Tullio Pinelli: Nejlepší filmy a seriály

7.4

Tullio Pinelli: Filmy a seriály

  • Moji přátelé
    Moji přátelé (1975)
    Film
    Partu pěti italských přátel rozhodně netrápí příbývající věk, ba naopak. Krizi středního věku překonávají s humorem a život si tak naplno užívají pomocí různých žertů, bláznivých léček a žen! Žádného člena nenechají nikdy ve štychu, pokud si to zrovna nezaslouží. Tento snímek je krásným přikladem každého chlapa, jak by měli vypadat MOJI PŘÁTELÉ. (MJMilan)
    Žánry:Komedie
    80%
    Partu pěti italských přátel rozhodně netrápí příbývající věk, ba naopak. Krizi středního věku překonávají s humorem a život si tak naplno užívají pomocí různých žertů, bláznivých léček a žen! Žádného člena nenechají nikdy ve štychu, pokud si to zrovna nezaslouží. Tento snímek je krásným přikladem každého chlapa, jak by měli vypadat MOJI PŘÁTELÉ. (MJMilan)
    Žánry:Komedie
    1
  • Moji přátelé II
    Moji přátelé II (1982)
    Film
    Moji přátelé II. volně navazuje na první díl filmu Moji přátelé. Pětice, později čtveřice, neúnavných temperamentních recesistů, kteří nikdy neberou nic vážně a i přes bolestné události, které se v jejich životě udály (např. smrt jednoho z nich, žalostná chudoba nebo také problémy v lásce), se dokážou zasmát na svůj účet, na účet svých přátel a hlavně na účet úplně cizích lidí (např. narovnání šikmé věže v Pise nebo fotografování choulostivých partií na fotoaparáty zahraničních turistek). Berou život jako jedno velké dobrodružství a snaží si ho užít za každou cenu. Až do poslední chvíle.
    Žánry:Komedie
    79%
    Moji přátelé II. volně navazuje na první díl filmu Moji přátelé. Pětice, později čtveřice, neúnavných temperamentních recesistů, kteří nikdy neberou nic vážně a i přes bolestné události, které se v jejich životě udály (např. smrt jednoho z nich, žalostná chudoba nebo také problémy v lásce), se dokážou zasmát na svůj účet, na účet svých přátel a hlavně na účet úplně cizích lidí (např. narovnání šikmé věže v Pise nebo fotografování choulostivých partií na fotoaparáty zahraničních turistek). Berou život jako jedno velké dobrodružství a snaží si ho užít za každou cenu. Až do poslední chvíle.
    Žánry:Komedie
    2
  • Markýz del Grillo
    Markýz del Grillo (1981)
    Film
    78%
    3
  • Cabiriiny noci
    Cabiriiny noci (1957)
    Film
    Prostoduchou holku z ulice (Giulietta Masina) muži pouze využívají. Potom, co jí její pasák ukradne vydělané peníze a nemilosrdně ji shodí z mostu do řeky, pozná Cabiria herce Alberta. Avšak i pro něho je jen partnerkou na čas, milenkou z nouze, a když se vrátí Albertova bývalá známost, musí Cabiria v tichosti odejít. Z nenápadného účetního, do něhož se zamiluje, a který ji požádá o ruku, se vyklube podvodník, jenž ji připraví o všechny úspory. Zdrcená Cabiria vyjde na silnici a potká skupinu mladých lidí, kteří jí dokážou vnuknout novou naději... Felliniho manželka Giulietta Masina zazářila v roli Cabirie, jež představuje obměnu Gelsominy z filmu Silnice. V roce 1966 tento námět přiměl Neila Simona k napsání muzikálu, který pod názvem Sweet Charity a po úspěchu muzikálu s tímto názvem na Broadwayi zfilmoval Bob Fosse v roce 1968. (oficiální text distributora)
    78%
    Prostoduchou holku z ulice (Giulietta Masina) muži pouze využívají. Potom, co jí její pasák ukradne vydělané peníze a nemilosrdně ji shodí z mostu do řeky, pozná Cabiria herce Alberta. Avšak i pro něho je jen partnerkou na čas, milenkou z nouze, a když se vrátí Albertova bývalá známost, musí Cabiria v tichosti odejít. Z nenápadného účetního, do něhož se zamiluje, a který ji požádá o ruku, se vyklube podvodník, jenž ji připraví o všechny úspory. Zdrcená Cabiria vyjde na silnici a potká skupinu mladých lidí, kteří jí dokážou vnuknout novou naději... Felliniho manželka Giulietta Masina zazářila v roli Cabirie, jež představuje obměnu Gelsominy z filmu Silnice. V roce 1966 tento námět přiměl Neila Simona k napsání muzikálu, který pod názvem Sweet Charity a po úspěchu muzikálu s tímto názvem na Broadwayi zfilmoval Bob Fosse v roce 1968. (oficiální text distributora)
    4
  • Osm a půl
    Osm a půl (1963)
    Film
    • Filmbox+
    77%
    5
  • Silnice
    Silnice (1954)
    Film
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    77%
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    6
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    7
  • Darmošlapové
    Darmošlapové (1953)
    Film
    73%
    8
  • Giulietta a duchové
    Giulietta a duchové (1965)
    Film
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    73%
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    9
  • Adua a její družky
    Adua a její družky (1960)
    Film
    73%
    10
  • Cesta naděje
    Cesta naděje (1950)
    Film
    Italský umělecký film režiséra Pietra Germiho Cesta naděje patří do skupiny slavných neorealistických filmových děl. Jeho námět je vzat ze života italských pracujících. Líčí osud skupiny sicilských horníků, kteří po uzavření sírového dolu ztratili zaměstnání. Bez práce byli odsouzeni se svými rodinami k pozvolné smrti hladem. V zoufalství se dali přemluvit podvodným dobrodruhem Cicciem k dlouhé cestě přes celou Itálii a k pokusu o ilegální přechod hranic do Francie, kde prý je pro horníky dostatek pracovních možností. Jejich cesta je naplněna strastmi a utrpením, ale také nadějemi v lepší život. Vede přes velká města s jejich záludnostmi, vede italským venkovem bez sebemenší příležitosti k práci s výjimkou místa, kde zemědělští dělníci stávkují. Vede po asfaltových silnicích i zasněženými horskými průsmyky. Lidé se na této pouti vzájemně poznávají a spojují pevným poutem přátelství a lásky. Třebaže někteří cestou odpadnou, ztratí se ve víru velkoměst, vrátí se na rodnou Sicílii nebo zahynou ve sněhové vánici při přechodu hranic, zbytek vytrvá a podaří se mu dosáhnout francouzského území. Dlouhá, strastiplná cesta skončila. O tom, zda se splnily naděje jejích hrdinů, v lepší a šťastnější život v nové zemi, film však mlčí. (FILMOVÝ PŘEHLED 40 / 1957)
    Žánry:DramaRoad Movie
    73%
    Italský umělecký film režiséra Pietra Germiho Cesta naděje patří do skupiny slavných neorealistických filmových děl. Jeho námět je vzat ze života italských pracujících. Líčí osud skupiny sicilských horníků, kteří po uzavření sírového dolu ztratili zaměstnání. Bez práce byli odsouzeni se svými rodinami k pozvolné smrti hladem. V zoufalství se dali přemluvit podvodným dobrodruhem Cicciem k dlouhé cestě přes celou Itálii a k pokusu o ilegální přechod hranic do Francie, kde prý je pro horníky dostatek pracovních možností. Jejich cesta je naplněna strastmi a utrpením, ale také nadějemi v lepší život. Vede přes velká města s jejich záludnostmi, vede italským venkovem bez sebemenší příležitosti k práci s výjimkou místa, kde zemědělští dělníci stávkují. Vede po asfaltových silnicích i zasněženými horskými průsmyky. Lidé se na této pouti vzájemně poznávají a spojují pevným poutem přátelství a lásky. Třebaže někteří cestou odpadnou, ztratí se ve víru velkoměst, vrátí se na rodnou Sicílii nebo zahynou ve sněhové vánici při přechodu hranic, zbytek vytrvá a podaří se mu dosáhnout francouzského území. Dlouhá, strastiplná cesta skončila. O tom, zda se splnily naděje jejích hrdinů, v lepší a šťastnější život v nové zemi, film však mlčí. (FILMOVÝ PŘEHLED 40 / 1957)
    Žánry:DramaRoad Movie
    11
  • Podvodník
    Podvodník (1955)
    Film
    73%
    12
  • Ginger a Fred
    Ginger a Fred (1986)
    Film
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostalgickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    72%
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostalgickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    13
  • Světla varieté
    Světla varieté (1950)
    Film
    72%
    14
  • Stárnutí
    Stárnutí (1962)
    Film
    72%
    15
  • Boccaccio '70
    Boccaccio '70 (1962)
    Film
    71%
    16
  • Naples to New York
    Naples to New York (2024)
    Film
    V poválečné Neapoli, uprostřed trosek a bídy, se dvě děti, Carmine a Celestina, snaží přežít, jak nejlépe dovedou, a vzájemně si pomáhají. Jedné noci se tajně nalodí na loď směřující do New Yorku, aby se dostali k Celestinině sestře, která před několika lety emigrovala do Ameriky. Děti se připojí k mnoha italským emigrantům, kteří hledají nový život v Americe, a dorazí do neznámé metropole, kterou se po několika peripetiích naučí nazývat domovem.
    Žánry:Drama
    70%
    V poválečné Neapoli, uprostřed trosek a bídy, se dvě děti, Carmine a Celestina, snaží přežít, jak nejlépe dovedou, a vzájemně si pomáhají. Jedné noci se tajně nalodí na loď směřující do New Yorku, aby se dostali k Celestinině sestře, která před několika lety emigrovala do Ameriky. Děti se připojí k mnoha italským emigrantům, kteří hledají nový život v Americe, a dorazí do neznámé metropole, kterou se po několika peripetiích naučí nazývat domovem.
    Žánry:Drama
    17
  • Zahrada Finzi-Continiů
    Zahrada Finzi-Continiů (1970)
    Film
    70%
    18
  • Bílý šejk
    Bílý šejk (1952)
    Film
    69%
    19
  • Kryštof Kolumbus
    Kryštof Kolumbus (1985)
    Seriál
    Epická minisérie vypráví příběh o legendárním italském objeviteli Diegu de Geona Tainovi, později známém jako Kryštof Kolumbus. Od jeho narození v roce 1450 v Janově v Itálii, k jeho mladým letům, kdy působil jako námořník a navigátor, který se španělskými penězi plul neznámo na západ najít Asii v roce 1492, a místo toho našel Nový svět. Pak následují jeho pozdější unavená léta, ve svých 50 letech jako nemocný muž, jehož sny o objevech přecházejí na jeho syna a další následovníky.
    68%
    Epická minisérie vypráví příběh o legendárním italském objeviteli Diegu de Geona Tainovi, později známém jako Kryštof Kolumbus. Od jeho narození v roce 1450 v Janově v Itálii, k jeho mladým letům, kdy působil jako námořník a navigátor, který se španělskými penězi plul neznámo na západ najít Asii v roce 1492, a místo toho našel Nový svět. Pak následují jeho pozdější unavená léta, ve svých 50 letech jako nemocný muž, jehož sny o objevech přecházejí na jeho syna a další následovníky.
    20
  • La città si difende
    La città si difende (1951)
    Film
    68%
    21
  • Mlýn na Pádu
    Mlýn na Pádu (1949)
    Film
    68%
    22
  • Galileo
    Galileo (1968)
    Film
    68%
    23
  • Fortunella
    Fortunella (1958)
    Film
    67%
    24
  • La voce del silenzio
    La voce del silenzio (1953)
    Film
    67%
    25
  • Le miserie del Signor Travet
    Le miserie del Signor Travet (1945)
    Film
    67%
    26
  • Jménem zákona
    Jménem zákona (1949)
    Film
    67%
    27
  • Moji přátelé III
    Moji přátelé III (1985)
    Film
    Čas je neúprosný, ale i poté, co hrabě Mascetti (Ugo Tognazzi) ve druhém dílu skončí na invalidním vozíku, se moji přátelé snaží užívat si život jako za mlada. Mascetti žije v ústavu, kam ho jeho kamarádi chodí navštěvovat a kde ostatním pacientům zpestřují život různými lumpárnami. Po čase tu Melandri (Gastone Moschin) už klasicky najde objekt pro svoji lásku, o které si myslí, jako vždy, jen to nejlepší. Asi není náhoda, že v ústavu žije i Sig. Lenzi (Bernard Blier), kterému naši hrdinové také nedopřejí klidné stáří. (MJMilan)
    Režie:Nanni Loy
    66%
    Čas je neúprosný, ale i poté, co hrabě Mascetti (Ugo Tognazzi) ve druhém dílu skončí na invalidním vozíku, se moji přátelé snaží užívat si život jako za mlada. Mascetti žije v ústavu, kam ho jeho kamarádi chodí navštěvovat a kde ostatním pacientům zpestřují život různými lumpárnami. Po čase tu Melandri (Gastone Moschin) už klasicky najde objekt pro svoji lásku, o které si myslí, jako vždy, jen to nejlepší. Asi není náhoda, že v ústavu žije i Sig. Lenzi (Bernard Blier), kterému naši hrdinové také nedopřejí klidné stáří. (MJMilan)
    Režie:Nanni Loy
    28
  • Jen aby to byla holčička
    Jen aby to byla holčička (1986)
    Film
    Doufejme, že je to holka je mnohovrstevnatý průzkum nesmyslnosti sexuálních stereotypů. Liv Ullmannová hraje hraběnku, která po rozvodu převezme rodinnou farmu. Protože si uvědomuje, že se nemůže spolehnout na pomoc patriarchální společenské struktury, vede farmu sama s pomocí svých služebných a příbuzných. Když se do jejího života vrátí hrabě (Philipe Noiret), on a jeho mužští kamarádi zjistí, že je dámy svou odborností předčí.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Doufejme, že je to holka je mnohovrstevnatý průzkum nesmyslnosti sexuálních stereotypů. Liv Ullmannová hraje hraběnku, která po rozvodu převezme rodinnou farmu. Protože si uvědomuje, že se nemůže spolehnout na pomoc patriarchální společenské struktury, vede farmu sama s pomocí svých služebných a příbuzných. Když se do jejího života vrátí hrabě (Philipe Noiret), on a jeho mužští kamarádi zjistí, že je dámy svou odborností předčí.
    Žánry:DramaKomedie
    29
  • Alfréde, Alfréde!
    Alfréde, Alfréde! (1972)
    Film
    Alfrédovi vlastně ani nic moc nechybělo. Měl dobrou práci v bance, veselého přítele, s kterým vyrážel v neděli na hory a občas na večeři, a doma klid s tatínkem, který umí báječně vařit. Jenže tak už je to na světě zařízeno, že ženské půvaby probudí třeba i mrtvého, takže ani plachý Alfréd (ve vynikajícím podání Dustina Hoffmana) nezůstal ušetřen. Jak by také ne. Půvaby Marie Rosy (v podání Stefanie Sandrelliové) jsou nevšední a když taková dívka projeví zájem o někoho, kdo si netroufá ji ani oslovit, je neštěstí hotové... Zkušený italský režisér a herec Pietro Germi, z jehož bohaté filmografie známe především Rozvod po italsku s Marcellem Mastroiannim a Svedená a opuštěná se Stefanií Sandrelliovou, jež je ostatně hvězdou většiny Germiho úspěšných komedií, natočil film Alfréde, Alfréde! v roce 1972, tři roky před svou smrtí. Poslední komedii Moji přátelé už natočit nestihl a režii za něj musel převzít Mario Monicelli. Jako v obou zmiňovaných komediích, i v této poslední jde o věčné vztahy mezi mužem a ženou, v nichž nikdy nenastane klid zbraní, protože jinak by bylo po lidském rodu veta. Ale překážky, předsudky a všelijaké instituce, které si vymysleli sami lidé, aby si tento věčný boj ještě více zkomplikovali, stojí za trochu nadhledu a pousmání. A to je žánr, který Germi umí dokonale. V tomto případě za vydatné pomoci Dustina Hoffmana a Stefanie Sandrelliové v hlavních rolích.
    Žánry:Komedie
    66%
    Alfrédovi vlastně ani nic moc nechybělo. Měl dobrou práci v bance, veselého přítele, s kterým vyrážel v neděli na hory a občas na večeři, a doma klid s tatínkem, který umí báječně vařit. Jenže tak už je to na světě zařízeno, že ženské půvaby probudí třeba i mrtvého, takže ani plachý Alfréd (ve vynikajícím podání Dustina Hoffmana) nezůstal ušetřen. Jak by také ne. Půvaby Marie Rosy (v podání Stefanie Sandrelliové) jsou nevšední a když taková dívka projeví zájem o někoho, kdo si netroufá ji ani oslovit, je neštěstí hotové... Zkušený italský režisér a herec Pietro Germi, z jehož bohaté filmografie známe především Rozvod po italsku s Marcellem Mastroiannim a Svedená a opuštěná se Stefanií Sandrelliovou, jež je ostatně hvězdou většiny Germiho úspěšných komedií, natočil film Alfréde, Alfréde! v roce 1972, tři roky před svou smrtí. Poslední komedii Moji přátelé už natočit nestihl a režii za něj musel převzít Mario Monicelli. Jako v obou zmiňovaných komediích, i v této poslední jde o věčné vztahy mezi mužem a ženou, v nichž nikdy nenastane klid zbraní, protože jinak by bylo po lidském rodu veta. Ale překážky, předsudky a všelijaké instituce, které si vymysleli sami lidé, aby si tento věčný boj ještě více zkomplikovali, stojí za trochu nadhledu a pousmání. A to je žánr, který Germi umí dokonale. V tomto případě za vydatné pomoci Dustina Hoffmana a Stefanie Sandrelliové v hlavních rolích.
    Žánry:Komedie
    30
  • Traviata '53
    Traviata '53 (1953)
    Film
    66%
    31
  • Per le antiche scale
    Per le antiche scale (1975)
    Film
    Psychiatrická léčebna kdesi v Toskánsku ve třicátých letech. Daleko od fašismu, tento uzavřený svět ovládá doktor Bonaccorsi, zapálený a laskavý psychiatr, jehož snem je izolovat zárodek šílenství. Je také velmi aktivní sukničkář a své sexuální touhy uspokojuje se třemi ženami: Francescou, manželkou ředitele nemocnice, Biancou, jeho oddanou sestrou, a Carlou, manželkou nymfomanického lékaře. Jeho uspořádaný vesmír začne být zpochybňován s příchodem Anny, psychiatrické stážistky, která nesouhlasí s jeho teorií o původu šílenství. A co hůř, odolává jeho pokusům o sblížení. Bonaccorsi je ve skutečnosti nejistější, než se zdá. Co se s ním stane?
    Žánry:Drama
    66%
    Psychiatrická léčebna kdesi v Toskánsku ve třicátých letech. Daleko od fašismu, tento uzavřený svět ovládá doktor Bonaccorsi, zapálený a laskavý psychiatr, jehož snem je izolovat zárodek šílenství. Je také velmi aktivní sukničkář a své sexuální touhy uspokojuje se třemi ženami: Francescou, manželkou ředitele nemocnice, Biancou, jeho oddanou sestrou, a Carlou, manželkou nymfomanického lékaře. Jeho uspořádaný vesmír začne být zpochybňován s příchodem Anny, psychiatrické stážistky, která nesouhlasí s jeho teorií o původu šílenství. A co hůř, odolává jeho pokusům o sblížení. Bonaccorsi je ve skutečnosti nejistější, než se zdá. Co se s ním stane?
    Žánry:Drama
    32
  • Il bandito
    Il bandito (1946)
    Film
    66%
    33
  • Gaucho, Il
    Gaucho, Il (1964)
    Film
    66%
    34
  • L'immorale
    L'immorale (1967)
    Film
    65%
    35
  • Zbojník z Tacca del Lupo
    Zbojník z Tacca del Lupo (1952)
    Film
    65%
    36
  • Senza pietà
    Senza pietà (1948)
    Film
    65%
    37
  • Voce della luna, La
    Voce della luna, La (1990)
    Film
    Filmografii světově proslulého režiséra a scenáristy uzavírá snímek Hlas měsíce (1990), který Fellini uvedl do kin krátce po oslavě sedmdesátin a pouhé tři roky před svou smrtí. Děj satirické komedie vychází z románu Ermanna Cavazzoniho Poéma o náměsíčných a zároveň je koláží témat a prvků, které Fellini prozkoumával ve svých předešlých dílech... Putování Iva Salviniho (Roberto Benigni), který nedávno opustil brány léčebny a vydává se hledat lásku, silně připomíná osudy Gelsominy ve Felliniho průlomovém filmu Silnice (1954).
    Žánry:Komedie
    64%
    Filmografii světově proslulého režiséra a scenáristy uzavírá snímek Hlas měsíce (1990), který Fellini uvedl do kin krátce po oslavě sedmdesátin a pouhé tři roky před svou smrtí. Děj satirické komedie vychází z románu Ermanna Cavazzoniho Poéma o náměsíčných a zároveň je koláží témat a prvků, které Fellini prozkoumával ve svých předešlých dílech... Putování Iva Salviniho (Roberto Benigni), který nedávno opustil brány léčebny a vydává se hledat lásku, silně připomíná osudy Gelsominy ve Felliniho průlomovém filmu Silnice (1954).
    Žánry:Komedie
    38
  • Cameriera bella presenza offresi...
    Cameriera bella presenza offresi... (1951)
    Film
    64%
    39
  • Amore mio aiutami
    Amore mio aiutami (1969)
    Film
    Jejich manželství je tak liberální, tak pokrokové! Ovšem jen do chvíle, než se manželka zamiluje do jiného a manželovi se s tím svěří... Giovanni Machiavelli (Alberto Sordi) je moderní muž. Zakládá si i na svém racionálním přístupu k manželství, které bere jako svobodný svazek dvou rovnocenných partnerů. Když mu však manželka Raffaella (Monica Vittiová) oznámí, že se zamilovala do jiného muže, v Giovannim se vzedme uražené mužství a ze žárlivosti začne tropit psí kusy, aby manželčinu aféru překazil.
    64%
    Jejich manželství je tak liberální, tak pokrokové! Ovšem jen do chvíle, než se manželka zamiluje do jiného a manželovi se s tím svěří... Giovanni Machiavelli (Alberto Sordi) je moderní muž. Zakládá si i na svém racionálním přístupu k manželství, které bere jako svobodný svazek dvou rovnocenných partnerů. Když mu však manželka Raffaella (Monica Vittiová) oznámí, že se zamilovala do jiného muže, v Giovannim se vzedme uražené mužství a ze žárlivosti začne tropit psí kusy, aby manželčinu aféru překazil.
    40
  • Scacco alla regina
    Scacco alla regina (1969)
    Film
    62%
    41
  • Lidé a vlci
    Lidé a vlci (1956)
    Film
    62%
    42
  • La fumeria d'oppio
    La fumeria d'oppio (1947)
    Film
    61%
    43
  • Serafino
    Serafino (1968)
    Film
    60%
    44
  • Nine
    Nine (2009)
    Film

    Muzikál, který si nemůžete nechat ujít! Po úspěšném oscarovém muzikálu Chicago, se režisér Rob Marshall pouští do další velkolepé podívané. Excelentní taneční čísla a superhvězdná herecká sestava dominují této filmové verzii proslulého broadwayského muzikálu Nine. Slavný režisér Guido (Daniel Day Lewis) se snaží dokončit svůj "nejzásadnější" film. Zároveň ale bojuje s krizí středního věku a zjišťuje, že ho ovlivňuje příliš mnoho žen. Matka (Sophie Loren), manželka (Marion Cotillard), milenka (Penélope Cruz), celoživotní múza (Nicole Kidman), módní redaktorka (Kate Hudson), kostýmní výtvarnice (Judy Dench). (Oficiální text distributora)

    55%

    Muzikál, který si nemůžete nechat ujít! Po úspěšném oscarovém muzikálu Chicago, se režisér Rob Marshall pouští do další velkolepé podívané. Excelentní taneční čísla a superhvězdná herecká sestava dominují této filmové verzii proslulého broadwayského muzikálu Nine. Slavný režisér Guido (Daniel Day Lewis) se snaží dokončit svůj "nejzásadnější" film. Zároveň ale bojuje s krizí středního věku a zjišťuje, že ho ovlivňuje příliš mnoho žen. Matka (Sophie Loren), manželka (Marion Cotillard), milenka (Penélope Cruz), celoživotní múza (Nicole Kidman), módní redaktorka (Kate Hudson), kostýmní výtvarnice (Judy Dench). (Oficiální text distributora)

    45
  • Výlet s Anitou
    Výlet s Anitou (1979)
    Film
    52%
    46
  • Erode il grande
    Erode il grande (1959)
    Film
    47%
    47
  • Amici miei - Come tutto ebbe inizio
    Amici miei - Come tutto ebbe inizio (2011)
    Film
    36%
    48

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.