Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: vysoká společnost

  1. Světáci
    Světáci (1969)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +2
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  2. My Fair Lady
    My Fair Lady (1964)
    Film
    81%
    2
  3. Laura
    Laura (1944)
    Film
    • iTunes
    Detektiv Mark McPherson vyšetřuje vraždu Laury Huntové, jejíž tělo bylo nalezeno u ní v bytě. Tato krásná, úspěšná mladá žena nejspíše zemřela v pátek v noci za velmi podivných okolností. Podezřelými jsou její bývalý milenec, arogantní novinář Waldo Lydecker, současný snoubenec a playboy Shelby Carpenter a přítelkyně Ann Treadwellová. Všichni k Lauře shlížejí s neskrývaným obdivem, přesto musí McPherson z každého stále doslova dolovat nové důležité informace... Film, patřící mezi nejlepší tituly žánru noir (takzvaného černého filmu), natočil hollywoodský režisér Otto Preminger podle úspěšného kriminálního románu spisovatelky Very Casparyové. Téma posedlosti krásou podpořil jakousi chladnou elegancí, temným laděním, stíny a častým deštěm. Vedle svižných dialogů, v nichž nechybí cynický humor, pomáhá atmosféru napětí působivě dotvářet černobílá kamera (za níž stál Joseph LaShelle) oceněná Oscarem. Krásou oslňující Lauru ztělesnila herečka Gene Tierneyová (Láska není hřích, Noc a město, Smrtelný hřích), Marka McPhersona ztvárnil Dana Andrews (Jízda do Ox-Bow, Nejlepší léta našeho života).
    79%
    Detektiv Mark McPherson vyšetřuje vraždu Laury Huntové, jejíž tělo bylo nalezeno u ní v bytě. Tato krásná, úspěšná mladá žena nejspíše zemřela v pátek v noci za velmi podivných okolností. Podezřelými jsou její bývalý milenec, arogantní novinář Waldo Lydecker, současný snoubenec a playboy Shelby Carpenter a přítelkyně Ann Treadwellová. Všichni k Lauře shlížejí s neskrývaným obdivem, přesto musí McPherson z každého stále doslova dolovat nové důležité informace... Film, patřící mezi nejlepší tituly žánru noir (takzvaného černého filmu), natočil hollywoodský režisér Otto Preminger podle úspěšného kriminálního románu spisovatelky Very Casparyové. Téma posedlosti krásou podpořil jakousi chladnou elegancí, temným laděním, stíny a častým deštěm. Vedle svižných dialogů, v nichž nechybí cynický humor, pomáhá atmosféru napětí působivě dotvářet černobílá kamera (za níž stál Joseph LaShelle) oceněná Oscarem. Krásou oslňující Lauru ztělesnila herečka Gene Tierneyová (Láska není hřích, Noc a město, Smrtelný hřích), Marka McPhersona ztvárnil Dana Andrews (Jízda do Ox-Bow, Nejlepší léta našeho života).
    3
  4. Noc v opeře
    Noc v opeře (1935)
    Film
    79%
    4
  5. Hrabě Monte Christo
    Hrabě Monte Christo (1954)
    Film
    Dvouepochový francouzský film, natočený podle slavného románu Alexandra Dumase st. Edmond Dantès se vrací z dlouhé cesty do marseillského přístavu. Je zatčen pro podezření z bonapartistických piklů a nakonec, aby nekompromitoval zástupce prokurátora, jehož otci měl Dantès odevzdat Napoleonův dopis, je uvržen do vězení na ostrově If. Po 18 letech se mu podaří uprchnout z vězení. Jako nesmírně bohatý muž se vrací do Marseille a je odhodlán všech prostředků použít k tomu, aby se pomstil těm, kteří jej před lety uvrhli do žaláře. Dílo pomsty se zdaří a Dantès odjíždí do Orientu. (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    77%
    Dvouepochový francouzský film, natočený podle slavného románu Alexandra Dumase st. Edmond Dantès se vrací z dlouhé cesty do marseillského přístavu. Je zatčen pro podezření z bonapartistických piklů a nakonec, aby nekompromitoval zástupce prokurátora, jehož otci měl Dantès odevzdat Napoleonův dopis, je uvržen do vězení na ostrově If. Po 18 letech se mu podaří uprchnout z vězení. Jako nesmírně bohatý muž se vrací do Marseille a je odhodlán všech prostředků použít k tomu, aby se pomstil těm, kteří jej před lety uvrhli do žaláře. Dílo pomsty se zdaří a Dantès odjíždí do Orientu. (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    5
  6. Noc
    Noc (1961)
    Film
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    77%
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    6
  7. Pretty Woman
    Pretty Woman (1990)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Pretty Woman je americká romantická komedie. Vivian šlape chodník a sní o princi na bílém koni. Jednoho večera se náhodou seznámí s krásným, osamělým a trochu tajemným milionářem Edwardem Lewisem, který ji odvede do přepychového hotelového apartmá. Nechá ji v klidu vyspat a ráno jí udělá překvapivou nabídku. Chce, aby mu Vivian dělala po celý týden na veřejnosti doprovod. Dívka se ve svém pracovním oblečení v luxusním hotelu vyjímá jako tarantule na piškotovém dortu a ani peníze, kterými ji Edward štědře vybavil, jí neumožní splnit daný úkol - opatřit si vhodnou garderobu. V poslední chvíli přichází plačící dívce na pomoc otcovsky založený manažer hotelu. Pozvolna začíná proměna šlapky ve velkou dámu. Proměna, které si všimne snad každý, kromě Edwarda... nebo ne?
    76%
    Pretty Woman je americká romantická komedie. Vivian šlape chodník a sní o princi na bílém koni. Jednoho večera se náhodou seznámí s krásným, osamělým a trochu tajemným milionářem Edwardem Lewisem, který ji odvede do přepychového hotelového apartmá. Nechá ji v klidu vyspat a ráno jí udělá překvapivou nabídku. Chce, aby mu Vivian dělala po celý týden na veřejnosti doprovod. Dívka se ve svém pracovním oblečení v luxusním hotelu vyjímá jako tarantule na piškotovém dortu a ani peníze, kterými ji Edward štědře vybavil, jí neumožní splnit daný úkol - opatřit si vhodnou garderobu. V poslední chvíli přichází plačící dívce na pomoc otcovsky založený manažer hotelu. Pozvolna začíná proměna šlapky ve velkou dámu. Proměna, které si všimne snad každý, kromě Edwarda... nebo ne?
    7
  8. Příběh z Filadelfie
    Příběh z Filadelfie (1940)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Příběh z Filadelfie (The Philadelphia Story) je americká romantická komedie s Carym Grantem a Katharine Hepburn v hlavních rolích. Manželství Tracy Lord a C. K. Dextera bylo uspěchané a stejně jako jejich vztah, i rozvod byl velmi vášnivý. Po dvou letech od rozvodu se hodlá Tracy znovu vdát na rodinném sídle. Jejím vyvoleným je bohatý obchodník a nadějný politik. Den před svatbou se v sídle Lordových objeví tři nečekaní hosté – přátelé Tracyina mladšího bratra a Dexter, nyní novinář pro časopis Spy. Dexter si se svým šéfredaktorem vyjednal dohodu, že napíše o svatbě své bývalé manželky a on za to neuveřejní skandál Tracyina otce s jistou tanečnicí. Co se ale stane, až vyjde pravda najevo?
    76%
    Příběh z Filadelfie (The Philadelphia Story) je americká romantická komedie s Carym Grantem a Katharine Hepburn v hlavních rolích. Manželství Tracy Lord a C. K. Dextera bylo uspěchané a stejně jako jejich vztah, i rozvod byl velmi vášnivý. Po dvou letech od rozvodu se hodlá Tracy znovu vdát na rodinném sídle. Jejím vyvoleným je bohatý obchodník a nadějný politik. Den před svatbou se v sídle Lordových objeví tři nečekaní hosté – přátelé Tracyina mladšího bratra a Dexter, nyní novinář pro časopis Spy. Dexter si se svým šéfredaktorem vyjednal dohodu, že napíše o svatbě své bývalé manželky a on za to neuveřejní skandál Tracyina otce s jistou tanečnicí. Co se ale stane, až vyjde pravda najevo?
    8
  9. Velká nádhera
    Velká nádhera (2013)
    Film
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    75%
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    10
  12. Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    Film
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    11
  13. A loď pluje
    A loď pluje (1983)
    Film
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    74%
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    12
  14. Valmont
    Valmont (1989)
    Film
    Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů, vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy.
    73%
    Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů, vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy.
    13
  15. Vražda v hotelu Excelsior
    Vražda v hotelu Excelsior (1971)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Vražda v hotelu Excelsior je už třetí ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy Panoptikum hříšných lidí. V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu... O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i hotelový orchestr s krásnou písní Excelsior – slow Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    73%
    Vražda v hotelu Excelsior je už třetí ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy Panoptikum hříšných lidí. V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu... O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i hotelový orchestr s krásnou písní Excelsior – slow Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    14
  16. Dobrodružství
    Dobrodružství (1960)
    Film
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    71%
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    15
  17. Vévodkyně
    Vévodkyně (2008)
    Film
    Snímek Vévodkyně nás přenese do 18. století a přiblíží nám příběh šlechtičny Georgiany, praprapratetičky princezny Diany. Paralela mezi jejich životy je více než zřejmá. Podobně jako princezna Diana, tak i Georgiana, vévodkyně z Devonshiru, byla oslňující, charismatická a veřejností milována. V osobním životě jí ale štěstí nepřálo... Mladičká Georgiana vstoupila do manželství s vévodou z Devonshiru, jednoho z nejbohatších mužů v Anglii, bez lásky. Na tehdejší dobu byla velice moderní a pokrokovou ženou, která se angažovala i v politice. Vedla ale také rozmarný život plný milenců, pikantních událostí a intrik. Jedna z jejích milostných eskapád ale vyústí v hořký konflikt a nevídaný skandál...
    Režie:Saul Dibb
    71%
    Snímek Vévodkyně nás přenese do 18. století a přiblíží nám příběh šlechtičny Georgiany, praprapratetičky princezny Diany. Paralela mezi jejich životy je více než zřejmá. Podobně jako princezna Diana, tak i Georgiana, vévodkyně z Devonshiru, byla oslňující, charismatická a veřejností milována. V osobním životě jí ale štěstí nepřálo... Mladičká Georgiana vstoupila do manželství s vévodou z Devonshiru, jednoho z nejbohatších mužů v Anglii, bez lásky. Na tehdejší dobu byla velice moderní a pokrokovou ženou, která se angažovala i v politice. Vedla ale také rozmarný život plný milenců, pikantních událostí a intrik. Jedna z jejích milostných eskapád ale vyústí v hořký konflikt a nevídaný skandál...
    Režie:Saul Dibb
    16
  18. Chyťte zloděje
    Chyťte zloděje (1955)
    Film
    • iTunes
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie, přezdívaný Kočka (Cary Grant), už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    68%
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie, přezdívaný Kočka (Cary Grant), už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    17
  19. Věk nevinnosti
    Věk nevinnosti (1993)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • SWEET.TV
    New York 1871. Lepší společnost té doby vytvořila svět s takovou rovnováhou, že jeho harmonii mohlo zničit pouhé zašeptání. Společenská smetánka se řídila pevnými (byť nepsanými a nikdy nevyslovenými) pravidly a rituály, které přísněji než zákon určovaly, co je vhodné a co ne. V tomto prostředí se pohybuje mladý právník Newland Archer a jeho snoubenka May Wellandová, mladinké nevinné stvoření, které je dokonalým produktem své třídy. Newland i May ctí konvence a tradice, jejich manželství je vhodné a žádoucí, jejich budoucnost daná. Do svatebních příprav však jako blesk z čistého nebe vstupuje rušivý prvek. Z Evropy přijíždí hraběnka Olenska, krásná přitažlivá žena, společensky málo přijatelná, ale nespoutaná konvencemi a nabízející okouzlenému Newlandovi tušení jiného, svobodnějšího světa. Vášnivá (byť platonická) láska těchto dvou lidí však nemůže dojít naplnění, aniž by její protagonisté zničili vše, co je jejich společnosti svaté.
    68%
    New York 1871. Lepší společnost té doby vytvořila svět s takovou rovnováhou, že jeho harmonii mohlo zničit pouhé zašeptání. Společenská smetánka se řídila pevnými (byť nepsanými a nikdy nevyslovenými) pravidly a rituály, které přísněji než zákon určovaly, co je vhodné a co ne. V tomto prostředí se pohybuje mladý právník Newland Archer a jeho snoubenka May Wellandová, mladinké nevinné stvoření, které je dokonalým produktem své třídy. Newland i May ctí konvence a tradice, jejich manželství je vhodné a žádoucí, jejich budoucnost daná. Do svatebních příprav však jako blesk z čistého nebe vstupuje rušivý prvek. Z Evropy přijíždí hraběnka Olenska, krásná přitažlivá žena, společensky málo přijatelná, ale nespoutaná konvencemi a nabízející okouzlenému Newlandovi tušení jiného, svobodnějšího světa. Vášnivá (byť platonická) láska těchto dvou lidí však nemůže dojít naplnění, aniž by její protagonisté zničili vše, co je jejich společnosti svaté.
    18
  20. Ideální manžel
    Ideální manžel (1999)
    Film

    Sir Robert Chiltern, úspěšný politik a dokonalý gentleman, má vše, co si mohl přát. Spolu s milující manželkou představují dokonalý pár. Potíže však nastanou, když se v Londýně objeví paní Cheveley, která by mohla odhalit nebezpečné tajemství z jeho minulosti a tak ohrozit jeho kariéru i manželství. Nezbývá mu nic jiného než se obrátit na dlouholetého přítele lorda Goringa - sukničkáře a svůdce žen. Ten je tím však zatažen do pavučiny lží a je vážně ohrožen jeho rajský staromládenecký život...

    67%

    Sir Robert Chiltern, úspěšný politik a dokonalý gentleman, má vše, co si mohl přát. Spolu s milující manželkou představují dokonalý pár. Potíže však nastanou, když se v Londýně objeví paní Cheveley, která by mohla odhalit nebezpečné tajemství z jeho minulosti a tak ohrozit jeho kariéru i manželství. Nezbývá mu nic jiného než se obrátit na dlouholetého přítele lorda Goringa - sukničkáře a svůdce žen. Ten je tím však zatažen do pavučiny lží a je vážně ohrožen jeho rajský staromládenecký život...

    19
  21. Vějíř lady Windermerové
    Vějíř lady Windermerové (2004)
    Film

    Současné filmové adaptace her Oscara Wilda, jako například Ideální manžel nebo Jak je důležité míti Filipa, se většinou věrně drží originálu a odrážejí reálie viktoriánské Anglie 19. století. Režisér Mike Barker a scenárista Howard Himelstein však důvtipně přenesli stejnojmennou Wildovu hru do komunity Angličanů a Američanů žijících ve třicátých letech na italském pobřeží Amalfi. Mladá lady Windermerová, v podání Scarlett Johanssonové, podezřívá svého manžela z milostné aférky s nově příchozí, skandály opředenou paní Erlynnovou (Helen Huntová). Sama však není daleko od toho, hodit za hlavu předchozí život a pověst a podlehnout milostným návrhům lorda Darlingtona (Stephen Campbell Moore). Záhadná paní Erlynnová má ale dobrý důvod jí v takové pošetilosti zabránit. Atraktivní, sluncem projasněné a vtipné drama nabízí překvapivý pohled na Wildovu klasiku a těží ze skvělých hereckých výkonů, mimo jiné Toma Wilkinsona a Mileny Vukotićové.

    67%

    Současné filmové adaptace her Oscara Wilda, jako například Ideální manžel nebo Jak je důležité míti Filipa, se většinou věrně drží originálu a odrážejí reálie viktoriánské Anglie 19. století. Režisér Mike Barker a scenárista Howard Himelstein však důvtipně přenesli stejnojmennou Wildovu hru do komunity Angličanů a Američanů žijících ve třicátých letech na italském pobřeží Amalfi. Mladá lady Windermerová, v podání Scarlett Johanssonové, podezřívá svého manžela z milostné aférky s nově příchozí, skandály opředenou paní Erlynnovou (Helen Huntová). Sama však není daleko od toho, hodit za hlavu předchozí život a pověst a podlehnout milostným návrhům lorda Darlingtona (Stephen Campbell Moore). Záhadná paní Erlynnová má ale dobrý důvod jí v takové pošetilosti zabránit. Atraktivní, sluncem projasněné a vtipné drama nabízí překvapivý pohled na Wildovu klasiku a těží ze skvělých hereckých výkonů, mimo jiné Toma Wilkinsona a Mileny Vukotićové.

    20
Které jsou top filmy na téma vysoká společnost? Ve filmovém žebříčku pro téma vysoká společnost s celkovým počtem 48 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Světáci, My Fair Lady, Laura, Noc v opeře, Hrabě Monte Christo, s hlavními hvězdami, jako jsou: Jiří Sovák, Vlastimil Brodský, Jan Libíček, Jiřina Bohdalová, Jiřina Jirásková, Iva Janžurová. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.