-
70%
Bavil mě Bale, bavila mě atmosféra, zasazení i skutečná pointa, jež následuje po "prvním" odhalení. Herry Melling si mě získával pomalu a byl to vlastně až finální monolog, který mi jeho Poea prodal. Gillian Anderson zůstala nevyužitá, Roberta Duvalla jsem díky plnovousu "viděl" až během závěrečných titulků, v rámci tempa by Cooper potřeboval lepší střihačské nůžky, ale na druhou stranu jsem neměl potřebu přetáčet. Jen občas kontroloval hodiny. Vzato kolem a kolem mi ale Bledé modré oko coby detektivka s osobním přesahem v zasněženém 19. století sedla, jen to mysteriózno tam ve výsledku vůbec být nemuselo. Za mě nějakých 70 %.
-
50%
Film, který příliš nenadchne, film, který ničím nepopudí. Děj plyne poklidně, vraždí se poklidně, miluje se poklidně, vyšetřuje se poklidně. Skoro se vkrádá nuda... a náhle trochu okultní hysterie probudí pozornost. Ale pořád nic převratného, ani ten oheň nedostane prostor. Závěrečné rozuzlení snad jediné stojí za to. Harry Melling (kdysi tlustý Dudley Dursley) hravě přehrál Christiana Balea, který už ukázal všechno a nemá čím překvapit.
Co mi však vadilo nejvíc (a nevím, jestli za to nemůže můj televizní příjmač), velmi černá barva se v popředí měnila v plochou šedou, takže některé noční scény (a že jich tam je!) nebyly vůbec ke koukání. -
75%
Edgar Allan Poe je všeobecně populární autor, vesměs však funguje jen ve formě jakési tajemné legendy. Tady se ho tvůrci k mému údivu rozhodli přivést k životu jako plnohodnotnou postavu. A nemohli ho uvést po boku nikoho lepšího, než je Christian Bale. Film je ponurý, mysteriózní ale i klidný - zdá se mi, že určité momenty by mohly být lépe zpracované. Konec naštěstí zapůsobil.
-
75%
Velmi dobře vymyšlená zápletka v tomto temném kriminálním hororu z předminulého století, která nenechá diváka na pochybách, že při umění herce Christiana Balea půjde opět o mimořádně silný zážitek a opravdu se nemýlí až do konce, který stojí zato. Opravdu skvělý počin a lahůdka pro ty, kdo se rádi nechávají překvapit.