Když vás v antiutopické společnosti připraví o rodinu a nechají bojovat o život v bizarní show proti obří reklamní zelenině, pomsta musí proběhnout v pořádně osobitém duchu. Ve filmové novince Boy Kills World, která nám v kinech rozpumpuje adrenalin od 26. dubna, se Bill Skarsgård mění z obyčejného chlapce na šlachovitého a němého vykonavatele drsné spravedlnosti. Snímek od producenta Sama Raimiho (Lesní duch) disponuje skvělým obsazením včetně Famke Janssen (Zlaté oko), Jessicy Rothe (Všechno nejhorší) a Sharlta Copleyho (District 9) a v první upoutávce obohacuje akční žánr o zábavně stylizovaný koncept.
Články 42
Nepočítáme-li animovanou Dobu ledovou, filmů z etapy obývané mamuty se příliš nerodí. Britská novinka Out of Darkness, která se odehrává před 43 tisíci lety, v prvním traileru poodhaluje fyzický survival horor říznutý napínavým Rituálem. A záhy nás může mrzet, že tenhle nenápadný projekt studia Bleecker Street zatím od 9. února míří pouze do amerických kin.
První exkluzivní fotografie z nadcházejícího hororu Nosferatu, jímž režisér Robert Eggers (Čarodějnice, Seveřan) vysekne moderní poctu děsivé expresionistické klasice Upír Nosferatu (1922), zachycuje herečku Lily-Rose Depp na pozadí znepokojivého stínu v podobě povědomého upířího pařátu. Nová verze příběhu vycházejícího ze Stokerova románu Drákula, v níž si transylvánského hraběte Orloka zahraje Bill Skarsgård (To), se natáčela od letošního února v České republice v barrandovských ateliérech, v okolí pražské Invalidovny či na zámku Rožmitál pod Třemšínem.
Produkční a distribuční společnost A24 je ve filmových kruzích pojmem, který s každým rokem a každou novou premiérou nabývá na významu. Nezávislé studio založené před jedenácti lety má na svém kontě dva Oscary za nejlepší film (Moonlight; Všechno, všude, najednou) a především sérii autorských hororů, které diktují směr expandujícího žánru a mají kultovní fanouškovskou základnu. Podle reportáže magazínu The Wrap ale společnost s hodnotou 2,5 miliardy dolarů na nízkonákladových projektech finančně strádá a potřebuje svou působnost rozšířit do mainstreamu. Pomoci jí k tomu má například série Pátek třináctého.
Občas se v podstatě odnikud zjeví filmová premiéra, o níž se dopředu skoro nemluvilo, a přece vypadá na žánrovou událost. Nadcházející sci-fi Stvořitel (The Creator) od režiséra Garetha Edwardse vznikala od roku 2020 se střídmým rozpočtem kolem 90 milionů dolarů. Čerstvě vydaný trailer vyvolává husí kůži a geekovskou radost, jaké se vyrovná málokterý dvousetmilionový spektákl.
Tak jako takřka každý rok, karlovarský festival i letos zařadil do programu hororové drama s čarodějnickou tematikou. Je jím chilský snímek Čarodějnictví od režiséra Christophera Murrayho, odehrávající se na sklonku 19. století na jižním cípu země. Třináctiletou původní obyvatelku Rosu připraví o otce německý kolonizátor, jenž na něj poštve psy, a osamocená křesťanská dívka nachází útočiště v odbojářské sektě praktikující černou magii.
Hrozba odstraňování děl ze streamovacích platforem je v těchto týdnech reálnější, než jsme kdy čekali. Tituly zmizely nejen z (HBO) Max, ale teď už i z Disney+. A leckteré poklady navíc opuštějí i Netflix...
Dvaatřicetiletý švédský herec Bill Skarsgård má talentu na rozdávání. Ještě aby ne, když jeho otec Stellan patří k nejslavnějším hercům světa a před kamerami se skvěle daří i většině jeho šesti sourozenců. Zejména pak staršímu bratrovi Alexanderovi, jenž loni zazářil ve vikingské řežbě Seveřan. Bill momentálně v kinech čelí Keanu Reevesovi a ve čtvrtém Johnu Wickovi potvrzuje, že padouši mu jdou na výbornou. Jeho herecké transformace už jsou ostatně pověstné a brzy se může stát nejúspěšnějším Skarsgårdem Hollywoodu.
Populární hororový seriál šestnáctiletého Kanea Parsonse se dočká celovečerní adaptace. Původní devítiminutový film The Backrooms (Found Footage) vyšel loni v lednu a od té doby nasbíral neuvěřitelných 44 milionů zhlédnutí, přičemž Parson nadále svou děsivou vizi rozpracovává v sérii dalších krátkých snímků ze stejného universa.
Chytání kobylek do sklenice, důležitost sebeobětování pro vyšší ideály a neochvějná víra v televizní zprávy. M. Night Shyamalan zase jednou míchá problémy současné západní civilizace s žánrovými prvky mysteriózního thrilleru ve filmu Někdo klepe na dveře, ale nadhozené motivy do sebe bohužel nezapadají úplně uspokojivě.