Sven Nykvist: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sven Nykvist: Filmy a seriály

  • Co žere Gilberta Grapea
    Co žere Gilberta Grapea (1993)
    Film
    Mladý Gilbert Grape nepatří mezi lidi, kteří by nevěděli co s volným časem. Od té doby, kdy se před čtrnácti lety jeho otec oběsil, je totiž starost o celou rodinu pouze na něm. Matka celé dny neopouští gauč a jen se přejídá, sestry se musí starat o domácnost, Gilbert chodit do práce, opravovat dům a dohlížet na autistického mladšího bratra Arnieho. Pak se ale ve městě objeví Becky, přitažlivá mladá dívka, která Gilberta zaujme na první pohled. Skloubit ale všechny starosti o rodinu s vlastním životem se zdá být nad Gilbertovy síly nebo ne?
    82%
    Mladý Gilbert Grape nepatří mezi lidi, kteří by nevěděli co s volným časem. Od té doby, kdy se před čtrnácti lety jeho otec oběsil, je totiž starost o celou rodinu pouze na něm. Matka celé dny neopouští gauč a jen se přejídá, sestry se musí starat o domácnost, Gilbert chodit do práce, opravovat dům a dohlížet na autistického mladšího bratra Arnieho. Pak se ale ve městě objeví Becky, přitažlivá mladá dívka, která Gilberta zaujme na první pohled. Skloubit ale všechny starosti o rodinu s vlastním životem se zdá být nad Gilbertovy síly nebo ne?
    1
  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1973)
    Minisérie
    • Edison
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    82%
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    2
  • Persona
    Persona (1966)
    Film
    • Edison
    81%
    3
  • Hosté Večeře Páně
    Hosté Večeře Páně (1963)
    Film
    • Edison
    Farář Thomas ztrácí schopnost pomáhat a naslouchat. Pochybuje o sobě, pochybuje o Bohu. Na jeho mše chodí čím dál méně lidí, jeho varhaník k víře nemá žádný vztah. A té hrstce lidí, která na mše chodí, Thomas nedokáže pomoci, nedokáže ulevit jejich trápení. Sám se utápí ve smutku a se stále chatrnějším zdravím nedokáže pomoci ani sám sobě. Není schopen vykonávat Boží poslání, které by jako farář konat měl. Po smrti manželky se farář topí v sebelítosti, jistým způsobem si těžko dělá sám. Ačkoliv mu Marta pomoc nabízí a stojí při něm, nechce o ní ani slyšet a Martu odbíjí. Již při první scéně, při rozdávání hostií, je v Thomasově tváři vidět lhostejnost a emocionální vratkost. Divák je tak od začátku, ve vyprázdněné farnosti, vržen do světa plného smutku, ticha a bezvýchodnosti. Thomas nevěří sobě, ztratil víru v Boha, jehož existenci později dokonce i popírá. Pouze přežívá, s lhostejností, se kterou ke světu přistupuje. Thomas je přesvědčen, že nikdo nemůže porozumět jeho utrpení. Sám ze sebe udělal trpitele, který nechce být pochopen. Učitelka Marta, která je do Thomase zamilovaná, se neustále snaží do Thomasova negativního světa dostat a ulevit mu od jeho trápení. Není to však nic platné, jelikož Thomas po smrti jeho manželky již není schopen milovat ženy a Martě to dává jasně najevo. Marta se však nedá a i přesto, jak jí Thomas mnohdy ubližuje, stále stojí při jeho boku. Thomas ve filmu pronese: "Láska je Bůh, Bůh je láska." Mohlo by se tedy zdát, že Martina láska k němu by mohla být vysvobozením a nalezením Boha, kterého Thomas už dávno ztratil. Thomas však odmítá, někdy až hrubě, a Boha už v podstatě ani najít nechce.
    81%
    Farář Thomas ztrácí schopnost pomáhat a naslouchat. Pochybuje o sobě, pochybuje o Bohu. Na jeho mše chodí čím dál méně lidí, jeho varhaník k víře nemá žádný vztah. A té hrstce lidí, která na mše chodí, Thomas nedokáže pomoci, nedokáže ulevit jejich trápení. Sám se utápí ve smutku a se stále chatrnějším zdravím nedokáže pomoci ani sám sobě. Není schopen vykonávat Boží poslání, které by jako farář konat měl. Po smrti manželky se farář topí v sebelítosti, jistým způsobem si těžko dělá sám. Ačkoliv mu Marta pomoc nabízí a stojí při něm, nechce o ní ani slyšet a Martu odbíjí. Již při první scéně, při rozdávání hostií, je v Thomasově tváři vidět lhostejnost a emocionální vratkost. Divák je tak od začátku, ve vyprázdněné farnosti, vržen do světa plného smutku, ticha a bezvýchodnosti. Thomas nevěří sobě, ztratil víru v Boha, jehož existenci později dokonce i popírá. Pouze přežívá, s lhostejností, se kterou ke světu přistupuje. Thomas je přesvědčen, že nikdo nemůže porozumět jeho utrpení. Sám ze sebe udělal trpitele, který nechce být pochopen. Učitelka Marta, která je do Thomase zamilovaná, se neustále snaží do Thomasova negativního světa dostat a ulevit mu od jeho trápení. Není to však nic platné, jelikož Thomas po smrti jeho manželky již není schopen milovat ženy a Martě to dává jasně najevo. Marta se však nedá a i přesto, jak jí Thomas mnohdy ubližuje, stále stojí při jeho boku. Thomas ve filmu pronese: "Láska je Bůh, Bůh je láska." Mohlo by se tedy zdát, že Martina láska k němu by mohla být vysvobozením a nalezením Boha, kterého Thomas už dávno ztratil. Thomas však odmítá, někdy až hrubě, a Boha už v podstatě ani najít nechce.
    4
  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1974)
    Film
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    81%
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Chaplin
    Chaplin (1992)
    Film
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    80%
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    6
  • Podzimní sonáta
    Podzimní sonáta (1978)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    I v Podzimní sonátě zůstává Bergman věrný svým obrazům světa lidských duší. Komorní drama dvou žen, matky, jež se snaží utéci před odpovědností za nenaplněné životní osudy svých dcer, a mladé ženy, jež v sobě koncentruje minulá utrpení. Napětí mezi nimi vrcholí a ukáže se, jak hluboce se ženy od sebe vzdálily a jak nepřekonatelné je jejich neporozumění.
    Žánry:DramaHudební
    80%
    I v Podzimní sonátě zůstává Bergman věrný svým obrazům světa lidských duší. Komorní drama dvou žen, matky, jež se snaží utéci před odpovědností za nenaplněné životní osudy svých dcer, a mladé ženy, jež v sobě koncentruje minulá utrpení. Napětí mezi nimi vrcholí a ukáže se, jak hluboce se ženy od sebe vzdálily a jak nepřekonatelné je jejich neporozumění.
    Žánry:DramaHudební
    7
  • Hanba
    Hanba (1968)
    Film
    • Edison
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    80%
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    8
  • Pramen panny
    Pramen panny (1960)
    Film
    • Edison
    Centrální scénou filmu je krutý výjev znásilnění a zabití zemanské dcerky Karin zdivočelými pastevci v horách. Její hluboce věřící otec se ocitá tváří v tvář biblickým dogmatům, jež káží nezabíjet. Nezměrná bolest ze ztráty dcery a neuhasitelná touha po pomstě vedou otce k činu. Film je inspirovaný starou severskou legendou. V režijně i kameramansky mistrovském díle prudce kontrastuje brutální čin s pastorálně vyladěnou náladou lesa na jaře.
    Žánry:DramaOscarový
    79%
    Centrální scénou filmu je krutý výjev znásilnění a zabití zemanské dcerky Karin zdivočelými pastevci v horách. Její hluboce věřící otec se ocitá tváří v tvář biblickým dogmatům, jež káží nezabíjet. Nezměrná bolest ze ztráty dcery a neuhasitelná touha po pomstě vedou otce k činu. Film je inspirovaný starou severskou legendou. V režijně i kameramansky mistrovském díle prudce kontrastuje brutální čin s pastorálně vyladěnou náladou lesa na jaře.
    Žánry:DramaOscarový
    9
  • Jako v zrcadle
    Jako v zrcadle (1961)
    Film
    • Edison
    Karin, trpící několika psychickými poruchami, se právě vrátila z léčebny ke své rodině. Tu tvoří otec David - spisovatel stále na cestách, manžel Martin - lékař bez schopnosti pomoci Karin s léčbou, bratr Minus - osamělý hoch s vlastními problémy. Téma odcizení, hledání lásky a víry tentokrát Bergman zasadil na komorní scénu ostrova, jejž bičuje příboj. Nelze z něj uniknout a nelze čekat změnu. Bez pomoci nejbližších se Karinin stav zhoršuje až za hranici možného návratu. (oficiální text distributora)
    79%
    Karin, trpící několika psychickými poruchami, se právě vrátila z léčebny ke své rodině. Tu tvoří otec David - spisovatel stále na cestách, manžel Martin - lékař bez schopnosti pomoci Karin s léčbou, bratr Minus - osamělý hoch s vlastními problémy. Téma odcizení, hledání lásky a víry tentokrát Bergman zasadil na komorní scénu ostrova, jejž bičuje příboj. Nelze z něj uniknout a nelze čekat změnu. Bez pomoci nejbližších se Karinin stav zhoršuje až za hranici možného návratu. (oficiální text distributora)
    10
  • Fanny a Alexandr
    Fanny a Alexandr (1982)
    Film
    • Edison
    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky. Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).
    77%
    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky. Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).
    11
  • Tváří v tvář
    Tváří v tvář (1976)
    Film
    77%
    12
  • Oběť
    Oběť (1986)
    Film
    • MUBI
    76%
    13
  • Býk
    Býk (1991)
    FilmRole: Shop Owner (hlas) (uncredited)
    76%
    14
  • Šepoty a výkřiky
    Šepoty a výkřiky (1972)
    Film
    • Edison
    Neutěšený, meditativní obraz lidské samoty tváří v tvář smrti. Děj snímku se odehrává koncem 19. století. Dvě zámožné sestry (Ingrid Thulinová a Liv Ullmannová) přijíždějí na rodinný statek, aby se svou smrtelně nemocnou sestrou (Harriet Anderssonová) strávily poslední dny jejího života. Zatímco obě ženy, poznamenané manželstvím a egoismem, nejsou vůči umírající schopny vyvinout citový vztah, nesobecká služebná (Kari Sylwanová), která ji ošetřuje, pečuje o každou její potřebu a poskytuje jí čistou, bezmeznou lásku. Kruté a zároveň utěšující Šepoty a výkřiky odhalují složitou krajinu lidského utrpení, žalu a soucitu, kterou svým neobyčejným výkonem oživují Bergmanovi osvědčení herci. Film získal mnoho zahraničních poct, nejvyšší ocenění Švédského filmového ústavu za rok 1973, dále Oscara za kameru (S. Nykvist) a Cenu Nejvyšší technické komise na MFF v Cannes 1973. (oficiální text distributora)
    76%
    Neutěšený, meditativní obraz lidské samoty tváří v tvář smrti. Děj snímku se odehrává koncem 19. století. Dvě zámožné sestry (Ingrid Thulinová a Liv Ullmannová) přijíždějí na rodinný statek, aby se svou smrtelně nemocnou sestrou (Harriet Anderssonová) strávily poslední dny jejího života. Zatímco obě ženy, poznamenané manželstvím a egoismem, nejsou vůči umírající schopny vyvinout citový vztah, nesobecká služebná (Kari Sylwanová), která ji ošetřuje, pečuje o každou její potřebu a poskytuje jí čistou, bezmeznou lásku. Kruté a zároveň utěšující Šepoty a výkřiky odhalují složitou krajinu lidského utrpení, žalu a soucitu, kterou svým neobyčejným výkonem oživují Bergmanovi osvědčení herci. Film získal mnoho zahraničních poct, nejvyšší ocenění Švédského filmového ústavu za rok 1973, dále Oscara za kameru (S. Nykvist) a Cenu Nejvyšší technické komise na MFF v Cannes 1973. (oficiální text distributora)
    15
  • Náruživost
    Náruživost (1969)
    Film
    • Edison
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    76%
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    16
  • Mlčení
    Mlčení (1963)
    Film
    • Edison
    Ve třetím díle komorní trilogie nazvaném MLČENÍ v němž Bůh nejen mlčí, ale zcela "absentuje", zkoumá Bergman duševní a citovou krizi dvou sester: intelektuálky Ester a živočišné Anny, které se octnou ve fiktivní zemi v předválečném stavu. V intimním vhledu do jejich napjatého vztahu a tíživé osamělosti ve dvou se obnažuje jako diagnostický příznak i narušená sexualita. Tři proslavené erotické scény na svou dobu odvážně odtabuizované vyvolaly skandální reakci a vedly dokonce k obvinění režiséra z pornografie. Umělecký výraz byl tehdy při uvedení filmu lehce zastíněn diváckým "voyeurským" zážitkem. Pro Bergmana sex v MLČENÍ představoval sféru, v níž se zrcadlilo odcizení v mezilidských vztazích.
    Žánry:DramaErotickýLGBTQ+
    75%
    Ve třetím díle komorní trilogie nazvaném MLČENÍ v němž Bůh nejen mlčí, ale zcela "absentuje", zkoumá Bergman duševní a citovou krizi dvou sester: intelektuálky Ester a živočišné Anny, které se octnou ve fiktivní zemi v předválečném stavu. V intimním vhledu do jejich napjatého vztahu a tíživé osamělosti ve dvou se obnažuje jako diagnostický příznak i narušená sexualita. Tři proslavené erotické scény na svou dobu odvážně odtabuizované vyvolaly skandální reakci a vedly dokonce k obvinění režiséra z pornografie. Umělecký výraz byl tehdy při uvedení filmu lehce zastíněn diváckým "voyeurským" zážitkem. Pro Bergmana sex v MLČENÍ představoval sféru, v níž se zrcadlilo odcizení v mezilidských vztazích.
    Žánry:DramaErotickýLGBTQ+
    17
  • Večer kejklířů
    Večer kejklířů (1953)
    Film
    75%
    18
  • Nájemník
    Nájemník (1976)
    Film
    74%
    19
  • Zločiny a poklesky
    Zločiny a poklesky (1989)
    Film
    Tragikomedie Woodyho Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových vážných filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    74%
    Tragikomedie Woodyho Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových vážných filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    20
  • Hodina vlků
    Hodina vlků (1968)
    Film
    • Edison
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    72%
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    21
  • Samotář v Seattlu
    Samotář v Seattlu (1993)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Architekt Sam (Tom Hanks) truchlí nad smrtí své ženy. Jeho malý syn chce, aby si táta někoho našel, a tak zavolá do oblíbeného nočního rozhlasového pořadu a přinutí tátu, aby promluvil do éteru. V autě ho uslyší mezi desetitisíci jinými také Annie (Meg Ryanová), které Sam docela učaruje. Sam je přesvědčen o čarovné moci lásky a je tak trochu idealista, Annie je ryze praktická novinářka, která má o všem své pochybnosti. Ve filmu dochází k četným velmi zábavným scénám zachycujícím zvyklosti lidí při námluvách a schůzkách. Nočňátka v Seattlu pojednávají bez rozpaků a s humorem o jistém nazírání osudu - jsou-li si dva lidé souzeni, najdou jeden druhého, navzdory vzdálenosti, času anebo dokonce patřičnému úvodu.
    70%
    Architekt Sam (Tom Hanks) truchlí nad smrtí své ženy. Jeho malý syn chce, aby si táta někoho našel, a tak zavolá do oblíbeného nočního rozhlasového pořadu a přinutí tátu, aby promluvil do éteru. V autě ho uslyší mezi desetitisíci jinými také Annie (Meg Ryanová), které Sam docela učaruje. Sam je přesvědčen o čarovné moci lásky a je tak trochu idealista, Annie je ryze praktická novinářka, která má o všem své pochybnosti. Ve filmu dochází k četným velmi zábavným scénám zachycujícím zvyklosti lidí při námluvách a schůzkách. Nočňátka v Seattlu pojednávají bez rozpaků a s humorem o jistém nazírání osudu - jsou-li si dva lidé souzeni, najdou jeden druhého, navzdory vzdálenosti, času anebo dokonce patřičnému úvodu.
    22
  • Jiná žena
    Jiná žena (1988)
    Film
    Marion má právě rozepsanou knihu, a chce-li ji někdy dokončit, musí si pronajmout kancelář, kde ji nebude nikdo rušit. Jednoho dne zjistí, že v jejím sousedství sídlí psychiatrická ordinace. Slyší každé slovo, jež je v ní proneseno. Díky jednomu vyslechnutému příběhu záhy procitá a zjišťuje, že zdaleka ne všichni lidé ji mají tak rádi, jak se tváří. Pozná pravdu o svém manželovi, o nejbližších přátelích. Stejně tak ale konečně pochopí sebe samu. Režisérské taktovky u pro něj netradičního psychologického dramatu se chopil Woody Allen, do hlavních rolí pak obsadil skvělé Miu Farrow a Genu Rowlands.
    Žánry:Drama
    69%
    Marion má právě rozepsanou knihu, a chce-li ji někdy dokončit, musí si pronajmout kancelář, kde ji nebude nikdo rušit. Jednoho dne zjistí, že v jejím sousedství sídlí psychiatrická ordinace. Slyší každé slovo, jež je v ní proneseno. Díky jednomu vyslechnutému příběhu záhy procitá a zjišťuje, že zdaleka ne všichni lidé ji mají tak rádi, jak se tváří. Pozná pravdu o svém manželovi, o nejbližších přátelích. Stejně tak ale konečně pochopí sebe samu. Režisérské taktovky u pro něj netradičního psychologického dramatu se chopil Woody Allen, do hlavních rolí pak obsadil skvělé Miu Farrow a Genu Rowlands.
    Žánry:Drama
    23
  • Jeden den Ivana Děnisoviče
    Jeden den Ivana Děnisoviče (1970)
    Film
    68%
    24
  • Hadí vejce
    Hadí vejce (1977)
    Film
    Bergmanova spolupráce s Hollywoodem zachycuje tísnivou atmosféru poválečného Berlína 20. let 20. století. Cirkusový artista Abel Rosenberg přichází po sebevraždě bratra o práci. Bydlí ve společné domácnosti se svou švagrovou, ale zároveň propadá čím dál tím více alkoholismu a dalším psychickým problémům. V jednom bodě je pak Abel obviněn z několika úmrtí. Brzy se však ukáže, že tyto případy má na svědomí lékař, který provádí nelidské experimenty.
    68%
    Bergmanova spolupráce s Hollywoodem zachycuje tísnivou atmosféru poválečného Berlína 20. let 20. století. Cirkusový artista Abel Rosenberg přichází po sebevraždě bratra o práci. Bydlí ve společné domácnosti se svou švagrovou, ale zároveň propadá čím dál tím více alkoholismu a dalším psychickým problémům. V jednom bodě je pak Abel obviněn z několika úmrtí. Brzy se však ukáže, že tyto případy má na svědomí lékař, který provádí nelidské experimenty.
    25
  • De fördömda kvinnornas dans
    De fördömda kvinnornas dans (1976)
    Film
    Film ukazuje čtyři ženy pohybující se v přeplněném, uzavřeném pokoji do rytmu hudby Monteverdiho. Tyto ženy představují bytosti žijící předáváním rolí, které se dědí po generace. Dvě z tanečnic jsou zatracené duše, které ožívají, třetí představuje smrt a čtvrtá dítě, které se narodilo svobodné, ale je nuceno přijmout role ostatních žen.
    68%
    Film ukazuje čtyři ženy pohybující se v přeplněném, uzavřeném pokoji do rytmu hudby Monteverdiho. Tyto ženy představují bytosti žijící předáváním rolí, které se dědí po generace. Dvě z tanečnic jsou zatracené duše, které ožívají, třetí představuje smrt a čtvrtá dítě, které se narodilo svobodné, ale je nuceno přijmout role ostatních žen.
    26
  • Italské námluvy
    Italské námluvy (1994)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    Existuje ještě daleko nevyzpytatelnější stvoření, než jakým je mladá krásná dívka. A to mladá krásná dívka, která věří na osud. Přesně taková je i Faith. Kdysi na prahu puberty jí duchové sdělili, že mužem jejího života bude jistý Damon Bradley. Stejné jméno sice vyslovila i cikánka věštící z křišťálové koule dívčinu budoucnost, ale když se vytoužený Damon celých čtrnáct let neobjevil, rozhodla se Faith, že přijme nabídku k sňatku od seriózního, leč poněkud prkenného lékaře a nastálo zakotví v poklidných vodách pohodlného a nudného života. Ale osud je osud. Při zkoušení svatebních šatů zazvonil telefon a mužský hlas oznámil, že je dávným přítelem jejího snoubence, že za několik minut odlétá do Benátek a blahopřeje šťastnému páru k svatbě. Krátce předtím, než zavěsil, aby stihl letadlo, řekl i své jméno - Damon Bradley. Jasná výzva osudu. Faith ještě ve svatebních šatech spěchá na letiště a se svou švagrovou odlétá do Itálie, aby našla muže svého života. Ti dva se po mnoha úskalích nakonec v Římě skutečně setkají. Má to ale jeden drobný háček...
    67%
    Existuje ještě daleko nevyzpytatelnější stvoření, než jakým je mladá krásná dívka. A to mladá krásná dívka, která věří na osud. Přesně taková je i Faith. Kdysi na prahu puberty jí duchové sdělili, že mužem jejího života bude jistý Damon Bradley. Stejné jméno sice vyslovila i cikánka věštící z křišťálové koule dívčinu budoucnost, ale když se vytoužený Damon celých čtrnáct let neobjevil, rozhodla se Faith, že přijme nabídku k sňatku od seriózního, leč poněkud prkenného lékaře a nastálo zakotví v poklidných vodách pohodlného a nudného života. Ale osud je osud. Při zkoušení svatebních šatů zazvonil telefon a mužský hlas oznámil, že je dávným přítelem jejího snoubence, že za několik minut odlétá do Benátek a blahopřeje šťastnému páru k svatbě. Krátce předtím, než zavěsil, aby stihl letadlo, řekl i své jméno - Damon Bradley. Jasná výzva osudu. Faith ještě ve svatebních šatech spěchá na letiště a se svou švagrovou odlétá do Itálie, aby našla muže svého života. Ti dva se po mnoha úskalích nakonec v Římě skutečně setkají. Má to ale jeden drobný háček...
    27
  • Cannery Row
    Cannery Row (1982)
    Film
    66%
    28
  • Pošťák vždy zvoní dvakrát
    Pošťák vždy zvoní dvakrát (1981)
    Film
    • iTunes
    66%
    29
  • Nesnesitelná lehkost bytí
    Nesnesitelná lehkost bytí (1988)
    Film
    • iTunes
    Nesnesitelná lehkost bytí je milostný příběh, začínající během Pražského jara - omračující liberalizace komunismu, která byla rozdrcena ruskou invazí v srpnu 1968. Tomáš, slibný mladý neurochirurg, je svobodný mládenec a chronický sukničkář, který v milostných záležitostech vyznává takovou filozofii, že z jeho života musí být vyloučena veškerá láska. Se svými dlouhodobými milenkami se setkává pouze občas a nikdy nestráví celou noc se ženou. Proti všem svým milostným zásadám se Tomáš ožení s Terezou, ale pokračuje v předchozím milostném vztahu se Sabinou, neovlivněn závazkem lásky...
    65%
    Nesnesitelná lehkost bytí je milostný příběh, začínající během Pražského jara - omračující liberalizace komunismu, která byla rozdrcena ruskou invazí v srpnu 1968. Tomáš, slibný mladý neurochirurg, je svobodný mládenec a chronický sukničkář, který v milostných záležitostech vyznává takovou filozofii, že z jeho života musí být vyloučena veškerá láska. Se svými dlouhodobými milenkami se setkává pouze občas a nikdy nestráví celou noc se ženou. Proti všem svým milostným zásadám se Tomáš ožení s Terezou, ale pokračuje v předchozím milostném vztahu se Sabinou, neovlivněn závazkem lásky...
    30
  • Děvčátko
    Děvčátko (1978)
    Film
    Ocitáme se v New Orleansu v roce 1917 ve čtvrti červených luceren. Prostitutka Hattie žije se svou dvanáctiletou dcerou Violet v bordelu Madame Nell. Protože je Violet odmalička obklopená atmosférou sexu a divokých večírků, touží se stát také prostitutkou, a tak Nell zorganizuje aukci o její panenství. Za několik měsíců se Hattie vdá za bohatého zákazníka a Violet se přestěhuje k mladému fotografovi Bellocqovi, který je do ní bláznivě zamilovaný. Violet se tak stává podivnou figurkou - předčasně vyspělou ženou, která v srdci přesto stále zůstává nevinným dítětem.
    Žánry:DramaRetro
    65%
    Ocitáme se v New Orleansu v roce 1917 ve čtvrti červených luceren. Prostitutka Hattie žije se svou dvanáctiletou dcerou Violet v bordelu Madame Nell. Protože je Violet odmalička obklopená atmosférou sexu a divokých večírků, touží se stát také prostitutkou, a tak Nell zorganizuje aukci o její panenství. Za několik měsíců se Hattie vdá za bohatého zákazníka a Violet se přestěhuje k mladému fotografovi Bellocqovi, který je do ní bláznivě zamilovaný. Violet se tak stává podivnou figurkou - předčasně vyspělou ženou, která v srdci přesto stále zůstává nevinným dítětem.
    Žánry:DramaRetro
    31
  • Celebrity
    Celebrity (1998)
    Film
    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a četných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokrát tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali, smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mě byla spolupráce s ním i poučná, dodal Branagh.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    65%
    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a četných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokrát tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali, smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mě byla spolupráce s ním i poučná, dodal Branagh.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    32
  • Začít znovu
    Začít znovu (1979)
    Film
    Phil Potter (Burt Reynolds) nedokáže uvěřit tomu, že ho chce jeho manželka, ctižádostivá zpěvačka Jessica (Candice Bergenová), opustit kvůli svým snům o závratné kariéře. Když se ale Phil dozví o její nevěře, rychle odejde sám. Přemístí se do Bostonu, kde se s pomocí svého bratra, psychiatra Mickeyho, začne pomalu usazovat. Zoufalý Phil navštíví psychologickou poradnu pro opuštěné muže a vzápětí najde útěchu u Marilyn (Jill Clayburghová), s níž se ho Mickey a jeho žena Marva pokusí dát dohromady. Učitelka ze školky si ale v minulosti užila s čerstvě opuštěnými muži své. Phil si nakonec Marilyn přesto získá a dokonce ji přesvědčí, aby se k němu nastěhovala. Jenže nečekaná návštěva od kající se, vyzývavě oblečené Jessicy, a také záchvat úzkosti z nákupu nové pohovky, ohrozí Philův nový život po boku Marilyn dřív, než má vůbec šanci začít.
    Žánry:Komedie
    65%
    Phil Potter (Burt Reynolds) nedokáže uvěřit tomu, že ho chce jeho manželka, ctižádostivá zpěvačka Jessica (Candice Bergenová), opustit kvůli svým snům o závratné kariéře. Když se ale Phil dozví o její nevěře, rychle odejde sám. Přemístí se do Bostonu, kde se s pomocí svého bratra, psychiatra Mickeyho, začne pomalu usazovat. Zoufalý Phil navštíví psychologickou poradnu pro opuštěné muže a vzápětí najde útěchu u Marilyn (Jill Clayburghová), s níž se ho Mickey a jeho žena Marva pokusí dát dohromady. Učitelka ze školky si ale v minulosti užila s čerstvě opuštěnými muži své. Phil si nakonec Marilyn přesto získá a dokonce ji přesvědčí, aby se k němu nastěhovala. Jenže nečekaná návštěva od kající se, vyzývavě oblečené Jessicy, a také záchvat úzkosti z nákupu nové pohovky, ohrozí Philův nový život po boku Marilyn dřív, než má vůbec šanci začít.
    Žánry:Komedie
    33
  • Star 80
    Star 80 (1983)
    Film
    65%
    34
  • Dotek
    Dotek (1971)
    Film
    65%
    35
  • S vyznamenáním
    S vyznamenáním (1994)
    Film
    Monty Kessler studuje na Harvardu a bydlí v podnájmu s kamarádem Everettem Callowayem, studentkou umění Courtney Blumenthalovou a neurotickým medikem Jeffem Hawkesem. Právě když dokončuje diplomovou práci, kterou má odevzdat profesoru Pitkannanovi, jeho počítači selže disk a většina dat je ztracena. Zoufalý mladík má jen jednu vytištěnou kopii, a protože se bojí, aby nepřišel i o ni, rozhodne se okamžitě pořídit další. Cestou však zakopne, upadne a obálka propadne kanálem do kotelny Widenerovy knihovny. Podaří se mu do kotelny vniknout, přistihne tu však bezdomovce Simona, který se právě chystá přiložit jeho práci do kotle. Sice ho v poslední chvíli zastaví, muž mu však odmítne papíry vrátit a Monty na něj poštve univerzitní policii. Ta sice bezdomovce zadrží, ale práci u něj nenajdou. Naštvaný Simon Montymu vyčte, že ho připravil o bydlení, kde bylo teplo, několik koupelen a téměř deset kilometrů knih. Uzavře s ním dohodu, podle níž mu za každou prokázanou službu vrátí jeden list jeho práce. Jeho prvními požadavky jsou bydlení a jídlo, takže ho mladík nastěhuje do prázdné dodávky na dvoře domu, kde s kamarády bydlí. Monty se svérázným Simonem postupně sbližuje a začíná se pod jeho vlivem měnit. Jednoho dne ho však urazí a bezdomovec odejde. Když ho později Monty najde v jednom z útulků, je Simon těžce nemocný. Souhlasí, že se vrátí do jejich domu. A jednoho večera Montymu svěří smutné tajemství svého života.
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Monty Kessler studuje na Harvardu a bydlí v podnájmu s kamarádem Everettem Callowayem, studentkou umění Courtney Blumenthalovou a neurotickým medikem Jeffem Hawkesem. Právě když dokončuje diplomovou práci, kterou má odevzdat profesoru Pitkannanovi, jeho počítači selže disk a většina dat je ztracena. Zoufalý mladík má jen jednu vytištěnou kopii, a protože se bojí, aby nepřišel i o ni, rozhodne se okamžitě pořídit další. Cestou však zakopne, upadne a obálka propadne kanálem do kotelny Widenerovy knihovny. Podaří se mu do kotelny vniknout, přistihne tu však bezdomovce Simona, který se právě chystá přiložit jeho práci do kotle. Sice ho v poslední chvíli zastaví, muž mu však odmítne papíry vrátit a Monty na něj poštve univerzitní policii. Ta sice bezdomovce zadrží, ale práci u něj nenajdou. Naštvaný Simon Montymu vyčte, že ho připravil o bydlení, kde bylo teplo, několik koupelen a téměř deset kilometrů knih. Uzavře s ním dohodu, podle níž mu za každou prokázanou službu vrátí jeden list jeho práce. Jeho prvními požadavky jsou bydlení a jídlo, takže ho mladík nastěhuje do prázdné dodávky na dvoře domu, kde s kamarády bydlí. Monty se svérázným Simonem postupně sbližuje a začíná se pod jeho vlivem měnit. Jednoho dne ho však urazí a bezdomovec odejde. Když ho později Monty najde v jednom z útulků, je Simon těžce nemocný. Souhlasí, že se vrátí do jejich domu. A jednoho večera Montymu svěří smutné tajemství svého života.
    Žánry:DramaKomedie
    36
  • Barnen från Frostmofjället
    Barnen från Frostmofjället (1945)
    Film
    • Netflix
    64%
    37
  • Älskande par
    Älskande par (1964)
    Film
    64%
    38
  • Holubice
    Holubice (1974)
    Film
    63%
    39
  • Swannova láska
    Swannova láska (1984)
    Film
    Románový cyklus Marcela Prousta Hledání ztraceného času je jedním ze základních děl nejen francouzské, ale i světové literatury. Filmová adaptace je výzvou nejen pro scenáristy a režiséry, ale i producenty. Právě z finančních důvodů ztroskotaly ohlášené projekty Luchina Viscontiho a Josepha Loseye.
    Teprve v roce 1983 vznikla adaptace části prvního dílu Hledání ztraceného času - Swannova láska. Na scénáři se podíleli mj. i Peter Brook (původně určený režisér) a významný scenárista Jean-Claude Carriere. Ve filmu použili i některé motivy z dalších částí Proustova cyklu, završili Swannův příběh lásky ke krásné Odettě de Crécy, jež ho stála těžce vydobyté společenské postavení, a celý děj zhustili do pouhých čtyřiadvaceti hodin.
    Milovníci díla Marcela Prousta tak mohou porovnat tuto adaptaci s pozoruhodným přepisem scenáristy a režiséra Raoula Ruize (uvedeno v České televizi v r. 2005), který sáhl po završující kapitole tohoto literárního monumentu nazvané Čas znovu nalezený, kde se Proust v četných reminiscencích znovu vrací k celému dílu. V roce 1913 se v Paříži nenašel žádný nakladatel, který by vydal první díl románu Marcela Prousta (1871-1922). Spisovatel ho u Grasseta vydal na vlastní náklad a koncem listopadu 1913 se první díl dostal do prodeje. Postupně nabyl zamýšlený román nových rozměrů a Proust těsně před svou smrtí diktoval další poznámky. Poslední dvě části jeho epopeje, z nichž jedna je právě Čas znovu nalezený, vyšly až po jeho smrti. I když Proustovo Hledání ztraceného času patří mezi základní díla literatury 20. století a je citováno v každé školní učebnici, ve skutečnosti málokdo Prousta četl.
    Žánry:DramaRomantický
    63%
    Románový cyklus Marcela Prousta Hledání ztraceného času je jedním ze základních děl nejen francouzské, ale i světové literatury. Filmová adaptace je výzvou nejen pro scenáristy a režiséry, ale i producenty. Právě z finančních důvodů ztroskotaly ohlášené projekty Luchina Viscontiho a Josepha Loseye.
    Teprve v roce 1983 vznikla adaptace části prvního dílu Hledání ztraceného času - Swannova láska. Na scénáři se podíleli mj. i Peter Brook (původně určený režisér) a významný scenárista Jean-Claude Carriere. Ve filmu použili i některé motivy z dalších částí Proustova cyklu, završili Swannův příběh lásky ke krásné Odettě de Crécy, jež ho stála těžce vydobyté společenské postavení, a celý děj zhustili do pouhých čtyřiadvaceti hodin.
    Milovníci díla Marcela Prousta tak mohou porovnat tuto adaptaci s pozoruhodným přepisem scenáristy a režiséra Raoula Ruize (uvedeno v České televizi v r. 2005), který sáhl po završující kapitole tohoto literárního monumentu nazvané Čas znovu nalezený, kde se Proust v četných reminiscencích znovu vrací k celému dílu. V roce 1913 se v Paříži nenašel žádný nakladatel, který by vydal první díl románu Marcela Prousta (1871-1922). Spisovatel ho u Grasseta vydal na vlastní náklad a koncem listopadu 1913 se první díl dostal do prodeje. Postupně nabyl zamýšlený román nových rozměrů a Proust těsně před svou smrtí diktoval další poznámky. Poslední dvě části jeho epopeje, z nichž jedna je právě Čas znovu nalezený, vyšly až po jeho smrti. I když Proustovo Hledání ztraceného času patří mezi základní díla literatury 20. století a je citováno v každé školní učebnici, ve skutečnosti málokdo Prousta četl.
    Žánry:DramaRomantický
    40
  • Siddhartha
    Siddhartha (1972)
    Film
    63%
    41
  • Last Run, The
    Last Run, The (1971)
    Film
    63%
    42
  • Black Moon
    Black Moon (1975)
    Film
    62%
    43
  • Povídky z New Yorku
    Povídky z New Yorku (1989)
    Film
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělá z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jen může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    62%
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělá z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jen může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    44
  • Kristin Lavransdatter
    Kristin Lavransdatter (1995)
    Film
    Do životního příběhu zemanské dcery ze zámožné rodiny se promítají středověké dějiny Norska (14. století), kdy mravní řád lidu určovalo přísné katolictví. Život půvabné Kristiny je zachycen od jejího šťastného dětství, které však bylo zkaleno znásilněním v lese. Zneuctěná dívka odchází do kláštera, kde v úkrytu čeká, až dospěje a vdá se za muže ze sousedství, jemuž byla přislíbena. Zamiluje se však osudově do rytíře Erlenda Nikulaussona, uhrančivého svůdníka, který byl uvržen do klatby kvůli milostné aféře s vdanou ženou. Kristina navzdory všem prosadí jejich svatbu a nezastaví ji ani sebevražda Erlendovy bývalé milenky. Dvojice, všemi odsouzena, překoná ostudný skandál a vstupuje do společné budoucnosti, držena neochvějnou silou Kristininy lásky. Dramatický průběh jejich nastávajícího soužití věští vyhořelý kostel jako symbol oslabené duchovnosti a trest za hřích. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    62%
    Do životního příběhu zemanské dcery ze zámožné rodiny se promítají středověké dějiny Norska (14. století), kdy mravní řád lidu určovalo přísné katolictví. Život půvabné Kristiny je zachycen od jejího šťastného dětství, které však bylo zkaleno znásilněním v lese. Zneuctěná dívka odchází do kláštera, kde v úkrytu čeká, až dospěje a vdá se za muže ze sousedství, jemuž byla přislíbena. Zamiluje se však osudově do rytíře Erlenda Nikulaussona, uhrančivého svůdníka, který byl uvržen do klatby kvůli milostné aféře s vdanou ženou. Kristina navzdory všem prosadí jejich svatbu a nezastaví ji ani sebevražda Erlendovy bývalé milenky. Dvojice, všemi odsouzena, překoná ostudný skandál a vstupuje do společné budoucnosti, držena neochvějnou silou Kristininy lásky. Dramatický průběh jejich nastávajícího soužití věští vyhořelý kostel jako symbol oslabené duchovnosti a trest za hřích. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    45
  • Barabbas
    Barabbas (1953)
    Film
    62%
    46
  • Erste Liebe
    Erste Liebe (1970)
    Film
    62%
    47
  • Domaren
    Domaren (1960)
    Film
    62%
    48
  • A co všechny ty ženy
    A co všechny ty ženy (1964)
    Film

    Bergmanův první barevný film je jednou z mála komedií tohoto tvůrce. Poněkud afektovaný hudební kritik Cornelius navštíví letní rezidenci geniálního violoncellisty Felixe, aby tu dokončil jeho životopis. Kritikovi sice není dovoleno se s velkým umělcem osobně setkat, zato se ocitá uprostřed houfu žen, které jsou zjevně všechny Mistrovými manželkami či milenkami. Zdá se, že kapitola o jeho soukromém životě tak bude plná pikantních historek...

    Žánry:KomedieSatira
    61%

    Bergmanův první barevný film je jednou z mála komedií tohoto tvůrce. Poněkud afektovaný hudební kritik Cornelius navštíví letní rezidenci geniálního violoncellisty Felixe, aby tu dokončil jeho životopis. Kritikovi sice není dovoleno se s velkým umělcem osobně setkat, zato se ocitá uprostřed houfu žen, které jsou zjevně všechny Mistrovými manželkami či milenkami. Zdá se, že kapitola o jeho soukromém životě tak bude plná pikantních historek...

    Žánry:KomedieSatira
    49
  • Výkupné
    Výkupné (1974)
    Film
    59%
    50
  • Willie and Phil
    Willie and Phil (1980)
    Film
    Život napodobuje umění, když se dva obyvatelé Manhattanu – domýšlivý učitel Willie a tichý fotograf Phil – spřátelí po podnětné projekci filmu "Jules a Jim", Truffautovy klasiky o milostném trojúhelníku trvajícím desetiletí. Brzy muži potkají Jeanette, sexuálně osvobozenou jižanskou transplantaci, která se okamžitě zamiluje do obou. Frustrované vášně se mění v žárlivost, když Jeanette v následujících letech baví milostné poměry s každým z nich.
    59%
    Život napodobuje umění, když se dva obyvatelé Manhattanu – domýšlivý učitel Willie a tichý fotograf Phil – spřátelí po podnětné projekci filmu "Jules a Jim", Truffautovy klasiky o milostném trojúhelníku trvajícím desetiletí. Brzy muži potkají Jeanette, sexuálně osvobozenou jižanskou transplantaci, která se okamžitě zamiluje do obou. Frustrované vášně se mění v žárlivost, když Jeanette v následujících letech baví milostné poměry s každým z nich.
    51
  • Ved vejen
    Ved vejen (1988)
    Film
    Do ospalé dánské vesnice přijíždí nový mistr Huus, což k velké radosti vítají místní neprovdané ženy. Huus se ale spřátelí s Katinkou a jejím manželem Baiem, který pracuje jako přednosta stanice. Katinka, která je bezdětná a chatrného zdraví, se do Huse postupně zamiluje, čehož si její manžel zdánlivě nevšímá. Založeno na díle Hermana Banga.
    Žánry:DramaRomantický
    58%
    Do ospalé dánské vesnice přijíždí nový mistr Huus, což k velké radosti vítají místní neprovdané ženy. Huus se ale spřátelí s Katinkou a jejím manželem Baiem, který pracuje jako přednosta stanice. Katinka, která je bezdětná a chatrného zdraví, se do Huse postupně zamiluje, čehož si její manžel zdánlivě nevšímá. Založeno na díle Hermana Banga.
    Žánry:DramaRomantický
    52
  • Síla lásky
    Síla lásky (1995)
    Film
    • iTunes

    Hlavními postavami melodramatického příběhu jsou manželé Eddie a Grace Binochovi, žijící zaběhnutým životem v malém jižanském městečku. Den, kterým příběh začíná, vypadá stejně jako řada předchozích, ranní zmatky při spěšném odchodu do práce vyvrcholí tím, že Grace zapomene doma dcerku Carolinu a musí se pro ni vrátit. Žena pracuje na jezdecké farmě svého otce a hned po příjezdu musí řešit problém s otcovým rozhodnutím závodit v blížících se dostizích s koněm Jamieho Johnsona, což znamená, že nebude moci jet jejich jezdec Hank a je to právě Grace, kdo mu to má sdělit. Zdaleka to však není to nejhorší, co ten den ženu čeká. Cestou domů totiž zahlédne manžela, jak se na ulici líbá s neznámou blondýnou. A když pak najde jeho vzkaz, že se vrátí později, naloží dceru do auta a vydá se ho hledat. Objeví ho v restauraci ve společnosti neznámé ženy a přátel, ztropí mu scénu a odejde z domu na farmu. Když za ní Eddie druhý den přijde, ukáže se, že žena ho sice stále miluje, nemíní mu ale nevěru odpustit a manželé se proto rozejdou ve zlém. Grace se zhroutil svět, a tak se snaží najít způsob, jak se vyrovnat se skutečností, kterou si nedokázala představit. Vyzkouší vše, co jí kdo poradí. Na radu staré tety Rae uvaří nevěrnému manželovi jídlo, po kterém se mu udělá špatně, bohužel se tak stane ve chvíli, kdy se zdá, že spolu manželé najdou společnou řeč a domluví se v dobrém. Na radu své starší sestry Rae si zase vyjde na rande s kamarádským Jamiem, ale po příjemném večeru se s ním nakonec nevyspí. Její krize značně poznamenává její okolí a když v neopatrnosti prozradí matce dávný otcův prohřešek, což způsobí, že se její rodiče ocitnou v podobné situaci.

    54%

    Hlavními postavami melodramatického příběhu jsou manželé Eddie a Grace Binochovi, žijící zaběhnutým životem v malém jižanském městečku. Den, kterým příběh začíná, vypadá stejně jako řada předchozích, ranní zmatky při spěšném odchodu do práce vyvrcholí tím, že Grace zapomene doma dcerku Carolinu a musí se pro ni vrátit. Žena pracuje na jezdecké farmě svého otce a hned po příjezdu musí řešit problém s otcovým rozhodnutím závodit v blížících se dostizích s koněm Jamieho Johnsona, což znamená, že nebude moci jet jejich jezdec Hank a je to právě Grace, kdo mu to má sdělit. Zdaleka to však není to nejhorší, co ten den ženu čeká. Cestou domů totiž zahlédne manžela, jak se na ulici líbá s neznámou blondýnou. A když pak najde jeho vzkaz, že se vrátí později, naloží dceru do auta a vydá se ho hledat. Objeví ho v restauraci ve společnosti neznámé ženy a přátel, ztropí mu scénu a odejde z domu na farmu. Když za ní Eddie druhý den přijde, ukáže se, že žena ho sice stále miluje, nemíní mu ale nevěru odpustit a manželé se proto rozejdou ve zlém. Grace se zhroutil svět, a tak se snaží najít způsob, jak se vyrovnat se skutečností, kterou si nedokázala představit. Vyzkouší vše, co jí kdo poradí. Na radu staré tety Rae uvaří nevěrnému manželovi jídlo, po kterém se mu udělá špatně, bohužel se tak stane ve chvíli, kdy se zdá, že spolu manželé najdou společnou řeč a domluví se v dobrém. Na radu své starší sestry Rae si zase vyjde na rande s kamarádským Jamiem, ale po příjemném večeru se s ním nakonec nevyspí. Její krize značně poznamenává její okolí a když v neopatrnosti prozradí matce dávný otcův prohřešek, což způsobí, že se její rodiče ocitnou v podobné situaci.

    53
  • Láska až za hrob
    Láska až za hrob (1998)
    Film

    Na vrcholu životních úspěchů stojí nakladatel knih Stevenson Lowe, který ve svém soukromí příliš nehodlá měnit své mládenecké zvyky a spoléhá na toleranci své vyvolené dívky. Julia má se svým dlouholetým milencem neobyčejně velkou trpělivost a marně čeká, že se ke zpečetění jejich vztahu konečně jasně vyjádří. Všechno dostává nečekaně rychlé obrátky v okamžiku, kdy se Stevenson nastěhuje do starobylého domu v centru města. I tady je ale Julia tím druhým kolem u vozu. Popravdě řečeno - až třetím: dům totiž léta obývá dvojice duchů, kteří dokáží Stevensona zaměstnat natolik, že nemá na nic jiného pomyšlení. Naštvaná a roztrpčená Julia dostane na svého vyvoleného pořádný vztek. Jistou naději na lepší život proto očekává v náručí politika a senátora Willyho Dodge. Do sebe zahleděný Stevenson musí projít peklem lásky a přitom se rozhodnout, co pro něj má největší cenu...

    53%

    Na vrcholu životních úspěchů stojí nakladatel knih Stevenson Lowe, který ve svém soukromí příliš nehodlá měnit své mládenecké zvyky a spoléhá na toleranci své vyvolené dívky. Julia má se svým dlouholetým milencem neobyčejně velkou trpělivost a marně čeká, že se ke zpečetění jejich vztahu konečně jasně vyjádří. Všechno dostává nečekaně rychlé obrátky v okamžiku, kdy se Stevenson nastěhuje do starobylého domu v centru města. I tady je ale Julia tím druhým kolem u vozu. Popravdě řečeno - až třetím: dům totiž léta obývá dvojice duchů, kteří dokáží Stevensona zaměstnat natolik, že nemá na nic jiného pomyšlení. Naštvaná a roztrpčená Julia dostane na svého vyvoleného pořádný vztek. Jistou naději na lepší život proto očekává v náručí politika a senátora Willyho Dodge. Do sebe zahleděný Stevenson musí projít peklem lásky a přitom se rozhodnout, co pro něj má největší cenu...

    54
  • Buster's Bedroom
    Buster's Bedroom (1991)
    Film
    51%
    55
  • Blázni a poloblázni
    Blázni a poloblázni (1994)
    Film
    Philip je šéfom bezplatnej linky dôvery pre samovrahov, nazývanej Záchrancovia života, ktorá pomáha ľuďom v depresii a v núdzi. Je medzi ľuďmi, ktorí majú poskytovať pomoc, ale v skutočnosti ju potrebujú oni sami. Chaos je tu na dennom poriadku a iné to nie je ani na Štedrý večer, keď sa na linke ozvú skutočne čudné osoby - transvestita Chris, Santa Claus so samovražednými sklonmi, masový vrah, šialená tehotná žena... Navyše Philipa opustila snúbenica Susan a jeho linku chcú zrušiť, pretože má dlhy u pána domáceho. Vianočné sviatky môžu byť naozaj hektické a zdá sa, že pomoc by potrebovali skutočne všetci.
    50%
    Philip je šéfom bezplatnej linky dôvery pre samovrahov, nazývanej Záchrancovia života, ktorá pomáha ľuďom v depresii a v núdzi. Je medzi ľuďmi, ktorí majú poskytovať pomoc, ale v skutočnosti ju potrebujú oni sami. Chaos je tu na dennom poriadku a iné to nie je ani na Štedrý večer, keď sa na linke ozvú skutočne čudné osoby - transvestita Chris, Santa Claus so samovražednými sklonmi, masový vrah, šialená tehotná žena... Navyše Philipa opustila snúbenica Susan a jeho linku chcú zrušiť, pretože má dlhy u pána domáceho. Vianočné sviatky môžu byť naozaj hektické a zdá sa, že pomoc by potrebovali skutočne všetci.
    56
  • Král cikánů
    Král cikánů (1978)
    Film
    49%
    57
  • Marmeladupproret
    Marmeladupproret (1980)
    Film
    48%
    58
  • Dream Lover
    Dream Lover (1986)
    Film
    47%
    59

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.