Tajemství Oberwaldu

59%
Tajemství Oberwaldu
Tajemství Oberwaldu
Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006)



xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
4
Jestli si Antonioni myslel, že video-estetika je nějak "estetická", zvlášť ve spojení s kostýmovým dramatem, tak pozbyl veškerou soudnost a vkus. Oberwald je dějem nudný, banální a předvídatelný, vzhledem druhořadé televizní inscenace s přeplácanými barvami pak přímo iritující. Jak uznávám jistou kvalitu i Antonioniových děl, která se mi zcela nezamlouvají, tohle je trapné ve všech ohledech. Ale tak krok vedle může udělat každý. 1 a 1/2

Dodatečné informace

Původní název:
Das Geheimnis von Oberwald (více)
  • Itálie Tajemství Oberwaldu
  • Itálie Das Geheimnis von Oberwald
  • Itálie El misterio de Oberwald
  • Itálie Le mystère d'Oberwald
  • Itálie Mistero di Oberwald, Il
  • Itálie Mysteriet på Oberwald
Země původu:
Itálie, NSR
Ocenění:
Žádná ocenění