Tom Hardy
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 70%
    0
    0
    6. 3. 2022
    The Batman (2022)

    Abyste mě nechápali špatně - nový Batman má v sobě hodně dobrého a zaslouží si být viděn na velkém plátně. Jen má blíže k odvážnému velkolepému konceptu, než k opravdu odladěnému finálnímu produktu. Je hrozně dobře, že někdo konečně prezentuje Batmana jako detektiva, což je prvek, který všechny předchozí filmy buď hrubě podehrávaly nebo rovnou opomíjely. Potěší noirové ladění scén a přímo vynikající jsou Paul Dano jako Hádankář a Zoë Kravitz v roli Catwoman. Kde ale u Jokera Joaquina Phoenixe, na něhož se snaží The Batman duchovně navazovat, město přímo dýchalo atmosférou, zde je spíše přehlídkou několika kulis a deštivých ulic. Detektivní část je pouhým vývarem legendární Sedmičky Davida Finchera (zdejší mordy se opravdu pod kůži nedostanou) a Pattinson funguje jako Batman, jeho Bruce Wayne je ale jaksi do počtu. Co mi ale opravdu sráží hodnocení, a žádnou velkou radost z toho nemám, je nesoudržná vnitřní logika, ať už se bavíme o konkrétních scénách nebo backstory postav. Wayne je tu například úplně jiný, než jako ho známe, ale i tak ho lidé ve městě nepochopitelně obdivují (přestože ho de facto dva roky neviděli a nic pro ně nedělá). Batman říká jako jediný Ozovi Penguin - proč? A v jakém světě dává smysl jejich vztah, kdy Penguin jediný strach projeví před Batmanem ve chvíli, kdy si temný rytíř nasedne do auta? (kdyby v tu chvíli Penguin sám nezamířil do svého, byla by to pro Batmana asi dost trapná chvíle). A pak je tu pohřeb, moment, kde vůbec nic nedává pod drobnohledem smysl (ale dovolím si menší popis, protože scéna byla i vypuštěna studiem online): po expozici zaplněného náměstí a těžko dostupného vchodu, ke kterému vedou poměrně vysoké schody, se do kaple náhle bez zadýchání promlátí rodinné auto. Z něj vystoupí muž s bombou a telefonem v ruce, který zvoní. A policie uteče, čeká, až padne večer, nepošlou dovnitř někoho, kdo by zkusil bombu odjistit, ale robota, aby se mohli na muže dívat live. WTF? Co byl teda plán? Čekat, až se vybije baterka v mobilu? A tahle scéna se extrémně drolí i dál, ale to už spoileroval. Když ale budu brát nového Batmana jako celek, na první dobrou je výsledek dobrý, dokonce velmi dobrý. Jen nad tím vším člověk nesmí moc přemýšlet. P.S. Nejčastěji kritizovaná poslední třetina filmu je paradoxně jako jediná konzistentní a prostá podobných scenáristických nedodělků a přešlapů.

  • 30%
    0
    0
    11. 2. 2022

    Nějak těm adaptacím herních hitů nemůžu v posledních letech přijít na chuť. U Raccoon City mě to každopádně mrzí nejvíc, protože srdce jednoznačně tvůrci mají na správném místě. Jen ta exekuce. Že to je celé levné, takže z ikonických míst vidíme fragmenty, to bych přežil. I průměrnou akci bych skousl. Bohužel naprosto nefunguje casting. A to nejsem někdo, kdo by ho odsoudil dopředu. Většinu herců, co vyfasovali hlavní role, jsem si v něčem jiném opravdu užil. Ale postavám z RE universa nedali nic a nedokázali si je ani nějak osobitě přivlastnit. Spíše než studiový film jejich snažení připomíná LARP, kde měli jeho autoři k dispozici o něco lepší kostýmy a masky. Raccoon City je bezpochyby dobrý úmysl, ale s mizerným provedením. Má své okamžiky, ale buď jsou nedotažené, nebo rovnou nechtěně směšné. Snad to jediné, kde Roberts prokazuje jistou nápaditost, je jeho práce s hudbou. Ale i tady naráží na mantinely vlastního neumětelství. Jeden moment za všechny: Leon sedí na recepci, spí, má na uších sluchátka a poslouchá hudbu. Dveře do stanice jsou dokořán, aby bylo vidět na ulici. Na kopci se objeví kamion, řítí se směrem ke stanici a vybourá se. Následuje obří výbuch. V tu chvíli se kamera vrátí na stanici, hudba ze sluchátek jde do popředí a dveřmi vstoupí řidič v plamenech a jde směrem k Leonovi, který o něm neví. A je to skoro cool. Skoro proto, že řidič se z nějakého důvodu nechová ani jako zombie, ani jako člověk, co hoří, ale jde způsobem, jako kdyby právě vešel do Starbucksu a šel si objednat kafe. Uf.

  • 50%
    1
    0
    11. 2. 2022
    Uncharted (2022)

    Pro fanoušky herní série to není skoro vůbec. Holland potvrdil, že obleček Spider-Mana ani s pověstným prstenem na krku nesetřese, Wahlberg by možná fungoval, kdyby ze Sullyho nebyl extrémně nesympatický sobec a Ali má své kouzlo, ale Chloe to není. Akce je sice velkolepá, ale nezajímavá. Tolik možností a tak nenápaditý výsledek. Neříkám, že to nemá měřítko. Ale choreografie je slabá a kaskadérské kousky okatě digitální (taková série Mission: Impossible na několika podobě vystavěných akčních scénách ukázala podstatně víc). Nemluvě o dost nenápaditém hledání pokladů (do tajné místnosti pod ulicemi města je v podstatě vidět kanálem) a zkratkovitě suchém opisování známého (aukce). Nicméně ani v pozici dobrodružného akčňáku o hledání pokladů to v mých očích moc nefunguje. Interakce mezi postavami toporná, obecně mi nepřijde Holland moc uvěřitelný a příběh nenabízí nic zajímavého. O naprosto nevyužitém Banderasovi nemluvě. Je ale fér uznat, že v rámci adaptací herních hitů je to pořád ta lepší varianta, protože jsou aspoň na ní vidět peníze. Ale to je tak zhruba všechno. Pokud jde o faktor zábavy, jsou i stařičtí Lovci pokladů výživnější.

  • 65%
    0
    0
    11. 8. 2021

    Rozmetat divácké očekávání v prvním aktu je vždycky fajn (viz loňský Lov), ale ruku v ruce s tím jde jasně nastavený směr, kdy divák už nemůže věřit nikomu a ničemu. A protože Gunn nechce vyprávět, ale jen podvratně přetvářet, stane se z filmu postupem času trochu nuda (ve smyslu "jakmile tu má někdo proslov, je úplně jasné, co bude za 'překvapivý' moment následovat"), v níž nový Sebevražedný oddíl většinu postav úmyslně nemůže mít rád, když mu slouží jen pro izolované fórky. A to je škoda. Vesměs film ale šlape dobře. Gunn si umí pohlídat tempo a čas od času nabídne opravdu skvělý moment. Jen bych to s tím nadšením extra nepřeháněl. Rozhodně je to lepší než minule v profilaci samotné podstaty skupiny i celkovém tempu, ale příběh tu znovu neexistuje a emocionální momenty jsou často hrozně nezmotivované (viz "dojemné" sdílení citů v autobuse). Kdy to ale pro mě osobně nejvíc spadlo, to je finální třetina. Uznávám, že to není klasický generický digi bordel, ale furt se to vlastně extra nevymyká klasice, navíc s typickým neduhem superhrdinských filmů, kdy se ukáže, že je jedna postava tak silná, až vlastně mohla celou zápletku vyřešit hned v úvodu. Nemluvě o tom, jak je nakonec zbytečný Bloodsport (přičemž mohlo jít rovnou o Deadshota, protože se opravdu přepsalo jen jméno). Paradoxně je tak pro mě druhý Sebevražedný oddíl nakonec pocitově někde na úrovni "jedničky", přičemž tentokrát to na mě působilo jako slepenec cool kraťasů, kam se režisérovi povedlo ukecat partu hvězdných kamarádů, přičemž kvalita jednotlivých fórků je značně proměnlivá (ale možná je to ono pověstné "už jsem starej na tyhle srandy"). King Shark je ale výhra, o tom žádná. Takového kamaráda by chtěl každý.

  • 0%
    0
    0
    14. 7. 2021

    Jeden si říká, že už není kam klesat, a každé nové céčko s Willisem překvapí tím, že pomyslné dno je ještě hodně daleko. Pro mě osobně už se z toho stal takový zajímavý vnitřní experiment, kam tohle až může zajít. Out of Death je to nejhorší, co Willis natočil. A vtipné na téhle opakované situaci je, že důvody jsou opět trochu jiné. Out of Death už totiž ani nevypadá jako skutečný film, ale spíš coby práce nadšeného studenta, jemuž se náhodou povedlo ulovit do obsazení dvě větší jména. Celé je to až komicky snaživé, od rádoby stylizovaných záběrů a dialogů, přes jednotlivě uvedené kapitoly (to tam vážně je), až po digitální déšť (něco takového animovat je ryzí sadomasochismus). A do toho tradiční hra "poznej doubla", kdy Willis už tak sešel, že i největší divák-amatér zezadu pozná jeho náhradníka. Takže zase o něco hůř. Hořím zvědavostí, co přijde příště.

  • 30%
    0
    0
    7. 7. 2021
    Annette (2021)

    Přesně takové to "umění", kvůli kterému člověk začne nesnášet umělecké filmy (aniž by si to zasloužily). Leos Carax je někdo, s jehož tvorbou se celoživotně míjím, ale pověst je samozřejmě nepřehlédnutelná, takže jsem byl na Annette zvědavý. Už proto, že by teoreticky pro nováčka mohla být tématem i herci vstřícnější. A neříkám, že tu není nic dobrého. "Divadelní" úvod a závěr pěkně rámují celou jevištní estetiku, Driver i Helberg mají minimálně jednu herecky fantastickou scénu (Driver a jeho 'meltdown' na jevišti, Helbergovou první sólo s poletující kamerou), oceňuji scény bez střihu a ohromila mě dobře vybraná holčička na konci (i zpěvem). Ale jinak... obsahově je to hrozně vyprázdněné. Že se tam vlastně nic nestane by bylo ještě hodně štědré označení. A pointa s loutkou byla vyloženě banální. Za největší zklamání každopádně považuji muzikálovou část. Možná je jednoduchost a repetitivnost textů nějakým sofistikovaným záměrem, jemuž nerozumím. Coby 'běžného' diváka mě každopádně nebaví písně postavené na dvou/třech větách, které se x minut opakují dokola. A je to škoda, protože některá hudební témata jsou vážně skvělá. Ale když je místo celé písně vlastně jen refrén (a to platí pro většinu textů), působí to na mě spíš jako parodie muzikálu (Což... byl možná záměr?). Abyste mě nechápali špatně - koncept Annette se mi líbí. Přijde mi lákává představa přiznaného divadelního představení, které využívá pro posuny scén a postav filmové prostředky. Herci do toho dávají, co mohou. Ale celek za mě nefunguje. Jestli si takhle artoví umělci (a diváci) představují kvalitní muzikálové drama, budiž jim přáno. Já osobně budu raději "komerčnější děvkou" a dám si znovu Moulin Rouge, kde je sice taky základ neoriginální, ale dílo mi dovoluje jít s postavami a prožívat jejich radost i smutek. Tady jsem necítil nic, kromě potřeby si neustále kontrolovat hodinky, kolik že ještě musí utéct času, než konečně přijde to očekávané finále.

  • 40%
    1
    0
    22. 5. 2021

    Tak bohužel. Pořád platí, že zatímco na seriálovém poli točí Netflix pecky nejtěžšího kalibru, v rámci filmové zábavy nedokáže nabídnout adekvátní hollywoodské pozlátko, i když k tomu má tvůrce i rozpočet. A přitom Armáda mrtvých začíná tak slibně! Úvodní titulky, které nás zábavně a přitom elegantně úsporně uvedou do děje, jsou srovnatelně boží s těmi, jaké Snyder naservíroval ve Watchmenech. V tu chvíli jsem se začal usmívat od ucha k uchu a věřil, že Snyder má pořád v sobě toho frajera, co si kdysi kariéru otevřel Úsvitem mrtvých. Jenže zbytek jeho prvotinu nijak nepřipomíná. Prostředí nevyužité, postavy nezajímavé, dynamika až na pár okamžiků skoro žádná a černého humoru zoufale málo. Když už se nějaký ten pokus o vtípek objeví, zabije ho debilita samotného zpracování (potřebujeme dostat zombie na nášlapné zařízení, ale nestrčíme ji tam - PUSTÍME JI, aby si k němu sama došla). V rámci námětu nějaké ty nosné nápady nechybí, ale ničemu nakonec neslouží. Nový druh zombie tam byl... proč? Být ve filmu běžné nemrtvé potvory, nic moc by to na výsledku nezměnilo (že jeden chytřejší dokáže lépe stopovat, to už jsme viděli mnohokrát). A zasazení do Las Vegas? Tady Armáda mrtvých padá na hubu úplně nejvíc, protože město hříchu nijak v rámci naturelu - vyjma úvodních titulků - nevyužije. Zkázu dokonává Snyder svojí kamerou, která půlku času ostří a druhou si hraje na portrét mód v iPhonu, takže se na film ani pěkně nekouká. A s takovou se člověk prostě těžko ubrání tomu, aby nezačal rýt do příběhu, jehož výchozí zápletka je samo o sobě nesmyslná a čím déle podívaná plyne, tím větší nesmysly tasí (hrdina chce zachránit dceru, ale od momentu ve výtahu na to na 20 minut prostě zapomene). Čekal jsem od Snydera ledacos, ale rozhodně ne nevýraznou nudu vykrádající Soudný den, z níž prakticky není cítit jeho rukopis. Spíš to vypadá jako kousek z pozdní tvorby Paula W.S. Andersona. A ne, to fakt není dobrá vizitka.

  • 20%
    0
    0
    20. 5. 2021

    Už jsem si zvykl, že mají v Netflixu všeobecně problém natočit pořádný sitcom. Obvykle je jejich průměrnost daná přespříliš umělým prostředím (viz Ranč a Tým), ale obsazení i humor "tak nějak šlape". Neztrapňuj mě, tati! nejenže má onen nepříjemný studiový nádech, ale ještě herecky a komediálně tlačí na pilu, jak kdyby autoři nikdy sitcom nedělali. A díky tomu tu nefunguje vůbec, ale opravdu vůbec nic. Podobné snaživé kopie, které nechápou "řeč" originálu, obvykle vznikají v postkomunistických zemích (stačí vzpomenout na naše Nováky). Že se něco takového povede lidem, kteří mají (vyjma Foxxe) se žánrem zkušenosti, nad tím zůstává rozum stát. Nejsmutnější pohled je každopádně na Foxxe samotného. Je jedna věc vidět takového Bruce Willise, jak se posledními filmy pronudí a je mu všechno jedno. Člověka to může štvát, ale lítost si Willis pro podobný přístup nezaslouží. Zvolil si to, budiž mu přáno. Zato pozorovat Foxxe, jak se upřímně, s maximálním vypětím svých sil snaží vypadat zábavně a ve všech případech mine cíl, z toho je jednomu vyloženě smutno.

  • 60%
    0
    0
    20. 5. 2021

    Čekal jsem do Taylora Sheridana ledacos, ale ne generický devadesátkový akčňák alá Cliffhanger, v němž se z dvojice nebezpečně vyhlížejících čističů vyklube duo ťulpasů, kteří si mohou podat ruku s idioty z Jacka Reachera, kteří se při snaze zabít hlavního hrdinu sami pomlátili v koupelně. Neříkám, že Kdo mi jde po krku neutíká. Ale selhává i v definici hlavního hrdiny. Tlačená Angelina má sice potřebnou žánrovou expozici, ale s tím, jak je ta postava ve výsledku využitá, to mohl hrát kdokoli a nemusel být na ni kladen takový důraz (její linie je totiž hlavně o chlapci, s nímž navíc nedokáže navázat potřebné pouto). Jestli bylo Sheridanovým cílem natočit si odpočinkový film, kde nechá vypálit kus lesa, mise splněna. Ukočíroval to jako slušné béčko. Coby mistr nekompromisních rozhodnutí a promyšlených postav ale tentokrát zůstal hluboce ve svém vlastním stínu.

  • 25%
    0
    0
    13. 5. 2021

    U Breach moje srdíčko fanouška malinko poskočilo, protože i když to nebyl dobrý film, alespoň šlo konečně o přiznanou ptákovinu, která se nebrala vážně a nechala Willise napříč celým filmem chlastat a hláškovat (a ano, i něco takového někomu, kdo ví, proč má Joe doma deštník, John potřebuje boty a Hudson Hawk klid na kapučíno, ke štěstí stačí). Cosmic Sin se bez debat snaží být lepší film, ale to z něj paradoxně ve výsledku dělá horší podívanou. Za nejlepší lze označit snaživou expozici v baru, která svým vizuálem vykrádá Cyberpunk 2077. Ne že by byla extra dobrá, ale splní, co je potřeba. Pak se z toho ale bohužel stane extrémně utahaný a nezajímavý laciný akčňák, který překvapí akorát tím, jak málo času v něm stráví Frank Grillo. Kousek tak špatný, že ani nestojí za šťavnatou kritiku. Prostě tu nic není. Snad jen potenciál pro chlastací hru "poznejme záběr, kde není Willis, ale jeho double". Sedmička vodky nutná, ať s tím vydržíte aspoň do půlky.

  • 30%
    2
    0
    24. 4. 2021

    Nevidět nový Mortal Kombat den po Nikdo, možná bych nebyl při jeho sledování tak otrávený. Přitom úvodní scéna je velmi dobrá. Obsahově sice rozdává karty špatně (namísto přímé vazby na hrdinu tu máme jen vzdálenou expozici, která následně motivuje maximálně padoucha), prostředí je ale skvělé, Hirojuki Sanada by mohl charisma rozdávat lopatou a akce je pětihvězdičková (a to včetně očekávaných fatalit). Jenže pak film přímo neuvěřitelně spadne. Skoro to působí dojmem, že úvod točil někdo jiný jako "proof of concept" pro studio, to na základě sekvence dalo zelenou celému filmu a tam už si nově najatý štáb nevěděl rady. Akce je mdlá, s mizerným střihem a nudnými arénami (dvorek u domku, skrýš, nějaká fabrika a aréna ve skalách, meh). Herci jsou až na zmíněného Sanadu do jednoho nezajímaví. Jedna věc je, že jim scénář předepisuje slabé dialogy a nablblý vývoj (hlavní hrdina vlastně nic nerozhodne a jediné skutečné vítězství v boji má proto, že se na jeho prohru manželka už nevydrží dívat a popadne sekeru). Ale i taková vděčná postava jako hajzlík Kano nefunguje, protože buď jeho vtípky zazdí režie nebo jsou hlášky na sílu tlačené. A vše ostatní se bere až komicky smrtelně vážné. Nechtěl jsem přímo srovnávat s verzí z roku 1995, protože vznikla v jiné době a do jisté míry i pro jiné publikum. Jenže ono se srovnání nelze vyhnout, když reboot vesměs kopíruje základní dějové schéma původního filmu. A zatímco v něm postavy správně vnímaly absurditu všeho, co se kolem nich děje a díky tomu mohly přirozeně na vývoj reagovat, nový film na tohle kašle a postavy tak nemají šanci skutečně ožít. Největší posun oproti 25 starému filmu je v tom, že nová verze nemá "dostatek slušnosti", aby na turnaj skutečně došlo - místo toho si postavy absurdně vymyslí, kdo se s kým kde utká a ejhle, mají štěstí a pěkně jim to vyjde. Uf. Byl jsem si jistý, že Monster Hunter bude nejhorší letošní adaptací videohry, ale Mortal Kombat se opravdu těsně dotáhl. Akce nezajímavá, herci nevýrazní, příběh o ničem. Sakra, ani hudba tu nepumpuje adrenalin do žil! Jen sem tam nějaká ta fatalitka, ty se povedly. Ale kvůli tomu člověk nemusí trávit dvě hodiny u televize, libovolné gameplay video z herní předlohy na YouTube nabízí na ploše dvou minut výživnější porci krvavé zábavy.

  • 90%
    3
    0
    18. 3. 2021

    Skvělá vize vykoupená bolestí. Ať už Snyderovou osobní nebo vpravdě těžko pochopitelným soubojem se studiem, protože v Lize spravedlnosti Zacka Snydera - kterou nemá smysl označovat za prodlouženou verzi, protože je to až na pár scén úplně nový film - není vlastně nic, co by mělo producenty děsit a tlačit k přetáčkám. Jistě, je to dlouhé. V rámci toho, že Snyder mohl tentokrát cokoli, možná často i nad rámec původních plánů. Ale nenudilo mě to ani minutu. Kostky totiž mohou být vrženy jen pokud jdeme s postavami, které nás upřímně zajímají. A Snyder si tu dává sakra záležet na expozici všech. Každý je důležitý, každý má svůj příběh. Včetně v kinoverzi ukrutně nezajímavého Cyborga. Pokud jde někdo jen po akci, bude se u téhle verze nudit. Snyder miluje, podobně jako Ridley Scott, měřítko. A velký moment nutně neznamená velkou akci. V tomhle mi v dobrém slova smyslu Liga spravedlnosti Zacka Snydera připomíná jeho Watchmeny. Téměř každý záběr je vypiplaný k dokonalosti a je to především pečlivě poskládaný příběh, kde jsou emoce stejně důležité jako činy. Právě proto mě Liga dokázala strhnout, i když jde v rámci dramatického oblouku vlastně jen po cestě vyšlapané původní verzí. Opravdu se tu všechno jeví lepší. Střih, hudba, práce s gradací i napětím. Jen některé triky drhnou, ale to je drobnost. Málokdy se povede, aby s velkým očekáváním přišel tak velký film, který vše ustojí. Se závěrečnými titulky pak kromě nadšení přichází i smutek. V prvé řadě proto, že jsme si zatím nejsilnější DCEU zářez nemohli užít v kinech, kde by tomu IMAX (neboli v televizi oldschoolový 4:3) formát slušel mnohem více. A hlavně - konečně jsou karty rozdány správně a nikam to nejspíš nepovede. Což je prostě škoda, protože je patrné, jak skvělá série by nás mohla čekat. Ale třeba, třeba se Warneři rozhodnou jít dál touhle cestou. Přál bych si to už kvůli skvělému castingu, tahle silnou sestavu se málokdy povede dát dohromady. 90% P.S. Pocitově jsem to vnímal spíše jako fantastickou minisérii než film. Což je dáno jednak rozdělením na kapitoly a také rozmístěním příběhových vrcholů. Váhám ale, jestli je můj pocit ovlivněn strukturou samotného díla nebo zkrátka jen faktem, že dnes seriály vypadají podobně velkolepě a cokoli delšího než dvě hodiny mi vnitřně evokuje seriál. Kdyby dnes člověk například poprvé viděl prodlouženou verzi Pána prstenů, možná by z ní měl velmi podobný pocit.

  • 60%
    0
    0
    10. 3. 2021

    Těžko uchopitelný mix snahy o oživení nespoutaných komediálních osmdesátek (návštěva holičství, flashback), poměrně nezajímavého devadesátkového mustru "burani dostanou do pusy zlatou lžičku" a energicky střižených skoroparodických pasáží jak z Borata (pohřební oslava s promluvou Morgana Freemana, návštěva kempu v Nextdorii), které patří k tomu nejlepšímu, co jsem v žánru za poslední roky viděl. Pocitově tomu nejvíc ubližuje to, že samotný Akeem se na dobrou polovinu filmu stává vedlejší postavou. Linie o synovi je pro vyznění děje důležitá, ale Murphy se v ní až příliš často stahuje do ústraní a nastupující mladíček není tak zajímavý (charakterově ani herecky), aby ho plnohodnotně nahradil. A nejsilnější jsou samozřejmě pouta, která má divák k prvnímu filmu. Snaživou romantiku mladých o hledání pravé lásky. kde se jen opakují motivy z jedničky. proto nakonec hravě převálcuje prostý moment, v němž se jde tápající Akeem uklidnit do místního fastfoodu uklízením a rozmluvou s Cleem. Ne že bych se přímo dojal, ale bylo to jemné, lidské, nenucené a vtipné zároveň. Zbytek je často tlačený (Leslie Jones je přímo nesnesitelná). Je to škoda už proto, že Murphy na to pořád evidentně má, ale tady je většinu času zbytečně utlumený. Ale rozhodně nejde o není žádný trapas, za který by se autoři museli stydět. A to není, vzhledem k tomu, kolik vody uteklo od premiéry prvního filmu a jak se mezitím změnil svět, vůbec málo.

  • 30%
    0
    0
    28. 2. 2021
    Tom a Jerry (2021)

    Film, kde vztah diváka ke všemu, co bude následovat, dokonale definuje úvodní scéna s rapujícíma holubama, kdy se navíc během letu jeden vykálí druhýmu do ksichtu. Pobavilo vás to? Pak máte slušnou šanci, že si tenhle kastrát původních skečů dokážete užít. I s velkou dávkou pochopení "na cílovku" je mi ale osobně z výsledku hodně smutno. Většinu soubojových gagů Story vykrádá ze starých kraťasů, ty nové staví na moderních vychytávkách (dron, skateboard na ovládání) a nenachází v tom žádné nápady. Nastavení světa nejasné a jakkoli je interakce mezi animovanými a lidskými postavičkami technicky ok, ta stylizace prostě nepůsobí úplně přesvědčivě (tři dekády starý králík Roger to zvládl o poznání lépe). Chloë tu tak trochu hraje Michaela J. Foxe z Poslíčka, ale s o dvě třídy horším scénářem. Snad jen Michael Peña z toho všeho vychází docela se ctí. Zbytek je těžká bída. Že Toma dabuje černoch tomu neplánovaně dodává roztomile-sociální korunu.

  • 30%
    0
    0
    16. 2. 2021

    Film zvrtaný skoro na všech frontách. Nelze tomu upřít produkční péči, protože monstra jsou fajn a celkově vizuál nesmrdí laciností. Ale ten zbytek. Příběh na půl strany, kde se hlavní hrdinové dávají dohromady tak toporně, že kdyby v určité chvíli jeden před druhým začal stepovat a proto by se stali bff, nikoho by to nepřekvapilo (rozhodně ne víc, než co Anderson jako scenárista ve filmu předvádí). Postav málo a i tak je vůbec nepoznáme, nechápeme, nepůsobí lidsky. Snaha nahradit charakterizaci ikonickými postoji zase padá s Andersonovou neschopností nějak smysluplně vyprávět příběh, ať už dějem nebo obrazem. Je to docela rychlé, ale bez spádu a v rámci dynamiky skoro atakující záporné hodnoty. Drak trhající letadlu křídla, to jediné mi utkvělo v paměti. Zbytek je jakousi snahou o navázání na jednoduchost Mortal Kombat, tehdy se ale ještě Anderson netopil v mizerných zpomalovačkách a jeho filmy nestříhal Doobie White, který nemá ani základní cit pro nějaké tempo. Milla na to pořád ještě má, ale ať to příště není v rodině. Spolupráce s manželem jí už evidentně nesvědčí.

  • 75%
    1
    0
    16. 2. 2021

    Film, který bych chtěl milovat, ale jeho druhá polovina mi to nedovolí. Kong: Ostrov lebek má jedny z nejkrásnějších kompozicí záběrů, jaké jsem kdy viděl, naprosto boží soundtrack a měřítko, díky němuž i "obyčejné" scény vypadají neskutečně dobře. Zatímco s formou si Jordan Vogt-Roberts evidentně rozumí na jedničku s hvězdičkou, s obsahem je to horší. Postavy díky dobrému castingu sice lehce zapamatovatelné, ale málokterá nakonec hraje v příběhu podstatnou roli, protože o ně tu zkrátka nejde. Nejpatrnější je to na Tomu Hiddlestonovi, který vstoupí na scénu jako hlavní hrdina, aby se jím pak nestal (případně na postavě Tobyho Kebbella, která je pro děj nepodstatná a přesto je jí věnováno nemálo času). A protože se v druhé půli začíná eliminovat a napětí by mělo pramenit ze strachu o postavy, Kong dostane téměř fatální ránu. Mohl to být dokonalý film, kdyby se očesal počet postav a u těch, co by zůstaly, posílila jejich charakterizace. Takhle je Kong: Ostrov lebek jen příslibem toho, co mohlo být. Ale často příslibem tak famózním, že mu stejně těch 75% musím dát.

  • 75%
    1
    0
    16. 2. 2021
    Wrong Turn (2021)

    Velmi unikátní přístup, kdy si scenárista vlastního fenoménu přetaví základ v něco úplně jiného. Nemám s tím problém, protože podobný reboot mi rozhodně dává větší smysl, než opakování téhož. Nemluvě o tom, že Mike P. Nelson vše režíruje s až obdivuhodnou jistotou a má oporu v tom, že scénář vždy ve vhodný moment trošku uhne, aby dlouho nepřešlapoval na místě a překvapil dalším vývojem. Nemluvě o sympatickém obsazení, jemuž dominuje naprosto skvělá Charlotte Vega. Ale i kdyby člověk neakceptoval tu razantní otočku, měnící podstatu série, pořád zůstane famózní finální dvouminutovka během závěrečných titulků, která v rámci žánru patří k těm nejstylovějším tečkám vůbec. Tohle za těch 109 minut prostě stálo.

  • 85%
    1
    0
    16. 2. 2021

    Výborná sci-fi pohádka, která osciluje mezi Firefly a Pátým elementem a vzhledem ke svému střízlivému rozpočtu nabízí až neuvěřitelný vizuál. Chvíli to trvá, než si všechno sedne, ale jakmile si holčička lehne společně s ostatními na podlahu, začnou Čističi vesmíru pracovat jako dokonale promazaný stroj. Na konci jsem byl regulérně napnutý, jak celá tahle sympatická taškařice se čtyřmi renegáty dopadne. Snad dojde na pokračování, partička lodi Victory si další kolo zaslouží.

  • 75%
    0
    0
    16. 2. 2021

    Neuvěřitelná true story, u které si první polovinu říkáte, že ji musel psát Stephen King a u té druhé doufáte, že se zvrhne v horor a dojde na masakr všech creepy fanoušků, pro které se Elisa stala "sestrou / kámoškou co nikdy neměli". Dokument je to každopádně hrozně chytře postavený. Sice schválně vynechává informace, aby mohl po svém posouvat děj a jednotlivé drobky pouštět tehdy, kdy se hodí do zvoleného syžetu, ale coby celek to téměř dokonale funguje. Joe Berlinger prostě umí.

  • 85%
    0
    0
    2. 2. 2021

    Dokonalá hra? Ano i ne. Jsou problémy, které jsem ochoten přejít z logiky věci (horší grafika, propady FPS), když hraji na sedm let starém železe (ostatně, na "slabém" PC bych taky zbytečně nedržkoval). Obecně bych hře vytkl jen zbytečně krátkou expozici s Jackiem, jehož ani ta vychytralá vsuvka alá Mafia II (tedy sestřih společných dobrodružství) dostatečně s hráčem nepropojí. A pak policie. Málokdy mám potřebu někomu kecat do mechanik, ale když už je jednou z vedlejších linií pomoc NCPD, mohlo by se to nějak zohledňovat v rámci jejich "podrážděnosti" vzhledem k V. Ale jinak? 100 hodin uteklo jak nic a pořád mám potřebu se do Night City vracet. Příběhy (včetně sidequestů) přesně tak dobré, jak jsem od CD Project očekával, řada postav památných, interakce s Johnnym výborně vymyšlená (příjemně mě překvapilo, že tu má Reeves plnohodnotnou roli a nejde jen o cameo) a samotné město, i když možná přímo netepe životem (snad na PS5 budou ulice plnější), je i v téhle podobě splněným snem o životě ve světě Blade Runnera (pravda, mohlo by víc pršet :). Cyberpunk 2077 určitě není bez chyb, ale má v sobě tolik dobrého, že upřímně zvysoka kašlu i na to, že mi staré péesko nekompromisně každých pár hodin hru shodí. Jistě, když člověk sedí v kině na sedačce, co vrže a je tvrdá, trochu to během sledování filmu otravuje. Ale pokud je na plátně mistrovský kus, je to ve výsledku víceméně jedno. Cyberpunk 2077 přesně do téhle škatulky patří. Sem tam se člověk nespokojeně zavrtí na židli, ale zážitek je zážitek.

  • 70%
    2
    0
    31. 1. 2021
    Střípky (2021)

    To je tak, když čekáte pokus o novou Sedmičku a on je to ve skutečnosti duchovní nástupce Přísahy s Jackem Nicholsonem. Tedy příběh o posedlosti, která ničí životy vyšetřovatelů a vede je do místa, odkud není návratu. Hancock svůj záměr odhaluje pomalu, ale jde poměrně jasným směrem (protože nenabízí klasické hledání vodítek, ale jde čistě po postavách). Herecky mu to hodně drží tradičně přesný Washington a přímo fantastický Leto, který svým "splynutím s rolí" připomíná, že je jedním z největších talentů současného Hollywoodu (i když se mu to jeho metodické hraní ne vždy vyplatí, viz Joker). Malek je lehce upozaděný, v prvé řadě proto, že ta postava není moc zajímavá a Malek navíc nenachází potřebné nuance, aby si svůj charakter nějak oddělil od toho, co běžně hraje. Ale do trojlístku zapadne, a to je hlavní. Finále je v mnoha ohledech intenzivní, ale tam, kde jsem Nicholsonovi ono bezradné zoufalství na konci Přísahy věřil, se Střípky na můj vkus zatočí až do příliš optimistického směru. Přitom ona akce by rozhodně snesla silnější reakci. Velmi zajímavá je volba hudby Thomase Newmana. Tradiční tenzi pro kriminálky podobného ražení střídá se svým typickým "feeling good" doprovodem a... vlastně ani nevím, jestli mi to sedlo nebo ne. Střípky jsou každopádně zajímavé drama s poměrně netradiční atmosférou a řadou silných momentů. A hlavně to NENÍ detektivka, to by bylo dobré vědět dopředu.

  • 70%
    1
    0
    17. 1. 2021

    Tři různé filmy v jednom. Buď člověk přistoupí na tu hru s otáčející se mincí a začne se tím bavit, nebo ho zvolený přístup otráví a autoři ho ztratí. V rámci přijatelnosti je zřejmě nejvděčnější první třetina, která si podává ruku s úspornými thrillery alá Telefonní budka a Pohřben zaživa. Pak film přešlápne směrem k Overlordu, ovšem za pomoci twistu, který se nedaří tak úplně hladce prodat. Není složité pochopit, proč ho scenáristé zvolili jako motivaci pro hlavní hrdinku, jen to zkrátka úplně správně nezaklapne. A pak přijde finální fight, který je něčím jako... Rambo pro moderní svobodné mámy? Wow. Ve finále už film tak tlačí na pilu, že vlastně jen chybí, aby skřet sundal masku a pod ní se ukrýval Nicolas Cage. JENŽE já měl vždycky slabost pro akční osmdesátky a Shadow in the Cloud na mě působí jako jejich ozvěna v ženském uchopení. Vždyť to, jak si na konci utrhne hrdinka rukáv, než jde na věc, v případě takového Slye bychom kdysi řvali nadšením. Tak proč potlesk za pět minut akční slávy nedopřát i Chloë Grace Moretz, která je v hlavní roli výborná. Roseanne Liang se každopádně nepředvedla ve špatném světle. Scénář je diskutabilní, ale její režie je vážně hodně dobrá. Takhle nějak bych si představoval, že by se měla pumpovat energie do Wonder Woman. Ve výsledku určitě rozporuplný film, ale v jednotlivostech natolik našlapaný, že mu to rád odpustím. A soundtrack Mahuia Bridgman-Cooper nejlepší za hodně dlouhou dobu.

  • 60%
    0
    0
    16. 1. 2021
    Duše (2020)

    Chyběl mi tam krůček navíc, díky němuž bych šel s postavami a nervózně vyhlížel, co se ukrývá za zavřenými dveřmi. Mám pocit, že tu nebylo nejšťastnější rozdání karet, protože se víceméně nabízí jen pár variant řešení. Je to jako dívat se na detektivku, kde tvůrci představí dva podezřelé a tím to hasne. Doufal jsem, že zrovna v případě Pixaru najdou nějaké nečekané řešení, které na konci z předem vyjetých kolejí vybruslí, ale to se bohužel nestalo. Duši nelze upřít silné emoce i skvělé gagy, zatímco však "tam nahoře" se hýří nápady, na zemi to bylo jen tajtrdlíkování v duchu animovaných skečů (příliš nepomáhá i to, že vedlejší postavy z Joeova života vesměs působí jako nezajímavá výplň). V jednotlivých momentech každopádně Pixar nadále fascinuje tím, jak nápaditě umí vytvářet (s)nové světy. Celek ale tentokrát neohromí. Animák Charlie: Všichni pejskové jdou do nebe, v němž hrdina také urputně bojuje proti vlastní smrti, ve mně nechal před lety mnohem silnější otisk. Duši si nakonec budu pamatovat paradoxně hlavně pro to, že v něm můj oblíbený gay moderátor mluví postavu, co kormidluje růžový koráb (což mi postě přišlo vrcholně absurdní, ať už šlo nebo nešlo o záměr)...

  • 60%
    0
    0
    30. 12. 2020

    Prazvláštní film, který jakoby nedokáže udržet myšlenku, přestože jde evidentně za konkrétním cílem. Začne to jako nějaké rozverné dobrodružství z osmdesátek (souboj Amazonek), aby se poté otočila nálada o 180° a na scénu nastoupila friendly neighborhood Wonder Woman. Více to v úvodní akci připomíná svou nadsázkou parodujícího Posledního akčního hrdinu než upřímně naivní staré komiksové sešity. No a pak Jenkins znovu změní náladu, opustí veškerá žánrová pozlátka a začne budovat drama o třech proměnných. Jakkoli motivace klíčových hráčů nejsou hloupé, nedaří se jít pod povrch, ani dostatečně tlačit na pilu. Ostatně, i něco tak silného jako motiv člověka, jemuž "vezmou" tělo a tím ho de facto připraví o život, se vůbec neřeší. Finále je pak nejspornější moment. Cení se snaha o to vyhnout se dalšímu digitálnímu bordelu, ale nejsem si jistý, jestli mě Diane svým dialogem opravdu přesvědčila. Wonder Woman 1984 určitě není nejhorší komiksová adaptace, jaká kdy vznikla. Jde ale o dost nesourodý patvar, který má dobré jednotlivosti, ale nefunkční celky. Gal Gadot každopádně zůstává uhrančivou divou filmového světa. A je otázkou, jestli by bez ní nebylo hodnocení mnohem kritičtější.

  • 50%
    1
    0
    19. 12. 2020

    KONEČNĚ na to došlo a Willis přesedlal z "nejhorších akčních filmů své kariéry" na vlnu laciných ujetin po vzoru Nicolase Cage. Breach nemá originálního vůbec nic. Je to bastard všech slavnějších tatínků, Vetřelcem a Horizontem události počínaje a Doomem, Věcí a Pasažéry konče. Ale John Suits má sci-fi žánr opravdu rád a napíná všechny svoje nadšenecké síly, aby z toho dostal aspoň koukatelný výsledek. Lépe mu rozhodně šlape první polovina, kde se buduje setup, chlastající Willis trousí jednu hlášku za druhou (!) a do toho vypadá, že ho tentokrát natáčení i bavilo (!!). Ani Thomas Jane není ve své přepálené roli admirála špatný (jeho výkon je takové to "za hranou, až to vlastně baví"), ale má ryze čestnou miniroličku. Zato Cody Kearsley v hlavní roli filmu nic nedává. Ne, že by byl vyloženě nesnesitelný, ale ústřední tahoun zkrátka vypadá (a působí) jinak. V druhé půli se přidá na akci a tady už Suits režijně moc nestíhá. Ale jako ozvěna béčkových sci-fi osmdesátek (pokud člověk přejde laciné efekty a až vzácně mizerný "blik" u střelby zbraní) to vlastně docela funguje. Palec nahoru za design lodi, který mi přišel poctivě oldschoolový. 50% s tím, že tohle si i rád někdy dám znovu.

  • 30%
    1
    0
    25. 11. 2020

    Upřímně jsem nečekal, že to bude až taková rána na solar. V rámci atmosféry hrozně nedotažené, v motivacích postav (respektive v tom, jak mění své chování mezi scénami) okatě odkazující k tomu, že tady se opravdu dramaticky stříhalo. A psychologicky až komicky naivní a neschopné jít za cílem. Zkrátka to vůbec nedrží pohromadě a ani konec to ve své přepálenosti už nezachrání. Jediným dobrým nápadem je plyšový kamarád na ruce. Tohle překvapení mělo jako jediné nějaké emoce. Zbytek těžká bída, která v sobě opravdu klopotně kombinuje Horizont události, Snídaňový klub a X-Meny. Film, který si neumí udržet tak základní věc jako je akcent postav, se zkrátka těžko bere jakkoli na milost.

  • 65%
    0
    0
    24. 11. 2020
    Boss Level (2020)

    V rámci zvolených pravidel hodně slušná blbinka, která rozumně vynechává expozici, protože by šlo jen o čekání na Godota a podstatné informace celkem intuitivně dávkuje napříč jednotlivými levely. Carnahan si až na pár momentů hlídá slušné tempo, co mu ale tentokrát lehce ujelo je vizuál. Nevím, jestli neměl tolik peněz, kolik je zvyklý, nebo jen zkrátka chtěl snímek od svých předchozích kousků odlišit, ale vypadá to tak nějak lacině. Být to podpořené stylem snímání jako v Cranku, možná by to prošlo, ale zdejší přístup spíš pokukuje po Scottu Pilgrimovi (a vedle něj vypadá Boss Level jako YouTube video). Ale nápady to má, zábava nechybí, dobré hlášky také ne. Jen ty emoce, tam je Carnahan trochu na štíru. Když má jednoduchý motiv jako přežití (viz Mezi vlky), ještě je docela doma. Ale u rozpadlé rodiny tak trochu ztrácí pevnou půdu pod nohama (a film v tu chvíli dost usíná). Grillo je v hlavní roli výborný a jsem rád, že konečně dostal i trochu stylovou postavu. Obsazení vedlejších rolí nevyužité. Watts, Gibson, Yeoh, Jeong i Wallis nemají co hrát. Když už třískat hvězdy do pidirolí, chápal bych je ve skvadře zabijáků. Takhle se jejich obsazení míjí účinkem. Na druhou stranu i Gibson na druhé straně je hrubě nevyužitý (tu postavu mohl hrát v současném nastavení doslova kdokoli). A konec svým "divák si rozhodne" přístupem vrcholně neuspokojivý. Pobavilo, ale Na hraně zítřka je v pojetí akční časové smyčky kvalitou přeci jen úplně jinde.

  • 10%
    0
    0
    20. 11. 2020
    Jiu Jitsu (2020)

    Vlastně nevadí, že má Jiu Jitsu směšnou digitální krev, ve výrazivu koženou hlavní hvězdu, nezajímavého záporáka "chci být Predátor, ale rozpočet byl jen na padouchy alá Power Rangers" i debilní děj. To všechno je v tomhle případě opravdu jedno. Ten film je totiž doslova napěchovaný akcí a má před kamerou hned několik schopných borců, ale tak nedynamické a v tempu absolutně nefungující bojové scény by jeden pohledal. Přitom to neprasí, jak to u laciných béček bývá, rychlostřih. Jen se tu nějakým zázrakem povedlo, že to vůbec, ale vůbec netáhne. A to z toho dělá v podstatě nedívatelný film.

  • 70%
    0
    0
    9. 11. 2020

    Pubertální verze všech těch moderních kriminálek s geniálním hrdinou, která si očividně hodně jako inspiraci bere Měsíční svit (ona ta Cybill Shepherd tu jako Maddy nebude náhodou). James Roday však není Bruce Willis a všechny ty hrátky jsou více povrchní než opravdu nápaditě bořící zažité vzorce (kdo by řekl, že o 20 let starší seriál bude mít v tomhle navrch). Ale má to své kouzlo, o tom žádná. I když je většina nápadů na první dobrou, řada z nich dokáže nahlas rozesmát a i některé žánrové epizody se opravdu moc vyvedly (nejvíce mi asi utkvěl v paměti slasher). Agentura Jasno se divákům hodně podbízí a od první minuty jim kulometně mete do tváře, že by se měli bavit. Upřímně to ale trvá, protože zdejší postavy nepřirostou k srdci zdaleka tak rychle (hodně pomáhá Seanův otec, jehož vztahové epizodky se synem jsou opravdu skvělé). Agentura Jasno nemá na špičku ve svém oboru, ale když jí člověk dá šanci, umí se nakonec dostat pod kůži.

  • 60%
    0
    0
    25. 10. 2020

    Omáčka skvělá. Pěkný vizuál, hodně gagů v pozadí, tentokrát dobře využití herci/kamarádíčci pro vedlejší role a termoska je samozřejmě top legenda, která si zaslouží vlastní spin-off. Ale Hubie je samo o sobě postava téměř nesnesitelná a na rozdíl do Nickyho i bezdůvodně retardovaná. Korunu tomu pak nasazuje, když po někom takovém hází očko Claire, která si odběhla z Takové moderní rodinky užít celovečerní halloweenský speciál. SKORO mě Sandler tou postavou odradil, ale vše ostatní mi tak moc (v dobrém slova smyslu) připomnělo osmdesátkové americké komedie, že jsem se vlastně dost slušně bavil. Takže za mě rozhodně (po Vraždě na jachtě) nejlepší komediální sandlerovka vytvořená exkluzivně pro Netflix.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni