Přízraky v Benátkách

74%
Přízraky v Benátkách
Po druhé světové válce tráví Hercule Poirot svou penzi v italských Benátkách a užívá si svého klidu. Velmi neochotně tak přijme pozvání na jednu duchařskou seanci a když je jeden z hostů zavražděn, ujímá se vyšetřování. Film Přízraky v Benátkách je třetím filmem ze série Hercule Poirota, kterého hraje Kenneth Branagh.

Recenze: Přízraky v Benátkách

Kinobox.cz
80%

Keneth Branagh vsadil na tajuplnou atmosféru halloweenské noci v Benátkách zmítaných bouří, kde se v prokletém domě nejprve odehraje večírek pro sirotky a později spiritistická seance, jež bude mít za následek nejednu smrt. Režisér se ve třetí adaptaci detektivky Agathy Christie nejvíc vyznamenal budováním napětí a děsuplné atmosféry a představil nejpoirotovštějšího Poirota. A byť můžete vraha snadno uhádnout, tenhle film vás nemůže zklamat.

29 898 bodů
8
Nejtemnější a nejděsivější příběh legendárního detektiva. Téměř dvě třetiny jsou spíše mysteriózním thrillerem a poslední třetina už připomíná detektivku. Rozuzlení je jako vždy na vysoké úrovní. Tento Poirot je rozhodně svým zpracováním zatím nejzajímavější a není pro slabé povahy. Já si Přízraky v Benátkách užil.
9 335 bodů
6
Kenneth Branagh si i přes svůj finanční neúspěch a nepříliš hvězdně přijatou Smrt na Nilu prosadil třetí díl svojí vlastní série o Herculovi Poirotovi.. A jako jeden z posledních má ještě chuť zásobovat publikum detektivkou. Jenže Přízraky v Benátkách už dohání úplně všechno.. Kvůli finančnímu neúspěchu předchozího filmu se utahují opasky, máme komornější příběh, minimálně hvězdné obsazení a spíš než prohánět se v Benátkách se příběh uzavře do jednoho staršího domu uprostřed města. A všechno se bude dít právě tam.. V tísnivém prostředí se vyhrává především s postavami, které mezi sebou skrývají kdejaká individua až nakonec i samotného vraha.. Tvůrci těží z stahujícího prostředí, pár zajímavějších rozprav postav, které ale nemají s případem nic společného a spíše diskutují nad pojetím víry atd.. Největším problémem je samotná detektivní zápletka, kterou musí postarší Poirot v důchodu rozklíčovat. Naštěstí na to ani není tentokrát sám a jeho "Boucem" se stává spisovatelka Ariadna, která má mimo jiné ztvárňovat samotou Agathu, která je v samotném rozklíčování nápomocnější než by si Poirot i zasloužil.. Samotné vyšetřování tedy, to co by mělo takový film skoro až definovat, není příliš přehledné ani zábavné, a vlastně cokoli by Poirot v závěru přednesl ve své tradiční finální rozpravě, by nijak nepomohlo všechno urovnat.. Nejpříjemnější jsou určitě samotné rozpravy Poirota se sebou samým, kde se nám otvírá další náhled do jeho minulosti, přinášející příčiny svého chování a názorů.. Ale jako někdo, kdo přišel za solidní detektivkou, nemůžu odcházet spokojený.. Pro mě nejslabší Branaghův Hercule. 60%
kknk2
kknk2
2 949 bodů
8
Přízraky v Benátkách jsou jednoznačně nejlepší z dosavadních tří nových detektivek s Herculem Poirotem. Avšak v tomhle případě hororové lekačky válcují samotné vyšetřování. Lokalita - tedy Benátky – vytáhla docela obyčejný námět o úroveň víš a nefunguje jen jako fotogenické pozadí. 80 %

Dodatečné informace

Původní název:
A Haunting in Venice (více)