Demonik

45%
Demonik

Carly a Angela jsou dcera a matka, které spolu moc často nemluví. Když Carly kontaktují z nemocnice, kde Angela leží v kómatu a s jizvami na rukou, jen velmi neochotně přistoupí na experiment: pomocí počítačové simulace může s matkou promluvit. Tím ovšem žena probudí ďábelské síly, které jen tak zastavit nepůjde. Film Neilla Blomkampa slibuje intenzivní kombinaci duchařského hororu a napínavého sci-fi thrilleru. (Future Gate)




Recenze: Demonik

Kinobox.cz
55%

Takhle to nejspíš vypadá, že na Demoniku nevidím vůbec nic dobrého. Není to tak úplně pravda, protože celek vnímám i několik dní po projekci jako snesitelnou žánrovou jednohubku, od níž bych skoro žádného hororového fandu vyloženě neodrazoval. Moje nespokojenost opravdu vychází především z toho, že je pod filmem podepsán tvůrce, jehož mám (stále) hodně v oblibě a každý jeho nový projekt vyhlížím s velkým zájmem.


Brenan88
Brenan88
47 083 bodů
3
Demonik je důkazem, že i mistr tesař se může někdy utnou a to pořádně. Vlastně se tu bavíme o čisté amputaci. Tohle Neill těžce nezvládl. V době covidové vznikla slušná řádka filmů, ale tento patří k těm úplně nejhorším. Přepálená délka, která po většinu času diváka jen trýzní a ubíjí nudou. Jako celek to působí jako amatérský, nebo studentský film s minimálním rozpočtem. Slušný fáčko všem kdo čekal pořádně hutnou podívanou.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 268 bodů
0
Pokud chci mít k Blomkampovi ještě nějaký respekt, musím dát tomuhle odpad. Je až absurdní, jak moc je ten film špatný na všech úrovních. Tak moc špatný, že v tom chci hledat nějaký artový záměr, ale fakt ne. Špatně nasnímané a nastříhané dialogy (z nichž většina by se z filmu dala vystřihnout - celých prvních 20 minut neobsahuje informačně ani stylisticky nic, co by tu potřebovalo být), příšerně vedení herci, nudné lekačky, lore tak směšné, že jsem ho chtěl víc, protože při příchodu křesťanského komanda jsem se začal aspoň smát, když už nic - bohužel ve filmu moc nepobylo. Je to na úrovní Youtube amatérské produkce náhodných dětí, co si hrají s kamerou. A to myslím smrtelně vážně. S Blomkampem jsem po projekci mluvil a teda tohle jsem mu neříkal, takový nervy nemám, ale trochu mě rozesmutnil jeho závěr, že přijetí tohohle filmu je tak špatné proto, že se vymyká jeho ostatní tvorbě. Jako jo, pokud tím myslí vymyká svou absurdní špatností. Já chápu, že je těžké přijímat tvrdou kritiku, ale tady se je potřeba poučit. Jako přeju mu úspěch, i to myslím vážně. Mám rád energii filmaře samouka, který si náhodou vydobyl lepší postavení. Ale tohle už se nikdy nesmí opakovat.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
4
Who the fuck is Neill Blomkamp? Tento Jihoafričan se někdy kolem roku 2006 motal kolem adaptace Halo, přičemž mu jeho režijní debut měl produkčně zajistit Peter Jackson. Halo nakonec realizováno nebylo, Jackson ovšem Blomkampa znal jako prověřeného animátora a dal mu 30 milionů dolarů na to, aby si mohl Blomkamp natočit co chtěl. A tak vznikl District 9, který Blomkampovi otevřel dveře do Hollywoodu. Blomkampovi tehdy byla predikovaná velká budoucnost, kdy ho mnozí přirovnávali k takovému Samovi Raimimu či právě Jacksonovi. Na svůj druhý film Elysium již dostal 115 milionů dolarů, do hlavní role obsadil Matta Damona a časem se motal i kolem pátého Vetřelce či nového Robocopa. Jeho třetí film Chappie už kritiky a diváky dvakrát nepotěšil a Blomkamp se od té doby věnoval tvorbě experimentálních krátkometrážních filmů. Teprve až v době pandemie Blomkamp natočil svůj čtvrtý film. A velký důvod k radosti to zrovna není. Při vzpomínání na District 9 či Elysium musí být divákovi při sledování Demonica velmi smutno. Blomkamp má pořád talent a dokáže servírovat hned několik nápadů, jeho návrat k nízkorozpočtového filmu je ovšem ukázkou vyloženého plýtvání. Tohle je ten režisér, kterému by člověk pár let nazpátek s chutí svěřil nového Batmana, nové Star Wars či nového Vetřelce? Tohle je skutečně nový film toho talentovaného tvůrce z Jižní Afriky? Velmi smutné. Nový Blomkamp přitom měl potenciál. Nápad s virtuální realitou zní sám o sobě zajímavě, výsledek je ovšem neuspokojivý. Ať už vzhledem oné virtuální reality či faktem, že si to celé hraje na strašně uvědomělou a chytrou podívanou. Demonic přitom nejspíš bude důležitý film, který vyšlape cestičku mnoha dalším filmům v tom, že byl realizován i díky virtuální realitě. Je přitom smutné, že tak významné postavení bude mít právě tento film. Jde přitom o prozatím o experimentální techniku, která ještě není dokonalá (a ve filmu je to poznat), přesto má tato technika rozhodně budoucnost. A za pár let se s ní budou dít velmi zajímavé věci. Blomkamp pořád očividně talent má, tohle ovšem nebyla šťastná volba. Rozhodl se natočit v podstatě klasický horor okořeněn sci-fi prvky, vůbec se mu ovšem nedaří vybudovat pořádnou atmosféru. Sem tam se objeví skutečně zajímavý nápad, ve finále jich ovšem vlastně moc není a celkově by člověk těžko tipoval, že tohle točil zrovna Blomkamp. Jako debut začínajícího tvůrce by člověk nejspíš mohl mít nižší nároky, od prověřeného tvůrce ovšem člověk čeká tak trochu lepší věci. A i na scenáristické půdě by od Blomkampa člověk čekal trochu víc. Blomkamp byl zajímavý v tom, že točil v podstatě akční sci-fi, které ovšem vždy měli nějaké sociální komentáře. District 9 je v podstatě film o xenofobii (Blomkamp tehdy obdržel oscarovou nominaci za scénář), Elysium též řešil politická a sociální témata a i Chappie měl nějaké zajímavé myšlenky. Demonic nemá nic. Nefunguje v něm ani snaha o nějaké rodinné drama a ani relativně fajn herci tomu všemu dvakrát nepomáhají. Blomkamp natočil svůj zatím nejhorší film, kterému se nedá upřít to velmi pravděpodobně důležité využití virtuální reality a fakt, že to pořád není vyložená tragédie a nějaká stavidla tam jsou. Přesto je vlastně bolest ten film sledovat, když si člověk uvědomí, co za filmy jeho tvůrce točil předtím......

Dodatečné informace

Původní název:
Demonic (více)
  • Kanada Demonik
  • Kanada Demonic
Země původu:
Kanada
Ocenění:
Žádná ocenění