particulier à particulier (2006)
    FilmRole: Nelly
    Film debutanta Brice Cauvina je mistrovsky zvládnutou a neokázalou úvahou na téma neklidu a strachu, který je cítit ve městech po 11. září. Daří se mu udržet soustředěnou pozornost publika, aniž by prvoplánově vyložil všechny osvědčené vypravěčské karty. Zatímco čekají v Paříži na vlak do Benátek, chopí se manželé Philippe (Laurent Lucas) a Marion (Hélène Fillieresová) opuštěného zavazadla, které na nádraží zanechal uhlazený džentlmen, pocházející zjevně odněkud z Blízkého východu. Na visačce je čitelný jen zlomek „tel Harabati“, vevnitř je kufr vystlán penězi. Když se Philippe a Marion později vrátí do Paříže, vykládají Philippově matce Nelly (Anouk Aiméeová) i svému okolí o Benátkách, ale z jejich soukromých hovorů je divákovi jasné, že se na poslední chvíli rozhodli nikam nejet. Najednou se však vynoří záhadné fotografie s nimi v ulicích Benátek. Když se navíc rodina sejde v Sýrii, otázky a odpovědi neberou konce.
    Žánry:DramaKomedie
    51%
    Film debutanta Brice Cauvina je mistrovsky zvládnutou a neokázalou úvahou na téma neklidu a strachu, který je cítit ve městech po 11. září. Daří se mu udržet soustředěnou pozornost publika, aniž by prvoplánově vyložil všechny osvědčené vypravěčské karty. Zatímco čekají v Paříži na vlak do Benátek, chopí se manželé Philippe (Laurent Lucas) a Marion (Hélène Fillieresová) opuštěného zavazadla, které na nádraží zanechal uhlazený džentlmen, pocházející zjevně odněkud z Blízkého východu. Na visačce je čitelný jen zlomek „tel Harabati“, vevnitř je kufr vystlán penězi. Když se Philippe a Marion později vrátí do Paříže, vykládají Philippově matce Nelly (Anouk Aiméeová) i svému okolí o Benátkách, ale z jejich soukromých hovorů je divákovi jasné, že se na poslední chvíli rozhodli nikam nejet. Najednou se však vynoří záhadné fotografie s nimi v ulicích Benátek. Když se navíc rodina sejde v Sýrii, otázky a odpovědi neberou konce.
    Žánry:DramaKomedie
    61
  • Festival v Cannes
    Festival v Cannes (2001)
    FilmRole: Millie Marquand
    Vítejte v Cannes, na festivalu plném hvězd a hvězdiček, hollywoodských producentských magnátů i podvodníčků, kteří číhají na příležitost, vítejte na plážích zalitých sluncem, kde se opalují oslnivé krásky, vítejte v luxusním hotelu du Cap, kam zavítala stárnoucí francouzská filmová superstar Millie Marquandová (Anouk Aimée). Millie spolupracovala s těmi nejlepšími režiséry, ale v poslední době hereckých příležitostí stále ubývá a její renomé je rozhodně vyšší než stav jejího bankovního konta. Potřebovala by velkou roli ve velkém filmu, který by ji vrátil na výsluní. Významný producent Rick Yorkin (Ron Silver) přichází s finančně zajímavou nabídkou, ale Millie zjišťuje, že by na ni v připravovaném kasovním trháku s Tomem Hanksem čekala jen malá vedlejší rolička. Dále je tu herečka Alice Palmerová (Greta Scacchi), která se podle vlastního scénáře právě chystá natočit svůj zcela nekomerční celovečerní režijní debut. Jedná se sice o výrazně nízkorozpočtovou produkci, ale Millie by v tomto filmu měla být v každém záběru, je to velká krásná role, na jakou léta čekala. Jak se herecká legenda rozhodne, když se na scéně navíc objeví její bývalý manžel (Maximilian Schell) a vše se ještě více zkomplikuje? Brilantní komedie o hořkém zákulisí velkého filmového světa vznikala na pozadí skutečného dění canneského festivalu.
    Žánry:Komedie
    46%
    Vítejte v Cannes, na festivalu plném hvězd a hvězdiček, hollywoodských producentských magnátů i podvodníčků, kteří číhají na příležitost, vítejte na plážích zalitých sluncem, kde se opalují oslnivé krásky, vítejte v luxusním hotelu du Cap, kam zavítala stárnoucí francouzská filmová superstar Millie Marquandová (Anouk Aimée). Millie spolupracovala s těmi nejlepšími režiséry, ale v poslední době hereckých příležitostí stále ubývá a její renomé je rozhodně vyšší než stav jejího bankovního konta. Potřebovala by velkou roli ve velkém filmu, který by ji vrátil na výsluní. Významný producent Rick Yorkin (Ron Silver) přichází s finančně zajímavou nabídkou, ale Millie zjišťuje, že by na ni v připravovaném kasovním trháku s Tomem Hanksem čekala jen malá vedlejší rolička. Dále je tu herečka Alice Palmerová (Greta Scacchi), která se podle vlastního scénáře právě chystá natočit svůj zcela nekomerční celovečerní režijní debut. Jedná se sice o výrazně nízkorozpočtovou produkci, ale Millie by v tomto filmu měla být v každém záběru, je to velká krásná role, na jakou léta čekala. Jak se herecká legenda rozhodne, když se na scéně navíc objeví její bývalý manžel (Maximilian Schell) a vše se ještě více zkomplikuje? Brilantní komedie o hořkém zákulisí velkého filmového světa vznikala na pozadí skutečného dění canneského festivalu.
    Žánry:Komedie
    62
  • 63
  • Celle que j'aime
    Celle que j'aime (2009)
    FilmRole: La belle dame du café
    42%
    64

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.