Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: dekadence

  1. Vlk z Wall Street
    Vlk z Wall Street (2013)
    Film
    • Prima Plus
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +2
    Film Vlk z Wall Street přináší podívanou z doby, kdy na Wall Street vládla pravidla Divokého Západu. Jen místo pistolníků na koních se tu prohánějí jachty a nahé blondýny a místo prachu nad prérií víří vzduchem bankovky. Někdy dokázal vydělat i 12 milionů dolarů za pouhé tři minuty. A peníze uměl také pěkně roztáčet. V jeho kancelářích běžně defilovala nahá dívčí dechovka, šňupaly se velehory kokainu, pořádaly se závody v házení trpaslíky, opice jezdily na kolečkových bruslích a se svou ženou souložil na matraci ze samých bankovek. Když mu v Londýně na večírku došly drogy, vzbudil svou newyorskou sekretářku, aby mu je poslala soukromým tryskáčem. Po každém velkém mejdanu ale přichází i odpovídající kocovina. Zvlášť, pokud kouzlení s akciemi je více než jen kreativní. FBI vás pak chce zatknout a mnoho dalších se chce pomstít.
    85%
    Film Vlk z Wall Street přináší podívanou z doby, kdy na Wall Street vládla pravidla Divokého Západu. Jen místo pistolníků na koních se tu prohánějí jachty a nahé blondýny a místo prachu nad prérií víří vzduchem bankovky. Někdy dokázal vydělat i 12 milionů dolarů za pouhé tři minuty. A peníze uměl také pěkně roztáčet. V jeho kancelářích běžně defilovala nahá dívčí dechovka, šňupaly se velehory kokainu, pořádaly se závody v házení trpaslíky, opice jezdily na kolečkových bruslích a se svou ženou souložil na matraci ze samých bankovek. Když mu v Londýně na večírku došly drogy, vzbudil svou newyorskou sekretářku, aby mu je poslala soukromým tryskáčem. Po každém velkém mejdanu ale přichází i odpovídající kocovina. Zvlášť, pokud kouzlení s akciemi je více než jen kreativní. FBI vás pak chce zatknout a mnoho dalších se chce pomstít.
    1
  2. Babylon
    Babylon (2022)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Dekadentní, opulentní, manýristická, nespoutaná! Taková byla éra němého filmu, jejíž kouzlo se přední americký režisér Damien Chazelle snaží zachytit ve svém barvitém opusu Babylon. Předkládá zároveň mytizující a demytizující vizi rostoucí továrny na sny, jejíž hvězdy čekal po zvukové revoluci strmý pád. Paralelními liniemi sledujeme osudy divoké aspirující herečky Nellie LaRoy, etablované hvězdy se sklony k alkoholismu Jacka Conrada a pro filmařinu zapáleného Mannyho, který do průmyslu začíná teprve pronikat. Jejich cesty doplňuje hned několik vedlejších linek, které dotvářejí rozmáchlou fresku pod vrstvou hor kokainu, litrů alkoholu, iluzí, sexu a sloního trusu.
    84%
    Dekadentní, opulentní, manýristická, nespoutaná! Taková byla éra němého filmu, jejíž kouzlo se přední americký režisér Damien Chazelle snaží zachytit ve svém barvitém opusu Babylon. Předkládá zároveň mytizující a demytizující vizi rostoucí továrny na sny, jejíž hvězdy čekal po zvukové revoluci strmý pád. Paralelními liniemi sledujeme osudy divoké aspirující herečky Nellie LaRoy, etablované hvězdy se sklony k alkoholismu Jacka Conrada a pro filmařinu zapáleného Mannyho, který do průmyslu začíná teprve pronikat. Jejich cesty doplňuje hned několik vedlejších linek, které dotvářejí rozmáchlou fresku pod vrstvou hor kokainu, litrů alkoholu, iluzí, sexu a sloního trusu.
    2
  3. Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    Film
    • Oneplay
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    3
  4. Anděl zkázy
    Anděl zkázy (1962)
    Film
    Velký filmový surrealista Luis Buñuel je spoluautorem scénáře a režisérem této temné, hořce vtipné satiry Anděl zkázy (El ángel exterminador). Skupina lidí ve společenských šatech přijede do elegantně zařízeného domu na večeři. Když se však po jídle hosté přesunou do hudebního pokoje, zjistí, že služebnictvo uteklo, ale oni z nějakého důvodu nemohou odejít. Není zřejmé proč – nejsou zde zamčené dveře ani zamřížovaná okna, která by jim bránila v odchodu – ale hosté jsou přesto přesvědčeni o tom, že jsou zde uvězněni. Ponecháni svému osudu se pomalu proměňují v noblesní barbary, kteří zarazí sekeru do vodovodního potrubí, aby se mohli napít vody, zabijí a snědí ovci, jež měla být součástí večerní zábavy, schovají těla mrtvých hostů ve skříni, koketují s magií a pálí nábytek...
    77%
    Velký filmový surrealista Luis Buñuel je spoluautorem scénáře a režisérem této temné, hořce vtipné satiry Anděl zkázy (El ángel exterminador). Skupina lidí ve společenských šatech přijede do elegantně zařízeného domu na večeři. Když se však po jídle hosté přesunou do hudebního pokoje, zjistí, že služebnictvo uteklo, ale oni z nějakého důvodu nemohou odejít. Není zřejmé proč – nejsou zde zamčené dveře ani zamřížovaná okna, která by jim bránila v odchodu – ale hosté jsou přesto přesvědčeni o tom, že jsou zde uvězněni. Ponecháni svému osudu se pomalu proměňují v noblesní barbary, kteří zarazí sekeru do vodovodního potrubí, aby se mohli napít vody, zabijí a snědí ovci, jež měla být součástí večerní zábavy, schovají těla mrtvých hostů ve skříni, koketují s magií a pálí nábytek...
    4
  5. Doktor Mabuse, dobrodruh
    Doktor Mabuse, dobrodruh (1922)
    Film
    Mabuse zuří, když mine cíl. Mabuse se tetelí rozkoší, když cítí nadcházející triumf. Mabuse je génius zločinu a zároveň prostý smrtelník ovládaný vlnami vášně. Na rozdíl od svých předchůdců upíra Nosferatu nebo Caligariho je to postava z masa a kostí. Fritz Lang, navazující na rané expresionistické opusy, se obrací k současnému životu, který v poválečném Německu znamenal vlnu hospodářských nepokojů. Jedním z těch, kdo využívá nadcházející bídy, je právě Mabuse, lavírující mezi podsvětím a smetánkou. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Režie:Fritz Lang
    77%
    Mabuse zuří, když mine cíl. Mabuse se tetelí rozkoší, když cítí nadcházející triumf. Mabuse je génius zločinu a zároveň prostý smrtelník ovládaný vlnami vášně. Na rozdíl od svých předchůdců upíra Nosferatu nebo Caligariho je to postava z masa a kostí. Fritz Lang, navazující na rané expresionistické opusy, se obrací k současnému životu, který v poválečném Německu znamenal vlnu hospodářských nepokojů. Jedním z těch, kdo využívá nadcházející bídy, je právě Mabuse, lavírující mezi podsvětím a smetánkou. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Režie:Fritz Lang
    5
  6. Kabaret
    Kabaret (1972)
    Film
    Príbeh o americkej speváčke, ktorá očarená dekadenciou predvojnového Berlína hľadá na javisku Kit Kat klubu cestičku ku kariére filmovej hviezdy, a o jej priateľstve k dvom mužom - krajanovi, učiteľovi angličtiny a nemeckému milionárovi. Filmový tvar sa vyznačuje pôsobivým uplatnením náznaku a brilantnosťou choreografického riešenia. Film príkladne stavia do kontrapunktu dramatický dej s hudobnými a tanečnými číslami, ako aj sentimentálny príbeh s analýzou rozrastajúcej sa agresivity a fašizujúcej netolerantnosti (metafora o zlobe davu, o manipulovaní s masou). Osobitnú rovinu tvorí kabaret - veľkolepý, ironický, smutno-veselý, s fascinujúcou postavou kabaretiéra. Odcudzovací efekt umocňuje sugestívnosť výpovede, pripomínajúcej postupy magického realizmu. Všetky roviny sú precízne prepojené, zobrazujúce dobu a prostredie ako úrodné podhubie hnedého moru, a zároveň nemožnosť preraziť dogmatické konvencie.
    Režie:Bob Fosse
    76%
    Príbeh o americkej speváčke, ktorá očarená dekadenciou predvojnového Berlína hľadá na javisku Kit Kat klubu cestičku ku kariére filmovej hviezdy, a o jej priateľstve k dvom mužom - krajanovi, učiteľovi angličtiny a nemeckému milionárovi. Filmový tvar sa vyznačuje pôsobivým uplatnením náznaku a brilantnosťou choreografického riešenia. Film príkladne stavia do kontrapunktu dramatický dej s hudobnými a tanečnými číslami, ako aj sentimentálny príbeh s analýzou rozrastajúcej sa agresivity a fašizujúcej netolerantnosti (metafora o zlobe davu, o manipulovaní s masou). Osobitnú rovinu tvorí kabaret - veľkolepý, ironický, smutno-veselý, s fascinujúcou postavou kabaretiéra. Odcudzovací efekt umocňuje sugestívnosť výpovede, pripomínajúcej postupy magického realizmu. Všetky roviny sú precízne prepojené, zobrazujúce dobu a prostredie ako úrodné podhubie hnedého moru, a zároveň nemožnosť preraziť dogmatické konvencie.
    Režie:Bob Fosse
    6
  7. Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    76%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    7
  8. Velká nádhera
    Velká nádhera (2013)
    Film
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    75%
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    8
  9. Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Pravidla hry
    Pravidla hry (1939)
    Film
    75%
    10
  12. Královna Margot
    Královna Margot (1994)
    Film

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v 16. století, jejichž vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    74%

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v 16. století, jejichž vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    11
  13. Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    Film
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    12
  14. Rocky Horror Picture Show
    Rocky Horror Picture Show (1975)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    74%
    13
  15. Velký Gatsby
    Velký Gatsby (2013)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Román Velký Gatsby sleduje příběh Nicka Carrawaye, který opustí Středozápad a na jaře roku 1922 se vydává do New Yorku, města ztělesňujícího uvolňující se morálku a populární jazz. Carraway hledá svou vlastní verzi amerického snu a usadí se nedaleko domu záhadného a časté večírky pořádajícího Jaye Gatsbyho a také kousek od své sestřenice Daisy a jejího záletného manžela s modrou krví, Toma Buchanana. Nick se postupně stane součástí světa mimořádně bohatých lidí, jejich iluzí, lásek a zklamání. Nick jako svědek tohoto světa píše příběh nemožné lásky, věčných snů a automobilové tragédie a nastavuje zrcadlo moderní době a jejím soubojům.
    74%
    Román Velký Gatsby sleduje příběh Nicka Carrawaye, který opustí Středozápad a na jaře roku 1922 se vydává do New Yorku, města ztělesňujícího uvolňující se morálku a populární jazz. Carraway hledá svou vlastní verzi amerického snu a usadí se nedaleko domu záhadného a časté večírky pořádajícího Jaye Gatsbyho a také kousek od své sestřenice Daisy a jejího záletného manžela s modrou krví, Toma Buchanana. Nick se postupně stane součástí světa mimořádně bohatých lidí, jejich iluzí, lásek a zklamání. Nick jako svědek tohoto světa píše příběh nemožné lásky, věčných snů a automobilové tragédie a nastavuje zrcadlo moderní době a jejím soubojům.
    14
  16. A loď pluje
    A loď pluje (1983)
    Film
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    74%
    V roce 1914 vyplouvá z Neapole výletní loď, aby rozptýlila popel milované operní pěvkyně Edmey Tetua poblíž Erimu, ostrova jejího rodiště. Během plavby pestrá směsice cestujících objeví na palubě skupinu srbských uprchlíků. Mír a přátelství panují až do chvíle, kdy na loď zaútočí rakouská vlajková loď. Srbové jsou nuceni se nalodit, ale přirozeně se brání, což vyvolá potyčku, která končí zničením.
    15
  17. Dobrodružství
    Dobrodružství (1960)
    Film
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    71%
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    16
  18. Velká žranice
    Velká žranice (1973)
    Film
    • MUBI
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    71%
    Čtveřice blízkých přátel – pilot Marcello, šéfkuchař Ugo, televizní pracovník Michel a soudce Philippe – se setkává na prodloužený víkend ve starém domě u Paříže. Jejich záměrem je, aby toto setkání bylo jejich poslední. Oddávají se zde extrémnímu, sebedestruktivnímu přejídání. K jejich společnosti se přidává místní učitelka Andréa, žena kyprých tvarů, a situace rychle spěje ke svému vrcholu.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    17
  19. Klan Gucci
    Klan Gucci (2021)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    Film Klan Gucci je založen na skutečných událostech a osudech rodiny, jejíž jméno se stalo synonymem luxusní módy. Vypráví příběh Patrizie Reggiani, dívky z chudých poměrů, která našla svého vysněného prince v Mauriziu Guccim. S jídlem však roste chuť a Patriziiny ambice roztočí nezastavitelnou spirálu podrazů, pomst a nakonec i vražd. Klan Gucci, nominovaný na řadu významných cen, natočil renomovaný britský režisér Ridley Scott. V hlavních rolích si zahráli Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons a další.
    70%
    Film Klan Gucci je založen na skutečných událostech a osudech rodiny, jejíž jméno se stalo synonymem luxusní módy. Vypráví příběh Patrizie Reggiani, dívky z chudých poměrů, která našla svého vysněného prince v Mauriziu Guccim. S jídlem však roste chuť a Patriziiny ambice roztočí nezastavitelnou spirálu podrazů, pomst a nakonec i vražd. Klan Gucci, nominovaný na řadu významných cen, natočil renomovaný britský režisér Ridley Scott. V hlavních rolích si zahráli Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons a další.
    18
  20. Bony a klid
    Bony a klid (1988)
    Film
    • Oneplay
    • Filmbox+
    Hlavní postavou příběhu je mladý automechanik Martin Holec, který přijede z Mladé Boleslavi do Prahy, aby tu sehnal marky, za které chce koupit pro místní diskotéku video. Nechá se však překupníky napálit falešnými bankovkami. Aby škodu, kterou svým kamarádům způsobil, nahradil, vrátí se do Prahy a začne pátrat po Richardovi, který mu falešné peníze prodal. Dostane se několikrát do střetu s Richardovou veksláckou partou, ale časem si sám začne vydělávat jako vekslák a stane se členem Richardovy party. Slibnou kariéru však překazí střetnutí s mnohem silnější a vlivnější skupinou překupníků, v jejímž pozadí stojí protřelý Karel. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    Režie:Vít Olmer
    70%
    Hlavní postavou příběhu je mladý automechanik Martin Holec, který přijede z Mladé Boleslavi do Prahy, aby tu sehnal marky, za které chce koupit pro místní diskotéku video. Nechá se však překupníky napálit falešnými bankovkami. Aby škodu, kterou svým kamarádům způsobil, nahradil, vrátí se do Prahy a začne pátrat po Richardovi, který mu falešné peníze prodal. Dostane se několikrát do střetu s Richardovou veksláckou partou, ale časem si sám začne vydělávat jako vekslák a stane se členem Richardovy party. Slibnou kariéru však překazí střetnutí s mnohem silnější a vlivnější skupinou překupníků, v jejímž pozadí stojí protřelý Karel. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    Režie:Vít Olmer
    19
  21. Den kobylek
    Den kobylek (1975)
    Film
    70%
    20
Které jsou top filmy na téma dekadence? Ve filmovém žebříčku pro téma dekadence s celkovým počtem 54 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Vlk z Wall Street, Babylon, Petrolejové lampy, Anděl zkázy, Doktor Mabuse, dobrodruh, s hlavními hvězdami, jako jsou: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, Kyle Chandler, Matthew McConaughey, Rob Reiner. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.