Christian Matras: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christian Matras: Filmy a seriály

  • 1
  • Madame de...
    Madame de... (1953)
    Film
    78%
    2
  • Fanfán Tulipán
    Fanfán Tulipán (1952)
    Film
    • iVysílání
    Francouzský film vypráví vtipnou satirickou formou o dobrodružstvích odvážného Fanfána Tulipána, který dá přednost nedobrovolnému vstupu do vojska před sňatkem s venkovskou dívkou a ochotně uvěří žertovné předpovědi verbířovy dcery Adeline, že se ožení s dcerou krále. Ve snaze po splnění této předpovědi se však dostane do konfliktu nejen s vojenskými zákony, ale i se samým králem Ludvíkem XV. ... Řekne-li se Fanfán Tulipán, vybaví se okamžitě i jméno Gérard Philipe. A naopak. Protože i přes mimořádné úspěchy v jiných filmech - stal se Fanfán pro Philipe tím nejslavnějším. Stal se triumfem romantického hrdiny, jaký snad nebyl dodnes překonán, neboť Philipe jej ztělesnil s typicky francouzskou duchaplností a šarmem jen sobě vlastním.
    77%
    Francouzský film vypráví vtipnou satirickou formou o dobrodružstvích odvážného Fanfána Tulipána, který dá přednost nedobrovolnému vstupu do vojska před sňatkem s venkovskou dívkou a ochotně uvěří žertovné předpovědi verbířovy dcery Adeline, že se ožení s dcerou krále. Ve snaze po splnění této předpovědi se však dostane do konfliktu nejen s vojenskými zákony, ale i se samým králem Ludvíkem XV. ... Řekne-li se Fanfán Tulipán, vybaví se okamžitě i jméno Gérard Philipe. A naopak. Protože i přes mimořádné úspěchy v jiných filmech - stal se Fanfán pro Philipe tím nejslavnějším. Stal se triumfem romantického hrdiny, jaký snad nebyl dodnes překonán, neboť Philipe jej ztělesnil s typicky francouzskou duchaplností a šarmem jen sobě vlastním.
    3
  • Velká iluze
    Velká iluze (1937)
    Film

    Dva francouzští důstojníci jsou během první světové války sestřeleni na nepřátelském německém území. Jeden je prostý dělník a druhý je aristokrat. Německý důstojník von Rauffenstein je, ačkoliv jsou jeho zajatci, pohostinně přivítá u oběda, díky aristokratickému původu jednoho z nich. Oba dva francouzi jsou následně převezeni do zajateckého tábora, ze kterého se pokusí několikrát utéct. Po neúspěšných pokusech jsou převezeni na pevnost Wintersborn, jejímž řídícím je právě von Rauffenstein. Z této pevnosti údajně není možnost úniku a francouzi se tak ocitají v pasti. Zde se francouzská dvojice opět setká s Rosenthalem, kterého potkali již v původním zajateckém kempu. Aristokrat zde přichází s plánem, během kterého by měl Rosenthal s dělníkem možnost utéct. Strhne tak na sebe pozornost, čímž umožní dvojici útěk, Rauffenstein jej však, i přes původní odpor k střelbě, zasáhne do břicha. V nemocnici pak spolu mají konverzaci, týkající se ušlechtilého původu, který je decimován válkou, což bude Rauffenstein po válce těžce snášet. Dvojice je mezitím na cestě do neutrálního Švýcarska a Rosenthal si při útěku poraní nohu. Dělník jej však odmítá nechat za sebou a pomáhá mu. Společně nacházejí útočiště u dívky Elle, do které se dělník zamiluje, stejně jako ona do něj. Po Rosenthalovi rekonvalescenci se však dvojice vydává dál, ačkoliv dělník se plánuje pro Elle po válce vrátit. I když dvojici u hranic spatří němečtí vojáci a vypálí pár varovných ran, po chvíli jsou staženi, jelikož dvojice se již úspěšně dostala na území Švýcarska. Oba dva pak mizí v dáli.

    77%

    Dva francouzští důstojníci jsou během první světové války sestřeleni na nepřátelském německém území. Jeden je prostý dělník a druhý je aristokrat. Německý důstojník von Rauffenstein je, ačkoliv jsou jeho zajatci, pohostinně přivítá u oběda, díky aristokratickému původu jednoho z nich. Oba dva francouzi jsou následně převezeni do zajateckého tábora, ze kterého se pokusí několikrát utéct. Po neúspěšných pokusech jsou převezeni na pevnost Wintersborn, jejímž řídícím je právě von Rauffenstein. Z této pevnosti údajně není možnost úniku a francouzi se tak ocitají v pasti. Zde se francouzská dvojice opět setká s Rosenthalem, kterého potkali již v původním zajateckém kempu. Aristokrat zde přichází s plánem, během kterého by měl Rosenthal s dělníkem možnost utéct. Strhne tak na sebe pozornost, čímž umožní dvojici útěk, Rauffenstein jej však, i přes původní odpor k střelbě, zasáhne do břicha. V nemocnici pak spolu mají konverzaci, týkající se ušlechtilého původu, který je decimován válkou, což bude Rauffenstein po válce těžce snášet. Dvojice je mezitím na cestě do neutrálního Švýcarska a Rosenthal si při útěku poraní nohu. Dělník jej však odmítá nechat za sebou a pomáhá mu. Společně nacházejí útočiště u dívky Elle, do které se dělník zamiluje, stejně jako ona do něj. Po Rosenthalovi rekonvalescenci se však dvojice vydává dál, ačkoliv dělník se plánuje pro Elle po válce vrátit. I když dvojici u hranic spatří němečtí vojáci a vypálí pár varovných ran, po chvíli jsou staženi, jelikož dvojice se již úspěšně dostala na území Švýcarska. Oba dva pak mizí v dáli.

    4
  • Cartouche
    Cartouche (1962)
    Film
    74%
    5
  • Rej
    Rej (1950)
    Film
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitzlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžik ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    74%
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitzlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžik ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Idiot, L'
    Idiot, L' (1946)
    Film
    Mladý ruský kníže Myškin se vrací z ústavu pro duševně choré zpět do Petrohradu, odhodlaný šířit laskavost a slušnost v krutém a nelítostném světě. Zasnoubí se s nevinnou dívkou a zároveň se snaží zachránit ženu, která už tak nevinná není, před jejím vlastním utrpením. Žárlivost a knížecí naivita se ale spojí a způsobí nepředstavitelnou tragédii.
    Žánry:Drama
    73%
    Mladý ruský kníže Myškin se vrací z ústavu pro duševně choré zpět do Petrohradu, odhodlaný šířit laskavost a slušnost v krutém a nelítostném světě. Zasnoubí se s nevinnou dívkou a zároveň se snaží zachránit ženu, která už tak nevinná není, před jejím vlastním utrpením. Žárlivost a knížecí naivita se ale spojí a způsobí nepředstavitelnou tragédii.
    Žánry:Drama
    7
  • Návrat nežádoucího
    Návrat nežádoucího (1946)
    Film
    73%
    8
  • Milenci z Montparnassu
    Milenci z Montparnassu (1958)
    Film
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    72%
    Rok před svou smrtí vytvořil Gérard Philipe tragickou roli slavného malíře Modiglianiho ve filmu Milenci z Montparnassu režiséra Jacquese Beckera, klasika francouzské kinematografie. Na hlavním titulku filmu je uveden v závorce ještě jeden název Montparnasse 19, což byla Modiglianiho pařížská adresa. Film byl volně inspirovaný životem slavného malíře a zachycuje poslední období jeho života. V roce 1917 potkává Modigliani devatenáctiletou malířku Jeanne Hébuternovou, kterou zpodobnil na mnoha svých obrazech. Tak začíná příběh romantické lásky s tragickým koncem. Obětavá Jeanne následuje Amédea na každém kroku. I tak chatrné zdraví ničí soustavně Modigliani nezřízeným pitím alkoholu. Modi, jak se tomuto malíři, který stál stranou všech tehdejších směrů, říkalo, zůstává, na rozdíl od řady svých současníků, zneuznán a na pokraji existenčního strádání až do konce svého života.
    9
  • Radovánky
    Radovánky (1952)
    Film
    Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské trápení pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí.
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské trápení pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    Film
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    11
  • Fin du jour, La
    Fin du jour, La (1939)
    Film
    71%
    12
  • Lola Montès
    Lola Montès (1955)
    Film
    Barevný širokoúhlý film Lola Montes natočil významný režisér Max Ophuls ve francouzsko-německé koprodukci. Je to jeho poslední dílo. Zajímavou formou, kombinující vyprávění, cirkusovou pantomimu a hrdinčiny vzpomínky, vypráví životní příběh slavné kurtizány Marie Dolores Porriz y Montez, hraběnky z Lansfeldu od jejího útlého dětství přes první lásky a první skandály, v nichž hrály významnou roli četné historické osobnosti, včetně světoznámých hudebních skladatelů Franze Liszta, Richarda Wagnera, Frederyka Chopina až po poslední skandální epizodu v Bavorsku, kde její milostný poměr k bavorskému králi Ludvíku I. vyvolal skutečnou revoluci, a po neslavný konec jejího života v aréně amerického cirkusu, kde se nechává za dolar muži okukovat jako dravé zvíře v kleci a líbat si ruku. Film byl natočen ohromným finančním nákladem v prvotřídním hereckém obsazení (dominují mu někdejší francouzská sexbomba Martine Carolová a oblíbený Peter Ustinov v roli manažera) v roce 1955. O jeho zajímavém osudu se zmíníme na jiném místě.
    70%
    Barevný širokoúhlý film Lola Montes natočil významný režisér Max Ophuls ve francouzsko-německé koprodukci. Je to jeho poslední dílo. Zajímavou formou, kombinující vyprávění, cirkusovou pantomimu a hrdinčiny vzpomínky, vypráví životní příběh slavné kurtizány Marie Dolores Porriz y Montez, hraběnky z Lansfeldu od jejího útlého dětství přes první lásky a první skandály, v nichž hrály významnou roli četné historické osobnosti, včetně světoznámých hudebních skladatelů Franze Liszta, Richarda Wagnera, Frederyka Chopina až po poslední skandální epizodu v Bavorsku, kde její milostný poměr k bavorskému králi Ludvíku I. vyvolal skutečnou revoluci, a po neslavný konec jejího života v aréně amerického cirkusu, kde se nechává za dolar muži okukovat jako dravé zvíře v kleci a líbat si ruku. Film byl natočen ohromným finančním nákladem v prvotřídním hereckém obsazení (dominují mu někdejší francouzská sexbomba Martine Carolová a oblíbený Peter Ustinov v roli manažera) v roce 1955. O jeho zajímavém osudu se zmíníme na jiném místě.
    13
  • Kulička
    Kulička (1945)
    Film
    Během cesty dostavníkem vystrašené skupiny obyvatel Rouenu prokáže Alžběta Roussetová, známá jako "Kulička sádla", těmto lidem významnou službu, ale narazí na jejich hloupost a povýšenost. O něco později Kulička sádla zavraždí obávaného pruského poručíka, kterého jeho přátelé přezdívali Fifi a který bezostyšně dával najevo svou zálibu v drancování a sadistické sklony.
    Žánry:Drama
    70%
    Během cesty dostavníkem vystrašené skupiny obyvatel Rouenu prokáže Alžběta Roussetová, známá jako "Kulička sádla", těmto lidem významnou službu, ale narazí na jejich hloupost a povýšenost. O něco později Kulička sádla zavraždí obávaného pruského poručíka, kterého jeho přátelé přezdívali Fifi a který bezostyšně dával najevo svou zálibu v drancování a sadistické sklony.
    Žánry:Drama
    14
  • Krásná lhářka
    Krásná lhářka (1959)
    Film
    69%
    15
  • Chemin des écoliers, Le
    Chemin des écoliers, Le (1959)
    Film
    69%
    16
  • Oeil pour oeil
    Oeil pour oeil (1957)
    Film
    69%
    17
  • Tereza Desqueyrouxová
    Tereza Desqueyrouxová (1962)
    Film
    Tereza žije v zapadlém maloměstě a je nešťastně vdaná za Bernarda, nudného a nafoukaného muže, kterého zajímá jen zachování rodinného jména a majetku. Žijí v odlehlém venkovském sídle obklopeni služebnictvem. Zpočátku manželství ji těší jen Bernardův borový les, který byl hlavním důvodem, proč si ho vzala, a její láska k Bernardově nevlastní sestře Anně. Film ve vzpomínkách vypráví o okolnostech, které vedly k obvinění z otravy manžela.
    69%
    Tereza žije v zapadlém maloměstě a je nešťastně vdaná za Bernarda, nudného a nafoukaného muže, kterého zajímá jen zachování rodinného jména a majetku. Žijí v odlehlém venkovském sídle obklopeni služebnictvem. Zpočátku manželství ji těší jen Bernardův borový les, který byl hlavním důvodem, proč si ho vzala, a její láska k Bernardově nevlastní sestře Anně. Film ve vzpomínkách vypráví o okolnostech, které vedly k obvinění z otravy manžela.
    18
  • Les espions
    Les espions (1957)
    Film
    68%
    19
  • Sám v noci
    Sám v noci (1945)
    Film
    Celá Paříž je stísněna strachem. Tučné titulky v ranních vydáních ohlásily vraždu tak záhadnou, že rozvířila hladinu veřejného mínění. Předešlého večera byla nalezena mladá švadlenka uškrcena v záhybu úzké uličky. Policie nenašla žádné stopy, které by jí usnadnily pátrání. Byla to čistá práce, která ukazovala na neobyčejnou chladnokrevnost vraha. Avšak náhodný pozdní chodec Amadéé Tolu se vychloubal, že potkal vraha, elegantního muže, který si příjemným hlasem prozpěvoval oblíbenou píseň Sám v noci; nemohl však rozeznat jeho rysy, které stínila střecha klobouku...
    Žánry:Krimi
    68%
    Celá Paříž je stísněna strachem. Tučné titulky v ranních vydáních ohlásily vraždu tak záhadnou, že rozvířila hladinu veřejného mínění. Předešlého večera byla nalezena mladá švadlenka uškrcena v záhybu úzké uličky. Policie nenašla žádné stopy, které by jí usnadnily pátrání. Byla to čistá práce, která ukazovala na neobyčejnou chladnokrevnost vraha. Avšak náhodný pozdní chodec Amadéé Tolu se vychloubal, že potkal vraha, elegantního muže, který si příjemným hlasem prozpěvoval oblíbenou píseň Sám v noci; nemohl však rozeznat jeho rysy, které stínila střecha klobouku...
    Žánry:Krimi
    20
  • Une manche et la belle
    Une manche et la belle (1957)
    Film
    68%
    21
  • Entrée des artistes
    Entrée des artistes (1938)
    Film
    Paříž, Francie, rok 1938, Vyšší konzervatoř dramatických umění. V plném proudu jsou přijímací zkoušky do prvního ročníku. Mnoho uchazečů, málo přijatých. Isabelle (Janine Darcey) je jednou z vyvolených. Přidává se ke studentům druhého a třetího ročníku, mezi nimiž jsou i François (Claude Dauphin) a Cécilia (Odette Joyeux). Navštěvují hodiny herectví vedené profesorem Lambertinem (Louis Jouvet). Mladí lidé, vášniví a dychtiví stát se herci, se střetávají v bouřlivých milostných vztazích, protože si myslí, že život je fraška. François je například zamilovaný do Isabelle, která ho také miluje, ale zároveň je pronásledován Cecílií, jeho bývalou milenkou... „Vložte umění do svého života a život do svého umění!“
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Paříž, Francie, rok 1938, Vyšší konzervatoř dramatických umění. V plném proudu jsou přijímací zkoušky do prvního ročníku. Mnoho uchazečů, málo přijatých. Isabelle (Janine Darcey) je jednou z vyvolených. Přidává se ke studentům druhého a třetího ročníku, mezi nimiž jsou i François (Claude Dauphin) a Cécilia (Odette Joyeux). Navštěvují hodiny herectví vedené profesorem Lambertinem (Louis Jouvet). Mladí lidé, vášniví a dychtiví stát se herci, se střetávají v bouřlivých milostných vztazích, protože si myslí, že život je fraška. François je například zamilovaný do Isabelle, která ho také miluje, ale zároveň je pronásledován Cecílií, jeho bývalou milenkou... „Vložte umění do svého života a život do svého umění!“
    Žánry:DramaRomantický
    22
  • Jeux sont faits, Les
    Jeux sont faits, Les (1947)
    Film
    68%
    23
  • Le Crime ne paie pas
    Le Crime ne paie pas (1962)
    Film
    67%
    24
  • Olivia
    Olivia (1951)
    Film
    66%
    25
  • Le Miroir à deux faces
    Le Miroir à deux faces (1958)
    Film
    66%
    26
  • Café de Paris
    Café de Paris (1938)
    Film
    66%
    27
  • Pařížské blues
    Pařížské blues (1961)
    Film
    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena, jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.
    65%
    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena, jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.
    28
  • Sedmkrát žena
    Sedmkrát žena (1967)
    Film
    • iTunes
    64%
    29
  • Dernier tournant, Le
    Dernier tournant, Le (1939)
    Film
    Tulák Frank se ocitne v zapadlé garáži u dálnice. Nick Marino, starší, dobrosrdečný a naivní majitel, je ženatý s Corou, sexy a vypočítavou ženou o polovinu mladší. Frank, ačkoliv není zrovna fanoušek tvrdé práce, přijme Nickovu nabídku a stane se jeho zaměstnancem. Samozřejmě, že se mladík nestane Nickovým pomocníkem kvůli Nickovi, ale kvůli lásce k Coře, která ho okamžitě okouzlila. Netrvá dlouho a Cora, která svého manžela opovrhuje, požádá svého milence, aby jí pomohl se ho zbavit. Frank se zpočátku zdráhá, ale...
    64%
    Tulák Frank se ocitne v zapadlé garáži u dálnice. Nick Marino, starší, dobrosrdečný a naivní majitel, je ženatý s Corou, sexy a vypočítavou ženou o polovinu mladší. Frank, ačkoliv není zrovna fanoušek tvrdé práce, přijme Nickovu nabídku a stane se jeho zaměstnancem. Samozřejmě, že se mladík nestane Nickovým pomocníkem kvůli Nickovi, ale kvůli lásce k Coře, která ho okamžitě okouzlila. Netrvá dlouho a Cora, která svého manžela opovrhuje, požádá svého milence, aby jí pomohl se ho zbavit. Frank se zpočátku zdráhá, ale...
    30
  • Maxime
    Maxime (1958)
    Film
    64%
    31
  • Ztracený ráj
    Ztracený ráj (1939)
    Film
    V předválečné Paříži se začínající umělec Pierre LeBlanc zamiluje a ožení se s Janine, pomocnicí v krejčovském salonu. Pierre má talent na navrhování oděvů a se svou nevěstou žijí v blaženém ráji, dokud nevypukne válka a on se nestane vojákem. Janine zemře při porodu a Pierre, který už netouží žít, se dobrovolně hlásí do nebezpečné hlídky za německými liniemi. Během rekonvalescence v nemocnici z rány, kterou utrpěl na misi, tráví Pierre čas kreslením návrhů šatů. Po válce zbohatne a stane se slavným. O několik let později, poté, co se věnoval své dceři, hledá Pierre sňatek s dívkou ne starší než jeho dcera. Vznikne konflikt a aby zajistil štěstí své dcery, Pierre obětuje své vlastní plány.
    Režie:Abel Gance
    64%
    V předválečné Paříži se začínající umělec Pierre LeBlanc zamiluje a ožení se s Janine, pomocnicí v krejčovském salonu. Pierre má talent na navrhování oděvů a se svou nevěstou žijí v blaženém ráji, dokud nevypukne válka a on se nestane vojákem. Janine zemře při porodu a Pierre, který už netouží žít, se dobrovolně hlásí do nebezpečné hlídky za německými liniemi. Během rekonvalescence v nemocnici z rány, kterou utrpěl na misi, tráví Pierre čas kreslením návrhů šatů. Po válce zbohatne a stane se slavným. O několik let později, poté, co se věnoval své dceři, hledá Pierre sňatek s dívkou ne starší než jeho dcera. Vznikne konflikt a aby zajistil štěstí své dcery, Pierre obětuje své vlastní plány.
    Režie:Abel Gance
    32
  • Aigle à deux têtes, L'
    Aigle à deux têtes, L' (1948)
    Film
    Politické intriky a psychologické drama jdou ruku v ruce. Královna žije v ústraní, deset let po zavraždění svého manžela skrývá tvář a touží se k němu připojit ve smrti. Stanislav, básník píšící pod pseudonymem Azrael, je sebevražedný anarchista, jehož mysl je posedlá nenávistí pramenící z touhy po této odtažité královně. Vstoupí do jejích soukromých komnat s úmyslem ji zabít a pak i sebe, ale zamilují se do sebe, částečně i proto, že Stanislav vypadá jako král. Stanislav chce, aby královna získala zpět politickou moc tím, že se ukáže veřejnosti, a ona se ho snaží přesvědčit, aby našel naději a unikl. Mezitím královnini nepřátelé spřádají plány, jak milence udržet pohromadě, ale zároveň zmařit jejich záměry.
    Žánry:Drama
    64%
    Politické intriky a psychologické drama jdou ruku v ruce. Královna žije v ústraní, deset let po zavraždění svého manžela skrývá tvář a touží se k němu připojit ve smrti. Stanislav, básník píšící pod pseudonymem Azrael, je sebevražedný anarchista, jehož mysl je posedlá nenávistí pramenící z touhy po této odtažité královně. Vstoupí do jejích soukromých komnat s úmyslem ji zabít a pak i sebe, ale zamilují se do sebe, částečně i proto, že Stanislav vypadá jako král. Stanislav chce, aby královna získala zpět politickou moc tím, že se ukáže veřejnosti, a ona se ho snaží přesvědčit, aby našel naději a unikl. Mezitím královnini nepřátelé spřádají plány, jak milence udržet pohromadě, ale zároveň zmařit jejich záměry.
    Žánry:Drama
    33
  • Madame du Barry
    Madame du Barry (1954)
    Film
    63%
    34
  • Duchesse de Langeais, La
    Duchesse de Langeais, La (1942)
    Film
    • Netflix
    63%
    35
  • Jeu de la vérité, Le
    Jeu de la vérité, Le (1961)
    Film
    V honosném sídle spisovatele se sejde tucet elegantních lidí. V duchu Agathy Christie má každý z nich co skrývat. Začínají krutou hru pravdy, kde se nesmí lhát. Otázky jsou čím dál osobnější a vyhrocenější, nervy pracují a venku zuří bouře. V tom vstoupí nenáviděná osoba (hraje ji Paul Meurisse, zlý ředitel z filmu „Ďábelské ženy“), která o nich zřejmě ví hodně. Někdo je zavražděn. Kdo to udělal?
    63%
    V honosném sídle spisovatele se sejde tucet elegantních lidí. V duchu Agathy Christie má každý z nich co skrývat. Začínají krutou hru pravdy, kde se nesmí lhát. Otázky jsou čím dál osobnější a vyhrocenější, nervy pracují a venku zuří bouře. V tom vstoupí nenáviděná osoba (hraje ji Paul Meurisse, zlý ředitel z filmu „Ďábelské ženy“), která o nich zřejmě ví hodně. Někdo je zavražděn. Kdo to udělal?
    36
  • Nana
    Nana (1955)
    Film
    62%
    37
  • Galantní slavnosti
    Galantní slavnosti (1965)
    Film
    V úvodu filmu popisuje průvodce postavy na velkém historickém obrazu tak, jak je ve své historické komedii rozdal scenárista a režisér René Clair. Je na něm zobrazen příběh, kterým skončilo obléhání Allenbergovy pevnosti: uprostřed jsou dva vojevůdci, které válka postavila proti sobě a kteří se nakonec usmířili a právě si blahopřejí. Vlevo je maršál Allenberg, vpravo je kníže Beaulieu. Na obraze je leccos zajímavého, co přimělo historiky k zamyšlení: Kladou si třeba otázku - čemu se tak potutelně usmívá tenhle praporečník? Komu patří zřejmě zlomyslné poznámky toho poddůstojníka? Proč mají tyto dvě postavy masky intrikánů a šibalů? Že by to bylo svérázné zpodobení válečných pohrom a strázní z časů galantních slavností, jejichž hrdinami byli vznešení vojevůdci, kteří vedli války se stejnou rozkoší jako svůj zahálčivý, přepychový život, a jejich méně vznešení vojáci, kteří hladověli a válek měli plné zuby.
    61%
    V úvodu filmu popisuje průvodce postavy na velkém historickém obrazu tak, jak je ve své historické komedii rozdal scenárista a režisér René Clair. Je na něm zobrazen příběh, kterým skončilo obléhání Allenbergovy pevnosti: uprostřed jsou dva vojevůdci, které válka postavila proti sobě a kteří se nakonec usmířili a právě si blahopřejí. Vlevo je maršál Allenberg, vpravo je kníže Beaulieu. Na obraze je leccos zajímavého, co přimělo historiky k zamyšlení: Kladou si třeba otázku - čemu se tak potutelně usmívá tenhle praporečník? Komu patří zřejmě zlomyslné poznámky toho poddůstojníka? Proč mají tyto dvě postavy masky intrikánů a šibalů? Že by to bylo svérázné zpodobení válečných pohrom a strázní z časů galantních slavností, jejichž hrdinami byli vznešení vojevůdci, kteří vedli války se stejnou rozkoší jako svůj zahálčivý, přepychový život, a jejich méně vznešení vojáci, kteří hladověli a válek měli plné zuby.
    38
  • Majordome, Le
    Majordome, Le (1965)
    Film
    Léopold, komorník generálního advokáta Maître de Royssaca, začne studovat trestní zákoník a během své dovolené se stane soudcem u „středního“ soudu. Jeho rozhodnutí jsou považována za konečná. Léopold se zamiluje do Agnès, která je zasnoubená s dvojtvářným doktorem Ventouxem, který se mění v „Kocoura“, když hraje gangstera. Léopold pomůže „Kocourovi“ uskutečnit loupež století, pokud mu zůstane volná ruka k dvoření Agnès. „Kocour“ však nehraje podle pravidel. Mezi Léopoldovou gangem a gangem „Kocoura“ vypukne boj. Zákon musí zvítězit.
    Žánry:Komedie
    61%
    Léopold, komorník generálního advokáta Maître de Royssaca, začne studovat trestní zákoník a během své dovolené se stane soudcem u „středního“ soudu. Jeho rozhodnutí jsou považována za konečná. Léopold se zamiluje do Agnès, která je zasnoubená s dvojtvářným doktorem Ventouxem, který se mění v „Kocoura“, když hraje gangstera. Léopold pomůže „Kocourovi“ uskutečnit loupež století, pokud mu zůstane volná ruka k dvoření Agnès. „Kocour“ však nehraje podle pravidel. Mezi Léopoldovou gangem a gangem „Kocoura“ vypukne boj. Zákon musí zvítězit.
    Žánry:Komedie
    39
  • Dobrodružství Tilla Ulenspiegla
    Dobrodružství Tilla Ulenspiegla (1956)
    Film
    60%
    40
  • Ztracené vzpomínky
    Ztracené vzpomínky (1950)
    Film
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    60%
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    41
  • Adorables créatures
    Adorables créatures (1952)
    Film
    60%
    42
  • Tajemství ložnic
    Tajemství ložnic (1954)
    Film
    Francouzský film Tajemství ložnic je složen ze čtyř povídek různých režisérů s hvězdným hereckým obsazením. V první povídce nazvané Ubytovací lístek se v roli budoucí maminky objevuje mladičká Jeanne Moreauová. Blíží se konec války a je samozřejmostí, že Francouzi ubytovávají anglické vojáky. Kapitán Davidson už několik nocí nespal a těší se na opravdovou postel. Ubytovací lístek ho zavede k mladé mamince. V povídce Rozvod je hlavním hrdinou Vittorio De Sica, jako prošedivělý dokonalý gentleman, který díky své vytříbené eleganci dosáhne všeho, co chce. Hrdinou třetí povídky Riviéra expres je naopak řidič autobusu, který pomůže na silnici opravit auto velmi bohaté dámě. Povídka Postel Madame de Pompadour je roztomilou hříčkou o tom, že střídání vlád a milenek je po celá staletí stále stejné. Ministerský předseda koupí pro svou milenku - hvězdu komické opery, nádhernou starožitnou postel, kterou prý Ludvík XV. věnoval Madame de Pompadour. Omylem je postel doručena do sousedního domu ženě poněkud lehčích mravů Agnes de Rungis. A tak se postel Madame de Pompadour stěhuje a přináší štěstí svým vlastníkům ve všech epochách.
    Žánry:Komedie
    59%
    Francouzský film Tajemství ložnic je složen ze čtyř povídek různých režisérů s hvězdným hereckým obsazením. V první povídce nazvané Ubytovací lístek se v roli budoucí maminky objevuje mladičká Jeanne Moreauová. Blíží se konec války a je samozřejmostí, že Francouzi ubytovávají anglické vojáky. Kapitán Davidson už několik nocí nespal a těší se na opravdovou postel. Ubytovací lístek ho zavede k mladé mamince. V povídce Rozvod je hlavním hrdinou Vittorio De Sica, jako prošedivělý dokonalý gentleman, který díky své vytříbené eleganci dosáhne všeho, co chce. Hrdinou třetí povídky Riviéra expres je naopak řidič autobusu, který pomůže na silnici opravit auto velmi bohaté dámě. Povídka Postel Madame de Pompadour je roztomilou hříčkou o tom, že střídání vlád a milenek je po celá staletí stále stejné. Ministerský předseda koupí pro svou milenku - hvězdu komické opery, nádhernou starožitnou postel, kterou prý Ludvík XV. věnoval Madame de Pompadour. Omylem je postel doručena do sousedního domu ženě poněkud lehčích mravů Agnes de Rungis. A tak se postel Madame de Pompadour stěhuje a přináší štěstí svým vlastníkům ve všech epochách.
    Žánry:Komedie
    43
  • Lions sont lâchés, Les
    Lions sont lâchés, Les (1961)
    Film
    58%
    44
  • Pourquoi viens-tu si tard?
    Pourquoi viens-tu si tard? (1959)
    Film
    58%
    45
  • Shéhérazade
    Shéhérazade (1963)
    Film
    57%
    46
  • Zápisník majora Thompsona
    Zápisník majora Thompsona (1955)
    Film
    55%
    47
  • Lucrèce Borgia
    Lucrèce Borgia (1953)
    Film
    55%
    48
  • Singoalla
    Singoalla (1949)
    Film
    55%
    49
  • Violetas imperiales
    Violetas imperiales (1952)
    Film
    54%
    50
  • Casablanca, nid d'espions
    Casablanca, nid d'espions (1963)
    Film
    Casablanca, rok 1942. Zatímco si francouzský policejní šéf Maurice Desjardins užívá s lehkými děvami, členové francouzského odboje zabijí v přístavu muže a ukradnou mu aktovku plnou důležitých dokumentů Třetí říše. Z protějšího domu sleduje celou operaci Andre Kuhn pomocí výkonného dalekohledu. Vydává se za obchodníka, ale ve skutečnosti pracuje jako špión pro Němce, což zcela ignoruje jeho přítelkyně Teresa Villar, krásná španělská zpěvačka vystupující v nočním klubu El Dorado. Andre telefonuje Maxovi von Stauffenovi, šéfovi německé zpravodajské služby v Casablance, aby ho informoval o tom, co právě viděl. Max mu nařídí, aby zůstal na místě, dokud nepřijede, aby informace získal osobně. Než se však dostane do Andreho bytu, nalezne ho mrtvého se střelnou ranou na spánku.
    Žánry:DramaKrimiRetro
    53%
    Casablanca, rok 1942. Zatímco si francouzský policejní šéf Maurice Desjardins užívá s lehkými děvami, členové francouzského odboje zabijí v přístavu muže a ukradnou mu aktovku plnou důležitých dokumentů Třetí říše. Z protějšího domu sleduje celou operaci Andre Kuhn pomocí výkonného dalekohledu. Vydává se za obchodníka, ale ve skutečnosti pracuje jako špión pro Němce, což zcela ignoruje jeho přítelkyně Teresa Villar, krásná španělská zpěvačka vystupující v nočním klubu El Dorado. Andre telefonuje Maxovi von Stauffenovi, šéfovi německé zpravodajské služby v Casablance, aby ho informoval o tom, co právě viděl. Max mu nařídí, aby zůstal na místě, dokud nepřijede, aby informace získal osobně. Než se však dostane do Andreho bytu, nalezne ho mrtvého se střelnou ranou na spánku.
    Žánry:DramaKrimiRetro
    51
  • Varieté
    Varieté (1971)
    Film
    Španělsko 30. léta. Kočovná divadelní společnost cestuje od města k městu, baví publikum a vydělává si na živobytí. Součástí souboru je kouzelník, břichomluvec, siláci, tanečníci, zpěváci a celý orchestr. Hvězdou show je Carmen Soler (Trini Alonso), oslavovaná zpěvačka, která má už dávno nejlepší léta za sebou, ale odmítá odejít do ústraní a zuřivě brání svůj hvězdný status. V jejím stínu žije a pracuje Ana Marques (Sara Montiel), mladší zpěvačka, která sní o velké kariéře a trpělivě čeká na svou příležitost.
    Žánry:DramaHudebníMuzikál
    51%
    Španělsko 30. léta. Kočovná divadelní společnost cestuje od města k městu, baví publikum a vydělává si na živobytí. Součástí souboru je kouzelník, břichomluvec, siláci, tanečníci, zpěváci a celý orchestr. Hvězdou show je Carmen Soler (Trini Alonso), oslavovaná zpěvačka, která má už dávno nejlepší léta za sebou, ale odmítá odejít do ústraní a zuřivě brání svůj hvězdný status. V jejím stínu žije a pracuje Ana Marques (Sara Montiel), mladší zpěvačka, která sní o velké kariéře a trpělivě čeká na svou příležitost.
    Žánry:DramaHudebníMuzikál
    52
  • Pistoleros de Arizona, Los
    Pistoleros de Arizona, Los (1965)
    Film
    50%
    53
  • Oiseaux vont mourir au Pérou, Les
    Oiseaux vont mourir au Pérou, Les (1968)
    Film
    49%
    54

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.