Nabarvené ptáče je film s obrazy života, kde lidská krutost je nedílnou součástí dennodenní bitvy o přežití v prostředí bídy a válečného konfliktu. Je to velkolepá filmová práce s dokonalou kamerou, ve skvěle padnoucím černobílém provedení, kvalitně herecky obsazená. Anabázi židovského kluka zahrál Petr Kotlár bravurně.
Kronika pohraniční vesnice působí dokonale autentickým dojmem. Pohledy na poklidnou náves, kde čas pomalu plyne, kostýmy a rekvizity, plejáda vesnických figurek, to všechno skládá mozaiku dokonale zapadajících kamínků, která je pevně usazena díky dobře obsazeným a uvěřitelným postavám a skvěle padnoucímu černobílému provedení. Základní schéma příběhu známe, tušíme, že se to tak opravdu mohlo stát, přesto po 135 minutách stopáže na člověka padne deka a myšlenky se stále vracejí k tomu, jak dějiny zasáhnou do osudů lidí malé vísky.
Překrásný film a neotřelý námět, super zpracované ryze české téma Agnieszkou Holland a výborný herecký výkon otce a syna Trojanových určitě zařadí Šarlatána do zlatého fondu české kinematografie. Je to film smutný, ba tíživý a přesto obohacující. Asi úplně nejlepší přirozený přechod z mládí do pozdějšího věku filmové postavy, který si vybavuji, který díky obsazení otce a syna zcela plynule splývá v jedinou postavu.
Výtečný počin se skvělou atmosférou, výborným obsazením a titulní postavou, která zatím nebyla nijak často objektem filmařského zájmu. Překvapivě poutavě zpracovaný televizní film drží spolehlivě drive i při stopáži dvou vyrovnaných dílů o délce celovečerního filmu. Emanuel Moravec je záporná, zatracená postava českých dějin a tady je jeho přerod zobrazen během několika let, kdy do filmu jsou citlivě zapracovány i fragmenty dobových dokumentů.
Zas jednou fajn česká detektivka.
První díl mě nadchl, poutavý, dobré obsazení, gradující děj s uvěřitelným a neohraným příběhem. Druhý díl má pozvolný start, děj se nejprve vleče, ale postupně se vrací do tempa první části minisérie, která celkově působí svěže a atraktivně. Za zmínku stojí určitě výkon představitelky oběti Elizavety Maximové, ač úsporný, je přesvědčivý.
Množství dějových rovin a zápletek spousty postav dává příslib dobře rozehraného českého drama ze současnosti, ale výsledek zanechává rozpačitý dojem. Je tu položena spousta otázek, film se tváří, že si pohraje s odpověďmi, má spoustu potenciálu, ale odpovědi nedává a stejně tak se chová ke svému žánrovému vyhranění. Jakoby celou dobu hledal, jakým žánrem chce vlastně být.
Hodnotit můžu jen v superlativech. Všichni víme, že se havarie v Černobylu stala, ale až teď si člověk uvědomí, do kolika lidských osudů a jak moc tragicky zasáhla. Skvěle natočeno, ponurá atmosféra se zažírá pod kůži, chvílemi se člověk už ani nemůže dívat na bolest z následků ozáření a zároveň se nejde odtrhnout a musí se dívat dál a dál. Realistické, děsivé a výborně zahrané. Jedna z věcí, která se nedá vyhnat z hlavy.
Hudební nářez a výpravný žánrový mix, který má ztížený start uvedením do českých kin půl roku po Bohemian Rhapsody. Těžko se ubránit srovnávání obou filmů o tak výrazných hudebních legendách. Na můj vkus je to namixované až příliš, úplně mi nesedne třeba přechod vzpomínek při terapii v muzikálovou revue. Výkon Howarda Tarona je famózní. Tím že film komplet nazpíval mu obrovsky přidává na hodnotě. Po zhlédnutí mám k Eltonovi o kousek blíž než dřív, ale stejně tak zůstává dojem, že nechal jen úplně maličko nahlédnout do tajů své 13. komnaty a vše zůstává dál ukryto.
Ústřední dojem je, že to ti kluci, jejichž výkon je pilířem filmu, zahráli sakra dobře. Není to biják, který hlava vypne s běžícími titulky, je to kousek k zamyšlení, má spoustu poloh a jinotajů, trochu hravý i vtipný, drobet syrový a taky poetický. Příběh o klučičím světě na cestě za svobodou a skutcích, které dělají z kluků chlapy, a přesto jim na té cestě svazují nohy.
Hodnotit je obtížné. Jan Palach je symbol, pojem, zosobnění určité etapy dějin, hrdina, memento. Z filmu mi nejvíce rezonují dvě scény. První z nich je Jan Palach topící štěně. I když tato epizoda v ději má vycházet z archivních podkladů a je to pouhý fragment ve scénáři, je pro mě překvapivá, protože vrhá jakýsi nečekaný špatný stín na národního hrdinu, je zdánlivě nepatřičná a rozbíjí předpokládanou jednolitost kladného hrdiny. Druhá je ta závěrečná, dlouhý pohled na popáleného ležícího Jana. Tak trýznivě dlouhý, že člověk cítí tu strašnou bolest na těle.
Reálie působí hodnověrně, herecké výkony jsou solidní. Film přibližuje dobu, prostředí ve kterém Jan Palach žil, ale pochopit jeho samotného, jeho odhodlání k takové oběti nepomáhá.
Škoda škoda škoda. Další zmařený pokus o českou komedii, kde se všechno podstatné vešlo do traileru a na zbylou omáčku se člověk dokouká už jen kvůli naději, že se ještě objeví něco k zasmání. Nepřišlo to, a slibný potenciál v dobrém hereckém obsazení vyšel naprázdno. Film z kategorie "jednou stačilo"
3/4 stopáže husí kůže, poslední čtvrtina slzy
Zjevení, bomba, nádhera a aspirant na můj "nej" film. Z očekávané hudební pecky je plnotučný film se vším všudy. Nadčasovým skladbám je filmový obraz Bohemian Rhapsody vyrovnaným partnerem, příběh Freddieho Mercuryho je poutavý, smutný a skvěle ztvárněný dokonale věrně vypadajícími hlavními protagonisty. U Ramiho Maleka jsem měla trochu rezervu na úplném začátku filmu, ale postupně mě zcela vtáhnul do děje a přesvědčil o své autentičnosti, až mi s Freddiem zcela splynul. Jeho pohyby, ten grif se stojanem mikrofonu...Je to oslava Freddieho jak má být, skvělý hudební zážitek, ale ne jen čistě hudební, ne popisně životopisný, je to velkolepé kompaktní dílo s vtipem i dobře a vkusně dávkovaným vhledem do pohnutého života hudebního génia. Krásná filmová práce
Hezký, český, barevný...příjemný film, který se dotýká posledních věcí člověka se sympatickým nadhledem. Road movie nás vede pohlednou krajinou a titulní hrdinka, nablýskaná volha se veze v pohlednicových záběrech jak z katalogu. Film má několik vtipných momentů, děj slušně ubíhá a herecké obsazení i výkony jsou solidní.
Český sci-fi triller o umělé inteligenci ve mě budil očekávání se spoustou otazníků. Karel Janák zvolil v českých filmových poměrech neotřelý námět a tvůrci tenhle filmový kousek zvládli se ctí. Děj je příjemně napínavý, obsazení Vojty Dyka filmu prospívá a Gabriela Marcinková k němu jako partnerka přirozeně ladí. Určitě to není kus pro ajťáky a profesionálně deformavané technoidy, ale pokud je někdo schopen děj přijmout bez toho, že by činnost chytrého domu podrobil hluboké analýze jeho procesů, je to solidní filmové setkání s nekontrolovatelnou umělou inteligencí.
Oddechovka, která se dá vydržet až do konce. Nicméně Gary Ross dost vařil z vody a jedno ochutnání bohatě stačí. Zkrátka Dannyho parťáků je to hodně slabý odvar. Náměty na fintičky lupiček lupičů asi pomalu docházejí, a tak mám pocit, že plnokrevný vychytaný nápady z Podrazů, Parťáků apod. zázraky moderních technologií a zaklínací formule, že všechno se dá nějak hacknout, plnohodnotně nenahradí.
Bravo! Příběh důlní katastrofy se skvělým obsazením a vynikajícími hereckými výkony. Martha Issová mě úplně posadila, jak je bravurní v roli haviřske roby. Ztvárňuje hrdost, noblesu, zkušenost, mateřskou lásku a pouhým pohledem dokáže vyjádřit úplně všechno. Je přirozená a uvěřitelná v roli matky 4 dětí a zralé ženy. Scénář je vystavěn poutavě navzdory tomu, že dějovou linku vzhledem ke skutečným událostem předem známe. Za dokonalou atmosféru bych dala i víc než 100%, člověk úplně cítí, že komunistický režim dělal z havířů šlechtu mezi dělnickou třídou. Je to smutné, autentické a vkusné.