Luciano Tovoli: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luciano Tovoli: Filmy a seriály

  • Drž hubu!
    Drž hubu! (2003)
    Film
    • Oneplay
    • Magenta TV
    Ruby, zloděj individualista, je těsně po ukrytí lupu polapen, odsouzen a vsazen do vězení. Na neštěstí pro něho zrovna do cely ke Quentinovi, nejukecanějšímu vězni na světě. Ruby se musí za každou cenu dostat ven. Chce si vyzvednout svůj lup a hlavně být co nejdál od Quentina. Jenomže je to Quentin, kdo vymyslí plán útěku a tak si asi bude muset Ruby na Quentina zvyknout...
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Ruby, zloděj individualista, je těsně po ukrytí lupu polapen, odsouzen a vsazen do vězení. Na neštěstí pro něho zrovna do cely ke Quentinovi, nejukecanějšímu vězni na světě. Ruby se musí za každou cenu dostat ven. Chce si vyzvednout svůj lup a hlavně být co nejdál od Quentina. Jenomže je to Quentin, kdo vymyslí plán útěku a tak si asi bude muset Ruby na Quentina zvyknout...
    Žánry:KomedieKrimi
    1
  • Uprchlíci
    Uprchlíci (1986)
    Film
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    78%
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Bandité z Orgosola
    Bandité z Orgosola (1961)
    Film
    Sardinský sedlák je zapleten do vraždy policisty. Ačkoli je nevinný, nehlásí se, protože nevěří justičnímu systému a bojí se, že během čekání na soud přijde o ovce. Uteče s bratrem do hor, ale život je tam těžký a stádo uhyne. Když se vrátí do města, zjistí, že jeho rodina žije v bídě. Sežene si zbraň a donucen svou sociální situací se uchýlí k banditství.
    Žánry:Drama
    77%
    Sardinský sedlák je zapleten do vraždy policisty. Ačkoli je nevinný, nehlásí se, protože nevěří justičnímu systému a bojí se, že během čekání na soud přijde o ovce. Uteče s bratrem do hor, ale život je tam těžký a stádo uhyne. Když se vrátí do města, zjistí, že jeho rodina žije v bídě. Sežene si zbraň a donucen svou sociální situací se uchýlí k banditství.
    Žánry:Drama
    3
  • Pane e cioccolata
    Pane e cioccolata (1974)
    Film
    74%
    4
  • Suspiria
    Suspiria (1977)
    Film
    • Magenta TV
    Už cesta americké studentky Suzy z letiště do prestižní baletní akademie ve Freiburgu je lemována zlověstnými náznaky. Hned u východu ji přivítají poryvy větru a hustý déšť. Jakmile vystoupí z taxíku, zastihne před vchodem do budovy jinou studentku, která odsud v hrůze prchá pryč. Dovnitř jí zatím odmítají vpustit, a tak musí strávit noc ve městě. Jakmile ji ale nakonec druhý den ráno bizarní stavba pohltí, bude pro ni naopak těžké vyváznout odsud živá. Dnes už kritikou i diváky jednohlasně adorovaný klasický horor Daria Argenta bývá popisovaný jako technicolorová noční můra. Mistr italského žánru giallo se ve svém prvním plnokrevně nadpřirozeném hororu odvázal na maximum a vytvořil imaginativní, snový snímek plný okultismu, temných znamení a pekelně krvavých vražd. Budova akademie je bizarní expresionistický labyrint spletitých chodeb, všudypřítomných ornamentů a sytých barev. Atmosféru zlého snu ještě umocňuje geniální ústřední melodie od progrockové skupiny Goblin. V roce 2018 se tuhle klasiku pokusil znovu a jinak převyprávět režisér Luca Guadagnino. Byl to nevděčný úkol, protože Argentův originál dodnes neztratil prakticky nic ze své uhrančivé síly. (Festival otrlého diváka)
    73%
    Už cesta americké studentky Suzy z letiště do prestižní baletní akademie ve Freiburgu je lemována zlověstnými náznaky. Hned u východu ji přivítají poryvy větru a hustý déšť. Jakmile vystoupí z taxíku, zastihne před vchodem do budovy jinou studentku, která odsud v hrůze prchá pryč. Dovnitř jí zatím odmítají vpustit, a tak musí strávit noc ve městě. Jakmile ji ale nakonec druhý den ráno bizarní stavba pohltí, bude pro ni naopak těžké vyváznout odsud živá. Dnes už kritikou i diváky jednohlasně adorovaný klasický horor Daria Argenta bývá popisovaný jako technicolorová noční můra. Mistr italského žánru giallo se ve svém prvním plnokrevně nadpřirozeném hororu odvázal na maximum a vytvořil imaginativní, snový snímek plný okultismu, temných znamení a pekelně krvavých vražd. Budova akademie je bizarní expresionistický labyrint spletitých chodeb, všudypřítomných ornamentů a sytých barev. Atmosféru zlého snu ještě umocňuje geniální ústřední melodie od progrockové skupiny Goblin. V roce 2018 se tuhle klasiku pokusil znovu a jinak převyprávět režisér Luca Guadagnino. Byl to nevděčný úkol, protože Argentův originál dodnes neztratil prakticky nic ze své uhrančivé síly. (Festival otrlého diváka)
    5
  • Povolání: reportér
    Povolání: reportér (1975)
    Film
    Co se týče dějové zápletky, je to jedno z Antonioniho nejatraktivnějších děl. Přitom dramatičnost příběhu nejde na úkor režisérových tradičních filozoficko-existenciálních přesahů, z nichž je tentokrát vyzdvižena myšlenka sociální podmíněnosti lidského konání a existence. Novinář David si uvědomuje „jepičí osud“ svého pracovního úsilí i neutěšenost soukromého života. Záhy po výměně pasů zjišťuje, že se ocitá ve vleku nebezpečných událostí odvíjejících se od jeho nové totožnosti prodejce zbraní. Opojení z příslibu náhle nabyté svobody střídá prohlubující se frustrace. Téměř bez použití subjektivních pohledů nám kamera přináší obrazové „zpravodajství“ o Davidově útěku před vlastní minulostí a vypůjčenou přítomností.
    72%
    Co se týče dějové zápletky, je to jedno z Antonioniho nejatraktivnějších děl. Přitom dramatičnost příběhu nejde na úkor režisérových tradičních filozoficko-existenciálních přesahů, z nichž je tentokrát vyzdvižena myšlenka sociální podmíněnosti lidského konání a existence. Novinář David si uvědomuje „jepičí osud“ svého pracovního úsilí i neutěšenost soukromého života. Záhy po výměně pasů zjišťuje, že se ocitá ve vleku nebezpečných událostí odvíjejících se od jeho nové totožnosti prodejce zbraní. Opojení z příslibu náhle nabyté svobody střídá prohlubující se frustrace. Téměř bez použití subjektivních pohledů nám kamera přináší obrazové „zpravodajství“ o Davidově útěku před vlastní minulostí a vypůjčenou přítomností.
    6
  • Che ora e?
    Che ora e? (1989)
    Film
    72%
    7
  • Tatarská poušť
    Tatarská poušť (1976)
    Film
    70%
    8
  • Bianca
    Bianca (1984)
    Film
    Michele je výstřední a plný mánií. Tento mladý profesor na střední škole se definuje jako „zvyklý na neštěstí“. Uvědomuje si, že jeho život je bez ženy po boku bezvýznamný, ale po sérii katastrofálních zkušeností se cítí osamělejší než kdy dřív. Pak z ničeho nic do školy nastoupí nová učitelka francouzštiny jménem Bianca. Mezi nejistotami a rozpory se ti dva začnou scházet. Mezitím dojde k sérii vražd a policista začne mít podezření, že je do toho Michele zapletený. Bianca ho zachrání, když mu v pravou chvíli poskytne alibi, ale pak se všechno zase pokazí.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Michele je výstřední a plný mánií. Tento mladý profesor na střední škole se definuje jako „zvyklý na neštěstí“. Uvědomuje si, že jeho život je bez ženy po boku bezvýznamný, ale po sérii katastrofálních zkušeností se cítí osamělejší než kdy dřív. Pak z ničeho nic do školy nastoupí nová učitelka francouzštiny jménem Bianca. Mezi nejistotami a rozpory se ti dva začnou scházet. Mezitím dojde k sérii vražd a policista začne mít podezření, že je do toho Michele zapletený. Bianca ho zachrání, když mu v pravou chvíli poskytne alibi, ale pak se všechno zase pokazí.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • S barvou ven
    S barvou ven (2001)
    Film
    François Pignon (Daniel Auteuil) je nudný suchar, který strávil polovinu života v účtárně továrny na prezervativy. Manželka ho už dávno opustila a jeho šestnáctiletý syn s ním nechce mít nic společného. A k tomu všemu Pignon právě dostal výpověď. Před sebevraždou ho zachrání nový soused, bývalý psycholog velké společnosti, který přesně ví, jakou ostudu si žádná slušná firma s dobrou pověstí nemůže dovolit - nesmí vyhodit na dlažbu homosexuála. Pignon se zpočátku vzpírá, je přece docela normální, ale nakonec souhlasí pod podmínkou, že nebude muset nic měnit na svém chování. Ne, to, co se změní, bude pohled ostatních, tvrdí psycholog. A opravdu, Pignonovo prozrazené tajemství pořádně rozčeří poklidnou firemní hladinu a zamotá hlavu jeho nafoukaným šéfům (Gérard Depardieu, Thierry Lhermitte). Z ušlápnutého smolaře se postupně stává populární osobnost úspěšná v profesionálním i soukromém životě.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    70%
    François Pignon (Daniel Auteuil) je nudný suchar, který strávil polovinu života v účtárně továrny na prezervativy. Manželka ho už dávno opustila a jeho šestnáctiletý syn s ním nechce mít nic společného. A k tomu všemu Pignon právě dostal výpověď. Před sebevraždou ho zachrání nový soused, bývalý psycholog velké společnosti, který přesně ví, jakou ostudu si žádná slušná firma s dobrou pověstí nemůže dovolit - nesmí vyhodit na dlažbu homosexuála. Pignon se zpočátku vzpírá, je přece docela normální, ale nakonec souhlasí pod podmínkou, že nebude muset nic měnit na svém chování. Ne, to, co se změní, bude pohled ostatních, tvrdí psycholog. A opravdu, Pignonovo prozrazené tajemství pořádně rozčeří poklidnou firemní hladinu a zamotá hlavu jeho nafoukaným šéfům (Gérard Depardieu, Thierry Lhermitte). Z ušlápnutého smolaře se postupně stává populární osobnost úspěšná v profesionálním i soukromém životě.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    10
  • Nous ne vieillirons pas ensemble
    Nous ne vieillirons pas ensemble (1972)
    Film
    70%
    11
  • Paní z neděle
    Paní z neděle (1975)
    Film
    68%
    12
  • Viaggio di Capitan Fracassa, Il
    Viaggio di Capitan Fracassa, Il (1990)
    Film
    Serafina, Pulcinella a Isabella jsou tři nespoutaní a krásní členové kočovné divadelní společnosti, která v 17. století brázdí francouzský venkov a zanechává za sebou zástup zlomených srdcí. Tato pikantní romantická komedie je inspirována románem Kapitán Fracasse od Théophila Gautiera z roku 1863. Příběh vypráví o tom, jak se soubor zastaví na zámku, který vlastní mladý a zanedbaný baron de Sigognac, jenž je hluboce okouzlen půvabem stárnoucí (a poněkud zasmušilé) krásky Serafiny. Rozhodne se cestovat se společností a Serafina se ho zvráceně snaží přimět, aby dvořil nejmladší členkce souboru, čerstvě ovdovělé Isabelle.
    Žánry:Komedie
    68%
    Serafina, Pulcinella a Isabella jsou tři nespoutaní a krásní členové kočovné divadelní společnosti, která v 17. století brázdí francouzský venkov a zanechává za sebou zástup zlomených srdcí. Tato pikantní romantická komedie je inspirována románem Kapitán Fracasse od Théophila Gautiera z roku 1863. Příběh vypráví o tom, jak se soubor zastaví na zámku, který vlastní mladý a zanedbaný baron de Sigognac, jenž je hluboce okouzlen půvabem stárnoucí (a poněkud zasmušilé) krásky Serafiny. Rozhodne se cestovat se společností a Serafina se ho zvráceně snaží přimět, aby dvořil nejmladší členkce souboru, čerstvě ovdovělé Isabelle.
    Žánry:Komedie
    13
  • 14
  • Tenebre
    Tenebre (1982)
    Film
    • Netflix
    67%
    15
  • Titus
    Titus (1999)
    Film
    Drama Titus Andronicus, které patří k raným dílům slavného alžbětínského divadelního autora a zároveň je jeho první tragédií, inspirovalo debutující režisérku Julii Taymorovou k neobvyklému tvůrčímu zpracování. Příběh římského vojevůdce, který se vrací z války proti Gótům a jako zajatkyni si přivádí gótskou královnu Tamoru a její syny (nejstaršího z nich však nechá zabít, aby uctil památku vlastních synů, kteří v boji padli), je příběhem o krvavé pomstě. Režisérka jej zasadila do pozoruhodného stylového rámce, v němž se mísí nejrůznější estetické a kulturní vlivy, a do hlavních rolí obsadila dva skvělé herce - Anthonyho Hopkinse a Jessiku Langeovou.
    67%
    Drama Titus Andronicus, které patří k raným dílům slavného alžbětínského divadelního autora a zároveň je jeho první tragédií, inspirovalo debutující režisérku Julii Taymorovou k neobvyklému tvůrčímu zpracování. Příběh římského vojevůdce, který se vrací z války proti Gótům a jako zajatkyni si přivádí gótskou královnu Tamoru a její syny (nejstaršího z nich však nechá zabít, aby uctil památku vlastních synů, kteří v boji padli), je příběhem o krvavé pomstě. Režisérka jej zasadila do pozoruhodného stylového rámce, v němž se mísí nejrůznější estetické a kulturní vlivy, a do hlavních rolí obsadila dva skvělé herce - Anthonyho Hopkinse a Jessiku Langeovou.
    16
  • Vzorec pro vraždu
    Vzorec pro vraždu (2002)
    Film
    • iTunes
    Špecialistka na vraždy je na stope dvom mladým ľuďom, ktorí zrejme spáchali perfektnú vraždu. Títo mladí muži veria, že ak spoja rafinovanosť s inteligenciou, podarí sa im vykonať perfektný kriminálny čin. Veria tiež, že sa im tak podarí uniknúť spravodlivosti. Detektívka ide do tohto prípadu s vedomím, že sa jej ho podarí vyriešiť s pomocou inštinktu. Dostáva však mladého neskúseného partnera, ktorý všetko robí ako podľa knihy. Musia spolu nájsť spôsob, ako budú spolupracovať. Taktiež si musia dávať pozor, aby páchatelia nezistili, že sú im na stope. Ona vie, že je to veľký prípad jej kariéry. On je rozhodnutý dokázať, že spáchali úkladnú vraždu a nedovolí, aby sa vykrútili zo zodpovednosti za svoj ukrutný čin. Mladí vrahovia zistia, že jedinou chybou v ich pláne bola ona.
    66%
    Špecialistka na vraždy je na stope dvom mladým ľuďom, ktorí zrejme spáchali perfektnú vraždu. Títo mladí muži veria, že ak spoja rafinovanosť s inteligenciou, podarí sa im vykonať perfektný kriminálny čin. Veria tiež, že sa im tak podarí uniknúť spravodlivosti. Detektívka ide do tohto prípadu s vedomím, že sa jej ho podarí vyriešiť s pomocou inštinktu. Dostáva však mladého neskúseného partnera, ktorý všetko robí ako podľa knihy. Musia spolu nájsť spôsob, ako budú spolupracovať. Taktiež si musia dávať pozor, aby páchatelia nezistili, že sú im na stope. Ona vie, že je to veľký prípad jej kariéry. On je rozhodnutý dokázať, že spáchali úkladnú vraždu a nedovolí, aby sa vykrútili zo zodpovednosti za svoj ukrutný čin. Mladí vrahovia zistia, že jedinou chybou v ich pláne bola ona.
    17
  • Zvrat štěstěny
    Zvrat štěstěny (1990)
    Film
    V roce 1966 se Dán Claus von Bülow oženil s majetnou Marthou, přezdívanou Sunny. Díky sňatku se stal členem vyšší společnosti a brzy si udělal jméno jako milovník umění. Jeho manželství však neexistovalo jinak než na papíře. Claus nežil ani s dětmi z Marthina prvního manželství, ani se společnou dcerou Cosimou. Kromě toho měl Bülow milenku. Když jeho žena upadla do kómatu, padlo na jejího muže podezření, že jí píchl injekci s inzulínem. Poté byl obžalován a obviněn...
    66%
    V roce 1966 se Dán Claus von Bülow oženil s majetnou Marthou, přezdívanou Sunny. Díky sňatku se stal členem vyšší společnosti a brzy si udělal jméno jako milovník umění. Jeho manželství však neexistovalo jinak než na papíře. Claus nežil ani s dětmi z Marthina prvního manželství, ani se společnou dcerou Cosimou. Kromě toho měl Bülow milenku. Když jeho žena upadla do kómatu, padlo na jejího muže podezření, že jí píchl injekci s inzulínem. Poté byl obžalován a obviněn...
    18
  • Un Juif pour l'exemple
    Un Juif pour l'exemple (2016)
    Film
    66%
    19
  • Poslední žena
    Poslední žena (1976)
    Film
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    65%
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    20
  • Policie
    Policie (1985)
    Film
    Mangin (Gérard Depardieu), mladý policejní inspektor z Paříže, je na stopě obávaných pašeráků drog. Podaří se mu zatknout Simona, jednoho z šéfů bandy, a jeho přítelkyni Norii (Sophie Marceau). Po propuštění z vězení se Norii podaří ukrást gangu zásilku drog a 2 miliony franků. Neuvědomuje si, jakému nebezpečí vystavuje sebe i svého advokáta. Noria hraje dvojí hru a jde jí jen o osobní prospěch, proto si zahrává s komisařovými city. Mangin je jako policista přísný a nelítostný, ale zároveň i velmi zranitelný kvůli lásce k Norii. Dokáže zachránit Norii a jejího advokáta?
    64%
    Mangin (Gérard Depardieu), mladý policejní inspektor z Paříže, je na stopě obávaných pašeráků drog. Podaří se mu zatknout Simona, jednoho z šéfů bandy, a jeho přítelkyni Norii (Sophie Marceau). Po propuštění z vězení se Norii podaří ukrást gangu zásilku drog a 2 miliony franků. Neuvědomuje si, jakému nebezpečí vystavuje sebe i svého advokáta. Noria hraje dvojí hru a jde jí jen o osobní prospěch, proto si zahrává s komisařovými city. Mangin je jako policista přísný a nelítostný, ale zároveň i velmi zranitelný kvůli lásce k Norii. Dokáže zachránit Norii a jejího advokáta?
    21
  • Pap'occhio, Il
    Pap'occhio, Il (1980)
    Film
    64%
    22
  • Ciao maschio
    Ciao maschio (1978)
    Film
    Odvážne a vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu moderného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    64%
    Odvážne a vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu moderného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    23
  • Kino Splendor
    Kino Splendor (1989)
    Film
    Splendor je název starého kina, které spravuje Jordan (Mastroianni), jenž ho zdědil po otci. Kino chátrá a produkuje jen dluhy a problémy, ale Jordanovi v jeho téměř donkichotském úsilí pomáhá promítač Luigi (Troisi) a uvaděčka Chantale (Vlady). Jordan je však nakonec nucen Splendor prodat podnikateli Lo Faziovi (Piperno), který ho plánuje přeměnit na obchod s nábytkem. Když Jordan kino naposledy opouští (což je hned v první scéně), vzpomíná na slavné dny Splendoru a filmu obecně.
    63%
    Splendor je název starého kina, které spravuje Jordan (Mastroianni), jenž ho zdědil po otci. Kino chátrá a produkuje jen dluhy a problémy, ale Jordanovi v jeho téměř donkichotském úsilí pomáhá promítač Luigi (Troisi) a uvaděčka Chantale (Vlady). Jordan je však nakonec nucen Splendor prodat podnikateli Lo Faziovi (Piperno), který ho plánuje přeměnit na obchod s nábytkem. Když Jordan kino naposledy opouští (což je hned v první scéně), vzpomíná na slavné dny Splendoru a filmu obecně.
    24
  • L'invitata
    L'invitata (1969)
    Film
    63%
    25
  • Hranice zoufalství
    Hranice zoufalství (1998)
    Film
    • iTunes
    Policajný detektív Frank Connor (ANDY GARCIA) sa zúfalo usiluje získať pre svojho syna vhodného darcu kostnej drene. Jediným vhodným človekom je Peter McCabe (MICHAEL KEATON), sociopatický sériový vrah. Najprv Frankovu prosbu odmietne, neskôr súhlasí. V nemocnici sa mu však podarí vziať ako rukojemníčku doktorku Hawkinsovú (MARCIA GAY HARDENOVÁ) a chce sa dostať na slobodu. Zúfalý Frank sa snaží zabrániť polícii v streľbe...
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    62%
    Policajný detektív Frank Connor (ANDY GARCIA) sa zúfalo usiluje získať pre svojho syna vhodného darcu kostnej drene. Jediným vhodným človekom je Peter McCabe (MICHAEL KEATON), sociopatický sériový vrah. Najprv Frankovu prosbu odmietne, neskôr súhlasí. V nemocnici sa mu však podarí vziať ako rukojemníčku doktorku Hawkinsovú (MARCIA GAY HARDENOVÁ) a chce sa dostať na slobodu. Zúfalý Frank sa snaží zabrániť polícii v streľbe...
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    26
  • Jaguár
    Jaguár (1996)
    Film
    • iTunes
    François Perrin, zadlužený až po uši u nebezpečného mafiána, se náhodou setká ve výtahu s amazonským indiánem, šamanem Wanuem, který se v Paříži účastní jednání o záchraně deštných pralesů. Ten tvrdí, že mu někdo ukradl duši a on hledá vyvoleného, s jehož pomocí by ji získal zpět. Vybere si Perrina, který sice ničemu takovému nevěří, ale s mafiánovými zabijáky v patách rád vymění Francii za amazonskou džungli. Jenže i tady má brzy problémy - tentokrát jej honí místní boss Kumara.
    61%
    François Perrin, zadlužený až po uši u nebezpečného mafiána, se náhodou setká ve výtahu s amazonským indiánem, šamanem Wanuem, který se v Paříži účastní jednání o záchraně deštných pralesů. Ten tvrdí, že mu někdo ukradl duši a on hledá vyvoleného, s jehož pomocí by ji získal zpět. Vybere si Perrina, který sice ničemu takovému nevěří, ale s mafiánovými zabijáky v patách rád vymění Francii za amazonskou džungli. Jenže i tady má brzy problémy - tentokrát jej honí místní boss Kumara.
    27
  • Předtím a potom
    Předtím a potom (1996)
    Film
    Předtím byli spokojenou rodinou, jíž ke štěstí nechybělo takřka nic. Carolyn Ryanová byla dětská lékařka, její muž Ben byl sochař, dospívající syn Jacob a malá dcerka Judith po všech stránkách prospívali. Pak ale přišel den, kdy se všechno změnilo a bylo už jen potom. Ve sněhu byla nalezena mrtvá dívka a do domu Ryanových přichází policie. Ben rozhodně odmítá šerifovo podezření, že by jeho syn mohl mít se zločinem cokoliv společného a ve své snaze chránit Jacoba zničí všechny usvědčující důkazy. Ovšem Jacob zmizel, což ještě posílilo podezření vyšetřovatelů i obyvatel malého městečka. Rodina Ryanových na vlastní kůži poznává, co znamená veřejné odsouzení, ale jejich důvěrou v Jacobovu nevinu nemůže otřást nic. Ani to, že když je chlapec po několika týdnech zatčen, odmítá s rodiči komunikovat a o tom, co se onoho dne stalo, zarytě mlčí. Okolnosti zločinu se Ryanovi dozvídají až později a k jejich klidu rozhodně nepřispějí - Jacob dívku skutečně zabil, i když jen nešťastnou náhodou. Rodina ztrácí svou dosavadní jednotu - matka věří síle pravdy a chce, aby se syn přiznal, otec se především snaží ochránit Jacoba a je ochoten i ke lži. Stejného názoru je i jejich právní zástupce, ovšem Jacob se nakonec rozhodne podle svého - jedná tak, jak musí...
    61%
    Předtím byli spokojenou rodinou, jíž ke štěstí nechybělo takřka nic. Carolyn Ryanová byla dětská lékařka, její muž Ben byl sochař, dospívající syn Jacob a malá dcerka Judith po všech stránkách prospívali. Pak ale přišel den, kdy se všechno změnilo a bylo už jen potom. Ve sněhu byla nalezena mrtvá dívka a do domu Ryanových přichází policie. Ben rozhodně odmítá šerifovo podezření, že by jeho syn mohl mít se zločinem cokoliv společného a ve své snaze chránit Jacoba zničí všechny usvědčující důkazy. Ovšem Jacob zmizel, což ještě posílilo podezření vyšetřovatelů i obyvatel malého městečka. Rodina Ryanových na vlastní kůži poznává, co znamená veřejné odsouzení, ale jejich důvěrou v Jacobovu nevinu nemůže otřást nic. Ani to, že když je chlapec po několika týdnech zatčen, odmítá s rodiči komunikovat a o tom, co se onoho dne stalo, zarytě mlčí. Okolnosti zločinu se Ryanovi dozvídají až později a k jejich klidu rozhodně nepřispějí - Jacob dívku skutečně zabil, i když jen nešťastnou náhodou. Rodina ztrácí svou dosavadní jednotu - matka věří síle pravdy a chce, aby se syn přiznal, otec se především snaží ochránit Jacoba a je ochoten i ke lži. Stejného názoru je i jejich právní zástupce, ovšem Jacob se nakonec rozhodne podle svého - jedná tak, jak musí...
    28
  • Spolubydlící
    Spolubydlící (1992)
    Film
    • iTunes
    Na počátku psychologického thrilleru byl strach. Normální strach dívky Allison, která se rozešla se svým přítelem Samem a nechce zůstat ve velkém apartmá sama. A protože ji zklamal muž, rozhodne se najít pomocí inzerátu jako novou spolubydlící dívku. Na scéně se objevuje Hedra. Pochází z dvojčat a protože její mladší sestra zemřela, připadá si, jako by jí chyběla část osobnosti. Má potřebu se o někoho starat, ale dovede být i nepříjemná a zlá. Allison je úspěšná softwarová specialistka a zprvu nevěnuje chování své nové přítelkyně příliš pozornosti. Sam se snaží Allison přesvědčit, že on je stále pro ni tím správným partnerem, ale dívka postupně zjišťuje, že jeho eventuální návrat by nebyl tak snadný. Hedra si totiž tvrdě brání dobytou pozici v Allisonině životě a nezaváhá ani před vraždou...
    Žánry:DramaThriller
    61%
    Na počátku psychologického thrilleru byl strach. Normální strach dívky Allison, která se rozešla se svým přítelem Samem a nechce zůstat ve velkém apartmá sama. A protože ji zklamal muž, rozhodne se najít pomocí inzerátu jako novou spolubydlící dívku. Na scéně se objevuje Hedra. Pochází z dvojčat a protože její mladší sestra zemřela, připadá si, jako by jí chyběla část osobnosti. Má potřebu se o někoho starat, ale dovede být i nepříjemná a zlá. Allison je úspěšná softwarová specialistka a zprvu nevěnuje chování své nové přítelkyně příliš pozornosti. Sam se snaží Allison přesvědčit, že on je stále pro ni tím správným partnerem, ale dívka postupně zjišťuje, že jeho eventuální návrat by nebyl tak snadný. Hedra si totiž tvrdě brání dobytou pozici v Allisonině životě a nezaváhá ani před vraždou...
    Žánry:DramaThriller
    29
  • Mordi e fuggi
    Mordi e fuggi (1973)
    FilmRole: Tovoli, TV Journalist (uncredited)
    61%
    30
  • Da grande
    Da grande (1987)
    Film
    Marco, devítiletý chlapec, je zamilovaný do své učitelky na základní škole a cítí se zanedbávaný svými rodiči workoholiky. Když zapomenou na jeho narozeniny, přeje si, aby mohl vyrůst najednou. To se skutečně stane a Marco začíná nový život jako dospělý. Pronajme si pokoj v bytě své učitelky a ona se do něj zamiluje. Dokonce fingoval únos, když mu došly peníze, ale spletou si ho s únoscem.
    Žánry:FantasyKomedie
    60%
    Marco, devítiletý chlapec, je zamilovaný do své učitelky na základní škole a cítí se zanedbávaný svými rodiči workoholiky. Když zapomenou na jeho narozeniny, přeje si, aby mohl vyrůst najednou. To se skutečně stane a Marco začíná nový život jako dospělý. Pronajme si pokoj v bytě své učitelky a ona se do něj zamiluje. Dokonce fingoval únos, když mu došly peníze, ale spletou si ho s únoscem.
    Žánry:FantasyKomedie
    31
  • Dove vai in vacanza?
    Dove vai in vacanza? (1978)
    Film
    59%
    32
  • Tajemství Oberwaldu
    Tajemství Oberwaldu (1981)
    Film
    Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    59%
    Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    33
  • Mario, Maria e Mario
    Mario, Maria e Mario (1993)
    Film
    Mario a Maria Boschiovi, manželé ve věku 30 let s malými dětmi, se ocitnou v krizi: nemohou se shodnout na názvu politické strany. Kolega, který se také jmenuje Mario, pronese působivý projev a Maria k němu začne pociťovat stále větší přitažlivost. Má pocit, že se s ním dokáže sblížit tak, jako kdysi se svým manželem. Stráví spolu noc a ona onemocní. Když ji manžel požádá, aby odešla z domu, uvědomí si, že možná existuje rozdíl mezi skutečnou láskou a neurčitou potřebou porozumění.
    58%
    Mario a Maria Boschiovi, manželé ve věku 30 let s malými dětmi, se ocitnou v krizi: nemohou se shodnout na názvu politické strany. Kolega, který se také jmenuje Mario, pronese působivý projev a Maria k němu začne pociťovat stále větší přitažlivost. Má pocit, že se s ním dokáže sblížit tak, jako kdysi se svým manželem. Stráví spolu noc a ona onemocní. Když ji manžel požádá, aby odešla z domu, uvědomí si, že možná existuje rozdíl mezi skutečnou láskou a neurčitou potřebou porozumění.
    34
  • Polibek smrti
    Polibek smrti (1995)
    Film
    57%
    35
  • Drákulův sluha
    Drákulův sluha (1985)
    Film
    Frachia (Paollo Villaggio) pracuje jako realitní agent, který dostane od svého šéfa ultimátum, že když ihned neprodá dům, bude vyhozen. V jeho kanceláři se objeví zájemce o menší sídlo na víkendy. Fracchia mu nabídne hrad v Transylvánii, který patří hrabětu Vladovi, který je upír. Fracchio i se zájemcem jedou na hrad, vyjednat prodej. Vladova dcera se zamiluje do Fracchia, kterému se nezdá představa, že by se měl stát upírem.
    Žánry:HororKomedie
    56%
    Frachia (Paollo Villaggio) pracuje jako realitní agent, který dostane od svého šéfa ultimátum, že když ihned neprodá dům, bude vyhozen. V jeho kanceláři se objeví zájemce o menší sídlo na víkendy. Fracchia mu nabídne hrad v Transylvánii, který patří hrabětu Vladovi, který je upír. Fracchio i se zájemcem jedou na hrad, vyjednat prodej. Vladova dcera se zamiluje do Fracchia, kterému se nezdá představa, že by se měl stát upírem.
    Žánry:HororKomedie
    36
  • Les quarantièmes rugissants
    Les quarantièmes rugissants (1982)
    Film
    Julien, odborník na elektroniku, se ocitá na dně, a tak se rozhodne zúčastnit mezinárodního závodu plachetnic. Nízký tiskový agent ho svádí z jeho původních dobrých úmyslů a přesvědčí ho, že by se mu vyplatilo vyhrát závod nelegálními manévry. Během plavby se ve vzpomínkách vrací k tomu, jak se na plachetnici vlastně ocitl. Později vede dlouhé monology – hned několik z nich – a mezitím občas bojuje o přežití na rozbouřeném moři.
    56%
    Julien, odborník na elektroniku, se ocitá na dně, a tak se rozhodne zúčastnit mezinárodního závodu plachetnic. Nízký tiskový agent ho svádí z jeho původních dobrých úmyslů a přesvědčí ho, že by se mu vyplatilo vyhrát závod nelegálními manévry. Během plavby se ve vzpomínkách vrací k tomu, jak se na plachetnici vlastně ocitl. Později vede dlouhé monology – hned několik z nich – a mezitím občas bojuje o přežití na rozbouřeném moři.
    37
  • Amnézie
    Amnézie (2015)
    Film
    56%
    38
  • Generale dell'armata morte, Il
    Generale dell'armata morte, Il (1983)
    Film
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    56%
    Počátkem 60. let, téměř 20 let po skončení druhé světové války, je italský generál doprovázený knězem, který je zároveň plukovníkem italské armády, vyslán do Albánie. Mají za úkol najít a vyzvednout ostatky jeho krajanů, kteří zemřeli během války, a dopravit je zpět do Itálie k pohřbení. Jak pronikají hlouběji do albánského vnitrozemí, zjistí, že je sleduje další generál, který pátrá po tělech německých vojáků zabitých za druhé světové války.
    Žánry:DramaHistorický
    39
  • Leonor
    Leonor (1975)
    Film
    56%
    40
  • L'amour caché
    L'amour caché (2007)
    Film
    54%
    41
  • Ptačí klec 3: Svatba
    Ptačí klec 3: Svatba (1985)
    Film
    • iTunes
    51%
    42
  • Trable s opicí
    Trable s opicí (1994)
    Film

    Hlavnou hrdinkou milého rodinného filmu je malá opička Kirko, ktorú jej zlý pán Mašina vycvičil na zber zlata, šperkov a peňazí. Pomocou Kirko okráda ľudí a dokonca sa nevyhýba ani vlámaniam do bytov. Jedného dňa Kirko od svojho pána utečie. Uchýli sa k malému dievčatku - Eve, ktorá veľmi túžila po psíkovi. Rodičia sú však proti, pretože Eva neposlúcha a nedokáže vystáť ani len svojho malého bračeka. Napriek tomu si tajne privedie opičku domov a dá jej meno Dodžer. Ako dlho však môže skrývať neposedné a bystré zvieratko? Najmä ak Evu čoskoro vypátra rozhnevaný pán Mašina...

    50%

    Hlavnou hrdinkou milého rodinného filmu je malá opička Kirko, ktorú jej zlý pán Mašina vycvičil na zber zlata, šperkov a peňazí. Pomocou Kirko okráda ľudí a dokonca sa nevyhýba ani vlámaniam do bytov. Jedného dňa Kirko od svojho pána utečie. Uchýli sa k malému dievčatku - Eve, ktorá veľmi túžila po psíkovi. Rodičia sú však proti, pretože Eva neposlúcha a nedokáže vystáť ani len svojho malého bračeka. Napriek tomu si tajne privedie opičku domov a dá jej meno Dodžer. Ako dlho však môže skrývať neposedné a bystré zvieratko? Najmä ak Evu čoskoro vypátra rozhnevaný pán Mašina...

    43
  • Inju, bestie ve stínu
    Inju, bestie ve stínu (2008)
    Film
    • Rakuten

    Podle románu japonského autora Ranpoa Edogawy natočil Schroeder v Japonsku svůj další francouzský film. Na prostoru mysteriózního thrilleru s prvky filmu noir rozvíjí příběh francouzského spisovatele, který přijíždí do japonského Kjóta představit svůj nový románový bestseller. Snímkem odehrávajícím se na pomezí reality a fikce režisér vzdává poctu žánrovým filmům, ale také propojování prvků evropské a asijské kultury. Schroeder ve stylovém zpracování filmu hledá společné výrazové prostředky mezi japonskou a francouzskou kinematografií. Podobně jako ve svých předchozích filmech i zde autor vytváří osobitý obraz násilí a sexuality jako tematických i formálních prvků moderního pojetí filmových žánrů.

    50%

    Podle románu japonského autora Ranpoa Edogawy natočil Schroeder v Japonsku svůj další francouzský film. Na prostoru mysteriózního thrilleru s prvky filmu noir rozvíjí příběh francouzského spisovatele, který přijíždí do japonského Kjóta představit svůj nový románový bestseller. Snímkem odehrávajícím se na pomezí reality a fikce režisér vzdává poctu žánrovým filmům, ale také propojování prvků evropské a asijské kultury. Schroeder ve stylovém zpracování filmu hledá společné výrazové prostředky mezi japonskou a francouzskou kinematografií. Podobně jako ve svých předchozích filmech i zde autor vytváří osobitý obraz násilí a sexuality jako tematických i formálních prvků moderního pojetí filmových žánrů.

    44
  • Ours en peluche, L'
    Ours en peluche, L' (1994)
    Film
    49%
    45
  • Vanille fraise
    Vanille fraise (1989)
    Film
    49%
    46
  • Oltre la porta
    Oltre la porta (1982)
    Film
    48%
    47
  • Interno di un convento
    Interno di un convento (1978)
    Film
    46%
    48
  • Natale in Sud Africa
    Natale in Sud Africa (2010)
    Film
    39%
    49
  • Dracula
    Dracula (2012)
    Film
    37%
    50
  • Amici miei - Come tutto ebbe inizio
    Amici miei - Come tutto ebbe inizio (2011)
    Film
    36%
    51

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.