Hubert de Lapparent: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Hubert de Lapparent: Filmy a seriály

  • Fantomas kontra Scotland Yard
    Fantomas kontra Scotland Yard (1967)
    FilmRole: Richard
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lordem Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně milionu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    79%
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lordem Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně milionu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    1
  • Slavné útěky
    Slavné útěky (1972)
    SeriálRole: Fouché
    79%
    2
  • Divoká planeta
    Divoká planeta (1973)
    FilmRole: Doprovodný hlas
    78%
    3
  • Lagardère
    Lagardère (1968)
    SeriálRole: maître d'armes
    78%
    4
  • Pravda
    Pravda (1960)
    FilmRole: Un avocat
    77%
    5
  • Armáda stínů
    Armáda stínů (1969)
    FilmRole: Aubert
    • iTunes
    Napínavým příběhem oslavujícím francouzský odboj za II. světové války se režisér vrací k poměrně osobnímu tématu. Detaily o jeho působení v odboji zůstávají z větší částí záhadou, lze však věřit tomu, že sám byl součástí ilegálního odboje. V roce 1943 pobýval v Londýně, kde přečetl dvě nejvýznamnější literární díla francouzské literatury, která vznikla během války – Moře mlčí a Armádu stínů Josepha Kessela. Filmovou adaptací prvního díla zahájil svou kariéru; k druhému se dostal ve svých jednapadesáti letech. Scénář se poměrně věrně drží literární předlohy, i když několik drobných změn režisér přece jen provedl. Hlavní linii tvoří detailní popis fungování odbojářské špionážní a záškodnické sítě, který je vykreslen téměř jako detektivní film, ovšem s reálnými postavami. Zatímco autor literární předlohy musel totožnost svých hrdinů maskovat, Melville ji záměrně odhaluje, protože ji považuje za nejpřesnější vyjádření podstaty odboje. Vynecháním emocionálních výlevů v ději zase zachovává čistý odraz doby a právě nadřazení zájmů formy nad počitky je u Melvilla charakteristickým postupem dvojznačnosti, která je silně přítomná téměř ve všech jeho filmech. Také v Armádě stínů je věnována zvláštní pozornost kvalitě barev. Obraz je laděn do monochromatického šerosvitu s odstíny béžové a vždy v jednobarevném tónu.(MFF Karlovy Vary)
    77%
    Napínavým příběhem oslavujícím francouzský odboj za II. světové války se režisér vrací k poměrně osobnímu tématu. Detaily o jeho působení v odboji zůstávají z větší částí záhadou, lze však věřit tomu, že sám byl součástí ilegálního odboje. V roce 1943 pobýval v Londýně, kde přečetl dvě nejvýznamnější literární díla francouzské literatury, která vznikla během války – Moře mlčí a Armádu stínů Josepha Kessela. Filmovou adaptací prvního díla zahájil svou kariéru; k druhému se dostal ve svých jednapadesáti letech. Scénář se poměrně věrně drží literární předlohy, i když několik drobných změn režisér přece jen provedl. Hlavní linii tvoří detailní popis fungování odbojářské špionážní a záškodnické sítě, který je vykreslen téměř jako detektivní film, ovšem s reálnými postavami. Zatímco autor literární předlohy musel totožnost svých hrdinů maskovat, Melville ji záměrně odhaluje, protože ji považuje za nejpřesnější vyjádření podstaty odboje. Vynecháním emocionálních výlevů v ději zase zachovává čistý odraz doby a právě nadřazení zájmů formy nad počitky je u Melvilla charakteristickým postupem dvojznačnosti, která je silně přítomná téměř ve všech jeho filmech. Také v Armádě stínů je věnována zvláštní pozornost kvalitě barev. Obraz je laděn do monochromatického šerosvitu s odstíny béžové a vždy v jednobarevném tónu.(MFF Karlovy Vary)
    6
  • Tři mušketýři
    Tři mušketýři (1961)
    FilmRole: Seguier
    • Oneplay
    Mladý šlechtic d'Artagnan opustil rodné Gaskoňsko, aby se v Paříži pokusil vstoupit do sboru královských mušketýrů, sloužících králi Ludvíku XIII. Už cestou se však střetne v souboji s neznámým šlechticem, který by ho porazil, kdyby nezasáhl vychytralý Planchet, jehož pak vděčný d'Artagnan přijme do svých služeb. Když pak v Paříži opět pronásleduje neznámého šlechtice, dostane se postupně do sporu se třemi mušketýry Athosem, Porthosem a Aramisem, kteří ho postupně vyzývají k souboji.
    76%
    Mladý šlechtic d'Artagnan opustil rodné Gaskoňsko, aby se v Paříži pokusil vstoupit do sboru královských mušketýrů, sloužících králi Ludvíku XIII. Už cestou se však střetne v souboji s neznámým šlechticem, který by ho porazil, kdyby nezasáhl vychytralý Planchet, jehož pak vděčný d'Artagnan přijme do svých služeb. Když pak v Paříži opět pronásleduje neznámého šlechtice, dostane se postupně do sporu se třemi mušketýry Athosem, Porthosem a Aramisem, kteří ho postupně vyzývají k souboji.
    7
  • Hrabě Monte Christo
    Hrabě Monte Christo (1979)
    MinisérieRole: Telegraph operator
    Některé příběhy jsou nesmrtelné a filmoví tvůrci se k nim tak rádi vracejí. A diváky tato dramata nikdy nepřestanou bavit a dojímat. Příběh námořníka Edmonda Dantese, který byl neprávem na dlouhá léta uvězněn v pevnosti If, okraden o milenku, poslední roky s otcem, kariéru kapitána a patnáct let života, k takovým příběhům patří. Viděli jsme již mnoho filmových adaptací slavného románu Alexandra Dumase a po letech se vracíme k adaptaci z roku 1979, která byla uváděna v Československé televizi jako šestidílný seriál. Po rekonstrukci dodané francouzským distributorem je nyní uváděn jako cca devadesátiminutový čtyřdílný seriál, samozřejmě s původním dabingem. Znovu tedy otevřeme příběh o zradě a pomstě i o tom, jak hořká dokáže pomsta být. (Česká televize)
    75%
    Některé příběhy jsou nesmrtelné a filmoví tvůrci se k nim tak rádi vracejí. A diváky tato dramata nikdy nepřestanou bavit a dojímat. Příběh námořníka Edmonda Dantese, který byl neprávem na dlouhá léta uvězněn v pevnosti If, okraden o milenku, poslední roky s otcem, kariéru kapitána a patnáct let života, k takovým příběhům patří. Viděli jsme již mnoho filmových adaptací slavného románu Alexandra Dumase a po letech se vracíme k adaptaci z roku 1979, která byla uváděna v Československé televizi jako šestidílný seriál. Po rekonstrukci dodané francouzským distributorem je nyní uváděn jako cca devadesátiminutový čtyřdílný seriál, samozřejmě s původním dabingem. Znovu tedy otevřeme příběh o zradě a pomstě i o tom, jak hořká dokáže pomsta být. (Česká televize)
    8
  • Dobrodružství Arséna Lupina
    Dobrodružství Arséna Lupina (1971)
    Seriál
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    75%
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    9
  • Maigret klade past
    Maigret klade past (1958)
    FilmRole: Le juge Comeliau
    • iVysílání
    75%
    10
  • Gervaisa
    Gervaisa (1956)
    Film
    • Netflix
    Francouzské filmové drama podle románu Emila Zoly Zabiják. Odehrává se v Paříži v letech 1852 až 1860. Jeho hrdinkou je mladá pradlena Gervaisa. Právě ji opustil milenec Lantier, otec jejich dvou nemanželských dětí. Gervaisa usilovně pracuje, aby si jednou mohla zařídit vlastní prádelnu. Po čase se provdá za pokrývače Coupeaua. Tímto sňatkem nabývá její život šťastnější tvářnosti. Ne však nadlouho. Coupeau se těžce zraní pádem ze střechy. Je na dlouhou dobu upoután na lůžko a po uzdravení se bojí práce na střechách. Nejenže se dá Gervaisou živit, ale začne pít. Gervaisě se podaří s finanční pomocí kováře Goujeta zřídit v malém krámku vytouženou vlastní prádelnu. Coupeau však stále více propadá alkoholu. Spřátelí se s bývalým milencem své ženy a společně s ním začne Gervaisu okrádat. Gervaisa ztrácí radost z práce i ze života. Znovu podlehne Lantierovi. Coupeau v záchvatu deliria rozbije zařízení prádelny a krátce nato v nemocnici zemře. Gervaisa již nemá sílu vzchopit se. Lantier a jeho nová milenka Virginie ji vyženou z prádelny. Tu Gervaisa hledá útěchu v alkoholu a nechává svou dcerku Nanu na pospas pařížské ulici. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1957)
    72%
    Francouzské filmové drama podle románu Emila Zoly Zabiják. Odehrává se v Paříži v letech 1852 až 1860. Jeho hrdinkou je mladá pradlena Gervaisa. Právě ji opustil milenec Lantier, otec jejich dvou nemanželských dětí. Gervaisa usilovně pracuje, aby si jednou mohla zařídit vlastní prádelnu. Po čase se provdá za pokrývače Coupeaua. Tímto sňatkem nabývá její život šťastnější tvářnosti. Ne však nadlouho. Coupeau se těžce zraní pádem ze střechy. Je na dlouhou dobu upoután na lůžko a po uzdravení se bojí práce na střechách. Nejenže se dá Gervaisou živit, ale začne pít. Gervaisě se podaří s finanční pomocí kováře Goujeta zřídit v malém krámku vytouženou vlastní prádelnu. Coupeau však stále více propadá alkoholu. Spřátelí se s bývalým milencem své ženy a společně s ním začne Gervaisu okrádat. Gervaisa ztrácí radost z práce i ze života. Znovu podlehne Lantierovi. Coupeau v záchvatu deliria rozbije zařízení prádelny a krátce nato v nemocnici zemře. Gervaisa již nemá sílu vzchopit se. Lantier a jeho nová milenka Virginie ji vyženou z prádelny. Tu Gervaisa hledá útěchu v alkoholu a nechává svou dcerku Nanu na pospas pařížské ulici. (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1957)
    11
  • Zvoník u Matky boží
    Zvoník u Matky boží (1956)
    FilmRole: Guillaume de Harancourt
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    71%
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    12
  • Paris brűle-t-il?
    Paris brűle-t-il? (1966)
    FilmRole: L'huissier à Matignon
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    71%
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    13
  • Napříč Paříží
    Napříč Paříží (1956)
    FilmRole: Nervous hostage
    Film se odehrává během německé okupace Francie za druhé světové války. Napříč Paříží nesou malíř Grandgil (Jean Gabin) a Marcel Martin (Bourvil) kufry plné čerstvě naporcovaného prasete určeného pro černý trh. Kličkování před francouzskými četníky, pouličními psi a německými hlídkami je zkouškou odvahy a charakteru obou mužů. V menší roli překupníka Jambiera se ve filmu představil Louis de Funès.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    71%
    Film se odehrává během německé okupace Francie za druhé světové války. Napříč Paříží nesou malíř Grandgil (Jean Gabin) a Marcel Martin (Bourvil) kufry plné čerstvě naporcovaného prasete určeného pro černý trh. Kličkování před francouzskými četníky, pouličními psi a německými hlídkami je zkouškou odvahy a charakteru obou mužů. V menší roli překupníka Jambiera se ve filmu představil Louis de Funès.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    14
  • V případě neštěstí
    V případě neštěstí (1958)
    FilmRole: L'avocat du bijoutier
    69%
    15
  • Případ Dominici
    Případ Dominici (1973)
    FilmRole: Veteran of the Resistance (uncredited)
    • iVysílání
    Podle skutečné události. Poblíž provensálského statku Grand' Terre, patřícího Gastonu Dominicimu, nalezl 5. srpna 1952 Gastonův syn Gustave pozůstatky tří zavražděných lidí. Jednalo se o sira Jacka Drummonda, jeho manželku a jejich jedenáctiletou dceru. Oba dospělí byli zastřeleni a dítě bylo utlučeno k smrti. Podezření vzápětí padlo na obyvatele nedalekého statku.
    Žánry:DramaKrimi
    69%
    Podle skutečné události. Poblíž provensálského statku Grand' Terre, patřícího Gastonu Dominicimu, nalezl 5. srpna 1952 Gastonův syn Gustave pozůstatky tří zavražděných lidí. Jednalo se o sira Jacka Drummonda, jeho manželku a jejich jedenáctiletou dceru. Oba dospělí byli zastřeleni a dítě bylo utlučeno k smrti. Podezření vzápětí padlo na obyvatele nedalekého statku.
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Fantômas
    Fantômas (1980)
    Seriál
    66%
    17
  • Adresát neznámý
    Adresát neznámý (1951)
    FilmRole: Un balayeur devant l'hôpital (non crédité)
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    66%
    Francouzský film Adresát neznámý vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženatý a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal, a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film Adresát neznámý byl uváděn v mezinárodní soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy. Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii. (FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    18
  • 19
  • Le Miroir à deux faces
    Le Miroir à deux faces (1958)
    Film
    66%
    20
  • Manon
    Manon (1949)
    Film
    65%
    21
  • Visutá hrazda
    Visutá hrazda (1956)
    FilmRole: Photograph (uncredited)
    Mike Ribble (Burt Lancaster) je jedním z mála artistů ovládajících trojné salto na visuté hrazdě. Jednoho dne však svůj cvik nezvládne, zaváhá a utrpí vážný úraz. Po zotavení je odsouzen ke ztrátě respektu a svého dosavadního výsostného postavení. Jeho chuť k životu je povážlivě oslabena - začíná pít. Pak však potká Tina Orsiniho (Tony Curtis), syna svého někdejšího partnera, jenž přišel do Paříže, aby se u Mika naučil právě jeho trojnému saltu...
    Režie:Carol Reed
    65%
    Mike Ribble (Burt Lancaster) je jedním z mála artistů ovládajících trojné salto na visuté hrazdě. Jednoho dne však svůj cvik nezvládne, zaváhá a utrpí vážný úraz. Po zotavení je odsouzen ke ztrátě respektu a svého dosavadního výsostného postavení. Jeho chuť k životu je povážlivě oslabena - začíná pít. Pak však potká Tina Orsiniho (Tony Curtis), syna svého někdejšího partnera, jenž přišel do Paříže, aby se u Mika naučil právě jeho trojnému saltu...
    Režie:Carol Reed
    22
  • Idiot v Paříži
    Idiot v Paříži (1967)
    FilmRole: Le commissaire Pingeon
    Goubi, vesnický prosťáček z francouzského departmentu Allier, má jediné přání: vidět Paříž. Jednoho dne ho řidiči kamionů Grafouillère vysadí opilého na největším pařížském tržišti (Halles). Chudák je naprosto ztracený, ale obchodník s masem Dessertine si ho vezme pod svá křídla, když zjistí, že Goubiho rovněž "vychoval stát"...
    Žánry:Komedie
    64%
    Goubi, vesnický prosťáček z francouzského departmentu Allier, má jediné přání: vidět Paříž. Jednoho dne ho řidiči kamionů Grafouillère vysadí opilého na největším pařížském tržišti (Halles). Chudák je naprosto ztracený, ale obchodník s masem Dessertine si ho vezme pod svá křídla, když zjistí, že Goubiho rovněž "vychoval stát"...
    Žánry:Komedie
    23
  • Den a hodina
    Den a hodina (1963)
    FilmRole: Jasseron
    Therese Dutheilová žije tak, aby válku přežila. Bydlí v Paříži, kam se provdala za bohatého průmyslníka. Kraj, kde vyrůstala a kde ji všichni znají, občas navštěvuje, aby přivezla čerstvé potraviny pro dvě děti, které vychovává. Antoine, její dávný známý, jí nabídne odvoz ve svém nákladním voze. Možná to neměl dělat, když zároveň vezl sestřelené anglické letce, které má předat kdesi v Paříži. Akce je prozrazena a je na Therese, zda se postará o amerického kapitána Allana Morleyho, který jí doslova zůstane na krku. Měla by ho převést do svobodné zóny, odkud má letec šanci být vyvezen z Francie. Mezi Therese a Allanem vzniká silné pouto umocněné všudypřítomnou hrozbou smrti. Filmu Reného Clémenta vévodí silná osobnost Simone Signoretové, která vždy vyzařovala zvláštní sílu a odhodlání.
    64%
    Therese Dutheilová žije tak, aby válku přežila. Bydlí v Paříži, kam se provdala za bohatého průmyslníka. Kraj, kde vyrůstala a kde ji všichni znají, občas navštěvuje, aby přivezla čerstvé potraviny pro dvě děti, které vychovává. Antoine, její dávný známý, jí nabídne odvoz ve svém nákladním voze. Možná to neměl dělat, když zároveň vezl sestřelené anglické letce, které má předat kdesi v Paříži. Akce je prozrazena a je na Therese, zda se postará o amerického kapitána Allana Morleyho, který jí doslova zůstane na krku. Měla by ho převést do svobodné zóny, odkud má letec šanci být vyvezen z Francie. Mezi Therese a Allanem vzniká silné pouto umocněné všudypřítomnou hrozbou smrti. Filmu Reného Clémenta vévodí silná osobnost Simone Signoretové, která vždy vyzařovala zvláštní sílu a odhodlání.
    24
  • Arséne Lupin kontra Arséne Lupin
    Arséne Lupin kontra Arséne Lupin (1962)
    FilmRole: le croque-mort
    Průmyslník André Laroche právě zemřel. Anne de Vierne, manželka soudce, stojí u jeho hrobu a svému synovi Françoisovi se svěřuje, že Laroche byl ve skutečnosti Lupin a on je jeho nemanželský syn. Ale není jediným potomkem slavného zloděje! Lupin měl ještě jednoho syna s pokojskou, Gérarda Dagmara, tanečníka, kouzelníka a občasného zlodějíčka. To komplikuje Françoisovi úkol, který se, aby splnil poslední přání zesnulého, vydal hledat poklad Poldávie. Gérard mu totiž neustále stojí v cestě a jeho úsilí maří nevlastní bratr. Zabráni Gérard Françoisovi stát se důstojným nástupcem svého otce, nebo se oba mladí muži rozhodnou spojit síly? To je otázka.
    63%
    Průmyslník André Laroche právě zemřel. Anne de Vierne, manželka soudce, stojí u jeho hrobu a svému synovi Françoisovi se svěřuje, že Laroche byl ve skutečnosti Lupin a on je jeho nemanželský syn. Ale není jediným potomkem slavného zloděje! Lupin měl ještě jednoho syna s pokojskou, Gérarda Dagmara, tanečníka, kouzelníka a občasného zlodějíčka. To komplikuje Françoisovi úkol, který se, aby splnil poslední přání zesnulého, vydal hledat poklad Poldávie. Gérard mu totiž neustále stojí v cestě a jeho úsilí maří nevlastní bratr. Zabráni Gérard Françoisovi stát se důstojným nástupcem svého otce, nebo se oba mladí muži rozhodnou spojit síly? To je otázka.
    25
  • Dobrodružství Arsena Lupina
    Dobrodružství Arsena Lupina (1957)
    FilmRole: The jewelry seller
    Pověstný lupič gentleman má za sebou již celou řadu krádeží, většinou přímo před očima zámožných majitelů. Jeho věhlas překročil hranice Francie. Je unesen do zámku Viléma II, který si chce ověřit, zda skrýš, kterou vymyslel, nikdo nenajde. Pokud ji nedokáže objevit ani Arsène Lupin, pak už ji nevypátrá nikdo na světě. Ale nebohý Vilém II netušil, koho si vlastně nasadil, jak se říká, do svého...zámku.
    62%
    Pověstný lupič gentleman má za sebou již celou řadu krádeží, většinou přímo před očima zámožných majitelů. Jeho věhlas překročil hranice Francie. Je unesen do zámku Viléma II, který si chce ověřit, zda skrýš, kterou vymyslel, nikdo nenajde. Pokud ji nedokáže objevit ani Arsène Lupin, pak už ji nevypátrá nikdo na světě. Ale nebohý Vilém II netušil, koho si vlastně nasadil, jak se říká, do svého...zámku.
    26
  • Signé Arsène Lupin
    Signé Arsène Lupin (1959)
    FilmRole: Le consul
    62%
    27
  • Kněžna de Clèves
    Kněžna de Clèves (1961)
    FilmRole: Ambroise Paré
    Kněžna de Clèves je adaptací slavného stejnojmenného románu Madame de La Fayette, který se odehrává za vlády Jindřicha II. Francouzský královský dvůr poloviny 16. století je plný intrik a nenávisti. Krásná paní de Clèves okouzlí vévodu de Nemours. Ani on jí není lhostejný, avšak kněžna velmi ctí svého staršího manžela (kterému se vyznává z citů k jinému muži) a vévodu odmítá. Naopak, snaží se potlačit svou lásku odporující příkazům cti a manželské věrnosti. Vévoda se však nevzdává, a tak i nadále věnuje až nemístnou pozornost krásné kněžně. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy se k panu de Clèves donese nepravdivá pomluva, že kněžna vévodovi nakonec podlehla... (Česká televize)
    61%
    Kněžna de Clèves je adaptací slavného stejnojmenného románu Madame de La Fayette, který se odehrává za vlády Jindřicha II. Francouzský královský dvůr poloviny 16. století je plný intrik a nenávisti. Krásná paní de Clèves okouzlí vévodu de Nemours. Ani on jí není lhostejný, avšak kněžna velmi ctí svého staršího manžela (kterému se vyznává z citů k jinému muži) a vévodu odmítá. Naopak, snaží se potlačit svou lásku odporující příkazům cti a manželské věrnosti. Vévoda se však nevzdává, a tak i nadále věnuje až nemístnou pozornost krásné kněžně. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy se k panu de Clèves donese nepravdivá pomluva, že kněžna vévodovi nakonec podlehla... (Česká televize)
    28
  • Otec, matka, moje žena a já
    Otec, matka, moje žena a já (1955)
    FilmRole: Le commissaire de la compétition de cycles (non crédité)
    Francouzská filmová veselohra o dalších osudech rodinky profesora Langloise, kterou známe z filmu „Otec, matka, služka a já“. Film líčí život rodiny po svatbě Roberta a Kateřiny, všechny jejich nesnáze, trampoty a komplikace, které se zvyšují úměrně s růstem počtu členů rodiny. Nakonec jsou to právě děti, příčina různých sporů a rozmíšek, které dospělým napraví hlavu a udrží rodinu pohromadě. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)
    Žánry:Komedie
    61%
    Francouzská filmová veselohra o dalších osudech rodinky profesora Langloise, kterou známe z filmu „Otec, matka, služka a já“. Film líčí život rodiny po svatbě Roberta a Kateřiny, všechny jejich nesnáze, trampoty a komplikace, které se zvyšují úměrně s růstem počtu členů rodiny. Nakonec jsou to právě děti, příčina různých sporů a rozmíšek, které dospělým napraví hlavu a udrží rodinu pohromadě. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)
    Žánry:Komedie
    29
  • Pařížanka
    Pařížanka (1957)
    FilmRole: L'huissier du président
    • iVysílání
    Moderní... na tehdejší dobu... pohádka o mladé Pařížance, která má všechno, na co si lze jen vzpomenout. Je krásná, mladá, žádoucí, chytrá a navíc dcerou předsedy vlády. Jediné, co nemá, je srdce muže, o kterém si myslí, že ho miluje a že je smyslem jejího života. Je zvyklá dostat vše, co si zamane, a její drzost nezná mezí. Onen vyvolený Michel, šéf kabinetu jejího otce, se rozmarům mladé dámy srdnatě brání. Ale když ji najdou v jeho posteli, svatbě se nevyhne. Vzhledem k jeho pověsti mu nikdo neuvěří, že je v tom zcela nevinně. Pak teprve začíná pravé martyrium a skutečné sbližování obou partnerů. Mladičké Brigitte Bardotové dal příležitost v téměř vaudevillové komedii Pařížanka režisér Michel Boisrond.
    Žánry:Komedie
    60%
    Moderní... na tehdejší dobu... pohádka o mladé Pařížance, která má všechno, na co si lze jen vzpomenout. Je krásná, mladá, žádoucí, chytrá a navíc dcerou předsedy vlády. Jediné, co nemá, je srdce muže, o kterém si myslí, že ho miluje a že je smyslem jejího života. Je zvyklá dostat vše, co si zamane, a její drzost nezná mezí. Onen vyvolený Michel, šéf kabinetu jejího otce, se rozmarům mladé dámy srdnatě brání. Ale když ji najdou v jeho posteli, svatbě se nevyhne. Vzhledem k jeho pověsti mu nikdo neuvěří, že je v tom zcela nevinně. Pak teprve začíná pravé martyrium a skutečné sbližování obou partnerů. Mladičké Brigitte Bardotové dal příležitost v téměř vaudevillové komedii Pařížanka režisér Michel Boisrond.
    Žánry:Komedie
    30
  • Elena a muži
    Elena a muži (1956)
    Film
    59%
    31
  • Marie Pervenche
    Marie Pervenche (1984)
    Seriál
    59%
    32
  • Vintage, The
    Vintage, The (1957)
    FilmRole: Berger (uncredited)
    55%
    33
  • Laissez tirer les tireurs
    Laissez tirer les tireurs (1964)
    FilmRole: Jean Brunel
    Z americké základny je ukraden přísně tajný prototyp. Zloděj, jistý Andersen, je zavražděn. Vyšetřování vede Jeff Gordon, který v Andersenových papírech objeví fotografii ženy identifikované jako Corinne Martinová. Při odchodu z jejího domu Jeff Gordon unikne pokusu o atentát a znovu se s Corinne setkává. Ta popírá jakoukoli účast na krádeži. Její manžel, placený zahraničními špiony, vlastní "repeller". Po několika potyčkách Jeff Gordon Martina a jeho komplice zatkne. Prototyp je vrácen na základnu.
    Žánry:AkčníKrimi
    54%
    Z americké základny je ukraden přísně tajný prototyp. Zloděj, jistý Andersen, je zavražděn. Vyšetřování vede Jeff Gordon, který v Andersenových papírech objeví fotografii ženy identifikované jako Corinne Martinová. Při odchodu z jejího domu Jeff Gordon unikne pokusu o atentát a znovu se s Corinne setkává. Ta popírá jakoukoli účast na krádeži. Její manžel, placený zahraničními špiony, vlastní "repeller". Po několika potyčkách Jeff Gordon Martina a jeho komplice zatkne. Prototyp je vrácen na základnu.
    Žánry:AkčníKrimi
    34
  • Patates, Les
    Patates, Les (1969)
    FilmRole: Bayochet
    53%
    35
  • Trois enfants dans le désordre
    Trois enfants dans le désordre (1966)
    FilmRole: M. Simonet
    50%
    36

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.