Sice smutné a depresivní. Divák očekával film ve stylu Obecné školy, ale s odstupem a při novém sledování se dá objektivně posoudit lépe. Postavy i události jsou nahlíženy z pohledu malého chlapce (na rozdíl od mnoha filmů s podobnou tématikou) a to může některým "dospělým" činit jisté potíže ;-) (zvyknout si na tento styl vyprávění). Tříska a Kaiser skvělí! Hodnocení: 80%. Viděno: 17.08.2017 (kino).
Pohodový letní film, odpočinkový, divácky nic náročného. Závěr filmu dokonalý. Tarantino prostě točí co ho baví a kritiky si může strčit za klobouk (hlášky ve stylu "natočil si film pro sebe" atd.). Člověk na to nevzpomíná ještě několik týdnů po projekci (jako např. u Nespoutaného Djanga, nebo Hanebných Panchartech), ale rád se na to podívá s partičkou kamarádů u pivka :-) Hodnocení: 80%. Viděno: 06.09.2019 (kino).
Na české poměry opravdu výjimečný film, zvláště, pokud v něm divák vidí to poselství, které je nadčasové. Neměl bych nic proti, kdyby se film dostal minimálně mezi nominované zahraniční filmy na cenách Akademie ;-) Umělecké záběry Vladimíra Smutného jsou opravdová filmařská lahůdka. Diváci v sále během celého filmu mlčeli, nikdo neodešel ;-) Hodnocení: 85%. Viděno: 02.11.2019 (Evald).
Goodman rozehrává doslova hereckou symfonii a ve své roli je tak přesvědčivý, že i při oddychových nebo úsměvných scénách diváka mrazí v zádech. Producenti uvádějí za názvem filmu dovětek “monstra mohou mít mnoho podob” a Goodman je “monstrum” par excellence! Režisér si taky dává záležet na sebemenším detailu a každý předmět má své opodstatnění v některé pozdější scéně. Například i trošku nudně působící rozhovor mezi Emmettem a Michelle, spadající téměř do průměrného béčkového filmu, má nakonec svůj význam v samotném závěru. Velmi příjemná podívaná se zajímavým filmařským řešením byla například scéna se sudem a s obsahem, který byl uvnitř. Nebudu raději prozrazovat. Do filmu je také překvapivě, ale velmi citlivě a účelně, vložen písničkový soundtrack, který pokaždé alespoň na chvíli dokáže lehce uvolnit napjatou atmosféru. Pokud vás až tak úplně neodradí závěr filmu, věřím, že si Ulici Cloverfield 10 parádně užijete. Nenechá vás vydechnout a bude vás nadzvedávat ze sedačky. Jedná se totiž o skvěle natočený snímek, který vás dokonale vtáhne a nechá vás pocítit atmosféru, která vládne v podzemním bunkru, na vlastní kůži. Snímek má v sobě jen to nejlepší z žánrů horor / mysteriózní / drama.
Nejsilnější stránkou filmu je zachycení narůstajícího paranoidního stavu mezi členy rodiny, který se ještě více stupňuje chováním dvou mladších sourozenců Tomassin. Kromě hlavní hrdinky, nejstarší dcery Tomassin, kterou sugestivně zahrála Anya Taylor-Joy, patří velký obdiv i Kate Dickie v roli matky, kterou nejvíce zasahuje postupný rozklad celé rodiny a její proměna v rámci celého snímku je nejviditelnější. Čarodějnice je opravdu originálně a chytře natočený horor. Je o tužbách, hříchu, pocitu viny, víře a hlavně strachu z neznámého. V dobách temného 17. století tyto pocity lidé zažívali mnohem intenzivněji a hranice mezi skutečností a fikcí se často stíraly. Samotný film proto působí až mrazivě přesvědčivě. Plíživé zlo sice pociťujeme během celého filmu, ale je zde po většinu doby dobře “ukryto” a o to víc diváka dráždí a ochromuje.
Tohle mohl být docela zdařilý krátkometrážní film. Mohl. Již první povídka "Antonio Cacto" se mi zdála neúměrně dlouhá a těšil jsem se na ty zbylé. To jsem ještě netušil, že ta první bude také nejlepší. Hned v úvodu a poté mezi každou povídkou byly skvostné a vtipné kreslené gagové grotesky "Na draka" (80%). Druhá povídka "Maják" již byla hodně tajemná a pochmurná, ale po 5 minutách jsem se začal opět hrozně nudit a každý nový záběr na televizní komunikaci s "šéfem" mi docela lezl na nervy (30%). Poslední povídku s názvem "Velkej chlap" bych raději vůbec nechtěl komentovat, aby to bylo publikovatelné. Kromě samotného příběhu jsou nejhorší napsané dialogy. To, že je tento film mládeži přístupný, je při sledování závěrečné povídky zarážející (5%). Celkové dojem z filmu: 35% (Febiofest).
Po letech další animák, který mě dostal na kolena (po Mrtvé nevěstě T.B. a Ratatouille). Byl jsem okouzlen scénářem i zpracováním. Je to film, který vás ovlivňuje i poté co opustíte kinosál. Představujete si, jak každý vstřebaný vjem si vytvoří kuličku, která přesně zapadá tam kam má :-) Filmová krása, 95%.
Velmi dobře odvedená práce a opravdu příjemné překvapení. Měl jsem také tu čest slyšet ve světové premiéře hudbu k filmu (John Ottman) v Rudolfinu. Tvůrci se neuchýlili ke klasickému modelu amerických blockbusterů, ale cítil jsem tam určitou "anglickou" umírněnost. V dnešní době již efekty samotné žádného diváka nedostanou na kolena, takže o konečném dojmu z filmu rozhoduje námět, dobře zpracovaný scénář a dialogy a celkový rytmus filmu. Hodnocení 80% beru za mé maximum, vzhledem k žánru tohoto filmu, kterému zas až tak úplně neholduji. (Viděno: pouze DVD).
I po 35 letech stále to nejlepší v tomto žánru. Vetřelec na velkém plátně působí jako hodně moderní záležitost (až samozřejmě na tu počítačovou techniku, kterou používají ve vesmírné lodi Nostromo, ale i to působí v rámci celého příběhu hodně kladně - tj. neodvádí to pozornost od děje a od napětí jako je to u dnešních blockbusterů). Scott předvedl, že dokáže povznést žánr sci-fi a hororu úplně na jinou uměleckou úroveň. Musím ocenit i zajímavou hudební formu (Jerry Goldsmith), která využívá např. tlukot srdce. Viděno v režisérské verzi, kino 18.02.2015. Hodnocení: 95%.
Jeden z těch nadprůměrných českých filmů poslední doby. Navíc konečně trochu zajímavé téma. Posledních deset let jsou totiž skoro všechny filmy pořád o tom samém. Igoru Barešovi již role záporáků zřejmě zůstanou napořád (nedivím se). Trochu se mi pletly svou podobou obě hlavní hrdinky (Martina a Anna). Mé hodnocení: 85%. Viděno: 49. MFF KV.
Skvělé zakončení letošního festivalu a můj první Lynchův film. Je mi jasné, že tento snímek musel ovlivnit spoustu filmových tvůrců, kteří podobný styl vyprávění používají dodnes. Kromě dvou hlavních hrdinů, mě herecky nejvíce nadchnul a totálně odzbrojil Willem Dafoe. Krásně ujetá jízda. 80%. MFF KV.
Po skvělém snímku Podivné vyšetřování jsem se rozhodl navštívit další Petriho film a opět jsem z projekce odcházel velmi potěšen. Dvaapadesátiletý instalatér Cesare bilancuje svůj dosavadní život po šoku, který utrpěl v tramvaji, ve které přirozenou cestou zemřel stejné starý muž. Cesare se rozhodne nepromarnit už ani minutu a zanechává své práce. Chce se veselit a radovat ze života spolu s mladými, ale nejde to podle jeho představ. Dává se do řečí s cizími lidmi protože ho trápí myšlenka, že o nich vůbec nic neví a snaží se pochopit spoustu věcí, které mu dosud unikaly. Poté, co mu došly peníze, uvažuje i cestě zločinu, ale nakonec se vrací zpět ke své původní profesi. Dokonalá esej o životě s komediálními prvky, která v závěru vrcholí halucinogenní sekvencí. 85%. MFF KV.
Herecký výkon Jima Carreyho obdivuji v každém jeho filmu, ale teprve nyní jsem ho měl možnost spatřit v jeho zřejmě nejlepší roli a rovnou na velkém plátně. Byl jsem fascinován originálním ztvárněním námětu i hereckými výkony. Opět se ujistil, že Carreyemu dramatické role vyloženě sluší. Okouzlen dávám 90%. MFF KV.
Východ slunce jsem měl možnost vidět na velkém plátně a za doprovodu živé hudby - i když se spíše jednalo o pěvecký koncert s elektronickým podkladem, než čistou filmovou orchestraci. Na sovu dobu jistě velice povedený film s výraznými hereckými výkony, které v němém filmu jsou určitou podmínkou. První polovina byla úchvatně dramatická až s hororovými prvky, ale když se příběh přehoupl do "usmiřovací" části děje, sklouzlo to někam do hlubin průměrné hollywoodské formy a působilo to až roztomile naivně. Samotný závěr se opět vrací do původních dramatických kolejí a výsledný dojem zachraňuje.