Maria Pia Luzi

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Maria Pia Luzi
Maria Pia Luzi, narozená 15. dubna 1941 v Miláně v Lombardii, je italská herečka a kostýmní výtvarnice. Její filmová kariéra začala v roce 1961, kdy debutovala v prestižním filmu režiséra Michelangela Antonioniho La Notte. Počátky kariéry a spolupráce s významnými režiséry Maria Pia Luzi vstoupila do světa filmu rolí v kriticky oceňovaném snímku La Notte (1961), který režíroval Michelangelo Antonioni. Tento film, který získal Zlatého medvěda na 11. Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně, představil Luzii po boku takových hvězd jako byli Marcello Mastroianni a Jeanne Moreau. Film zachycuje jeden den a noc v životě odcizeného manželského páru, který se pohybuje v různých společenských kruzích Milána. Antonioni za tento film získal cenu Davida di Donatella za nejlepší režii. V roce 1963 se Luzi objevila ve filmu Stop Train 349, dramatu z období studené války, kde ztvárnila postavu teenagerky. Film režíroval Rolf Hädrich a vyprávěl příběh východoněmeckého muže, který se pokouší uprchnout na Západ prostřednictvím amerického vojenského vlaku projíždějícího sovětskou okupační zónou Německa. Spolupráce s Albertem Cavallonem Významnou kapitolou v kariéře Marie Pii Luzi byla její spolupráce s režisérem Albertem Cavallonem, za kterého byla také provdána. V roce 1970 hrála hlavní roli Ully Borg ve filmu Dal nostro inviato a Copenaghen, kde ztvárnila postavu pod pseudonymem Jane Avril. Film vyprávěl příběh dvou mariňáků vracejících se z Vietnamu, kteří nacházejí útočiště v Kodani. V roce 1973 se objevila v kontroverzním filmu Afrika, kde hrála postavu Jeanne, opět pod pseudonymem Jane Avril. Tento film se zabýval tématem homosexuality a sledoval příběh bisexuálního malíře Philippa, který se zmítá mezi láskou ke své manželce a přitažlivostí k mladým mužům. V roce 1974 hrála titulní roli ve filmu Zelda, který zkoumal nekonvenční sexuální vztahy páru, který se zapojuje do erotických her s dalšími lidmi. V roce 1977 se objevila ve filmu Man, Woman and Beast (Uomo, donna e bestia), kde ztvárnila postavu Rosanny. Tento film byl inspirován díly Bataille a Sade a byl koncipován jako originální epizodická erotická komedie. Další filmová tvorba Kromě výše zmíněných filmů se Maria Pia Luzi objevila také v dalších snímcích, včetně Baciamo le mani (1973), kriminálního dramatu režiséra Vittoria Schiraldiho, kde hrála po boku Arthura Kennedyho a Johna Saxona. Film vyprávěl příběh pomsty v prostředí sicilské mafie. V roce 1977 se také objevila ve filmu Maldoror, kde ztvárnila postavu Moniky. Její filmografie zahrnuje i další tituly jako Quickly - Spari e baci a colazione, A Sentimental Attempt a Avventura al motel. Umělecký přínos a odkaz Maria Pia Luzi je pozoruhodná svou schopností pracovat s různými režiséry a v různých žánrech, od prestižních uměleckých filmů jako La Notte až po experimentální a kontroverzní snímky Alberta Cavallona. Její herecká kariéra zahrnuje role v dramatech, thrillerech i erotických filmech, což svědčí o její všestrannosti jako herečky. Přestože některé z filmů, ve kterých účinkovala, byly ve své době považovány za kontroverzní, přispěly k rozšíření hranic italské kinematografie v 60. a 70. letech 20. století. Kromě herectví se Luzi věnovala také kostýmnímu návrhářství, což dále rozšiřuje její umělecký přínos pro italský film.


Maria Pia Luzi: Filmy a pořady 18


Dodatečné informace

Narození:
15. 4. 1941

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.