Vittorio De Sica: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Vittorio De Sica: Filmy a seriály

  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    Seriál
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    82%
    Síň slávy Hallmark je americký televizní antologický pořad sponzorovaný společností Hallmark Cards, která sídlí v Kansas City a zabývá se výrobou pohlednic. Jedná se o nejdéle vysílaný pořad v hlavním vysílacím čase v historii televize, který se poprvé objevil v roce 1951 a pokračoval až do roku 2013. Od roku 1954 byly všechny jeho produkce uváděny barevně, ačkoli barevné televizní produkce byly v roce 1954 velmi vzácné. Od svého debutu bylo v pořadu uvedeno mnoho televizních filmů, ačkoli pořad začínal živými televizními přenosy dramat a poté přešel na videozáznamy a nakonec na filmové produkce. Seriál získal osmdesát cen Emmy, dvacet čtyři cen Christopher Awards, jedenáct cen Peabody Awards, devět Zlatých glóbů a čtyři ceny Humanitas Prizes. Jedná se o poslední televizní pořad, jehož název zahrnuje jméno sponzora, což bylo v americké televizi běžnou praxí. Na rozdíl od jiných dlouhodobě vysílaných televizních seriálů se liší tím, že se vysílá pouze příležitostně, a ne podle týdenního programu.
    Žánry:Drama
    1
  • Horalka
    Horalka (1960)
    Film
    79%
    2
  • Un sorriso, uno schiaffo, un bacio in bocca
    Un sorriso, uno schiaffo, un bacio in bocca (1975)
    FilmRole: Archivní záběry
    79%
    3
  • Madame de...
    Madame de... (1953)
    FilmRole: Baron Fabrizio Donati
    78%
    4
  • Děti ulice
    Děti ulice (1946)
    Film
    Italský film vynikajícího režiséra Vittoria de Sicy, odehrávající se v Itálii krátce poté, co se zemí přehnala druhá světová válka, zachycuje návrat Itálie k mírovému životu. Z filmu je jasně patrné, že ke skutečnému míru má země ještě hodně daleko. To není mír, to jsou dozvuky války a poraženého italského fašismu, jejichž palčivým problémem se stal osud tisíců bezprizorných italských dětí, jejichž rodiče jsou buď mrtví, nebo mají tolik vlastních starostí, zejména existenčních, že jim nezbývá čas na dozor nad dětmi, tím méně na jejich výchovu. Tyto děti ulice, odkázané samy na sebe, jsou bídou a hladem donuceny provozovat nejrůznější zaměstnání, často hraničící se zločinem. Od čištění bot vojákům okupačních armád je jen krok k žebrotě, ke krádeži, k prodeji kradeného zboží, k podvodům a loupežím se zbraní v ruce. Vzorem a pobídkou nezletilým provinilcům jsou namnoze zločiny fašismem a válkou morálně narušených dospělých lidí. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1954)
    77%
    Italský film vynikajícího režiséra Vittoria de Sicy, odehrávající se v Itálii krátce poté, co se zemí přehnala druhá světová válka, zachycuje návrat Itálie k mírovému životu. Z filmu je jasně patrné, že ke skutečnému míru má země ještě hodně daleko. To není mír, to jsou dozvuky války a poraženého italského fašismu, jejichž palčivým problémem se stal osud tisíců bezprizorných italských dětí, jejichž rodiče jsou buď mrtví, nebo mají tolik vlastních starostí, zejména existenčních, že jim nezbývá čas na dozor nad dětmi, tím méně na jejich výchovu. Tyto děti ulice, odkázané samy na sebe, jsou bídou a hladem donuceny provozovat nejrůznější zaměstnání, často hraničící se zločinem. Od čištění bot vojákům okupačních armád je jen krok k žebrotě, ke krádeži, k prodeji kradeného zboží, k podvodům a loupežím se zbraní v ruce. Vzorem a pobídkou nezletilým provinilcům jsou namnoze zločiny fašismem a válkou morálně narušených dospělých lidí. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1954)
    5
  • Zloději kol
    Zloději kol (1948)
    Film

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    77%

    Italský film, který na pozadí příběhu nezaměstnaného dělníka podává realistický obraz sociálních poměrů dnešní Itálie. Hlavnímu hrdinovi filmu hrozí, že hned po nastoupení práce v novém zaměstnání, které těžce získal, se znovu ocitne na dlažbě, poněvadž mu kdosi ukradl jízdní kolo, které je pro lepiče plakátů podmínkou zaměstnání. Všechno další úsilí hrdiny filmu směřuje k tomu, aby nalezl zloděje a získal zpět své kolo. Když se však přesvědčí o marnosti tohoto počínání, rozhodne se v zoufalství stát se sám zlodějem. Je však na místě dopaden, a vděčí jen soucitu toho, kterého chtěl okrást, že není odevzdán policii. Ruku v ruce se svým osmiletým synkem, který ho všude dporovází, kráčí pak uprostřed davu lhostejných lidí vstříc další nejistotě v nezaměstnanosti. Bezútěšné dějové vyústění tohoto příběhu, líčeného v sytých realistických barvách, je v plném souladu s bezútěšným postavením statisíců těch, kteří v dnešní Italii živoří v bídě a nezaměstnanosti.

    Film polemicky zdůrazňuje sociální rozdíly poválečné italské společnosti, poukazuje bez nejmenší stopy proklamativnosti na drobných, ale nanejvýš věrohodných útržcích každodenní reality na stav, kdy je člověk člověku vlkem, na situace, ve kterých vládne dravý zákon džungle, jenž odpírá méně schopným lidem právo na práci a důstojnou existenci. Autenticitu sociálně laděného snímku podporuje výběr představitelů hlavních postav, které našel režisér doslova na ulici mezi nezaměstnanými.

    6
  • Umberto D.
    Umberto D. (1952)
    Film
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    77%
    Italské filmové drama vyprávějící osud pensionovaného úředníka Umberta Domenica Ferrariho, jehož nesnesitelné sociální podmínky přivedou až k myšlence na sebevraždu. V poslední chvíli jej zachrání jeho jediný přítel pes Flik. Scénárista tohoto filmu Césare Zavattini a režisér Vittorio De Sica podali otřásající obraz života římského pensisty, který jako tisíce jiných marně čeká na parlamentní projednávání stále jen slibovaného zvýšení pensí, jejichž výše naprosto nestačí ke krytí nejnutnějších, životních potřeb. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1956) Intímny a tragický príbeh Umberta D., penzionovaného úradníka, ktorý zo svojej penzie sotva vládze uživiť sám seba, nieto ešte svojho milovaného psíka Flicka. Dej filmu zachytáva postupné vytláčanie starého a osamelého Umberta na okraj spoločnosti - neustále hádky s jeho domácou, ktorá zvyšuje nájom, choroba, ktorá ho zavedie do nemocnice a nemá na lieky. Keď už nevie, ako ďalej, rozhodne sa dobrovoľne odísť z tohto sveta, no obáva sa o Flicka. Verný psík ho však neopustí a Umberto D. sa tak vďaka nemu vráti do života. Film zachytáva pálčivé sociálne problémy povojnového Talianska, je portrétom súdržnosti chudobných ľudí, ale aj bezcitnosti a povrchnosti zámožnejších vrstiev. Jedno z najvýznamnejších diel talianskeho filmového neorealizmu.
    7
  • Generál della Rovere
    Generál della Rovere (1959)
    FilmRole: Bardone AKA 'Grimaldi'

    Film Generál della Rovere je příběhem bezcharakterního podvodníka, který v sobě najde v mezní situaci netušenou odvahu a mravní sílu. Muž, který sliboval pomoc politickým vězňům a vydával se ve vězení z podnětu nacistů za předáka odboje, aby se jeho spolupracovníci z řad vězňů prozradili. On se však nečekaně ztotožní s tím, za koho se vydává, sehraje roli až do konce a dobrovolně jde na smrt. Nikoliv jako mizerný podvodník, nýbrž jako hrdina, jako generál della Rovere.

    Žánry:DramaRetro
    76%

    Film Generál della Rovere je příběhem bezcharakterního podvodníka, který v sobě najde v mezní situaci netušenou odvahu a mravní sílu. Muž, který sliboval pomoc politickým vězňům a vydával se ve vězení z podnětu nacistů za předáka odboje, aby se jeho spolupracovníci z řad vězňů prozradili. On se však nečekaně ztotožní s tím, za koho se vydává, sehraje roli až do konce a dobrovolně jde na smrt. Nikoliv jako mizerný podvodník, nýbrž jako hrdina, jako generál della Rovere.

    Žánry:DramaRetro
    8
  • Slunečnice
    Slunečnice (1970)
    Film
    Pozdní snímek Vittoria De Sicy je melodramatem, které upomíná na nesmyslnost a ničivou sílu války. Píše se čtyřiačtyřicátý rok. Ztřeštěná mladičká Neapolitánka Giovanna (Sophia Lorenová) si začne s vojákem Antoniem (Marcello Mastroianni), který má zakrátko vyplout do Afriky. Mladý pár zjistí, že na sňatek by Antonio dostal dvanáct dní dovolené, a bez otálení zamíří k oltáři. Dvanáct dní však novomanželům uteče jako voda a Antonio ve snaze ještě oddálit odjezd nafinguje duševní poruchu. Je odhalen a za trest poslán na ruskou frontu, kde beze stopy mizí...
    Žánry:DramaRetro
    75%
    Pozdní snímek Vittoria De Sicy je melodramatem, které upomíná na nesmyslnost a ničivou sílu války. Píše se čtyřiačtyřicátý rok. Ztřeštěná mladičká Neapolitánka Giovanna (Sophia Lorenová) si začne s vojákem Antoniem (Marcello Mastroianni), který má zakrátko vyplout do Afriky. Mladý pár zjistí, že na sňatek by Antonio dostal dvanáct dní dovolené, a bez otálení zamíří k oltáři. Dvanáct dní však novomanželům uteče jako voda a Antonio ve snaze ještě oddálit odjezd nafinguje duševní poruchu. Je odhalen a za trest poslán na ruskou frontu, kde beze stopy mizí...
    Žánry:DramaRetro
    9
  • Krátká dovolená
    Krátká dovolená (1973)
    Film
    75%
    10
  • Zázrak v Miláně
    Zázrak v Miláně (1951)
    Film

    Bylo nebylo, jednoho dne našla jedna stará žena mezi hlávkami zelí na svém políčku opuštěné dítě. Přijala jej a říkala mu Toto. Po její smrti je Toto vychován v sirotčinci, jehož brány opouští jako dobrácký mladík. Toto se pokouší najít si v poválečném Miláně práci, ale končí mezi bezdomovci. Tedy nekončí, ale začíná. Právě zde totiž Totova dobromyslnost a malé zázraky, které jej životem provází, nacházejí to nejlepší uplatnění, neboť právě zde je jich nejvíc potřeba.

    75%

    Bylo nebylo, jednoho dne našla jedna stará žena mezi hlávkami zelí na svém políčku opuštěné dítě. Přijala jej a říkala mu Toto. Po její smrti je Toto vychován v sirotčinci, jehož brány opouští jako dobrácký mladík. Toto se pokouší najít si v poválečném Miláně práci, ale končí mezi bezdomovci. Tedy nekončí, ale začíná. Právě zde totiž Totova dobromyslnost a malé zázraky, které jej životem provází, nacházejí to nejlepší uplatnění, neboť právě zde je jich nejvíc potřeba.

    11
  • C'eravamo tanto amati
    C'eravamo tanto amati (1974)
    FilmRole: Self (archive footage) (uncredited)
    75%
    12
  • Včera, dnes a zítra
    Včera, dnes a zítra (1963)
    Film
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    74%
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    13
  • Panáček ze dřeva
    Panáček ze dřeva (1972)
    MinisérieRole: giudice
    74%
    14
  • Bambini ci guardano, I
    Bambini ci guardano, I (1943)
    Film
    Vittorio De Sica v této své první spolupráci s proslulým scenáristou a dlouholetým partnerem Cesarem Zavattinim zkoumá katastrofální důsledky pošetilosti dospělých na nevinné dítě. Film Děti se na nás dívají, který předznamenává jejich pozdější práci na některých mistrovských dílech italského neorealismu, je živý a hluboce lidský portrét rozpadu jedné rodiny.
    Žánry:Drama
    74%
    Vittorio De Sica v této své první spolupráci s proslulým scenáristou a dlouholetým partnerem Cesarem Zavattinim zkoumá katastrofální důsledky pošetilosti dospělých na nevinné dítě. Film Děti se na nás dívají, který předznamenává jejich pozdější práci na některých mistrovských dílech italského neorealismu, je živý a hluboce lidský portrét rozpadu jedné rodiny.
    Žánry:Drama
    15
  • Zlato Neapole
    Zlato Neapole (1954)
    FilmRole: Il conte Prospero B. (segment "I giocatori")
    73%
    16
  • Chléb, láska a žárlivost
    Chléb, láska a žárlivost (1954)
    FilmRole: Maresciallo Carotenuto
    • Netflix
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantazie“. Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěřil, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Přihlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny, bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    72%
    Italská filmová veselohra — pokračování filmu „Chléb, láska a fantazie“. Štěstí obou dvojic — strážmistra s Annarellou a Stellutiho se Střelkou nemělo dlouhého trvání. Střelka, která přijala místo služebné u strážmistra, aby získala peníze na výbavu, byla ve vesnici pomlouvána, že má s ním pletky. Stelluti tomu uvěřil, stejně jako Annarella. A i když ta se se strážmistrem opět smířila, nebylo to na dlouho. Přihlásil se otec jejího dítěte a Annarella po krátkém váhání a těžkém loučení se strážmistrem s ním odjela navždy ze Saglieny. Střelka se stala tanečnicí u komediantů a snad by s nimi také opustila Saglienu, nebýt zemětřesení, které postihlo vesnici. Před svým rozbořeným barákem se sešla se Stellutim a oba si odpustili. A když přijela nová porodní asistentka do Saglieny, bylo jasné, že ani strážmistr nebude dlouho tesknit po Annarelle. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    17
  • Four Just Men, The
    Four Just Men, The (1959)
    SeriálRole: Ricco Poccari
    72%
    18
  • Nesnáze s kariérou
    Nesnáze s kariérou (1960)
    FilmRole: Il sindaco
    72%
    19
  • Chléb, láska a fantazie
    Chléb, láska a fantazie (1953)
    FilmRole: Maresciallo Carotenuto
    • Netflix
    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...“. Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím“ je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantazii pro zpestření života. — Děj filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.
    71%
    Italská filmová veselohra ze současného vesnického života. Je první částí v celém světě populárního seriálu filmů, nazvaných „Chléb, láska a...“. Jeho hrdiny jsou prostí italští lidé: dobrácký četnický strážmistr, který by si rád hrál na svůdce žen, ale nedovede to, mladý zamilovaný karabiník, vesnická krasavice, jejímž „neštěstím“ je její krása spojená s beznadějnou chudobou... a desítky dalších, nesmírně životných postav, jejichž prostřednictvím poznáváme život v italské horské vsi v nejrůznějších podobách a zejména v té nejrozšířenější: v podobě bídy, dávající lidem vedle suchého chleba a lásky již jen fantazii pro zpestření života. — Děj filmu je prostý: do malé horské vsi přijíždí nový strážmistr. Je svobodný — a to je kamenem úrazu. Z místních žen se mu líbí zejména dvě: mladičká vesnická dívka Střelka a porodní asistentka Annarella. Dlouho neví, pro kterou z nich se rozhodnout. Lichotkami a penězi se pokusí získat Střelku, ale místní farář mu prozradí, že Střelka má ráda jednoho z karabiníků, který se s ní chce oženit. Po tomto intermezzu najde strážmistr své štěstí u Annarelly a film končí nadějí na dvojnásobnou svatbu.
    20
  • Boccaccio '70
    Boccaccio '70 (1962)
    Film
    71%
    21
  • Boty svatého Petra
    Boty svatého Petra (1968)
    FilmRole: Cardinal Rinaldi
    71%
    22
  • Zahrada Finzi-Continiů
    Zahrada Finzi-Continiů (1970)
    Film
    70%
    23
  • Škoda, žes taková potvora
    Škoda, žes taková potvora (1954)
    FilmRole: Vittorio Stroppiani
    70%
    24
  • 12 + 1
    12 + 1 (1969)
    FilmRole: Di Seta
    70%
    25
  • Conte Max, Il
    Conte Max, Il (1957)
    FilmRole: Conte Max Orsini Varaldo
    69%
    26
  • Signor Max
    Signor Max (1937)
    FilmRole: Gianni / Max Varaldo
    Vittorio De Sica, dědic velkého jmění a majitel novinového stánku, si díky svému podnikání může dovolit dovolenou v luxusním letovisku. Od aristokrata, starého kamaráda ze školy, dostane lodní lístek na zaoceánskou plavbu. Tam si ho spletou s aristokratem, protože používá fotoaparát, na kterém je jméno jeho přítele. Assia Norisová hraje služebnou, která se do něj zamiluje pro to, kým je, a ne pro to, za koho ho ostatní považují. Šťastný konec nastane, když si De Sica vezme Norisovou, která je mnohem opravdovější než rozmazlené krásky z vyšší společnosti, se kterými se bavil.
    69%
    Vittorio De Sica, dědic velkého jmění a majitel novinového stánku, si díky svému podnikání může dovolit dovolenou v luxusním letovisku. Od aristokrata, starého kamaráda ze školy, dostane lodní lístek na zaoceánskou plavbu. Tam si ho spletou s aristokratem, protože používá fotoaparát, na kterém je jméno jeho přítele. Assia Norisová hraje služebnou, která se do něj zamiluje pro to, kým je, a ne pro to, za koho ho ostatní považují. Šťastný konec nastane, když si De Sica vezme Norisovou, která je mnohem opravdovější než rozmazlené krásky z vyšší společnosti, se kterými se bavil.
    27
  • Il medico e lo stregone
    Il medico e lo stregone (1957)
    FilmRole: Antonio Locoratolo
    69%
    28
  • Villa Borghese
    Villa Borghese (1953)
    FilmRole: Arturo Cavazzuti - the lawyer (segment: Incidente a Villa Borghese)
    Italský film „Vila Borghese“ je filmové zpracování šesti drobných příběhů z římského života spojených navzájem místem děje. Vila Borghese se jmenuje římský palác, dříve sídlo šlechtického rodu Borghese, nyní umělecká galerie. Palác obklopuje velkolepý park, který je v současné době přístupný veřejnosti a stal se jedním z nejcharakterističtějších prostředí římského života. Film zachycuje lidi nejrůznějších vrstev, přicházející do parku za nejrůznějšími účely. Začíná ráno, kdy park charakterizují služky a vychovatelky se svými malými svěřenci, a končí pozdě v noci, kdy hlavní parkové cesty patří prostitutkám stíhaným policií. Je to pestrý kaleidoskop nejrůznějších lidských osudů, proniknutý hlubokým pochopením a láskou k lidem. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1956)
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Italský film „Vila Borghese“ je filmové zpracování šesti drobných příběhů z římského života spojených navzájem místem děje. Vila Borghese se jmenuje římský palác, dříve sídlo šlechtického rodu Borghese, nyní umělecká galerie. Palác obklopuje velkolepý park, který je v současné době přístupný veřejnosti a stal se jedním z nejcharakterističtějších prostředí římského života. Film zachycuje lidi nejrůznějších vrstev, přicházející do parku za nejrůznějšími účely. Začíná ráno, kdy park charakterizují služky a vychovatelky se svými malými svěřenci, a končí pozdě v noci, kdy hlavní parkové cesty patří prostitutkám stíhaným policií. Je to pestrý kaleidoskop nejrůznějších lidských osudů, proniknutý hlubokým pochopením a láskou k lidem. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1956)
    Žánry:DramaKomedie
    29
  • Amore a Roma, Un
    Amore a Roma, Un (1960)
    FilmRole: le réalisateur
    67%
    30
  • Due marescialli, I
    Due marescialli, I (1961)
    FilmRole: Maresciallo Vittorio Cotone
    67%
    31
  • On a ona
    On a ona (1970)
    Film
    • iVysílání
    Tři epizody. Epizoda 1 - Lednička (Monicelli). Manželský pár chudých emigrantů utratí téměř všechny své peníze za koupi ledničky (v 70. letech nutnost). Koupě je příliš drahá na jejich rodinný rozpočet. Aby si vydělali nějaké peníze, rozhodnou se pro prostituci. Manželka není z této perspektivy nijak zvlášť nešťastná. Epizoda 2 - Pokoj (Sordi). K oslavě deseti let manželství se pár rozhodne strávit krátkou dovolenou v luxusních hotelech na Sardinii. Ale svět luxusu a VIP je příliš těžké vstoupit; brzy skončí ve vězení. Epizoda 3 - Lev (De Sica). Dva cizoložníci, Antonio a Giulia, jsou blokováni lvem, který se nachází u východu z místa, kde se setkali. Oba se musí vrátit domů, ale nemohou se pohnout kvůli přítomnosti lva. Kritická situace je brzy dožene na hranici možností a odhalí jejich pravou podstatu.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Tři epizody. Epizoda 1 - Lednička (Monicelli). Manželský pár chudých emigrantů utratí téměř všechny své peníze za koupi ledničky (v 70. letech nutnost). Koupě je příliš drahá na jejich rodinný rozpočet. Aby si vydělali nějaké peníze, rozhodnou se pro prostituci. Manželka není z této perspektivy nijak zvlášť nešťastná. Epizoda 2 - Pokoj (Sordi). K oslavě deseti let manželství se pár rozhodne strávit krátkou dovolenou v luxusních hotelech na Sardinii. Ale svět luxusu a VIP je příliš těžké vstoupit; brzy skončí ve vězení. Epizoda 3 - Lev (De Sica). Dva cizoložníci, Antonio a Giulia, jsou blokováni lvem, který se nachází u východu z místa, kde se setkali. Oba se musí vrátit domů, ale nemohou se pohnout kvůli přítomnosti lva. Kritická situace je brzy dožene na hranici možností a odhalí jejich pravou podstatu.
    Žánry:DramaKomedie
    32
  • Zamilovaná nevinnost
    Zamilovaná nevinnost (1941)
    FilmRole: Dott. Pietro Vignali
    67%
    33
  • Já, já, já ... a ti druzí
    Já, já, já ... a ti druzí (1966)
    FilmRole: Commendator Trepossi
    67%
    34
  • Chléb, láska a .....
    Chléb, láska a ..... (1955)
    FilmRole: Maresciallo Carotenuto
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    66%
    Další z řady italských komedií ze série Chléb, láska…, tentokrát v barvě, v režii Dina Risiho a bez Giny Lollobrigidy, zato však se Sophií Lorenovou. Známý svůdník žen, romantický strážmistr Carotenuto v podání Vittoria De Sicy se spolu se svou věrnou služebnou Caramellou stěhuje z hor do rodného Sorrenta. V jeho bytě však od války bydlí okouzlující prodavačka ryb Sophia přezdívaná „Pávice“ (Sophia Lorenová), a tak si nový velitel městské policie nachází náhradní ubytování v domě zbožné Violanty (Lea Padovaniová). Dvě ženy – každá jiná a přece mají něco společného… Která z nich získá srdce šarmantního karabiníka?
    Režie:Dino Risi
    35
  • Un monde nouveau
    Un monde nouveau (1966)
    Film
    66%
    36
  • Segno di Venere, Il
    Segno di Venere, Il (1955)
    FilmRole: Alessio Spano
    66%
    37
  • Poslední soud
    Poslední soud (1961)
    FilmRole: Defense lawyer
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Poslední soud (italsky: Il giudizio universale) je italská komedie z roku 1961 od italského režiséra Vittoria De Sicy. Byla natočena v koprodukci s Francií. Hvězdné obsazení zahrnuje americké herce Jacka Palance a Ernesta Borgnina, řeckou herečku Melinu Mercouri a francouzské herce Fernandela, Anouk Aimée a Lino Venturu. Film byl obrovský propadák, kritici i diváci ho po uvedení do kin strhali. Byl natočen černobíle, ale závěrečná scéna, tanec v divadle, je barevná.
    Žánry:KomedieSatira
    38
  • Policarpo, ufficiale di scrittura
    Policarpo, ufficiale di scrittura (1959)
    FilmRole: Il prestigiatore con il piccione (uncredited)
    Policarpo De Tappetti pracuje jako kaligraf pod vedením Dona Césara Pancarana de Rondò. Už léta usiluje o povýšení a zvýšení platu, ale marně. Jednoho dne se Jerónimo, syn Dona Césara, seznámí s Celeste, dcerou Policarpa, a zamiluje se do ní. Policarpo v tomto vztahu vidí řešení svých pracovních ambicí a dělá vše pro to, aby vztah vzkvétal. Don César, který se považuje za hraběte, se na vztah svého syna s dívkou z tak odlišného společenského postavení dívá velmi špatně a snaží se jim vztah překazit. Veškerá snaha obou stran ale přijde vniveč, protože Celeste se zamiluje do Maria Marquettiho, "specializovaného mechanika" (písaře), který dává soukromé lekce v kancelářích podnikatele Franquineta.
    Žánry:Komedie
    66%
    Policarpo De Tappetti pracuje jako kaligraf pod vedením Dona Césara Pancarana de Rondò. Už léta usiluje o povýšení a zvýšení platu, ale marně. Jednoho dne se Jerónimo, syn Dona Césara, seznámí s Celeste, dcerou Policarpa, a zamiluje se do ní. Policarpo v tomto vztahu vidí řešení svých pracovních ambicí a dělá vše pro to, aby vztah vzkvétal. Don César, který se považuje za hraběte, se na vztah svého syna s dívkou z tak odlišného společenského postavení dívá velmi špatně a snaží se jim vztah překazit. Veškerá snaha obou stran ale přijde vniveč, protože Celeste se zamiluje do Maria Marquettiho, "specializovaného mechanika" (písaře), který dává soukromé lekce v kancelářích podnikatele Franquineta.
    Žánry:Komedie
    39
  • Tempo di villeggiatura
    Tempo di villeggiatura (1956)
    FilmRole: Aristide Rossi
    66%
    40
  • Napoleon
    Napoleon (1960)
    FilmRole: le pape Pie VII
    • Netflix
    65%
    41
  • Lo chiameremo Andrea
    Lo chiameremo Andrea (1972)
    Film
    65%
    42
  • Sedmkrát žena
    Sedmkrát žena (1967)
    Film
    • iTunes
    64%
    43
  • Hon na lišku
    Hon na lišku (1966)
    FilmRole: Sám sebe
    Sotva se geniálnímu podvodníkovi, lupiči a mistrovi převleků Aldovi Vanuccimu (Peter Sellers) podaří uprchnout z vězení, dostane nabídku na další práci. Jeho úkolem bude propašovat do Itálie zlato uloupené v Káhiře tajemným panem Okrou (Akim Tamiroff). Vanucciho, přezdívaného Liška, inspiruje k vytvoření plánu jeho sestra Gina (Britt Ekland), která je naprosto fascinovaná filmovými hvězdami. Jako falešný režisér Federico Fabrizi zorganizuje Vanucci pro svou akci fiktivní natáční filmu Káhirské zlato v městečku Sevalio, pro které si získá nejen místní obyvatelstvo v čele s policejním náčelníkem (Lando Buzzanca), ale i stárnoucí hollywoodskou hvězdu Tonyho Powella (Victor Mature), i když proti vůli jejího agenta (Martin Balsam). Avšak policejní hon na Lišku je v plném proudu...(bloom)
    Žánry:KomedieKrimi
    64%
    Sotva se geniálnímu podvodníkovi, lupiči a mistrovi převleků Aldovi Vanuccimu (Peter Sellers) podaří uprchnout z vězení, dostane nabídku na další práci. Jeho úkolem bude propašovat do Itálie zlato uloupené v Káhiře tajemným panem Okrou (Akim Tamiroff). Vanucciho, přezdívaného Liška, inspiruje k vytvoření plánu jeho sestra Gina (Britt Ekland), která je naprosto fascinovaná filmovými hvězdami. Jako falešný režisér Federico Fabrizi zorganizuje Vanucci pro svou akci fiktivní natáční filmu Káhirské zlato v městečku Sevalio, pro které si získá nejen místní obyvatelstvo v čele s policejním náčelníkem (Lando Buzzanca), ale i stárnoucí hollywoodskou hvězdu Tonyho Powella (Victor Mature), i když proti vůli jejího agenta (Martin Balsam). Avšak policejní hon na Lišku je v plném proudu...(bloom)
    Žánry:KomedieKrimi
    44
  • Trojka z mravů
    Trojka z mravů (1940)
    FilmRole: Alfredo Hartman
    64%
    45
  • Altri tempi
    Altri tempi (1952)
    FilmRole: Defense Advocate (segment "Il processo di Frine")
    64%
    46
  • Poplach v obchodním domě
    Poplach v obchodním domě (1939)
    FilmRole: Bruno Zacchi
    64%
    47
  • Milostná dobrodružství Moll Flandersové
    Milostná dobrodružství Moll Flandersové (1965)
    FilmRole: der Graf
    63%
    48
  • It Started in Naples
    It Started in Naples (1960)
    FilmRole: Mario Vitale
    63%
    49
  • Rudé ruže
    Rudé ruže (1940)
    FilmRole: Alberto Verani
    63%
    50
  • Ultimi cinque minuti, Gli
    Ultimi cinque minuti, Gli (1955)
    FilmRole: Carlo Reani
    Lehká komedie o muži a ženě a o tom, jak daleko jsou ochotni zajít pro opravdu skvělý byt! Nachází se v centru Říma a nabízí úžasný výhled. Oba ho chtějí, a tak uzavřou kompromis a vezmou se, jen jako přátelé, aby ho získali. Žena stále doufá ve skutečnou lásku a muž souhlasí, že ustoupí stranou, pokud se objeví ten pravý. On je do ní ale tajně zamilovaný a nenápadně dělá z jejích nápadníků blázny. Všechno jde dobře, dokud nenarazí na Rossana Brazziho, který pro něj představuje těžkou překážku.
    Žánry:Komedie
    63%
    Lehká komedie o muži a ženě a o tom, jak daleko jsou ochotni zajít pro opravdu skvělý byt! Nachází se v centru Říma a nabízí úžasný výhled. Oba ho chtějí, a tak uzavřou kompromis a vezmou se, jen jako přátelé, aby ho získali. Žena stále doufá ve skutečnou lásku a muž souhlasí, že ustoupí stranou, pokud se objeví ten pravý. On je do ní ale tajně zamilovaný a nenápadně dělá z jejích nápadníků blázny. Všechno jde dobře, dokud nenarazí na Rossana Brazziho, který pro něj představuje těžkou překážku.
    Žánry:Komedie
    51
  • Jestliže je úterý, musíme být v Belgii
    Jestliže je úterý, musíme být v Belgii (1969)
    FilmRole: Shoemaker
    62%
    52
  • Zločin na Matteottim
    Zločin na Matteottim (1973)
    FilmRole: Mauro Del Giudice
    62%
    53
  • Lionpower From MGM
    Lionpower From MGM (1967)
    Film
    "Síla lvů od MGM" (1967) je strhující krátký propagační film ze 60. let, který představuje filmy MGM pro sezónu 1967-68 pod tématem "pěti ročních období" – podzim, zima, jaro, léto – plus "fantastická pátá sezóna". Hlavní hudba je založena na burácejícím motivu z filmu "Vznešený Yankee" (The Magnificent Yankee), který v roce 1950 složil David Raksin. Promo film je namluven některými z nejlepších hlasových herců té doby a je vynikající časovou kapslí dávno minulé éry.
    62%
    "Síla lvů od MGM" (1967) je strhující krátký propagační film ze 60. let, který představuje filmy MGM pro sezónu 1967-68 pod tématem "pěti ročních období" – podzim, zima, jaro, léto – plus "fantastická pátá sezóna". Hlavní hudba je založena na burácejícím motivu z filmu "Vznešený Yankee" (The Magnificent Yankee), který v roce 1950 složil David Raksin. Promo film je namluven některými z nejlepších hlasových herců té doby a je vynikající časovou kapslí dávno minulé éry.
    54
  • Trastevere
    Trastevere (1971)
    FilmRole: Enrico Formichi
    62%
    55
  • Cuore
    Cuore (1947)
    FilmRole: Master Perboni
    62%
    56
  • Blood for Dracula
    Blood for Dracula (1974)
    FilmRole: Marquis Di Fiore
    „Krev z těch děvek mě zabíjí,“ zuřivě vykřikne hrabě Dracula v jednom momentě této asi nejvtipnější adaptace Stokerova románu, když se ukáže, že najít panny, jejichž krev nutně potřebuje k životu, není zas tak snadné. Poté, co tento vzácný sortiment vyčerpal v Rumunsku, vydává se Dracula do katolické Itálie a doufá, že zde nalezne dostatek potravy. Seznámí se s aristokratickou rodinou Di Fioriových, kteří mají čtyři neprovdané dcery a spoustu dluhů. Netuší však, že některé z nich už měly pletky s marxistickým podomkem... Film natočil stejný štáb jako Tělo pro Frankensteina. „Prostě jsme dopoledne dotočili Frankensteina, dali si oběd, a pak se pár lidí dalo přečesat a odpoledne jsme začali točit Draculu,“ vzpomíná Morrissey. (FebioFest 2006)
    61%
    „Krev z těch děvek mě zabíjí,“ zuřivě vykřikne hrabě Dracula v jednom momentě této asi nejvtipnější adaptace Stokerova románu, když se ukáže, že najít panny, jejichž krev nutně potřebuje k životu, není zas tak snadné. Poté, co tento vzácný sortiment vyčerpal v Rumunsku, vydává se Dracula do katolické Itálie a doufá, že zde nalezne dostatek potravy. Seznámí se s aristokratickou rodinou Di Fioriových, kteří mají čtyři neprovdané dcery a spoustu dluhů. Netuší však, že některé z nich už měly pletky s marxistickým podomkem... Film natočil stejný štáb jako Tělo pro Frankensteina. „Prostě jsme dopoledne dotočili Frankensteina, dali si oběd, a pak se pár lidí dalo přečesat a odpoledne jsme začali točit Draculu,“ vzpomíná Morrissey. (FebioFest 2006)
    57
  • Místo pro lásku
    Místo pro lásku (1968)
    Film
    Čerstvě rozvedená Julia přijíždí z USA do Benátek. Na letišti se seznámí s atraktivním automobilovým závodníkem Valeriem. Julia nejprve odmítá jeho nabídky, později ho ale sama pozve na návštěvu na venkovské sídlo. Společné chvíle tráví jednak prohlížením památek, jednak milováním. Po jednom večírku, který přeroste v orgie, si Valerio uvědomí, že si vzal příliš velké sousto, a Julii opustí. Záhy se doví, že hlavním důvodem Juliina chování je její nemoc a neúprosně se blížící smrt.
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Čerstvě rozvedená Julia přijíždí z USA do Benátek. Na letišti se seznámí s atraktivním automobilovým závodníkem Valeriem. Julia nejprve odmítá jeho nabídky, později ho ale sama pozve na návštěvu na venkovské sídlo. Společné chvíle tráví jednak prohlížením památek, jednak milováním. Po jednom večírku, který přeroste v orgie, si Valerio uvědomí, že si vzal příliš velké sousto, a Julii opustí. Záhy se doví, že hlavním důvodem Juliina chování je její nemoc a neúprosně se blížící smrt.
    Žánry:DramaRomantický
    58
  • Eva
    Eva (1962)
    Film
    • iTunes
    61%
    59
  • Cesta
    Cesta (1974)
    Film
    Svůj poslední film natočil režisér Vittorio De Sica podle stejnojmenné novely Luigiho Pirandella. Do hlavních rolí melodramatického příběhu o nenaplněné lásce mezi potomky dvou dobrých rodin na Sicílii počátku 20. století obsadil dvě velké herecké hvězdy. Zámožný Cesare Braggi (Richard Burton) si myslí na pohlednou Adrianu de Mauro (Sophia Lorenová). Po smrti otce se vydává požádat o její ruku – plány mu však překazí otcova závěť, ve které stojí výslovné přání, aby si Adrianu vzal Cesarův mladší bratr Antonio (Ian Bannen). Cesare se otcovu přání podvolí a po dlouhá léta tak musí svou lásku k Adrianě skrývat, i když s ním jako jeho švagrová žije ve stejném domě. Jednoho dne však Adrianina manžela Antonia potká osudová nehoda…
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Svůj poslední film natočil režisér Vittorio De Sica podle stejnojmenné novely Luigiho Pirandella. Do hlavních rolí melodramatického příběhu o nenaplněné lásce mezi potomky dvou dobrých rodin na Sicílii počátku 20. století obsadil dvě velké herecké hvězdy. Zámožný Cesare Braggi (Richard Burton) si myslí na pohlednou Adrianu de Mauro (Sophia Lorenová). Po smrti otce se vydává požádat o její ruku – plány mu však překazí otcova závěť, ve které stojí výslovné přání, aby si Adrianu vzal Cesarův mladší bratr Antonio (Ian Bannen). Cesare se otcovu přání podvolí a po dlouhá léta tak musí svou lásku k Adrianě skrývat, i když s ním jako jeho švagrová žije ve stejném domě. Jednoho dne však Adrianina manžela Antonia potká osudová nehoda…
    Žánry:DramaRomantický
    60
  • La Fayette
    La Fayette (1962)
    FilmRole: Bancroft
    59%
    61
  • Ital v Americe
    Ital v Americe (1967)
    FilmRole: Lando Marossi
    59%
    62
  • Tajemství ložnic
    Tajemství ložnic (1954)
    FilmRole: Roberto
    Francouzský film Tajemství ložnic je složen ze čtyř povídek různých režisérů s hvězdným hereckým obsazením. V první povídce nazvané Ubytovací lístek se v roli budoucí maminky objevuje mladičká Jeanne Moreauová. Blíží se konec války a je samozřejmostí, že Francouzi ubytovávají anglické vojáky. Kapitán Davidson už několik nocí nespal a těší se na opravdovou postel. Ubytovací lístek ho zavede k mladé mamince. V povídce Rozvod je hlavním hrdinou Vittorio De Sica, jako prošedivělý dokonalý gentleman, který díky své vytříbené eleganci dosáhne všeho, co chce. Hrdinou třetí povídky Riviéra expres je naopak řidič autobusu, který pomůže na silnici opravit auto velmi bohaté dámě. Povídka Postel Madame de Pompadour je roztomilou hříčkou o tom, že střídání vlád a milenek je po celá staletí stále stejné. Ministerský předseda koupí pro svou milenku - hvězdu komické opery, nádhernou starožitnou postel, kterou prý Ludvík XV. věnoval Madame de Pompadour. Omylem je postel doručena do sousedního domu ženě poněkud lehčích mravů Agnes de Rungis. A tak se postel Madame de Pompadour stěhuje a přináší štěstí svým vlastníkům ve všech epochách.
    Žánry:Komedie
    59%
    Francouzský film Tajemství ložnic je složen ze čtyř povídek různých režisérů s hvězdným hereckým obsazením. V první povídce nazvané Ubytovací lístek se v roli budoucí maminky objevuje mladičká Jeanne Moreauová. Blíží se konec války a je samozřejmostí, že Francouzi ubytovávají anglické vojáky. Kapitán Davidson už několik nocí nespal a těší se na opravdovou postel. Ubytovací lístek ho zavede k mladé mamince. V povídce Rozvod je hlavním hrdinou Vittorio De Sica, jako prošedivělý dokonalý gentleman, který díky své vytříbené eleganci dosáhne všeho, co chce. Hrdinou třetí povídky Riviéra expres je naopak řidič autobusu, který pomůže na silnici opravit auto velmi bohaté dámě. Povídka Postel Madame de Pompadour je roztomilou hříčkou o tom, že střídání vlád a milenek je po celá staletí stále stejné. Ministerský předseda koupí pro svou milenku - hvězdu komické opery, nádhernou starožitnou postel, kterou prý Ludvík XV. věnoval Madame de Pompadour. Omylem je postel doručena do sousedního domu ženě poněkud lehčích mravů Agnes de Rungis. A tak se postel Madame de Pompadour stěhuje a přináší štěstí svým vlastníkům ve všech epochách.
    Žánry:Komedie
    63
  • Bella mugnaia, La
    Bella mugnaia, La (1955)
    FilmRole: Don Teofilo - governatore
    Vychytralý mlynář a jeho krásná žena chodí tak dlouho se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne... Mlynář Luca (Marcello Mastroianni) a jeho krásná manželka Carmela (Sophia Lorenová) využívají laskavosti španělského guvernéra (Vittorio de Sica) a jeho pobočníků, aby se vyhnuli placení daní. Guvernérova velkorysost však není nezištná: mlynáře nechá nečekaně uvěznit na základě obvinění z buřičství, a jakmile je vzduch čistý, začne se lísat ke krasavici Carmele. Když se mlynářka vzepře, guvernér využije své moci a začne ji vydírat – pokud se mu oddá, propustí jejího manžela. Carmela svůdce lstí uspí a utíká osvobodit muže. Ten však mezitím uprchl z vězení a nabyl dojmu, že mu manželka s guvernérem nasadili parohy. Naplánuje si tedy pomstu: přestrojí se za guvernéra a svede jeho manželku Dolores (Yvonne Sansonová)... Komická fraška s morálním přesahem vznikla na motivy známé Alarcónovy novely Třírohý klobouk (1874).
    Žánry:Komedie
    58%
    Vychytralý mlynář a jeho krásná žena chodí tak dlouho se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne... Mlynář Luca (Marcello Mastroianni) a jeho krásná manželka Carmela (Sophia Lorenová) využívají laskavosti španělského guvernéra (Vittorio de Sica) a jeho pobočníků, aby se vyhnuli placení daní. Guvernérova velkorysost však není nezištná: mlynáře nechá nečekaně uvěznit na základě obvinění z buřičství, a jakmile je vzduch čistý, začne se lísat ke krasavici Carmele. Když se mlynářka vzepře, guvernér využije své moci a začne ji vydírat – pokud se mu oddá, propustí jejího manžela. Carmela svůdce lstí uspí a utíká osvobodit muže. Ten však mezitím uprchl z vězení a nabyl dojmu, že mu manželka s guvernérem nasadili parohy. Naplánuje si tedy pomstu: přestrojí se za guvernéra a svede jeho manželku Dolores (Yvonne Sansonová)... Komická fraška s morálním přesahem vznikla na motivy známé Alarcónovy novely Třírohý klobouk (1874).
    Žánry:Komedie
    64
  • Mio figlio Nerone
    Mio figlio Nerone (1956)
    FilmRole: Seneca
    • Netflix
    Nero tráví dovolenou u moře. Společně s ním jsou Poppea, Seneca a spousta dalších hostů. Nero se chystá na velkolepou show, kde bude hlavní hvězdou. Když ale dorazí Agrippina, jeho matka, se svými germánskými pretoriány a rozhodne se, že Nero musí dobýt Británii, koleduje si o problémy. V předvečer jeho velké show dojde k mnoha pokusům o vraždu a otravu.
    Režie:Steno
    58%
    Nero tráví dovolenou u moře. Společně s ním jsou Poppea, Seneca a spousta dalších hostů. Nero se chystá na velkolepou show, kde bude hlavní hvězdou. Když ale dorazí Agrippina, jeho matka, se svými germánskými pretoriány a rozhodne se, že Nero musí dobýt Británii, koleduje si o problémy. V předvečer jeho velké show dojde k mnoha pokusům o vraždu a otravu.
    Režie:Steno
    65
  • Tempi nostri
    Tempi nostri (1954)
    FilmRole: Conte Ferdinando / Don Corradino Scognamiglio
    58%
    66
  • Cose di Cosa Nostra
    Cose di Cosa Nostra (1971)
    FilmRole: Don Michele
    55%
    67
  • Anna di Brooklyn
    Anna di Brooklyn (1958)
    FilmRole: Don Luigi
    55%
    68
  • Římské povídky
    Římské povídky (1955)
    FilmRole: Mazzoni Baralla - the lawyer
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypráví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce – třeba nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se však nepodaří: ani „černý prodej“ vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel – vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích – jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí k řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    55%
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypráví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce – třeba nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se však nepodaří: ani „černý prodej“ vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel – vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích – jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí k řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    69
  • Biggest Bundle of Them All, The
    Biggest Bundle of Them All, The (1968)
    FilmRole: Cesare Celli
    52%
    70
  • La prima notte
    La prima notte (1959)
    FilmRole: Alfredo
    V Benátkách panuje v nejvyšších kruzích vzrušení: Říká se, že do města přijel arabský princ, který cestuje vždy inkognito. Elegantní Isabella se náhodou seznámí s pohledným následníkem trůnu a netrvá dlouho a je do něj bláznivě zamilovaná. Isabella netuší, že její vysněný muž je ve skutečnosti podvodník Gérard, který se princi nápadně podobá a kterého na Isabellu poštval slizký podvodník Alfredo, aby ukradl její cenné šperky.
    49%
    V Benátkách panuje v nejvyšších kruzích vzrušení: Říká se, že do města přijel arabský princ, který cestuje vždy inkognito. Elegantní Isabella se náhodou seznámí s pohledným následníkem trůnu a netrvá dlouho a je do něj bláznivě zamilovaná. Isabella netuší, že její vysněný muž je ve skutečnosti podvodník Gérard, který se princi nápadně podobá a kterého na Isabellu poštval slizký podvodník Alfredo, aby ukradl její cenné šperky.
    71
  • Caroline chérie
    Caroline chérie (1968)
    FilmRole: Le comte de Bièvre
    47%
    72

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.