?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Iole Cecchini: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • XX. století
    XX. století (1976)
    Film
    79%
    2
  • Stalo se v Turíně
    Stalo se v Turíně (1963)
    Film
    78%
    3
  • Poslední císař
    Poslední císař (1987)
    Film
    Ve svých třech letech se stal císařem poloviny lidstva. Byl to poslední čínský císař. Za pomoci svého skotského učitele (Peter O'Toole) poznal nutnost rychlých reforem ve své říši. Bylo už pozdě. V roce 1924 byl vyhnán z bran Zakázaného města, pak přišla II. světová válka s japonskou okupací a po ní rudý komunistický režim se svou kulturní revolucí. Na sklonku svého života si mohl koupit vstupenku do císařského paláce, aby mohl spatřit Dračí trůn. Musel zaplatit za to, aby mohl vidět svou vlastní židli. Jeden z nejslavnějších filmů všech dob.
    77%
    Ve svých třech letech se stal císařem poloviny lidstva. Byl to poslední čínský císař. Za pomoci svého skotského učitele (Peter O'Toole) poznal nutnost rychlých reforem ve své říši. Bylo už pozdě. V roce 1924 byl vyhnán z bran Zakázaného města, pak přišla II. světová válka s japonskou okupací a po ní rudý komunistický režim se svou kulturní revolucí. Na sklonku svého života si mohl koupit vstupenku do císařského paláce, aby mohl spatřit Dračí trůn. Musel zaplatit za to, aby mohl vidět svou vlastní židli. Jeden z nejslavnějších filmů všech dob.
    4
  • Nostalgie
    Nostalgie (1983)
    Film
    Spisovatel Andrej Gorčakov, jenž je v Itálii ponořen do studia života a díla ruského skladatele Sosnovského, je stižen návalem stejné choroby, jež rozdírala již hudebníkovu duši - nostalgií, typicky ruským steskem po rodné zemi, z níž se lze vyléčit jedině návratem. Vize domova, probíhající před Andrejovým vnitřním zrakem, dokumentují stav jeho nitra, jež najde spirituální protějšek v postavě italského podivína Doménica. Ten v přesvědčení o hrozící zkáze světa naléhá na Andreje, a přiměje ho k symbolickému rituálu v lázeňském bazénu, po jehož vykonání údajně bude svět spasen. Andrej po obětování klesne k zemi ve chvíli, kdy Doménico před zraky duševně postižených diváků na římském náměstí páchá autodafé. V Tarkovského příběhu dojde Andrej Gorčakov k vnitřnímu smíru až v závěrečném imponujícím obraze, v němž se završuje mystická linie živlů ohně a vody, procházející Nostalgií.
    76%
    Spisovatel Andrej Gorčakov, jenž je v Itálii ponořen do studia života a díla ruského skladatele Sosnovského, je stižen návalem stejné choroby, jež rozdírala již hudebníkovu duši - nostalgií, typicky ruským steskem po rodné zemi, z níž se lze vyléčit jedině návratem. Vize domova, probíhající před Andrejovým vnitřním zrakem, dokumentují stav jeho nitra, jež najde spirituální protějšek v postavě italského podivína Doménica. Ten v přesvědčení o hrozící zkáze světa naléhá na Andreje, a přiměje ho k symbolickému rituálu v lázeňském bazénu, po jehož vykonání údajně bude svět spasen. Andrej po obětování klesne k zemi ve chvíli, kdy Doménico před zraky duševně postižených diváků na římském náměstí páchá autodafé. V Tarkovského příběhu dojde Andrej Gorčakov k vnitřnímu smíru až v závěrečném imponujícím obraze, v němž se završuje mystická linie živlů ohně a vody, procházející Nostalgií.
    5
  • Svědek, který nepromluvil
    Svědek, který nepromluvil (1960)
    Film
    74%
    6
  • Vita scellerata, Una
    Vita scellerata, Una (1990)
    Film
    72%
    7
  • Jestřábí žena
    Jestřábí žena (1985)
    Film
    Malý zlodějíček Filip Gaston se na svém útěku z vězení krutého biskupa z Aquily setká se záhadným rytířem Etiennem de Navarrem a stane se jeho sluhou. Rytíř putuje krajem se svým jestřábem a Filip brzy zjistí, že jsou spojeni strašlivou kletbou. Navarre se zamiloval do krásné Isabeau d'Anjou a ta jeho city opětovala, což rozlítilo biskupa z Aquily, který chtěl dívku pro sebe natolik, že je oba proklel. Dívka se s východem slunce mění v jestřába a Navarre se s jeho západem mění ve velkého černého vlka. Milenci se tak již nikdy nemají setkat ve své lidské podobě. Gaston se rozhodne s pomocí starého mnicha Imperiuse Navarrovi pomoci a zlomit prokletí. (oficiální text distributora)
    71%
    Malý zlodějíček Filip Gaston se na svém útěku z vězení krutého biskupa z Aquily setká se záhadným rytířem Etiennem de Navarrem a stane se jeho sluhou. Rytíř putuje krajem se svým jestřábem a Filip brzy zjistí, že jsou spojeni strašlivou kletbou. Navarre se zamiloval do krásné Isabeau d'Anjou a ta jeho city opětovala, což rozlítilo biskupa z Aquily, který chtěl dívku pro sebe natolik, že je oba proklel. Dívka se s východem slunce mění v jestřába a Navarre se s jeho západem mění ve velkého černého vlka. Milenci se tak již nikdy nemají setkat ve své lidské podobě. Gaston se rozhodne s pomocí starého mnicha Imperiuse Navarrovi pomoci a zlomit prokletí. (oficiální text distributora)
    8
  • Hvězdy Velkého vozu
    Hvězdy Velkého vozu (1965)
    Film
    71%
    9
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1988)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Tento film, inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785, je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    70%
    Tento film, inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785, je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    10
  • Una sull'altra
    Una sull'altra (1969)
    Film
    • Netflix
    70%
    11
  • Stazione, La
    Stazione, La (1990)
    Film
    Na zapadlé železniční stanici pracuje dobrosrdečný, i když trochu puntičkářský přednosta. Jedné noci do stanice vstoupí krásná žena z vyšší společnosti, aby si koupila jízdenku. Během čekání na vlak se spolu dají do řeči a nakonec se sblíží. Nálada se ale rychle změní, když dorazí ženich a násilnými prostředky se jí snaží zabránit v odjezdu.
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    Na zapadlé železniční stanici pracuje dobrosrdečný, i když trochu puntičkářský přednosta. Jedné noci do stanice vstoupí krásná žena z vyšší společnosti, aby si koupila jízdenku. Během čekání na vlak se spolu dají do řeči a nakonec se sblíží. Nálada se ale rychle změní, když dorazí ženich a násilnými prostředky se jí snaží zabránit v odjezdu.
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Sogni d'oro
    Sogni d'oro (1981)
    Film
    69%
    13
  • Kůže
    Kůže (1981)
    Film
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodily Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, kteří byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodily Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, kteří byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    14
  • Ingorgo - Una storia impossibile, L'
    Ingorgo - Una storia impossibile, L' (1979)
    Film
    Film s hvězdným hereckým obsazením vyobrazuje, co se stane, když se na dálnici proud vozidel zastaví. Nejprve je klid, všichni pozorují a čekají. Když tento stav ale trvá dlouhých 24 hodin, pak lidé dávají průchod svým vášním. Děj filmu je poskládán jako mozaika ukazující charaktery postav i bariéry mezi jednotlivými sociálními vrstvami. Začíná jako lehká komedie, která se ke konci změní v drama.
    Žánry:Drama
    68%
    Film s hvězdným hereckým obsazením vyobrazuje, co se stane, když se na dálnici proud vozidel zastaví. Nejprve je klid, všichni pozorují a čekají. Když tento stav ale trvá dlouhých 24 hodin, pak lidé dávají průchod svým vášním. Děj filmu je poskládán jako mozaika ukazující charaktery postav i bariéry mezi jednotlivými sociálními vrstvami. Začíná jako lehká komedie, která se ke konci změní v drama.
    Žánry:Drama
    15
  • Poslední tango v Paříži
    Poslední tango v Paříži (1972)
    Film
    Kdesi v Paříži, v jednom prázdném bytě, se pravidelně potkává mladičká Francouzka Jeanne se stárnoucím Američanem Paulem. Každý se nachází v docela jiné životní situaci: ona se má brzy vdávat, on trpí předčasnou smrtí své vlastní ženy. Ani se navzájem neznají jménem, ale přesto – nebo možná právě proto – mezi nimi vzkvétá bouřlivý sexuální vztah. Kontroverzní film Poslední tango v Paříži je jedním z nejznámějších děl italského režiséra Bernarda Bertolucciho. Ústřední dvojici ztělesnili Marlon Brando a Maria Schneider.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Kdesi v Paříži, v jednom prázdném bytě, se pravidelně potkává mladičká Francouzka Jeanne se stárnoucím Američanem Paulem. Každý se nachází v docela jiné životní situaci: ona se má brzy vdávat, on trpí předčasnou smrtí své vlastní ženy. Ani se navzájem neznají jménem, ale přesto – nebo možná právě proto – mezi nimi vzkvétá bouřlivý sexuální vztah. Kontroverzní film Poslední tango v Paříži je jedním z nejznámějších děl italského režiséra Bernarda Bertolucciho. Ústřední dvojici ztělesnili Marlon Brando a Maria Schneider.
    Žánry:DramaRomantický
    16
  • 17
  • Noční vrátný
    Noční vrátný (1974)
    Film
    Bývalý nacistický důstojník se setká v roce 1957 s jednou ze svých vězeňkyň, židovskou dívkou z koncentračního tábora. On pracuje jako noční vrátný v hotelu a ona je vdaná za významného dirigenta. V táboře to byla láska mezi trýznitelem a vězeňkyní, která nyní přerůstá v upřímnou a oddanou lásku. Němec necítí vinu za to, co udělal, a oba to berou jako přirozenou věc. Film se věnuje i fenoménu spolupráce bývalých nacistických vůdců prostřednictvím tajných spolků, které existovaly dlouho po skončení druhé světové války.
    67%
    Bývalý nacistický důstojník se setká v roce 1957 s jednou ze svých vězeňkyň, židovskou dívkou z koncentračního tábora. On pracuje jako noční vrátný v hotelu a ona je vdaná za významného dirigenta. V táboře to byla láska mezi trýznitelem a vězeňkyní, která nyní přerůstá v upřímnou a oddanou lásku. Němec necítí vinu za to, co udělal, a oba to berou jako přirozenou věc. Film se věnuje i fenoménu spolupráce bývalých nacistických vůdců prostřednictvím tajných spolků, které existovaly dlouho po skončení druhé světové války.
    18
  • Dekameron
    Dekameron (1971)
    Film
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    65%
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    19
  • Tajemství Sahary
    Tajemství Sahary (1988)
    Seriál
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    65%
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    20
  • Visutá hrazda
    Visutá hrazda (1956)
    Film
    Mike Ribble (Burt Lancaster) je jedním z mála artistů ovládajících trojné salto na visuté hrazdě. Jednoho dne však svůj cvik nezvládne, zaváhá a utrpí vážný úraz. Po zotavení je odsouzen ke ztrátě respektu a svého dosavadního výsostného postavení. Jeho chuť k životu je povážlivě oslabena - začíná pít. Pak však potká Tina Orsiniho (Tony Curtis), syna svého někdejšího partnera, jenž přišel do Paříže, aby se u Mika naučil právě jeho trojnému saltu...
    Režie:Carol Reed
    65%
    Mike Ribble (Burt Lancaster) je jedním z mála artistů ovládajících trojné salto na visuté hrazdě. Jednoho dne však svůj cvik nezvládne, zaváhá a utrpí vážný úraz. Po zotavení je odsouzen ke ztrátě respektu a svého dosavadního výsostného postavení. Jeho chuť k životu je povážlivě oslabena - začíná pít. Pak však potká Tina Orsiniho (Tony Curtis), syna svého někdejšího partnera, jenž přišel do Paříže, aby se u Mika naučil právě jeho trojnému saltu...
    Režie:Carol Reed
    21
  • Tragedia di un uomo ridicolo, La
    Tragedia di un uomo ridicolo, La (1981)
    Film
    65%
    22
  • Kytice z tisíce a jedné noci
    Kytice z tisíce a jedné noci (1974)
    Film
    63%
    23
  • Caligula
    Caligula (1979)
    Film
    • Edison
    Filmový příběh o jednom z nejzvracenějších panovníků starověkého Říma Caliguly se stal kontrovezním nejen díky otevřenému znázornění brutality, ale také díky množství erotických scén. Právě díky nim se někteří z tvůrci rozhodli, že netouží, aby bylo jejich jméno uvedeno v titulcích. Nicméně bez ohledu na pornografický nádech se filmu Caligula podařilo vcelku originálně znázornit bizarnost nejen samotného Caliguly, ale i jeho přívrženců. Zrada, sex a násilí ovládli Caligulův dvůr a vy máte možnost zhlédnout několik verzí. Takzvaná "hardcore" verze, jejíž stopáž se šplhá ke 160 minutám byla "obohacena" o několik sexuálních momentů a díky tomu se od ní filmaři distancovali. Pro ostatní existuje mnoho dalších kratších verzí, které nejsou tak explicitní. (Chen)
    61%
    Filmový příběh o jednom z nejzvracenějších panovníků starověkého Říma Caliguly se stal kontrovezním nejen díky otevřenému znázornění brutality, ale také díky množství erotických scén. Právě díky nim se někteří z tvůrci rozhodli, že netouží, aby bylo jejich jméno uvedeno v titulcích. Nicméně bez ohledu na pornografický nádech se filmu Caligula podařilo vcelku originálně znázornit bizarnost nejen samotného Caliguly, ale i jeho přívrženců. Zrada, sex a násilí ovládli Caligulův dvůr a vy máte možnost zhlédnout několik verzí. Takzvaná "hardcore" verze, jejíž stopáž se šplhá ke 160 minutám byla "obohacena" o několik sexuálních momentů a díky tomu se od ní filmaři distancovali. Pro ostatní existuje mnoho dalších kratších verzí, které nejsou tak explicitní. (Chen)
    24
  • Zločin z lásky
    Zločin z lásky (1974)
    Film
    60%
    25
  • Cesta
    Cesta (1974)
    Film
    Svůj poslední film natočil režisér Vittorio De Sica podle stejnojmenné novely Luigiho Pirandella. Do hlavních rolí melodramatického příběhu o nenaplněné lásce mezi potomky dvou dobrých rodin na Sicílii počátku 20. století obsadil dvě velké herecké hvězdy. Zámožný Cesare Braggi (Richard Burton) si myslí na pohlednou Adrianu de Mauro (Sophia Lorenová). Po smrti otce se vydává požádat o její ruku – plány mu však překazí otcova závěť, ve které stojí výslovné přání, aby si Adrianu vzal Cesarův mladší bratr Antonio (Ian Bannen). Cesare se otcovu přání podvolí a po dlouhá léta tak musí svou lásku k Adrianě skrývat, i když s ním jako jeho švagrová žije ve stejném domě. Jednoho dne však Adrianina manžela Antonia potká osudová nehoda…
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Svůj poslední film natočil režisér Vittorio De Sica podle stejnojmenné novely Luigiho Pirandella. Do hlavních rolí melodramatického příběhu o nenaplněné lásce mezi potomky dvou dobrých rodin na Sicílii počátku 20. století obsadil dvě velké herecké hvězdy. Zámožný Cesare Braggi (Richard Burton) si myslí na pohlednou Adrianu de Mauro (Sophia Lorenová). Po smrti otce se vydává požádat o její ruku – plány mu však překazí otcova závěť, ve které stojí výslovné přání, aby si Adrianu vzal Cesarův mladší bratr Antonio (Ian Bannen). Cesare se otcovu přání podvolí a po dlouhá léta tak musí svou lásku k Adrianě skrývat, i když s ním jako jeho švagrová žije ve stejném domě. Jednoho dne však Adrianina manžela Antonia potká osudová nehoda…
    Žánry:DramaRomantický
    26
  • Chiave, La
    Chiave, La (1983)
    Film
    58%
    27
  • Aféra s náhrdelníkem
    Aféra s náhrdelníkem (2001)
    Film
    Začíná vyprávění o rafinované a krásné šlechtičně Jeanne de la Motte Valois, o intrikách na královském dvoře, o lásce a vášni k druhému pohlaví, ztracené stavovské cti, ale také o nádherných šatech a briliantových špercích, které probouzely nebývalé touhy a mohly se stát oslňujícími aktéry spletitých příběhů, z nichž ten o náhrdelníku byl skutečný a začal takto: Milované dítě hraběte a hraběnky z Valois, malá Jeanne, si žila jako v bavlnce až do chvíle, kdy do jejich domu přišli vojáci a krutě zabili hraběte, jenž si dovolil oponovat králi Ludvíku XVI. Zabavili rodině majetek. Truchlící hraběnka, která navíc byla v jiném stavu, smutek nepřežila. Dospělá Jeanne si pak umínila získat čest a dobré jméno rodiny zpět. Jejím pomocníkem se stává kardinál de Rohan a klíčem k navrácení cti briliantový náhrdelník.

    Oscarová Hilary Swank (BOYS DON'T CRY) a briliantový náhrdelník, vytvořený z 647 drahých kamenů, který věnoval král Ludvík XV. své milence Madame Du Barry, jsou hlavními atrakcemi kostýmního romantického příběhu režiséra Charlese Shyera o pikantních praktikách u dvora a skutečném skandálu, který rozhýbal společenský život francouzské aristokracie 18. století. Není bez zajímavosti, že film se natáčel také v Čechách.
    57%
    Začíná vyprávění o rafinované a krásné šlechtičně Jeanne de la Motte Valois, o intrikách na královském dvoře, o lásce a vášni k druhému pohlaví, ztracené stavovské cti, ale také o nádherných šatech a briliantových špercích, které probouzely nebývalé touhy a mohly se stát oslňujícími aktéry spletitých příběhů, z nichž ten o náhrdelníku byl skutečný a začal takto: Milované dítě hraběte a hraběnky z Valois, malá Jeanne, si žila jako v bavlnce až do chvíle, kdy do jejich domu přišli vojáci a krutě zabili hraběte, jenž si dovolil oponovat králi Ludvíku XVI. Zabavili rodině majetek. Truchlící hraběnka, která navíc byla v jiném stavu, smutek nepřežila. Dospělá Jeanne si pak umínila získat čest a dobré jméno rodiny zpět. Jejím pomocníkem se stává kardinál de Rohan a klíčem k navrácení cti briliantový náhrdelník.

    Oscarová Hilary Swank (BOYS DON'T CRY) a briliantový náhrdelník, vytvořený z 647 drahých kamenů, který věnoval král Ludvík XV. své milence Madame Du Barry, jsou hlavními atrakcemi kostýmního romantického příběhu režiséra Charlese Shyera o pikantních praktikách u dvora a skutečném skandálu, který rozhýbal společenský život francouzské aristokracie 18. století. Není bez zajímavosti, že film se natáčel také v Čechách.
    28
  • Soukromé neřesti, veřejné ctnosti
    Soukromé neřesti, veřejné ctnosti (1976)
    Film
    56%
    29
  • A qualsiasi prezzo
    A qualsiasi prezzo (1968)
    Film
    56%
    30
  • Vacanze in America
    Vacanze in America (1984)
    Film
    55%
    31
  • Desiderando Giulia
    Desiderando Giulia (1986)
    Film
    50%
    32
  • Miranda
    Miranda (1985)
    Film
    48%
    33
  • Láska a vášeň
    Láska a vášeň (1987)
    Film
    48%
    34
  • Vášnivá Lola
    Vášnivá Lola (1998)
    Film
    Lola (ANNA AMMIRATI) je mladá, životaschopná a krásná dívka, která se právě zasnoubila s Masettem (MARIO PARODI), synem místního pekaře. Bohužel, on je staromódní, konvenční a chce, aby jeho nastávající byla pannou až do svatební noci. Lole se však jeho přístup nelíbí a rozhodně se jí nechce ztrácet mládí nekonečným čekáním až do svatby. Chce si přece vyzkoušet, zda je Masetto dobrý milovník už před svatbou, aby pak nebyla zklamaná! Podniká vše možné, jen aby mladého muže zviklala v jeho pevných morálních zásadách. Nepomůže však ani to, když Lola před jeho očima svádí matčina milence Andrého (PATRICK MOWER), velmi zkušeného muže. Lola začíná přemýšlet o tom, že na světě žijí i jiní muži, s nimiž by prožila plnohodnotnější sexuální život než s Masettem. Jak Lola a Masetto vyřeší své problémy?
    44%
    Lola (ANNA AMMIRATI) je mladá, životaschopná a krásná dívka, která se právě zasnoubila s Masettem (MARIO PARODI), synem místního pekaře. Bohužel, on je staromódní, konvenční a chce, aby jeho nastávající byla pannou až do svatební noci. Lole se však jeho přístup nelíbí a rozhodně se jí nechce ztrácet mládí nekonečným čekáním až do svatby. Chce si přece vyzkoušet, zda je Masetto dobrý milovník už před svatbou, aby pak nebyla zklamaná! Podniká vše možné, jen aby mladého muže zviklala v jeho pevných morálních zásadách. Nepomůže však ani to, když Lola před jeho očima svádí matčina milence Andrého (PATRICK MOWER), velmi zkušeného muže. Lola začíná přemýšlet o tom, že na světě žijí i jiní muži, s nimiž by prožila plnohodnotnější sexuální život než s Masettem. Jak Lola a Masetto vyřeší své problémy?
    35
  • The Lonely Lady
    The Lonely Lady (1983)
    Film
    31%
    36

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.