Mamoru Hosoda

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mamoru Hosoda
Mamoru Hosoda, narozen 19. září 1967 v Kamiichi v prefektuře Toyama, je uznávaný japonský režisér animovaných filmů. Vystudoval olejomalbu na Kanazawa University of Arts and Crafts, kde se také stal členem filmového klubu a vytvořil téměř 50 videoprací včetně dvou hraných filmů. Než se stal režisérem, pracoval jako animátor na seriálech jako Crying Freeman a Slam Dunk. Počátky kariéry Hosoda nastoupil do studia Toei Animation v roce 1991, kde šest let pracoval jako animátor na různých televizních seriálech a filmech. Jeho režijní debut přišel s anime seriálem GeGeGe no Kitarō. Skutečnou pozornost však získal díky dvěma krátkým filmům ze série Digimon Adventure - Digimon Adventure (1999) a Digimon Adventure: Our War Game! (2000), které se později staly součástí celovečerního filmu Digimon: The Movie. V roce 2003 režíroval reklamní snímek Superflat Monogram pro Louis Vuitton ve spolupráci s umělcem Takashi Murakami. Významným milníkem v jeho kariéře byl film One Piece: Baron Omatsuri and the Secret Island (2005), po němž opustil Toei Animation a přešel do studia Madhouse. Průlom a uznání Hosodův skutečný průlom přišel v roce 2006 s filmem The Girl Who Leapt Through Time, který se stal dlouhodobým hitem v kinech a vynesl mu cenu Tokyo Anime Award za nejlepší režii. Následoval úspěšný film Summer Wars (2009), který upevnil jeho pozici mezi předními japonskými animátory. V roce 2011 Hosoda opustil Madhouse a společně s producentem Yuichiro Saito založil vlastní animační studio Studio Chizu. Studio Chizu a mezinárodní úspěch První film nového studia, Wolf Children (2012), vyprávějící příběh matky vychovávající dvě děti, které jsou napůl vlci, zaznamenal komerční úspěch s tržbami přibližně 4,2 miliardy jenů. Následoval The Boy and the Beast (2015), který vydělal přes 5,8 miliardy jenů a dále posílil Hosodovu mezinárodní reputaci. Film Mirai (2018) znamenal historický úspěch, když byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší animovaný film, což byl první případ, kdy japonský animovaný film mimo Studio Ghibli získal tuto nominaci. Současná tvorba Hosodův nejnovější film Belle (2021), moderní adaptace příběhu Kráska a zvíře zasazená do virtuálního světa, se stal jeho komerčně nejúspěšnějším dílem s tržbami přesahujícími 6,53 miliardy jenů. Film vypráví příběh sedmnáctileté středoškolačky Suzu, která objeví virtuální svět "U", kde se stane slavnou zpěvačkou Belle. Snímek kombinuje témata dospívání, identity a síly sociálních médií s vizuálně ohromující animací a působivou hudbou. Hosodovy filmy se vyznačují kombinací fantastických prvků s realistickými postavami, důrazem na rodinné vztahy a zkoumáním vlivu technologií na naše životy. Jeho díla jsou ceněna pro svou vizuální krásu, emocionální hloubku a schopnost oslovit diváky všech věkových kategorií. Mamoru Hosoda je dnes považován za jednoho z nejvýznamnějších současných tvůrců animovaných filmů, jehož díla jsou pravidelně oceňována na mezinárodních filmových festivalech.



Mamoru Hosoda: Filmy a pořady 30



Dodatečné informace

Narození:
19. 9. 1967

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.