-
30%
Tohle jako bylo co? Něco tak příšerného jsem vážně dlouho neviděl. Ty nadšené recenze co film provází považuji za hloupý vtip. Film nemá s hororem vůbec nic společného. Jediné co má ucházející úroveň je prostředí a atmosféra filmu. Sem tam je opravdu výborná. Herecké výkony jsou rovněž dobré,ale k čemu to všechno,když je snímek jen povrchní podívaná pro rádoby znalce žánru.
-
80%
Film je autorským počinem Roberta Eggerse, který se dosud pohyboval u filmu spíš v departmentu výpravy a u filmových výtvarníků. A jako historik umění a barokář plesám blahem! The Witch je totiž přímý přenos z baroka, takhle si ho představuji. Eggers dokonale zvládl zachytit ducha doby, má špičkově udělané reálie a i v komorním příběhu dokáže odehrát velmi zajímavý epický příběh. Film provází pověst nejděsivějšího horroru roku a kritici opravdu nešetří superlativy. A já se k nim přidávám. Přitom méně divácký film, aby člověk pohledal. Historicky přesný film, který nesází na krvavé efekty a pohrává si s temnými tóny lidské psychiky rozhodně není pro každého. Smekám před hereckými výkony, všichni herci jsou absolutně neznámí, ale hrají fantasticky.
Přiznám se však, že i otrlý sledovač horrorů jako já, jsem u filmu zažil perné chvilky, což berte buď jako doporučení nebo naprosté odrazení.
Na závěr si neodpustím malý povzdech. V české historii máme podobných příběhů spoustu a přesto se tu neustále točí slátaniny a pokusy o romantické komedie, které vychází z hollywoodských prefabrikátů. Čarodějnice je zdařilý nezávislý film a neměl by ujít Vaší pozornosti. -
80%
Čarodějnice působí jako film z jiné planety, nebo lépe řečeno, jako sdělovací médium ze zcela jiné doby. Přijímá sice současné žánrové kvóty a povrchové napětí čerpá z oblíbeného vzorce skupinka lidí - chata - okolní les - nadpřirozené zlo, ale vnitřně se ostře vymezuje tomu, co pokládáme v moderním hororu za běžné a tedy vlastně správné. Dění není orientováno na pravou podstatu a charakter zla, nýbrž na psychiku a chování jeho obětí, což ruku v ruce s jejich náboženským fanatismem rozprostírá už tak děsivou hrozbu i do jejich vlastních řad a divák si nemůže být jist, kdo je ještě oběť a kdo lovec (jak nám říká už scéna se psem a králíkem). Je pravda, že s podobně iracionálními postavami se těžko sympatizuje, ale ona důkladná práce s navozením dobovosti, tehdejších životních řádů i samotnou starobylou angličtinou přímo drtivě navyšuje naturalismus a autenticitu, takže se skutečně cítíme jako v (jiné) realitě, přestože je nám již na začátku sděleno, že příběh vychází ze staré lidové báchorky. A jestliže tato snaha o přidanou historickou hodnotu trochu ubližuje očekávanému hororovému obsahu, formální stránka je bezchybná. Náhlé střihy sladěné s hrůzu nahánějící nemelodickou hudbou utnou scénu přesně v jejím vrcholném okamžiku, takže její efekt nemůže zeslábnout, prostředí je zásluhou pomalých kamerových jízd a pečlivě inscenovaných záběrů využito famózně a žádný obraz nepůsobí lacině ani předvídatelně. Nejsme násilím nuceni, abychom se báli, jak to známe u dnešních "lekačkových" duchařin, ale strach je všudypřítomný a neodbytný. Zkrátka jiný, poctivější a lepší horor...
-
30%
-
60%
-
85%
Přijímá sice současné žánrové kvóty a povrchové napětí čerpá z oblíbeného vzorce skupinka lidí - chata - okolní les - nadpřirozené zlo, ale vnitřně se ostře vymezuje tomu, co pokládáme v moderním hororu za běžné a tedy vlastně správné. Dění není orientováno na pravou podstatu a charakter zla, nýbrž na psychiku a chování jeho obětí, což ruku v ruce s jejich náboženským fanatismem rozprostírá už tak děsivou hrozbu i do jejich vlastních řad a divák si nemůže být jist, kdo je ještě oběť a kdo lovec (jak nám říká už scéna se psem a králíkem). Je pravda, že s podobně iracionálními postavami se těžko sympatizuje, ale ona důkladná práce s navozením dobovosti, tehdejších životních řádů i samotnou starobylou angličtinou přímo drtivě navyšuje naturalismus a autenticitu, takže se skutečně cítíme jako v (jiné) realitě, přestože je nám již na začátku sděleno, že příběh vychází ze staré lidové báchorky. A jestliže tato snaha o přidanou historickou hodnotu trochu ubližuje očekávanému hororovému obsahu, formální stránka je bezchybná. Náhlé střihy sladěné s hrůzu nahánějící nemelodickou hudbou utnou scénu přesně v jejím vrcholném okamžiku, takže její efekt nemůže zeslábnout, prostředí je zásluhou pomalých kamerových jízd a pečlivě inscenovaných záběrů využito famózně a žádný obraz nepůsobí lacině ani předvídatelně. Nejsme násilím nuceni, abychom se báli, jak to známe u dnešních "lekačkových" duchařin, ale strach je všudypřítomný a neodbytný. Zkrátka jiný, poctivější a lepší horor..
-
80%
Byla noc. Ve vzduchu mohl člověk cítit sychravost napadlého deště a vůni přeolejovaného salátu. Malé Stehlíče bylo samo doma, hřála ho přítomnost pouze jeho dvou koček, které spokojeně hověly na hadrech na zemi. A tak si řeklo, že si konečně pustí ten opěvovaný horor, který na watch listu hnil už nějakou tu dobu... Nu, bylo mi téměř celou dobu úzko. The Witch má neskutečně depresivní a pochmurnou atmosféru, která je doplněná dost znepokojující hudbou, ze které mi několikrát naběhla husina. Film navíc mistrovsky zvládl něco, co se často jiným hororům nedaří - to místo zla a temnoty působilo reálně. Takže když naskočily závěrečné titulky, zhluboka jsem se nadechnul, jako kdybych se odtud sám dostal živ a zdráv, ale navždy poznamenaný. Pravá děsivost totiž ani tolik netkví v samotném tématu hrůzné čarodějnice v lesích, ale spíše v tom, jaký má efekt na hlavní rodinku. Trochu mi to připomínalo Osvícení (pomalý pohyb kamery, tempo filmu, závěr,..), což je kompliment jak prase. Dost slušný. Ale až někdy budu v lese a uvidím tam zajíce, budu zdrhat jak o život.
-
90%
Nejsilnější stránkou filmu je zachycení narůstajícího paranoidního stavu mezi členy rodiny, který se ještě více stupňuje chováním dvou mladších sourozenců Tomassin. Kromě hlavní hrdinky, nejstarší dcery Tomassin, kterou sugestivně zahrála Anya Taylor-Joy, patří velký obdiv i Kate Dickie v roli matky, kterou nejvíce zasahuje postupný rozklad celé rodiny a její proměna v rámci celého snímku je nejviditelnější. Čarodějnice je opravdu originálně a chytře natočený horor. Je o tužbách, hříchu, pocitu viny, víře a hlavně strachu z neznámého. V dobách temného 17. století tyto pocity lidé zažívali mnohem intenzivněji a hranice mezi skutečností a fikcí se často stíraly. Samotný film proto působí až mrazivě přesvědčivě. Plíživé zlo sice pociťujeme během celého filmu, ale je zde po většinu doby dobře “ukryto” a o to víc diváka dráždí a ochromuje.
-
30%
Zvláštní film, který se tou svou zvláštností snaží být zajímavý. To se mu bohužel ale vůbec nedaří. Nevyhne se spoustě nelogičností, chování postav je nesmyslné a v momentě, kdy dojde na akční scény, je to prostě hrůza. Popravdě, moc jsem od toho nečekala, ale bylo to ještě horší než jsem myslela. Málokdy dávám tak nízké hodnocení, ale u tohoto filmu nemůžu jinak.
-
20%
Nuda, neskutečná nuda, už upozornění na dývku, že je film přístupný pouze od patnácti o něčem svědčí. Připomnělo mi to hlášku ze Slunce seno pár facek: ,,prosim tě Josef cos nám to tam pustil, to je hrůza furt se tam akorát někdo modlí,, a to prosím pěkné doslova, tak, jako se modlí v tomto filmu, není ani u biblických příběhů O nějakém tajemnu tu absolutně není žádná řeč, jestli toto někdo srovnává s Vesnicí, tak netuším, nač hleděl. Rozhodně by filmu slušel dramatičtější a hororovější nádech. Chápu, že se tvůrci snažili o podobenství tehdejší doby, až fanatické křesťanství, víra a pocit strachu snad úplně ze všeho, izolace se do svých vnitřních pocitů víry a podobných duchovních a duševních stavů, ale.... Hlavní dospělý herci, včetně dcerunky jsou těžce nesympatičtí a herecky nijak nezáří, naopak dětská část je roztomilejší i co se herectví týče, podstatně na vyšší úrovni. Slabota, veliká slabota.
-
65%
-
65%
Pohádka pro dospělé! Takhle nějak si představuju vyprávění bratří Grimmů nebo severské pohádky, kterými rodiče straší svoje děti. Artová záležitost, která dá normálním lidem přičichnout k tomu, jak to asi vypadalo ne tak dávno v Americe na samotě u lesa. Já osobně mám tyhle atmosférický horory rád, žádný lekačky žádný trhaný záběry. Hezky po staru, pěkně pomalu, aby si divák vychutnal hutnou atmosféru. Výkony herců a hereček adekvátní, až velmi zdařilé. Použitá angličtina z tehdejší doby je fakt masakr, výprava věrná, hudba atmosférická na podkres. Trochu mi film připomíná tvorbu Larse von Triera, ale tady to má trochu větší hlavu a patu. Nevím, kolik byl rozpočet, ale kdyby byl ke konci film vizuálně trochu odvážnější a ve scénáři pár zásadních zvratů, tak bych hodnotil mnohem lépe.
-
45%
Tak jsem si říkal proč má takové vysoké hodnocení a tak jsem se na čarodějku podíval.Pro mě to je takové nenápadné mírné znepokojení z přemíry náboženství a kultu čarodějnictví.Film vlastně neobsahuje nic nového a tak tu je atmosféra .A ta je tady rozhodně brutální ,jenže nedělá celý film..Těšil jsem se od prvních ohlasů na horor v červených číslech ,ale skutek utek .Nerozumím hodnocení a jdu proti proudu...Pro mě to byl průměr nic víc...
, -
85%
a jak to jde i bez lekaček a příšer. opravdu nepříjemná atmosféra, která by se dala krájet. Ideální je na film jít a vůbec netušit, pak si ho užijete ještě více. Ne na všechny to mělo podobný vliv jako na mne, v sále se občas lidé i smáli. Sice nechápu proč, co mi vlastně vadilo byl ten doslovný konec jelikož bez něj bych měl v hlavě guláš a přemýšlel jak to co kdo a jak to vše vlastně bylo. za mne z posledních "hororů nehororů" pecka
-
70%
-
15%
-
100%
-
10%
-
70%
-
40%
Líbil se mi konec, ale jinak byl celý film spíš ukázkou čeho se báli nábožensky retardovaní lidé v dřevních dobách, pro současného člověka nic strašidelného. Také si myslím že někdo bez alespoň povrchních znalostí středověké mytologie a náboženství nemá moc šanci film pochopit. Mohlo to být horší, ale asi ne o moc, mohlo to být lepší a to o dost.
-
85%
Pro mě skvěle vystavěný hororový snímek s úžasnou atmosférou. Ano, lze souhlasit s jinými komentáři, že tento snímek opravdu vybočuje z běžné produkce v tomto žánru. Téměř absentují klasické postupy režisérů ("lekací scény" apod.), pokud je však divák ochoten se ponořit do atmosféry navozené kamerou, otevře se mu velice děsivý a tíživý vhled do situace lidí, vyhnaných mimo svoji komunitu k místu, které v době, o níž film pojednává symbolizovalo nebezpečí a tabu (hluboký les) a ponechaných napospas tušenému zlu. Oceňuji velmi dobře vystavěnou gradaci chování postav až k pro mě osobně strhujícímu závěru. Skutečně působivý snímek!
-
60%
-
75%
nebýt závěru přitaženého za vlasy a v podstatě se k předcházejícím minutám absolutně nehodící bych šla v hodnocení ještě výše. takhle je to za 75% s tím, že "horor" se dá natočit na skromných lokacích, s pár schopnými herci a dobrou prací s atmosférou. Je to nepříjemné, záběry na les s nervy drásající hudbou jsou pro fanoušky tohoto žánru ztělesněním blaženosti. Není to pro každého, na mé projekci se několik lidí smálo a na závěr se radovalo, že je konec. Já jsem nadšena.
-
Cena za režii ? Tak to musí být problém ve scénáři nebo někde jinde. Film promítnuli 21.3.2016 na Febiofestu a bohužel mnou celý film lomcovala trapnost. Myslím že režisér to měl rovnou přiznat - že si z diváků dělá legraci - a rovnou to natočit jako parodii. Výborně by to tak fungovalo už od prvního záběru kdy bigotní katolíci vyobcovávají ještě bigotnějšího katolíka. Hrůzný horor s hrůzným zajícem ? Film děsí leda velkou hlasitostí a lekacími scénami kdy diváci něco uvidí nebo uslyší až když se to objeví v záběru kamery - do té doby to bylo neviditelné a neslyšitelné. Vidím to jako podvod - i ta holka z plakátu bude dublérka.
-
80%
-
50%
-
55%
-
15%
-
Uprimne, velka ocekavani a ve finale absolutni zklamani, film Vas pripravuje celou dobu na neco , co bohuzel neprijde. Kvalitni zpracovani to ano, ale film je opravdu o nicem, pokud se chcete podivat na film, ktery nema myslenku, tema ani konec, tak mohu doporucit , jinak ztrata casu
-
totální blbost, očekávala jsem mnohem více, ten konec mně naprosto rozesmál..