Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: nihilismus

  1. Klub rváčů
    Klub rváčů (1999)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    Klub rváčů (Fight Club) je americký kultovní thriller. Když nemůžete půl roku usnout, celý okolní svět vám začne připadat jako nekonečný sen. Všechno kolem vás je nedokonalou xeroxovou kopií sebe sama. Chodíte do práce, díváte se na televizi a jste vděční za to, když občas ztratíte vědomí a nevíte o světě. Lidí s podobnými problémy moc není, ale mladý úspěšný úředník, který si říká Jack, je jedním z nich. Má slušnou práci, vydělává slušné peníze, ale trpí nejtěžší formou nespavosti. Na služební cestě se Jack seznámí s Tylerem Durdenem, který mu nabídne příbytek pod podmínkou, že mu vrazí pořádnou ránu. Tato výměna názorů se oběma zalíbí a brzy vznikne první Klub rváčů. Místo, kde mohou mladí muži, znechucení světem, odložit své starosti a stát se na pár minut zvířaty.
    88%
    Klub rváčů (Fight Club) je americký kultovní thriller. Když nemůžete půl roku usnout, celý okolní svět vám začne připadat jako nekonečný sen. Všechno kolem vás je nedokonalou xeroxovou kopií sebe sama. Chodíte do práce, díváte se na televizi a jste vděční za to, když občas ztratíte vědomí a nevíte o světě. Lidí s podobnými problémy moc není, ale mladý úspěšný úředník, který si říká Jack, je jedním z nich. Má slušnou práci, vydělává slušné peníze, ale trpí nejtěžší formou nespavosti. Na služební cestě se Jack seznámí s Tylerem Durdenem, který mu nabídne příbytek pod podmínkou, že mu vrazí pořádnou ránu. Tato výměna názorů se oběma zalíbí a brzy vznikne první Klub rváčů. Místo, kde mohou mladí muži, znechucení světem, odložit své starosti a stát se na pár minut zvířaty.
    51
  2. Trainspotting
    Trainspotting (1996)
    Film
    • iTunes
    Příběh partičky feťáků z Edinburghu v čele s Markem Rentonem, která se zmítá v začarovaném kruhu snahy vyléčit se závislosti na heroinu a opětovného návratu k jeho zneužívání. Mark, kterému se nakonec povede se ze závislosti dostat, aniž by byl HIV pozitivní jako někteří jeho kamarádi, je ale nyní znuděný a postrádá smysl života. Na radu své nezletilé přítelkyně Diane se odstěhuje do Londýna, aby zde začal nový život jako realitní makléř. Jeho minulost ho však dožene, když se mu u dveří objeví postupně dva z jeho bývalé feťácké party a napadnou jeho klienty, načež Mark ztratí práci a nechá se opět zatáhnout do pochybného obchodu s drogami. Mark nakonec prchá s většinou vydělaných peněz a odchází za lepším životem.  Černá komedie režiséra Dannyho Boylea z roku 1996 byla napsána podle knižní předlohy Irvina Welshe a je mnohými považována za jeden z nejlepších snímků devadesátých let.  
    85%
    Příběh partičky feťáků z Edinburghu v čele s Markem Rentonem, která se zmítá v začarovaném kruhu snahy vyléčit se závislosti na heroinu a opětovného návratu k jeho zneužívání. Mark, kterému se nakonec povede se ze závislosti dostat, aniž by byl HIV pozitivní jako někteří jeho kamarádi, je ale nyní znuděný a postrádá smysl života. Na radu své nezletilé přítelkyně Diane se odstěhuje do Londýna, aby zde začal nový život jako realitní makléř. Jeho minulost ho však dožene, když se mu u dveří objeví postupně dva z jeho bývalé feťácké party a napadnou jeho klienty, načež Mark ztratí práci a nechá se opět zatáhnout do pochybného obchodu s drogami. Mark nakonec prchá s většinou vydělaných peněz a odchází za lepším životem.  Černá komedie režiséra Dannyho Boylea z roku 1996 byla napsána podle knižní předlohy Irvina Welshe a je mnohými považována za jeden z nejlepších snímků devadesátých let.  
    52
  3. Osm hrozných
    Osm hrozných (2015)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    Symbolicky osmý snímek amerického cinefila a autorského režiséra Quentina Tarantina přináší tvůrcem již ozkoušené rozhraní a uzavírá množství postav v dřevěné chatě, zatímco venku zuří sněhová bouře. Mezi nimi najdete lovce hlav, nastávajícího šerifa, lapenou banditku, muže s dopisem od samotného Lincolna či podezřelou partu cizinců. Do kapitol řazený a na přeskáčku vyprávěný románový opus rozkresluje různorodé a ambivalentní postavy, které postupně se sílící bouří vykládají své karty na stůl. Kompozičně precizní a mistrně vystavěná konverzační přestřelka čerpá z poetiky tvůrců spaghetti westernů, jmenovitě především Sergia Leoneho a Sergia Corbucciho, přičemž do inspiračních zdrojů tradičně přináší osobitou Tarantinovu poetiku.
    84%
    Symbolicky osmý snímek amerického cinefila a autorského režiséra Quentina Tarantina přináší tvůrcem již ozkoušené rozhraní a uzavírá množství postav v dřevěné chatě, zatímco venku zuří sněhová bouře. Mezi nimi najdete lovce hlav, nastávajícího šerifa, lapenou banditku, muže s dopisem od samotného Lincolna či podezřelou partu cizinců. Do kapitol řazený a na přeskáčku vyprávěný románový opus rozkresluje různorodé a ambivalentní postavy, které postupně se sílící bouří vykládají své karty na stůl. Kompozičně precizní a mistrně vystavěná konverzační přestřelka čerpá z poetiky tvůrců spaghetti westernů, jmenovitě především Sergia Leoneho a Sergia Corbucciho, přičemž do inspiračních zdrojů tradičně přináší osobitou Tarantinovu poetiku.
    53
  4. Satanské tango
    Satanské tango (1994)
    Film
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    83%
    Podle stejnojmenného románu Lászla Krasznahorkaie natočil Béla Tarr sedm a půl hodiny trvající veledílo Satanské tango, jímž na sebe upozornil také za hranicemi Maďarska. Film se odehrává stejně jako Zatracení (1988) v posttotalitní pusté krajině, již rozbahňuje neustálý déšť a drásá drsný vítr. Příběh hříšné vesnice je rozvržen do dvanácti kapitol, jež můžeme rozdělit na dvě poloviny, což odpovídá pravidlům tanga (šest kroků dopředu, šest kroků dozadu). Především v první části Tarr paralelně vypráví osudy jednotlivých postav, které směřují k jasně danému bodu - příchodu lžiproroka Irimiáše a jeho kumpána Petriny. Z několika úhlů pohledu sledujeme toto dlouhé čekání na člověka, jehož se obyvatelé chátrající vesnice obávají.
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    54
  5. Big Lebowski
    Big Lebowski (1998)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +1
    Jeff 'Dude' Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho mladou atraktivní manželku. Vše by mohlo proběhnout v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    Režie:Joel Coen
    81%
    Jeff 'Dude' Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho mladou atraktivní manželku. Vše by mohlo proběhnout v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    Režie:Joel Coen
    55
  6. Strážci – Watchmen
    Strážci – Watchmen (2009)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Napínavé dobrodružství Strážci se odehrává v Americe v roce 1985, kde superhrdinové v kostýmech jsou běžnou součástí společnosti a kde se Hodiny posledního soudu, které sledují napětí mezi USA a Sovětským svazem, stále více blíží půlnoci. Když je zavražděn jeden z nich, rozhodne se Rorschach, zatracený, ale o to víc odhodlaný strážce, odhalit komplot, který má zlikvidovat a zkompromitovat všechny dávné i současné superhrdiny. Dá dohromady původní protizločineckou jednotku, což je už jen skupina vysloužilých hrdinů, z nichž pouze jeden má opravdové nadpřirozené schopnosti. Rorschach narazí na rozsáhlé a znepokojující spiknutí, jehož kořeny vedou k jejich společné minulosti a mohou mít za následek katastrofickou budoucnost. Jejich úkolem je strážit lidstvo... ale kdo bude strážit Strážce?
    80%
    Napínavé dobrodružství Strážci se odehrává v Americe v roce 1985, kde superhrdinové v kostýmech jsou běžnou součástí společnosti a kde se Hodiny posledního soudu, které sledují napětí mezi USA a Sovětským svazem, stále více blíží půlnoci. Když je zavražděn jeden z nich, rozhodne se Rorschach, zatracený, ale o to víc odhodlaný strážce, odhalit komplot, který má zlikvidovat a zkompromitovat všechny dávné i současné superhrdiny. Dá dohromady původní protizločineckou jednotku, což je už jen skupina vysloužilých hrdinů, z nichž pouze jeden má opravdové nadpřirozené schopnosti. Rorschach narazí na rozsáhlé a znepokojující spiknutí, jehož kořeny vedou k jejich společné minulosti a mohou mít za následek katastrofickou budoucnost. Jejich úkolem je strážit lidstvo... ale kdo bude strážit Strážce?
    56
  7. Dotek medúzy
    Dotek medúzy (1978)
    Film

    Kdo si mohl přát smrt Johna Morlara? Podivína, který žil osamělým životem, psal knihy o zlu a lepil si do knih novinové výstřižky zpráv o nejrůznějších katastrofách? Jak si mohl takový samotář vůbec udělat nějakého nepřítele? A přece jej musel mít. Jinak by teď neležel na zemi svého bytu s hlavou rozbitou na padrť. Francouzský inspektor Brunel, který je v Londýně na stáži, tuší, že dostat se na stopu pachatele nebude snadné. Co však v tuto chvíli ještě tušit nemůže je to, že stojí na prahu nejpodivnějšího, nejneuvěřitelnějšího případu své kariéry. Případu, v němž nahlédne do nejhlubších, nejděsivějších propastí lidské psychiky. V němž se setká se Zlem, o jehož existenci si normální člověk ani neumí udělat představu...

    Režie:Jack Gold
    80%

    Kdo si mohl přát smrt Johna Morlara? Podivína, který žil osamělým životem, psal knihy o zlu a lepil si do knih novinové výstřižky zpráv o nejrůznějších katastrofách? Jak si mohl takový samotář vůbec udělat nějakého nepřítele? A přece jej musel mít. Jinak by teď neležel na zemi svého bytu s hlavou rozbitou na padrť. Francouzský inspektor Brunel, který je v Londýně na stáži, tuší, že dostat se na stopu pachatele nebude snadné. Co však v tuto chvíli ještě tušit nemůže je to, že stojí na prahu nejpodivnějšího, nejneuvěřitelnějšího případu své kariéry. Případu, v němž nahlédne do nejhlubších, nejděsivějších propastí lidské psychiky. V němž se setká se Zlem, o jehož existenci si normální člověk ani neumí udělat představu...

    Režie:Jack Gold
    57
  8. Zběsilost
    Zběsilost (1966)
    Film
    Bouřlivá léta pádu šógunátu charakterizují nekonečné likvidace nepohodlných osob a konflikty procísařských a šógunátních skupin. Na pozadí těchto událostí prochází jako přízrak smrti muž jménem Rjúnosuke Cuke, jenž ovládá meč s bravurou mistra, ale jehož duše je zlá a krutá. Zůstávají za ním mrtvoly politicky aktivních osob i obyčejných lidí. Ovšem vše souvisí se vším a jeden čin neodvratně ovlivňuje činy druhých. Jeho smrt si přeje stále více lidí, ale je vůbec možné zastavit zosobněné zlo?
    78%
    Bouřlivá léta pádu šógunátu charakterizují nekonečné likvidace nepohodlných osob a konflikty procísařských a šógunátních skupin. Na pozadí těchto událostí prochází jako přízrak smrti muž jménem Rjúnosuke Cuke, jenž ovládá meč s bravurou mistra, ale jehož duše je zlá a krutá. Zůstávají za ním mrtvoly politicky aktivních osob i obyčejných lidí. Ovšem vše souvisí se vším a jeden čin neodvratně ovlivňuje činy druhých. Jeho smrt si přeje stále více lidí, ale je vůbec možné zastavit zosobněné zlo?
    58
  9. Nahý
    Nahý (1993)
    Film
    Nahý je existenciální drama britského režijního mistra Mikea Leigha. Johnny (David Thewlis), postava mezi moderním Sokratem a lidskou troskou, přijíždí za svou bývalou přítelkyní do Londýna, s sebou má pouze obnošený kabát plný cigaret. Zatímco v domě jeho ex se řeší vztahové konstelace mezi bohémskou spolubydlící a bohatým slizounem, Johnny chodí po ulicích metropole, kouří, pije a snaží se konfrontovat náhodné kolemjdoucí s iluzorní podstatou jejich zdánlivě šťastných, pohodlných životů. V bytostném nonkonformistovi zápasí potlačená, ublížená něha s vypěstovaným intelektuálním cynismem. Oběti svých verbálních filosofických útoků tak střídavě straší apokalyptickými vizemi a přesvědčením, že smysl života neexistuje, a střídavě vůči nim projevuje bolestně upřímnou empatii spolutrpícího.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Mike Leigh
    77%
    Nahý je existenciální drama britského režijního mistra Mikea Leigha. Johnny (David Thewlis), postava mezi moderním Sokratem a lidskou troskou, přijíždí za svou bývalou přítelkyní do Londýna, s sebou má pouze obnošený kabát plný cigaret. Zatímco v domě jeho ex se řeší vztahové konstelace mezi bohémskou spolubydlící a bohatým slizounem, Johnny chodí po ulicích metropole, kouří, pije a snaží se konfrontovat náhodné kolemjdoucí s iluzorní podstatou jejich zdánlivě šťastných, pohodlných životů. V bytostném nonkonformistovi zápasí potlačená, ublížená něha s vypěstovaným intelektuálním cynismem. Oběti svých verbálních filosofických útoků tak střídavě straší apokalyptickými vizemi a přesvědčením, že smysl života neexistuje, a střídavě vůči nim projevuje bolestně upřímnou empatii spolutrpícího.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Mike Leigh
    59
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    Film
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    77%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    60
  12. Noc oživlých mrtvol
    Noc oživlých mrtvol (1968)
    Film
    • MUBI
    I po takřka čtyřiceti letech zůstává Romerův celovečerní debut milníkem hororového žánru, filmem, který stále dokáže překvapit, šokovat a vyděsit i ty nejotrlejší diváky. Černobílý snímek, natočený s neznámými herci, působí jako dokument sledující osudy sedmi lidí, kteří najdou útočiště před živými mrtvými na opuštěné farmě. S příchodem noci roste počet zombií a situace je čím dál tím zoufalejší. Nakonec začnou hrdinové bojovat sami mezi sebou... Téma společnosti, která podlehne iracionálním silám, odráží obrovský společenský kvas v Americe na konci 60. let. Syrový účinek filmu pramení především ze způsobu, jakým Romero popírá konvence žánru a porušuje četná tabu, především v zobrazení krvavého násilí. Noc živých mrtvých započala celou novou éru filmového hororu a stala se jedním z nejpřelomovějších filmů všech dob.
    77%
    I po takřka čtyřiceti letech zůstává Romerův celovečerní debut milníkem hororového žánru, filmem, který stále dokáže překvapit, šokovat a vyděsit i ty nejotrlejší diváky. Černobílý snímek, natočený s neznámými herci, působí jako dokument sledující osudy sedmi lidí, kteří najdou útočiště před živými mrtvými na opuštěné farmě. S příchodem noci roste počet zombií a situace je čím dál tím zoufalejší. Nakonec začnou hrdinové bojovat sami mezi sebou... Téma společnosti, která podlehne iracionálním silám, odráží obrovský společenský kvas v Americe na konci 60. let. Syrový účinek filmu pramení především ze způsobu, jakým Romero popírá konvence žánru a porušuje četná tabu, především v zobrazení krvavého násilí. Noc živých mrtvých započala celou novou éru filmového hororu a stala se jedním z nejpřelomovějších filmů všech dob.
    61
  13. Boksuneun naui geot
    Boksuneun naui geot (2002)
    Film
    Zoufalí lidé konají zoufalé věci. Tak lze shrnout premisu dnes již klasického snímku náležícího mezi stěžejní díla „korejské vlny". Nedávno z práce propuštěný hluchoněmý mladík se marně pokouší sehnat peníze, aby své nemocné sestře zaplatil transplantaci ledvin. Na radu své přítelkyně se nakonec uchýlí k únosu dcerky svého bývalého zaměstnavatele. Zdánlivě prostý a bezproblémový plán se ale zvrtne a roztočí spirálu zvratů a zoufalstvím zaslepeného násilí.
    Žánry:AkčníDramaFilm Noir
    76%
    Zoufalí lidé konají zoufalé věci. Tak lze shrnout premisu dnes již klasického snímku náležícího mezi stěžejní díla „korejské vlny". Nedávno z práce propuštěný hluchoněmý mladík se marně pokouší sehnat peníze, aby své nemocné sestře zaplatil transplantaci ledvin. Na radu své přítelkyně se nakonec uchýlí k únosu dcerky svého bývalého zaměstnavatele. Zdánlivě prostý a bezproblémový plán se ale zvrtne a roztočí spirálu zvratů a zoufalstvím zaslepeného násilí.
    Žánry:AkčníDramaFilm Noir
    62
  14. Mzda strachu
    Mzda strachu (1977)
    Film
    Nervy drásající jízda dvou náklaďáků džunglí. Americký režisér William Friedkin (nar. 1935) se rázem prosadil realistickým kriminálním snímkem Francouzská spojka - Štvanice (1971) a své postavení předního tvůrce potvrdil mimořádně úspěšnou adaptací bestselleru Williama Petera Blattyho Vymítač ďábla (1973). Oba tituly patřily k velkým komerčním trhákům a Friedkin hledal látku, která by podobným způsobem naplnila kina. Získal souhlas francouzského režiséra Henri-Georgese Clouzota a rozhodl se znovu natočit jeho mistrovské dílo Mzda strachu, vycházející ze stejnojmenného románu Georgese Arnauda. K výrobě logisticky nesmírně náročného filmu, s exteriéry v Dominikánské republice, Mexiku a dalších zemích, se spojila dvě hollywoodská studia Paramount a Universal. Friedkin zápasil s živly i s manažery studií a výsledný snímek se dostal do kin po několikaměsíčním vysilujícím natáčení až v červnu 1977. A tam Mzda strachu tvrdě narazila. Přišla totiž do distribuce jen pár týdnů po Star Wars a byla zcela pohlcena jejich fenomenálním diváckým úspěchem. Evropský distributor filmu ve snaze zachránit, co se dá, zkrátil film o třicet minut (v této zkomolené podobě se také v roce 1980 objevil v československých kinech). Nálepky propadáku se ale Mzda strachu nezbavila. Teprve po letech byla restaurována do původní dvouhodinové podoby, a tak ji také dnes mají možnost vidět televizní diváci. Nová verze samozřejmě nedosahuje kvalit Clouzotova originálu, ale příběh čtyř zoufalých řidičů, vezoucích nitroglycerin na dvou náklaďácích, ani v této podobě nenechává diváka vydechnout. (Česká televize)
    76%
    Nervy drásající jízda dvou náklaďáků džunglí. Americký režisér William Friedkin (nar. 1935) se rázem prosadil realistickým kriminálním snímkem Francouzská spojka - Štvanice (1971) a své postavení předního tvůrce potvrdil mimořádně úspěšnou adaptací bestselleru Williama Petera Blattyho Vymítač ďábla (1973). Oba tituly patřily k velkým komerčním trhákům a Friedkin hledal látku, která by podobným způsobem naplnila kina. Získal souhlas francouzského režiséra Henri-Georgese Clouzota a rozhodl se znovu natočit jeho mistrovské dílo Mzda strachu, vycházející ze stejnojmenného románu Georgese Arnauda. K výrobě logisticky nesmírně náročného filmu, s exteriéry v Dominikánské republice, Mexiku a dalších zemích, se spojila dvě hollywoodská studia Paramount a Universal. Friedkin zápasil s živly i s manažery studií a výsledný snímek se dostal do kin po několikaměsíčním vysilujícím natáčení až v červnu 1977. A tam Mzda strachu tvrdě narazila. Přišla totiž do distribuce jen pár týdnů po Star Wars a byla zcela pohlcena jejich fenomenálním diváckým úspěchem. Evropský distributor filmu ve snaze zachránit, co se dá, zkrátil film o třicet minut (v této zkomolené podobě se také v roce 1980 objevil v československých kinech). Nálepky propadáku se ale Mzda strachu nezbavila. Teprve po letech byla restaurována do původní dvouhodinové podoby, a tak ji také dnes mají možnost vidět televizní diváci. Nová verze samozřejmě nedosahuje kvalit Clouzotova originálu, ale příběh čtyř zoufalých řidičů, vezoucích nitroglycerin na dvou náklaďácích, ani v této podobě nenechává diváka vydechnout. (Česká televize)
    63
  15. Mlha
    Mlha (2007)
    Film
    • iTunes
    • SWEET.TV
    76%
    64
  16. Pěsti v kapsách
    Pěsti v kapsách (1965)
    Film
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    76%
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    65
  17. Sám proti všem
    Sám proti všem (1999)
    Film
    Na život lze nahlížet mnoha různými způsoby. Na pravdě nezáleží, tu si každý vytváří sám. Možná, že většina štěstí každého z nás vzniká ještě před naší vlastní existencí. Spousta lidí se pak nezamýšlí nad tím, že jsou pouze objekty v onom všeobecně uznávaném modelu pevně stanovených hodnot, morálky a hranic dnešní společnosti. Však teprve za touto hranicí myšlenky dostávají skutečně praktický rozměr. Každý se jednou může ocitnout v situaci, kdy je třeba minulost vymazat a vydat se zcela novou cestou. Tento příběh jednoho pařížského řezníka ji poznal nejednou… V dětství ho opustila matka, otec byl zabit v koncentračním táboře. Poté, co se mu narodila dcera, opustila jej manželka. Přesto se měli dlouho dobře. Za bránění němé dcery se ale ocitl za mřížemi a byl nucen vzdát se bytu i vlastního obchodu, na který šetřil přes patnáct let. Nyní je opět na svobodě, ale nemá nic. Pracuje za barem a po čase odjíždí se svou těhotnou partnerkou na sever Francie, aby si otevřel nový obchod a začal nový život…(Richie666)
    76%
    Na život lze nahlížet mnoha různými způsoby. Na pravdě nezáleží, tu si každý vytváří sám. Možná, že většina štěstí každého z nás vzniká ještě před naší vlastní existencí. Spousta lidí se pak nezamýšlí nad tím, že jsou pouze objekty v onom všeobecně uznávaném modelu pevně stanovených hodnot, morálky a hranic dnešní společnosti. Však teprve za touto hranicí myšlenky dostávají skutečně praktický rozměr. Každý se jednou může ocitnout v situaci, kdy je třeba minulost vymazat a vydat se zcela novou cestou. Tento příběh jednoho pařížského řezníka ji poznal nejednou… V dětství ho opustila matka, otec byl zabit v koncentračním táboře. Poté, co se mu narodila dcera, opustila jej manželka. Přesto se měli dlouho dobře. Za bránění němé dcery se ale ocitl za mřížemi a byl nucen vzdát se bytu i vlastního obchodu, na který šetřil přes patnáct let. Nyní je opět na svobodě, ale nemá nic. Pracuje za barem a po čase odjíždí se svou těhotnou partnerkou na sever Francie, aby si otevřel nový obchod a začal nový život…(Richie666)
    66
  18. Líbej mne až k smrti
    Líbej mne až k smrti (1955)
    Film
    Není vhodnějšího amerického filmu z 50. let, na kterém by se daly názorně demonstrovat změny, kterými prošel žánr detektivního filmu. V období mezi Maltézským sokolem a Líbej mě až k smrti se toho skutečně hodně změnilo. Hrdinou už není zásadové soukromé očko hammettovského nebo chandlerovského střihu, ale sadistický prospěchář Mike Hammer (Meeker). Případ, který vyšetřuje, se nedotýká jen úzkého okruhu pochybných existencí, ale má fatální důsledky pro celý svět. A styl, který filmaři volí k vyprávění svého příběhu, již neodpovídá hollywoodským požadavkům na nenápadnost a „neviditelnost“; naopak na sebe prostřednictvím nezvyklých úhlů kamery či znepokojivých obrazových kompozic záměrně upozorňuje. Snímek Roberta Aldriche se ohlíží za noirovou tradicí předchozích patnácti let, aby ji vzápětí postavil zcela naruby. (Milan Hain, Film Noir Kokořín)
    75%
    Není vhodnějšího amerického filmu z 50. let, na kterém by se daly názorně demonstrovat změny, kterými prošel žánr detektivního filmu. V období mezi Maltézským sokolem a Líbej mě až k smrti se toho skutečně hodně změnilo. Hrdinou už není zásadové soukromé očko hammettovského nebo chandlerovského střihu, ale sadistický prospěchář Mike Hammer (Meeker). Případ, který vyšetřuje, se nedotýká jen úzkého okruhu pochybných existencí, ale má fatální důsledky pro celý svět. A styl, který filmaři volí k vyprávění svého příběhu, již neodpovídá hollywoodským požadavkům na nenápadnost a „neviditelnost“; naopak na sebe prostřednictvím nezvyklých úhlů kamery či znepokojivých obrazových kompozic záměrně upozorňuje. Snímek Roberta Aldriche se ohlíží za noirovou tradicí předchozích patnácti let, aby ji vzápětí postavil zcela naruby. (Milan Hain, Film Noir Kokořín)
    67
  19. Všechno, všude, najednou
    Všechno, všude, najednou (2022)
    Film
    • Prima Plus
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +2
    75%
    68
  20. Ran
    Ran (1985)
    Film
    Zámožný pan Hidetora se na oslavě svých 70. narozenin rozhodne rozdělit panství mezi tři syny. Nejmladší Saburo se ho pokouší odradit od ukvapeného rozhodnutí, ale pyšný a tvrdohlavý vládce se ho zřekne. Když se starší synové ujmou vlády, rychle se obrátí proti svému vlastnímu otci a začnou usilovat o úplnou kontrolu nad celým územím. Hidetora musí nakonec v krvavé bitvě opustit své vlastní království a vyrovnat se s důsledky násilné a kruté minulosti.
    75%
    Zámožný pan Hidetora se na oslavě svých 70. narozenin rozhodne rozdělit panství mezi tři syny. Nejmladší Saburo se ho pokouší odradit od ukvapeného rozhodnutí, ale pyšný a tvrdohlavý vládce se ho zřekne. Když se starší synové ujmou vlády, rychle se obrátí proti svému vlastnímu otci a začnou usilovat o úplnou kontrolu nad celým územím. Hidetora musí nakonec v krvavé bitvě opustit své vlastní království a vyrovnat se s důsledky násilné a kruté minulosti.
    69
  21. Zapadákov
    Zapadákov (1971)
    Film
    75%
    70
Které jsou top filmy na téma nihilismus? Ve filmovém žebříčku pro téma nihilismus s celkovým počtem 76 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Klub rváčů, Trainspotting, Osm hrozných, Satanské tango, Big Lebowski, s hlavními hvězdami, jako jsou: Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Jared Leto, Zach Grenier. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.