Christian Matras

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christian Matras
Christian Matras se narodil 29. prosince 1903 ve Valence ve Francii a stal se jedním z nejvýznamnějších francouzských kameramanů své generace. Zemřel 4. května 1977 v Paříži. Svou kariéru začal jako zpravodajský kameraman a koncem dvacátých let pracoval na krátkých filmech jako fotograf a režisér. Od počátku třicátých let se věnoval kameře u celovečerních filmů. Spolupráce s Jeanem Renoirem Matrasův dokumentární styl byl dobře využit v Renoirově La Grande Illusion, studii války. Grand Illusion z roku 1937 je francouzský válečný drama film režírovaný Jeanem Renoirem, který se stal jedním z nejslavnějších filmů v historii kinematografie. Matras využíval své rané zkušenosti jako zpravodajský fotograf a úspěšně aplikoval techniku prostého pozorování na celovečerní filmy ve třicátých letech. Tato technika charakterizovala Matrasovu práci před druhou světovou válkou - byla pečlivá, detailní a inteligentní, téměř až do chladnosti. Poválečná transformace stylu Po druhé světové válce jeho dokumentární styl ustoupil oslnivým, plynulým pohybům kamery. Matras se dobře adaptoval na barevné natáčení; jeho Barbe Bleu byl považován za první úspěšný francouzský barevný film. Na začátku své kariéry si Christian Matras rychle vybudoval pověst solidního technika a experta na vytváření dekorativních a psychologických atmosfér, které svědčí o jeho rozsahu vkusu. Během své kariéry se přizpůsoboval vyvíjejícím se technikám i požadavkům různých režisérů. Mistrovská spolupráce s Maxem Ophülsem Matras je však nejlépe známý pro svou práci s Maxem Ophülsem. Ophülsovy filmy vyžadovaly složitou práci s kamerou - dlouhé, propracované záběry s plynulými pohyby kamery. Brilantní použití kamery se stalo režisérovým ochranným znamením; bez plynulé, impresionistické dovednosti Matrase by Ophüls nebyl tak vysoce ceněn, jak je. Matras pracoval na více než sto celovečerních filmech, včetně La Ronde (1950), Le Plaisir (1952), The Earrings of Madame De... (1953) a Lola Montès (1955), všech režírovaných Maxem Ophülsem. Technické mistrovství v La Ronde a dalších dílech V La Ronde, Matrasově první spolupráci s Ophülsem, Matras použil rozmáchlou práci s kamerou, která se vyvinula v kamerovou choreografii použitou v Lola Montes. Tento film byl nejdražší evropskou produkcí, jaká byla kdy vytvořena, a jedním z prvních, který použil CinemaScope. The Earrings of Madame De... také obsahovalo báječnou fotografii. Příběh by byl únavný, nebýt Matrasovy plynulé kamery, která staví intimní a dramatické záběry proti sobě, aby odhalila téma a charakter. Vrchol umění v Lola Montes Natáčení Lola Montes je vrcholem Matrasova řemeslného umění a techniky. Například v cirkusových scénách Matras používá 360stupňové záběry kamery. Některé scény byly koncipovány a napsány tak, aby představovaly dynamické průchody, a kamera zůstává s postavami, vytrvalá a neotřesitelná, jak je pronásleduje a slídí s nimi. Matrasův virtuózní pohyb kamery způsobuje, že krajina a architektura se zdají pohybovat. Odkaz a uznání Ve více než 80 filmech pracoval s největšími jmény francouzské kinematografie: Jeanem Renoirem, Jeanem Cocteauem, Jacquesem Beckerem a především s Maxem Ophülsem. Christian Matras byl francouzský kameraman, který pracoval na více než sto celovečerních filmech, včetně Grand Illusion (1937) režírovaného Jeanem Renoirem, The Milky Way (1969) režírovaného Luisem Buñuelem a Thérèse Desqueyroux (1962) režírovaného Georgesem Franjuem. Christian Matras zanechal nesmazatelnou stopu ve francouzské kinematografii jako jeden z nejtalentovanějších kameramanů své éry.


Christian Matras: Filmy a pořady 114


Dodatečné informace

Narození:
29. 12. 1903
Úmrtí:
4. 5. 1977

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.