Alain Cuny: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Alain Cuny: Filmy a seriály

  • Quartetto Basileus, Il
    Quartetto Basileus, Il (1983)
    FilmRole: Mario Cantone
    78%
    1
  • Na generálův rozkaz
    Na generálův rozkaz (1970)
    FilmRole: Gen. Leone
    76%
    2
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Steiner
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    3
  • Kristus se zastavil v Eboli
    Kristus se zastavil v Eboli (1979)
    FilmRole: Barone Nicola Rotunno
    74%
    4
  • Camille Claudelová
    Camille Claudelová (1988)
    FilmRole: Louis-Prosper Claudel
    73%
    5
  • La corruzione
    La corruzione (1963)
    FilmRole: Leonardo Mattioli
    72%
    6
  • Zvoník u Matky boží
    Zvoník u Matky boží (1956)
    FilmRole: Claude Frollo
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    71%
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    7
  • Maîtres du temps, Les
    Maîtres du temps, Les (1982)
    FilmRole: Xul (voice)
    • MUBI
    Na planetě Perdide útok obřích sršňů zanechává mladého Piela osamoceného v rozbitém voze s jeho umírajícím otcem. Nouzový signál dorazí k jejich příteli Jaffarovi, dobrodruhovi putujícímu vesmírem. Na palubě Jaffarova raketoplánu jsou zběhlý princ Matton, jeho snoubenka a Silbad, který Perdide dobře zná. Tak začíná neuvěřitelný závod napříč vesmírem, jehož cílem je zachránit Piela.
    Žánry:AnimovanýSci-fi
    71%
    Na planetě Perdide útok obřích sršňů zanechává mladého Piela osamoceného v rozbitém voze s jeho umírajícím otcem. Nouzový signál dorazí k jejich příteli Jaffarovi, dobrodruhovi putujícímu vesmírem. Na palubě Jaffarova raketoplánu jsou zběhlý princ Matton, jeho snoubenka a Silbad, který Perdide dobře zná. Tak začíná neuvěřitelný závod napříč vesmírem, jehož cílem je zachránit Piela.
    Žánry:AnimovanýSci-fi
    8
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: muž v kápi
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    9
  • Návštěva z temnot
    Návštěva z temnot (1942)
    FilmRole: Gilles, a Minstrel
    70%
    10
  • Cristo proibito, Il
    Cristo proibito, Il (1951)
    FilmRole: Antonio
    70%
    11
  • Milenci
    Milenci (1958)
    FilmRole: Henri Tournier
    70%
    12
  • Ctihodné mrtvoly
    Ctihodné mrtvoly (1976)
    FilmRole: Judge Rasto
    69%
    13
  • Remorques
    Remorques (1941)
    FilmRole: Un matelot du « Mirva » (non crédité)
    68%
    14
  • Dáma bez kamélií
    Dáma bez kamélií (1953)
    FilmRole: Lodi
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    67%
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    15
  • Le rideau cramoisi
    Le rideau cramoisi (1953)
    Film
    66%
    16
  • Audience
    Audience (1972)
    FilmRole: teologa Belga
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    66%
    Amedeo, armádní důstojník na dovolené, přijíždí do Říma s upřímným úmyslem promluvit si s papežem Pavlem VI. O tomto mírumilovném záměru se dozvídá oficiální vatikánský ceremoniář, který pošle Amedea na horskou dráhu zřetězených absurdních situací, od zatčení přes šikanu funkcionářů a papežových švýcarských gardistů až k nepravděpodobnému vztahu s luxusní prostitutkou. Dlouhé měsíce se Amedeo potácí vatikánskými kancelářemi a zoufale hledá někoho, kdo mu pomůže. Z původního Ferreriho úmyslu natočit věrnou adaptaci Kafkova Zámku zůstala tímto románem volně inspirovaná tragikomická alegorie, zkoumající zákoutí labyrintu vztahů mezi občanem a mocí. Lorenzo Esposito, KVIFF
    Žánry:KomedieSatira
    17
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    FilmRole: Lica

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    18
  • Kronika ohlášené smrti
    Kronika ohlášené smrti (1987)
    FilmRole: Xius
    Toto napínavé italské krimi drama se odehrává v kolumbijském říčním městečku a zachycuje řadu událostí, které vedly k vraždě. Příběh, inspirovaný románem uznávaného autora Gabriela Garcíi Márqueze, začíná v přítomnosti, kdy se středněvěký lékař po dvaceti letech vrací do vesnice, aby prozkoumal vraždu, k níž došlo těsně před jeho odchodem.
    Žánry:Drama
    64%
    Toto napínavé italské krimi drama se odehrává v kolumbijském říčním městečku a zachycuje řadu událostí, které vedly k vraždě. Příběh, inspirovaný románem uznávaného autora Gabriela Garcíi Márqueze, začíná v přítomnosti, kdy se středněvěký lékař po dvaceti letech vrací do vesnice, aby prozkoumal vraždu, k níž došlo těsně před jeho odchodem.
    Žánry:Drama
    19
  • Nedotýkej se bílé ženy
    Nedotýkej se bílé ženy (1974)
    FilmRole: Sitting Bull
    62%
    20
  • Camicie rosse
    Camicie rosse (1952)
    FilmRole: Bueno
    62%
    21
  • Stín minulosti
    Stín minulosti (1943)
    FilmRole: Hervé
    Elfy, dcera hraběnky ze Saint-Hélié, vyrůstala se svou adoptivní sestrou Annou ve starém zchátralém zámku, jehož majitel, baron Julius Carol, jednoho dne záhadně zmizel. Dívky měly kamaráda na hraní, Hervého, syna hajného. Nyní, když jsou dospělé, je Anna do Hervého zamilovaná, zatímco si Elfy myslí, že mladíka miluje. Jednoho dne je v kobce nalezena mumifikovaná baronova mrtvola a odhaleno tajemství panství...
    Žánry:Drama
    62%
    Elfy, dcera hraběnky ze Saint-Hélié, vyrůstala se svou adoptivní sestrou Annou ve starém zchátralém zámku, jehož majitel, baron Julius Carol, jednoho dne záhadně zmizel. Dívky měly kamaráda na hraní, Hervého, syna hajného. Nyní, když jsou dospělé, je Anna do Hervého zamilovaná, zatímco si Elfy myslí, že mladíka miluje. Jednoho dne je v kobce nalezena mumifikovaná baronova mrtvola a odhaleno tajemství panství...
    Žánry:Drama
    22
  • Mistr a Markétka
    Mistr a Markétka (1972)
    FilmRole: Ďábel alias profesor Woland
    60%
    23
  • Banánová slupka
    Banánová slupka (1963)
    FilmRole: Hervé Bontemps
    Katy (Jeanne Moreau) a Michel (Jean-Paul Belmondo) jsou někdejší manželé. Obzvláště Katy má velkou touhu pomstít svého otce a pokořit ego dalším lidem, kteří jí ještě leží v žaludku. K tomuto úkolu si vybere právě svého bývalého manžela Michela, vášnivého sázkaře, ale jinak dobrého chlapa. Poté, co se jim společnými silami podaří zruinovat majitele písečné pláže, vydají se na větší rybu - milionáře Lacharda. Všechny tyto akce však komplikují další z řad podvodníků ...
    Žánry:Komedie
    60%
    Katy (Jeanne Moreau) a Michel (Jean-Paul Belmondo) jsou někdejší manželé. Obzvláště Katy má velkou touhu pomstít svého otce a pokořit ego dalším lidem, kteří jí ještě leží v žaludku. K tomuto úkolu si vybere právě svého bývalého manžela Michela, vášnivého sázkaře, ale jinak dobrého chlapa. Poté, co se jim společnými silami podaří zruinovat majitele písečné pláže, vydají se na větší rybu - milionáře Lacharda. Všechny tyto akce však komplikují další z řad podvodníků ...
    Žánry:Komedie
    24
  • Návrat Casanovy
    Návrat Casanovy (1992)
    FilmRole: Marquis
    Casanova, který má za sebou život plný dobrodružství, svodů, cestování a úspěchů, se chce vrátit domů, do Benátek. Jeho peněženka zeje prázdnotou. Zestárlý hrdina už žije pouze svou legendou a hrou v karty, v níž je až nebezpečně obratný. Jeho jediným společníkem je sluha Camille, jemuž pochopitelně už dlouho dluží plat. Benátská republika odmítá Casanovovi vydat vstupní vízum. Musí se tedy toulat po jižní Francii a severní Itálii. Střídá hostince a jeho oblek chátrá. Rád přijme pozvání Olivia, jemuž kdysi prokázal službu a který má teď konečně možnost mu jeho velkorysost oplatit. Na jeho zámku se Casanova setkává s Amélií, ženou, která ho po celý život miluje. Avšak svůdce se chystá na jednu ze svých posledních bitev, chce získat mladou, nevinnou Marcolinu, neteř Amélie. Návrat Casanovy, který je volnou adaptací románu Arthura Schnitzlera, ve které režisér Edouard Niermans dal příležitost k setkání postavy legendárního svůdce Casanovy s legendárním hercem Alainem Delonem. (Česká televize)
    59%
    Casanova, který má za sebou život plný dobrodružství, svodů, cestování a úspěchů, se chce vrátit domů, do Benátek. Jeho peněženka zeje prázdnotou. Zestárlý hrdina už žije pouze svou legendou a hrou v karty, v níž je až nebezpečně obratný. Jeho jediným společníkem je sluha Camille, jemuž pochopitelně už dlouho dluží plat. Benátská republika odmítá Casanovovi vydat vstupní vízum. Musí se tedy toulat po jižní Francii a severní Itálii. Střídá hostince a jeho oblek chátrá. Rád přijme pozvání Olivia, jemuž kdysi prokázal službu a který má teď konečně možnost mu jeho velkorysost oplatit. Na jeho zámku se Casanova setkává s Amélií, ženou, která ho po celý život miluje. Avšak svůdce se chystá na jednu ze svých posledních bitev, chce získat mladou, nevinnou Marcolinu, neteř Amélie. Návrat Casanovy, který je volnou adaptací románu Arthura Schnitzlera, ve které režisér Edouard Niermans dal příležitost k setkání postavy legendárního svůdce Casanovy s legendárním hercem Alainem Delonem. (Česká televize)
    25
  • Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les
    Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les (1981)
    Film
    59%
    26
  • Eiko e no 5,000 kiro
    Eiko e no 5,000 kiro (1969)
    Film
    59%
    27
  • Detektiv
    Detektiv (1985)
    FilmRole: Old Mafioso
    • Netflix
    58%
    28
  • Chanson de Roland, La
    Chanson de Roland, La (1978)
    FilmRole: Turpin/der Mönch
    Roland z Roncevaux je legendární rytíř z dob rytířství ve Francii. V eposu Píseň o Rolandovi z 11. století je líčen jako klíčová postava při zastavení postupu Arabů do Francie. V tomto příběhu je legenda z 10. století inscenována skupinou poutníků z 12. století pomocí básně z 11. století. Jejich herecké vystoupení je přerušeno násilným rolnickým povstáním, které zabije mnoho poutníků. Jeden z přeživších se však obrátí k rolnickému hnutí a později se zasazuje o spravedlivější zacházení s utlačovanými.
    52%
    Roland z Roncevaux je legendární rytíř z dob rytířství ve Francii. V eposu Píseň o Rolandovi z 11. století je líčen jako klíčová postava při zastavení postupu Arabů do Francie. V tomto příběhu je legenda z 10. století inscenována skupinou poutníků z 12. století pomocí básně z 11. století. Jejich herecké vystoupení je přerušeno násilným rolnickým povstáním, které zabije mnoho poutníků. Jeden z přeživších se však obrátí k rolnickému hnutí a později se zasazuje o spravedlivější zacházení s utlačovanými.
    29
  • Emmanuelle
    Emmanuelle (1974)
    FilmRole: Mario
    51%
    30
  • Prosseneti, I
    Prosseneti, I (1976)
    FilmRole: Il conte Davide
    David a jeho žena Gilda promění svou nádhernou vilu v nevěstinec, který se stane domovem pro několik osobitých postav. Odile, dcera ženy umučené žoldáky, ve vile potkává jednoho z mučitelů a chce na jeho těle znovu prožít utrpení, které vytrpěla její matka. Ambasador, kterého opustil jeho partner, nutí svého nového společníka, aby zaujal jeho místo. Osmnáctiletá dívka s velmi otevřenou myslí zinscenuje orgie.
    47%
    David a jeho žena Gilda promění svou nádhernou vilu v nevěstinec, který se stane domovem pro několik osobitých postav. Odile, dcera ženy umučené žoldáky, ve vile potkává jednoho z mučitelů a chce na jeho těle znovu prožít utrpení, které vytrpěla její matka. Ambasador, kterého opustil jeho partner, nutí svého nového společníka, aby zaujal jeho místo. Osmnáctiletá dívka s velmi otevřenou myslí zinscenuje orgie.
    31

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.