Tom Hardy
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 30%
    1
    0
    24. 4. 2021

    Nevidět nový Mortal Kombat den po Nikdo, možná bych nebyl při jeho sledování tak otrávený. Přitom úvodní scéna je velmi dobrá. Obsahově sice rozdává karty špatně (namísto přímé vazby na hrdinu tu máme jen vzdálenou expozici, která následně motivuje maximálně padoucha), prostředí je ale skvělé, Hirojuki Sanada by mohl charisma rozdávat lopatou a akce je pětihvězdičková (a to včetně očekávaných fatalit). Jenže pak film přímo neuvěřitelně spadne. Skoro to působí dojmem, že úvod točil někdo jiný jako "proof of concept" pro studio, to na základě sekvence dalo zelenou celému filmu a tam už si nově najatý štáb nevěděl rady. Akce je mdlá, s mizerným střihem a nudnými arénami (dvorek u domku, skrýš, nějaká fabrika a aréna ve skalách, meh). Herci jsou až na zmíněného Sanadu do jednoho nezajímaví. Jedna věc je, že jim scénář předepisuje slabé dialogy a nablblý vývoj (hlavní hrdina vlastně nic nerozhodne a jediné skutečné vítězství v boji má proto, že se na jeho prohru manželka už nevydrží dívat a popadne sekeru). Ale i taková vděčná postava jako hajzlík Kano nefunguje, protože buď jeho vtípky zazdí režie nebo jsou hlášky na sílu tlačené. A vše ostatní se bere až komicky smrtelně vážné. Nechtěl jsem přímo srovnávat s verzí z roku 1995, protože vznikla v jiné době a do jisté míry i pro jiné publikum. Jenže ono se srovnání nelze vyhnout, když reboot vesměs kopíruje základní dějové schéma původního filmu. A zatímco v něm postavy správně vnímaly absurditu všeho, co se kolem nich děje a díky tomu mohly přirozeně na vývoj reagovat, nový film na tohle kašle a postavy tak nemají šanci skutečně ožít. Největší posun oproti 25 starému filmu je v tom, že nová verze nemá "dostatek slušnosti", aby na turnaj skutečně došlo - místo toho si postavy absurdně vymyslí, kdo se s kým kde utká a ejhle, mají štěstí a pěkně jim to vyjde. Uf. Byl jsem si jistý, že Monster Hunter bude nejhorší letošní adaptací videohry, ale Mortal Kombat se opravdu těsně dotáhl. Akce nezajímavá, herci nevýrazní, příběh o ničem. Sakra, ani hudba tu nepumpuje adrenalin do žil! Jen sem tam nějaká ta fatalitka, ty se povedly. Ale kvůli tomu člověk nemusí trávit dvě hodiny u televize, libovolné gameplay video z herní předlohy na YouTube nabízí na ploše dvou minut výživnější porci krvavé zábavy.

  • 90%
    3
    0
    18. 3. 2021

    Skvělá vize vykoupená bolestí. Ať už Snyderovou osobní nebo vpravdě těžko pochopitelným soubojem se studiem, protože v Lize spravedlnosti Zacka Snydera - kterou nemá smysl označovat za prodlouženou verzi, protože je to až na pár scén úplně nový film - není vlastně nic, co by mělo producenty děsit a tlačit k přetáčkám. Jistě, je to dlouhé. V rámci toho, že Snyder mohl tentokrát cokoli, možná často i nad rámec původních plánů. Ale nenudilo mě to ani minutu. Kostky totiž mohou být vrženy jen pokud jdeme s postavami, které nás upřímně zajímají. A Snyder si tu dává sakra záležet na expozici všech. Každý je důležitý, každý má svůj příběh. Včetně v kinoverzi ukrutně nezajímavého Cyborga. Pokud jde někdo jen po akci, bude se u téhle verze nudit. Snyder miluje, podobně jako Ridley Scott, měřítko. A velký moment nutně neznamená velkou akci. V tomhle mi v dobrém slova smyslu Liga spravedlnosti Zacka Snydera připomíná jeho Watchmeny. Téměř každý záběr je vypiplaný k dokonalosti a je to především pečlivě poskládaný příběh, kde jsou emoce stejně důležité jako činy. Právě proto mě Liga dokázala strhnout, i když jde v rámci dramatického oblouku vlastně jen po cestě vyšlapané původní verzí. Opravdu se tu všechno jeví lepší. Střih, hudba, práce s gradací i napětím. Jen některé triky drhnou, ale to je drobnost. Málokdy se povede, aby s velkým očekáváním přišel tak velký film, který vše ustojí. Se závěrečnými titulky pak kromě nadšení přichází i smutek. V prvé řadě proto, že jsme si zatím nejsilnější DCEU zářez nemohli užít v kinech, kde by tomu IMAX (neboli v televizi oldschoolový 4:3) formát slušel mnohem více. A hlavně - konečně jsou karty rozdány správně a nikam to nejspíš nepovede. Což je prostě škoda, protože je patrné, jak skvělá série by nás mohla čekat. Ale třeba, třeba se Warneři rozhodnou jít dál touhle cestou. Přál bych si to už kvůli skvělému castingu, tahle silnou sestavu se málokdy povede dát dohromady. 90% P.S. Pocitově jsem to vnímal spíše jako fantastickou minisérii než film. Což je dáno jednak rozdělením na kapitoly a také rozmístěním příběhových vrcholů. Váhám ale, jestli je můj pocit ovlivněn strukturou samotného díla nebo zkrátka jen faktem, že dnes seriály vypadají podobně velkolepě a cokoli delšího než dvě hodiny mi vnitřně evokuje seriál. Kdyby dnes člověk například poprvé viděl prodlouženou verzi Pána prstenů, možná by z ní měl velmi podobný pocit.

  • 60%
    0
    0
    10. 3. 2021

    Těžko uchopitelný mix snahy o oživení nespoutaných komediálních osmdesátek (návštěva holičství, flashback), poměrně nezajímavého devadesátkového mustru "burani dostanou do pusy zlatou lžičku" a energicky střižených skoroparodických pasáží jak z Borata (pohřební oslava s promluvou Morgana Freemana, návštěva kempu v Nextdorii), které patří k tomu nejlepšímu, co jsem v žánru za poslední roky viděl. Pocitově tomu nejvíc ubližuje to, že samotný Akeem se na dobrou polovinu filmu stává vedlejší postavou. Linie o synovi je pro vyznění děje důležitá, ale Murphy se v ní až příliš často stahuje do ústraní a nastupující mladíček není tak zajímavý (charakterově ani herecky), aby ho plnohodnotně nahradil. A nejsilnější jsou samozřejmě pouta, která má divák k prvnímu filmu. Snaživou romantiku mladých o hledání pravé lásky. kde se jen opakují motivy z jedničky. proto nakonec hravě převálcuje prostý moment, v němž se jde tápající Akeem uklidnit do místního fastfoodu uklízením a rozmluvou s Cleem. Ne že bych se přímo dojal, ale bylo to jemné, lidské, nenucené a vtipné zároveň. Zbytek je často tlačený (Leslie Jones je přímo nesnesitelná). Je to škoda už proto, že Murphy na to pořád evidentně má, ale tady je většinu času zbytečně utlumený. Ale rozhodně nejde o není žádný trapas, za který by se autoři museli stydět. A to není, vzhledem k tomu, kolik vody uteklo od premiéry prvního filmu a jak se mezitím změnil svět, vůbec málo.

  • 30%
    0
    0
    28. 2. 2021
    Tom a Jerry (2021)

    Film, kde vztah diváka ke všemu, co bude následovat, dokonale definuje úvodní scéna s rapujícíma holubama, kdy se navíc během letu jeden vykálí druhýmu do ksichtu. Pobavilo vás to? Pak máte slušnou šanci, že si tenhle kastrát původních skečů dokážete užít. I s velkou dávkou pochopení "na cílovku" je mi ale osobně z výsledku hodně smutno. Většinu soubojových gagů Story vykrádá ze starých kraťasů, ty nové staví na moderních vychytávkách (dron, skateboard na ovládání) a nenachází v tom žádné nápady. Nastavení světa nejasné a jakkoli je interakce mezi animovanými a lidskými postavičkami technicky ok, ta stylizace prostě nepůsobí úplně přesvědčivě (tři dekády starý králík Roger to zvládl o poznání lépe). Chloë tu tak trochu hraje Michaela J. Foxe z Poslíčka, ale s o dvě třídy horším scénářem. Snad jen Michael Peña z toho všeho vychází docela se ctí. Zbytek je těžká bída. Že Toma dabuje černoch tomu neplánovaně dodává roztomile-sociální korunu.

  • 30%
    0
    0
    16. 2. 2021

    Film zvrtaný skoro na všech frontách. Nelze tomu upřít produkční péči, protože monstra jsou fajn a celkově vizuál nesmrdí laciností. Ale ten zbytek. Příběh na půl strany, kde se hlavní hrdinové dávají dohromady tak toporně, že kdyby v určité chvíli jeden před druhým začal stepovat a proto by se stali bff, nikoho by to nepřekvapilo (rozhodně ne víc, než co Anderson jako scenárista ve filmu předvádí). Postav málo a i tak je vůbec nepoznáme, nechápeme, nepůsobí lidsky. Snaha nahradit charakterizaci ikonickými postoji zase padá s Andersonovou neschopností nějak smysluplně vyprávět příběh, ať už dějem nebo obrazem. Je to docela rychlé, ale bez spádu a v rámci dynamiky skoro atakující záporné hodnoty. Drak trhající letadlu křídla, to jediné mi utkvělo v paměti. Zbytek je jakousi snahou o navázání na jednoduchost Mortal Kombat, tehdy se ale ještě Anderson netopil v mizerných zpomalovačkách a jeho filmy nestříhal Doobie White, který nemá ani základní cit pro nějaké tempo. Milla na to pořád ještě má, ale ať to příště není v rodině. Spolupráce s manželem jí už evidentně nesvědčí.

  • 75%
    1
    0
    16. 2. 2021

    Film, který bych chtěl milovat, ale jeho druhá polovina mi to nedovolí. Kong: Ostrov lebek má jedny z nejkrásnějších kompozicí záběrů, jaké jsem kdy viděl, naprosto boží soundtrack a měřítko, díky němuž i "obyčejné" scény vypadají neskutečně dobře. Zatímco s formou si Jordan Vogt-Roberts evidentně rozumí na jedničku s hvězdičkou, s obsahem je to horší. Postavy díky dobrému castingu sice lehce zapamatovatelné, ale málokterá nakonec hraje v příběhu podstatnou roli, protože o ně tu zkrátka nejde. Nejpatrnější je to na Tomu Hiddlestonovi, který vstoupí na scénu jako hlavní hrdina, aby se jím pak nestal (případně na postavě Tobyho Kebbella, která je pro děj nepodstatná a přesto je jí věnováno nemálo času). A protože se v druhé půli začíná eliminovat a napětí by mělo pramenit ze strachu o postavy, Kong dostane téměř fatální ránu. Mohl to být dokonalý film, kdyby se očesal počet postav a u těch, co by zůstaly, posílila jejich charakterizace. Takhle je Kong: Ostrov lebek jen příslibem toho, co mohlo být. Ale často příslibem tak famózním, že mu stejně těch 75% musím dát.

  • 75%
    1
    0
    16. 2. 2021
    Wrong Turn (2021)

    Velmi unikátní přístup, kdy si scenárista vlastního fenoménu přetaví základ v něco úplně jiného. Nemám s tím problém, protože podobný reboot mi rozhodně dává větší smysl, než opakování téhož. Nemluvě o tom, že Mike P. Nelson vše režíruje s až obdivuhodnou jistotou a má oporu v tom, že scénář vždy ve vhodný moment trošku uhne, aby dlouho nepřešlapoval na místě a překvapil dalším vývojem. Nemluvě o sympatickém obsazení, jemuž dominuje naprosto skvělá Charlotte Vega. Ale i kdyby člověk neakceptoval tu razantní otočku, měnící podstatu série, pořád zůstane famózní finální dvouminutovka během závěrečných titulků, která v rámci žánru patří k těm nejstylovějším tečkám vůbec. Tohle za těch 109 minut prostě stálo.

  • 85%
    0
    0
    16. 2. 2021

    Výborná sci-fi pohádka, která osciluje mezi Firefly a Pátým elementem a vzhledem ke svému střízlivému rozpočtu nabízí až neuvěřitelný vizuál. Chvíli to trvá, než si všechno sedne, ale jakmile si holčička lehne společně s ostatními na podlahu, začnou Čističi vesmíru pracovat jako dokonale promazaný stroj. Na konci jsem byl regulérně napnutý, jak celá tahle sympatická taškařice se čtyřmi renegáty dopadne. Snad dojde na pokračování, partička lodi Victory si další kolo zaslouží.

  • 75%
    0
    0
    16. 2. 2021

    Neuvěřitelná true story, u které si první polovinu říkáte, že ji musel psát Stephen King a u té druhé doufáte, že se zvrhne v horor a dojde na masakr všech creepy fanoušků, pro které se Elisa stala "sestrou / kámoškou co nikdy neměli". Dokument je to každopádně hrozně chytře postavený. Sice schválně vynechává informace, aby mohl po svém posouvat děj a jednotlivé drobky pouštět tehdy, kdy se hodí do zvoleného syžetu, ale coby celek to téměř dokonale funguje. Joe Berlinger prostě umí.

  • 85%
    0
    0
    2. 2. 2021

    Dokonalá hra? Ano i ne. Jsou problémy, které jsem ochoten přejít z logiky věci (horší grafika, propady FPS), když hraji na sedm let starém železe (ostatně, na "slabém" PC bych taky zbytečně nedržkoval). Obecně bych hře vytkl jen zbytečně krátkou expozici s Jackiem, jehož ani ta vychytralá vsuvka alá Mafia II (tedy sestřih společných dobrodružství) dostatečně s hráčem nepropojí. A pak policie. Málokdy mám potřebu někomu kecat do mechanik, ale když už je jednou z vedlejších linií pomoc NCPD, mohlo by se to nějak zohledňovat v rámci jejich "podrážděnosti" vzhledem k V. Ale jinak? 100 hodin uteklo jak nic a pořád mám potřebu se do Night City vracet. Příběhy (včetně sidequestů) přesně tak dobré, jak jsem od CD Project očekával, řada postav památných, interakce s Johnnym výborně vymyšlená (příjemně mě překvapilo, že tu má Reeves plnohodnotnou roli a nejde jen o cameo) a samotné město, i když možná přímo netepe životem (snad na PS5 budou ulice plnější), je i v téhle podobě splněným snem o životě ve světě Blade Runnera (pravda, mohlo by víc pršet :). Cyberpunk 2077 určitě není bez chyb, ale má v sobě tolik dobrého, že upřímně zvysoka kašlu i na to, že mi staré péesko nekompromisně každých pár hodin hru shodí. Jistě, když člověk sedí v kině na sedačce, co vrže a je tvrdá, trochu to během sledování filmu otravuje. Ale pokud je na plátně mistrovský kus, je to ve výsledku víceméně jedno. Cyberpunk 2077 přesně do téhle škatulky patří. Sem tam se člověk nespokojeně zavrtí na židli, ale zážitek je zážitek.

  • 70%
    2
    0
    31. 1. 2021
    Střípky (2021)

    To je tak, když čekáte pokus o novou Sedmičku a on je to ve skutečnosti duchovní nástupce Přísahy s Jackem Nicholsonem. Tedy příběh o posedlosti, která ničí životy vyšetřovatelů a vede je do místa, odkud není návratu. Hancock svůj záměr odhaluje pomalu, ale jde poměrně jasným směrem (protože nenabízí klasické hledání vodítek, ale jde čistě po postavách). Herecky mu to hodně drží tradičně přesný Washington a přímo fantastický Leto, který svým "splynutím s rolí" připomíná, že je jedním z největších talentů současného Hollywoodu (i když se mu to jeho metodické hraní ne vždy vyplatí, viz Joker). Malek je lehce upozaděný, v prvé řadě proto, že ta postava není moc zajímavá a Malek navíc nenachází potřebné nuance, aby si svůj charakter nějak oddělil od toho, co běžně hraje. Ale do trojlístku zapadne, a to je hlavní. Finále je v mnoha ohledech intenzivní, ale tam, kde jsem Nicholsonovi ono bezradné zoufalství na konci Přísahy věřil, se Střípky na můj vkus zatočí až do příliš optimistického směru. Přitom ona akce by rozhodně snesla silnější reakci. Velmi zajímavá je volba hudby Thomase Newmana. Tradiční tenzi pro kriminálky podobného ražení střídá se svým typickým "feeling good" doprovodem a... vlastně ani nevím, jestli mi to sedlo nebo ne. Střípky jsou každopádně zajímavé drama s poměrně netradiční atmosférou a řadou silných momentů. A hlavně to NENÍ detektivka, to by bylo dobré vědět dopředu.

  • 70%
    1
    0
    17. 1. 2021

    Tři různé filmy v jednom. Buď člověk přistoupí na tu hru s otáčející se mincí a začne se tím bavit, nebo ho zvolený přístup otráví a autoři ho ztratí. V rámci přijatelnosti je zřejmě nejvděčnější první třetina, která si podává ruku s úspornými thrillery alá Telefonní budka a Pohřben zaživa. Pak film přešlápne směrem k Overlordu, ovšem za pomoci twistu, který se nedaří tak úplně hladce prodat. Není složité pochopit, proč ho scenáristé zvolili jako motivaci pro hlavní hrdinku, jen to zkrátka úplně správně nezaklapne. A pak přijde finální fight, který je něčím jako... Rambo pro moderní svobodné mámy? Wow. Ve finále už film tak tlačí na pilu, že vlastně jen chybí, aby skřet sundal masku a pod ní se ukrýval Nicolas Cage. JENŽE já měl vždycky slabost pro akční osmdesátky a Shadow in the Cloud na mě působí jako jejich ozvěna v ženském uchopení. Vždyť to, jak si na konci utrhne hrdinka rukáv, než jde na věc, v případě takového Slye bychom kdysi řvali nadšením. Tak proč potlesk za pět minut akční slávy nedopřát i Chloë Grace Moretz, která je v hlavní roli výborná. Roseanne Liang se každopádně nepředvedla ve špatném světle. Scénář je diskutabilní, ale její režie je vážně hodně dobrá. Takhle nějak bych si představoval, že by se měla pumpovat energie do Wonder Woman. Ve výsledku určitě rozporuplný film, ale v jednotlivostech natolik našlapaný, že mu to rád odpustím. A soundtrack Mahuia Bridgman-Cooper nejlepší za hodně dlouhou dobu.

  • 60%
    0
    0
    16. 1. 2021
    Duše (2020)

    Chyběl mi tam krůček navíc, díky němuž bych šel s postavami a nervózně vyhlížel, co se ukrývá za zavřenými dveřmi. Mám pocit, že tu nebylo nejšťastnější rozdání karet, protože se víceméně nabízí jen pár variant řešení. Je to jako dívat se na detektivku, kde tvůrci představí dva podezřelé a tím to hasne. Doufal jsem, že zrovna v případě Pixaru najdou nějaké nečekané řešení, které na konci z předem vyjetých kolejí vybruslí, ale to se bohužel nestalo. Duši nelze upřít silné emoce i skvělé gagy, zatímco však "tam nahoře" se hýří nápady, na zemi to bylo jen tajtrdlíkování v duchu animovaných skečů (příliš nepomáhá i to, že vedlejší postavy z Joeova života vesměs působí jako nezajímavá výplň). V jednotlivých momentech každopádně Pixar nadále fascinuje tím, jak nápaditě umí vytvářet (s)nové světy. Celek ale tentokrát neohromí. Animák Charlie: Všichni pejskové jdou do nebe, v němž hrdina také urputně bojuje proti vlastní smrti, ve mně nechal před lety mnohem silnější otisk. Duši si nakonec budu pamatovat paradoxně hlavně pro to, že v něm můj oblíbený gay moderátor mluví postavu, co kormidluje růžový koráb (což mi postě přišlo vrcholně absurdní, ať už šlo nebo nešlo o záměr)...

  • 60%
    0
    0
    30. 12. 2020

    Prazvláštní film, který jakoby nedokáže udržet myšlenku, přestože jde evidentně za konkrétním cílem. Začne to jako nějaké rozverné dobrodružství z osmdesátek (souboj Amazonek), aby se poté otočila nálada o 180° a na scénu nastoupila friendly neighborhood Wonder Woman. Více to v úvodní akci připomíná svou nadsázkou parodujícího Posledního akčního hrdinu než upřímně naivní staré komiksové sešity. No a pak Jenkins znovu změní náladu, opustí veškerá žánrová pozlátka a začne budovat drama o třech proměnných. Jakkoli motivace klíčových hráčů nejsou hloupé, nedaří se jít pod povrch, ani dostatečně tlačit na pilu. Ostatně, i něco tak silného jako motiv člověka, jemuž "vezmou" tělo a tím ho de facto připraví o život, se vůbec neřeší. Finále je pak nejspornější moment. Cení se snaha o to vyhnout se dalšímu digitálnímu bordelu, ale nejsem si jistý, jestli mě Diane svým dialogem opravdu přesvědčila. Wonder Woman 1984 určitě není nejhorší komiksová adaptace, jaká kdy vznikla. Jde ale o dost nesourodý patvar, který má dobré jednotlivosti, ale nefunkční celky. Gal Gadot každopádně zůstává uhrančivou divou filmového světa. A je otázkou, jestli by bez ní nebylo hodnocení mnohem kritičtější.

  • 50%
    0
    0
    19. 12. 2020
    Breach (2020)

    KONEČNĚ na to došlo a Willis přesedlal z "nejhorších akčních filmů své kariéry" na vlnu laciných ujetin po vzoru Nicolase Cage. Breach nemá originálního vůbec nic. Je to bastard všech slavnějších tatínků, Vetřelcem a Horizontem události počínaje a Doomem, Věcí a Pasažéry konče. Ale John Suits má sci-fi žánr opravdu rád a napíná všechny svoje nadšenecké síly, aby z toho dostal aspoň koukatelný výsledek. Lépe mu rozhodně šlape první polovina, kde se buduje setup, chlastající Willis trousí jednu hlášku za druhou (!) a do toho vypadá, že ho tentokrát natáčení i bavilo (!!). Ani Thomas Jane není ve své přepálené roli admirála špatný (jeho výkon je takové to "za hranou, až to vlastně baví"), ale má ryze čestnou miniroličku. Zato Cody Kearsley v hlavní roli filmu nic nedává. Ne, že by byl vyloženě nesnesitelný, ale ústřední tahoun zkrátka vypadá (a působí) jinak. V druhé půli se přidá na akci a tady už Suits režijně moc nestíhá. Ale jako ozvěna béčkových sci-fi osmdesátek (pokud člověk přejde laciné efekty a až vzácně mizerný "blik" u střelby zbraní) to vlastně ale docela funguje. Palec nahoru za design lodi, který mi přišel poctivě oldschoolový. 50% s tím, že tohle si i rád někdy dám znovu.

  • 30%
    1
    0
    25. 11. 2020

    Upřímně jsem nečekal, že to bude až taková rána na solar. V rámci atmosféry hrozně nedotažené, v motivacích postav (respektive v tom, jak mění své chování mezi scénami) okatě odkazující k tomu, že tady se opravdu dramaticky stříhalo. A psychologicky až komicky naivní a neschopné jít za cílem. Zkrátka to vůbec nedrží pohromadě a ani konec to ve své přepálenosti už nezachrání. Jediným dobrým nápadem je plyšový kamarád na ruce. Tohle překvapení mělo jako jediné nějaké emoce. Zbytek těžká bída, která v sobě opravdu klopotně kombinuje Horizont události, Snídaňový klub a X-Meny. Film, který si neumí udržet tak základní věc jako je akcent postav, se zkrátka těžko bere jakkoli na milost.

  • 65%
    0
    0
    24. 11. 2020
    Boss Level (2020)

    V rámci zvolených pravidel hodně slušná blbinka, která rozumně vynechává expozici, protože by šlo jen o čekání na Godota a podstatné informace celkem intuitivně dávkuje napříč jednotlivými levely. Carnahan si až na pár momentů hlídá slušné tempo, co mu ale tentokrát lehce ujelo je vizuál. Nevím, jestli neměl tolik peněz, kolik je zvyklý, nebo jen zkrátka chtěl snímek od svých předchozích kousků odlišit, ale vypadá to tak nějak lacině. Být to podpořené stylem snímání jako v Cranku, možná by to prošlo, ale zdejší přístup spíš pokukuje po Scottu Pilgrimovi (a vedle něj vypadá Boss Level jako YouTube video). Ale nápady to má, zábava nechybí, dobré hlášky také ne. Jen ty emoce, tam je Carnahan trochu na štíru. Když má jednoduchý motiv jako přežití (viz Mezi vlky), ještě je docela doma. Ale u rozpadlé rodiny tak trochu ztrácí pevnou půdu pod nohama (a film v tu chvíli dost usíná). Grillo je v hlavní roli výborný a jsem rád, že konečně dostal i trochu stylovou postavu. Obsazení vedlejších rolí nevyužité. Watts, Gibson, Yeoh, Jeong i Wallis nemají co hrát. Když už třískat hvězdy do pidirolí, chápal bych je ve skvadře zabijáků. Takhle se jejich obsazení míjí účinkem. Na druhou stranu i Gibson na druhé straně je hrubě nevyužitý (tu postavu mohl hrát v současném nastavení doslova kdokoli). A konec svým "divák si rozhodne" přístupem vrcholně neuspokojivý. Pobavilo, ale Na hraně zítřka je v pojetí akční časové smyčky kvalitou přeci jen úplně jinde.

  • 10%
    0
    0
    20. 11. 2020
    Jiu Jitsu (2020)

    Vlastně nevadí, že má Jiu Jitsu směšnou digitální krev, ve výrazivu koženou hlavní hvězdu, nezajímavého záporáka "chci být Predátor, ale rozpočet byl jen na padouchy alá Power Rangers" i debilní děj. To všechno je v tomhle případě opravdu jedno. Ten film je totiž doslova napěchovaný akcí a má před kamerou hned několik schopných borců, ale tak nedynamické a v tempu absolutně nefungující bojové scény by jeden pohledal. Přitom to neprasí, jak to u laciných béček bývá, rychlostřih. Jen se tu nějakým zázrakem povedlo, že to vůbec, ale vůbec netáhne. A to z toho dělá v podstatě nedívatelný film.

  • 70%
    0
    0
    9. 11. 2020

    Pubertální verze všech těch moderních kriminálek s geniálním hrdinou, která si očividně hodně jako inspiraci bere Měsíční svit (ona ta Cybill Shepherd tu jako Maddy nebude náhodou). James Roday však není Bruce Willis a všechny ty hrátky jsou více povrchní než opravdu nápaditě bořící zažité vzorce (kdo by řekl, že o 20 let starší seriál bude mít v tomhle navrch). Ale má to své kouzlo, o tom žádná. I když je většina nápadů na první dobrou, řada z nich dokáže nahlas rozesmát a i některé žánrové epizody se opravdu moc vyvedly (nejvíce mi asi utkvěl v paměti slasher). Agentura Jasno se divákům hodně podbízí a od první minuty jim kulometně mete do tváře, že by se měli bavit. Upřímně to ale trvá, protože zdejší postavy nepřirostou k srdci zdaleka tak rychle (hodně pomáhá Seanův otec, jehož vztahové epizodky se synem jsou opravdu skvělé). Agentura Jasno nemá na špičku ve svém oboru, ale když jí člověk dá šanci, umí se nakonec dostat pod kůži.

  • 60%
    0
    0
    25. 10. 2020

    Omáčka skvělá. Pěkný vizuál, hodně gagů v pozadí, tentokrát dobře využití herci/kamarádíčci pro vedlejší role a termoska je samozřejmě top legenda, která si zaslouží vlastní spin-off. Ale Hubie je samo o sobě postava téměř nesnesitelná a na rozdíl do Nickyho i bezdůvodně retardovaná. Korunu tomu pak nasazuje, když po někom takovém hází očko Claire, která si odběhla z Takové moderní rodinky užít celovečerní halloweenský speciál. SKORO mě Sandler tou postavou odradil, ale vše ostatní mi tak moc (v dobrém slova smyslu) připomnělo osmdesátkové americké komedie, že jsem se vlastně dost slušně bavil. Takže za mě rozhodně (po Vraždě na jachtě) nejlepší komediální sandlerovka vytvořená exkluzivně pro Netflix.

  • Sacha Baron Cohen přivádí zpátky k životu svou nejslavnější fiktivní postavu, aby znovu ukázal světu, v jak absurdní realitě někteří lidé žijí. Zatímco však před čtrnácti lety mohly některé výpovědi šokovat, v roce 2020, kdy lidé útočí vidlemi na vysílače 5G, placatá zem je zase v kurzu, jeden prezident radí lidem léčit covid-19 injekcemi s desinfekcí a jiný má v počítači dětské porno, už vstup do stejné řeky úplně nefunguje. Částečně i proto, že sám Borat/Cohen už je příliš známý na to, aby opravdu zajímavě lidi nachytal (minimálně to tak tady na mě působilo). Párkrát jsem se nahlas zasmál, ale většinu času šilhal po ovladači a chtěl přetáčet. Jako "datadisk" k jedničce celkem ok, jako plnohodnotné pokračování už moc ne.

  • 50%
    0
    0
    29. 9. 2020

    O něco lepší než Die Hart, ale pořád příliš zkratkovité, neučesané a neschopné prezentovat Quibi formát jako životaschopnou a hlavně smysluplnou formu pro seriálovou produkci. Moc nepomáhá ani to, že hlavnímu duu by to více slušelo, kdyby si prohodili role. Nebyla to vyložená bolest, ale není důvod, proč tuhle kopii filmu z roku 1993 doporučit.

  • 5%
    0
    0
    29. 9. 2020
    Hard Kill (2020)

    Peklo, které nemá vůbec nic. Nevadí mi, že šel Bruce Willis do důchodu a vybírá si pohodlné projekty, které natočí za den a inkasuje za to milion. Ale sakra, mohl by alespoň brát něco, co nebude vyložené dno filmového průmyslu. Tohle prostě bolí.

  • 60%
    0
    0
    29. 9. 2020

    Film z kategorie "špatné filmy, které mám rád". Už v době uvedení mi přišlo, že dostal Tajný agent Jack T. zbytečně naloženo a postupem let jsem se v tom jen utvrdil. Výborné obsazení (na seagalovku až neobvykle silné), město vykreslené více než slušně, akce dostatek a Steven je pořád ve formě, kdy mu člověk věří, že si bez zadýchání povodí šest chlapů na jeden zátah. Není to bezchybná věc, ale jako žánrová jednohubka naprosto dostačující záležitost. Škoda, že se nikdy nedočkáme původní verze, která měla podstatně delší expozici a větší nálož akce. I tenhle "kastrát" mně osobně ke spokojenosti stačí.

  • 85%
    0
    0
    24. 9. 2020
    Ďábel (2020)

    Tarantino bez humoru, nadsázky a popkulturních průpovídek. Funguje to nad očekávání dobře, i když jde o jeden z těch filmů, které si pravděpodobně už nikdy znovu nepustím. Pattinson se blíží pozici nejzajímavějšího herce mezi třicátníky.

  • 50%
    0
    0
    24. 9. 2020

    Neskutečně opatrný film, který se tak moc bojí, aby se mladší diváci náhodou neztratili, že vysvětluje úplně všechno do kamery. Doslova. Je to víc monolog hlavní hrdinky směrem k publiku než skutečný film, což je dost možná věrným odrazem knižní předlohy, ale ve filmovém zpracování to působí jako neschopnost vyprávět obrazem. Millie Bobby Brown do té role dává všechno, ale ta role nedává všechno Millie. Ještě víc to platí u Cavilla, který nemá vůbec žádnou možnost, jak si postavu Holmese přivlastnit, nebo v ní alespoň vyniknout. Hezky to vypadá, o tom žádná, tempo film docela má, ale chybí tomu (vzhledem k látce) potřebná rafinovanost (ať už dějová nebo vypravěčská) a aby to bylo jedno, musela by být režie podstatně nápaditější. Ok pilot seriálu, jako dvě hodiny dlouhý celovečerák - ač má stejné ambice - těžký průměr.

  • 75%
    0
    0
    17. 9. 2020
    Broadchurch (2013)

    První série fantastická. Sice využívá falešné cliffhangery, aby nalákala na další díl, ale rozplétání jednotlivých nitek je zajímavé a poslední díl nabízí přímo vyčerpávající odhalení (následná emocionální katarze je jedna z nejpůsobivějších, jakou jsem kdy viděl). 85% Druhá série bohužel hrozně spadne. Celý proces je vlastně jen čekáním na Godota, protože se vesměs jen opakuje, co již divák sám ví (nové informace jsou tu vesměs dvě) a jde přesně o takový ten otravný projev nespravedlnosti, která akorát vytáčí tím, jak klade jednu překážku za druhou, aby se náhodou postavy nenudily. Po druhém díle jsem měl chuť to zabalit. Alespoň konec je silný a stojí za celý ten úmorný proces. 50% Třetí série jde lepší cestou v případu, ale finále tomu hrozně zlomí vaz. Po odhalení podstatného totiž vůbec, ale vůbec nedává smysl nic z toho, co se odehrálo (respektive jak byly rozdány karty). Ústřednímu duu - David Tennant a Olivia Colman jsou přímo fantastičtí - to naštěstí šlape stejně pěkně, jako v první sérii. Znovu zaměření se na případ prospělo. Jako završení série může být. 70%

  • 40%
    0
    0
    10. 9. 2020
    Mulan (2020)

    Takže jestli jsem to správně pochopil, tak žena v mužském světě uspěje jen tehdy, pokud má nějakou speciální schopnost, protože "normální" dřinou by toho nemohla dosáhnout? Inu, to je odvaha přijít v roce 2020 s takovým poselstvím. I když přejdu tenhle absurdní posun oproti originálu, zůstane vykastrovaný film s uměle působícími kulisami, zmateným střihem (Jak že se to Mulan dostala za padouchy u té sněžné hory?), nevýraznými vedlejšími charaktery, nevyužitými bojovými legendami v obsazení a hlavně s mdlou režií Niki Caro, který se evidentně k podobně velkému projektu nikdy neměla dostat.

  • 50%
    0
    0
    10. 9. 2020
    Rogue (2020)

    Mix Slz slunce a Lovců lvů, kde režisér Michael J. Bassett nejednou scénou dokazuje, že má daleko do všech těch céčkových patlalů, nízký rozpočet mu ale podráží nohy, kde to jde. Jedna věc je, že to má zřejmě nejhorší zadní projekci při pádu do řeky, jakou filmový svět vidět od Lovců dinosaurů. Ale ta animovaná lvice, to je opravdové neředěné peklo. Skoro to vypadá, jako kdyby Bassett věřil, že peníze na lepší triky budou a tak film natočil způsobem, že ji neschovává. Přitom zrovna pro něj by určitě nebyl problém vytvořit hororovější pasáže s neviditelným nepřítelem. Škoda. Navzdory tomu si nemyslím, že je extra nízké hodnocení fér. Akce je slušná, herci sympatičtí (Philip Winchester sype jednu hlášku za druhou), spád tomu nechybí a jasně, konec je jak od Disneyho a triky jsou k smíchu, ale filmový odpad rozhodně vypadá úplně jinak.

  • 50%
    3
    1
    2. 9. 2020
    Tenet (2020)

    Výborný nápad, který Nolan nedokáže zužitkovat. Kdyby se jen "skákalo" a ne "přetáčelo", na celkovém vyznění by se totiž NIC nezměnilo. Slouží to hlavně jako koření akčních scén, které ale dle mého nevypadají zajímavě (už z logicky věci to boří veškeré šance na pořádnou choreografii) a ještě je to vyčerpávající v tom smyslu, že jakmile divák ví, je půlka scén jen čekáním na již vyřčené. Možná kdyby nebyl hlavní hrdina tak vyprázdněný a nezajímavý (ta postava nemá doslova nic vlastního - i ta jediná dobrá hláška je vykradená), mohlo by to napětí fungovat. Jenže hlavní Protagonista je zbavený minulosti i budoucnosti (paradoxně) a víme jen to, že se umí docela dobře prát (ne že by tvůrci tuhle expozici později nějak využili). To je veliký ústupek oproti předchozím Nolanovým hrdinům chyceným v čase. Memento, Insomnie, Počátek i Interstellar byly v zapojení se hrdiny do děje mnohem osobnější a tím i emocionálně přístupnější. Ještěže je tu alespoň výborný Robert Pattinson, v rámci potřeb použitelný soundtrack (i když kopie, ač sebelepší, zůstane jen kopií), kouzelně přepálený Branagh a dvě fajnové velkolepé akce plné praktických efektů, na které dnes sežene prachy asi jen Nolan. Škoda, že ta finální působí dojmem, že si kluci chtěli hrát na písečku a z rozpočtu už zbyly peníze jen na kulisu z konce posledních Expendables. Myšlenka podle mě opravdu dobrá (a na rozdíl od Interstellaru není v žádném případě banální), ale nedotažené pojetí, dokazující to, že více neznamená lépe. A studené jak psí čumák. První Nolan, který mě nebavil.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni