Nečekejte žádnou marvelovskou poetiku:), i když je to postavené na bájných hrdinech, či bytostech, které s lidmi mají jen málo co společný. Spíše sociální drama s příchutí detektivky, jak se to všechno vlastně má. Severská podivnost se vším všudy, ale dobrý! Vynikající masky, dokonce jsem hledal, jestli to nejsou originály. Nejsou:(.
Velmi zajímavé dílko. Možná trochu rozpočtově laciná sci-fi, ale stálo to za to, i když je tam pár logických chyb, o kterých se dá diskutovat. Dennis Vileneuve mě v podstatě překvapil a rád bych věděl z čeho Eric Heisserer (scenárista) čerpal. Jdu hledat předlohu, nebo si o tom něco zjistit, protože je to hezké silné téma.
Celkem dobře napsané komorní dialogové dílko odehrávající se na pětníku. V divadle by to bylo možná ještě lepší. Učitelka je čistě schématická, černobílá. Zajímavou postavou je Ondřej Malý, byť je to epizodka. Je dobře, že takové filmy vznikají, mají punc výpovědi doby a je dobré si občas připomenout, jak to bylo, i když chvílemi to vypadalo přehnaně, nerealistické. Otázka je, jestli to byla jen inspirace. Kdybych věděl, že to byl skutečný příběh, pak by to mělo větší grády. Konec filmu vyšuměl tradičními titulky a trochu lacinou tečkou.
Celkem slušná Pixarovka, která nezklame. Je trochu temnější, ale ve prospěch věci. Malinko přitažená za vlasy (třeba chobotnice řídí auto) více, než je únosné, ale proč ne. Ten hezký šok z Hledá se Nemo to už není, ale scénář celkem ujde. Je vidět, jak je těžké vymyslet opravdu dobrý příběh. Spíše doporučuji, neboť je to v rámci současné produkce to lepší.
Vše ve starých dobrých kolejích, nic nového o to více klasického. Žádné překvapení se nekoná, ale na hodinky se nikdo asi nepodívá. člověk by čekal nějaký posun, změnu, ale vše jde na jistotu, na osvědčenou recepturu. Vlastně jsem se nejvíc těšil na starou gardu. Škoda, že se nepokračovalo už tenkráte s dalšími díly s Fordem.
Pokud chcete s dětmi do kina, tak bych šel. V rámci záplavy pohádek je to pořád slušné trikové dílko. Jenže, Indiáni nevypadají jako indiáni a spíš divadelní herci, v divadelních kulisách na divadelních trampolínách a to přes velké množství vložených peněz, které do filmu spadly. Nepodařilo se udělat jednotný přesvědčivý film, který by měl skvělý scénář, skvělé herecké výkony. Ty jsou ploché a nestrhnou. Ani Hugh Jackman nestrhl. Nejlépe zdařilé jsou mořské panny, které nemluví. Začátek Petra Pana, jak to bylo před tím, nemá tak silnou linku jako samotný Petr Pan a celkem toho moc nevysvětlí, ani proč mají otroci radost, že Blackbeard (Jackman) zabíjí jejich kamarády, spoluvězně, otroky.
Hezká animace, vše jako by bylo v pořádku, ale Madakaskar to prostě není. Nastává určité zklamání, ale špatný to taky není. Prostě vše splněno a přesto to úplně nefunguje. Čekal jsem větší nářez.
První díl: Současná politická satira, která "vykrádá" Jak utopit Dr.Mráčka. Objevují se nevěrohodné situace (př. Langmajer a jeho vylovení, podplácení policistů,...), možná umělý smích by to řešil. Vodníci jí žáby, ryby jako homeopatika, léky, asi nějaká novinka. Chlastaj alkohol? Co se hodí, to se tam dá. Hejma-asi že vypadá jako vodník, Liška- SZ za ekologii,Bartoška - mafián, asi že MFF Karlovy Vary a Vorlíček? Režíroval vodníky před 40 lety. Feleischmann z F1? Nevím. Divný, ale takový to je. Dobrá televizní kamera, ale herci hrají texty, kterým lze jen těžko věřit. Taky to mohli být místo vodníků vevrky v lese, šváby, nebo antilopy v ZOO. Polopatické politikum. Třeba to bude dobrý, ale proč žijí v kanálech?
Měl jsem možnost vidět film se známými. Pouta, minulý film autorské dvojice to rozhodně nejsou, děj je rozvláčný, nekompaktní, trochu i chvílemi nesmyslný, kdy některé postavy filmu umírají celkem bez vysvětlení, nebo se chovají více než záhadně. Zápletka je slabá, počínání všech herců je méně pochopitelné, neadekvátní, ale třeba je to zatím jen polotovar, na kterém se bude ještě pracovat. Vlastně jsem tomu moc nerozuměl, proč, kdo, kam, kdy a vlastně o co jde. Trochu porevoluční námět jak mládež nemá ráda mafiány, zároveň primitivy v hospodách, ale všechny spojuje jedno. V celým filmu se pořád chlastá, hodně a všichni.
Opravdu “zajímavý”, tak trochu neuvěřitelný scénář. Zvrat na zvrat, nápad na nápad, a možná neb jak by kočička a pejsek vařili dort. Jak chutná? Dobrá kamera, dramatičtí herci, to neudrží. Retro to pěkně zamotá, takový druhý film ve filmu s jinými herci, ale s tím si nedělejte starost. Kousíček chyběl, nebo nechyběl a byla by to úspěšná parodie na “thrilerové drama” filmy. Vlastně se zaujetím jsem to sledoval, co je ještě možné. Ale v žánrech je uvedeno, že je to i komedie, tak je to v pořádku. Na závěr to graduje ve stylu všechno je možný, co si vymyslíte, a to od knoflíků na spodních kalhotkách.
Jak všude piší, tři pohádky v jednom filmu, přetažené písničkami, souhlas. Kdo to chce vidět, musí být naladěn na třetí třídu základní školy, na dospělé se myslelo míň, ale trocha humoru tam je. Myslivec je skutečně lehce pedofilní. Jednoduché písničky s jednoduchými texty, loutky místo triků, Holub Liška je fajn. Pro vyznavače vánočních pohádek v televizi úplně OK. Zdeněk Svěrák prostě umí psát jednoduše a pochopitelně:), i když Tři bratři nejsou Tři Veteráni, dvakrát napsal Zdeněk Svěrák a Oldřich Lipský vyrežíroval veterány opravdu nezapomenutelně. Uvidíme, co udělá čas s bratry, kteří jsou pro mladší publikum.
Dobrá kamera, svěží střih s přemírou titulků a divných zrychlovaček, deformací obrazů, efekty, které film nikam neposouvají. Stále připomínání prvnho dílu, abychom určitě věděli, kdo je kdo. Současná lacinější satira na dnešní dobu je sice odvážná, ale jde po nejhrubším povrchu. První díl 75%, druhý, vzhledem k mnoha okolnostem 50%, i když na film budou asi odlišné názory. Celkově spíš lidovější, komunálnější, komedie, parodien, než drama.
Velké očekávání, ale vlastně nakonec zklamání. Postavičky slibovali daleko více, než později nabídl sám film. Ono je to v dnešní době těžký, když je tolik animáčů, kde se cestuje časem. Je vidět, i když budou skvělé technologie a fantazii se pustí uzdy , co to jen jde, že základem je pořád dobrý scénář, příběh.
Tak jsem si myslel, že i tak bude. Auta, auta a zase auta, ale dá se na to dívat, nepropadnete se do absolutní nudy. Adrenalin lze vždy dostat i z filmového plátna. Navíc Imogen Poots to hraje tak hloupě a naivně, až se na ní dá docela dobře dívat:).
Nuda, nuda, nuda, nuda, nuda, nuda. Vlastně si to stačí přečíst v novinách, jak to dopadlo. Není důvod se na vstřelený gól dívat celé dvě hodiny. Sterilita je někdy smrtonosná, stejně jako ztráta pohlaví, i když dekorace někdy blikala jak pouť z roku 1982. Prostě Český lev ve vlastním nálevu, jak říkal Jabubisko o sošce.
Vlastně z české produkce 2013 se dá říci, že to vybučuje, ale na druhou stranu je to velmi snadné. Dobrý scénář, režie, tempo pozvolné, jemné, ale stále "televizní" výsledek, který se v Čechcách už stal vlastně standardem. Jestli je to malými rozpočty, možnostmi, splývajícími technologiemi, stylem českého natáčení. Haneke a Láska to prostě není, ale stojí to za to, pokud přijmete sprosté vztahy mezi lidmi, ztrpklosti a zlosti.
Zdeněk Troška je mnohá desetiletí králem českých lidových, velmi lidových, komedií, přisprostlích, laciných, jednoduchých a divácky vděčných. Slunce, seno, jahody to není, je to takové televizně připravené, ale neuvěřitelných víc než 600 diváků v kinech vypovídá své, pro mne záhadné, ale je to tak. Každý obraz připravený "vtip", pokud je to vtip, vlastně pořád veselá hudba, dobrá nálada, groteska a jednoduchost.
Mega dlouhý začátek, tak trochu nuda. Pak dlouhé svatební písně, dechovka, nic se neděje, pak mega dlouhé monology, které vše vysvětlí jak v rozhlasové hře. Zajímavý pokus. Poslední třetina naopak stresující, kdo komu ublíží, ale nakonec žádné rozuzlení. Vzkaz? Všichni jsme lháři?
Tak jsem se rozhodl, že to napíši stručně v plusech a mínusech:
Prostě a jednoduše televizní film pro děti. Takže pokud máte chuť na didaktivní film z pravěku, s vysvětlivkami a na úrovni "dospělých" teletabies, pak vemte děti, bude je to asi bavit.