Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: lítost

  1. Koe no katači
    Koe no katači (2016)
    Film
    89%
    1
  2. Osudový dotek
    Osudový dotek (2004)
    Film
    85%
    2
  3. Věčný svit neposkvrněné mysli
    Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
    Film
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Joel je šokován, když jednoho dne náhodou zjistí, že si jeho přítelkyně Clementine nechala vymazat z mysli své zběsilé vzpomínky na jejich společný vztah. V depresi kontaktuje vynálezce tohoto procesu, Dr. Howarda Mierzwiaka, a požádá ho o totéž - aby mu on z jeho vzpomínek vymazal Clementine. Jak ale Joelovy vzpomínky postupně mizí, začne znovu objevovat svou lásku ke Clementine. Joel využívá každou část svého mozku, aby proces vymazávání vzpomínek zastavil. Jak ho Dr. Mierzwiak a jeho asistenti honí labyrintem jeho vzpomínek, je jasné, že Joel prostě Clementine jen tak z hlavy vymazat nemůže ...
    84%
    Joel je šokován, když jednoho dne náhodou zjistí, že si jeho přítelkyně Clementine nechala vymazat z mysli své zběsilé vzpomínky na jejich společný vztah. V depresi kontaktuje vynálezce tohoto procesu, Dr. Howarda Mierzwiaka, a požádá ho o totéž - aby mu on z jeho vzpomínek vymazal Clementine. Jak ale Joelovy vzpomínky postupně mizí, začne znovu objevovat svou lásku ke Clementine. Joel využívá každou část svého mozku, aby proces vymazávání vzpomínek zastavil. Jak ho Dr. Mierzwiak a jeho asistenti honí labyrintem jeho vzpomínek, je jasné, že Joel prostě Clementine jen tak z hlavy vymazat nemůže ...
    3
  4. Byl jednou jeden král...
    Byl jednou jeden král... (1955)
    Film
    • Oneplay
    • Magenta TV
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    84%
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    4
  5. Tenkrát v Americe
    Tenkrát v Americe (1984)
    Film
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    84%
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    5
  6. Kid
    Kid (1921)
    Film
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    83%
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    6
  7. Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    7
  8. Vozka smrti
    Vozka smrti (1921)
    Film
    • Edison
    82%
    8
  9. Magnolia
    Magnolia (1999)
    Film
    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším nebesa hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím... Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valley.
    82%
    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším nebesa hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím... Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valley.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Před soumrakem
    Před soumrakem (2004)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.
    81%
    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.
    10
  12. Lesní jahody
    Lesní jahody (1957)
    Film
    • Edison

    Co znamená ten zvláštní sen samotářského profesora Borga v úvodu filmu? Tato scéna, k níž Bergmana inspiroval jeho vlastní sen, zatížená temnou symbolikou a surrealistickými záhrobními rekvizitami, jako by jednoznačně znamenala předpověď brzké smrti. Vše tomu nasvědčuje: vylidněné město, zastavený čas ve slepém ciferníku hodin bez ručiček i Borgova vlastní živá mrtvola, která se na něj sápe z rakve. Avšak zpráva vyslaná snem je něčím víc: naléhavým vzkazem o neodčiněném dluhu, který musí Borg nejdřív splatit životu, než zemře. Sen tu funguje jako spouštějící signál k zahájení namáhavého sestupu do nitra na cestě k pravdivému sebepoznání a přehodnocení dosavadní existence. Lesní jahody jsou velmi osobním autorským dílem, které muselo vzniknout, aby tvůrce - stejně jako Borg v usmířeném finále filmu - dosáhl psychické úlevy. Bolestný předsmrtný zápas prožíval v roli profesora i jeho představitel - Victor Sjöström. Tento významný švédský režisér a herec, který přijal Bergmanem nabídnutou roli, v ní dožíval i svůj vlastní život. Nepochybně díky osobnímu Sjöströmovu nasazení dostal jeho Borg nezapomenutelný punc ryzí opravdovosti.

    81%

    Co znamená ten zvláštní sen samotářského profesora Borga v úvodu filmu? Tato scéna, k níž Bergmana inspiroval jeho vlastní sen, zatížená temnou symbolikou a surrealistickými záhrobními rekvizitami, jako by jednoznačně znamenala předpověď brzké smrti. Vše tomu nasvědčuje: vylidněné město, zastavený čas ve slepém ciferníku hodin bez ručiček i Borgova vlastní živá mrtvola, která se na něj sápe z rakve. Avšak zpráva vyslaná snem je něčím víc: naléhavým vzkazem o neodčiněném dluhu, který musí Borg nejdřív splatit životu, než zemře. Sen tu funguje jako spouštějící signál k zahájení namáhavého sestupu do nitra na cestě k pravdivému sebepoznání a přehodnocení dosavadní existence. Lesní jahody jsou velmi osobním autorským dílem, které muselo vzniknout, aby tvůrce - stejně jako Borg v usmířeném finále filmu - dosáhl psychické úlevy. Bolestný předsmrtný zápas prožíval v roli profesora i jeho představitel - Victor Sjöström. Tento významný švédský režisér a herec, který přijal Bergmanem nabídnutou roli, v ní dožíval i svůj vlastní život. Nepochybně díky osobnímu Sjöströmovu nasazení dostal jeho Borg nezapomenutelný punc ryzí opravdovosti.

    11
  13. Kokain
    Kokain (2001)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten

    Autobiografický příběh Goerge Junga, který porušil pravidla. Johnny Deep pašuje kokain a Franka Potente se ho snaží zachránit.Je příběh o tom, kam až mohou vést bezohledné ambice, jak to dopadá, když člověk veškeré své schopnosti snažení podřídí jedinému cíli - touze po bohatství. Film je zároveň pohledem do odvrácené tváře nablýskaných sedmdesátých let, která byla mnohdy brutální a nelítostná. Díky dokonale vybraným kostýmům a hudbě připomene pamětníkům doby nedávno minulé a ty mladší možná překvapí tím, že mnoho z věcí, které považují za nové a originální, už tu byly dávno před tím, než se narodili.

    Režie:Ted Demme
    80%

    Autobiografický příběh Goerge Junga, který porušil pravidla. Johnny Deep pašuje kokain a Franka Potente se ho snaží zachránit.Je příběh o tom, kam až mohou vést bezohledné ambice, jak to dopadá, když člověk veškeré své schopnosti snažení podřídí jedinému cíli - touze po bohatství. Film je zároveň pohledem do odvrácené tváře nablýskaných sedmdesátých let, která byla mnohdy brutální a nelítostná. Díky dokonale vybraným kostýmům a hudbě připomene pamětníkům doby nedávno minulé a ty mladší možná překvapí tím, že mnoho z věcí, které považují za nové a originální, už tu byly dávno před tím, než se narodili.

    Režie:Ted Demme
    12
  14. O dívce, která proskočila časem
    O dívce, která proskočila časem (2006)
    Film
    80%
    13
  15. Kovboj Bebop: Lovec odměn
    Kovboj Bebop: Lovec odměn (2001)
    Film
    • iTunes
    Animovaná sci-fi, natočená podle úspěšného japonského televizního seriálu, začíná v roce 2071. Mars je v ohrožení! V předvečer svátku Halloween vybuchne na dálnici nedaleko kráteru, kde leží hustě obydlené město, teroristická bomba. Výbuch má děsivé následky - 500 mrtvých a zraněných, které zřejmě zasáhla chemická zbraň. Na dopadení útočníků je vypsána vysoká odměna, a tak se na scéně objeví Bebop a jeho parta a dají se do práce.
    80%
    Animovaná sci-fi, natočená podle úspěšného japonského televizního seriálu, začíná v roce 2071. Mars je v ohrožení! V předvečer svátku Halloween vybuchne na dálnici nedaleko kráteru, kde leží hustě obydlené město, teroristická bomba. Výbuch má děsivé následky - 500 mrtvých a zraněných, které zřejmě zasáhla chemická zbraň. Na dopadení útočníků je vypsána vysoká odměna, a tak se na scéně objeví Bebop a jeho parta a dají se do práce.
    14
  16. Pouto nejsilnější
    Pouto nejsilnější (1945)
    Film
    Spolupráce Davida Leana s Noelem Cowardem vyvrcholila snímkem Pouto nejsilnější, který patří k nejslavnějším britským filmům poválečné historie a také k nejkrásnějším romancím vůbec. I zde byla předlohou divadelní hra, respektive jedna z devíti jednoaktovek, které Coward napsal v polovině 30. let a které nesly souhrnný název Tonight at 8.30 (Dnes večer o půl deváté). Sotva hodinová hra o náhodném setkání a neočekávaném milostném vzplanutí dvou zadaných lidí středního věku se původně jmenovala Still Life (Tichý život) a celá se odehrávala v pěti scénách v jediném nádražním bufetu. Lean stejně jako v případě Rozmarného ducha příběh z této kulisy vyvedl, ovšem tentokrát mělo jeho ryze účelové filmařské řešení i další důvod.
    Režie:David Lean
    79%
    Spolupráce Davida Leana s Noelem Cowardem vyvrcholila snímkem Pouto nejsilnější, který patří k nejslavnějším britským filmům poválečné historie a také k nejkrásnějším romancím vůbec. I zde byla předlohou divadelní hra, respektive jedna z devíti jednoaktovek, které Coward napsal v polovině 30. let a které nesly souhrnný název Tonight at 8.30 (Dnes večer o půl deváté). Sotva hodinová hra o náhodném setkání a neočekávaném milostném vzplanutí dvou zadaných lidí středního věku se původně jmenovala Still Life (Tichý život) a celá se odehrávala v pěti scénách v jediném nádražním bufetu. Lean stejně jako v případě Rozmarného ducha příběh z této kulisy vyvedl, ovšem tentokrát mělo jeho ryze účelové filmařské řešení i další důvod.
    Režie:David Lean
    15
  17. Příběh Alvina Straighta
    Příběh Alvina Straighta (1999)
    Film
    Příběh začíná v Laurens, malé vesnické komunitě v severní Iowě, kde žije zatrpklý vdovec s chatrným zdravím - Alvin Straight (Richard Farnsworth). Po jednom ze svých těžkých domácích úrazů a návštěvě lékaře mu dcera Rose (Sissy Spacek) sděluje, že jeho bratr Lyle je na tom mnohem hůř - ranila ho prý mrtvice. Alvin bratra neviděl celých deset let a tato nešťastná událost jej donutí vážně uvažovat o jeho návštěvě. Je zde ovšem menší problém, bratr bydlí až v sousedním státě Wisconsin v městečku vzdáleném 600 km. Zarputile hrdý Alvin se špatným zrakem a nedostatkem peněz nemůže snést představu, že by ho někdo za bratrem svezl. Proto Alvin vymyslí bizarní plán: chce uskutečnit cestu na svém zahradním traktůrku! Alvin vyráží na svou šestitýdenní pouť se zapřaženým provizorním přívěsem a nákladem životně důležitých zásob: odpuzovačem hmyzu a Swisherovým cukrovím. Rychlostí 5 mil za hodinu se řítí nádhernou rovinatou krajinou s podzimní scenérií amerického státu Iowa. Na cestě mezi žlutě zářící kukuřicí Alvin Straight potkává spoustu různorodých lidiček představujících vzorky typických Američanů, hraničících s karikaturou kněze, družstvo cyklistů, n-náctiletou na útěku, hašteřící se jednovaječná dvojčata, dobrovolníky - hasiče, spolubojovníky z II. světové války a ženu se zvláštní zálibou proměňovat jeleny v oběti dopravních nehod... Jednu míli před domem bratra se Alvinovi traktůrek porouchá. S pomocí místního farmáře zvládne Alvin i poslední míli své cesty. Alvin zastavuje před Lylovým domkem a po dlouhé době se s bratrem opět obejme... (Quentin T.)
    79%
    Příběh začíná v Laurens, malé vesnické komunitě v severní Iowě, kde žije zatrpklý vdovec s chatrným zdravím - Alvin Straight (Richard Farnsworth). Po jednom ze svých těžkých domácích úrazů a návštěvě lékaře mu dcera Rose (Sissy Spacek) sděluje, že jeho bratr Lyle je na tom mnohem hůř - ranila ho prý mrtvice. Alvin bratra neviděl celých deset let a tato nešťastná událost jej donutí vážně uvažovat o jeho návštěvě. Je zde ovšem menší problém, bratr bydlí až v sousedním státě Wisconsin v městečku vzdáleném 600 km. Zarputile hrdý Alvin se špatným zrakem a nedostatkem peněz nemůže snést představu, že by ho někdo za bratrem svezl. Proto Alvin vymyslí bizarní plán: chce uskutečnit cestu na svém zahradním traktůrku! Alvin vyráží na svou šestitýdenní pouť se zapřaženým provizorním přívěsem a nákladem životně důležitých zásob: odpuzovačem hmyzu a Swisherovým cukrovím. Rychlostí 5 mil za hodinu se řítí nádhernou rovinatou krajinou s podzimní scenérií amerického státu Iowa. Na cestě mezi žlutě zářící kukuřicí Alvin Straight potkává spoustu různorodých lidiček představujících vzorky typických Američanů, hraničících s karikaturou kněze, družstvo cyklistů, n-náctiletou na útěku, hašteřící se jednovaječná dvojčata, dobrovolníky - hasiče, spolubojovníky z II. světové války a ženu se zvláštní zálibou proměňovat jeleny v oběti dopravních nehod... Jednu míli před domem bratra se Alvinovi traktůrek porouchá. S pomocí místního farmáře zvládne Alvin i poslední míli své cesty. Alvin zastavuje před Lylovým domkem a po dlouhé době se s bratrem opět obejme... (Quentin T.)
    16
  18. Poslední filmové představení
    Poslední filmové představení (1971)
    Film
    • iTunes
    79%
    17
  19. Frekvence
    Frekvence (2000)
    Film

    Jednoho poklidného večera roku 1999 najde John Sullivan starou vysílačku, která patřila jeho otci. Zkusí ji zapojit a podaří se mu navázat kontakt. Muž na druhé straně je hasič, jmenuje se Frank Sullivan a právě se hodlá dívat na závěrečný zápas baseballové ligy roku 1969. John ke svému úžasu zjišťuje, že díky atmosférické poruše hovoří se svým otcem těsně před tragickým neštěstím. Nyní ho může varovat, takže otec nezemře, ale následky, které tento zásah do historie způsobí, budou mnohem závažnější, než si myslel...

    78%

    Jednoho poklidného večera roku 1999 najde John Sullivan starou vysílačku, která patřila jeho otci. Zkusí ji zapojit a podaří se mu navázat kontakt. Muž na druhé straně je hasič, jmenuje se Frank Sullivan a právě se hodlá dívat na závěrečný zápas baseballové ligy roku 1969. John ke svému úžasu zjišťuje, že díky atmosférické poruše hovoří se svým otcem těsně před tragickým neštěstím. Nyní ho může varovat, takže otec nezemře, ale následky, které tento zásah do historie způsobí, budou mnohem závažnější, než si myslel...

    18
  20. Krátký film o zabíjení
    Krátký film o zabíjení (1988)
    Film
    Svetoznáma filmová verzia 5. dielu Kieœlowského vynikajúceho televízneho cyklu Dekalóg prispieva ako novodobá variácia piateho prikázania biblického Desatora ("Nezabiješ") do diskusie o treste smrti. Zaznamenáva chladnú premyslenú vraždu bez motívu i rovnako chladnú, premyselnú a absurdnú popravu. Prostredníctvom paralelnej montáže sledujeme troch neznámych ľudí, ktorých cesty sa v jeden deň náhodou pretnú: nesympatického taxikára, zasmušilého mladíka a optimistického čerstvého advokáta. V niekoľkých okamihoch sa z nich stanú obeť, vrah a obhajca. Násilnícky spôsob rozprávania podporuje depresívne zelené tónovanie obrazu, ktorého nevľúdnosť dávkuje prísny, naliehavý strih. Základom úspechu celého Dekalógu sú rafinovane premyslené scenáristické konštrukcie: zámerná nedramatickosť, atmosféra napätia a tajomstva, až úzkostlivé odpsychologizovanie postáv, úspornosť a funkčnosť dialógov. Diagnóza spoločnosti bez sentimentu, cynizmu či moralizovania naznačuje cestu spásy v sebapoznaní a vo formovaní vlastného osudu (tvoreného reťazcom náhod) uvedomelou morálnou voľbou. Neľútostne presvedčivý film ťaží z dokumentaristickej surovosti pohľadu a zo znamenitej práce s detailmi, konkretizujúcimi realitu (svojou výrečnosťou dotvárajú barbarskosť videnia a cítenia hlavnej postavy, no i obraz stavu okolia, patričnou mierou spolupodmieňujúceho jej otrasný čin). Úvodné pasáže, kresliace sídliskovú scenériu (špina, zanedbanosť, pobiehajúce krysy, obesená mačka) uvádzajú tému anonymnej spoluviny za zločin, ústiacu do voľne nastolenej polemiky s podobne otrasným činom vykonávateľom absolútneho trestu, napĺňajúceho ortieľ, ktorého kultúrnosť a mravnosť sú sporné.
    Žánry:DramaKrimi
    77%
    Svetoznáma filmová verzia 5. dielu Kieœlowského vynikajúceho televízneho cyklu Dekalóg prispieva ako novodobá variácia piateho prikázania biblického Desatora ("Nezabiješ") do diskusie o treste smrti. Zaznamenáva chladnú premyslenú vraždu bez motívu i rovnako chladnú, premyselnú a absurdnú popravu. Prostredníctvom paralelnej montáže sledujeme troch neznámych ľudí, ktorých cesty sa v jeden deň náhodou pretnú: nesympatického taxikára, zasmušilého mladíka a optimistického čerstvého advokáta. V niekoľkých okamihoch sa z nich stanú obeť, vrah a obhajca. Násilnícky spôsob rozprávania podporuje depresívne zelené tónovanie obrazu, ktorého nevľúdnosť dávkuje prísny, naliehavý strih. Základom úspechu celého Dekalógu sú rafinovane premyslené scenáristické konštrukcie: zámerná nedramatickosť, atmosféra napätia a tajomstva, až úzkostlivé odpsychologizovanie postáv, úspornosť a funkčnosť dialógov. Diagnóza spoločnosti bez sentimentu, cynizmu či moralizovania naznačuje cestu spásy v sebapoznaní a vo formovaní vlastného osudu (tvoreného reťazcom náhod) uvedomelou morálnou voľbou. Neľútostne presvedčivý film ťaží z dokumentaristickej surovosti pohľadu a zo znamenitej práce s detailmi, konkretizujúcimi realitu (svojou výrečnosťou dotvárajú barbarskosť videnia a cítenia hlavnej postavy, no i obraz stavu okolia, patričnou mierou spolupodmieňujúceho jej otrasný čin). Úvodné pasáže, kresliace sídliskovú scenériu (špina, zanedbanosť, pobiehajúce krysy, obesená mačka) uvádzajú tému anonymnej spoluviny za zločin, ústiacu do voľne nastolenej polemiky s podobne otrasným činom vykonávateľom absolútneho trestu, napĺňajúceho ortieľ, ktorého kultúrnosť a mravnosť sú sporné.
    Žánry:DramaKrimi
    19
  21. Thunderbolts*
    Thunderbolts* (2025)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    77%
    20
Které jsou top filmy na téma lítost? Ve filmovém žebříčku pro téma lítost s celkovým počtem 193 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Koe no katači, Osudový dotek, Věčný svit neposkvrněné mysli, Byl jednou jeden král..., Tenkrát v Americe, s hlavními hvězdami, jako jsou: Miyu Irino, Saori Hajami, Aoi Júki, Kensho Ono, Yui Ishikawa, Toshiyuki Toyonaga. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.