Paul Frankeur: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Paul Frankeur: Filmy a seriály

  • Děti ráje
    Děti ráje (1945)
    FilmRole: L'inspecteur de police
    Tento unikátní film byl restaurován a digitalizován v úplné verzi a znovu uvádí na scénu velkolepou fresku z Bulváru zločinu. Hlavní hrdinové jsou inspirováni sku­tečnými postavami z divadelní a kriminální historie, pouze jejich milostná a soukromá dobrodružství jsou dílem autorovy představivosti. Marcel Carné vytvořil film ve stylu románů Victora Huga, který vypráví příběh o lásce a zločinu.
    79%
    Tento unikátní film byl restaurován a digitalizován v úplné verzi a znovu uvádí na scénu velkolepou fresku z Bulváru zločinu. Hlavní hrdinové jsou inspirováni sku­tečnými postavami z divadelní a kriminální historie, pouze jejich milostná a soukromá dobrodružství jsou dílem autorovy představivosti. Marcel Carné vytvořil film ve stylu románů Victora Huga, který vypráví příběh o lásce a zločinu.
    1
  • Druhý dech
    Druhý dech (1966)
    FilmRole: inspektor Fardiano
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    78%
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    2
  • Marie-Octobre
    Marie-Octobre (1959)
    FilmRole: Lucien Marinval
    Marie-Octobre, vlastním jménem Marie-Hélène Dumoulinová, svolává dohromady bývalé členy odboje. Každý z nich se po válce vydal svou vlastní cestou, ale dnes večer budou muset znovu prožít osudnou noc, kdy byl jejich vůdce zavražděn. Někdo ho zradil a udal Němcům. Hledání zrádce vrhá světlo na každou z osobností – a také na samotného zabitého vůdce, Castilla.
    Žánry:Drama
    77%
    Marie-Octobre, vlastním jménem Marie-Hélène Dumoulinová, svolává dohromady bývalé členy odboje. Každý z nich se po válce vydal svou vlastní cestou, ale dnes večer budou muset znovu prožít osudnou noc, kdy byl jejich vůdce zavražděn. Někdo ho zradil a udal Němcům. Hledání zrádce vrhá světlo na každou z osobností – a také na samotného zabitého vůdce, Castilla.
    Žánry:Drama
    3
  • Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    FilmRole: L'aubergiste
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    4
  • Nenápadný půvab buržoazie
    Nenápadný půvab buržoazie (1972)
    FilmRole: Thévenot
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    5
  • Případ komisaře Maigreta
    Případ komisaře Maigreta (1959)
    FilmRole: Doctor Bouchardon
    • iVysílání
    Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebudou oslovovat „komisaři“, a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši, stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. Případ komisaře Maigreta je druhým Maigretem, který Gabin natočil s režisérem Jeanem Dellanoyem. Ani on, ani Gabin nechtěli po filmu Maigret klade past točit další případ tohoto slavného detektiva. Ale obrovský divácký ohlas a tlak producentů je naštěstí přinutil natočit ještě tento vynikající film.
    Žánry:Thriller
    73%
    Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebudou oslovovat „komisaři“, a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši, stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. Případ komisaře Maigreta je druhým Maigretem, který Gabin natočil s režisérem Jeanem Dellanoyem. Ani on, ani Gabin nechtěli po filmu Maigret klade past točit další případ tohoto slavného detektiva. Ale obrovský divácký ohlas a tlak producentů je naštěstí přinutil natočit ještě tento vynikající film.
    Žánry:Thriller
    6
  • Nesahejte na prachy
    Nesahejte na prachy (1954)
    FilmRole: Pierrot
    73%
    7
  • Opice v zimě
    Opice v zimě (1962)
    FilmRole: M. Esnault, le patron du café
    Mladý Gabriel Fouquet přijíždí do pobřežního městečka na návštěvu dcery, která studuje v místní internátní škole. Ubytuje se v penzionu postaršího manželského páru Alberta a Suzanne. Gabriel se s pomocí alkoholu snaží zapomenout na své životní trable. To se příliš nelíbí Albertovi, který se za války zapřísáhl, že se pití nikdy nedotkne. Alkohol a životní útrapy tak oba hrdiny pomalu sbližují. Společně pak řeší i Gabrielův nelehký úkol: najít odvahu k návštěvě dcery.
    73%
    Mladý Gabriel Fouquet přijíždí do pobřežního městečka na návštěvu dcery, která studuje v místní internátní škole. Ubytuje se v penzionu postaršího manželského páru Alberta a Suzanne. Gabriel se s pomocí alkoholu snaží zapomenout na své životní trable. To se příliš nelíbí Albertovi, který se za války zapřísáhl, že se pití nikdy nedotkne. Alkohol a životní útrapy tak oba hrdiny pomalu sbližují. Společně pak řeší i Gabrielův nelehký úkol: najít odvahu k návštěvě dcery.
    8
  • Sous le ciel de Paris
    Sous le ciel de Paris (1951)
    FilmRole: Milou
    73%
    9
  • Voyageur de la Toussaint, Le
    Voyageur de la Toussaint, Le (1943)
    Film
    73%
    10
  • Jede, jede poštovský panáček
    Jede, jede poštovský panáček (1949)
    FilmRole: Marcel
    • iTunes
    Jedna z nejvýraznějších osobností francouzské filmové komedie natočila podle vlastního scénáře osobitou komedii o pošťákovi z malé a ospalé vesničky, který je posedlý zaváděním metod amerického poštovního systému do své venkovské praxe. Tento na první pohled nepříliš složitý námět vytvořil scenáristovi, režisérovi a představiteli hlavní role J. Tatimu dostatečný prostor pro prezentaci neopakovatelného humoru, který dokonale navazuje na slavné tradice němé grotesky. Skvěle rozehraná obrazová složka filmu je v potřebných místech působivě podpořena vhodně užitým dialogem či hudbou.
    Žánry:Komedie
    72%
    Jedna z nejvýraznějších osobností francouzské filmové komedie natočila podle vlastního scénáře osobitou komedii o pošťákovi z malé a ospalé vesničky, který je posedlý zaváděním metod amerického poštovního systému do své venkovské praxe. Tento na první pohled nepříliš složitý námět vytvořil scenáristovi, režisérovi a představiteli hlavní role J. Tatimu dostatečný prostor pro prezentaci neopakovatelného humoru, který dokonale navazuje na slavné tradice němé grotesky. Skvěle rozehraná obrazová složka filmu je v potřebných místech působivě podpořena vhodně užitým dialogem či hudbou.
    Žánry:Komedie
    11
  • Nous sommes tous des assassins
    Nous sommes tous des assassins (1952)
    FilmRole: Léon
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    72%
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    12
  • Justice est faite
    Justice est faite (1950)
    FilmRole: Monsieur Jouvillon (uncredited)
    72%
    13
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: Petr
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    14
  • Statek
    Statek (1961)
    FilmRole: Ferdinando
    Smrt bohatého patriarchy v roce 1885 rozpoutá rodinný boj o moc. Jeho syn Fernando se rozhodne vykoupit ostatní příbuzné, aby získal nad majetkem plnou kontrolu, ale jeho venkovský synovec Amerigo se nechce nechat přesvědčit. Amerigův postoj je nalomen, když se vydá do Florencie a potká prostitutku Biancu, kterou by rád zahrnul luxusem. Cynická zápletka, postavená na beznadějné vášni venkovského chlapce k tvrdé florentské prostitutce, dala příležitost ke skvělým hereckým výkonům vytvářejícím věrohodné dobové typy. To vše podtržené suverénní režií a pozoruhodnou kamerou připomínající fotografie z konce 19. století. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    71%
    Smrt bohatého patriarchy v roce 1885 rozpoutá rodinný boj o moc. Jeho syn Fernando se rozhodne vykoupit ostatní příbuzné, aby získal nad majetkem plnou kontrolu, ale jeho venkovský synovec Amerigo se nechce nechat přesvědčit. Amerigův postoj je nalomen, když se vydá do Florencie a potká prostitutku Biancu, kterou by rád zahrnul luxusem. Cynická zápletka, postavená na beznadějné vášni venkovského chlapce k tvrdé florentské prostitutce, dala příležitost ke skvělým hereckým výkonům vytvářejícím věrohodné dobové typy. To vše podtržené suverénní režií a pozoruhodnou kamerou připomínající fotografie z konce 19. století. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    15
  • Tulák Archimedes
    Tulák Archimedes (1959)
    FilmRole: M. Grégoire, l'ancien patron
    Tulák Joseph Hugues Guillaume Boutier-Blainville, řečený Archimedes (Jean Gabin), známý bonviván a štamgast hostince „U tří svíček“, je svéráznou postavou pařížského předměstí. Stále má dobrou náladu, z jeho řečí i způsobů je znát, že se mu kdysi dostalo vzdělání. Nyní bydlí v rozestavěné novostavbě a žije spokojeně z drobných příležitostných výdělků. Ale když se na domě začne pracovat a jeho vynesou i s postelí, musí přemýšlet, kam v zimě složí hlavu. Může odjet na riviéru, nebo se nechat na tři měsíce zavřít. Archimedes se snaží o to druhé. Pokouší se vyvolat hádku na ulici i na stanici podzemky, ale jeho pokusy nevedou k úspěchu.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tulák Joseph Hugues Guillaume Boutier-Blainville, řečený Archimedes (Jean Gabin), známý bonviván a štamgast hostince „U tří svíček“, je svéráznou postavou pařížského předměstí. Stále má dobrou náladu, z jeho řečí i způsobů je znát, že se mu kdysi dostalo vzdělání. Nyní bydlí v rozestavěné novostavbě a žije spokojeně z drobných příležitostných výdělků. Ale když se na domě začne pracovat a jeho vynesou i s postelí, musí přemýšlet, kam v zimě složí hlavu. Může odjet na riviéru, nebo se nechat na tři měsíce zavřít. Archimedes se snaží o to druhé. Pokouší se vyvolat hádku na ulici i na stanici podzemky, ale jeho pokusy nevedou k úspěchu.
    Žánry:DramaKomedie
    16
  • Tereza Raquinová
    Tereza Raquinová (1953)
    FilmRole: le contrôleur dans le train
    • Netflix
    Celovečerní umělecký film francouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem – má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal Terezu a Laurenta vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všechny případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)
    70%
    Celovečerní umělecký film francouzsko-italské produkce, inspirovaný románem vynikajícího francouzského spisovatele Emila Zoly. Tereza Raquinová je manželka lyonského obchodníka, neduživého muže, který ve všem podléhá názorům své matky a manželku má spíš za ošetřovatelku. Když Tereza pozná italského šoféra Laurenta, není třeba mezi nimi mnoha slov, aby si uvědomili svou lásku. Přesto však Tereza nechce opustit Kamila a uprchnout s Laurentem – má k manželovi útrpnost. Kamil se dozví od Laurenta o jejich poměru. Odmítne dát Tereze svobodu a odváží ji do Paříže. Ve vlaku se střetne Laurent s Kamilem, který hádku zaplatí životem. Protože nikdo nevěděl o Laurentově přítomnosti ve vlaku, přiklonil se soud k názoru, že šlo o nešťastnou náhodu. Přece se však našel svědek a začal Terezu a Laurenta vydírat. Dostal, co chtěl. Při odchodu od Raquinových byl však přejet nákladním autem. A tak pokojská z jeho hotelu odnáší na poštu dopis soudci, který napsal pro všechny případy a který měla pokojská vhodit do schránky, kdyby se v určenou dobu od Raquinových nevrátil. (FILMOVÝ PŘEHLED 15 / 1956)
    17
  • Des gens sans importance
    Des gens sans importance (1956)
    FilmRole: Émile Barchandeau
    Během pobytu v příhraničním hostinci se dálkový řidič kamionu Jean Viard seznámí s mladou ženou Clothilde, která tam pracuje. Jejich přátelství brzy přeroste do vášnivého milostného vztahu, i když je Jean ženatý a dost starý na to, aby mohl být Clothildiným otcem. Situace se vyhrotí, když Jean přijde o práci a jeho žena odhalí jeho poměr. Clothildina situace je však ještě tristnější...
    Žánry:DramaRoad Movie
    70%
    Během pobytu v příhraničním hostinci se dálkový řidič kamionu Jean Viard seznámí s mladou ženou Clothilde, která tam pracuje. Jejich přátelství brzy přeroste do vášnivého milostného vztahu, i když je Jean ženatý a dost starý na to, aby mohl být Clothildiným otcem. Situace se vyhrotí, když Jean přijde o práci a jeho žena odhalí jeho poměr. Clothildina situace je však ještě tristnější...
    Žánry:DramaRoad Movie
    18
  • Retour ŕ la vie
    Retour ŕ la vie (1949)
    FilmRole: Mayor (segment "Le retour de Louis")
    70%
    19
  • Před potopou
    Před potopou (1954)
    FilmRole: Monsieur Boussard
    Film, který se odehrává v roce 1950 a v překladu se nazývá „Před potopou“, si hraje se slavnou větou Ludvíka XVI. „Po mně potopa“. Zaměřuje se na pět pařížských dospívajících. Jsou si jisti, že příští válka přinese apokalypsu, a proto plánují útěk na pustý ostrov a založení nové společnosti. To si ovšem žádá peníze, a proto se chlapci rozhodnou provést „nezbytnou“ loupež. Idealismus se hroutí tváří v tvář chladné realitě a pětice mladíků trpí následky svých činů. „Před potopou“ byl jedním z filmů, na kterých se režisér André Cayatte a Charles Spaak podíleli jako scenáristé a které se snažily zkoumat ožehavé sociální otázky tehdejší doby. Dalšími díly Cayatteho a Spaakova kánonu jsou například „Justice est Faite“ s tématem eutanazie a „Nous sommes tous des assassins“ zabývající se trestem smrti.
    Žánry:Drama
    69%
    Film, který se odehrává v roce 1950 a v překladu se nazývá „Před potopou“, si hraje se slavnou větou Ludvíka XVI. „Po mně potopa“. Zaměřuje se na pět pařížských dospívajících. Jsou si jisti, že příští válka přinese apokalypsu, a proto plánují útěk na pustý ostrov a založení nové společnosti. To si ovšem žádá peníze, a proto se chlapci rozhodnou provést „nezbytnou“ loupež. Idealismus se hroutí tváří v tvář chladné realitě a pětice mladíků trpí následky svých činů. „Před potopou“ byl jedním z filmů, na kterých se režisér André Cayatte a Charles Spaak podíleli jako scenáristé a které se snažily zkoumat ožehavé sociální otázky tehdejší doby. Dalšími díly Cayatteho a Spaakova kánonu jsou například „Justice est Faite“ s tématem eutanazie a „Nous sommes tous des assassins“ zabývající se trestem smrti.
    Žánry:Drama
    20
  • Oeil pour oeil
    Oeil pour oeil (1957)
    FilmRole: The operated
    69%
    21
  • Hrom do toho!
    Hrom do toho! (1965)
    FilmRole: Le gendarme (uncredited)
    Léandre Brassac, veterinář na odpočinku, se oddává svým vášním: dobrému vínu, chovu koní a péči o zatoulané psy. Na takovou zdánlivě bezradnou opuštěnou bytost narazí při jedné ze svých pitek. Ochranitelsky se jí ujme a přivede ji na svou nádhernou starobylou usedlost blízko Nantes. Jeho žena Marie zná a respektuje svého manžela, a i ona přijme Simone za svou. A pak je tu Marcel, pasák, který se rozhodně nechce smířit s tím, že by se snad Simone chystala změnit svůj život. Léandre a Marcel stojí proti sobě a divák se baví, protože trojúhelník ve filmu Hrom do toho tvoří Jean Gabin, Robert Hossein a Michèle Mercierová. (Česká televize)

    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Léandre Brassac, veterinář na odpočinku, se oddává svým vášním: dobrému vínu, chovu koní a péči o zatoulané psy. Na takovou zdánlivě bezradnou opuštěnou bytost narazí při jedné ze svých pitek. Ochranitelsky se jí ujme a přivede ji na svou nádhernou starobylou usedlost blízko Nantes. Jeho žena Marie zná a respektuje svého manžela, a i ona přijme Simone za svou. A pak je tu Marcel, pasák, který se rozhodně nechce smířit s tím, že by se snad Simone chystala změnit svůj život. Léandre a Marcel stojí proti sobě a divák se baví, protože trojúhelník ve filmu Hrom do toho tvoří Jean Gabin, Robert Hossein a Michèle Mercierová. (Česká televize)

    Žánry:DramaKomedie
    22
  • Dossier noir, Le
    Dossier noir, Le (1955)
    FilmRole: Charles Broussard
    68%
    23
  • Rouge est mis, Le
    Rouge est mis, Le (1957)
    FilmRole: Fredo
    67%
    24
  • Otec Kliďas
    Otec Kliďas (1946)
    FilmRole: Simon, le second lieutenant d'Édouard
    • Netflix
    67%
    25
  • Fille du diable, La
    Fille du diable, La (1946)
    FilmRole: The Bartender
    Saget, pronásledovaný policií, se vydává za muže, který se vrací do svého rodného města poté, co zbohatl ve Spojených státech. Pod novým jménem klame své krajany, s výjimkou lékaře a divoké Isabelle. Během vysvětlování Saget pochopí, že ho Isabelle tajně obdivuje. Ona ho však udá a Saget se vzdá bez boje. Tím zničí veškerou svou prestiž u mladé Amazonky.
    Žánry:Drama
    67%
    Saget, pronásledovaný policií, se vydává za muže, který se vrací do svého rodného města poté, co zbohatl ve Spojených státech. Pod novým jménem klame své krajany, s výjimkou lékaře a divoké Isabelle. Během vysvětlování Saget pochopí, že ho Isabelle tajně obdivuje. Ona ho však udá a Saget se vzdá bez boje. Tím zničí veškerou svou prestiž u mladé Amazonky.
    Žánry:Drama
    26
  • Komisař Maigret zuří
    Komisař Maigret zuří (1963)
    FilmRole: Bonfils
    Muž s tmavými brýlemi je při večerní procházce pronásledován potemnělými ulicemi. U vchodu do tržnice na něj někdo třikrát z auta vystřelí. Útočníci jsou však vyrušeni. Náhle zastavuje jiné auto, do kterého je muž naložen. Ale proč ho neodvezou do nemocnice? Útočníci se vracejí splnit svůj úkol. Podivného případu se ujímá klidný a přesvědčivý komisař Maigret, který postupně rozplétá spletitý případ. Záhy shledává, že za vším nestojí někdo místní, ale profesionálně organizovaná banda z Ameriky. S těmi Maigret nemá ani kousek slitování.
    Žánry:DramaKrimi
    66%
    Muž s tmavými brýlemi je při večerní procházce pronásledován potemnělými ulicemi. U vchodu do tržnice na něj někdo třikrát z auta vystřelí. Útočníci jsou však vyrušeni. Náhle zastavuje jiné auto, do kterého je muž naložen. Ale proč ho neodvezou do nemocnice? Útočníci se vracejí splnit svůj úkol. Podivného případu se ujímá klidný a přesvědčivý komisař Maigret, který postupně rozplétá spletitý případ. Záhy shledává, že za vším nestojí někdo místní, ale profesionálně organizovaná banda z Ameriky. S těmi Maigret nemá ani kousek slitování.
    Žánry:DramaKrimi
    27
  • Étrange désir de Monsieur Bard, L'
    Étrange désir de Monsieur Bard, L' (1954)
    Film
    Nevyléčitelně nemocný pan Bard, řidič autobusu kasina, nucený opustit práci, zázračně vyhraje jmění v ruletě. Okamžitě se stává milionářem a chce si splnit svůj životní sen: stát se otcem. Tento plán je v rozporu s jeho chamtivými příbuznými, kteří by se uchýlili k čemukoli, aby mu tyto peníze vzali. Vede je podvodníček malého formátu. Ostýchavost a dobrosrdečnost pana Barda ho přivedou na cestu k sebepoznání a nalezení pravé lásky.
    Žánry:Drama
    66%
    Nevyléčitelně nemocný pan Bard, řidič autobusu kasina, nucený opustit práci, zázračně vyhraje jmění v ruletě. Okamžitě se stává milionářem a chce si splnit svůj životní sen: stát se otcem. Tento plán je v rozporu s jeho chamtivými příbuznými, kteří by se uchýlili k čemukoli, aby mu tyto peníze vzali. Vede je podvodníček malého formátu. Ostýchavost a dobrosrdečnost pana Barda ho přivedou na cestu k sebepoznání a nalezení pravé lásky.
    Žánry:Drama
    28
  • Přátelé na neděli
    Přátelé na neděli (1957)
    FilmRole: Mr Larcheron, le directeur de l'usine
    • Netflix
    66%
    29
  • Fauve est lâché, Le
    Fauve est lâché, Le (1959)
    FilmRole: Raymond Maroux
    • Netflix
    66%
    30
  • Casse-pieds, Les
    Casse-pieds, Les (1948)
    FilmRole: Le blagueur
    Série krátkých scének, v nichž Noel-Noel vystupuje jako moderátor, lektor, komentátor a hlavní herec, zkoumá nudné a otravné aspekty každodenního života podobně, jako to dělali Pete Smith a Robert Benchley v amerických krátkých filmech. Mezi nimi je Praktický vtipálek, který udělá cokoliv pro smích; Bavič na večírcích, který nikdy nepřestane zpívat; Ukecaný soused, který zapomíná na čas; Hluční sousedé, kteří celou noc tančí tango; a řidičky, lidé, kteří telefonují v době jídla, přítel, kterého jste nikdy předtím neviděli, a amatérští lékařští odborníci. Hodně se využívá triková fotografie, montáže, loutky a animace spolu s dospělým galským vtipem a jemnou satirou.
    Žánry:Komedie
    66%
    Série krátkých scének, v nichž Noel-Noel vystupuje jako moderátor, lektor, komentátor a hlavní herec, zkoumá nudné a otravné aspekty každodenního života podobně, jako to dělali Pete Smith a Robert Benchley v amerických krátkých filmech. Mezi nimi je Praktický vtipálek, který udělá cokoliv pro smích; Bavič na večírcích, který nikdy nepřestane zpívat; Ukecaný soused, který zapomíná na čas; Hluční sousedé, kteří celou noc tančí tango; a řidičky, lidé, kteří telefonují v době jídla, přítel, kterého jste nikdy předtím neviděli, a amatérští lékařští odborníci. Hodně se využívá triková fotografie, montáže, loutky a animace spolu s dospělým galským vtipem a jemnou satirou.
    Žánry:Komedie
    31
  • Reproduction interdite
    Reproduction interdite (1957)
    FilmRole: Marc Kelber
    65%
    32
  • Slavičí klec
    Slavičí klec (1945)
    Film
    65%
    33
  • Nous les gosses
    Nous les gosses (1941)
    FilmRole: Le secrétaire du commissaire (uncredited)
    65%
    34
  • Sang à la tête, Le
    Sang à la tête, Le (1956)
    FilmRole: André Drouin
    64%
    35
  • Voulez-vous danser avec moi?
    Voulez-vous danser avec moi? (1959)
    FilmRole: le commissaire Marchal
    64%
    36
  • Noc a zmatek
    Noc a zmatek (1958)
    FilmRole: Inspecteur Chaville
    Policejní inspektor Jean Gabin pátrá po vrahovi majitele nočního klubu, jenž byl zapleten do obchodu s drogami. Setkává se s jeho milenkou, která mu zamotá hlavu a zkomplikuje vyšetřování... Albert Simoni je majitelem nočního klubu Vajíčko, ve kterém se scházejí mladé prostitutky. Simoni je bratrem senátora, ale má pletky s podsvětím. Na jeho klub dohlíží jeho přítel Marquis. Simoni má poměr s mladou německou prostitutkou Lucky Fridelovou. Právě když je Simoni na projížďce s Lucky, neznámý vrah ho zastřelí. Vyšetřováním je pověřen inspektor Vallois, který Simoniho a jeho přátele dobře zná. Díky Marquisovi se však s Lucky setkává poprvé. Během jejich prvního setkání se Vallois nechá svést a stráví s Lucky noc.......(TV Prima)
    64%
    Policejní inspektor Jean Gabin pátrá po vrahovi majitele nočního klubu, jenž byl zapleten do obchodu s drogami. Setkává se s jeho milenkou, která mu zamotá hlavu a zkomplikuje vyšetřování... Albert Simoni je majitelem nočního klubu Vajíčko, ve kterém se scházejí mladé prostitutky. Simoni je bratrem senátora, ale má pletky s podsvětím. Na jeho klub dohlíží jeho přítel Marquis. Simoni má poměr s mladou německou prostitutkou Lucky Fridelovou. Právě když je Simoni na projížďce s Lucky, neznámý vrah ho zastřelí. Vyšetřováním je pověřen inspektor Vallois, který Simoniho a jeho přátele dobře zná. Díky Marquisovi se však s Lucky setkává poprvé. Během jejich prvního setkání se Vallois nechá svést a stráví s Lucky noc.......(TV Prima)
    37
  • Rue des Prairies
    Rue des Prairies (1959)
    FilmRole: Ernest
    Tento obyčejný dramatický příběh s prvky komedie sleduje život Henriho Neveua (Jean Gabin) a jeho rodiny bez matky. Henri se po návratu z válečného zajetí, kde byl držen během války, musí postavit výzvě samostatné výchovy tří dětí. I když má Henri občas sklony k opilství a hněvu, skrývá v sobě i lepší stránku. Samostatná péče o tři děti není jednoduchá, a tak má otec možnost v této situaci buď vyrůst, nebo selhat.
    Žánry:Drama
    64%
    Tento obyčejný dramatický příběh s prvky komedie sleduje život Henriho Neveua (Jean Gabin) a jeho rodiny bez matky. Henri se po návratu z válečného zajetí, kde byl držen během války, musí postavit výzvě samostatné výchovy tří dětí. I když má Henri občas sklony k opilství a hněvu, skrývá v sobě i lepší stránku. Samostatná péče o tři děti není jednoduchá, a tak má otec možnost v této situaci buď vyrůst, nebo selhat.
    Žánry:Drama
    38
  • Nana
    Nana (1955)
    FilmRole: Bordenave
    62%
    39
  • Můj strýc Benjamin
    Můj strýc Benjamin (1969)
    FilmRole: Docteur Minxit
    V roce 1750 za vlády Ludvíka XV. žil na francouzském venkově lékař chudých Benjamin Rathery. Svobodný tělem i duchem, volnomyšlenkář, sukničkář a neznaboh. Neměla ho ráda vrchnost, všichni ti, kterým nasadil parohy, ale nejvíc měl na něho spadeno hostinský, protože pil na dluh a sváděl jeho krásnou nevinnou dceru. Když ho jednou markýz de Cambyse zesměšnil a ponížil před celou společností, Benjamin se pomstil po svém. Hlavní roli ve francouzském filmu Můj strýc Benjamin režiséra Édouarda Molinara vytvořil šansoniér a herec Jacques Brel, který je autorem hudby a jehož nezaměnitelný zpěv si tímto filmem znovu připomeneme.
    62%
    V roce 1750 za vlády Ludvíka XV. žil na francouzském venkově lékař chudých Benjamin Rathery. Svobodný tělem i duchem, volnomyšlenkář, sukničkář a neznaboh. Neměla ho ráda vrchnost, všichni ti, kterým nasadil parohy, ale nejvíc měl na něho spadeno hostinský, protože pil na dluh a sváděl jeho krásnou nevinnou dceru. Když ho jednou markýz de Cambyse zesměšnil a ponížil před celou společností, Benjamin se pomstil po svém. Hlavní roli ve francouzském filmu Můj strýc Benjamin režiséra Édouarda Molinara vytvořil šansoniér a herec Jacques Brel, který je autorem hudby a jehož nezaměnitelný zpěv si tímto filmem znovu připomeneme.
    40
  • Sňatek z lásky
    Sňatek z lásky (1942)
    FilmRole: Le mécanicien de Max (uncredited)
    62%
    41
  • Adieu Léonard
    Adieu Léonard (1943)
    FilmRole: Edouard, the shoemaker (uncredited)
    61%
    42
  • Étoile sans lumière
    Étoile sans lumière (1946)
    FilmRole: le reporter
    61%
    43
  • Gentleman z Epsomu
    Gentleman z Epsomu (1962)
    FilmRole: Arthur
    Jean Gabin jako Richard Briand-Charmery - zvaný Velitel, je bývalý vysloužilý voják a podvodník. Žije v penzionu a živí se sázením na dostihy. Jeho přítel Charly (Jean Lefebvre) mu dohazuje různé lidi, těm pak Velitel dá tipy na koně, o kterých ví, že zaručeně nevyhrají, ale on jim je dá jako tutovku. Jednoho dne Charly představí Velitelovi majitele restaurace Gasparda Ripeuxe (Louis de Funès). Velitel doporučí Ripeuxovi, aby si vsadil na jednoho koně. Velitel ovšem ví, že tento kůň nemá šanci vyhrát...
    Žánry:KomedieKrimi
    60%
    Jean Gabin jako Richard Briand-Charmery - zvaný Velitel, je bývalý vysloužilý voják a podvodník. Žije v penzionu a živí se sázením na dostihy. Jeho přítel Charly (Jean Lefebvre) mu dohazuje různé lidi, těm pak Velitel dá tipy na koně, o kterých ví, že zaručeně nevyhrají, ale on jim je dá jako tutovku. Jednoho dne Charly představí Velitelovi majitele restaurace Gasparda Ripeuxe (Louis de Funès). Velitel doporučí Ripeuxovi, aby si vsadil na jednoho koně. Velitel ovšem ví, že tento kůň nemá šanci vyhrát...
    Žánry:KomedieKrimi
    44
  • Nepřemožitelná Leontýna
    Nepřemožitelná Leontýna (1968)
    FilmRole: Ruffin

    Nepremožiteľná Leontína je postrachom celého francúzskeho podsvetia, aj keď už má sedemdesiatku za sebou. Marlène Jobertová ako mladá a pôvabná gangsterská milenka Rita sa obráti na svoju tetu Leontínu, aby jej pomohla získať späť podiel z lúpeže zlata, o ktorý ju pripravil vlastný strýko Charles. Čulá a energická sedemdesiatročná starenka má totiž bohaté skúsenosti so zločinom - keď riadila parížske podsvetie, triasli sa pred ňou aj tí najväčší darebáci! Podarí sa milej, cnostnej a distingvovanej starej dáme vybojovať zlato v hodnote miliardy starých frankov v súboji s bandou neobratných darebákov?

    Žánry:KomedieKrimiSatira
    58%

    Nepremožiteľná Leontína je postrachom celého francúzskeho podsvetia, aj keď už má sedemdesiatku za sebou. Marlène Jobertová ako mladá a pôvabná gangsterská milenka Rita sa obráti na svoju tetu Leontínu, aby jej pomohla získať späť podiel z lúpeže zlata, o ktorý ju pripravil vlastný strýko Charles. Čulá a energická sedemdesiatročná starenka má totiž bohaté skúsenosti so zločinom - keď riadila parížske podsvetie, triasli sa pred ňou aj tí najväčší darebáci! Podarí sa milej, cnostnej a distingvovanej starej dáme vybojovať zlato v hodnote miliardy starých frankov v súboji s bandou neobratných darebákov?

    Žánry:KomedieKrimiSatira
    45
  • Une balle dans le canon
    Une balle dans le canon (1958)
    FilmRole: Pépère
    58%
    46
  • Histoires extraordinaires
    Histoires extraordinaires (1949)
    FilmRole: Dugelay
    • Netflix
    56%
    47
  • Croisières sidérales
    Croisières sidérales (1942)
    FilmRole: Le premier bonimenteur
    56%
    48
  • Ladro della Gioconda, Il
    Ladro della Gioconda, Il (1966)
    FilmRole: Lemercier, l'encadreur
    53%
    49
  • Nick Carter va tout casser
    Nick Carter va tout casser (1964)
    FilmRole: Antonio
    Francouzský vědec Didier Formenter právě dokončil vynález, který dokáže zničit jakékoli létající zařízení. O tento vynález má velký zájem mezinárodní zločinecká organizace, která ho chce prodat zkorumpovaným státům za co nejvyšší cenu. Ohrožený vědec, který byl přítelem Nickova otce, proto volá Nicka o pomoc. Na letišti v Nice Nick Carter unikne smrti, ale téže noci nedokáže zabránit Formenterově vraždě. Nick podezírá Bruna, Formenterova adoptivního syna, a Tonia, majitele baru poblíž Formenterova domu. Bruno ve skutečnosti usiluje o Formenterovo dědictví, a proto se pokusí zabít Catherine, Formenterovu vnučku. Nick Carter tak stojí proti více než jen gangu, ale odhalí všechny spiknutí včas, aby zlikvidoval všechny gangstery.
    51%
    Francouzský vědec Didier Formenter právě dokončil vynález, který dokáže zničit jakékoli létající zařízení. O tento vynález má velký zájem mezinárodní zločinecká organizace, která ho chce prodat zkorumpovaným státům za co nejvyšší cenu. Ohrožený vědec, který byl přítelem Nickova otce, proto volá Nicka o pomoc. Na letišti v Nice Nick Carter unikne smrti, ale téže noci nedokáže zabránit Formenterově vraždě. Nick podezírá Bruna, Formenterova adoptivního syna, a Tonia, majitele baru poblíž Formenterova domu. Bruno ve skutečnosti usiluje o Formenterovo dědictví, a proto se pokusí zabít Catherine, Formenterovu vnučku. Nick Carter tak stojí proti více než jen gangu, ale odhalí všechny spiknutí včas, aby zlikvidoval všechny gangstery.
    50

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.