Zdenka Procházková: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Zdenka Procházková: Filmy a seriály

Zdenka Procházková se narodila 4. dubna 1926 v Praze. Již od dětství se věnovala baletu a hře na klavír, k čemuž ji vedla její matka, vynikající klavíristka. Během studií na reálném gymnáziu na Lobkowitzově náměstí poprvé vystoupila na divadelních prknech, například ve Vinohradském divadle ve hře "Soud lásky". Po maturitě úspěšně složila zkoušky na pražskou konzervatoř, jejíž studium však bylo přerušeno během druhé světové války. Po válce pokračovala ve studiu na konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 1948.

Divadelní kariéra

Po ukončení studia nastoupila do angažmá ve Slezském národním divadle v Opavě, kde ztvárnila například Helenu v Čapkově hře "R.U.R.". V roce 1948 se vrátila do Prahy a působila v Divadle státního filmu, kde vynikla ve hře "Morálka paní Dulské". V letech 1952 až 1968 byla členkou Městských divadel pražských, kde excelovala v inscenacích jako "Pygmalion", "Hra lásky a náhody" či "Othello". Hostovala také v Národním divadle, kde se představila ve hrách "Sluha dvou pánů" a "Živnost paní Warrenové".

Filmová kariéra

Svůj filmový debut zažila v roce 1946 ve snímku "Mrtvý mezi živými", kde hrála po boku Karla Högera. Následovaly role ve filmech "Týden v tichém domě" (1947), "Daleká cesta" (1948) či "Ztracená tvář" (1965). V 80. letech zaujala rolí tajemné dámy v hororu "Upír z Feratu" (1982). V roce 2016 ztvárnila starší verzi Lídy Baarové ve filmu "Lída Baarová".

Mezinárodní působení

Díky výborné znalosti němčiny hrála a pohostinsky vystupovala v německy mluvících zemích, zejména ve vídeňském Burgtheatru. V roce 1958 působila jako konferenciérka v Laterně Magice na Expo 58 v Bruselu, kde uváděla představení ve třech jazycích. Později vyučovala na vysoké umělecké škole v Düsseldorfu předmět učitelství němčiny.

Televizní a rozhlasová tvorba

Procházková se objevila i v televizních seriálech, například v "Arabele" (1980) či "Návštěvnících" (1983). V roce 2019 získala Cenu Thálie za herecký výkon v rozhlasové hře "Obchod na korze", kde ztvárnila hlavní roli Rozálie Lautmanové.

Osobní život

Jejím prvním manželem byl herec Karel Höger, se kterým se seznámila během natáčení filmu "Mrtvý mezi živými". Po rozvodu se provdala za rakouského podnikatele Ericha Hartmanna a získala rakouské občanství. Procházková neměla děti a svůj život rozdělila mezi Prahu a Vídeň.

Ocenění a závěr života

V roce 2003 obdržela ve Vídni medaili Artis Bohemiae Amicis za šíření dobrého jména české kultury v zahraničí. V roce 2021 jí byla in memoriam udělena Cena Thálie za celoživotní mistrovství v oboru činohra. Zdenka Procházková zemřela 25. srpna 2021 v Praze ve věku 95 let.


  • Návštěvníci
    Návštěvníci (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    Zemi hrozí srážka s meteoritem, následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na Měsíc - toto se nezamlouvá delfínům, protože to jejich problém neřeší, atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí, že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob, jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84, složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby), se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě včas, bohužel kýžený sešit č. 1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí, že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat, že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce, jakou si představoval, a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit, že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    82%
    Zemi hrozí srážka s meteoritem, následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na Měsíc - toto se nezamlouvá delfínům, protože to jejich problém neřeší, atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí, že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob, jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84, složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby), se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě včas, bohužel kýžený sešit č. 1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí, že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat, že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce, jakou si představoval, a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit, že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    1
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    2
  • Daleká cesta
    Daleká cesta (1949)
    FilmRole: vězenkyně
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život. Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární "realitou", čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí Dalekou cestu mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    78%
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život. Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární "realitou", čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí Dalekou cestu mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    3
  • Nemocnice na kraji města I. a II.
    Nemocnice na kraji města I. a II. (1978)
    SeriálRole: Rezková
    • iVysílání
    Dvacetidílná Nemocnice na kraji města byla 24. seriálem Československé televize a devátým z pera Jaroslava Dietla. Natáčení první, třináctidílné série začalo v roce 1976 s Karlem Högerem v roli primáře Sovy. Höger však půl roku po začátku natáčení zemřel, a tak byl narychlo vybrán slovenský herec Ladislav Chudík.
    Žánry:Drama
    75%
    Dvacetidílná Nemocnice na kraji města byla 24. seriálem Československé televize a devátým z pera Jaroslava Dietla. Natáčení první, třináctidílné série začalo v roce 1976 s Karlem Högerem v roli primáře Sovy. Höger však půl roku po začátku natáčení zemřel, a tak byl narychlo vybrán slovenský herec Ladislav Chudík.
    Žánry:Drama
    4
  • Mrtvý mezi živými
    Mrtvý mezi živými (1947)
    FilmRole: Helena
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    73%
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    5
  • Týden v tichém domě
    Týden v tichém domě (1947)
    FilmRole: Josefínka
    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém díle dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.
    69%
    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém díle dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.
    6
  • Návrat domů
    Návrat domů (1949)
    FilmRole: Marta
    68%
    7
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    FilmRole: Helena
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    8
  • ...a pátý jezdec je Strach
    ...a pátý jezdec je Strach (1965)
    FilmRole: Veselá
    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun, nachází ve své bídě a ponížení dost sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: strachu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    68%
    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun, nachází ve své bídě a ponížení dost sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: strachu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    9
  • Mladá léta
    Mladá léta (1953)
    FilmRole: Annerl Parysová
    65%
    10
  • Z mého života
    Z mého života (1955)
    FilmRole: Bettyna
    64%
    11
  • Strážce duší
    Strážce duší (2005)
    Seriál
    • iVysílání
    Oceánem věčnosti putují strážci duší. Vedeni neomylným zákonem prozřetelnosti přicházejí na svět, aby chránili, co má zůstat skryté, a odhalili, co má být zjeveno. Ve službách osudu berou na sebe lidskou podobu, ale jen vyvolení smějí spatřit jejich tvář. Devět napínavých a tajuplných příběhů se spisovatelem Armínem a studentkou Katkou v hlavní roli. Oba dva pátrají po záhadách jak z minulosti, tak ze současnosti.
    61%
    Oceánem věčnosti putují strážci duší. Vedeni neomylným zákonem prozřetelnosti přicházejí na svět, aby chránili, co má zůstat skryté, a odhalili, co má být zjeveno. Ve službách osudu berou na sebe lidskou podobu, ale jen vyvolení smějí spatřit jejich tvář. Devět napínavých a tajuplných příběhů se spisovatelem Armínem a studentkou Katkou v hlavní roli. Oba dva pátrají po záhadách jak z minulosti, tak ze současnosti.
    12
  • Upír z Feratu
    Upír z Feratu (1982)
    FilmRole: madame Ferat
    • Oneplay
    Mimořádně kvalitní vůz je droga. Kdo do něj usedne, propadne mu. Jenže auto jezdí na neobvyklé palivo - lidskou krev. Film na motivy povídky Josefa Nesvadby režíroval Juraj Herz (sám si i zahrál postavu upíra), který pomýšlel na natočení tohoto sci-fi hororu už od roku 1975. O čtyři roky později vznikl scénář, na němž se podílel s Janem Fleischerem. Hudbu složil Petr Hapka, kostýmy, titulky a design jsou dílem Theodora Pištěka. Ten navrhl i závodní vůz, který postavila automobilka v Mladé Boleslavi.
    Režie:Juraj Herz
    60%
    Mimořádně kvalitní vůz je droga. Kdo do něj usedne, propadne mu. Jenže auto jezdí na neobvyklé palivo - lidskou krev. Film na motivy povídky Josefa Nesvadby režíroval Juraj Herz (sám si i zahrál postavu upíra), který pomýšlel na natočení tohoto sci-fi hororu už od roku 1975. O čtyři roky později vznikl scénář, na němž se podílel s Janem Fleischerem. Hudbu složil Petr Hapka, kostýmy, titulky a design jsou dílem Theodora Pištěka. Ten navrhl i závodní vůz, který postavila automobilka v Mladé Boleslavi.
    Režie:Juraj Herz
    13
  • Poslední aristokratka
    Poslední aristokratka (2019)
    FilmRole: baronka Orssi
    • Netflix
    • Oneplay
    • iTunes
    • +2
    Rodilý Newyorčan Frank (Hynek Čermák) získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo - zámek Kostka. Potomek emigrantů se tak po více než čtyřiceti letech chystá s dcerou Marií (Yvona Stolařová) a temperamentní ženou Vivien (Tatiana Vilhelmová) na velký návrat do Čech. Čerství aristokraté jsou neznalí místních poměrů a nepolíbení českou realitou, někdejší vlast a zámecký život znají jen z prastarých vyprávění příbuzných. Záležitosti spojené s navrácením majetku pro ně řeší právní zástupce Benda (Vojtěch Kotek). Po příjezdu rodina zjišťuje, že se zámek nachází ve stavu pozvolného rozkladu, stranou veškerého společenského dění. Jedinými stálými obyvateli Kostky jsou zpátečnický kastelán Josef (Martin Pechlát), bodrá hospodyně paní Tichá (Eliška Balzerová) a hypochondrický údržbář Krása (Pavel Liška). Zatímco osazenstvo Kostky pozvolna procitá z mátožného spánku porevolučních devadesátých let, rodina Kostkových stojí před těžkou volbou, zda generacemi vybudované sídlo prodat a vrátit se do Ameriky, nebo se pokusit zámek Kostka zachránit. Film vznikl podle stejnojmenné knihy Evžena Bočka. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    59%
    Rodilý Newyorčan Frank (Hynek Čermák) získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo - zámek Kostka. Potomek emigrantů se tak po více než čtyřiceti letech chystá s dcerou Marií (Yvona Stolařová) a temperamentní ženou Vivien (Tatiana Vilhelmová) na velký návrat do Čech. Čerství aristokraté jsou neznalí místních poměrů a nepolíbení českou realitou, někdejší vlast a zámecký život znají jen z prastarých vyprávění příbuzných. Záležitosti spojené s navrácením majetku pro ně řeší právní zástupce Benda (Vojtěch Kotek). Po příjezdu rodina zjišťuje, že se zámek nachází ve stavu pozvolného rozkladu, stranou veškerého společenského dění. Jedinými stálými obyvateli Kostky jsou zpátečnický kastelán Josef (Martin Pechlát), bodrá hospodyně paní Tichá (Eliška Balzerová) a hypochondrický údržbář Krása (Pavel Liška). Zatímco osazenstvo Kostky pozvolna procitá z mátožného spánku porevolučních devadesátých let, rodina Kostkových stojí před těžkou volbou, zda generacemi vybudované sídlo prodat a vrátit se do Ameriky, nebo se pokusit zámek Kostka zachránit. Film vznikl podle stejnojmenné knihy Evžena Bočka. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    14
  • Hraběnky
    Hraběnky (2007)
    SeriálRole: Jurgenová
    • iVysílání
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Tajemství velikého vypravěče
    Tajemství velikého vypravěče (1972)
    FilmRole: Emperor's Niece (voice)
    59%
    16
  • Jak napálit advokáta
    Jak napálit advokáta (1980)
    FilmRole: Cíglerová
    • Oneplay
    58%
    17
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1951)
    FilmRole: prodavačka Nováková
    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelné, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    56%
    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelné, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    18
  • Partyzánská stezka
    Partyzánská stezka (1960)
    Film
    53%
    19
  • Lída Baarová
    Lída Baarová (2016)
    FilmRole: Lída Baarová (80 let)
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských“ sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká… (CinemArt CZ)
    50%
    Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských“ sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká… (CinemArt CZ)
    20
  • Pára nad hrncem
    Pára nad hrncem (1950)
    FilmRole: sekretářka
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    48%
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    21
  • Nezlob, Kristino!
    Nezlob, Kristino! (1956)
    FilmRole: Helena
    46%
    22
  • Cukrárna
    Cukrárna (2010)
    SeriálRole: galeristka
    • iVysílání
    Třináctidílný televizní seriál. Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne k ní přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady.
    Žánry:Komedie
    43%
    Třináctidílný televizní seriál. Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne k ní přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady.
    Žánry:Komedie
    23
  • Blázni, vodníci a podvodníci
    Blázni, vodníci a podvodníci (1981)
    Film
    • Oneplay
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    43%
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    24
  • Písnička za groš
    Písnička za groš (1952)
    FilmRole: Eva Slavíková
    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíšou chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže lidové skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.
    Žánry:Komedie
    42%
    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíšou chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže lidové skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.
    Žánry:Komedie
    25
  • Voda, čo má drží nad vodou
    Voda, čo má drží nad vodou (2019)
    Film
    Film inspirovaný příběhem slovenského básníka Jozefa Urbana. Silný jako jeho verše, ostrý jako jeho život. Příběh básníka, který žil příliš intenzivně a příliš krátce. Básníka, který byl i člověkem až geniálně nadaným, ale prakticky neschopným reálného života. Příběh vzniku jeho největšího úspěchu, textu písně „Voda, čo ma drží nad vodou“, kterou on už nikdy neslyšel. Příběh o jeho boji s větrnými mlýny, se životem i se sebou samým... Film o největší legendě (česko) slovenské poetické scény - Jozefovi Urbanovi. Úsměvně-dramatický příběh jednoho z největších slovenských básníků, představitele takzvané ztracené generace. Autora libreta k muzikálu „Kráľ Dávid“ a mnoha známých písňových textů, jako například „Vráť trochu lásky medzi nás“ (Money Factor), „Len s ňou“ (Miro Žbirka), ale hlavně „Voda, čo ma drží nad vodou“ (Elán). Básníka, který byl i člověkem, a který byl zároveň i svým vlastním protikladem. Génia, který sice nebyl schopen vyrovnávat se s nástrahami každodennosti, ale už ve své třicítce byl maturitní otázkou. Člověka čirého jako diamant, ale zároveň někdy i takto ostrého. Film zachycuje období od nástupu na poetickou scénu, ale hlavně posledních sedm let jeho bouřlivého života. Jeho lásky, naděje, zklamání, pády a vzestupy a boj se svými vnitřními démony. Vrcholí právě napsáním textu „Voda, čo ma drží nad vodou“, popisuje autentické okolnosti jeho vzniku i obrovské naděje, které do něj autor vkládal. Textu písně, které se on už nedožil a tragicky zahynul při autohavárii. (CS Film)
    Žánry:Drama
    40%
    Film inspirovaný příběhem slovenského básníka Jozefa Urbana. Silný jako jeho verše, ostrý jako jeho život. Příběh básníka, který žil příliš intenzivně a příliš krátce. Básníka, který byl i člověkem až geniálně nadaným, ale prakticky neschopným reálného života. Příběh vzniku jeho největšího úspěchu, textu písně „Voda, čo ma drží nad vodou“, kterou on už nikdy neslyšel. Příběh o jeho boji s větrnými mlýny, se životem i se sebou samým... Film o největší legendě (česko) slovenské poetické scény - Jozefovi Urbanovi. Úsměvně-dramatický příběh jednoho z největších slovenských básníků, představitele takzvané ztracené generace. Autora libreta k muzikálu „Kráľ Dávid“ a mnoha známých písňových textů, jako například „Vráť trochu lásky medzi nás“ (Money Factor), „Len s ňou“ (Miro Žbirka), ale hlavně „Voda, čo ma drží nad vodou“ (Elán). Básníka, který byl i člověkem, a který byl zároveň i svým vlastním protikladem. Génia, který sice nebyl schopen vyrovnávat se s nástrahami každodennosti, ale už ve své třicítce byl maturitní otázkou. Člověka čirého jako diamant, ale zároveň někdy i takto ostrého. Film zachycuje období od nástupu na poetickou scénu, ale hlavně posledních sedm let jeho bouřlivého života. Jeho lásky, naděje, zklamání, pády a vzestupy a boj se svými vnitřními démony. Vrcholí právě napsáním textu „Voda, čo ma drží nad vodou“, popisuje autentické okolnosti jeho vzniku i obrovské naděje, které do něj autor vkládal. Textu písně, které se on už nedožil a tragicky zahynul při autohavárii. (CS Film)
    Žánry:Drama
    26
  • Lady Dracula
    Lady Dracula (1977)
    Film
    40%
    27
  • Svatba na bitevním poli
    Svatba na bitevním poli (2008)
    FilmRole: Hedvika
    • Oneplay
    V malém moravském městečku Zvěstov žijí všichni chlapi starými historickými bitvami. Představují francouzskou armádu v čele se svým starostou Touchynem (Bolek Polívka), který má už léta monopol na roli Napoleona. Tentokrát se připravují na velkou akci - odhalení napoleonské kašny v sousedním městě Podolí za přítomnosti televize a novinářů. Podolský starosta má však pro Touchyna špatnou zprávu - tentokrát angažoval na roli Napoleona skutečného zahraničního herce, který je mu i více podobný. Touchyn se urazí a rozhodne se slavnost ignorovat. Přesvědčí o tom i zvěstovské, kterým ovšem přijde líto, že nacvičovali nadarmo... V té době se vrací do města po více než dvou letech Tomáš, syn místního kronikáře. Tomáš byl vždycky sukničkář, kterého zbožňovaly všechny místní dívky, ale tentokrát přišel tátovi říct, že se skutečně zamiloval a chce se ženit. Půvabné Francouzce Claire slíbil tajnou romantickou svatbu v místním kostelíku... Jenže táta vyzradí Tomášovo tajemství v hospodě a starosta Touchyn dostane geniální nápad - jde přece o velkou mezinárodní událost, takže žádný utajený sňatek! Vesnice vystrojí milencům velkolepou svatbu za účasti francouzského vojska a samotného Napoleona!.. A tak se začnou dít věci...
    Žánry:Komedie
    38%
    V malém moravském městečku Zvěstov žijí všichni chlapi starými historickými bitvami. Představují francouzskou armádu v čele se svým starostou Touchynem (Bolek Polívka), který má už léta monopol na roli Napoleona. Tentokrát se připravují na velkou akci - odhalení napoleonské kašny v sousedním městě Podolí za přítomnosti televize a novinářů. Podolský starosta má však pro Touchyna špatnou zprávu - tentokrát angažoval na roli Napoleona skutečného zahraničního herce, který je mu i více podobný. Touchyn se urazí a rozhodne se slavnost ignorovat. Přesvědčí o tom i zvěstovské, kterým ovšem přijde líto, že nacvičovali nadarmo... V té době se vrací do města po více než dvou letech Tomáš, syn místního kronikáře. Tomáš byl vždycky sukničkář, kterého zbožňovaly všechny místní dívky, ale tentokrát přišel tátovi říct, že se skutečně zamiloval a chce se ženit. Půvabné Francouzce Claire slíbil tajnou romantickou svatbu v místním kostelíku... Jenže táta vyzradí Tomášovo tajemství v hospodě a starosta Touchyn dostane geniální nápad - jde přece o velkou mezinárodní událost, takže žádný utajený sňatek! Vesnice vystrojí milencům velkolepou svatbu za účasti francouzského vojska a samotného Napoleona!.. A tak se začnou dít věci...
    Žánry:Komedie
    28
  • Všechny moje lásky
    Všechny moje lásky (2015)
    Seriál
    • Prima Plus
    Seriál Všechny moje lásky vypráví o pozitivním přístupu k životu. O touze a odvaze překonat všechny překážky, které život přináší. A i když je často velmi dramatický a těžký, dá se vše zvládnout s humorem a nadsázkou. Ústřední postavou je Marie Svobodová, která působí na okolí velmi pozitivně, dobře naladěná a usměvavá. Její přítomnost vnáší do každé situace pohodu a dobrou náladu, kterou šíří dál i mezi své přátele a okolí. Po zásadním zvratu v životě nepodlehla smutku a s nadhledem přijímá další nové výzvy. Pořídila si nový byt na krásném místě a rozhodla se naplno žít dál. Volné chvíle doma tráví ráda u dobré knihy nebo vaří, což ocení její dvě dospělé děti Míša a Ondřej i bratr Ota. Čas má vždy i na svou milovanou maminku Alici, kterou pravidelně navštěvuje za městem…
    37%
    Seriál Všechny moje lásky vypráví o pozitivním přístupu k životu. O touze a odvaze překonat všechny překážky, které život přináší. A i když je často velmi dramatický a těžký, dá se vše zvládnout s humorem a nadsázkou. Ústřední postavou je Marie Svobodová, která působí na okolí velmi pozitivně, dobře naladěná a usměvavá. Její přítomnost vnáší do každé situace pohodu a dobrou náladu, kterou šíří dál i mezi své přátele a okolí. Po zásadním zvratu v životě nepodlehla smutku a s nadhledem přijímá další nové výzvy. Pořídila si nový byt na krásném místě a rozhodla se naplno žít dál. Volné chvíle doma tráví ráda u dobré knihy nebo vaří, což ocení její dvě dospělé děti Míša a Ondřej i bratr Ota. Čas má vždy i na svou milovanou maminku Alici, kterou pravidelně navštěvuje za městem…
    29
  • Inspektor Max
    Inspektor Max (2018)
    Seriál
    • iVysílání
    Slovenský kriminalista Max (Juraj Kukura) už léta žije v Praze. Původně se zde chtěl jen na chvíli ukrýt před svou bývalou přítelkyní, ale nakonec tak nějak zůstal. Pracuje pro pražskou kriminálku a to se skvělými výsledky. Díky svým schopnostem, neortodoxním metodám a charismatu dokáže vyřešit i ty hodně komplikované případy – a také si proti sobě poštvat většinu lidí, na které při tom narazí... Věrní mu zůstanou jen jeho mladý parťák Filip a státní zástupkyně Markéta, se kterou po řadě lítých bojů nakonec skončí ve svazku téměř manželském. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    35%
    Slovenský kriminalista Max (Juraj Kukura) už léta žije v Praze. Původně se zde chtěl jen na chvíli ukrýt před svou bývalou přítelkyní, ale nakonec tak nějak zůstal. Pracuje pro pražskou kriminálku a to se skvělými výsledky. Díky svým schopnostem, neortodoxním metodám a charismatu dokáže vyřešit i ty hodně komplikované případy – a také si proti sobě poštvat většinu lidí, na které při tom narazí... Věrní mu zůstanou jen jeho mladý parťák Filip a státní zástupkyně Markéta, se kterou po řadě lítých bojů nakonec skončí ve svazku téměř manželském. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    30
  • Zoufalé ženy dělají zoufalé věci
    Zoufalé ženy dělají zoufalé věci (2018)
    FilmRole: Halíková
    • Oneplay
    • iTunes
    "To tedy byl porod!" vzdychnete si, když se vám něco nepodaří lehce, ale stojí vás to hodně úsilí. "To tedy byl porod!" je přesná definice nejen vstupu naší hrdinky Olgy na svět (vzácnou polohou čelní), ale tato věta vystihuje výstižně i její touhu najít pravou lásku. Není to vůbec jednoduché, možná proto, že ani Olga není jednoduchá. Má se svým milostným životem velké plány a má přebujelou fantazii. Městečko, kde se narodila, jí pro realizaci milostných záměrů nestačí. A tak se přemístí do velkoměsta. Nejprve prodává v dámském prádle, kde obslouží přes 3 tisíce žen, než se stane zázrak a přijde ON! Ten první a pravý! To si aspoň Olga myslí do okamžiku, než ho přistihne při nevěře. Olga studuje psychologii, a tak má svou situaci teoreticky zvládnutou. Praxe je ovšem jiná. Zvlášť, když se potká s vyhlášeným děvkařem a ten ji odveze do karpatských hor. Anebo, když se málem utopí v kanoi před očima toho mladíčka... anebo, když zjistí, že ten kluk, který ji poprvé viděl nahou, není zas takový kretén... anebo, když pochopí, že její syn už není dítě... anebo... těch "anebo" je na cestě, kde Olga hledá báječný vztah, hodně. Určitě ale platí, že film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci je komedie, ze které vyplývá, že co se týče lásky, tak... i když je vám hrozně, i když jste k smíchu, tak to prostě nesmíte vzdát! (Bioscop)
    26%
    "To tedy byl porod!" vzdychnete si, když se vám něco nepodaří lehce, ale stojí vás to hodně úsilí. "To tedy byl porod!" je přesná definice nejen vstupu naší hrdinky Olgy na svět (vzácnou polohou čelní), ale tato věta vystihuje výstižně i její touhu najít pravou lásku. Není to vůbec jednoduché, možná proto, že ani Olga není jednoduchá. Má se svým milostným životem velké plány a má přebujelou fantazii. Městečko, kde se narodila, jí pro realizaci milostných záměrů nestačí. A tak se přemístí do velkoměsta. Nejprve prodává v dámském prádle, kde obslouží přes 3 tisíce žen, než se stane zázrak a přijde ON! Ten první a pravý! To si aspoň Olga myslí do okamžiku, než ho přistihne při nevěře. Olga studuje psychologii, a tak má svou situaci teoreticky zvládnutou. Praxe je ovšem jiná. Zvlášť, když se potká s vyhlášeným děvkařem a ten ji odveze do karpatských hor. Anebo, když se málem utopí v kanoi před očima toho mladíčka... anebo, když zjistí, že ten kluk, který ji poprvé viděl nahou, není zas takový kretén... anebo, když pochopí, že její syn už není dítě... anebo... těch "anebo" je na cestě, kde Olga hledá báječný vztah, hodně. Určitě ale platí, že film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci je komedie, ze které vyplývá, že co se týče lásky, tak... i když je vám hrozně, i když jste k smíchu, tak to prostě nesmíte vzdát! (Bioscop)
    31
  • Ulice
    Ulice (2005)
    Seriál
    • Oneplay
    Ojedinělý televizní projekt, první denní původní seriál začíná. Od 5. září 2005 se s ním budeme na obrazovkách Novy setkávat každý všední den vpodvečer a budeme v něm sledovat osudy obyvatel jedné ulice. Nenajdeme v ní nic, co se nedá najít jinde. Jsou tu obytné domy, kadeřnictví, večerka, hospoda, prodejna květin i pár firem. Jen těžko se mezi nimi dá přehlédnout Království hraček, malá firma na dřevěné hračky s krásným logem nad vchodem. Tady kraluje majitel firmy i celého domu, důstojný zjevem, charakterem i jménem: pan Václav Král. Celý život pracoval tak usilovně, že téměř přestal vnímat přítomnost své oddané ženy Marie. A pak jsou tu další. Zaměstnanci pana Krále, různorodá skupina lidí, lišící se věkem, postavením, založením, rodinným zázemím. Další je rodina Farských, Jordánovi, pan Pešek nebo majitel Večerky Nykl, majitel kadeřnického salonu Michal a jeho mladé kadeřnice a další a další. Se všemi se poprvé setkáme právě na konci prázdnin, kdy se Ulice začíná znovu zalidňovat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Rodinný
    23%
    Ojedinělý televizní projekt, první denní původní seriál začíná. Od 5. září 2005 se s ním budeme na obrazovkách Novy setkávat každý všední den vpodvečer a budeme v něm sledovat osudy obyvatel jedné ulice. Nenajdeme v ní nic, co se nedá najít jinde. Jsou tu obytné domy, kadeřnictví, večerka, hospoda, prodejna květin i pár firem. Jen těžko se mezi nimi dá přehlédnout Království hraček, malá firma na dřevěné hračky s krásným logem nad vchodem. Tady kraluje majitel firmy i celého domu, důstojný zjevem, charakterem i jménem: pan Václav Král. Celý život pracoval tak usilovně, že téměř přestal vnímat přítomnost své oddané ženy Marie. A pak jsou tu další. Zaměstnanci pana Krále, různorodá skupina lidí, lišící se věkem, postavením, založením, rodinným zázemím. Další je rodina Farských, Jordánovi, pan Pešek nebo majitel Večerky Nykl, majitel kadeřnického salonu Michal a jeho mladé kadeřnice a další a další. Se všemi se poprvé setkáme právě na konci prázdnin, kdy se Ulice začíná znovu zalidňovat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Rodinný
    32
  • Ordinace v růžové zahradě
    Ordinace v růžové zahradě (2005)
    Seriál
    • Oneplay
    18%
    33

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.