André Luguet se narodil 15. května 1892 ve Fontenay-sous-Bois ve Francii a byl francouzský divadelní a filmový herec. Pocházel z divadelní rodiny - jeho otec byl divadelní ředitel a matka Albertine Augustine Lainé byla členkou souboru Comédie-Française . Vzdělával se ve Francii i Velké Británii, což mu umožnilo perfektně ovládat angličtinu. Začínal v londýnském divadle a pokračoval ve studiu na pařížské konzervatoři .
Rané filmové začátky
André Luguet začal svou filmovou kariéru již v roce 1910, kdy dostal první role ve společnosti Gaumont. Do roku 1917 se objevil v přibližně třiceti filmech, většinou pod režií Léonce Perreta a Louise Feuilladea . V těchto raných rolích byl téměř vždy obsazován jako bezstarostný mladík, postupně se však vyvinul v sofistikovanějšího šarmera s jemnou lstivostí a rafinovanou zlovolností . V období němého filmu (1918-1929) se objevil v dalších deseti němých filmech, současně rozvíjel svou divadelní kariéru .
Comédie-Française a přechod k zvukovému filmu
André Luguet vstoupil do Comédie-Française v roce 1925 a stal se jejím společníkem v roce 1927 . Jako společník vynikal především v současných komediích, ale špatně snášel disciplínu této instituce. V roce 1929 raději rezignoval, aby mohl vytvořit hru L'Ennemie v divadle Antoine. Comédie-Française proti němu vedla soudní spor, protože rezignující členové nesměli podle pravidel vystupovat na pařížských scénách. Proto opustil Paříž a odešel do Hollywoodu, kde zůstal tři roky .
Hollywoodské období
S příchodem zvukového filmu byl André Luguet rychle odvezen do Hollywoodu, kde pracoval především na verzích amerických filmů určených pro francouzské publikum, produkovaných společnostmi MGM a Warner Brothers . Mezi jeho významné hollywoodské filmy patřily The Mad Genius (1931) s Johnem Barrymorem, Jewel Robbery (1932) a The Man Who Played God (1932) s George Arlissem a Bette Davis . Ve třicátých letech byl velkým francouzským filmovým hvězdou a díky své dokonalé dvojjazyčnosti téměř dobyl Hollywood .
Návrat do Francie a vrchol kariéry
Po návratu do Paříže v roce 1932 pokračoval André Luguet v bulvární kariéře, od her Jean-Paula Sartra Les Mains sales až po Lorsque l'enfant paraît André Roussina. Byl spolu s Fernandem Graveyem moderním svůdcem par excellence, plným téměř „britského" humoru a bezvadné elegance . Jeho filmová kariéra pokračovala projekty jako Madame du Barry (1954), The French They Are a Funny Race (1956) s Jackem Buchananem a komedie Une Parisienne (1957) s Brigitte Bardot .
Pozdější kariéra
V pozdější části své kariéry se André Luguet objevil v komediích Faibles Femmes (1959) s Alainem Delonem, hudebním dramatu Paris Blues (1961) s Paulem Newmanem a komedii Love Is a Ball (1963) s Glennem Fordem. Jedním z jeho posledních významných filmů byl Woman in Chains (1968) s Laurentem Terzieffem . V padesátých a šedesátých letech byl dvakrát partnerem Brigitte Bardot ve filmech Une ravissante idiote a Une Parisienne. V prvním z těchto filmů ztvárnil archetypální postavu: měsíčního Angličana z vyšší společnosti .
Filmová bilance a odkaz
André Luguet se objevil ve více než 120 filmech mezi lety 1910 a 1970 . Byl francouzskou odpovědí na Ronalda Colmana a Davida Nivena, stejně okouzlující a smrtelně elegantní a svůdný. Měl fenomenální hereckou kariéru - za více než šedesát let natočil kolem 130 filmových a televizních vystoupení a měl také velmi úspěšnou divadelní kariéru . André Luguet zemřel 24. května 1979 v Cannes . Jeho dcera Rosine Luguet se také stala herečkou .